Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Mullog schreef: 01 jun 2022, 07:04
Eliyahu schreef: 31 mei 2022, 23:13 Bs"d

Hou aub in gedachten dat het hele universum volgens de evo's slechts 10^18 seconden bestaat.

Hou aub in gedachten dat er geen enkel mechanisme bekend is wat codes maakt.
Hou aub in gedachten dat er al helemaal geen enkel mechanisme bekend is wat codes in codes maakt. (dat is wat duons zijn)

Geloven dat dit door stom toeval tot stand is gekomen is het toppunt van absurditeit.

Intelligent ontwerp is keihard bewezen.
Wat het statistisch gezien onmogelijk maakt dat jij dit bericht plaatst (zie viewtopic.php?p=404725#p404725).
Bs"d

Nee, omdat, zoals ik al eerder uitgelegd heb, je ALTIJD een mens krijgt ongeacht welke zaadcel uitgroeit tot een mens.

Onmogelijk wordt het als je twee keer dezelfde wil, of als je van te voren zegt welke genetic make up je wil. Een totaal willekeurige genetic make up is om geen enkele reden onmogelijk.
Er zijn zat mechanismes die codes maken. Wat dacht je van de Fraunhoferlijnen, zijn dat geen codes?
Nee, want er zit geen informatie in opgeslagen. En al helemaal geen informatie gecodeerd in de informatie.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mullog »

Eliyahu schreef: 01 jun 2022, 08:03
Mullog schreef: 01 jun 2022, 07:04
Wat het statistisch gezien onmogelijk maakt dat jij dit bericht plaatst (zie viewtopic.php?p=404725#p404725).
Bs"d

Nee, omdat, zoals ik al eerder uitgelegd heb, je ALTIJD een mens krijgt ongeacht welke zaadcel uitgroeit tot een mens.

Onmogelijk wordt het als je twee keer dezelfde wil, of als je van te voren zegt welke genetic make up je wil. Een totaal willekeurige genetic make up is om geen enkele reden onmogelijk.
Tsjonge, hoor ik hier dat iets wat statistisch onmogelijk is toch mogelijk is? Dat kan niet! Want dan zou evolutie best weleens waar kunnen zijn!
Eliyahu schreef: 01 jun 2022, 08:03
Mullog schreef: 01 jun 2022, 07:04 Er zijn zat mechanismes die codes maken. Wat dacht je van de Fraunhoferlijnen, zijn dat geen codes?
Nee, want er zit geen informatie in opgeslagen. En al helemaal geen informatie gecodeerd in de informatie.
Dus als ik het goed begrijp bevatten de coderingen waar misschien wel het grootste deel van onze astronomische kennis op gebaseerd is, de spectraallijnen, geen informatie?

Dan zou ik toch weleens willen weten hoe men de samenstelling van sterren, melkwegstelsels en wie weet wat voor objecten nog meer daar uit af weet te leiden. Of hoe men dan daarmee de snelheid waarmee sterren en sterrenstelsels zich van of naar ons toe bewegen weet uit te vogelen. Als daar zomaar geen informatie in zit.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Eliyahu »

Mullog schreef: 01 jun 2022, 12:44
Eliyahu schreef: 01 jun 2022, 08:03

Bs"d

Nee, omdat, zoals ik al eerder uitgelegd heb, je ALTIJD een mens krijgt ongeacht welke zaadcel uitgroeit tot een mens.

Onmogelijk wordt het als je twee keer dezelfde wil, of als je van te voren zegt welke genetic make up je wil. Een totaal willekeurige genetic make up is om geen enkele reden onmogelijk.
Tsjonge, hoor ik hier dat iets wat statistisch onmogelijk is toch mogelijk is? Dat kan niet! Want dan zou evolutie best weleens waar kunnen zijn!
Eliyahu schreef: 01 jun 2022, 08:03

Nee, want er zit geen informatie in opgeslagen. En al helemaal geen informatie gecodeerd in de informatie.
Dus als ik het goed begrijp bevatten de coderingen waar misschien wel het grootste deel van onze astronomische kennis op gebaseerd is, de spectraallijnen, geen informatie?

Dan zou ik toch weleens willen weten hoe men de samenstelling van sterren, melkwegstelsels en wie weet wat voor objecten nog meer daar uit af weet te leiden. Of hoe men dan daarmee de snelheid waarmee sterren en sterrenstelsels zich van of naar ons toe bewegen weet uit te vogelen. Als daar zomaar geen informatie in zit.
Bs"d

Bevat rook informatie? Dat is zonder rooksignalen. Als je rook ziet dan weet je dat er ergens vuur is, en dat is informatie. Maar kan je de rook een informatiedrager noemen?

Dat je bepaalde dingen kan afleiden van die spectraallijnen wil niet zeggen dat ze informatie bevatten. Van een natte straat kan je afleiden dat het regent, maar ik zou niet willen zeggen dat de straat informatie bevat.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Tiberius Claudius »

Eliyahu schreef: 01 jun 2022, 14:06 Bevat rook informatie?
Dat doet het zeker.
Bij materiaalkunde wordt dat geleerd:
Weet je niet precies wat iets is, steek dan een stukje aan (indien mogelijk) en aan de rook en de vlam valt dan vaak te zien wat het is.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mullog »

Tiberius Claudius schreef: 01 jun 2022, 14:32
Eliyahu schreef: 01 jun 2022, 14:06 Bevat rook informatie?
Dat doet het zeker.
Bij materiaalkunde wordt dat geleerd:
Weet je niet precies wat iets is, steek dan een stukje aan (indien mogelijk) en aan de rook en de vlam valt dan vaak te zien wat het is.
Als zo een beetje doordenkt is vrijwel alle informatie gecodeerd, denk ik. In mijn oude Arendsoog boeken kon Witte Veder aan een afgebroken takje zien wie er langs was gekomen en hoe laat :lol:

Reuk lijkt mij ook zo iets. Volgens mij bepaald de vorm van moleculen hoe je ze ruikt, wat op zich ook een vorm van codering is. De Intelligent Designer heeft dus, nadat het de onderliggende mechanismes ontworpen had, eindeloos zitten knutselen met moleculen en receptoren zodat je gillend wegrent bij bepaalde geuren, bijvoorbeeld van een rottend ei. Dat koolmonoxide dan weer niet geroken wordt terwijl het toch nogal dodelijk is, is dan weer jammer.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 01 jun 2022, 16:21
Tiberius Claudius schreef: 01 jun 2022, 14:32

Dat doet het zeker.
Bij materiaalkunde wordt dat geleerd:
Weet je niet precies wat iets is, steek dan een stukje aan (indien mogelijk) en aan de rook en de vlam valt dan vaak te zien wat het is.
Als zo een beetje doordenkt is vrijwel alle informatie gecodeerd, denk ik. In mijn oude Arendsoog boeken kon Witte Veder aan een afgebroken takje zien wie er langs was gekomen en hoe laat :lol:

Reuk lijkt mij ook zo iets. Volgens mij bepaald de vorm van moleculen hoe je ze ruikt, wat op zich ook een vorm van codering is. De Intelligent Designer heeft dus, nadat het de onderliggende mechanismes ontworpen had, eindeloos zitten knutselen met moleculen en receptoren zodat je gillend wegrent bij bepaalde geuren, bijvoorbeeld van een rottend ei. Dat koolmonoxide dan weer niet geroken wordt terwijl het toch nogal dodelijk is, is dan weer jammer.
Ik ben een Karl May fan, dat verdraagt zich niet met Arendsoog. :naughty:

Wat je ruikt aan een rottend ei is H₂S
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?