Wat heeft het christendom voor goeds gebracht?

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderator: Bonjour
Forumregels
Richtlijnen subforum

Forummers die over iets willen discussiëren op basis van het erkend zijn van de Bijbel als "Gods onfeilbaar woord" en/of het Apostolicum en daartoe een topic starten, zullen duidelijk bij de topicstart moeten aangeven dat de genoemde basis is bedoeld te gelden en dat reageren als men die basis niet accepteert en ter discussie wil stellen als off-topic zal gelden.

Moderator: Bonjour
callista
Man/Vrouw: V

Re: Wat heeft het christendom voor goeds gebracht?

Bericht door callista » 16 jan 2020, 14:48

Die stichting Different maakte de homoseksuelen wijs dat ze konden veranderen i.p.v. zichzelf te accepteren en te respecteren voor wat ze waren als mens.

HJW
Man/Vrouw: M

Bericht door HJW » 16 jan 2020, 17:45

Zolderworm schreef:
16 jan 2020, 14:18

Nou, ik moet wel zeggen dat ik er geen moeite mee zou hebben als de mensen van deze organisatie met de mensen aan wie ze hulp geven, bidden. Op zich lijkt me dat tamelijk onschuldig. Maar als het alleen uit bidden bestaat, dan wordt het wat anders. Dan zou ik subsidie niet echt gepast vinden.
Als je alleen bidt, lijkt het mij dat je geen subsidie nodig hebt.......bidden kost immers niets.

Snelheid

Bericht door Snelheid » 16 jan 2020, 19:10

callista schreef:
16 jan 2020, 14:48
Die stichting Different maakte de homoseksuelen wijs dat ze konden veranderen i.p.v. zichzelf te accepteren en te respecteren voor wat ze waren als mens.
Of dat waar is is nog maar de vraag;maar goed kritiek hebben en op anderen die in ieder geval iets doen en helpen is nou niet zo kies.
Maar ja het respect voor hulp verleners is een groot probleem in NL en in Den Haag praten ze wel maar echt wat doen is nog niet gezien.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Bonjour
Moderator Bijbelgesprek / Cof

Bericht door Bonjour » 16 jan 2020, 19:20

Snelheid schreef:
16 jan 2020, 19:10
Of dat waar is is nog maar de vraag;maar goed kritiek hebben en op anderen die in ieder geval iets doen en helpen is nou niet zo kies.
Maar ja het respect voor hulp verleners is een groot probleem in NL en in Den Haag praten ze wel maar echt wat doen is nog niet gezien.
Hier leg je een verband wat maar zeer de vraag is of dat terecht is.
Van ambulance personeel wordt maar door een klein deel van de bevolking gehinderd en in het algemeen wordt hun werk gewaardeerd.
Christelijke hulpverleners die suggereren dat homofilie te genezen is hebben weinig mensen die hun werk waarderen omdat de gangbare overtuiging is dat homofilie geen ziekte is waar je van kan genezen. Daarmee werkt hun actie alleen maar averechts. Elke actie om deze mensen te stoppen is dus al bijdragen aan verbetering van de positie van homoseksuelen.
Suggereren dat je alleen kritiek mag hebben als je zelf hulp verleent is onzin.

Snelheid

Bericht door Snelheid » 16 jan 2020, 19:26

Bonjour schreef:
16 jan 2020, 19:20
Snelheid schreef:
16 jan 2020, 19:10
Hier leg je een verband wat maar zeer de vraag is of dat terecht is.
Van ambulance personeel wordt maar door een klein deel van de bevolking gehinderd en in het algemeen wordt hun werk gewaardeerd.
Christelijke hulpverleners die suggereren dat homofilie te genezen is hebben weinig mensen die hun werk waarderen omdat de gangbare overtuiging is dat homofilie geen ziekte is waar je van kan genezen. Daarmee werkt hun actie alleen maar averechts. Elke actie om deze mensen te stoppen is dus al bijdragen aan verbetering van de positie van homoseksuelen.
Suggereren dat je alleen kritiek mag hebben als je zelf hulp verleent is onzin.
Het maakt ons niet uit wie dat doet hulpverleners hinderen bij hun werk,wij weten wel dat het tuig is zonder enige moraal en geweten.
En als er mensen zijn die denken dat homofilie een ziekte is tja die moeten maar is met een medicus gaan praten,wij hebben dat soort mensen nog nooit ontmoet dus of wij dat moeten geloven. :?: Homofilie is een geaardheid en meer niet.
VERITAS VOS LIBERRABIT.

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 17 jan 2020, 11:21

HJW schreef:
16 jan 2020, 17:45
Zolderworm schreef:

Nou, ik moet wel zeggen dat ik er geen moeite mee zou hebben als de mensen van deze organisatie met de mensen aan wie ze hulp geven, bidden. Op zich lijkt me dat tamelijk onschuldig. Maar als het alleen uit bidden bestaat, dan wordt het wat anders. Dan zou ik subsidie niet echt gepast vinden.
Als je alleen bidt, lijkt het mij dat je geen subsidie nodig hebt.......bidden kost immers niets.
Nou nee, maar je moet wel naar de betreffende (in dit geval) prostituees toe rijden. Dat kost benzine.
Only dead fish go with the flow

HJW

Bericht door HJW » 17 jan 2020, 12:37

Zolderworm schreef:
17 jan 2020, 11:21
HJW schreef:
Zolderworm schreef:

Nou nee, maar je moet wel naar de betreffende (in dit geval) prostituees toe rijden. Dat kost benzine.
Bidden kan prima op afstand. Even een mailtje sturen dat je dat gaat doen.....et voila.

Zolderworm

Bericht door Zolderworm » 17 jan 2020, 12:56

HJW schreef:
17 jan 2020, 12:37
Zolderworm schreef:
17 jan 2020, 11:21
HJW schreef:
Zolderworm schreef:

Bidden kan prima op afstand. Even een mailtje sturen dat je dat gaat doen.....et voila.
Weet je wel wat het verzenden van een mailtje tegenwoordig aan stroom kost? En vergeet de afschrijving van de computer niet
Only dead fish go with the flow

hopper

Bericht door hopper » 20 jan 2020, 12:27

De vraagstelling wat het christendom voor goeds heeft gebracht impliceert tevens dat het christendom ook veel slechts heeft gebracht.
Verbranden van ketters om maar even iets te noemen.

Als ongelovige vind ik dat zo'n vraag dan ook maar beter in vraag kan blijven. Het is voor mij niet moeilijk om in een weerwoord het christendom finaal te kraken. Dan ben je bezig een balans op te maken.

Toch wil ik er wel een opmerking over maken. Het christendom heeft veel zaken in goed en kwaad verdeeld. (dit is goed, dat is slecht.)

Maar hè....waren Adam en Eva niet juist om die reden weggestuurd?

Dikkie

Bericht door Dikkie » 22 jan 2020, 19:57

Of het goed is (van het christendom) weet ik niet, mooi en indrukwekkend is het wel. De oude en nieuwe kerk in Delft. Gisteren bezocht en (helaas te kort) uitleg gehad over (details van de) preekstoel. Geweldig als mensen uitermate enthousiast kunnen vertellen over zaken die een leek absoluut niet herkent/ziet.

Plaats reactie