God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 14:14
Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:12 Dat de aarde bolvormig is, is dat dan geen planeet?

In Europa weet men pas enkele honderden jaren wat de aarde is.
Er staat nergens dat het een bol zou zijn.
Ik kan moeilijk steeds de hele Bijbel aanhalen.

Jesaja 40:22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen.
Hij spant de hemel uit als fijn gaas, hij spreidt die uit als een tent om in te wonen NWV.

Het Hebreeuwse woord choegh, dat hier met „rond” is vertaald, kan ook met „bol” weergegeven worden.
Sommige andere Bijbelvertalingen geven „de globe van de aarde” of „de ronde aarde” weer.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Dus geen bol, maar zo rond als een pannenkoek....plat dus...
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 17 mei 2022, 12:37
Alpha schreef: 17 mei 2022, 12:29 Dat je de vrucht van de geest mist, is wel erg duidelijk.

Daardoor ben je een geïndoctrineerde tegenstander van de Bijbel.
Hoe liep het met Judas Iskariot af, toen hij door kreeg, dat hij er naast zat?
Ach.....het is begrijpelijk dat je toon-----naast simpel en zonder inleving van anderen en andersdenkenden, die ook de Bijbel lezen [maar volgens jou niet of niet goed genoeg] ---- steeds dreigender wordt als eindtijdgelovige.....de tijd nadert....
Hoe lang nog?
Hebben jullie al weer een datum? :geek:
Je mist duidelijk de vrucht van de geest, waardoor je je niet kan inleven dat een verkondiger het goede met je voor heeft.

Je verwijt mij, dat ik steeds hetzelfde zeg, maar hier blijkt weer dat jij dat doet.
Je vraagt weer naar de bekende weg.

Dan nog maar één keer deze tekst:

Markus 13:32 Van die dag of dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 17 mei 2022, 14:21 Dus geen bol, maar zo rond als een pannenkoek....plat dus...
Begrijpend lezen is best moeilijk, niet waar?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:27
callista schreef: 17 mei 2022, 14:21 Dus geen bol, maar zo rond als een pannenkoek....plat dus...
Begrijpend lezen is best moeilijk, niet waar?
Dat is maar als te waar.
Zeker voor mensen die er iets in willen lezen wat er gewoon niet staat.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:27
callista schreef: 17 mei 2022, 14:21 Dus geen bol, maar zo rond als een pannenkoek....plat dus...
Begrijpend lezen is best moeilijk, niet waar?
Nee hoor, dat gaat mij prima af....
Als het gaat in de Bijbel over de vier uithoeken van de aarde duidt dat niet op een ronde aarde...een bol....want die heeft geen uithoeken.
Of toch wel volgens jou?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:19
Tiberius Claudius schreef: 17 mei 2022, 14:14
Er staat nergens dat het een bol zou zijn.
Ik kan moeilijk steeds de hele Bijbel aanhalen.

Jesaja 40:22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen.
Hij spant de hemel uit als fijn gaas, hij spreidt die uit als een tent om in te wonen NWV.

Het Hebreeuwse woord choegh, dat hier met „rond” is vertaald, kan ook met „bol” weergegeven worden.
Sommige andere Bijbelvertalingen geven „de globe van de aarde” of „de ronde aarde” weer.
Rond en bol zijn niet hetzelfde.
Dat er vertalers zijn die de vertalingen aanpassen aan de moderne tijd is duidelijk een vorm van tekst vervalsing.

PS.
Een tent komt tot op de grond, dus wereld is dus plat.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Maria K »

Alpha schreef: 17 mei 2022, 13:47
Maria K schreef: 13 mei 2022, 10:57 Want in een aards paradijs zijn mensen mensen met alles erop en eraan, zoals dat altijd is geweest.
Dus ook mensen, ieder naar zijn eigen aard en met kinderen en kleinkinderen en een groei van de bevolking, met alle gevolgen van dien.
Alleen een nieuwe start dus.
Hoe is dat 1000 jaar later?
De Bijbel geeft wel degelijk veel informatie hoe het er dan op aarde er uit zal zien.
Zowel het OT als het NT geeft gedetailleerde info.
Ook over hoe het leven er alle dagen zal uitzien?
Zijn er gezinnen met kinderen?
Wordt er nog gegeten en wie zorgt voor het eten?
De boeren of de groentemannen of degenen die verder voor het eten zorgt.
Hebben we ook huizen om in te wonen?
En wie bouwt die huizen?
Wie gaan er naar de kerk of koninkrijkszaal?
Ook alle mensen op de hele wereld, die nooit van God of Jezus hebben gehoord?

Of zijn die er dan niet?
Jawel, want er zijn nog alijd veel mensen, die de wet in hun hart hebben.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 17 mei 2022, 14:30
Alpha schreef: 17 mei 2022, 14:27 Begrijpend lezen is best moeilijk, niet waar?
Nee hoor, dat gaat mij prima af....
Als het gaat in de Bijbel over de vier uithoeken van de aarde duidt dat niet op een ronde aarde...een bol....want die heeft geen uithoeken.
Of toch wel volgens jou?
In de Bijbel kunnen getallen een symbolische betekenis hebben, dus die altijd letterlijk opvatten is wat kort door de bocht.

Jesaja 40:22 Er is Iemand die boven de ronde aarde woont en de bewoners ervan zijn als sprinkhanen. Hij spant de hemel uit als fijn gaas, hij spreidt die uit als een tent om in te wonen.

Het hier gebruikte Hebreeuwse woord choeg wordt in A Concordance of the Hebrew and Chaldee Scriptures, door B. Davidson, gedefinieerd als „rond(ing), bol”.

Jesaja 66:1 Dit zegt Jehovah: ‘De hemel is mijn troon en de aarde mijn voetenbank. Wat voor huis kunnen jullie dan voor me bouwen en waar is mijn rustplaats?’ NWV.

De profeet Zacharia wist dat een horen in de geïnspireerde Hebreeuwse Geschriften wordt gebruikt als een symbool van regeringsmacht van een natie of rijk.
Die vier symbolische horens hoefden niet noodzakelijkerwijs vier afzonderlijke natiën of rijken af te beelden die tot op die tijd het volk van Juda en Israël en de inwoners van Jeruzalem hadden verstrooid en hun steden hadden verwoest.
In de Schrift heeft het getal vier een symbolische betekenis. Wanneer het getal vier bijvoorbeeld wordt gebruikt met betrekking tot de winden, hebben de vier winden van de hemel betrekking op alle delen of hoeken van de hemel.
Of wanneer er enkel over de vier winden wordt gesproken, heeft dit betrekking op alle richtingen van de aarde.

Valt toch mee, als je wat achtergrond info hebt, begrijpend kan lezen?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Maria K schreef: 17 mei 2022, 15:54
Alpha schreef: 17 mei 2022, 13:47 De Bijbel geeft wel degelijk veel informatie hoe het er dan op aarde er uit zal zien.
Zowel het OT als het NT geeft gedetailleerde info.
Ook over hoe het leven er alle dagen zal uitzien?
Zijn er gezinnen met kinderen?
Wordt er nog gegeten en wie zorgt voor het eten?
De boeren of de groentemannen of degenen die verder voor het eten zorgt.
Hebben we ook huizen om in te wonen?
En wie bouwt die huizen?
Wie gaan er naar de kerk of koninkrijkszaal?
Ook alle mensen op de hele wereld, die nooit van God of Jezus hebben gehoord?

Of zijn die er dan niet?
Jawel, want er zijn nog altijd veel mensen, die de wet in hun hart hebben.
Je antwoorden staan al eeuwen lang in de Bijbel.

Ik heb wat teksten opgezocht voor je.

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

Jesaja 65:
21 Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.
22 Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen.

Micha 4:4 Iedereen zal zitten onder zijn wijnstok en onder zijn vijgenboom, voor niemand bang, want de mond van Jehovah van de legermachten heeft gesproken.

Psalm 46:
8 Kom en zie de werken van Jehovah, hoe hij verbazingwekkende dingen op aarde doet.  
9 Hij maakt overal op aarde een eind aan oorlogen. Hij breekt de boog en versplintert de speer, de strijdwagens verbrandt hij met vuur.

Spreuken 2:22 De slechte mensen zullen van de aarde worden verwijderd en de verraders zullen ervan worden weggerukt.

Jesaja1:
 2 Aan het einde van de dagen zal de berg van Jehovah’s huis stevig bevestigd worden boven de top van de bergen
en verheven worden boven de heuvels, en daarheen zullen alle volken stromen.
 3 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan, naar het huis van de God van Jakob.
Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.
 4 Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers
en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.

[modbreak Bonjour] Dit is geplaatst is subforum Levensbeschouwing. Bijbelversen gelden hier niet als absolute waarheid. Houd daar eens rekening mee.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Maria K »

Alpha schreef: 24 mei 2022, 14:23
Maria K schreef: 17 mei 2022, 15:54

Ook over hoe het leven er alle dagen zal uitzien?
Zijn er gezinnen met kinderen?
Wordt er nog gegeten en wie zorgt voor het eten?
De boeren of de groentemannen of degenen die verder voor het eten zorgt.
Hebben we ook huizen om in te wonen?
En wie bouwt die huizen?
Wie gaan er naar de kerk of koninkrijkszaal?
Ook alle mensen op de hele wereld, die nooit van God of Jezus hebben gehoord?

Of zijn die er dan niet?
Jawel, want er zijn nog altijd veel mensen, die de wet in hun hart hebben.
Je antwoorden staan al eeuwen lang in de Bijbel.

Ik heb wat teksten opgezocht voor je.

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

Jesaja 65:
21 Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.
22 Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen.

Micha 4:4 Iedereen zal zitten onder zijn wijnstok en onder zijn vijgenboom, voor niemand bang, want de mond van Jehovah van de legermachten heeft gesproken.

Psalm 46:
8 Kom en zie de werken van Jehovah, hoe hij verbazingwekkende dingen op aarde doet.  
9 Hij maakt overal op aarde een eind aan oorlogen. Hij breekt de boog en versplintert de speer, de strijdwagens verbrandt hij met vuur.

Spreuken 2:22 De slechte mensen zullen van de aarde worden verwijderd en de verraders zullen ervan worden weggerukt.

Jesaja1:
 2 Aan het einde van de dagen zal de berg van Jehovah’s huis stevig bevestigd worden boven de top van de bergen
en verheven worden boven de heuvels, en daarheen zullen alle volken stromen.
 3 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan, naar het huis van de God van Jakob.
Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.
 4 Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers
en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.

[modbreak Bonjour] Dit is geplaatst is subforum Levensbeschouwing. Bijbelversen gelden hier niet als absolute waarheid. Houd daar eens rekening mee.
Dit antwoord is overbodig, want ik ken de Bijbel teksten ook.
Mijn vraag gold heel duidelijk de praktische invulling van alle dag en dat ook na verloop van tijd van alle mensen die ooit leefden en nog zullen geboren worden en leven zonder de ellende van de dagelijkse strijd om he bestaan.
Daarop geef je geen antwoord.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 24 mei 2022, 14:23
Spreuken 2:22 De slechte mensen zullen van de aarde worden verwijderd en de verraders zullen ervan worden weggerukt.
Jehova Getuigen gaan er naar mijn idee ten onrechte vanuit dat wanneer er een schifting heeft plaats gevonden de overgeblevene
tot in alle eeuwigheid in vrede met elkaar deze aarde zullen bewonen. De droom van enkele profeten zien zij als een profetie die in de toekomst uit gaat komen, zich beroepend op een aantal voorzeggingen die reeds uitgekomen zouden zijn.
Naar mijn idee is het een illusie te denken dat het kwaad voor goed uit de wereld is geholpen door de kwaadwilligen van dat moment te elimineren. Die zullen er altijd blijven komen, ook al zou een perfecte koning (Jezus) de aarde regeren. Jaloezie, machtswellust en noem maar op zit nu eenmaal in de mens en dat zal er bij een aantal altijd in blijven zitten. Die eigenschappen waren zelfs bij de engelen in de hemel aanwezig voordat zij volgens Ezechiël de strijd met hun God aangingen. En Adam en Eva waren hoewel volgens het Genesisverhaal volmaakt geschapen ook niet bestand tegen verleidingen. Met het doden van de satan wordt het de mens wellicht wat gemakkelijker gemaakt op het goede spoor te blijven maar veranderen doe je hem niet, ook al zet je 10 koningen Jezus in Jeruzalem op een troon. Tot in alle eeuwigheid met elkaar in vrede leven blijft een droom, wel een heel mooie ;)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Maria K schreef: 28 jan 2023, 13:59
Alpha schreef: 24 mei 2022, 14:23 Je antwoorden staan al eeuwen lang in de Bijbel.

Ik heb wat teksten opgezocht voor je.

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

Jesaja 65:
21 Ze zullen huizen bouwen en erin wonen, ze zullen wijngaarden planten en de vruchten ervan eten.
22 Wat ze bouwen zal niet door iemand anders worden bewoond. Wat ze planten zal niet door anderen worden gegeten. Want de dagen van mijn volk zullen zijn als de dagen van een boom en mijn uitverkorenen zullen volop genieten van het werk van hun handen.

Micha 4:4 Iedereen zal zitten onder zijn wijnstok en onder zijn vijgenboom, voor niemand bang, want de mond van Jehovah van de legermachten heeft gesproken.

Psalm 46:
8 Kom en zie de werken van Jehovah, hoe hij verbazingwekkende dingen op aarde doet.  
9 Hij maakt overal op aarde een eind aan oorlogen. Hij breekt de boog en versplintert de speer, de strijdwagens verbrandt hij met vuur.

Spreuken 2:22 De slechte mensen zullen van de aarde worden verwijderd en de verraders zullen ervan worden weggerukt.

Jesaja1:
 2 Aan het einde van de dagen zal de berg van Jehovah’s huis stevig bevestigd worden boven de top van de bergen
en verheven worden boven de heuvels, en daarheen zullen alle volken stromen.
 3 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan, naar het huis van de God van Jakob.
Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.
 4 Hij zal rechtspreken onder de naties en de zaken rechtzetten in verband met veel volken. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers
en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.

[modbreak Bonjour] Dit is geplaatst is subforum Levensbeschouwing. Bijbelversen gelden hier niet als absolute waarheid. Houd daar eens rekening mee.
Dit antwoord is overbodig, want ik ken de Bijbel teksten ook.
Mijn vraag gold heel duidelijk de praktische invulling van alle dag en dat ook na verloop van tijd van alle mensen die ooit leefden en nog zullen geboren worden en leven zonder de ellende van de dagelijkse strijd om he bestaan.
Daarop geef je geen antwoord.
Een tekst kennen wil niet zeggen dat je die ook begrijpt.

Ik heb teksten op gezocht die m.i. een antwoord geven op je vraag, maar kennelijk wil je wat anders horen.
Jezus gaf als onderwijzer aan gelovige mensen duidelijkheid over de Bijbel.
Als Gods zoon heeft hij alles vanaf het begin meegemaakt.
Daardoor kon hij zeggen: "Uw woord is waarheid".
Hij had dat zo ervaren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 29 jan 2023, 14:35
Alpha schreef: 24 mei 2022, 14:23
Spreuken 2:22 De slechte mensen zullen van de aarde worden verwijderd en de verraders zullen ervan worden weggerukt.
Jehova Getuigen gaan er naar mijn idee ten onrechte vanuit dat wanneer er een schifting heeft plaats gevonden de overgeblevene
tot in alle eeuwigheid in vrede met elkaar deze aarde zullen bewonen. De droom van enkele profeten zien zij als een profetie die in de toekomst uit gaat komen, zich beroepend op een aantal voorzeggingen die reeds uitgekomen zouden zijn.
Naar mijn idee is het een illusie te denken dat het kwaad voor goed uit de wereld is geholpen door de kwaadwilligen van dat moment te elimineren. Die zullen er altijd blijven komen, ook al zou een perfecte koning (Jezus) de aarde regeren. Jaloezie, machtswellust en noem maar op zit nu eenmaal in de mens en dat zal er bij een aantal altijd in blijven zitten. Die eigenschappen waren zelfs bij de engelen in de hemel aanwezig voordat zij volgens Ezechiël de strijd met hun God aangingen. En Adam en Eva waren hoewel volgens het Genesisverhaal volmaakt geschapen ook niet bestand tegen verleidingen. Met het doden van de satan wordt het de mens wellicht wat gemakkelijker gemaakt op het goede spoor te blijven maar veranderen doe je hem niet, ook al zet je 10 koningen Jezus in Jeruzalem op een troon. Tot in alle eeuwigheid met elkaar in vrede leven blijft een droom, wel een heel mooie ;)
Jg tonen wat de Bijbel werkelijk leert.
Adam en Eva hadden een vrije wil en keuze.
Net als Satan.
hij wilde aanbeden worden en vele mensen doen dat, soms bewust, soms onbewust.
Jezus troon is overigens in de hemel en hij wordt bijgestaan door 144.000 uitgekozen mensen.
Zij dienen als koningen en priesters.
Als er geen slechte mensen meer zijn en de overlevenden volmaakt geworden zijn, is er beslist geen kwaad meer.
Dan is Satan en zijn demonen er ook niet meer.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: God ontkennen

Bericht door Tin »

Het grappige is dat je hele trant van vertellen aanhoort als het vertellen van een sprookje.
Terwijl je toch juist probeert om een ander er van te overtuigen dat er waarheid in zou zitten, neem ik aan.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Maria K schreef: 17 mei 2022, 15:54
Alpha schreef: 17 mei 2022, 13:47 De Bijbel geeft wel degelijk veel informatie hoe het er dan op aarde er uit zal zien.
Zowel het OT als het NT geeft gedetailleerde info.
Ook over hoe het leven er alle dagen zal uitzien?
Zijn er gezinnen met kinderen?
Wordt er nog gegeten en wie zorgt voor het eten?
De boeren of de groentemannen of degenen die verder voor het eten zorgt.
Hebben we ook huizen om in te wonen?
En wie bouwt die huizen?
Wie gaan er naar de kerk of koninkrijkszaal?
Ook alle mensen op de hele wereld, die nooit van God of Jezus hebben gehoord?

Of zijn die er dan niet?
Jawel, want er zijn nog altijd veel mensen, die de wet in hun hart hebben.
De antwoorden staan gewoon in de Bijbel, hoor.

Hert goede nieuws wordt tot in de uithoeken der aarde bekend gemaakt.
Vandaar dat Jg bijbels en studie materiaal in meer dan duizend talen beschikbaar hebben.
Iedereen, die dat wil, kan kennis nemen van het goede nieuws.
Er is nu zelfs audiovisuele lectuur beschikbaar.

Rom 2:
14 Want als heidenen, die geen wet hebben, van nature de dingen van de wet doen, zijn deze mensen, ook al hebben ze geen wet, zichzelf tot wet. 15 Zij zijn degenen die laten zien dat de inhoud van de wet in hun hart staat geschreven, terwijl hun geweten samen met hen getuigt en ze door hun eigen gedachten beschuldigd of juist vrijgesproken worden.
16 Dat zal gebeuren op de dag dat God via Christus Jezus de dingen oordeelt die de mensen verborgen houden, overeenkomstig het goede nieuws dat ik bekendmaak. NWV.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Tin schreef: 30 jan 2023, 16:47 Het grappige is dat je hele trant van vertellen aanhoort als het vertellen van een sprookje.
Terwijl je toch juist probeert om een ander er van te overtuigen dat er waarheid in zou zitten, neem ik aan.
Hij klinkt als een robot....

Hij lepelt gewoon op wat hem geleerd [lees geïndoctrineerd] is door het Wachttorengenootschap en mag daar niet van afwijken .....en ook geen eigen mening geven
met straffe op uitsluiting en dan meteen voor zijn hele familie.
Zo werkt het daar..
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tin schreef: 30 jan 2023, 16:47 Het grappige is dat je hele trant van vertellen aanhoort als het vertellen van een sprookje.
Terwijl je toch juist probeert om een ander er van te overtuigen dat er waarheid in zou zitten, neem ik aan.
Mensen luisteren naar dingen, die zij willen horen.
De Bijbel staat vol met verslagen van gebeurtenissen.
Sommige dorpen, steden, bergen of personen zijn verifieerbaar.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

callista schreef: 30 jan 2023, 16:54
Tin schreef: 30 jan 2023, 16:47 Het grappige is dat je hele trant van vertellen aanhoort als het vertellen van een sprookje.
Terwijl je toch juist probeert om een ander er van te overtuigen dat er waarheid in zou zitten, neem ik aan.
Hij klinkt als een robot....

Hij lepelt gewoon op wat hem geleerd [lees geïndoctrineerd] is door het Wachttorengenootschap en mag daar niet van afwijken .....en ook geen eigen mening geven
met straffe op uitsluiting en dan meteen voor zijn hele familie.
Zo werkt het daar.
In tegenstelling tot jou, ben ik NIET geïndoctrineerd.

Ik heb bewust onderzocht en gekozen.
Ik heb de Bijbelstudies van de NHK vergeleken met die van Jg.

Ik heb ruim een jaar een Bijbelstudie bij de NHK gevolgd en niets geleerd.
Daarna ca 2,5 jaar bij Jg.
Ik had hen met hun eigen bijbel om de oren willen slaan.
Dat pakte anders uit. :D

Je bent net een hangende grammofoonplaat.
Kennelijk geef je God de schuld van jouw tegenslagen.
Helaas valt iedereen tijd en toeval ten deel. (Prediker 9:11).

Ps., Ik heb wèl een eigen mening.
Zolang die niet tegen de Bijbelse leer ingaat, is er niets aan de hand.

Als je Bijbelse regels overtreed, kan je uitgesloten worden.
Je mag niet stelen, mensen vermoorden ect.
Raar hè?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Alpha schreef: 30 jan 2023, 17:03
callista schreef: 30 jan 2023, 16:54

Hij klinkt als een robot....

Hij lepelt gewoon op wat hem geleerd [lees geïndoctrineerd] is door het Wachttorengenootschap en mag daar niet van afwijken .....en ook geen eigen mening geven
met straffe op uitsluiting en dan meteen voor zijn hele familie.
Zo werkt het daar.
In tegenstelling tot jou, ben ik NIET geïndoctrineerd.
Je zwetst maar een eind heen in het wilde weg.....ik ben niet geïndoctrineerd zoals jij; jij hoefde niets te onderzoeken; alleen maar aan te nemen....... :naughty: ...ik heb alles zelf onderzocht
Leer eens fatsoenlijk te discussiëren....en niet op dat basisschoolniveau...
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: God ontkennen

Bericht door Tin »

Alpha schreef: 30 jan 2023, 16:55
Tin schreef: 30 jan 2023, 16:47 Het grappige is dat je hele trant van vertellen aanhoort als het vertellen van een sprookje.
Terwijl je toch juist probeert om een ander er van te overtuigen dat er waarheid in zou zitten, neem ik aan.
Mensen luisteren naar dingen, die zij willen horen.
De Bijbel staat vol met verslagen van gebeurtenissen.
Sommige dorpen, steden, bergen of personen zijn verifieerbaar.
Ah. Ok.
Je wilt het graag zo horen.
Ook al zijn maar sommige dingen verifieerbaar.
Tja, uiteindelijk kiest ieder wat voor hem/haar het meest als mogelijk waar naar voren treed. Ook al lijkt het voor de meeste amderen volstrekt onlogisch.
Een keuze door de invloed die uitgeoefend wordt door alles om ons heen.
Waarom kiest de één dit, de ander dat?
Dat blijft interessant.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door callista »

Alpha schreef: 30 jan 2023, 17:03
Ps., Ik heb wèl een eigen mening.
Zolang die niet tegen de Bijbelse leer ingaat, is er niets aan de hand.

Als je Bijbelse regels overtreed, kan je uitgesloten worden.
Je mag niet stelen, mensen vermoorden ect.
Raar hè?
Je liegt en zoals jezelf steeds zegt:
Leugenaars zullen niet in Gods Koninkrijk komen..

Je wordt al buitengesloten
bij een eigen mening en een eigen visie op het geloof.
Het mag in niets afwijken van je sekte...
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

callista schreef: 30 jan 2023, 17:08
Alpha schreef: 30 jan 2023, 17:03

In tegenstelling tot jou, ben ik NIET geïndoctrineerd.
Je zwetst maar een eind heen in het wilde weg.....ik ben niet geïndoctrineerd zoals jij; jij hoefde niets te onderzoeken; alleen maar aan te nemen....... :naughty: ...ik heb alles zelf onderzocht
Leer eens fatsoenlijk te discussiëren....en niet op dat basisschoolniveau...
Nou nou................. hoe je weer reageert is hij wel jou de baas al het met misleidende informatie,echt heidendom aanbidt je niet de afgod zoals het behoort in dit geval de bazen van de JG,s of te wel het wachttoren genootschap ga je kop er af en je wordt de stam uit gegooid.................... :evil: :evil:
VERITAS VOS LIBERABIT.
J-W
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 30 jan 2023, 16:42
J-W schreef: 29 jan 2023, 14:35

Jehova Getuigen gaan er naar mijn idee ten onrechte vanuit dat wanneer er een schifting heeft plaats gevonden de overgeblevene
tot in alle eeuwigheid in vrede met elkaar deze aarde zullen bewonen. De droom van enkele profeten zien zij als een profetie die in de toekomst uit gaat komen, zich beroepend op een aantal voorzeggingen die reeds uitgekomen zouden zijn.
Naar mijn idee is het een illusie te denken dat het kwaad voor goed uit de wereld is geholpen door de kwaadwilligen van dat moment te elimineren. Die zullen er altijd blijven komen, ook al zou een perfecte koning (Jezus) de aarde regeren. Jaloezie, machtswellust en noem maar op zit nu eenmaal in de mens en dat zal er bij een aantal altijd in blijven zitten. Die eigenschappen waren zelfs bij de engelen in de hemel aanwezig voordat zij volgens Ezechiël de strijd met hun God aangingen. En Adam en Eva waren hoewel volgens het Genesisverhaal volmaakt geschapen ook niet bestand tegen verleidingen. Met het doden van de satan wordt het de mens wellicht wat gemakkelijker gemaakt op het goede spoor te blijven maar veranderen doe je hem niet, ook al zet je 10 koningen Jezus in Jeruzalem op een troon. Tot in alle eeuwigheid met elkaar in vrede leven blijft een droom, wel een heel mooie ;)
Jg tonen wat de Bijbel werkelijk leert.
Adam en Eva hadden een vrije wil en keuze.
Net als Satan.
hij wilde aanbeden worden en vele mensen doen dat, soms bewust, soms onbewust.
Jezus troon is overigens in de hemel en hij wordt bijgestaan door 144.000 uitgekozen mensen.
Zij dienen als koningen en priesters.
Als er geen slechte mensen meer zijn en de overlevenden volmaakt geworden zijn, is er beslist geen kwaad meer.
Dan is Satan en zijn demonen er ook niet meer.
Mijn reactie gaat over het kwaad wat in de mens zit.
Je haalt er van alles bij maar uitsluitend ingaan op een reactie doe je nooit, nu ook weer niet.
Vrije wil, wat moet ik daarmee?
Hebben jullie straks geen vrije wil meer of denk je nu echt dat jullie ineens zo volmaakt zijn dat niemand van jullie de fout in zal gaan?
Geloof je dat zelf?
Als dat straks allemaal zo zou zijn, waarom gedragen de JG zich dan nu al niet zo voorbeeldig?
Of worden jullie straks allemaal tot robots getransformeerd?
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: God ontkennen

Bericht door Maria K »

Alpha schreef: 30 jan 2023, 16:52
Maria K schreef: 17 mei 2022, 15:54

Ook over hoe het leven er alle dagen zal uitzien?
Zijn er gezinnen met kinderen?
Wordt er nog gegeten en wie zorgt voor het eten?
De boeren of de groentemannen of degenen die verder voor het eten zorgt.
Hebben we ook huizen om in te wonen?
En wie bouwt die huizen?
Wie gaan er naar de kerk of koninkrijkszaal?
Ook alle mensen op de hele wereld, die nooit van God of Jezus hebben gehoord?

Of zijn die er dan niet?
Jawel, want er zijn nog altijd veel mensen, die de wet in hun hart hebben.
De antwoorden staan gewoon in de Bijbel, hoor.

Het goede nieuws wordt tot in de uithoeken der aarde bekend gemaakt.
Vandaar dat Jg bijbels en studie materiaal in meer dan duizend talen beschikbaar hebben.
Iedereen, die dat wil, kan kennis nemen van het goede nieuws.
Er is nu zelfs audiovisuele lectuur beschikbaar.

Rom 2:
14 Want als heidenen, die geen wet hebben, van nature de dingen van de wet doen, zijn deze mensen, ook al hebben ze geen wet, zichzelf tot wet. 15 Zij zijn degenen die laten zien dat de inhoud van de wet in hun hart staat geschreven, terwijl hun geweten samen met hen getuigt en ze door hun eigen gedachten beschuldigd of juist vrijgesproken worden.
16 Dat zal gebeuren op de dag dat God via Christus Jezus de dingen oordeelt die de mensen verborgen houden, overeenkomstig het goede nieuws dat ik bekendmaak. NWV.
Wat moet ik nou hiermee?
Je herhaalt gewoon wat je al eerder schreef.
Die ik trouwens ook een paar dagen geleden heb geschreven, maar dan als antwoord op de vraag of mensen die nooit van Jezus hebben gehoord al bij voorbaat gedoemd zouden zijn.

Maar nog steeds geen aansluiting bij mijn andere vragen.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.