De messias van de T'NaCH

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Willempie »

callista schreef: 09 sep 2022, 10:25 Ik snap werkelijk niet wat dat met dit topic te maken heeft.
Het ontgaat me volkomen...
ZDaar heb jij helemaal gelijk in. Ik wilde graag iemand antwoorden. Zo gaat dat vaak.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door callista »

Oké...thx... :thumb1:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Zolderworm »

Willempie schreef: 09 sep 2022, 10:19
Zolderworm schreef: 09 sep 2022, 09:52
Jazeker ben ik daarin geïnteresseerd.
Eén is de Ene of het Ene, in absoluutheid alles omvattend. Twee is de eerste onderscheiding of het daarmee in tegenoverstelling gebrachte, zodra in de ongerepte Eénheid het voornemen gaat ontstaan zich kenbaar te maken aan en door iets waarneembaars (concreets).
Alle openbaring, levensuiting, groei kan daarom worden aangeduid als een impuls uit de Eénheid naar een in ontelbare vormen waarneembare tweeheid. In het kort aangeduid als 1-2. Hieruit komt na veel zwerven en dolen de terugkeer naar de Eénheid voort, aangeduid als 2-1.
Het 1e bedrijf van het drama is Genesis 1. Het 2e is de verdrijving uit het paradijs in Genesis 2. Het 3e is de bezinning en de terugkeer. Het geheel kan worden weergegeven door de korte formule 1-2-2-1. In het Hebreeuws is dat Abba, Vader.
Dit thema speelt door de hele Bijbel heen. Een voorbeeldje: Egypte staat tot Kanaän exact als 2-1 in de getalswaarde maar dit is slechts één van de ontelbare voorbeelden die je in de Bijbel kunt vinden.
Dit klopt helemaal volgens mij.
Only dead fish go with the flow
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door thom »

Willempie schreef: 09 sep 2022, 10:19
Zolderworm schreef: 09 sep 2022, 09:52
Jazeker ben ik daarin geïnteresseerd.
Eén is de Ene of het Ene, in absoluutheid alles omvattend. Twee is de eerste onderscheiding of het daarmee in tegenoverstelling gebrachte, zodra in de ongerepte Eénheid het voornemen gaat ontstaan zich kenbaar te maken aan en door iets waarneembaars (concreets).
Alle openbaring, levensuiting, groei kan daarom worden aangeduid als een impuls uit de Eénheid naar een in ontelbare vormen waarneembare tweeheid. In het kort aangeduid als 1-2. Hieruit komt na veel zwerven en dolen de terugkeer naar de Eénheid voort, aangeduid als 2-1.
Het 1e bedrijf van het drama is Genesis 1. Het 2e is de verdrijving uit het paradijs in Genesis 2. Het 3e is de bezinning en de terugkeer. Het geheel kan worden weergegeven door de korte formule 1-2-2-1. In het Hebreeuws is dat Abba, Vader.
Dit thema speelt door de hele Bijbel heen. Een voorbeeldje: Egypte staat tot Kanaän exact als 2-1 in de getalswaarde maar dit is slechts één van de ontelbare voorbeelden die je in de Bijbel kunt vinden.
Mooi Willempie.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: De messias van de T'NaCH

Bericht door Mart »

Off-topic Willempie.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)