Armenzorg

In dit subforum bestuderen we de christelijke leer en praten we erover wat het betekent in ons leven.
In dit subforum geldt de Apostolische Geloofsbelijdenis.
:!: In dit subforum kunnen forummers meedoen en posten die daarvoor toestemming hebben.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Afbeelding
» viewtopic.php?f=120&t=4024
Daar vind je de richtlijnen en informatie over
hoe de toelating om hier te posten geregeld is.

Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Plaats reactie
Piet
Man/Vrouw: M

Armenzorg

Bericht door Piet »

De situatie in Nederland is alleen maar verslechterd. Maatschappij-breed zijn er onvoldoende mensen om geld in het laadje te brengen. De professionals zijn op en wie zijn fiets wil laten repareren zal op een dure vakman moeten gaan rekenen . Ook de armen willen fietsen en zij zijn in nood. De bijbel belooft echter dat wie geeft aan de armen gezegend zal worden door Hem en dat alles wat hij onderneemt zal slagen.
Bonjour
Moderator

Re: Armenzorg

Bericht door Bonjour »

Er zijn we voldoende mensen maar die willen allemaal al op hun 67ste of eerder met pensioen.

Een goede armenzorg kost een paar miljard euro per jaar. Dat krijg je niet met giften bij elkaar.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
peda

Re: Armenzorg

Bericht door peda »

Tot redelijk voor kort was er geen overheid die zorgde voor een "' fatsoenlijke"' herverdeling van inkomen, zodat echte bittere armoede in onze omstreken niet meer voorkomt.

Wie voor die tijd arm was tot op het bot, was volledig aangewezen op giften, om niet de hongerdood te sterven.
Maar onze "" riante "" leefomstandigheden, gelden niet overal op de wereld.
De oorzaken daarvan zijn alom bekend, maar alom bekend zijn, betekent nog helemaal niet dat er veranderingen staan te gebeuren.
In deze niet veranderingsbereide-omgevingen geldt nog de "" oude "" giften cultuur, voor de armen in de samenleving.
In het O T wordt in Deut: 14:24 aangaande "'giften "" gesproken over het geven van een tiende van het inkomen.
In het NT wordt op de hoogte van giften niet specifiek ingegaan.
Bij mij neemt de overheid wezenlijk meer weg van mijn inkomen , als het bijbelse tiende.
In mijn familie omgeving ken ik een "' uitkeringsdeskundige "" die nog nooit heeft behoeven te werken.
Panta Rhei in Nederland !!.
Plaats reactie