Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 18 jan 2023, 07:49
Snelheid schreef: 17 jan 2023, 19:25 Waar ik al bang voor was is nu al een feit de Bijbel is niet waar de eerst belediging tegen over de Christenen is al binnen.
Is het een verrassing voor je dat er dingen in de Bijbel staan die niet waar kunnen zijn? Tenslotte weet iedereen dat Jezus 4 v chr en 6 na chr is geboren. (Mattheus vs Lucas)
In de bijbel zijn veel misvattingen en contradicties. En om dan meteen beledigd te zijn als dat wordt geconstateerd...
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door umit »

Willempie schreef: 17 jan 2023, 17:05
umit schreef: 17 jan 2023, 14:44
Wij als Moslims geloven in de evangelie van Jezus zoals het ooit in originele vorm geopenbaard is, maar vanwege deze bezwaren helaas niet meer geloven in de huidige moderne Bijbel.
Wat precies is het originele evangelie van Jezus, volgens jullie?
Dat is helaas niet zo makkelijk aan te wijzen omdat het in de Bijbel niet gescheiden is.
overigens ben ik geen Bijbel of Koraan expert maar grof gezien is het dat deel dat ook overeenkomt met de Thora.
Zoals bijvoorbeeld het Scheppingsverhaal, verhalen over Adam en Eva, Abel en Kain, Solomon, David, Noah, Jonas, Jakob, Abraham en aanvullend daarop natuurlijk het verhaal van Mozes.
Christenen zijn van mening dat het Christendom, delen van het Jodendom overgenomen hebben. Wij Moslims zijn juist van mening dat deze verhalen onafhankelijk van elkaar zijn geopenbaard aan Mozes, Jezus, en Muhammed...omdat ze stuk voor stuk letterlijk historische gebeurtenissen zijn...en het gaat om dezelfde God.
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door umit »

Snelheid schreef: 17 jan 2023, 19:25
aldus de moslim;In het geval van Jezus (die wij Moslims als profeet zien) is het evangelie het heilige boek en de verschillende geschriften van de vele schrijvers de hadith van Jezus. En omdat de Bijbel van tegenwoordig een bundel is van die twee boeken, is het dus begrijpbaar dat er foutjes en onwaarheden in de Bijbel staan.
Waar ik al bang voor was is nu al een feit de Bijbel is niet waar de eerst belediging tegen over de Christenen is al binnen.

Ach de koran stukken zich toe geeigend uit het Christendom en Jodendom en wat uit de oosterse godsdiensten.

Maar goed geen paniek miljoenen moslims bekeren zich tot het Christendom. Elk jaar weer en weer.

Jammer de sfeer werd en wordt steeds beter op dit forum,maar met dit...................... :evil:
Dat de Islamitische visie op sommige plekken botst met de Christelijke visie is niets nieuws. Ik vind het zeer spijtig, maar daar kan ik ook niets aan veranderen. Maar dat ik enkel en alleen die visie geuit heb, moet geen belediging voor jou zijn...Ik bedoel, de titel van deze topic luidt "Nepbijbels, is jouw Bijbel echt?"...ervaar je dat niet als een grotere belediging?
Overigens, als je het zo bekijkt, voel ik mij juist beledigt omdat jullie Jezus (waar wij Moslims zo veel van houden) onterecht verheven tot Godsstatus.
Er worden beelden gemaakt van Jezus aan het kruis en dat overal geplaatst, terwijl niemand weet hoe hij eruitzag...wat ook weer onwaarheden in de wereld helpt. Niemand heeft het erover, maar ja, wij Moslims voelen ons dan ook beledigd. Doet iemand wat met deze informatie? Ik geloof van niet. en dat kunnen wij ook niet verwachten.

Het feit dat je vindt dat de sfeer hier nog verder verslechtert met mijn aanwezigheid is spijtig, en bij voorbaat mijn excuses daarvoor.
Zoals eerder gezegd, ik ben hier niet om mensen aan te vallen of te beledigen. Ik zoek enkel en alleen vriendelijke en respectvolle gesprekken met jullie.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Snelheid schreef: 17 jan 2023, 19:25
aldus de moslim;In het geval van Jezus (die wij Moslims als profeet zien) is het evangelie het heilige boek en de verschillende geschriften van de vele schrijvers de hadith van Jezus. En omdat de Bijbel van tegenwoordig een bundel is van die twee boeken, is het dus begrijpbaar dat er foutjes en onwaarheden in de Bijbel staan.
Waar ik al bang voor was is nu al een feit de Bijbel is niet waar de eerst belediging tegen over de Christenen is al binnen.

Ach de koran stukken zich toe geeigend uit het Christendom en Jodendom en wat uit de oosterse godsdiensten.

Maar goed geen paniek miljoenen moslims bekeren zich tot het Christendom. Elk jaar weer en weer.

Jammer de sfeer werd en wordt steeds beter op dit forum,maar met dit...................... :evil:
Geen sprake van een belediging van christenen...maar ja, sommige christenen hebben een kort lontje...zoals jij o.a. die weer een mogelijkheid ziet om te gaan stoken i.p.v. fatsoenlijk te discussiëren... :naughty:
En dan het
liefst mensen met een andere visie dan die van jou gaat aanvallen....
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tin »

Bonjour schreef: 18 jan 2023, 07:49
Snelheid schreef: 17 jan 2023, 19:25 Waar ik al bang voor was is nu al een feit de Bijbel is niet waar de eerst belediging tegen over de Christenen is al binnen.
Is het een verrassing voor je dat er dingen in de Bijbel staan die niet waar kunnen zijn? Tenslotte weet iedereen dat Jezus 4 v chr en 6 na chr is geboren. (Mattheus vs Lucas)
Voor jou is dat geen verassing.
En voor mij ook niet.
Voor sommige christenen wel.
Als je leest wat ervoor geschreven werd, zie je dat er daar ook geschreven wordt over 100% waarheid. In dat geval in het heilige boek voor de moslims. Hopelijk zijn er veel moslims die die waarheid niet al te 100% letterlijk nemen. Want dan zijn wij als ongelovigen pas echt in de aap gelogeerd.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mart »

umit schreef: 18 jan 2023, 08:31Overigens, als je het zo bekijkt, voel ik mij juist beledigt omdat jullie Jezus (waar wij Moslims zo veel van houden) onterecht verheven tot Godsstatus. Er worden beelden gemaakt van Jezus aan het kruis en dat overal geplaatst, terwijl niemand weet hoe hij eruitzag...wat ook weer onwaarheden in de wereld helpt. Niemand heeft het erover, maar ja, wij Moslims voelen ons dan ook beledigd. Doet iemand wat met deze informatie? Ik geloof van niet. en dat kunnen wij ook niet verwachten.
Je neemt wel erg snel aanstoot. Daarnaast interesseert het me evenmin iets of moslims zich beledigd voelen om beelden van Jezus of zijn zogenaamde godsstatus. Als je daar al moeilijk tegen kunt, is dit forum wellicht niet de juiste plek voor je.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Mart schreef: 18 jan 2023, 09:27
umit schreef: 18 jan 2023, 08:31Overigens, als je het zo bekijkt, voel ik mij juist beledigt omdat jullie Jezus (waar wij Moslims zo veel van houden) onterecht verheven tot Godsstatus. Er worden beelden gemaakt van Jezus aan het kruis en dat overal geplaatst, terwijl niemand weet hoe hij eruitzag...wat ook weer onwaarheden in de wereld helpt. Niemand heeft het erover, maar ja, wij Moslims voelen ons dan ook beledigd. Doet iemand wat met deze informatie? Ik geloof van niet. en dat kunnen wij ook niet verwachten.
Je neemt wel erg snel aanstoot. Daarnaast interesseert het me evenmin iets of moslims zich beledigd voelen om beelden van Jezus of zijn zogenaamde godsstatus. Als je daar al moeilijk tegen kunt, is dit forum wellicht niet het juiste forum voor je.
Jij trekt wel heel snel je conclusies.. :shock: :roll:
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mart »

callista schreef: 18 jan 2023, 09:30
Mart schreef: 18 jan 2023, 09:27
Je neemt wel erg snel aanstoot. Daarnaast interesseert het me evenmin iets of moslims zich beledigd voelen om beelden van Jezus of zijn zogenaamde godsstatus. Als je daar al moeilijk tegen kunt, is dit forum wellicht niet het juiste forum voor je.
Jij trekt wel heel snel je conclusies.. :shock: :roll:
Hij zegt zelf letterlijk dat hij zich beledigd voelt door de beelden van Jezus en zijn godsstatus. Als iemand zo snel aanstoot neemt, dan vraag ik me af hoe hij omgaat met de gedaschte dat zijn god een door mensen gemaakt sprookje wordt gevonden, dat Mohammed met z'n heilige oorlogen, het discrimineren van homoseksuelen en de nogal strikte regels aangaande vrouwen als een wreed monster of een afzichtelijk individu wordt gezien, en zijn Koran als een nep-boek wordt beschouwd, etc. Bovendien zijn er nog geen conclusies getrokken, vandaar het woord "wellicht".
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Mart schreef: 18 jan 2023, 09:38
callista schreef: 18 jan 2023, 09:30

Jij trekt wel heel snel je conclusies.. :shock: :roll:
Hij zegt zelf letterlijk dat hij zich beledigd voelt door de beelden van Jezus en zijn godsstatus. Als iemand zo snel aanstoot neemt, dan vraag ik me af hoe hij omgaat met de gedaschte dat zijn god een door mensen gemaakt sprookje wordt genoemd, dat Mohammed met z'n heilige oorlogen, het discrimineren van homoseksuelen en de nogal strikte regels aangaande vrouwen een wreed monster of een afzichtelijk individu wordt gevonden, en zijn Koran een nep-boek, etc. Bovendien zijn er nog geen conclusies getrokken, vandaar het woord "wellicht".
Nee...hij zet er juist iets anders tegenover waardoor hij zich ook beledigd zou kunnen voelen.
Jezus tot een Godstatus verheffen is in de ogen van een moslim o.a. natuurlijk heel bizar.
En ik neem aan ook in jouw ogen.

Je zei eerder dat je het fijn vond dat er ook een moslim meedoet.

Zolang deze niet maar gaat evangeliseren....
Mee eens.
Maar evangeliseren is alleen voorbehouden aan christenen bij mijn weten.......
En daar heb ik ook een gruwelijke hekel aan.

Maar laten we liever het verloop van de discussie afwachten.......m.a.w. waar het naar toegaat o.a.
Of wat de bedoeling is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mart »

callista schreef: 18 jan 2023, 09:42 Nee...hij zet er juist iets anders tegenover waardoor hij zich ook beledigd zou kunnen voelen.
Nee, niet "kunnen voelen" -- hij voelde zich reeds beledigd. Nou dan ben ik benieuwd of dit het juiste forum is, want er valt nog wel wat meer te zeggen.
Jezus tot een Godstatus verheffen is in de ogen van een moslim o.a. natuurlijk heel bizar.
En ik neem aan ook in jouw ogen.
Ik vind zowel de Nieuw Testamentische wonderdoenende, uit een maagd geboren, ten hemel gevaren en uit de dood opgestane Jezus, alswel de wonderdoenende, op een paard ten hemel gerezen Mohammed en laatste profeet van Allah die door een engel tot reciteren werd aangezet, nogal absurd aandoen.
Je zei eerder dat je het fijn vond dat er ook een moslim meedoet.

Zolang deze niet maar gaat evangeliseren....
Mee eens.
Maar evangeliseren is alleen voorbehouden aan christenen bij mijn weten.......
En daar heb ik ook een gruwelijke hekel aan.

Maar laten we liever het verloop van de discussie afwachten.......m.a.w. waar het naar toegaat o.a.
Of wat de bedoeling is.
Mee eens.
Laatst gewijzigd door Mart op 18 jan 2023, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Helder :thumb1:
Ja...ik schoot wat uit mijn slof... :oops:
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

umit schreef: 18 jan 2023, 08:15
Willempie schreef: 17 jan 2023, 17:05

Wat precies is het originele evangelie van Jezus, volgens jullie?
Dat is helaas niet zo makkelijk aan te wijzen omdat het in de Bijbel niet gescheiden is.
overigens ben ik geen Bijbel of Koraan expert maar grof gezien is het dat deel dat ook overeenkomt met de Thora.
Zoals bijvoorbeeld het Scheppingsverhaal, verhalen over Adam en Eva, Abel en Kain, Solomon, David, Noah, Jonas, Jakob, Abraham en aanvullend daarop natuurlijk het verhaal van Mozes.
Christenen zijn van mening dat het Christendom, delen van het Jodendom overgenomen hebben. Wij Moslims zijn juist van mening dat deze verhalen onafhankelijk van elkaar zijn geopenbaard aan Mozes, Jezus, en Muhammed...omdat ze stuk voor stuk letterlijk historische gebeurtenissen zijn...en het gaat om dezelfde God.
Koran is ~ 600 jaar na de bijbel geschreven, en grotendeels daaruit gekopieerd.

Bijbel betekent niets anders dan een verzameling boeken, zowel het n.t als het o.t zijn geschreven door Joden mensen die zich christen noemen volgen dan ook de Jood Jezus de Christus de zoon van God.

Ons woord bibliotheek is afgeleid van het woord bijbel.
Net als universiteit een christelijk woord is united en diversiteit.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door umit »

Vreugdevol schreef: 18 jan 2023, 10:12
Koran is ~ 600 jaar na de bijbel geschreven, en grotendeels daaruit gekopieerd.

Bijbel betekent niets anders dan een verzameling boeken, zowel het n.t als het o.t zijn geschreven door Joden mensen die zich christen noemen volgen dan ook de Jood Jezus de Christus de zoon van God.

Ons woord bibliotheek is afgeleid van het woord bijbel.
Net als universiteit een christelijk woord is united en diversiteit.
Of de Koraan gekopieerd is of niet, is een andere discussie. kunnen we het graag over hebben, maar in een andere thread.
Dat de moderne Bijbel geschreven is door joden die zich tot het Christendom bekeerd hebben en dat op die manier, de verhalen uit de Thora daarin beland zijn, dat kan zijn...maar dan (geloven wij als moslims tenminste) moet er ook een stuk zijn die God direkt aan Jezus geopenbaard heeft, genaamd "Indjil", vertaald "the Gospels" en "het evangelie" in het Nederlands.
Nochmaals, we geloven niet dat in het evangelie van Jezus zaken gekopieerd zijn uit de Thorah. Zowel het Jodendom, als het Christendom en Islaam delen dezelfde geschiedenis...en angezien wij deze verhalen als letterlijk waargebeurde historische gebeurtenissen beschouwen, is het voor ons niet verwonderlijk dat deze drie boeken verdacht veel op elkaar lijken.
Vreugdevol
Berichten: 1288
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Vreugdevol »

umit schreef: 18 jan 2023, 10:28
Vreugdevol schreef: 18 jan 2023, 10:12
Koran is ~ 600 jaar na de bijbel geschreven, en grotendeels daaruit gekopieerd.

Bijbel betekent niets anders dan een verzameling boeken, zowel het n.t als het o.t zijn geschreven door Joden mensen die zich christen noemen volgen dan ook de Jood Jezus de Christus de zoon van God.

Ons woord bibliotheek is afgeleid van het woord bijbel.
Net als universiteit een christelijk woord is united en diversiteit.
Of de Koraan gekopieerd is of niet, is een andere discussie. kunnen we het graag over hebben, maar in een andere thread.
Dat de moderne Bijbel geschreven is door joden die zich tot het Christendom bekeerd hebben en dat op die manier, de verhalen uit de Thora daarin beland zijn, dat kan zijn...maar dan (geloven wij als moslims tenminste) moet er ook een stuk zijn die God direkt aan Jezus geopenbaard heeft, genaamd "Indjil", vertaald "the Gospels" en "het evangelie" in het Nederlands.
Nochmaals, we geloven niet dat in het evangelie van Jezus zaken gekopieerd zijn uit de Thorah. Zowel het Jodendom, als het Christendom en Islaam delen dezelfde geschiedenis...en angezien wij deze verhalen als letterlijk waargebeurde historische gebeurtenissen beschouwen, is het voor ons niet verwonderlijk dat deze drie boeken verdacht veel op elkaar lijken.
Koran lijkt verdacht veel op de bijbel inderdaad en toch zijn er zeer veel essentiële verschillen die cruciaal zijn.

Één daarvan is Jezus, groot respect dat jij je beledigd voelt als de naam van Jezus door het slijk gehaald wordt. Kunnen veel christenen nog een vb aan nemen, echter is de positie die moslims aan Jezus geven niet hoog genoeg, dat maakt het zo'n essentieel verschil.

M.i dienen we niet dezelfde God.

Hier als je er belang bij hebt een zeer respectvolle discussie tussen een jonge moslim en een jonge christen, daar stipt men de overeenkomsten en verschillen aan.

https://youtu.be/BDn1D4O263c
Laatst gewijzigd door Vreugdevol op 18 jan 2023, 11:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Tin schreef: 18 jan 2023, 09:01
Bonjour schreef: 18 jan 2023, 07:49
Is het een verrassing voor je dat er dingen in de Bijbel staan die niet waar kunnen zijn? Tenslotte weet iedereen dat Jezus 4 v chr en 6 na chr is geboren. (Mattheus vs Lucas)
Voor jou is dat geen verassing.
En voor mij ook niet.
Voor sommige christenen wel.
Als je leest wat ervoor geschreven werd, zie je dat er daar ook geschreven wordt over 100% waarheid. In dat geval in het heilige boek voor de moslims. Hopelijk zijn er veel moslims die die waarheid niet al te 100% letterlijk nemen. Want dan zijn wij als ongelovigen pas echt in de aap gelogeerd.
De zaken in de Heilige Schrift die niet waar gebeurd zijn worden aan gegeven als parabels......................ook hier weer in deze een studie theologie zou aan bevolen zijn.Dus verassingen in deze bestaan niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Mart schreef: 18 jan 2023, 09:27
umit schreef: 18 jan 2023, 08:31Overigens, als je het zo bekijkt, voel ik mij juist beledigt omdat jullie Jezus (waar wij Moslims zo veel van houden) onterecht verheven tot Godsstatus. Er worden beelden gemaakt van Jezus aan het kruis en dat overal geplaatst, terwijl niemand weet hoe hij eruitzag...wat ook weer onwaarheden in de wereld helpt. Niemand heeft het erover, maar ja, wij Moslims voelen ons dan ook beledigd. Doet iemand wat met deze informatie? Ik geloof van niet. en dat kunnen wij ook niet verwachten.
Je neemt wel erg snel aanstoot. Daarnaast interesseert het me evenmin iets of moslims zich beledigd voelen om beelden van Jezus of zijn zogenaamde godsstatus. Als je daar al moeilijk tegen kunt, is dit forum wellicht niet de juiste plek voor je.
Inderdaad gelukkig dat jij dat ook ziet, en let op dat gaat uit de hand lopen,dat moeten we juist nu niet hebben op dit forum.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 18 jan 2023, 07:49
Snelheid schreef: 17 jan 2023, 19:25 Waar ik al bang voor was is nu al een feit de Bijbel is niet waar de eerst belediging tegen over de Christenen is al binnen.
Is het een verrassing voor je dat er dingen in de Bijbel staan die niet waar kunnen zijn? Tenslotte weet iedereen dat Jezus 4 v chr en 6 na chr is geboren. (Mattheus vs Lucas)
De zaken in de Heilige Schrift die niet waar gebeurd zijn worden aan gegeven als parabels......................ook hier weer in deze een studie theologie zou aan bevolen zijn.Dus verassingen in deze bestaan niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Snelheid schreef: 18 jan 2023, 11:12
Tin schreef: 18 jan 2023, 09:01

Voor jou is dat geen verassing.
En voor mij ook niet.
Voor sommige christenen wel.
Als je leest wat ervoor geschreven werd, zie je dat er daar ook geschreven wordt over 100% waarheid. In dat geval in het heilige boek voor de moslims. Hopelijk zijn er veel moslims die die waarheid niet al te 100% letterlijk nemen. Want dan zijn wij als ongelovigen pas echt in de aap gelogeerd.
De zaken in de Heilige Schrift die niet waar gebeurd zijn worden aan gegeven als parabels......................ook hier weer in deze een studie theologie zou aan bevolen zijn.Dus verassingen in deze bestaan niet.
Klopt niet.
Doe eens wat aan je kennis aangaande de Bijbel en de geschiedenis.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tin »

Snelheid schreef: 18 jan 2023, 11:17
Mart schreef: 18 jan 2023, 09:27
Je neemt wel erg snel aanstoot. Daarnaast interesseert het me evenmin iets of moslims zich beledigd voelen om beelden van Jezus of zijn zogenaamde godsstatus. Als je daar al moeilijk tegen kunt, is dit forum wellicht niet de juiste plek voor je.
Inderdaad gelukkig dat jij dat ook ziet, en let op dat gaat uit de hand lopen,dat moeten we juist nu niet hebben op dit forum.
Dan zijn drie op zich heel erg verschillende personen het hier helemaal over eens.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 18 jan 2023, 11:22
Snelheid schreef: 18 jan 2023, 11:12

De zaken in de Heilige Schrift die niet waar gebeurd zijn worden aan gegeven als parabels......................ook hier weer in deze een studie theologie zou aan bevolen zijn.Dus verassingen in deze bestaan niet.
Klopt niet.
Doe eens wat aan je kennis aangaande de Bijbel en de geschiedenis.
:lol: :lol: Ga jij nou maar buiten spelen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Als jij niets wilt leren is dat jouw beslissing.....
Dan sla ik die onzin van sommigen hier gewoon over.......
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door umit »

Vreugdevol schreef: 18 jan 2023, 11:08
Koran lijkt verdacht veel op de bijbel inderdaad en toch zijn er zeer veel essentiële verschillen die cruciaal zijn.

Één daarvan is Jezus, groot respect dat jij je beledigd voelt als de naam van Jezus door het slijk gehaald wordt. Kunnen veel christenen nog een vb aan nemen, echter is de positie die moslims aan Jezus geven niet hoog genoeg, dat maakt het zo'n essentieel verschil.

M.i dienen we niet dezelfde God.

Hier als je er belang bij hebt een zeer respectvolle discussie tussen een jonge moslim en een jonge christen, daar stipt men de overeenkomsten en verschillen aan.

https://youtu.be/BDn1D4O263c
Dank je wel voor de link.
Wij houden van Jezus. Wij houden van God.
Euhm...eigenlijk wil ik dit voor me houden maar ik vind het ook essentieel om het te vermelden.
Het spijt me bij voorbaat als het hard aankomt maar...
Op de dag des Oordeels roept God Jezus op 't matje en vraagt of hij op aarde heeft lopen verkondigen dat hij God is.
Aangezien christenen dat zo geloven. En Jezus zal dat ontkennen en zeggen dat hij dat nooit zou doen en dat hij niks te maken wil hebben met die mensen.
Het spijt me...ik zeg dit niet om iemand aan te vallen...ik zeg dit alleen om te laten zien hoe gevaarlijk dat is.
Nochmaals, Jezus is voor ons, naast Abraham, Mozes en Mohammed een van de grootste profeten. Hij heeft ons geleerd was naastenliefde is, en dat we zelfs onze vijand lief moeten hebben...maar hem verheven tot God betekent tegelijkertijd de status van God verlagen tot die van Zijn creatie...en dat weegt natuurlijk veel veel zwaarder.

Met alle respect, ik wil niemand kwetsen...maar ik wil ook onze visie tonen, wat wij zien, waar de christenen onwetend op afstevenen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

umit schreef: 18 jan 2023, 11:46 Op de dag des Oordeels roept God Jezus op 't matje en vraagt of hij op aarde heeft lopen verkondigen dat hij God is.
Aangezien christenen dat zo geloven. En Jezus zal dat ontkennen en zeggen dat hij dat nooit zou doen en dat hij niks te maken wil hebben met die mensen.
Het spijt me...ik zeg dit niet om iemand aan te vallen...ik zeg dit alleen om te laten zien hoe gevaarlijk dat is.
Een God van echte pure liefde oordeelt niet, omdat die liefde onvoorwaardelijk en om niet is.
Vanwege de vrije wil is er al evenmin een oordeel. God, als almachtige, is onkwetsbaar en het lukt daarom niet God te kwetsen of te beledigen.
Dus ben je vrij om te verkondigen dat je God bent, je verkondigt dat namelijk met je vrije wil. En die is écht vrij en niet slechts een beetje.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tin »

umit schreef: 18 jan 2023, 11:46
Vreugdevol schreef: 18 jan 2023, 11:08
Koran lijkt verdacht veel op de bijbel inderdaad en toch zijn er zeer veel essentiële verschillen die cruciaal zijn.

Één daarvan is Jezus, groot respect dat jij je beledigd voelt als de naam van Jezus door het slijk gehaald wordt. Kunnen veel christenen nog een vb aan nemen, echter is de positie die moslims aan Jezus geven niet hoog genoeg, dat maakt het zo'n essentieel verschil.

M.i dienen we niet dezelfde God.

Hier als je er belang bij hebt een zeer respectvolle discussie tussen een jonge moslim en een jonge christen, daar stipt men de overeenkomsten en verschillen aan.

https://youtu.be/BDn1D4O263c
Dank je wel voor de link.
Wij houden van Jezus. Wij houden van God.
Euhm...eigenlijk wil ik dit voor me houden maar ik vind het ook essentieel om het te vermelden.
Het spijt me bij voorbaat als het hard aankomt maar...
Op de dag des Oordeels roept God Jezus op 't matje en vraagt of hij op aarde heeft lopen verkondigen dat hij God is.
Aangezien christenen dat zo geloven. En Jezus zal dat ontkennen en zeggen dat hij dat nooit zou doen en dat hij niks te maken wil hebben met die mensen.
Het spijt me...ik zeg dit niet om iemand aan te vallen...ik zeg dit alleen om te laten zien hoe gevaarlijk dat is.
Nochmaals, Jezus is voor ons, naast Abraham, Mozes en Mohammed een van de grootste profeten. Hij heeft ons geleerd was naastenliefde is, en dat we zelfs onze vijand lief moeten hebben...maar hem verheven tot God betekent tegelijkertijd de status van God verlagen tot die van Zijn creatie...en dat weegt natuurlijk veel veel zwaarder.

Met alle respect, ik wil niemand kwetsen...maar ik wil ook onze visie tonen, wat wij zien, waar de christenen onwetend op afstevenen.
Je ontkomt niet aan kwetsen wanneer je meent dat de ideeën in je hoofd meer waar zijn dan de ideeën in het hoofd van iemand anders.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door umit »

Tin schreef: 18 jan 2023, 11:57
umit schreef: 18 jan 2023, 11:46
Dank je wel voor de link.
Wij houden van Jezus. Wij houden van God.
Euhm...eigenlijk wil ik dit voor me houden maar ik vind het ook essentieel om het te vermelden.
Het spijt me bij voorbaat als het hard aankomt maar...
Op de dag des Oordeels roept God Jezus op 't matje en vraagt of hij op aarde heeft lopen verkondigen dat hij God is.
Aangezien christenen dat zo geloven. En Jezus zal dat ontkennen en zeggen dat hij dat nooit zou doen en dat hij niks te maken wil hebben met die mensen.
Het spijt me...ik zeg dit niet om iemand aan te vallen...ik zeg dit alleen om te laten zien hoe gevaarlijk dat is.
Nochmaals, Jezus is voor ons, naast Abraham, Mozes en Mohammed een van de grootste profeten. Hij heeft ons geleerd was naastenliefde is, en dat we zelfs onze vijand lief moeten hebben...maar hem verheven tot God betekent tegelijkertijd de status van God verlagen tot die van Zijn creatie...en dat weegt natuurlijk veel veel zwaarder.

Met alle respect, ik wil niemand kwetsen...maar ik wil ook onze visie tonen, wat wij zien, waar de christenen onwetend op afstevenen.
Je ontkomt niet aan kwetsen wanneer je meent dat de ideeën in je hoofd meer waar zijn dan de ideeën in het hoofd van iemand anders.
Nou ja, ideeen in mijn hoofd zijn anders dan ideeen in jouw hoofd...en met zekerheid kunnen we beiden zeggen dat onze eigen ideeen meer waar is dan die van de ander...anders zouden we ons niet vasthouden aan die ideeen of niet? Ik ga er nu niet van uit dat jij denkt dat ik gelijk heb bijvoorbeeld.

Maar betekent dat, dat het dan onvermijdelijk is dat we elkaar moeten kwetsen? We kunnen toch simpelweg onze verschillen accepteren en elkaar respecteren?