Discussie of twist?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Discussie of twist?

Bericht door Bastiaan73 »

Galaten 5:

19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid,
20 Afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen,
21 Nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.
22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
23 Tegen zodanige mensen is de wet niet.
24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
25 Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden.
26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.


~

Wanneer is iets nog een discussie en wanneer wordt het twist(en)?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Discussie of twist?

Bericht door Piebe Paulusma »

Ja, fijn dat je dit ter sprake brengt Bas, het kan een hoop kwaad bloed wegnemen als we er allemaal naar luisteren.

Mijn visie is dat het twisten wordt zodra men elkaar begint de maat te nemen. Dat is iets wat altijd op de loer ligt bij gesprekken over gevoelige onderwerpen. Dan wordt er ook hier en daar een steek onder en boven water uitgedeeld. Het is net de dojo. Laten we buiten de dojo geen steken uitdelen en ze in het geheel proberen te vermijden. Ik kan het sterker aanzetten maar ben realistisch.

Mijn twee centen!
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Discussie of twist?

Bericht door Bastiaan73 »

Het wordt ook twisten zodra Adje Hominem zich er mee gaat bemoeien. Ook ik maak me daar schuldig aan.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Discussie of twist?

Bericht door hopper »

Nee, het is pas een twist als je dat zelf toe staat. Adje Hominems, daar is geen gebrek aan, het gaat er om, wie er op Adje reflecteert.
En zo maken de 'twisters' zichzelf kenbaar.....
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Discussie of twist?

Bericht door Bonjour »

Het blijkt lastig te zijn het bij argumenten te houden.

Adje Hominem is trouwens wel een leuke voor een nickname. :D
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Discussie of twist?

Bericht door Bastiaan73 »

Bonjour schreef: 07 feb 2021, 17:07 Het blijkt lastig te zijn het bij argumenten te houden.

Adje Hominem is trouwens wel een leuke voor een nickname. :D
De naam Adje Hominem had ik aangenomen op Credible toen ik geband was. Werd echter vrij snel ontdekt :D
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Discussie of twist?

Bericht door Bonjour »

Nooit uw moderatoren onderschatten.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Atheist2
Berichten: 1151
Lid geworden op: 13 okt 2019, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Discussie of twist?

Bericht door Atheist2 »

hopper schreef: 07 feb 2021, 13:13 Nee, het is pas een twist als je dat zelf toe staat. Adje Hominems, daar is geen gebrek aan, het gaat er om, wie er op Adje reflecteert.
En zo maken de 'twisters' zichzelf kenbaar.....
Je blijft maar "victims blamen"...

Als mensen een ad hominem gebruiken dan is het de schuld van de gebruikers en niet van mensen die erop reageren.. Als ik iemand keihard uitscheld en die reageert erop dan is dat terecht van de reageerder en niet van mij. Lijkt me logisch.
Iemand die een ander vermoord is ook de schuldige en niet degene die daarop reageert (door dood te gaan).
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Discussie of twist?

Bericht door Bastiaan73 »

Piebe Paulusma schreef: 07 feb 2021, 12:07 Ja, fijn dat je dit ter sprake brengt Bas, het kan een hoop kwaad bloed wegnemen als we er allemaal naar luisteren.

Mijn visie is dat het twisten wordt zodra men elkaar begint de maat te nemen. Dat is iets wat altijd op de loer ligt bij gesprekken over gevoelige onderwerpen. Dan wordt er ook hier en daar een steek onder en boven water uitgedeeld. Het is net de dojo. Laten we buiten de dojo geen steken uitdelen en ze in het geheel proberen te vermijden. Ik kan het sterker aanzetten maar ben realistisch.

Mijn twee centen!
Ik ken de uitdrukking 'elkaar de maat nemen' maar begrijp deze eerlijk gezegd niet zo goed. Ik zie dan een kleermaker voor me met een meetlint maar denk dat dit een verkeerd beeld is bij deze uitdrukking. Kun jij deze uitdrukking uitleggen?
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Discussie of twist?

Bericht door Snelheid »

Piebe Paulusma schreef: 07 feb 2021, 12:07 Ja, fijn dat je dit ter sprake brengt Bas, het kan een hoop kwaad bloed wegnemen als we er allemaal naar luisteren.

Mijn visie is dat het twisten wordt zodra men elkaar begint de maat te nemen. Dat is iets wat altijd op de loer ligt bij gesprekken over gevoelige onderwerpen. Dan wordt er ook hier en daar een steek onder en boven water uitgedeeld. Het is net de dojo. Laten we buiten de dojo geen steken uitdelen en ze in het geheel proberen te vermijden. Ik kan het sterker aanzetten maar ben realistisch.

Mijn twee centen!
Doe maar vier centen................ de oorlogstoestand is altijd aanwezig.Zo nu maar de voormiddagport en een goed gesprek :)
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Discussie of twist?

Bericht door Piebe Paulusma »

Snelheid schreef: 20 feb 2022, 13:36
Piebe Paulusma schreef: 07 feb 2021, 12:07 Ja, fijn dat je dit ter sprake brengt Bas, het kan een hoop kwaad bloed wegnemen als we er allemaal naar luisteren.

Mijn visie is dat het twisten wordt zodra men elkaar begint de maat te nemen. Dat is iets wat altijd op de loer ligt bij gesprekken over gevoelige onderwerpen. Dan wordt er ook hier en daar een steek onder en boven water uitgedeeld. Het is net de dojo. Laten we buiten de dojo geen steken uitdelen en ze in het geheel proberen te vermijden. Ik kan het sterker aanzetten maar ben realistisch.

Mijn twee centen!
Doe maar vier centen................ de oorlogstoestand is altijd aanwezig.Zo nu maar de voormiddagport en een goed gesprek :)
Zo is dat maat, geniet er van en fijne middag gewenst! :flower1:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Discussie of twist?

Bericht door hopper »

Uit de tijd toen Adje nog actief was zie ik. Maar Adje is niet één bepaald persoon.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Discussie of twist?

Bericht door Piebe Paulusma »

Bastiaan73 schreef: 07 feb 2021, 17:10
Bonjour schreef: 07 feb 2021, 17:07 Het blijkt lastig te zijn het bij argumenten te houden.

Adje Hominem is trouwens wel een leuke voor een nickname. :D
De naam Adje Hominem had ik aangenomen op Credible toen ik geband was. Werd echter vrij snel ontdekt :D
Ruziezoekers kent men er zo uit, online een grote mond en in het echt lopen ze naar hun schoenen te staren. :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Discussie of twist?

Bericht door Snelheid »

Loop wel is door het forumhuis liep nu op zolder en deed daar een deur open en kwam in de kamer nog al een stoffige bedoening is het daar.................. en DISCUSSIE OF TWIST.

Tja laat de twist hier behoorlijk afwezig zijn al zijn er hier die op de loer liggen voor twist; er is wel nu discussie en gaat in goede harmonie gelukkig.

Zit nu weer in de Salon van het forumhuis met een mok koffie in de hand.....................heerlijk.
VERITAS VOS LIBERABIT.