Wonderverhalen in Mattheus

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 07 mei 2020, 12:55
Snelheid schreef: 07 mei 2020, 12:40
callista schreef: 07 mei 2020, 12:31 Wonderen werden in de oudheid toegeschreven aan sommige mensen om hun een speciale hogere of goddelijke status te verlenen...en toe te kennen.
In werkelijkheid zijn ze nooit letterlijk gebeurd...[net zoals o.a. een maagdelijke geboorte, 5 broden en 2 vissen etc.] of ze waren een metafoor....
Voor jou niet nee,maar de realiteit is anders,veel oud zeer weer zo te lezen.
En wat metaforen zijn in de Heilige Schrift worden duidelijk aan gegeven,maar de wonderen zijn een realiteit ach voor jou niet te vatten is is het niet waar.

Studie theologie en filosofie zou wel is goed voor jou zijn om dat oud zeer is weg te halen :)
Dankzij die studies ben ik atheïst geworden... :thumb1:
Dat zeg je,maar als dat zo zou zijn zou je geen oud zeer hebben.

Noem ons waar je theologie gedaan heeft en filosofie, en waar,wij zitten in die kringen dus het is zo na te gaan.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Atheist2 »

Snelheid schreef: 07 mei 2020, 13:06 Dat zeg je,maar als dat zo zou zijn zou je geen oud zeer hebben.

Noem ons waar je theologie gedaan heeft en filosofie, en waar,wij zitten in die kringen dus het is zo na te gaan.
Waarom zeg je steeds dat iets van iemand oud zeer is? Waarom geloof je Callista niet op diens woorden? Dat doe je bij Paulus toch ook?

En zeg niet steeds "wij" in plaats van jij. Je bent de koning niet.
Moet ik weer het plaatje van een muur posten?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Jerommel »

Peter79 schreef: 27 sep 2019, 15:11 @Storm,
Ik lees ook mee. :)

Dat zijn terechte kanttekeningen. Maar mijn woorden geven een zoektocht aan, geen overtuigd zijn. De knecht van Elisa begreep niet hoe Elisa zo rustig kon zijn toen Dotan omsingeld was, omdat men Elisa wilde grijpen. Toen de ogen van de knecht geopend waren, zag hij dat een machtig hemels leger dat hen omringde.

Als we nu lezen dat de leerlingen iemand genezen, dan moet er op dat moment een diepe overtuiging zijn dat men dat moet doen. Het zou een enorme flater zijn als een leerling uitspreekt te genezen in Jezus naam en het gebeurt niet.
Ja, precies.
Dat is niet alleen een flater voor jezelf, maar ook voor de geloofwaardigheid van God voor de 'patient' en de omstanders, wat m.i. kwalijker is.
Aannemende dat zij mensen zijn zoals jij en ik, dan moet er op het moment van uitspreken zekerheid zijn over wat er staat te gebeuren. Dat zou kunnen door directe influistering (een gelovige zou zich moeten oefenen in het herkennen van Gods stem)
Ik heb in de Bijbel eigenlijk alleen voorbeelden gezien van God die daar voor kiest en er geen twijfel laat zijn of het wel over komt.
of door het krijgen van een beeld (zoals Jezus Natanael onder de vijgenboom zag zitten). Zonder dergelijke clues zou het misschien ook kunnen, bijvoorbeeld als er zo'n sterke verwevenheid is van menselijke geest met de Heilige Geest dat ze niet te onderscheiden zijn.
Dat zijn mensen met een groot geloof.
Maar in de Bijbel lees je dan dat de Geest iemand aangrijpt. Ook dat vergt een intieme relatie en/of een bijzondere roeping.
Ik geloof dat God 'aagrijpt' wie Hij wil.
Ik moet aan Jonas denken.
Die had zelfs tegenzin.
Of Paulus, die in feite gewoon geen keuze had.

Ik sta niet direct negatief tegen de beoordeling dat er sprake kan zijn van te weinig geloof, maar wel als dit weer iets zou zijn om een ander de maat te nemen.
Dat gebeurt ook wel, helaas...
In Charismatische kringen bijvoorbeeld.
Er is niets mis met de uitroep: kom mijn ongeloof te hulp. Ik denk echter dat we ons ook vaak te veel beperken. Stefanus zag de hemel geopend. Geloven we dat nog of hebben we dat weggerationaliseerd. Ik heb geen hoge dunk van de gereformeerde wereld waarin jij en ik zijn opgegroeid. De mate waarin je gelooft, wordt je gegeven. Als er nu hier, dan daar, weer gelovigen zijn die dat kennen en dat delen, dan zou dat een enorme bemoediging zijn.
Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik heb ook geen macht over de hoeveelheid van mijn geloof.
Maar misschien ga ik er ook niet opbouwend mee om.
Ik heb in ieder geval geen volume knop waarmee ik mijn geloof harder en mezelf zachter kan zetten.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Snelheid »

Atheist2 schreef: 07 mei 2020, 20:08
Snelheid schreef: 07 mei 2020, 13:06 Dat zeg je,maar als dat zo zou zijn zou je geen oud zeer hebben.

Noem ons waar je theologie gedaan heeft en filosofie, en waar,wij zitten in die kringen dus het is zo na te gaan.
Waarom zeg je steeds dat iets van iemand oud zeer is? Waarom geloof je Callista niet op diens woorden? Dat doe je bij Paulus toch ook?

En zeg niet steeds "wij" in plaats van jij. Je bent de koning niet.
Moet ik weer het plaatje van een muur posten?

Afbeelding
Met jou ruzieachtige toon bereik je niks zeer zeker bij ons niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door callista »

Het niveau is hier de laatste paar weken tot een dieptepunt gekomen.
Jammer....
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 07 mei 2020, 21:18 Het niveau is hier de laatste paar weken tot een dieptepunt gekomen.
Jammer....
Als jou het niet bevalt is het een dieptepunt tja :D

Noem ons waar je theologie gedaan heeft en filosofie, en waar,wij zitten in die kringen dus het is zo na te gaan. Die vraag staat nog open.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door callista »

Aan jou staan nog vele vragen open maar iedereen krijgt nul op het request en krijgt steeds dezelfde gemeenplaatsen te horen zonder bronvermelding.
Laatst gewijzigd door callista op 07 mei 2020, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 07 mei 2020, 21:25 Aan jou staan nog vele vragen open maar iedereen krijgt nul op het request en krijgt steeds dezelfde gemeenplaatsen te horen
Doe je best :)
VERITAS VOS LIBERABIT.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Atheist2 »

Snelheid schreef: 07 mei 2020, 21:14
Met jou ruzieachtige toon bereik je niks zeer zeker bij ons niet.
Ruzieachtige toon?

Ik vraag enkel waarom je Callista niet geloofd en steeds blijft roepen dat iets oud zeer is? Tevens vraag ik me af waarom je steeds over wij en ons praat in plaats van ik en mij. Is dat ruzieachtig? Geef gewoon antwoord en als je die antwoorden netjes formuleert is er niks aan de hand.
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Jerommel »

Atheist2 schreef: 07 mei 2020, 21:43
Snelheid schreef: 07 mei 2020, 21:14
Met jou ruzieachtige toon bereik je niks zeer zeker bij ons niet.
Ruzieachtige toon?
Ja, soms wel, Atheist2.
Ik had je niet voor niets een tijdje genegeerd.

Eh, niet dat ik het zelf zo fantastisch doe hoor, ik kan er ook wat van.. :oops:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Atheist2 »

Jerommel schreef: 07 mei 2020, 21:59 Ja, soms wel, Atheist2.
Ik had je niet voor niets een tijdje genegeerd.

Eh, niet dat ik het zelf zo fantastisch doe hoor, ik kan er ook wat van.. :oops:
Met mijn antwoord aan Snelheid (degene waar hij op reageert) was niks mis. Geen ruzieachtige toon. Gewoon een paar vragen (1 vraag waar zij maar geen antwoord op geven :clown: ).
Zij willen gewoon niet reageren en liever alleen met one-liners discussies voeren. Of mensen die ook geloven een veer in de hoed steken (zelfs als van de beweringen van die mede gelovige niks klopt).
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door callista »

Ja...en zo dit forum naar de gallemiezen helpen...
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Jerommel »

Atheist2 schreef: 07 mei 2020, 22:10
Jerommel schreef: 07 mei 2020, 21:59 Ja, soms wel, Atheist2.
Ik had je niet voor niets een tijdje genegeerd.

Eh, niet dat ik het zelf zo fantastisch doe hoor, ik kan er ook wat van.. :oops:
Met mijn antwoord aan Snelheid (degene waar hij op reageert) was niks mis. Geen ruzieachtige toon. Gewoon een paar vragen.
Ja, maar je hebt ook zelf een bepaalde toon gezet in je tijd hier.
Je bent toch dikwijls nogal vijandig tegenover alles wat Christelijk is.
Maar je bent daar in ook de enige niet.

Nogmaals, ik beweer niet dat ik het zelf allemaal wel goed doe.
Ook zie ik bij broeders Piebe en Snelheid wel wat aandachtspunten.
Het is wat het is.

Er is een topic over de verhoudingen tussen de verschillende GG leden en 'kampen'.
Ik zal daar ook eens reageren.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Jerommel »

callista schreef: 07 mei 2020, 22:11 Ja...en zo dit forum naar de gallemiezen helpen...
Callista staat weer bij het vuur paraat met haar oliekan.. :clown:


:flower1:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Atheist2 »

Jerommel schreef: 07 mei 2020, 22:20
Ja, maar je hebt ook zelf een bepaalde toon gezet in je tijd hier.
Je bent toch dikwijls nogal vijandig tegenover alles wat Christelijk is.
Maar je bent daar in ook de enige niet.

Nogmaals, ik beweer niet dat ik het zelf allemaal wel goed doe.
Ook zie ik bij broeders Piebe en Snelheid wel wat aandachtspunten.
Het is wat het is.

Er is een topic over de verhoudingen tussen de verschillende GG leden en 'kampen'.
Ik zal daar ook eens reageren.
Al zou ik in mijn huis kerkjes hebben en in de fik steken, daar gaat het niet om. Snelheid vond mijn bericht aan hem te ruzieachtig. Maar dat is gewoon niet waar. Ik had twee vragen. Daar kan hij gewoon op antwoorden, of niet. Maar gebruik dan niet het excuus dat ik te ruzieachtig was.

Bij Snelheid is het zo dat hij/zij veel schrijft maar weinig inhoudelijk. En dat wij en ons mag hij/zij ook achterwege laten. Of hij/zij moet er een goede reden voor hebben. Als hij/zij meerdere persoonlijkheden heeft, of in transitie is van man naar vrouw of andersom en daarom twee persoonlijkheden. Of misschien zijn account deelt met zijn vrouw.
Allemaal serieuze redenen. Als hij dit niet heeft is het gewoon een vreemde manier van uitdrukken.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Atheist2 »

Jerommel schreef: 07 mei 2020, 22:22 Callista staat weer bij het vuur paraat met haar oliekan.. :clown:


:flower1:
Dus jij mag wel commentaar leveren op iemand anders maar Callista niet? :thumb1:
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Jerommel »

Atheist2 schreef: 07 mei 2020, 22:29
Jerommel schreef: 07 mei 2020, 22:22 Callista staat weer bij het vuur paraat met haar oliekan.. :clown:


:flower1:
Dus jij mag wel commentaar leveren op iemand anders maar Callista niet? :thumb1:
Ik zeg toch niet dat het niet mag.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Peter79 »

Jerommel schreef: 07 mei 2020, 20:51
Peter79 schreef: 27 sep 2019, 15:11 @Storm,
Ik lees ook mee. :)
Ik moest laatst nog denken aan een wonder: de wonderbare vermenigvuldiging van informatie. Je kan informatie delen zonder informatie armer te worden.

Het belangrijkste wonder waarmee je je als christen kan bezig houden is het wonder van met Christus sterven en opstaan. Zelf geloof ik dat het een begin is, dat de diepte en reikwijdte van dat wonder zich in je leven zullen ontvouwen. Zo lees ik ook de aansporingen en bemoedigingen in het Nieuwe Testament. Na vloeibare spijs komt vast voedsel. Petrus deed eerst wat hij zelf wilde, maar later ging hij waar de Geest hem bracht, waar hij niet wilde. Dat niet willen vat ik op als er teveel tegen op zien, bang zijn, de zin er niet van inzien, een weg van blind vertrouwen. Wat ik noemde over wonderen veronderstelt volgens mij een intensief gebedsleven. Zoek eerst het Koninkrijk begint bij het luisteren naar de Koning.

Iemand die mij geïnspireerd heeft, is Anne van der Bijl. Misschien spreekt het jou ook aan:
https://www.youtube.com/watch?v=LIgnlJu7xFA
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Piebe Paulusma »

callista schreef: 07 mei 2020, 22:11 Ja...en zo dit forum naar de gallemiezen helpen...
Dat roep jij elke keer als het onderwerp je niet bevalt, maar je bent zelf de grootste raddraaier. Vandaag viel je me zelfs aan op mijn spelling! :oops:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Jerommel »

Peter79 schreef: 07 mei 2020, 22:49
Jerommel schreef: 07 mei 2020, 20:51
Peter79 schreef: 27 sep 2019, 15:11 @Storm,
Ik lees ook mee. :)
Ik moest laatst nog denken aan een wonder: de wonderbare vermenigvuldiging van informatie. Je kan informatie delen zonder informatie armer te worden.

Het belangrijkste wonder waarmee je je als christen kan bezig houden is het wonder van met Christus sterven en opstaan. Zelf geloof ik dat het een begin is, dat de diepte en reikwijdte van dat wonder zich in je leven zullen ontvouwen.
Ik maak me weleens zorgen om hoe langzaam dat bij mij gaat, eerlijk gezegd..
Zo lees ik ook de aansporingen en bemoedigingen in het Nieuwe Testament. Na vloeibare spijs komt vast voedsel. Petrus deed eerst wat hij zelf wilde, maar later ging hij waar de Geest hem bracht, waar hij niet wilde. Dat niet willen vat ik op als er teveel tegen op zien, bang zijn, de zin er niet van inzien, een weg van blind vertrouwen. Wat ik noemde over wonderen veronderstelt volgens mij een intensief gebedsleven. Zoek eerst het Koninkrijk begint bij het luisteren naar de Koning.
Dat kan ik (vooralsnog) alleen via de Bijbel.
Daarom bid ik ook niet vaak.
Nee, ik ben "er" nog lang niet.
Of dat dan erg is weet ik eigenlijk ook niet.

Iemand die mij geïnspireerd heeft, is Anne van der Bijl. Misschien spreekt het jou ook aan:
https://www.youtube.com/watch?v=LIgnlJu7xFA
Ik klik er nu op.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Piebe Paulusma »

Waarom zou je bidden? God weet toch wel wat je nodig hebt.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Jerommel
Berichten: 11309
Lid geworden op: 10 mar 2013, 00:53
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Jerommel »

Peter79 schreef: 07 mei 2020, 22:49
Iemand die mij geïnspireerd heeft, is Anne van der Bijl. Misschien spreekt het jou ook aan:
https://www.youtube.com/watch?v=LIgnlJu7xFA
Dank je voor het delen. :thumb1:

Wat een enorm en geweldig geloof heeft die man.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLzXkVr_R6Kg30l25sDsjipQRpUMQXVi9W
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Snelheid »

Peter79 schreef: 07 mei 2020, 22:49
Jerommel schreef: 07 mei 2020, 20:51
Peter79 schreef: 27 sep 2019, 15:11 @Storm,
Ik lees ook mee. :)
Ik moest laatst nog denken aan een wonder: de wonderbare vermenigvuldiging van informatie. Je kan informatie delen zonder informatie armer te worden.

Het belangrijkste wonder waarmee je je als christen kan bezig houden is het wonder van met Christus sterven en opstaan. Zelf geloof ik dat het een begin is, dat de diepte en reikwijdte van dat wonder zich in je leven zullen ontvouwen. Zo lees ik ook de aansporingen en bemoedigingen in het Nieuwe Testament. Na vloeibare spijs komt vast voedsel. Petrus deed eerst wat hij zelf wilde, maar later ging hij waar de Geest hem bracht, waar hij niet wilde. Dat niet willen vat ik op als er teveel tegen op zien, bang zijn, de zin er niet van inzien, een weg van blind vertrouwen. Wat ik noemde over wonderen veronderstelt volgens mij een intensief gebedsleven. Zoek eerst het Koninkrijk begint bij het luisteren naar de Koning.

Iemand die mij geïnspireerd heeft, is Anne van der Bijl. Misschien spreekt het jou ook aan:
https://www.youtube.com/watch?v=LIgnlJu7xFA
Anne van der Bijl HULDE voor deze man :flower1: :flower1: :flower1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Nic
Berichten: 1631
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:44
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Nic »

Ik vond nog een aardige verdieping mbt wonderverhalen:
https://www.bijbelhuiszevenkerken.be/bi ... erverhalen
Ik zoek nog wel een wonderverhaal uit een andere cultuur (b.v. Grieks of Romeins).
Kan zo’n verhaal het opnemen tegen de wonderen die Jezus doet?

Jezus zet in de wonderverhalen mensen weer op de voeten.
Het zijn de lamgeslagen, mensen die geen toekomst meer zien, die zich in een graf wanen, vol angst leven.
Deze worden opgewekt door het geloof in Jezus, hij, die mensen uit die diepte trok (waar hij zelf ook geweest is).
De mens is niet bestemd voor de dood maar voor het leven.

De wonderverhalen in de bijbel zijn dus compleet anders.
Karl Barth beschrijft ze als volgt:

1. Ze worden niet gepland, Jezus doet het onbedoeld (waar nodig)
2. Het is geen therapeutische techniek, zijn geen magische bezweringsformules.
Hij raakt mensen hooguit aan.
3. Hij doet de wonderen niet voor zichzelf, geen verdienmodel, springt niet van de tempel.
En laat zichzelf ook niet van het kruis redden.
4. Er zit geen verbeterprogramma in zijn wonderen.
Blinden bleven er, ‘opgewekte’ mensen gingen alsnog weer dood, hongerigen moesten weer gevoed worden.
5. Zijn verkondiging (woord) en zijn wonderen (daad) zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en roepen op tot geloof.
6. Alle wonderen hebben een symbolisch karakter.
Een wonderbaarlijke visvangst en een visser van mensen, brood dat vermenigvuldigd wordt, verwijst naar het manna dat uit de hemel komt.
En in de woestijn “De mens zal niet van brood alleen leven, maar van elk woord dat uit de mond van God komt.”
Een wonder die dit mist (de goocheltruc is geen bijbels wonder).

Er staat tevens dat de mensen om wonderen vragen (om tekenen), maar dat ze geen teken gegeven gaat worden
(Hooguit het teken van Jona…)
Mattheüs 16:4 Het verdorven en overspelig geslacht verlangt een teken; maar hun zal geen teken gegeven worden dan het teken van Jona, de profeet. En Hij verliet hen en ging weg.

Heeft iemand de wonderverhalen van Sai Baba om hiertegen te toetsen?
We zijn slechts wetenschappers :geek:
Gebruikersavatar
Nic
Berichten: 1631
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:44
Man/Vrouw: M

Re: Wonderverhalen in Mattheus

Bericht door Nic »

Er meldt zich een kandidaat…
viewtopic.php?p=347845#p347845
We zijn slechts wetenschappers :geek: