Zondaar of Rein?

Hoe geef je je christen-zijn invulling?
Anja
Man/Vrouw: V
Contacteer:

Re: Zondaar of Rein?

Bericht door Anja » 17 mar 2019, 16:13

Tin schreef:
15 mar 2019, 10:20
Gaitema schreef:
13 mar 2019, 09:28
Wat is je identiteit? Ben je een zondaar of ben je rein of allebei? Hoe denk je er over en wat vind je er over in de bijbel?
Ja hoor. Ik ben zondig.
Zondig tegen de wetten van het perfecte.
Gewoon constateren van een feit. :)
Heb altijd het idee dat anderen dat feit gewoon vervelend vinden en daarom niet aan willen.
Wat er over in de bijbel geschreven is is voor mij geen leiddraad, maar kan eventueel als gespreksstof dienen.
Dat idee heb ik ook wel eens, dat mensen die allergisch zijn voor het begrip zonde, daar gewoon niet mee willen dealen. Maar ik denk dat de orthodoxie door een te grote rigiditeit ook een steentje heeft bijgedragen daaraan. Naar mijn visie geeft elke zonde je de kans om je te ontwikkelen. Om sommige dingen te veranderen en ander dingen te (leren) accepteren.
Easy does it.

callista

Bericht door callista » 17 mar 2019, 16:23

Zonde vind ik een naar woord en komt eigenlijk niet voor in mijn vocabulaire...
Dan spreekt ik liever van fouten....ipv dat zwaar beladen woord....als ik een fout maak ben ik nog geen zondaar...die boete moet doen

Wat ik onder zonde versta is wanneer ik teveel etenswaren heb gekocht en ze dan over de datum zijn op een gegeven moment en ik ze weg moet gooien'
Zonde....
Dus zonde in de betekenis van jammer en verspilling.
Daarvan leren: volgende keer beter opletten en als het eventueel daar weer op uit zou kunnen draaien dan bijtijds er soep van te maken [ pureren bv.] en wat gebakken moet worden voor die tijd te doen.....dat scheelt al weer...dan gaat het niet overstuur....
Want dat zou zonde zijn.

Messenger
Man/Vrouw: M

Bericht door Messenger » 17 mar 2019, 16:49

Anja schreef:
17 mar 2019, 14:36
Messenger schreef:
17 mar 2019, 01:46
Zo ben ik van mening dat Walsch ook een profeet (of boodschapper) is. Ik heb in het hele oeuvre van Walsch geen contradictie kunnen ontdekken.
Ik ben het voor een belangrijk deel wel met je eens hoor. Maar ook voor een voor mij belangrijk deel niet. Anyway, men kan ook de film van Neale Donald Walsche bekijken, die vond ik zelf keigoed en behoorlijk herkenbaar. Ik vind de film een echte aanrader: https://www.bol.com/nl/p/conversations- ... roductPage
De film geeft een aardig beeld over zijn leven en hoe hij geinspireerd raakte.
Maar over de inhoud van de gesprekken met God ging de film niet echt.

Welk belangrijk deel ben je het met me eens en welk belangrijk deel niet?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

Messenger

Bericht door Messenger » 17 mar 2019, 16:54

peda schreef:
17 mar 2019, 14:38
Geloven is een zeer persoonlijk individueel beleven en niet een verzekeringspolis waarmede iemand uit angst voor straf na de dood probeert met "' lippenbekentenissen "' de straf te ontlopen. Dat laatste lijkt mij uitermate deprimerend. Daarom houd ik een pleidooi voor de modernere visie van Alverzoening, waarbij de God van de Schrik aan betekenis verliest. De wedergeborenen hebben de Alverzoening niet nodig, die zijn in hun optiek toch reeds "' gered "'. De atheist heeft de Alverzoening ook niet nodig, want voor hen bestaat er sowieso geen God.
Het doet er niet toe wàt iemand gelooft of dat men überhaupt gelooft. Uiteindelijk gaat ieder naar de hemel, onvoorwaardelijk. Omdat God innig van iedere mens houdt. En ook de geloofskeuze valt onder de vrije wil.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.

coby

Bericht door coby » 17 mar 2019, 17:11

callista schreef:
17 mar 2019, 16:23
Zonde vind ik een naar woord en komt eigenlijk niet voor in mijn vocabulaire...
Dan spreekt ik liever van fouten....ipv dat zwaar beladen woord....als ik een fout maak ben ik nog geen zondaar...die boete moet doen

Wat ik onder zonde versta is wanneer ik teveel etenswaren heb gekocht en ze dan over de datum zijn op een gegeven moment en ik ze weg moet gooien'
Zonde....
Dus zonde in de betekenis van jammer en verspilling.
Daarvan leren: volgende keer beter opletten en als het eventueel daar weer op uit zou kunnen draaien dan bijtijds er soep van te maken [ pureren bv.] en wat gebakken moet worden voor die tijd te doen.....dat scheelt al weer...dan gaat het niet overstuur....
Want dat zou zonde zijn.
In kerken vervangen ze het woord zonde soms ook met fouten. Dat klinkt vriendelijker. Fout vind ik onopzettelijk. Als je de boel moedwillig oplicht, is foutje bedankt! wel lollig, maar dat dekt de lading niet. Of als je expres vreemd bent gegaan. Oh hee ik heb een fout gemaakt. Ah joh zand erover.

callista

Bericht door callista » 17 mar 2019, 17:20

Ook vreemd gaan hoef je niet als een zwaar beladen zonde te zien volgens mij.
Het kan gebeuren...het ligt er maar helemaal aan waarom...er kunnen redenen voor zijn.
Vrouwen die mishandeld zijn of zo en geen liefde krijgen; wanhopig zijn...etc...plots verliefd worden....noem maar op.

Dat woord ZONDE bevalt mij totaal niet......dat doet mij denken aan de leer dat geen mens goed is van nature en al vanaf de geboorte behept met de zonde....
Zodat je eigenlijk je hele leven met een gebogen hoofd moet doorbrengen....
Je ziet het soms ook aan die kerkgangers....in het zwart gekleed; geen broeken mogen dragen en met de hoed op naar de kerk....
Laatst gewijzigd door callista op 17 mar 2019, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

peda

Bericht door peda » 17 mar 2019, 17:21

Messenger schreef:
17 mar 2019, 16:54
peda schreef:
Geloven is een zeer persoonlijk individueel beleven en niet een verzekeringspolis waarmede iemand uit angst voor straf na de dood probeert met "' lippenbekentenissen "' de straf te ontlopen. Dat laatste lijkt mij uitermate deprimerend. Daarom houd ik een pleidooi voor de modernere visie van Alverzoening, waarbij de God van de Schrik aan betekenis verliest. De wedergeborenen hebben de Alverzoening niet nodig, die zijn in hun optiek toch reeds "' gered "'. De atheist heeft de Alverzoening ook niet nodig, want voor hen bestaat er sowieso geen God.
Het doet er niet toe wàt iemand gelooft of dat men überhaupt gelooft. Uiteindelijk gaat ieder naar de hemel, onvoorwaardelijk. Omdat God innig van iedere mens houdt. En ook de geloofskeuze valt onder de vrije wil.
Iemand die qua aanleg en ervaring in het leven gaat voor straf en vergelding voor zware en minder zware overtredingen, volgt een daarbij passend Godsbeeld. In de bijbel zijn verzen genoeg te vinden die God naar zo'n straffend/oordelend beeld beschrijven. Dan volg je in mijn ogen niet snel een ander Godsbeeld dat helemaal niet aansluit bij de eigen basis-opvattingen. Er zijn evenwel ook mensen die verzoening en vergeving een zeer hoge persoonlijke prioriteit geven, bij hen past jouw Godsbeeld weer perfect. Zelf behoor ik tot de laatste categorie, vandaar mijn ondersteuning voor jouw Godsbeeld. Weten doe ik het niet, maar het persoonlijk sentiment is ook niet zonder betekenis.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 17 mar 2019, 17:53

Zolderworm schreef:
17 mar 2019, 14:22
Waarom zou Jezus zich zo vaak speciaal met jouw vrouw bezig houden, als er 2,2 miljard christenen op de wereld zijn? Dat kan natuurlijk niet.
Het zal wel geen zin hebben om jou te zeggen dat ze bij lange na niet de enige is met deze ervaringen. Vooral moslims die tot het christendom bekeren zien Jezus minstens een keer. Wat voor hen de reden tot bekering is.
Daarbij, veel christenen zijn weinig met God bezig en ervaren daardoor God ook weinig .
Alzo lief heeft God 'de wereld' gehad.. :P

Gaitema

Bericht door Gaitema » 17 mar 2019, 18:14

peda schreef:
17 mar 2019, 17:21
Messenger schreef:
17 mar 2019, 16:54
peda schreef:
Iemand die qua aanleg en ervaring in het leven gaat voor straf en vergelding voor zware en minder zware overtredingen, volgt een daarbij passend Godsbeeld. In de bijbel zijn verzen genoeg te vinden die God naar zo'n straffend/oordelend beeld beschrijven. Dan volg je in mijn ogen niet snel een ander Godsbeeld dat helemaal niet aansluit bij de eigen basis-opvattingen. Er zijn evenwel ook mensen die verzoening en vergeving een zeer hoge persoonlijke prioriteit geven, bij hen past jouw Godsbeeld weer perfect. Zelf behoor ik tot de laatste categorie, vandaar mijn ondersteuning voor jouw Godsbeeld. Weten doe ik het niet, maar het persoonlijk sentiment is ook niet zonder betekenis.
Ik geloof aan de hand van bronteksten en een aantal verzen dat de "gehenna" een tijdperk (Era) is. Niet door God veroorzaakt, maar door gebrek aan liefde en geloof.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 17 mar 2019, 18:32

callista schreef:
Gaitema schreef:
17 mar 2019, 14:31
callista schreef:
17 mar 2019, 14:29
Kijk...met deze woorden kunnen we de Zondag doorkomen....beter dan een preek in de kerk
Voor diegenen die niet naar de kerk zijn gegaan en/of voor diegenen die juist wel een kerk hebben bezocht.....
Ter overdenking...
Dankjewel Zolder.....
Ik zelf vind het één grote onzin en pure fantasie. Het is nergens op gestoeld en bovendien onmogelijk ook.
Een fantasie dat tot leven komt en aan mensen verschijnt, kan niet.
Er kan veel
Ik heb vannacht ook weer wat meegemaakt; iemand schudde mij wakker ...terwijl ik zeker wist dat ik wakker was, maar ik was het niet....in een soort tussen toestand...het was heel erg werkelijk...de lampen waren kapot...ik liep toen maar door de kamer op onderzoek nou ja...verder laat ik het er maar bij....

Wie zegt dat het een fantasie is?
En dat van jouw vrouw niet?
Wie bepaalt dat?
Ik geloof hem en mijn vrouw. Maar hij noemt in zijn link Jezus en Maria astrale fantasiefiguren.

Anja
Contacteer:

Bericht door Anja » 17 mar 2019, 18:43

Messenger schreef:
17 mar 2019, 16:49
Anja schreef:
Messenger schreef:
17 mar 2019, 01:46
Zo ben ik van mening dat Walsch ook een profeet (of boodschapper) is. Ik heb in het hele oeuvre van Walsch geen contradictie kunnen ontdekken.
Ik ben het voor een belangrijk deel wel met je eens hoor. Maar ook voor een voor mij belangrijk deel niet. Anyway, men kan ook de film van Neale Donald Walsche bekijken, die vond ik zelf keigoed en behoorlijk herkenbaar. Ik vind de film een echte aanrader: https://www.bol.com/nl/p/conversations- ... roductPage
De film geeft een aardig beeld over zijn leven en hoe hij geinspireerd raakte.
Maar over de inhoud van de gesprekken met God ging de film niet echt.
De inhoud van de gesprekken komt wel enigszins aan bod, en dat op een manier waardoor een kijker kan begrijpen hoe die inspiratie ongeveer werkt. Maar wat ik nog belangrijker vindt is dat de film toont dat Neale Donald Walsch wel degelijk zijn zonden belijdt. Aan het begin van de film zie je een zaal vol met vragenstellers en pers en in die gesprekken geeft hij bijvoorbeeld aan dat hij de vrouwen met wie hij allemaal getrouwd is geweest, niet goed heeft behandeld. En hij vertelt daarbij ook dat zijn contact met God pas ontstond nadat hij een enorme persoonlijke behoefte ondervond om zijn leven te veranderen. En hij vertelt daarbij ook dat hij nog steeds worstelt met relaties en dat hij nog niet helemaal van zijn zonden is bevrijd. En hij zegt dat hij het daarom zo wonderlijk vond dat God juist in het diepst van zijn dal van zich liet horen.
Messenger schreef:Welk belangrijk deel ben je het met me eens en welk belangrijk deel niet?
Dat Walsche ook een discipel is, geen profeet, want hij voorzegt niets over de toekomst. Verder erkent :!: Walsch dat Jezus door Zijn Offer aan het Levenschenkend Kruis de Redder is van de mensheid. Hier een stukje voorgelezen uit deel 1 https://m.youtube.com/watch?v=rgzUZHqecz4

Deze vind ik ook een leuke, over zijn katholieke jeugd. Hij spuugde zijn hamburger uit toen hij zich realiseerde dat het vrijdag was :lol: https://m.youtube.com/watch?v=8scqU92FNP4 .

Wat ik ernstig met Walsch eens ben is dat een positief mensbeeld en een positef Godsbeeld juist is en belangrijk is, en dat de orthodoxie daarin ernstige vergissingen maakt/ heeft gemaakt. Verder geloof ook ik dat God een Redder is van alle mensen en dat er een goed einde voor alle mensen is weggelegd. En als het niet goed is, dan is het nog niet het einde.
Laatst gewijzigd door Anja op 17 mar 2019, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Easy does it.

peda

Bericht door peda » 17 mar 2019, 19:25

Anja schreef:
17 mar 2019, 18:43

Wat ik ernstig met Walsch eens ben is dat een positief mensbeeld en een positef Godsbeeld juist is en belangrijk is, en dat de orthodoxie daarin ernstige vergissingen maakt/ heeft gemaakt. Verder geloof ook ik dat God een Redder is van alle mensen en dat er een goed einde voor alle mensen is weggelegd. En als het niet goed is, dan is het nog niet het einde.
Ik kijk met Thomas van Aquino naar God als het Meest Edele en daarbij past in mijn optiek Vergeving en Verzoening veel beter dan een Eeuwige Strafoplegging. Eeuwige Straf en gerechtigheid vind ik persoonlijk minder Edel, dan Eeuwige Liefde en Verzoening. Einde dualiteit tussen de "" goeden "' en de "" slechten "". Hoe die Vergeving en Verzoening plaats zullen gaan vinden ( omstandigheden/ voorwaarden ) daar kan ik geen antwoord op geven.

callista

Bericht door callista » 17 mar 2019, 19:36

Het meest bevrijdende is volgens mij dat je je er beter niet mee bezig kunt houden, want met de werkelijkheid hebben al die zelfgemaakte [gods]beelden niets te maken.
Het is alleen om jezelf gerust te stellen en als een soort verzekering voor een leven wat leefbaar is.
De een kiest de straffende, briesende God van het laatste Oordeel en de ander de alverzoenende God....zo lijkt het ergens ook wel of die God evolueert.

Dan kon dat ook nog wel eens resulteren over een aantal eeuwen of misschien wel eerder... in een God, die uiteindelijk helemaal verdwijnt als Hij niet meer nodig is..
Tot die tijd mag iedereen natuurlijk zijn/haar eigen God kiezen....en daarna natuurlijk ook nog wel...maar over die God zegt
het niets...ook niet over Zijn bestaan.
Maar dat doet er waarschijnlijk ook helemaal niet toe

Het zeg alles over die mens...het laat die mens zien...
Toon me uw God en ik zeg wie u bent...

Anja
Contacteer:

Bericht door Anja » 17 mar 2019, 19:50

peda schreef:
17 mar 2019, 19:25
Anja schreef:
17 mar 2019, 18:43

Ik kijk met Thomas van Aquino naar God als het Meest Edele en daarbij past in mijn optiek Vergeving en Verzoening veel beter dan een Eeuwige Strafoplegging. Eeuwige Straf en gerechtigheid vind ik persoonlijk minder Edel, dan Eeuwige Liefde en Verzoening. Einde dualiteit tussen de "" goeden "' en de "" slechten "". Hoe die Vergeving en Verzoening plaats zullen gaan vinden ( omstandigheden/ voorwaarden ) daar kan ik geen antwoord op geven.
Kijk, dat ben ik dan wel weer met je eens. ;) En ik ben van mening dat dit ook zeker en wis wel in de Bijbel staat. Maar ook kan een gelovige dat met zijn gezonde verstand bedenken. Bijvoorbeeld: in mijn familie zijn veel ongelovige mensen in wie geen noemenswaardig kwaad steekt en wel heel veel goed. Ik geloof niet dat zij, omdat ze tweeduizend jaar na dato niet in Jezus geloven, naar de hel zouden moeten, laat staan een eeuwigdurende. Dat zou onrechtvaardig zijn. Zoals ik al vaker heb gezegd, zelfs Hitler heeft mensen geen eeuwigdurend kwaad aangedaan. Zelfs voor hem zou een voor altijd durende hel onrechtvaardig zijn. Mensen die beweren dat er een voor altijd durende hel is, die brengen een onrechtvaarige godheid. Daar geloof ik niet in.
Laatst gewijzigd door Anja op 17 mar 2019, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Easy does it.

coby

Bericht door coby » 17 mar 2019, 19:51

Gaitema schreef:
17 mar 2019, 18:32
callista schreef:
Gaitema schreef:
callista schreef:
Kijk...met deze woorden kunnen we de Zondag doorkomen....beter dan een preek in de kerk
Voor diegenen die niet naar de kerk zijn gegaan en/of voor diegenen die juist wel een kerk hebben bezocht.....
Ter overdenking...
Dankjewel Zolder.....
Ik zelf vind het één grote onzin en pure fantasie. Het is nergens op gestoeld en bovendien onmogelijk ook.
Er kan veel
Ik heb vannacht ook weer wat meegemaakt; iemand schudde mij wakker ...terwijl ik zeker wist dat ik wakker was, maar ik was het niet....in een soort tussen toestand...het was heel erg werkelijk...de lampen waren kapot...ik liep toen maar door de kamer op onderzoek nou ja...verder laat ik het er maar bij....

Wie bepaalt dat?
Ik geloof hem en mijn vrouw. Maar hij noemt in zijn link Jezus en Maria astrale fantasiefiguren.
Dat kan ook. Het is niet altijd Jezus en als ze zeggen dat ze overleden mensen uit de Bijbel zijn tegengekomen in de hemel, neem ik dat niet zomaar aan. Al die fantastische verhalen. Rick Joyner zat ff met Paulus te praten en zo. Het zal wel hoor.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 17 mar 2019, 20:06

coby schreef:
17 mar 2019, 19:51
Gaitema schreef:
callista schreef:
Gaitema schreef:
callista schreef:
Ter overdenking...
Dankjewel Zolder.....
Er kan veel

Wie bepaalt dat?
Dat kan ook. Het is niet altijd Jezus en als ze zeggen dat ze overleden mensen uit de Bijbel zijn tegengekomen in de hemel, neem ik dat niet zomaar aan. Al die fantastische verhalen. Rick Joyner zat ff met Paulus te praten en zo. Het zal wel hoor.
Nee, dat kan niet wat hij zegt. Je fantasie kan niet een zelfstandig wezen worden dat je lastig valt. Het kunnen maar drie gevallen zijn: Jezus, een demoon of een psychische aandoening. Geen zelfstandige wezens die geschapen zijn door onze fantasie en waarom zou je Paulus niet te spreken kunnen krijgen? Al ken ik Rick Joyner niet. Paulus was maar een heel gewoon mens. Niet meer dan jij.

Ps: ik heb nu na gelezen wie Rick Joyner is, het lijkt me niet een erg betrouwbare profeet nee. Hij heeft Todd Bentley nog ingezegend. Dat zegt al genoeg.

coby

Bericht door coby » 17 mar 2019, 20:27

Gaitema schreef:
17 mar 2019, 20:06
coby schreef:
Gaitema schreef:
callista schreef:
Gaitema schreef:

Er kan veel

Wie bepaalt dat?
Nee, dat kan niet wat hij zegt. Je fantasie kan niet een zelfstandig wezen worden dat je lastig valt. Het kunnen maar drie gevallen zijn: Jezus, een demoon of een psychische aandoening. Geen zelfstandige wezens die geschapen zijn door onze fantasie en waarom zou je Paulus niet te spreken kunnen krijgen? Al ken ik Rick Joyner niet. Paulus was maar een heel gewoon mens. Niet meer dan jij.

Ps: ik heb nu na gelezen wie Rick Joyner is, het lijkt me niet een erg betrouwbare profeet nee. Hij heeft Todd Bentley nog ingezegend. Dat zegt al genoeg.
Oh okay, geen fantasie. Daar ben ik het wel mee eens.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 17 mar 2019, 20:28

coby schreef:
17 mar 2019, 20:27
Gaitema schreef:
17 mar 2019, 20:06
coby schreef:
Gaitema schreef:
callista schreef:

Er kan veel

Wie bepaalt dat?

Oh okay, geen fantasie. Daar ben ik het wel mee eens.
Gelukkig :)

Gaitema

Bericht door Gaitema » 17 mar 2019, 20:32

callista schreef:
17 mar 2019, 19:36
Het meest bevrijdende is volgens mij dat je je er beter niet mee bezig kunt houden, want met de werkelijkheid hebben al die zelfgemaakte [gods]beelden niets te maken.
Het is alleen om jezelf gerust te stellen en als een soort verzekering voor een leven wat leefbaar is.
De een kiest de straffende, briesende God van het laatste Oordeel en de ander de alverzoenende God....zo lijkt het ergens ook wel of die God evolueert.

Dan kon dat ook nog wel eens resulteren over een aantal eeuwen of misschien wel eerder... in een God, die uiteindelijk helemaal verdwijnt als Hij niet meer nodig is..
Tot die tijd mag iedereen natuurlijk zijn/haar eigen God kiezen....en daarna natuurlijk ook nog wel...maar over die God zegt
het niets...ook niet over Zijn bestaan.
Maar dat doet er waarschijnlijk ook helemaal niet toe

Het zeg alles over die mens...het laat die mens zien...
Toon me uw God en ik zeg wie u bent...
Goed, ik ga die uitdaging aan.
Mijn God geeft alleen maar liefde en leven, maar op voorwaarde dat je daarvoor open staat. Anders kan Hij het je niet geven en is duisternis het automatische gevolg dat zelfs Era's lang kan duren.

callista

Bericht door callista » 17 mar 2019, 20:39

.

Anja
Contacteer:

Bericht door Anja » 17 mar 2019, 21:15

Gaitema schreef:
17 mar 2019, 20:32
Mijn God geeft alleen maar liefde en leven, maar op voorwaarde dat je daarvoor open staat. Anders kan Hij het je niet geven en is duisternis het automatische gevolg dat zelfs Era's lang kan duren.
En dit ben ik geheel met jou eens. En het ervoor open staan is niet zomaar een voorwaarde, maar een randvoorwaarde. Dus een noodzakelijk iets. Dat is ook logisch. Als je iemand iets wilt geven en hij pakt het niet aan, dan houdt het voor dat moment even op.
Easy does it.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 17 mar 2019, 22:09

Anja schreef:
17 mar 2019, 21:15
Gaitema schreef:
17 mar 2019, 20:32
En dit ben ik geheel met jou eens. En het ervoor open staan is niet zomaar een voorwaarde, maar een randvoorwaarde. Dus een noodzakelijk iets. Dat is ook logisch. Als je iemand iets wilt geven en hij pakt het niet aan, dan houdt het voor dat moment even op.
Ja, inderdaad. Je bent wat dat betreft voor mij wel een wonder. Vaak dacht ik, wat ik doe op fora is totaal zinloos. Maar je had er dus wat aan en dat troost mijn wanhoop en geeft me hoop.

Gaitema

Bericht door Gaitema » 17 mar 2019, 22:10

callista schreef:
17 mar 2019, 20:39
.
Ik ben dus een punt :D

callista

Bericht door callista » 17 mar 2019, 22:12

Gaitema schreef:
17 mar 2019, 22:10
callista schreef:
17 mar 2019, 20:39
.
Ik ben dus een punt :D
Ja..een mispunt... :lol: :clown:
Alvast bedankt Gait..
Nee..ik wacht nog even af...totdat ik de juiste woorden kan vinden... ;)

coby

Bericht door coby » 17 mar 2019, 22:18

Gaitema schreef:
17 mar 2019, 22:09
Vaak dacht ik, wat ik doe op fora is totaal zinloos.
Dat doe ik altijd eigenlijk wel. Vroeger hing ik nachten lang op christian forums. Ik kletste er lauter uit mijn nek. Kon niet pitten. Had ook het idee dat God helemaal niet wilde dat ik daar zat. Toen ineens zei iemand: ik ben klaar om mijn Maker te ontmoeten. Hij ging er een eind aan maken. Hij was z'n baan kwijt. Dakloos. Er was verder geen kip. Niet doen jochie! Heb je niemand die je ff in huis kan nemen? Dan kom je hier maar zitten hoor. Gezellig, in m'n 2 kamerflat met 3 kids 6 konijnen 1 slaapkamer. Komt 'r gezellig bij. Ik betaal je reis wel. Had toch geen cent. Ik wist echt niet wat ik moest zeggen. Het gaat nog steeds goed met 'm. Was jaren terug. Heb 'm nu als Facebook vriend. Toch nog ergens goed voor geweest, dat leuteren daar.

Plaats reactie