God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 mei 2022, 12:37
Alpha schreef: 12 mei 2022, 11:33 Lastig he, de bijbel te begrijpen?

Wat de "hemelpoort" betreft, Jezus zei heel duidelijk dat de aarde voor de mens is gemaakt, ter bewoning.
De grote schare blijft dus op aarde.

Joh 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon.

De kleine kudde (144.000) gaat samen met jezus, als koningen en priesters, over de aarde regeren.
Johannes spreekt hier over Jezus. Ik begrijp wel wat hij wil zeggen maar het is alleen niet juist.
Heeft Johannes Jezus gekend en gesproken? Zelfs als het antwoord ja is, is het nog niet juist.

Ik ken een God van pure onvoorwaardelijke liefde en vrije wil. Daar ben ik, net als alle anderen en al het overige, deel van.
Toegang tot de hemel is er voor iedereen. Maar het is prima als je dat niet wil geloven, dan valt het straks heel erg mee.
Johannes citeert hier Jezus.

De Bijbel is door geïnspireerde mensen opgetekend.
Vandaar dat ze gegevens opschreven, die zij niet konden weten.
Ook werden profetieën opgetekend, die veel later uitkwamen.
B.v. de val van Babylon en hoe dat gebeurde.
Ook de man die dat deed werd lang voor zijn geboorte met zijn naam bekend gemaakt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 mei 2022, 12:49
Alpha schreef: 12 mei 2022, 11:53
De afgelopen jaren is de wereld niet beter en betrouwbaarder geworden.
In tegendeel.
We krijgen steeds meer ellende te verwerken.
"Oordeel niet over de uiterlijke schijn."

Het is maar net hoe je perceptie is. Zie je alleen ellende of heb je ook oog voor de perfectie? Leef je je leven alsof je door de hel gaat, of ga je juist door de hemel?
De hel bestaat niet, dat is overgenomen van de Grieken.
Ik verheug mij op het aardse paradijs.

Ik heb in mijn beroep vaak dingen beter gemaakt.
Dat werd gewaardeerd door kenners.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mei 2022, 11:47
Maria K schreef: 04 apr 2022, 20:21 Voor mij nu nog een prachtige metafoor.
De volgende teksten geven aan hoe Jezus dat bedoelde:

Lukas 12:32 Wees niet bang, kleine kudde, want jullie Vader heeft besloten jullie het Koninkrijk te geven.
Ja dat zegt Lukas, maar die begreep het denk ik niet en hoorde de verhalen bij overlevering ook uit de zoveelste hand. En dan worden waarheden anders geïnterpreteerd. Deze wereld maakt deel uit van het Koninkrijk. We krijgen dat niet maar hebben het al, evenals de hemel waar we ook zijn op zielsniveau.
Alpha schreef: Wanneer je gelovige kerkgangers vraagt wat ze in de hemel gaan doen, weten ze dat niet.
De kleine kudde heeft een duidelijke taak en dat weten ze.
De hemel is o.a. een werkplaats waar elke ziel een nieuw lichaam en een nieuwe geest creëert en daarvoor de agenda/bucketlist bepaalt.
Alpha schreef: Openbaring 21:3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn. NWV.
God is altijd bij de mensen want er is niets anders dan God. Alles is deel van God. God is nooit niet bij je.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mei 2022, 11:54
MagereHein schreef: 04 apr 2022, 21:38
Wat te denken van AL die gebedjes wereldwijd die op Hem afgestraald worden. Hij hoort ze allemaal!!!! ALLEMAAL!
Ook de gebeden om een jackpot te winnen?
Op alle gebeden, gedachten, woorden en daden is het antwoord ALTIJD JA.

Voor mensen die weten hoe dit werkt is dat goed nieuws.
Voor mensen die niet weten hoe dit werkt is dat geen goed nieuws.

Er zijn af en toe loterijwinnaars die niet voor de eerste keer de jackpot winnen. Zij weten hoe de Aantrekkingskracht werkt.

De vrije wil maakt vrije keuze mogelijk en in iedere uitkomst is reeds voorzien. Wat je ook kiest, het is reeds aanwezig en hoeft slechts te worden afgeroepen in het volste vertrouwen dat dit zo is. Twijfel daaraan geeft een mogelijk ongewenste uitkomst.

Als je weet hoe je met jouw almacht om kunt gaan, je bent per slot een deel van God, is niets onmogelijk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 12 mei 2022, 11:36
J-W schreef: 04 apr 2022, 13:15

Ik kan me niet voorstellen dat er een God bestaat die zich ermee bezig zou houden wie wel goed genoeg is voor een nieuw leven en wie niet.
Kinderachtig geneuzel over wie zich wel om Hem druk heeft gemaakt en wie niet.
Dit kan alleen maar uit de koker komen van degenen die van zichzelf denken dat zij op de enige juiste manier leven en het Hem naar de zin hebben gemaakt door min of meer slaafs volgens bepaalde bijbelteksten te leven.
Je kan je niet voorstellen dat er geen misdadigers en moordenaars in het beloofde aardse paradijs zullen zijn?

Wanneer je de Bijbel grondig had onderzocht, dan had je dat zelf kunnen bedenken.
Zou jij je huis voor criminelen wèl openstellen?
Jullie blazen het verschil tussen goed en kwaad, JG of geen JG, wel erg op. In principe is er niemand die goed doet zegt een apostel. Ook de JG zijn niet volmaakt. Jij schildert mensen met een ander geloof af als criminelen.
Jouw God zou daar wel eens heel anders over kunnen denken. Nooit bij stil gestaan?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Tja...het is niet meer dan sektarische indoctrinatie via evangelisatie wat hier plaatsvindt..... :geek:
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mei 2022, 12:21
Messenger schreef: 11 apr 2022, 16:38
Ik geloof wat ik het meest logisch/vanzelfsprekend vind, daarnaast weet ik me door God gekend.
Hoe kan ik een blinde iets laten zien?
Ik ben gaan zien toen ik God ging ontmoeten en ervaren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mei 2022, 12:29
Maria K schreef: 22 apr 2022, 16:13 Ik zie eindeloze discussies niet zitten, als er zoveel tijd tussen zit en ook als er zo wordt gedaan aan cherry picking.
Als tegenargument geef je iets aan als zijnde Bijbels en geeft daarop een tekst, die totaal niet daarop aansluit

In jouw meeste uitspraken zit wel een controverse, dus nu opnieuw één daarvan nu door mij gelezen en op gereageerd.
Het lijkt Facebook wel. :w



Het werkt niet overtuigend, als je criminele gedachten en gebeurtenissen in tijden, die door criminelen werden beheerst, tot norm verheft voor alle mensen verheft.
Als argument zijn ze waardeloos.
De Russische inval is niet crimineel?
In de ogen van de mensen is de Russische Inval voor velen crimineel.
God neemt het slechts waar, oordeelt niet en grijpt niet in vanwege de vrije wil.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mei 2022, 12:50
Messenger schreef: 12 mei 2022, 12:37
Johannes spreekt hier over Jezus. Ik begrijp wel wat hij wil zeggen maar het is alleen niet juist.
Heeft Johannes Jezus gekend en gesproken? Zelfs als het antwoord ja is, is het nog niet juist.

Ik ken een God van pure onvoorwaardelijke liefde en vrije wil. Daar ben ik, net als alle anderen en al het overige, deel van.
Toegang tot de hemel is er voor iedereen. Maar het is prima als je dat niet wil geloven, dan valt het straks heel erg mee.
Johannes citeert hier Jezus.

De Bijbel is door geïnspireerde mensen opgetekend.
Vandaar dat ze gegevens opschreven, die zij niet konden weten.
Ook werden profetieën opgetekend, die veel later uitkwamen.
B.v. de val van Babylon en hoe dat gebeurde.
Ook de man die dat deed werd lang voor zijn geboorte met zijn naam bekend gemaakt.
Ik ben ook geïnspireerd. En ik kan mijn inzichten desgevraagd toelichten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 12 mei 2022, 12:55
Messenger schreef: 12 mei 2022, 12:49
"Oordeel niet over de uiterlijke schijn."

Het is maar net hoe je perceptie is. Zie je alleen ellende of heb je ook oog voor de perfectie? Leef je je leven alsof je door de hel gaat, of ga je juist door de hemel?
De hel bestaat niet, dat is overgenomen van de Grieken.
Ik verheug mij op het aardse paradijs.

Ik heb in mijn beroep vaak dingen beter gemaakt.
Dat werd gewaardeerd door kenners.
In de context gebruik ik het woord hel als perceptie op het leven. Als plaats bestaat het niet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Yours »

Alpha schreef: 12 mei 2022, 12:55
Ik verheug mij op het aardse paradijs.

Ik heb in mijn beroep vaak dingen beter gemaakt.
Dat werd gewaardeerd door kenners.
Het aardse paradijs? Maar we zijn geestelijke wezens, Alpha: ons lichaam vergaat tot stof, geen mens is daarvan uitgezonderd!
Anderzijds moeten we natuurlijk net als jij allemaal ons best doen om er samen op aarde het beste van te maken. En er eerst en vooral ook voor zorgen dat onze planeet behouden blijft, niet alleen voor ons zelf, maar ook voor alle generaties na ons.
Laatst gewijzigd door Yours op 12 mei 2022, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Bonjour »

Messenger schreef: 12 mei 2022, 13:23 In de ogen van de mensen is de Russische Inval voor velen crimineel.
God neemt het slechts waar, oordeelt niet en grijpt niet in vanwege de vrije wil.
Het is toch een fijn idee voor een Oekraïense burger dat ie net voordat de Rus een kogel door zijn hoofd schiet, beseft dat God zijn vrije wil respecteert.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 12 mei 2022, 13:51
Messenger schreef: 12 mei 2022, 13:23 In de ogen van de mensen is de Russische Inval voor velen crimineel.
God neemt het slechts waar, oordeelt niet en grijpt niet in vanwege de vrije wil.
Het is toch een fijn idee voor een Oekraïense burger dat ie net voordat de Rus een kogel door zijn hoofd schiet, beseft dat God zijn vrije wil respecteert.
De Oekraïner en de Rus zijn beiden individuaties van God. De eerste zal dat gelijk beseffen en de ander pas als hij zelf doodgaat.
Op zielsniveau zou niemand tegen zijn wil sterven. Dat is anders voor de geest die alles in het werk stelt vaak om te overleven, uit angst dat het overleven niet gegarandeerd is. Maar de geest is vergeten wat de ziel weet en zal zich uiteindelijk alles herinneren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Yours »

Bonjour schreef: 12 mei 2022, 13:51
Messenger schreef: 12 mei 2022, 13:23 In de ogen van de mensen is de Russische Inval voor velen crimineel.
God neemt het slechts waar, oordeelt niet en grijpt niet in vanwege de vrije wil.
Het is toch een fijn idee voor een Oekraïense burger dat ie net voordat de Rus een kogel door zijn hoofd schiet, beseft dat God zijn vrije wil respecteert.
Dag Messenger,

Die vrije wil verdwijnt meer en meer als er binnen het veld van ‘Goed en Kwaad’ kwaad wordt gedaan. Bij jou is het klaar met een ‘pijnlijke’ levensschouw bij het einde van het leven. En Walsch zelf beweert zelfs dat dat laatste al niet het geval is.

Alle bedreven kwaad zal echter goed gemaakt moeten worden: het oorzaak en gevolg/karma komt in de daarop opvolgende levens beslist op het nieuwe pad.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 12 mei 2022, 14:09
Bonjour schreef: 12 mei 2022, 13:51
Het is toch een fijn idee voor een Oekraïense burger dat ie net voordat de Rus een kogel door zijn hoofd schiet, beseft dat God zijn vrije wil respecteert.
De Oekraïner en de Rus zijn beiden individuaties van God. De eerste zal dat gelijk beseffen en de ander pas als hij zelf doodgaat.
Op zielsniveau zou niemand tegen zijn wil sterven. Dat is anders voor de geest die alles in het werk stelt vaak om te overleven, uit angst dat het overleven niet gegarandeerd is. Maar de geest is vergeten wat de ziel weet en zal zich uiteindelijk alles herinneren.
Dag Messenger,

De ziel gaat wel verder, maar nu met de ballast van het bedreven kwaad. Daarom is er juist de angst om dood te gaan: omdat men geestelijk diep van binnen weet dat ‘er iets is dat niet meer klopt’.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 12 mei 2022, 15:25
Messenger schreef: 12 mei 2022, 14:09
De Oekraïner en de Rus zijn beiden individuaties van God. De eerste zal dat gelijk beseffen en de ander pas als hij zelf doodgaat.
Op zielsniveau zou niemand tegen zijn wil sterven. Dat is anders voor de geest die alles in het werk stelt vaak om te overleven, uit angst dat het overleven niet gegarandeerd is. Maar de geest is vergeten wat de ziel weet en zal zich uiteindelijk alles herinneren.
Dag Messenger,

De ziel gaat wel verder, maar nu met de ballast van het bedreven kwaad. Daarom is er juist de angst om dood te gaan: omdat men geestelijk diep van binnen weet dat ‘er iets is dat niet meer klopt’.
Dat is het knagende geweten maar ik geloof niet in karma. De ziel creëert een nieuw lichaam met onwetende geest en met een nieuwe agenda.
Een schone lei dus.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 12 mei 2022, 16:13
Yours schreef: 12 mei 2022, 15:25
Dag Messenger,

De ziel gaat wel verder, maar nu met de ballast van het bedreven kwaad. Daarom is er juist de angst om dood te gaan: omdat men geestelijk diep van binnen weet dat ‘er iets is dat niet meer klopt’.
Dat is het knagende geweten maar ik geloof niet in karma. De ziel creëert een nieuw lichaam met onwetende geest en met een nieuwe agenda.
Een schone lei dus.
Een knagend geweten is niets anders dan weten dat je bepaalde daden die je gedaan hebt niet deugen.

Het is natuurlijk fijn dat jij dat niet kent/hebt. :thumb1:
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9983
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 12 mei 2022, 16:36
Messenger schreef: 12 mei 2022, 16:13
Dat is het knagende geweten maar ik geloof niet in karma. De ziel creëert een nieuw lichaam met onwetende geest en met een nieuwe agenda.
Een schone lei dus.
Een knagend geweten is niets anders dan weten dat je bepaalde daden die je gedaan hebt niet deugen.

Het is natuurlijk fijn dat jij dat niet kent/hebt. :thumb1:
Ik heb er weinig last van. Maar ik ben ook een voorbeeldig burger. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 12 mei 2022, 19:07
Yours schreef: 12 mei 2022, 16:36

Een knagend geweten is niets anders dan weten dat je bepaalde daden die je gedaan hebt niet deugen.

Het is natuurlijk fijn dat jij dat niet kent/hebt. :thumb1:
Ik heb er weinig last van. Maar ik ben ook een voorbeeldig burger. :)
Houden zo! :thumb1: :)
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 25 okt 2021, 18:36 Wat God bekennen is weten we wel, dat is in God geloven.
Maar wat is God ontkennen eigenlijk? Daarmee bedoel ik de levenshouding van atheïsten.

Daar is een vrij eenvoudige formulering voor. Atheïsme is ontkennen dat God bestaat.
En met het woord 'bestaan' bedoel ik de wijze waarop jij en ik bestaan, de maan bestaat, een auto bestaat enz.
Bij mijn weten kennen atheïsten geen andere wijzen van bestaan dan voornoemde wijzen van bestaan.

Deze wijze van formuleren omzeilt de kwestie dat atheïsme ook een geloof is.
Namelijk dat atheïsme het geloof is dat God niet bestaat.

Door deze wijze van formuleren hoeven atheïsten niks meer te geloven, ze houden zich immers niet bezig met de kwestie of God bestaat.


Atheïsten ontkennen God, gelovigen bekennen God.
Omdat onze kenvermogens beperkt zijn, is elke mening over de werkelijkheid, waar we geen drecte ervaring mee hebben een geloof. Sommige mensen die wat simpel zijn wat hun inzichten in de kennislleer, roepen dan onmiddelijk: "ja, maar atheïsme is geen geloof, maar juist niet-geloven". Dezulken hebben geen inzicht in de grenzen van het menselijk kennen en zouden wat vaker brocoli moeten eten.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: God ontkennen

Bericht door Tin »

Yours schreef: 12 mei 2022, 13:50
Alpha schreef: 12 mei 2022, 12:55
Ik verheug mij op het aardse paradijs.

Ik heb in mijn beroep vaak dingen beter gemaakt.
Dat werd gewaardeerd door kenners.
Het aardse paradijs? Maar we zijn geestelijke wezens, Alpha: ons lichaam vergaat tot stof, geen mens is daarvan uitgezonderd!
Anderzijds moeten we natuurlijk net als jij allemaal ons best doen om er samen op aarde het beste van te maken. En er eerst en vooral ook voor zorgen dat onze planeet behouden blijft, niet alleen voor ons zelf, maar ook voor alle generaties na ons.
Afgezien van geestelijk wezen of niet: de natuurwetten laten niet toe dat de aarde een 'paradijs' kan zijn. Dat is wat ik simpel vind om in ieder geval te kunnen zien.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
peda
Berichten: 20469
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door peda »

Het goede van G G was dat er in het domein metafysica vele geloofskleuren meededen. Toen kwamen de forum-hoppers en die zagen alleen de zwarte asfalt kleur als van forum belang, waaronder vervolgens alle bloemen tuintjes werden bedolven. Politiek en levensbeschouwing dat waren de ultieme onderwerpen. Na gedane arbeid vertrokken de forum-hoppers weer. G G onder het zwarte asfalt achter latend. Wie weet er nog een paar leuke politieke en levensbeschouwelijke thema's, om opnieuw de oude forum beleving te bereiken?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Zolderworm »

Tin schreef: 13 mei 2022, 10:02
Yours schreef: 12 mei 2022, 13:50
Het aardse paradijs? Maar we zijn geestelijke wezens, Alpha: ons lichaam vergaat tot stof, geen mens is daarvan uitgezonderd!
Anderzijds moeten we natuurlijk net als jij allemaal ons best doen om er samen op aarde het beste van te maken. En er eerst en vooral ook voor zorgen dat onze planeet behouden blijft, niet alleen voor ons zelf, maar ook voor alle generaties na ons.
Afgezien van geestelijk wezen of niet: de natuurwetten laten niet toe dat de aarde een 'paradijs' kan zijn. Dat is wat ik simpel vind om in ieder geval te kunnen zien.
Een nieuwe Aarde kent andere wetten.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 13 mei 2022, 10:06 Het goede van G G was dat er in het domein metafysica vele geloofskleuren meededen. Toen kwamen de forum-hoppers en die zagen alleen de zwarte asfalt kleur als van forum belang, waaronder vervolgens alle bloemen tuintjes werden bedolven. Politiek en levensbeschouwing dat waren de ultieme onderwerpen. Na gedane arbeid vertrokken de forum-hoppers weer. G G onder het zwarte asfalt achter latend. Wie weet er nog een paar leuke politieke en levensbeschouwelijke thema's, om opnieuw de oude forum beleving te bereiken?
Ja, de vraag: zullen de aardappelen echt duurder worden door de droogte.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: God ontkennen

Bericht door Tin »

Zolderworm schreef: 13 mei 2022, 10:13
Tin schreef: 13 mei 2022, 10:02

Afgezien van geestelijk wezen of niet: de natuurwetten laten niet toe dat de aarde een 'paradijs' kan zijn. Dat is wat ik simpel vind om in ieder geval te kunnen zien.
Een nieuwe Aarde kent andere wetten.
ja maar een 'nieuwe aarde' heeft dan mijns inziens zo weinig te maken met de oude aarde dat ik de term ' aards paradijs' misplaatst vind.
Uit wat Alpha hier schrijft begrijp ik dat hij het heeft over iets dat m.i. onmogelijk is.
Zo niet moet hij maar proberen mij dat te laten zien. ;) :)
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.