Wandelen met, communiceren met en vertrouwen op God is een uitdaging. Een toekomst volledig afhankelijk van God. Langzaam maakt Hij het pad voor je vrij. De enige die je beschermt als een schild zegent de weg.
Beseffen we wel de liefdevolle aanwezigheid van Jezus?
Onbevreesd zijn
Forumregels

» viewtopic.php?f=120&t=4024
Daar vind je de richtlijnen en informatie over
hoe de toelating om hier te posten geregeld is.
Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.

» viewtopic.php?f=120&t=4024
Daar vind je de richtlijnen en informatie over
hoe de toelating om hier te posten geregeld is.
Geen tekst uit berichten hier kopiëren naar andere subforums.
Re: Onbevreesd zijn
welkom nog Wouter. Leuk dat je hier bent
Ja, ik besef Jezus' aanwezigheid
.

Ja, ik besef Jezus' aanwezigheid

Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Dankjewel Gaitema! Hopelijk gaan we vruchtbare gespekken tegemoet. Waar haal jij de nodige motivatie om diepgang in de Bijbel te vinden?
Dat is vaak een verassing. Ik gebruik sinds kort een dagboekje van Sarah Young, met de titel "Dicht bij Jezus". Dan pak ik wel eens teksten erbij die er in de voetnoot staan en die inspireren me vaak. Het komt ook voor dat ik een gedeelte ga lezen uit eigen motivatie en dat dan God me echt een les leert in bijvoorbeeld hoe ik als vader en hoofd van het gezin moet functioneren of in het contact met anderen. Ook spreekt God vaak tot mij via geestelijke liederen en soms via dromen.Wouter schreef: 07 sep 2020, 08:25 Dankjewel Gaitema! Hopelijk gaan we vruchtbare gespekken tegemoet. Waar haal jij de nodige motivatie om diepgang in de Bijbel te vinden?
Sarah Young heeft ook een boekje 'Ik ben altijd bij je'. De insteek van dat boek is vreugde vinden in God. Heel mooi. Het helpt me vooral om diepgang te hebben in de Bijbel. Op eigen motivatie lees ik vaak iets dat me bezighoudt waar ik snel een antwoord op wil. Als dagelijkse lectuur beschouw ik het leesrooster van het NederlandseBijbelGenootschap. Het is soms verbazend hoe die teksten aansluiten op de tijd van het jaar. Daarbij gebruik ik ook de 'Bijbelse Dagkalender 2020' waarin liedsuggesties staan voor het Protestantse 'Liedboed'. De liederen zijn een steun. Dromen over de bijbel doe ik zelden, maar het komt voor. Soms ook Grieks en Hebreeuws. Hoe staat het met jou kennis van de grondteksten?
Grondteksten heb ik nu van Credible wat linken, maar ik ben daar nog niet mee bezig geweest. Komt ook wel omdat het leven hectisch is. Ik neem vaak kort tijd voor stilte met God.Wouter schreef: 08 sep 2020, 08:37 Sarah Young heeft ook een boekje 'Ik ben altijd bij je'. De insteek van dat boek is vreugde vinden in God. Heel mooi. Het helpt me vooral om diepgang te hebben in de Bijbel. Op eigen motivatie lees ik vaak iets dat me bezighoudt waar ik snel een antwoord op wil. Als dagelijkse lectuur beschouw ik het leesrooster van het NederlandseBijbelGenootschap. Het is soms verbazend hoe die teksten aansluiten op de tijd van het jaar. Daarbij gebruik ik ook de 'Bijbelse Dagkalender 2020' waarin liedsuggesties staan voor het Protestantse 'Liedboed'. De liederen zijn een steun. Dromen over de bijbel doe ik zelden, maar het komt voor. Soms ook Grieks en Hebreeuws. Hoe staat het met jou kennis van de grondteksten?
Ik hoorde wel afgelopen zondag een goede preek van een evangelische voorganger van de Shelter uit Den Haag, die in een gemeente te Ede sprak. Hij had het over de wijnzakken en de wijn. Als je het goed van de grondtekst vertalen moet, zou er volgens hem staan: "je doet geen nieuwe wijn in oude zakken" en "geen oude wijn in vernieuwde zakken"
Vernieuwde zakken zou slaan op je denkkaders die vernieuwd moet worden om de nieuwe wijn (wat God nu wil doen) erin te doen. In dit geval vasten behoorden tot de oude denkkaders, maar paste niet bij de leerlingen van Jezus, omdat ze nu nog de Heer bij zich hadden (nieuwe wijn, dat Jezus bij hen is)
Voor de Katholiek wel elke dag 24uur. Ze ontmoeten Hem in en onder gedaanten van Brood en Wijn enz enz enz.Wouter schreef: 06 sep 2020, 08:21 Wandelen met, communiceren met en vertrouwen op God is een uitdaging. Een toekomst volledig afhankelijk van God. Langzaam maakt Hij het pad voor je vrij. De enige die je beschermt als een schild zegent de weg.
Beseffen we wel de liefdevolle aanwezigheid van Jezus?
VERITAS VOS LIBERABIT.