Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9133
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mart »

Mullog schreef: 10 nov 2021, 07:37
Zolderworm schreef: 09 nov 2021, 20:58 ...
@Zolderworm je wordt prominent genoemd in deze blog op een website die helemaal over nep bijbels gaat. :thumb1: :thumb1: :thumb1:

:lol:
Een eng blog. Waarschijnlijk iemand die zijn/haar argumenten niet kan verdedigen en dan maar veilig een eigen webpaginaatje begint waar hij/zij niet wordt lastiggevallen door argumenten. Het piepkleine groepje messiaanse joden deed hetzelfde reeds tientallen jaren geleden. Ze kunnen geen debat winnen (en meestal zijn het niet eens werkelijk joden) en spreken vrijwel nooit Hebreeuws, dus strooien ze maar wat op hun eigen webpagina waar ze veilig alles kunnen neerkwakken zonder door argumenten te worden lastiggevallen :|
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Zolderworm »

Mart schreef: 11 nov 2021, 11:49
Mullog schreef: 10 nov 2021, 07:37
@Zolderworm je wordt prominent genoemd in deze blog op een website die helemaal over nep bijbels gaat. :thumb1: :thumb1: :thumb1:

:lol:
Een eng blog. Waarschijnlijk iemand die zijn/haar argumenten niet kan verdedigen en dan maar veilig een eigen webpaginaatje begint waar hij/zij niet wordt lastiggevallen door argumenten. Het piepkleine groepje messiaanse joden deed hetzelfde reeds tientallen jaren geleden. Ze kunnen geen debat winnen (en meestal zijn het niet eens werkelijk joden) en spreken vrijwel nooit Hebreeuws, dus strooien ze maar wat op hun eigen webpagina waar ze veilig alles kunnen neerkwakken zonder door argumenten te worden lastiggevallen :|
Ik vind het een ingewikkeld verhaal. Maar het zal er wel om gaan dat je niet met zekerheid kunt stellen dat je dingen niet met zekerheid kunt stellen, terwijl ik dat nou juist wel doe door met zekerheid te stellen dat je iets niet met zekerheid kunt stellen. (zucht)
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 11 nov 2021, 12:25
Mart schreef: 11 nov 2021, 11:49 Een eng blog. Waarschijnlijk iemand die zijn/haar argumenten niet kan verdedigen en dan maar veilig een eigen webpaginaatje begint waar hij/zij niet wordt lastiggevallen door argumenten. Het piepkleine groepje messiaanse joden deed hetzelfde reeds tientallen jaren geleden. Ze kunnen geen debat winnen (en meestal zijn het niet eens werkelijk joden) en spreken vrijwel nooit Hebreeuws, dus strooien ze maar wat op hun eigen webpagina waar ze veilig alles kunnen neerkwakken zonder door argumenten te worden lastiggevallen :|
Ik vind het een ingewikkeld verhaal. Maar het zal er wel om gaan dat je niet met zekerheid kunt stellen dat je dingen niet met zekerheid kunt stellen, terwijl ik dat nou juist wel doe door met zekerheid te stellen dat je iets niet met zekerheid kunt stellen. (zucht)
De desbetreffende gelovige gebruikt/misbruikt jou om zijn geloof veilig te stellen.
Hetgeen betekent dat de desbetreffende gelovige twijfelt aan zijn eigen geloof.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door small brother »

Zolderworm schreef: 19 jan 1970, 23:34 Voor mij is dit best wel een warrig verhaal. Zoals: "de natuur is de bijbel". Wat moet ik me daarbij voorstellen? Mijn fles whisky is een materieel object. God is dat niet.
Wij ervaren de natuur.
Als de barman je bestelling komt brengen door tien verschillende flessen voor te zetten is dat verwarrend. Maar alleen als je geen vraag had, en slechts iets van jezelf kwijt wilde. Als iemand op jouw verzoek om een advocaat chocolaatje een doos met gevarieerde chocolaatjes voorhoudt, kun je in verwarring zijn. En of het een selectie is weet je niet. Maar je kunt ook kiezen wat je wilt. En ook kun je beseffen dat er meer is, dan je wilt. En inderdaad, woorden zijn slechts verpakkingsmiddelen van wat erachter steekt.

De natuur is materieel. Die moet je erkennen als waar en zeker. Dat is heldere taal, en vertalingen zijn onnodig en ongewenst. Want niets kan vertolken wat is, dan wat is. Dat impliceert dat je moet werken met openbaringen. Een georganiseerd weldenkend mens noemt dat waarnemingen. Zodra je voor je waarneming niet meer vertrouwt op je eigen ziel en geest, ben je slachtoffer van de bemiddelaars van vlees noch vis. Dus hoef ik jou niet te vertellen wat onder natuur wordt verstaan. Dat weet je zelf.

En dan kun je best onderscheiden in het geestelijke, in het materiële en het geestelijke dat aan het materiële iets toe doet. Maar het eerste impliceert al de mogelijkheid van het tweede. Maar dat onderscheid willen maken is als een chocolaatje met papier en al in de mond stoppen. Want je hebt immers de natuur, die er is. Dat is je basis en je bijbel van wat je werkelijk weet, of in jou geval wat je werkelijk als niet meer dan waarschijnlijk wel wil accepteren als niet- normatieve basis van wel mee kunnen werken.

De bijbel, dat is wat door God is gecommuniceerd. God is recht en waarheid en eenheid met zichzelf en rationeel en narekenbaar en steeds als algemene wetmatigheid voor alles tegelijk toepasselijk. Dat is dus helemaal niet iets dat afwijkt van de natuur. Behalve het persoonlijke aspect van persoonlijke betrokkenheid dan. Daarin onderscheidt God zich echter niet van de mens. Welke mens zichzelf graag meer toerekent dan waar de mens uit ontsproten is, wat dan weer onlogisch is. Vergeet dat maar weer, het gaat erom dat je erkent dat de natuur kwalificeert als waar en zeker. Zonder twijfel.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9133
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mart »

small brother schreef: 11 nov 2021, 19:59 De bijbel, dat is wat door God is gecommuniceerd. God is recht en waarheid en eenheid met zichzelf en rationeel en narekenbaar en steeds als algemene wetmatigheid voor alles tegelijk toepasselijk.
Dat geldt slechts in Christelijk leven & Geloofsleer en Bijbelstudie. Hier kun je dat niet zondermeer stellen al staat het je natuurlijk vrij erin te geloven.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Voor mij is er geen enkele bijbel ''echt''.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Zolderworm »

small brother schreef: 11 nov 2021, 19:59
Zolderworm schreef: 19 jan 1970, 23:34 Voor mij is dit best wel een warrig verhaal. Zoals: "de natuur is de bijbel". Wat moet ik me daarbij voorstellen? Mijn fles whisky is een materieel object. God is dat niet.
Wij ervaren de natuur.
Als de barman je bestelling komt brengen door tien verschillende flessen voor te zetten is dat verwarrend. Maar alleen als je geen vraag had, en slechts iets van jezelf kwijt wilde. Als iemand op jouw verzoek om een advocaat chocolaatje een doos met gevarieerde chocolaatjes voorhoudt, kun je in verwarring zijn. En of het een selectie is weet je niet. Maar je kunt ook kiezen wat je wilt. En ook kun je beseffen dat er meer is, dan je wilt. En inderdaad, woorden zijn slechts verpakkingsmiddelen van wat erachter steekt.

De natuur is materieel. Die moet je erkennen als waar en zeker. Dat is heldere taal, en vertalingen zijn onnodig en ongewenst. Want niets kan vertolken wat is, dan wat is. Dat impliceert dat je moet werken met openbaringen. Een georganiseerd weldenkend mens noemt dat waarnemingen. Zodra je voor je waarneming niet meer vertrouwt op je eigen ziel en geest, ben je slachtoffer van de bemiddelaars van vlees noch vis. Dus hoef ik jou niet te vertellen wat onder natuur wordt verstaan. Dat weet je zelf.

En dan kun je best onderscheiden in het geestelijke, in het materiële en het geestelijke dat aan het materiële iets toe doet. Maar het eerste impliceert al de mogelijkheid van het tweede. Maar dat onderscheid willen maken is als een chocolaatje met papier en al in de mond stoppen. Want je hebt immers de natuur, die er is. Dat is je basis en je bijbel van wat je werkelijk weet, of in jou geval wat je werkelijk als niet meer dan waarschijnlijk wel wil accepteren als niet- normatieve basis van wel mee kunnen werken.

De bijbel, dat is wat door God is gecommuniceerd. God is recht en waarheid en eenheid met zichzelf en rationeel en narekenbaar en steeds als algemene wetmatigheid voor alles tegelijk toepasselijk. Dat is dus helemaal niet iets dat afwijkt van de natuur. Behalve het persoonlijke aspect van persoonlijke betrokkenheid dan. Daarin onderscheidt God zich echter niet van de mens. Welke mens zichzelf graag meer toerekent dan waar de mens uit ontsproten is, wat dan weer onlogisch is. Vergeet dat maar weer, het gaat erom dat je erkent dat de natuur kwalificeert als waar en zeker. Zonder twijfel.
Je komt met een best wel goed betoog, maar rondt dan af met een totaal ongefundeerd statement, namelijk dat de bijbel door God gecommuniceerd is. Het is zoiets als dat een fysicus een lezing geeft over kwantummechanica en tot slot nog even gaat uitleggen dat sinterklaas echt bestaat.
Dat de bijbel Gods Woord zou zijn is een geloofsstelling, die je op geen enkele wijze nader kunt onderbouwen. Het is feitelijk alleen maar een mededeling dat jij dat gelooft. Oké, ik niet. Gelijk oversteken.
Only dead fish go with the flow
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door small brother »

Mart schreef: 11 nov 2021, 23:57
small brother schreef: 11 nov 2021, 19:59 De bijbel, dat is wat door God is gecommuniceerd.
Dat geldt slechts in Christelijk leven & Geloofsleer en Bijbelstudie. Hier kun je dat niet zondermeer stellen al staat het je natuurlijk vrij erin te geloven.
Heb je enig idee hoezeer je hier zelf tapt uit een sektarisch en intolerant dogmavaatje?

Werp je ballast af, en volg dit: De bijbel dat is wat door God is gecommuniceerd. Dat vind jij ook. Je hebt alleen moeite om te onderscheiden wat God heeft gecommuniceerd. Met andere woorden, de basis is gelijk. En de natuur is het zekere boek van God waaraan ook jij niet ontsnapt. Dus ook jij ontsnapt niet aan de reikwijdte van wat ook door jou zelf als bijbel kwalificeert, als je tenminste zou begrijpen hoe je harde schijf is georganiseerd.
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

small brother schreef: 12 nov 2021, 18:31 ...
Misschien moet je eens in gesprek met Alpha. Lijkt mij een mooi spektakel om te volgen :-)
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door small brother »

Zolderworm schreef: 12 nov 2021, 08:47
small brother schreef: 11 nov 2021, 19:59 Bojbel
Het is zoiets als dat een fysicus een lezing geeft over kwantummechanica en tot slot nog even gaat uitleggen dat sinterklaas echt bestaat.
Het bestaan van Sinterklaas is met gegronde onderbouwing bewijsbaar te krijgen, en geen enkele lezing kan de quantummechanica funderen in de natuur. Jouw fysicus, bewijst derhalve dat hij met zijn op geloof gefundeerde wetenschap, ook het geloof in Sinterklaas kan funderen. Als hij zich op God baseert, dan is hij gebonden aan waarheid en logica en wettige redengeving. Verslik je niet in God. Ook jij gelooft dat wat heilig en waar en recht en wetmatig is, kwalificeert als goddelijk. Je ziet het alleen nergens.
Laatst gewijzigd door small brother op 12 nov 2021, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door small brother »

Mullog schreef: 12 nov 2021, 19:06
small brother schreef: 12 nov 2021, 18:31 ...
Misschien moet je eens in gesprek met Alpha. Lijkt mij een mooi spektakel om te volgen :-)
voel je vrij om ook zelf je eigen spektakel inhoud te geven. Je bent toch vrij?
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

small brother schreef: 12 nov 2021, 19:11
Mullog schreef: 12 nov 2021, 19:06
Misschien moet je eens in gesprek met Alpha. Lijkt mij een mooi spektakel om te volgen :-)
voel je vrij om ook zelf je eigen spektakel inhoud te geven. Je bent toch vrij?
Ik heb inhoud zat. Maar ik vind het altijd leuk de irresitible force against the unmovable object in praktijk te zien :lol:
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door small brother »

Mullog schreef: 12 nov 2021, 20:26 Ik heb inhoud zat. Maar ik vind het altijd leuk de irresitible force against the unmovable object in praktijk te zien :lol:
The irresistable force is van karakter gelijk aan elke andere kracht omdat zn energie behouden blijft, en unmovable objecten bestaan niet.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9133
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mart »

small brother schreef: 12 nov 2021, 18:31
Mart schreef: 11 nov 2021, 23:57
Dat geldt slechts in Christelijk leven & Geloofsleer en Bijbelstudie. Hier kun je dat niet zondermeer stellen al staat het je natuurlijk vrij erin te geloven.
Heb je enig idee hoezeer je hier zelf tapt uit een sektarisch en intolerant dogmavaatje?
Het staat je vrij te geloven dat de bijbel door God is gecommuniceerd, maar indien je dat axiomatisch stelt zonder het aan te kunnen tonen ben je bezig met een dogma. Er is daarentegen niets dogmatisch aan je daarop te wijzen.
De bijbel dat is wat door God is gecommuniceerd. Dat vind jij ook.
Jij bepaalt dat ik vindt dat de bijbel door God is gecommuniceerd? :lol:
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door small brother »

Mart schreef: 12 nov 2021, 21:54 Het staat je vrij te geloven dat de bijbel door God is gecommuniceerd
Stond het Samuel vrij om niet te horen? Of Jona? Of de farao? Of het volk Israël? Kern van elke ongehoorzaamheid, is geloof dat het allemaal wel meevalt en wel losloopt. Maar kern van jouw woorden, is dat je mij niet volgt. Dat vraag ik ook niet. Ik vraag of je begrijpt dat er iets heiligs en hogers is, dat bekend kan worden. Dat is van God. Dat kan niet anders, want zo is de definitie van God. Alles wat je er aan toe doet, ontneemt je het zicht op het goddelijke of op de God die er ook in jouw denken wel degelijk is. Als je dan zo ver komt, dat je dat ziet, dan heb ook jij je eigen bijbel.
maar indien je dat axiomatisch stelt zonder het aan te kunnen tonen ben je bezig met een dogma.
Heel de gedachte achter een axioma, is dat het geen discussie behoeft, want het is triviaal. Zolang jij werkt zonder axioma`s, zul je niet begrijpen wat een ander drijft. Want wat oppervlakkig los lijkt te drijven, kan zijn gefundeerd op iets vasts. Dat onderzoeken kan, maar dan zul je toch echt dieper moeten gaan dan freewheelend salongeloofsgesprekken te voeren
Ik zeg niet dat je dat doet of moet doen. Ik geef alleen antwoord na jouw eerdere een kerklid- typerende benadering.
De bijbel dat is wat door God is gecommuniceerd. Dat vind jij ook.
Jij bepaalt dat ik vindt dat de bijbel door God is gecommuniceerd? :lol:
Wat nu als ik gewoon benoem waaraan jij niet ontsnapt? Probeer het anders te lezen dan je doet. Als God zou communiceren, dan zou ook jij dat een bijbel noemen.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9133
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mart »

small brother schreef: 12 nov 2021, 22:18
Mart schreef: 12 nov 2021, 21:54 Het staat je vrij te geloven dat de bijbel door God is gecommuniceerd
Stond het Samuel vrij om niet te horen? Of Jona? Of de farao? Of het volk Israël?
Kun je aantonen dat de bijbelse verhalen rondom hen historisch zijn? Samuel die door z'n gebed regen en donder zendt en wiens geest uit de doden werd opgeroepen; jonah die drie dagen in de buik van een grote vis zit en er gewoon levend weer uitkomt, de Farao met z'n wonderdoenders tegenover Mozes met z'n wonderen, zeven plagen, splijtende zee, een slang die in een staf kan veranderen en vice versa, etc.
Ik vraag of je begrijpt dat er iets heiligs en hogers is, dat bekend kan worden. Dat is van God. Dat kan niet anders, want zo is de definitie van God. Alles wat je er aan toe doet, ontneemt je het zicht op het goddelijke of op de God die er ook in jouw denken wel degelijk is. Als je dan zo ver komt, dat je dat ziet, dan heb ook jij je eigen bijbel.
Ik heb geen godengeloof.
Heel de gedachte achter een axioma, is dat het geen discussie behoeft, want het is triviaal. Zolang jij werkt zonder axioma`s, zul je niet begrijpen wat een ander drijft.
Ben ooit religieus geweest en weet wat dogma's zijn. Het godendogma heb ik losgelaten.
Wat nu als ik gewoon benoem waaraan jij niet ontsnapt? Probeer het anders te lezen dan je doet. Als God zou communiceren, dan zou ook jij dat een bijbel noemen.
Als er goden zouden bestaan, als deze goden met me zouden communiceren, als ik kon aantonen dat dit geen psychisch mankement zou zijn, dan nog is er voor de ander geen reden ervan uit te gaan dat ik gelijk zou hebben. Relevant is slechts dat je argumentloos claimt hetgeen je nergens kunt aantonen en deze claim vervolgens op mij probeert te projecteren. Het staat je vrij erin te geloven, maar het betreft niet meer dan jouw eigen geloof.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

small brother schreef: 12 nov 2021, 22:18 ...
Heel de gedachte achter een axioma, is dat het geen discussie behoeft, want het is triviaal.
...
Je hebt zeker nooit van het 5e axioma van Euclides gehoord?
Als een rechte lijn twee andere rechte lijnen snijdt zodat de binnenhoeken aan één kant samen minder dan 180 graden zijn, dan snijden deze twee lijnen, wanneer tot in het oneindige verlengd, elkaar aan diezelfde kant.
Dat is zo "triviaal" dat er al meer dan 2 millennia over gediscussieerd wordt. Waarmee ik maar wil zeggen dat axioma's doorgaans minder triviaal zijn dan jij suggereert en vaak tot veel discussie leiden.
peda
Berichten: 20591
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Zeker weters doen in de regel uitspraken die niet alleen voor zich zelf gelden maar voor de gehele wereld en dan begint het dispuut. Of de zeker weter nu een naturalist is die zeker weet dat elke gelovige zijn/haar geloof maar snel vaarwel moet zeggen of een gelovige die zeker weet dat de naturalist de Goddelijke Bedoelingen misloopt, het gaat om de zekerheidsuitspraken richting de ander. In mijn optiek is een ieder in principe verantwoordelijk voor de eigen keuzes in het eigen leven. Er zijn uiteraard in het sociale contact spelregels inzake onderlinge samenwerking en gedrag, alles doen wat je maar wilt, gaat natuurlijk in normaal functionerende maatschappij niet. Maar zolang iemand de persoonlijke overtuiging persoonlijk houdt en anderen niet opdringt, is het mij prima.
Voor mij mag iemand de gehele dag in een nep bijbel lezen, ook al zou diegene naar mijn overtuiging daarmede ook voorbij gaan aan het Doel van God. Datzelfde geldt ook voor iedereen die geen enkele trek heeft om in een goede bijbel te lezen en daarmede in mijn optiek voorbij zou gaan aan het Doel van God. Ook persoonlijk een goede bijbel lezen voor de daartoe geroepenen, is voor mij prima.
Eigen verantwoordelijkheid staat bij mij hoog in het vaandel en "' mijn broeders hoeder "" ben ik wanneer ik daarom door de broeder zelve gevraagd wordt. Iedereen weet in de regel het beste wanneer hij/ zij van een ander en van welke ander hulp, van welke aard dan ook, behoeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9133
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mart »

peda schreef: 13 nov 2021, 09:07, het gaat om de zekerheidsuitspraken richting de ander.
klopt. Die worden nogal eens gedaan. Er wordt nu zelfs door een godgelovige bepaald dat ik vind dat de bijbel door God is gecommuniceerd. Het moet niet gekker worden.
... Of de zeker weter nu een naturalist is die zeker weet dat elke gelovige zijn/haar geloof maar snel vaarwel moet zeggen, ...
Die zijn er niet op het forum. Dus waarom je deze groep telkens aanhaalt, is me onduidelijk.
... of een gelovige die zeker weet dat de naturalist de Goddelijke Bedoelingen misloopt
Die zijn er inderdaad op het forum.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Zolderworm »

small brother schreef: 12 nov 2021, 19:09
Zolderworm schreef: 12 nov 2021, 08:47 Het is zoiets als dat een fysicus een lezing geeft over kwantummechanica en tot slot nog even gaat uitleggen dat sinterklaas echt bestaat.
Het bestaan van Sinterklaas is met gegronde onderbouwing bewijsbaar te krijgen, en geen enkele lezing kan de quantummechanica funderen in de natuur. Jouw fysicus, bewijst derhalve dat hij met zijn op geloof gefundeerde wetenschap, ook het geloof in Sinterklaas kan funderen. Als hij zich op God baseert, dan is hij gebonden aan waarheid en logica en wettige redengeving. Verslik je niet in God. Ook jij gelooft dat wat heilig en waar en recht en wetmatig is, kwalificeert als goddelijk. Je ziet het alleen nergens.
Kwantummechanica werkt. Voorspelling Higgs Boson, kwantumcomputer enzovoort.
Wachten op de echte sinterklaas werkt niet.
Alle godsbewijzen hebben gefaald. Dus het bestaan van God valt niet te beredeneren.
Maar we hebben het over de bijbel als Gods Woord. Probeer dat maar eens te bewijzen.
Dat wat waar is beschouw ik niet per se als goddelijk. Ik voer geen religie.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 11 nov 2021, 12:28
Zolderworm schreef: 11 nov 2021, 12:25
Ik vind het een ingewikkeld verhaal. Maar het zal er wel om gaan dat je niet met zekerheid kunt stellen dat je dingen niet met zekerheid kunt stellen, terwijl ik dat nou juist wel doe door met zekerheid te stellen dat je iets niet met zekerheid kunt stellen. (zucht)
De desbetreffende gelovige gebruikt/misbruikt jou om zijn geloof veilig te stellen.
Hetgeen betekent dat de desbetreffende gelovige twijfelt aan zijn eigen geloof.
Wat dacht je van dit bericht? Lijkt er verdacht veel op.

viewtopic.php?p=255523#p255523
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7613
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Petra »

dingo schreef: 19 sep 2019, 21:24 Ik hou het maar bij mijn nepgeloof en nepbijbel vertalingen.
8-) :lol:
Ik heb net voor het eerst die TS gelezen, sjonge.. en ik maar denken dat ik echte bijbels las.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door hopper »

Ik kom er achter dat er hier meerdere Christiaans zijn. De ene een gewone gelovige en de ander een handelaar in nepbijbels.

Geloof ik...
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 13 nov 2021, 14:26
hopper schreef: 11 nov 2021, 12:28

De desbetreffende gelovige gebruikt/misbruikt jou om zijn geloof veilig te stellen.
Hetgeen betekent dat de desbetreffende gelovige twijfelt aan zijn eigen geloof.
Wat dacht je van dit bericht? Lijkt er verdacht veel op.

viewtopic.php?p=255523#p255523
Ik kan het allemaal niet meer uit elkaar houden. Waar zijn de gewone gelovigen gebleven?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

hopper schreef: 13 nov 2021, 14:50 Ik kom er achter dat er hier meerdere Christiaans zijn. De ene een gewone gelovige en de ander een handelaar in nepbijbels.

Geloof ik...
Christiaan is een atheïst ---als ik het goed heb--- en Christiaan-2 is die van de nepbijbels.
Meer Christaans zijn er hier niet. ;)