De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Dirk »

Als we de Bijbel openslaan, lezen we, zowel in het OT als het NT, dat God vergeeft, voorziet, geneest, enz. enz. In dit topic zou ik me willen beperken tot wonderbaarlijke genezingen.

Dat wonderbaarlijke genezingen van alle tijd zijn, is duidelijk. Zelfs diegenen die beweren dat sommige Bijbel-delen niet op toepassing zijn voor ons, kunnen niet om de vele teksten heen. Een hele kleine selectie:

Lukas 10
En in wat stad gij zult ingaan, en zij u ontvangen, eet hetgeen ulieden voorgezet wordt. En geneest de kranken, die daarin zijn, en zegt tot hen: Het Koninkrijk Gods is nabij u gekomen.

Psalmen 103
Loof den HEERE, mijn ziel, en vergeet geen van Zijn weldaden; Die al uw ongerechtigheid vergeeft, die al uw krankheden geneest;

Matthëus 4
En Jezus omging geheel Galilea, lerende in hun synagogen en predikende het Evangelie des Koninkrijks, en genezende alle ziekte en alle kwale onder het volk.

Zomaar even drie willekeurige teksten, twee uit het NT, eentje uit het OT.

Het is duidelijk dat deze genezingen altijd uit JEZUS, God de Zoon, zijn! Mensen zijn slechts een werktuig. God schenkt Zijn Gaven aan de mens om die te gebruiken, ter opbouw, om HEM te loven, om te getuigen, enz. enz. Het is een opdracht, zoals we ook in Lukas 10 lezen kunnen.

Het vraagt een groot geloof en veel vertrouwen. Soms is er in eerste instantie geen genezing. Ongeloof? Ja, soms, maar lang niet altijd! Soms zegent God ons, maar lang niet altijd staat de verpakking ons aan.

Een teer onderwerp. Vrijwel iedereen heeft wel eens met ziekte te maken. Sommigen genezen door een wonder, lang niet iedereen. Zeker is het niet het belangrijkste in het leven van een Christen. Het gaat om de redding.

In dit topic vraag ik me af in hoeverre Christenen zich door HEM laten leiden, in het geval van wonderbaarlijke genezingen, waar de Bijbel vele malen over spreekt??
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Gaitema »

Persoonlijk niet, omdat ik nooit ernstig ziek ben.
Wel dat een kameraad van een oom van mij zo genas van kanker en dit zelfde ook bij een andere man in mijn vorige gemeente gebeurd was. De getuigenis ervan is heel belangrijk. Het gaat immers bij God niet om die genezing, maar om het naar zich toe trekken van mensen die Hem nodig hebben. Een werken aan herstel van de Vader kind relatie. Ook heeft het te maken met het verzachten van leed. Dragen van onnoemelijke pijnen staat het normaal kunnen functioneren in de weg en God ziet een mens niet graag onnodig lijden.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Dirk »

Gaitema schreef:Wel dat een kameraad van een oom van mij zo genas van kanker en dit zelfde ook bij een andere man in mijn vorige gemeente gebeurd was.
Mooi en bijzonder, en een bevestiging dat het tegenwoordig nog gebeurt. Nu zijn er mensen die beweren dat dit soort genezingen van de duivel zijn. Hoe denk je daarover, Gaitema?
Gaitema schreef:De getuigenis ervan is heel belangrijk. Het gaat immers bij God niet om die genezing, maar om het naar zich toe trekken van mensen die Hem nodig hebben.
Dat eerste ben ik met je eens. Dat tweede deels. Het gaat God inderdaad niet uitsluitend om die genezing. Jezus geeft immers al aan dat vergeving moeilijker is dan genezing. God wil dat we allemaal gezond zijn! De Bijbel bevestigt dat:

3 Johannes 1
Geliefde, voor alle dingen wens ik, dat gij welvaart en gezond zijt, gelijk uw ziel welvaart

Psalmen 103
Die al uw ongerechtigheid vergeeft, die al uw krankheden geneest

Genezing en vergeving worden regelmatig in 1 zin genoemd. God wil niet dat we ziek zijn. God wil ook niet dat we verloren gaan.
Gaitema schreef:Een werken aan herstel van de Vader kind relatie. Ook heeft het te maken met het verzachten van leed. Dragen van onnoemelijke pijnen staat het normaal kunnen functioneren in de weg en God ziet een mens niet graag onnodig lijden.
Volledig mee eens, Gaitema! God voorziet, vergeeft, geneest, enz. enz. enz.

God is onze Hemelse Vader, HIJ is onze Schepper. Jezus, God de Zoon, is onze Koning, ook op aarde. HIJ is onze Beste Vriend en Verlosser, maar, in dit topic leg ik even het accent op wonderbaarlijke genezingen.

Er is een leugen in sommige kerken binnengeslopen dat gebedsgenezing en wonderen niet meer voor deze tijd zijn en slechts bestemd zijn voor de apostelen uit de eerste eeuw. Die leer staat in schril contrast met wat de Bijbel leert. Niet alleen het Nieuwe Testament spreekt over Gods wil en opdracht om te genezen, ook in het Oude Testament is het duidelijk wie onze God is:

Exodus 15
Ik ben de HEERE, uw Heelmeester!

En, is God veranderd? Geenszins! God is Dezelfde in alle eeuwigheid:

Hebrëen 13
Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en in der eeuwigheid
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door ericjan »

De bijbel stelt DUIDELIJKE keiharde voorwaarden tov het verhoren van gebed en wonderen van G'd.
DAAR zit m dan ook de kneep, want de belofte van G'd in Christus staat en wanneer DIE niet terug te zien zijn in onze levens moeten we bij ons zelf op zoek naar de reden waarom we niet ontvangen. En daar willen de meesten niets van weten, dus geloven vele christenen liever dat G'd geen wonderen meer doet, geen gebeden meer verhoord, dat scheelt een kritisch zelf onderzoek.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Rechtuit »

Als we de Bijbel openslaan, lezen we, zowel in het OT als het NT, dat God vergeeft, voorziet, geneest, enz. enz. In dit topic zou ik me willen beperken tot wonderbaarlijke genezingen.
Die vinden elke dag plaats maar zonder bombarie,en maar goed ook.
Laus Deo.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Dirk »

ericjan schreef:De bijbel stelt DUIDELIJKE keiharde voorwaarden tov het verhoren van gebed en wonderen van G'd.
DAAR zit m dan ook de kneep, want de belofte van G'd in Christus staat en wanneer DIE niet terug te zien zijn in onze levens moeten we bij ons zelf op zoek naar de reden waarom we niet ontvangen. En daar willen de meesten niets van weten, dus geloven vele christenen liever dat G'd geen wonderen meer doet, geen gebeden meer verhoord, dat scheelt een kritisch zelf onderzoek.
Hard, ericjan... Maar ook volledig waar!

En, hoe ze plaatsvinden, moeten we maar aan God laten! Feit is wel dat wanneer tegenwoordig iemand over water zou lopen, of wanneer een hele schare genezen wordt door een Wonder, of wanneer iemand een stok op de grond gooit die in een slang verandert, of wanneer stenen brood worden, wijn water wordt of wanneer doden opstaan, wij wel van spectacul spreken. Maar, is het wel zo spectaculair? Ik geloof dat wonderen op zowel kleine als op grote schaal voorkomen, in het verborgene, maar ook in het openbaar.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Rechtuit »

Hard, ericjan... Maar ook volledig waar!
Zit je hem nou na ter praten,je kan weten dat dat niet waar is als je de Heilige Schrift echt zou kennen.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Dirk »

Rechtuit schreef:Zit je hem nou na ter praten,je kan weten dat dat niet waar is als je de Heilige Schrift echt zou kennen.
Even om misverstanden te voorkomen, Rechtuit: Wat is volgens jou niet waar? Waar ik het in ieder geval mee eens ben:
De belofte van G'd in Christus staat en wanneer DIE niet terug te zien zijn in onze levens moeten we bij ons zelf op zoek naar de reden waarom we niet ontvangen. En daar willen de meesten niets van weten, dus geloven vele christenen liever dat G'd geen wonderen meer doet, geen gebeden meer verhoord, dat scheelt een kritisch zelf onderzoek.
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Rechtuit »

Even om misverstanden te voorkomen, Rechtuit: Wat is volgens jou niet waar?
Weet je eigenlijk wel waar je het over hebt en weetje wel wat een wonderbaarlijke genezing is.Want bijbelteksten plukken en uit zijn verband halen daar redt je het niet mee.
Leg maar is uit zonder een bijbeltekst te gebruiken en uit zijn verband trekken wat nou een wonderbaarlijke genezing is.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door callista »

ericjan schreef:De bijbel stelt DUIDELIJKE keiharde voorwaarden tov het verhoren van gebed en wonderen van G'd.
DAAR zit m dan ook de kneep, want de belofte van G'd in Christus staat en wanneer DIE niet terug te zien zijn in onze levens moeten we bij ons zelf op zoek naar de reden waarom we niet ontvangen.

En daar willen de meesten niets van weten, dus geloven vele christenen liever dat G'd geen wonderen meer doet, geen gebeden meer verhoord, dat scheelt een kritisch zelf onderzoek.
Dat is toch pure onzin en prietpraat.
Ik ken genoeg zieke gelovigen die zich de knieën kapot bidden of die bidden voor hun doodzieke kinderen, maar ze krijgen nul op het request..
God is nergens te bekennen...of is druk met wat anders, misschien met koffiedrinken of een sterke borrel als Hij al dit geneuzel leest.....en trekt zich nergens wat van aan
En logisch...God bemoeit zich daar niet mee....het gaat zoals het gaat.
Soms hebben mensen geluk en vaak ook niet......helaas. :(

En dat zal dan aan hun liggen, aan hun levenswijze of manier van bidden dat ze wel of niet worden genezen......... :shock:
Maak jezelf maar wat wijs...en leg de mensen maar een schuldgevoel op.....bah... :evil:
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Rechtuit »

Maak jezelf maar wat wijs...en leg de mensen maar een schuldgevoel op.....bah... :evil:

Gelijk heb je.
Waarom genezen mensen of niet,daar is moeilijk antwoord op te geven;maar dat er wonderbaarlijke genezingen bestaan is zeker,maar dat gaat gepaard zonder bombarie gelukkig wel.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Dirk »

Rechtuit schreef:Weet je eigenlijk wel waar je het over hebt en weetje wel wat een wonderbaarlijke genezing is.Want bijbelteksten plukken en uit zijn verband halen daar redt je het niet mee. Leg maar is uit zonder een bijbeltekst te gebruiken en uit zijn verband trekken wat nou een wonderbaarlijke genezing is.
Je beantwoordt mijn vraag niet, maar daar zal je ongetwijfeld een gegronde reden voor hebben, Rechtuit. Dan naar jouw vraag:

Schijnbaar een gemakkelijke vraag. Wat is een wonderbaarlijke genezing? In eerste instantie zou je denken aan een genezing waar de reguliere zorg geen verklaring voor heeft. Maar, dat zou betekenen dat vele wonderbaarlijke genezingen met terugwerkende kracht niet wonderbaarlijk zijn. Misschien is iedere genezing wel wonderbaarlijk?

Er zijn verschillende onderscheiden te maken. Laten we eerst eens naar het lichamelijke aspect kijken: Er zijn Scheppende Wonderen, bijvoorbeeld een been dat aangroeit, en wonderbaarlijke genezingen van andere aard. Mogelijk zijn ze allemaal van God afkomstig?

Een ander onderscheid, eigenlijk veel essentieler, is het onderscheid in genezing van lichaam, genezing van ziel en genezing van de geest. Veel kwalen worden veroorzaakt door zielepijn, denk aan verbittering. Deze zielepijn werkt door in het lichaam, bijvoorbeeld in de vorm van stress, gewrichtspijnen maar ook vreselijke ziektes. Het bestrijden van de ziekte zonder de genezing van de ziel is relatief zinloos.

Zomaar even enkele gedachten, zonder Bijbelteksten...
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door ericjan »

callista schreef:
ericjan schreef:De bijbel stelt DUIDELIJKE keiharde voorwaarden tov het verhoren van gebed en wonderen van G'd.
DAAR zit m dan ook de kneep, want de belofte van G'd in Christus staat en wanneer DIE niet terug te zien zijn in onze levens moeten we bij ons zelf op zoek naar de reden waarom we niet ontvangen.

En daar willen de meesten niets van weten, dus geloven vele christenen liever dat G'd geen wonderen meer doet, geen gebeden meer verhoord, dat scheelt een kritisch zelf onderzoek.
Dat is toch pure onzin en prietpraat.
Ik ken genoeg zieke gelovigen die zich de knieën kapot bidden of die bidden voor hun doodzieke kinderen, maar ze krijgen nul op het request..
God is nergens te bekennen...
Precies ! Ik mis hier dus inderdaad het zelfonderzoek naar de reden ervan, want Zijn Belofte staat, maar OOK ZIjn voorwaarden.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Rechtuit »

Dirk schreef:
Rechtuit schreef:Weet je eigenlijk wel waar je het over hebt en weetje wel wat een wonderbaarlijke genezing is.Want bijbelteksten plukken en uit zijn verband halen daar redt je het niet mee. Leg maar is uit zonder een bijbeltekst te gebruiken en uit zijn verband trekken wat nou een wonderbaarlijke genezing is.
Je beantwoordt mijn vraag niet, maar daar zal je ongetwijfeld een gegronde reden voor hebben, Rechtuit. Dan naar jouw vraag:

Schijnbaar een gemakkelijke vraag. Wat is een wonderbaarlijke genezing? In eerste instantie zou je denken aan een genezing waar de reguliere zorg geen verklaring voor heeft. Maar, dat zou betekenen dat vele wonderbaarlijke genezingen met terugwerkende kracht niet wonderbaarlijk zijn. Misschien is iedere genezing wel wonderbaarlijk?

Er zijn verschillende onderscheiden te maken. Laten we eerst eens naar het lichamelijke aspect kijken: Er zijn Scheppende Wonderen, bijvoorbeeld een been dat aangroeit, en wonderbaarlijke genezingen van andere aard. Mogelijk zijn ze allemaal van God afkomstig?

Een ander onderscheid, eigenlijk veel essentieler, is het onderscheid in genezing van lichaam, genezing van ziel en genezing van de geest. Veel kwalen worden veroorzaakt door zielepijn, denk aan verbittering. Deze zielepijn werkt door in het lichaam, bijvoorbeeld in de vorm van stress, gewrichtspijnen maar ook vreselijke ziektes. Het bestrijden van de ziekte zonder de genezing van de ziel is relatief zinloos.

Zomaar even enkele gedachten, zonder Bijbelteksten...
Mooi antwoord .Dank, en je laatste stukje is inderdaad de essentie.Mee eens in de zin van wonderbaarlijke genezing.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Gaitema »

Wat die voorwaarden zijn is dan nog de open vraag.
Ik denk dat het gaat om logica.
Als ik mijn auto wil laten maken, wanneer hij kapotte schokdempers heeft, dan moet ik wel naar de garage willen.
Het heeft weinig nut om het te maken, als je er daarna gewoon mee met 130 kilometer per uur over drempels gaat rijden, bij wijze van.

God zal kijken naar een vruchtbare bodem, denk ik.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door callista »

ericjan schreef:
callista schreef:
ericjan schreef:De bijbel stelt DUIDELIJKE keiharde voorwaarden tov het verhoren van gebed en wonderen van G'd.
DAAR zit m dan ook de kneep, want de belofte van G'd in Christus staat en wanneer DIE niet terug te zien zijn in onze levens moeten we bij ons zelf op zoek naar de reden waarom we niet ontvangen.

En daar willen de meesten niets van weten, dus geloven vele christenen liever dat G'd geen wonderen meer doet, geen gebeden meer verhoord, dat scheelt een kritisch zelf onderzoek.
Dat is toch pure onzin en prietpraat.
Ik ken genoeg zieke gelovigen die zich de knieën kapot bidden of die bidden voor hun doodzieke kinderen, maar ze krijgen nul op het request..
God is nergens te bekennen...
Precies ! Ik mis hier dus inderdaad het zelfonderzoek naar de reden ervan, want Zijn Belofte staat, maar OOK ZIjn voorwaarden.
Dus m.a.w. het is je eigen schuld als je niet geneest.... :w
Heel fraai.

edit:
Gaitema bracht dit ook al te berde......Wat zouden die voorwaarden dan wel niet mogen zijn volgens JOU? :roll:
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Berichten: 4171
Lid geworden op: 14 mei 2015, 23:47
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Rechtuit »

Dus m.a.w. het is je eigen schuld als je niet geneest.... :w
Heel fraai.

edit:
Gaitema bracht dit ook al te berde......Wat ouden die voorwaarden dan wel niet moge zijn? :roll:
Ach @Callista trek het je niet aan de echte Christen zal nooit zo iets zeggen.God geneest mensen om niet zonder enige voorwaarden gelovigen en ongelovigen.Alles is Genade.
Wel is het zo dat het gebed veel zoniet alles vermag en mensen op gebed genezen worden.Als dat niet gebeurd kan het zijn van wel degelijk genezing maar dan van de ziel en het innerlijk.

Het belangrijkste is de zieke met liefde te omringen en ja bidden voor hem /haar tot genezing.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Sanne
Berichten: 1338
Lid geworden op: 03 apr 2013, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Sanne »

Had Paulus niet een "doorn in het vlees"? Er wordt geen melding van gemaakt wat het nu precies was, maar pijnlijk was het wel. Hij vroeg drie maal aan God of het van hem mocht wijken, maar dat gebeurde niet. "Mijn genade is u genoeg".
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door ericjan »

Sanne schreef:Had Paulus niet een "doorn in het vlees"? Er wordt geen melding van gemaakt wat het nu precies was, maar pijnlijk was het wel. Hij vroeg drie maal aan God of het van hem mocht wijken, maar dat gebeurde niet. "Mijn genade is u genoeg".
Geeft Paulus ook niet eerlijk toe in de bijbel, dat hij zondig is, dat zijn vlees doet wat zijn geest niet wil doen en dat zijn vlees niet doet wat zijn geest wel wil doen?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: Dus m.a.w. het is je eigen schuld als je niet geneest.... :w
Heel fraai.
Ja, want omdat jij niet in wonderen gelooft is je geloof dood en word je gebed niet verhoord. Zo is de god van de evangelische christenen, een moreel monster.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door ericjan »

Piebe 2.2 schreef:
callista schreef: Dus m.a.w. het is je eigen schuld als je niet geneest.... :w
Heel fraai.
Ja, want omdat jij niet in wonderen gelooft is je geloof dood en word je gebed niet verhoord. Zo is de god van de evangelische christenen, een moreel monster.
De G'd van evangelische Christenen is de G'd van Abraham, Isaac en Jacob, de G'd van Israel Die de Vader is van Yeshua. Wie is jou G'd dan Piebe?

G'd dringt ZIjn Geestelijke Gaven en Zijn wonderen aan niemand op ! WIe ze niet wil ontvangen zal ze ook niet ontvangen.
Ik begrijp ook niet waarom christenen die niet geloven in wonderen van G'd nog bidden om hulp eigenlijk?

Een waar christen noemt G'd niet onmiddelijk een monster als Hij niet doet wat men wil of verwacht.
Het staat allemaal woordlijk in ZIjn Woord maar veel (naam)christenen willen er niet aan en verwerpen het.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Mieke
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 aug 2015, 15:37
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Mieke »

Want ben je kortzichtig als je denk dat je met bidden je eigen genezing kunt regelen. Dat je niet goed bidt als je niet genezen wordt. Hoe arm van geest ben je als je dat denk.
God doet wonderen, niet omdat wij zoveel of zo goed bidden maar omdat Hij dat zelf wil en omdat Hij bij machte is te doen en te laten wat Hij wil. Ga dat oprecht geloven en je bent al een eind in de goede richting.

Wat jullie zeggen Dirk en Rcjn klinkt een beetje als de farizeer die op de hoek van de straat met zijn handen omhoog naar de hemel staat te bidden. Als je het tenminste bidden kunt noemen.

Overigens noem ik deze twee namen omdat quoten niet lukt
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 1441
Lid geworden op: 11 aug 2015, 20:11
Man/Vrouw: M

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Dirk »

Mieke schreef:Want ben je kortzichtig als je denk dat je met bidden je eigen genezing kunt regelen. Dat je niet goed bidt als je niet genezen wordt. Hoe arm van geest ben je als je dat denk.
Net zo arm als Jakobus:

Gij begeert, en hebt niet; gij benijdt en ijvert naar dingen, en kunt ze niet verkrijgen; gij vecht en voert krijg, doch gij hebt niet, omdat gij niet bidt. Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt, opdat gij het in uw wellusten doorbrengen zoudt

Er zijn dus mensen die hebben niet, die ontvangen niet, die krijgen niet, omdat ze niet bidden of omdat ze kwalijk (verkeerd) bidden. En, daarom is het boek van Derek Prince (Zegen of Vloek) een aanrader!
Wij prediken, en Jezus bevestigt het Woord door de tekenen die erop volgen. Amen!
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Martine »

ericjan schreef:De bijbel stelt DUIDELIJKE keiharde voorwaarden tov het verhoren van gebed en wonderen van G'd.
DAAR zit m dan ook de kneep, want de belofte van G'd in Christus staat en wanneer DIE niet terug te zien zijn in onze levens moeten we bij ons zelf op zoek naar de reden waarom we niet ontvangen. En daar willen de meesten niets van weten, dus geloven vele christenen liever dat G'd geen wonderen meer doet, geen gebeden meer verhoord, dat scheelt een kritisch zelf onderzoek.
Calista schreef:Dat is toch pure onzin en prietpraat.
Ik ken genoeg zieke gelovigen die zich de knieën kapot bidden of die bidden voor hun doodzieke kinderen, maar ze krijgen nul op het request..
God is nergens te bekennen...
ericjan schreef:Precies ! Ik mis hier dus inderdaad het zelfonderzoek naar de reden ervan, want Zijn Belofte staat, maar OOK ZIjn voorwaarden.
In het topic over vloeken heb ik gezegd dat bepaalde grof vloeken omgekeerd bidden is.
Ik zei ook dat vloeken soms eerder uit naam van God iets zeggen is, wat in feite goddeloos is. Zoals: bv. "in Gods ondoorgrondelijke wijsheid..."
Wat jij hier zegt is vloeken. Zo liefdeloos is God niet, nooit. Zoals Callista aangaf: er zijn mensen die ziek zijn en waarvoor de hemel stukgebeden wordt. En dan zeg jij dat het eigen schuld dikke bult is, omdat iemand niet aan genoeg zelfonderzoek doet?
Ik vraag me af hoe je het überhaupt durft te zeggen.
Ik zou je aanraden eens in het Nieuwe Testament te lezen - misschien dat het dan tot je doordringt dat God een gans Andere is dan jij van Hem maakt.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: De Bijbel en wonderbaarlijke genezingen

Bericht door Martine »

Dirk schreef:
Mieke schreef:Want ben je kortzichtig als je denk dat je met bidden je eigen genezing kunt regelen. Dat je niet goed bidt als je niet genezen wordt. Hoe arm van geest ben je als je dat denk.
Net zo arm als Jakobus:

Gij begeert, en hebt niet; gij benijdt en ijvert naar dingen, en kunt ze niet verkrijgen; gij vecht en voert krijg, doch gij hebt niet, omdat gij niet bidt. Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt, opdat gij het in uw wellusten doorbrengen zoudt

Er zijn dus mensen die hebben niet, die ontvangen niet, die krijgen niet, omdat ze niet bidden of omdat ze kwalijk (verkeerd) bidden. En, daarom is het boek van Derek Prince (Zegen of Vloek) een aanrader!
Ik ben het volledig met Mieke eens - zie ook mijn reactie naar Ericjan.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.