Messiassen in de politiek

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Man/Vrouw: M

Re: Messiassen in de politiek

Bericht door Snelheid »

Tufkah schreef: 22 nov 2023, 12:21
Gaitema 23 schreef: 21 nov 2023, 22:19

Het probleem ligt dus bij het volk. Het volk kiest zijn leiders.
En daar komen weer terug bij de topicvraag. Wie is onze Messias?

Terecht stel je dat Jezus veel beter deze rol vervuld dan heel de politiek.
Ik zelf geloof dat heel de politiek faalt.

We zitten nu midden in rechtzaken om onze dochter terug thuis te krijgen. We hebben iemand achter ons staan die ook in gesprek is met de politiek. Er is nu in de politiek zo een onderzoek bezig hoe het kan dat de helft van de kinderen die door de toeslagen afairre uit huis zijn geplaatst nu niet meer leven....

Je leest het goed. 1000 kinderen zijn uit huis geplaatst. 500 ervan zijn inmiddels overleden.
En dat gebeurde onder een overheid die het volk aangesteld heeft.
Ik denk dat dat laatste meer ambtenarij is dan de politiek. De politici geven elkaar de schuld van van alles en nog wat, maar het is begonnen Bulgarenfraude. Toen moest er 'strenger' worden opgetreden met als gevolg dat er duizenden mensen ten onrechte van fraude werden verdacht.

Bureaucratie is een plaag die de mensheid al duizenden jaren teistert. In de pleegzorg is er ook van alles mis, mensen lopen steeds maar tegen bureaucratische muren op. De menselijke maat is afwezig.
Met een goede Bulgaarse pruimen genever daar is niets mis mee,voor de zuiverheid van dit drankje heb je een bureau nodig die alles goed bij gaat houden dat het niet versneden wordt.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Peter79

Bericht door Peter79 »

Tufkah schreef: 22 nov 2023, 12:21 Ik denk dat dat laatste meer ambtenarij is dan de politiek. De politici geven elkaar de schuld van van alles en nog wat, maar het is begonnen Bulgarenfraude. Toen moest er 'strenger' worden opgetreden met als gevolg dat er duizenden mensen ten onrechte van fraude werden verdacht.

Bureaucratie is een plaag die de mensheid al duizenden jaren teistert. In de pleegzorg is er ook van alles mis, mensen lopen steeds maar tegen bureaucratische muren op. De menselijke maat is afwezig.
Ik weet nog goed dat Omtzigt me destijds opviel als iemand die niet paste binnen de CDA-fractie die verder bestond uit loopjongens van de landbouwlobby. Maar dat maakte Omtzigt voor mij geen positieve uitzondering. Ik wist wat het was om een uitkering te hebben en dat Omtzigts roep om strenger alleen maar slecht kon uitpakken.
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Peter79 schreef: 22 nov 2023, 12:34
Tufkah schreef: 22 nov 2023, 12:21 Ik denk dat dat laatste meer ambtenarij is dan de politiek. De politici geven elkaar de schuld van van alles en nog wat, maar het is begonnen Bulgarenfraude. Toen moest er 'strenger' worden opgetreden met als gevolg dat er duizenden mensen ten onrechte van fraude werden verdacht.

Ik weet nog goed dat Omtzigt me destijds opviel als iemand die niet paste binnen de CDA-fractie die verder bestond uit loopjongens van de landbouwlobby. Maar dat maakte Omtzigt voor mij geen positieve uitzondering. Ik wist wat het was om een uitkering te hebben en dat Omtzigts roep om strenger alleen maar slecht kon uitpakken.
Ik ben ook geen fan van Omtzigt. (En ook niet van het CDA). Hij is een pitbull als hij zich vastbijt in een zaak, die pluim wil hem wel geven in de toeslagenaffaire. Maar dat hij zichzelf vrij pleit van het staan bij de wieg van diezelfde toeslagenaffaire neem ik hem wel kwalijk. Dat is niet integer.

We kijken tegen een probleem aan wat onoplosbaar is. Iedere steun aan hulpbehoevenden lokt ook weer fraude uit. Zie ook de compensatie regeling in Groningen , waar mensen cashen terwijl ze niet of nauwelijks schade hebben. Zo is het ook met uitkeringen of toeslagen. Iedere uitkering of toeslag levert fraude op. Uiteraard moet fraude bestreden worden, maar we mogen de menselijke maat niet verliezen. Zie ook de bijstand. Stel dat je vader of moeder in de bijstand zit en je brengt af en toe wat langs uit barmhartigheid. Dan ben je in feite aan het frauderen, dan ben je 'fout' in de ogen van de overheid. Maar het kan niet zo zijn dat barmhartigheid wordt afgestraft, het gebeurd echter wel.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
peda

Bericht door peda »

Het is dat het "' tillen "' van het uitkeringsloket door velen niet als een kwalijke zaak wordt gezien.
Inderdaad zijn er bij elke mogelijkheid tot een uitkering "' tillers "' die meedoen.
Zie het risico bij asyl zoekers die vanuit hun optiek niet ten onrechte zich gaarne daar ophouden waar de uitkeringen het hoogste zijn.
Controle is dus nodig, maar daar heb je weer een probleem. Welke controle is passend.
Daarover lopen de visies onderling ook stevig uiteen.
Wat bij ons als "" onmenselijk "" geldt, is elders in de wereld weer gebruikelijk en niet onmenselijk.
Wanneer ik ontvanger van een uitkering ben, kijk ik anders aan tegen de lasten, als wanneer ik de lasten moet betalen.

De sterkste schouders de zwaarste lasten, is ook zo relatief als het maar zijn kan.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Hen die een uitkering nodig hebben moeten die krijgen en zodanig dat er van te leven is,alleen er zitten er teveel in een uit kering die te lui zijn om te werken en dat dat aan gepakt wordt niets mis mee.

Voorts er wordt geschreeuwd om personeel dus aan het werk maar.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gaitema 23

Bericht door Gaitema 23 »

Tufkah schreef: 22 nov 2023, 12:21
Gaitema 23 schreef: 21 nov 2023, 22:19

Het probleem ligt dus bij het volk. Het volk kiest zijn leiders.
En daar komen weer terug bij de topicvraag. Wie is onze Messias?

Terecht stel je dat Jezus veel beter deze rol vervuld dan heel de politiek.
Ik zelf geloof dat heel de politiek faalt.

We zitten nu midden in rechtzaken om onze dochter terug thuis te krijgen. We hebben iemand achter ons staan die ook in gesprek is met de politiek. Er is nu in de politiek zo een onderzoek bezig hoe het kan dat de helft van de kinderen die door de toeslagen afairre uit huis zijn geplaatst nu niet meer leven....

Je leest het goed. 1000 kinderen zijn uit huis geplaatst. 500 ervan zijn inmiddels overleden.
En dat gebeurde onder een overheid die het volk aangesteld heeft.
Ik denk dat dat laatste meer ambtenarij is dan de politiek. De politici geven elkaar de schuld van van alles en nog wat, maar het is begonnen Bulgarenfraude. Toen moest er 'strenger' worden opgetreden met als gevolg dat er duizenden mensen ten onrechte van fraude werden verdacht.

Dat zijn ook politieke keuzes. Zo worden er hier 17 keer zo veel kinderen op het zelfde aantal inwoners uit huis geplaatst als in Denemarken.
Gaitema 23

Tufkah schreef: 22 nov 2023, 12:47
Peter79 schreef: 22 nov 2023, 12:34
Ik ben ook geen fan van Omtzigt. (En ook niet van het CDA). Hij is een pitbull als hij zich vastbijt in een zaak, die pluim wil hem wel geven in de toeslagenaffaire. Maar dat hij zichzelf vrij pleit van het staan bij de wieg van diezelfde toeslagenaffaire neem ik hem wel kwalijk. Dat is niet integer.

We kijken tegen een probleem aan wat onoplosbaar is. Iedere steun aan hulpbehoevenden lokt ook weer fraude uit. Zie ook de compensatie regeling in Groningen , waar mensen cashen terwijl ze niet of nauwelijks schade hebben. Zo is het ook met uitkeringen of toeslagen. Iedere uitkering of toeslag levert fraude op. Uiteraard moet fraude bestreden worden, maar we mogen de menselijke maat niet verliezen. Zie ook de bijstand. Stel dat je vader of moeder in de bijstand zit en je brengt af en toe wat langs uit barmhartigheid. Dan ben je in feite aan het frauderen, dan ben je 'fout' in de ogen van de overheid. Maar het kan niet zo zijn dat barmhartigheid wordt afgestraft, het gebeurd echter wel.
Ja, daar schrok ik ook van, toen het daar over ging.
Gaitema 23

Trouwens best interessant gegeven voor Maarten van Rossems visie op de messiassen. Niets is geworden als lijkt wat het was.
Pieter omtzigt, Caroline van de Plas en Geert Wilders spelen nu alle drie een prominente messiasrol.
Paddenstoel Caroline leek in elkaar te zakken met de opkomst van Pieter, maar op het laatst drukt Geert hem nog ff naar achteren om een giga eindsprint te maken.
Maar Pieter komt nog zo groot uit dat hij "nodig" is en Caroline heeft Geert in "de eerste kamer" hard nodig. Want daar is de BBB gewoon de grootste paddestoel en heeft alle macht over de "eindbeslissing"

De drie musketiers wordt het dus

Maar nu de vraag, waardoor komt dit?

Ik moet zelf zeggen als burger dat me weinig keuze over leek.

PvdA was duidelijk Klimaat ten koste van "alles" en dan denk ik aan het gegeven wat FvD zegt, dat we slechts 0,5 procent van het stikstofaandeel in de wereld leveren en de grootste verbruikers (tot zelfs de volle 99,5 procent van de verdere wereld) niet mee doet.... hoe zinvol?

VVD was de uitvinder van alle problemen
Vele partijen zijn voor de godsdienstpolitie :|

Tja, resteerde voor mij CU en CDA, maar die hebben niet voldoende geblonken...
SGP weet ik nog zo dat als het aan het ligt, iedereen verplicht naar een reformatorische kerk moet iedere zondag. Ben ik niet zo van..

Tja, wie gaat wat aan de ellende doen?
Omtzigt maar een kans geven en hopen dat het wat brengt.

Maar ja, de PVV de grootste?
Hmmmm

In feite hebben de Marrokanen het dus gedaan en is grenzen hermetisch dichtgooien "de" oplossing?
Stemt me ook niet vrolijk.

Maar ja, slechter dan met VVD aan de knoppen kan het niet worden. Mogelijk in het poldermodel, dat dit toch nog wat in beweging zet..

Ook de PVV zal water bij de wijn moeten doen.
Plaats reactie