Hoe om te gaan met FVD?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Berichten: 20626
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door peda »

Leeuwenhard schreef: 30 dec 2021, 21:17 “...Het vrije woord...”, daar lijkt Mart niet echt een fan van te zijn en de bedreigingen aan het adres van Wappies vindt hij dus terecht en er is zelfs niets heimelijks aan zijn wens dat ze van Facebook worden afgegooid en hard worden aangepakt, dus wat zijn nu de spelregels waar iedereen zich aan zou moeten houden? De prachtige woorden van Robert Frans over het goede voorbeeld willen geven, als het gaat om respectvol, vriendelijk en inhoudelijk te discussiëren, op basis van feiten en argumenten, lijken wel heel ver achter ons te liggen.
Op G G tref je geen koekoek-eenzang aan in opvattingen. Het zijn vele kleine gemene veelvouden die zich hier treffen en op bepaalde onderdelen tijdelijk een stukje gemeenschappelijkheid kunnen beleven, waarna de verscheidenheid weer toeslaat. Zelf vind ik deze situatie wel verfrissend. Bij ad hominem gebruik, schakel ik op de uit modus. Koekoek-eenzang en gezamenlijk onder de grote theemuts, vind ik persoonlijk weinig uitdagend, maar niet iedereen denkt en voelt hetzelfde. Als je zoekt vind je ongetwijfeld op G G discussie partners waar een leuke gedachtewisseling mee kan plaatsvinden en bij wie het niet klikt, gewoon aan voorbijgaan, er bestaat alhier geen plicht om met iedereen in discussie te gaan.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10101
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Messenger »

Robert Frans schreef: 29 dec 2021, 22:31
Messenger schreef: 29 dec 2021, 08:31 Wat zie jij dan voor systeem voor je?

Een dictator die met sterk leger alle oppositie vermoordt of opsluit in gevangenissen zoals in Rusland en Wit-Rusland?
Wist je dat de grondwet nergens rept over fracties of politieke partijen? Ze heeft het enkel over 150 onafhankelijke parlementsleden, die in principe zonder last en ruggespraak besluiten.
Fracties vereenvoudigen vervolgens de besluitvorming aanzienlijk, maar ze moeten niet als de heilige graal van de democratie worden gezien. Zeker niet als er zóveel fracties zijn, dat zij de genoemde vereenvoudiging juist weer deels teniet doen.
Het principe van de democratie is dat het volk haar eigen politieke vertegenwoordigers en of regeringsleiders kiest. Hoe dat vervolgens uitgewerkt wordt, verschilt aanzienlijk per democratie. Sommige democratieën hebben enorm veel partijen, anderen maar een paar. Maar in principe kan men dus ook een partijloze volksvertegenwoordiging hebben, zeker bij een kleiner parlement of een parlement van afgevaardigden per regio.
Voor een coalitie spreken partijen met hun parlementsleden een fractiediscipline af. Daardoor kan een fractie beloftes maken naar de coalitiepartners, dat een wetsvoorstel door alle leden zal worden gesteund. Deze fractiediscipline leidt er vaak toe dat een parlementslid tegen zijn/haar zin een wetsvoorstel steunt of afwijst omdat de fractie dit eenmaal heeft besloten.
Echt onafhankelijk is men niet als fractielid en als men uit de toon valt met stemmen, is afscheid van de fractie op handen en gaat het 'dissidente' fractielid soms individueel verder. Ook dit is een politiek aspect waardoor de democratie fragiel is.
Beloftes naar de kiezer toe worden daardoor regelmatig geschonden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10823
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Snelheid »

Bonjour schreef: 31 dec 2021, 07:16
Snelheid schreef: 30 dec 2021, 22:03

Gelijk heb je................. vriendelijk en inhoudelijk in discussie gaan kan alleen met wederzijds respect,jammer genoeg dat ontbreekt;Wen er maar aan waarde@Leeuwenhard :thumb1: :)
En zonder het verspreiden van leugens met valse cijfers over bv het aantal gevaccineerden en niet-gevaccineerden in het ziekenhuis.
Wie deed dat laatst ook al weer?
Oh ja. Dat was jij.
Die cijfers waren juist,maar je neemt de moeite niet je gaat liever mee met wat jou voor geschoteld wordt tja :w
VERITAS VOS LIBERABIT.
Leeuwenhard
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2021, 23:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Leeuwenhard »

Mart schreef: 31 dec 2021, 05:03
Leeuwenhard schreef: 30 dec 2021, 21:17 “...Het vrije woord...”, daar lijkt Mart niet echt een fan van te zijn en de bedreigingen aan het adres van Wappies vindt hij dus terecht en er is zelfs niets heimelijks aan zijn wens dat ze van Facebook worden afgegooid en hard worden aangepakt, dus wat zijn nu de spelregels waar iedereen zich aan zou moeten houden? De prachtige woorden van Robert Frans over het goede voorbeeld willen geven, als het gaat om respectvol, vriendelijk en inhoudelijk te discussiëren, op basis van feiten en argumenten, lijken wel heel ver achter ons te liggen.
Het vrije woord ben ik zeker een voorstander van: Wappies opereren veelal buiten de norm, roepen rare dingen, grossieren in leugens, uiten zich soms als rare figuren met extremistische uitingen, hun gedachtengoed woekert door, beschuldigen veelal vals of ononderbouwd, gebruiken soms grove drogredeneringen en kwalijkheden, ze zouden met hun gedachtengoed van Facebook afgegooid moeten worden en ze reiken soms legitimatie aan om hard tegen hen op te treden en een verbod op hun demonstraties te honoreren, enz.

En nou? ;). Dat het je ontbreekt aan argumenten is reeds aangetoond door je goedkope appel op emoties. O ja, en ik denk eveneens dat Jezus terecht is overgeleverd aan de Romeinen.
Ik heb geen idee waar Jezus opeens vandaan komt, maar hoe kun je nu in één zin zeggen dat je een voorstander bent van “het vrije woord”, en ook dat Wappies van Facebook moeten worden afgegooid?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Leeuwenhard schreef: 31 dec 2021, 13:22

Ik heb geen idee waar Jezus opeens vandaan komt, maar hoe kun je nu in één zin zeggen dat je een voorstander bent van “het vrije woord”, en ook dat Wappies van Facebook moeten worden afgegooid?
Wappies worden al van FB gegooid en hun rommel wordt al heel vaak verwijderd.
Maar FB is een commerciële onderneming. Stiekem faciliteren ze toch extreemrechtse wappies.
Waarmee is aangetoond dat het neoliberalisme niet het allerfraaiste in de mens naar boven haalt .....
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Mart »

Wat ik werkelijk verschrikkelijk vind, is dat in sommige landen de gewone burger vanwege een lockdown nogmaals inkomsten in moet leveren. Vreselijk dat corona zonder lockdown meer menselevens zal eisen, maar bijv. hier in Spanje en omringende landen heeft gelukkig vrijwel niemand zin ook maar een cent meer in te leveren voor potentiële corona-slachtoffers; laat degenen betalen die het geld hebben -- zo denkt bijna iedereen er hier over :thumb1:.

Volgens Forbes zijn er 2.744 miljardairs op deze planeet en naar schatting zal in 2030 de rijkste 1% van de bevolking tweederde van de rijkdom van de wereld bezitten: 66,7% zal in handen zijn van slechts een miniscuul groepje. Helemaal vanwege corona is de diepe haat tegenover dit groepje in een stroomversnelling geraakt. Aangezien er wereldwijd dagelijks tienduizenden mensen van de honger sterven, nogal wat mensen vanwege de vorige lockdown veel van hun inkomsten hebben moeten inleveren en er nog steeds gezinnen door de banken de straat op worden gezet terwijl de rest zienderogen telkens minder te makken heeft, is dat geen wonder.

Ik ben ben erg blij met de terechte groeiende globale haat tegen dat piepkleine empathieloze groepje in zoveel landen en de toenemende hekel in bijna alle andere landen dat zoveel lijden op z'n geweten heeft, want daar kan iets mee worden gedaan. En dat er iets moet gebeuren is reeds langere tijd zonneklaar. Inderdaad, zoals de schrijver F. Scott Fitzgerald zei: "Laat me je vertellen over de zeer rijken: ze zijn anders dan jij en ik" (klik).
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Mart »

Leeuwenhard schreef: 31 dec 2021, 13:22... Hoe kun je nu in één zin zeggen dat je een voorstander bent van “het vrije woord”, en ook dat Wappies van Facebook moeten worden afgegooid?
De uitspraak dat wappies van Facebook zouden moeten worden afgegooid, maakt deel uit van hetzelfde vrije woord als de wappies die m.i. terecht van Facebook worden gegooid vanwege de beschadigende desinfo die ze verspreiden. Ethiek heeft macht als fundament en dat zie je aan de bepaling van de grenzen tussen het vrije woord en schadelijke desinfo die sommige wappies verspreiden. Net zoals vrijheid van meningsuiting een groot goed is, maar eveneens z'n grenzen kent. Wappies overschrijden de grens als ze impliceren dat vaccineren schadelijk is of dat het geen zin heeft. Dat is desinfo die onnodig mensenlevens kan kosten.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door small brother »

Mart schreef: 01 jan 2022, 22:59 laat degenen betalen die het geld hebben :thumb1:.

2.744 miljardairs op deze planeet en naar schatting zal in 2030 de rijkste 1% van de bevolking tweederde van de rijkdom van de wereld bezitten: 66,7% zal in handen zijn van slechts een miniscuul groepje. Helemaal vanwege corona is de diepe haat tegenover dit groepje in een stroomversnelling geraakt. Aangezien [redenen] is dat geen wonder.

Ik ben ben erg blij met de terechte groeiende globale haat tegen dat piepkleine empathieloze groepje in zoveel landen en de toenemende hekel in bijna alle andere landen dat zoveel lijden op z'n geweten heeft, want daar kan iets mee worden gedaan.
Dat heet haat zaaien, en wel met behulp van toekomstige cijfers van nog te vormen daders, met toegerekende empathieloosheid, en toegerekende schuld aan 'zoveel' lijden. Duidelijk afkomstig uit de kokers van afgunstigen, die zelf schuldbewust aan de zijlijn blijven zitten terwijl het gestelde lijden gewoon nu gebeurt.
Als de burger doet wat hij moet doen en daarbij ook de overheid kiest, is het gewoon de overheid die de armoede aanpakken kan en mag.
Snelheid
Berichten: 10823
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Snelheid »

https://www.dagelijksestandaard.nl/2022 ... nederland/

Tja men zal er wel mee om moeten gaan als grootste partij van Nederland.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Mart »

small brother schreef: 02 jan 2022, 17:29
Mart schreef: 01 jan 2022, 22:59 laat degenen betalen die het geld hebben :thumb1:.

2.744 miljardairs op deze planeet en naar schatting zal in 2030 de rijkste 1% van de bevolking tweederde van de rijkdom van de wereld bezitten: 66,7% zal in handen zijn van slechts een miniscuul groepje. Helemaal vanwege corona is de diepe haat tegenover dit groepje in een stroomversnelling geraakt. Aangezien [redenen] is dat geen wonder.

Ik ben ben erg blij met de terechte groeiende globale haat tegen dat piepkleine empathieloze groepje in zoveel landen en de toenemende hekel in bijna alle andere landen dat zoveel lijden op z'n geweten heeft, want daar kan iets mee worden gedaan.
Dat heet haat zaaien, en wel met behulp van toekomstige cijfers van nog te vormen daders, met toegerekende empathieloosheid, en toegerekende schuld aan 'zoveel' lijden.
Als de burger doet wat hij moet doen en daarbij ook de overheid kiest, is het gewoon de overheid die de armoede aanpakken kan en mag.
Er sterven dagelijks aantoonbaar tienduizenden onschuldige medemensen aan hongergerelateerde oorzaken en er is aantoonbaar een piepkleine groep die nu reeds vrijwel de helft van de wereld-economie in handen heeft en dat is aan het toenemen. De moedige rest probeert van de restjes nog een beetje te helpen, maar het lot van dat kleine groepje laat de meesten gelukkig hier niet meer koud en de hekel tegen deze kleine elite neemt globaal gelukkig zienderogen toe. Laat bij hen hetzelfde lijden in de ogen verschijnen dat de miljoenen onschuldige slachtoffers die van de honger sterven niet is onthouden! Laat hen niet hun langer zomaar gang gaan en keer hen niet de andere wang toe, want dat is wat ze graag zouden willen.
... die zelf schuldbewust aan de zijlijn blijven zitten terwijl het gestelde lijden gewoon nu gebeurt.
De grootste fouten die ik in mijn leven heb begaan zijn: alles opgeven - inclusief een erg goede baan - en jaren lang alles dat ik verdiende aan hulpbehoevenden geven plus millieubewust leven. Dat zijn de enige twee zaken in m'n leven waar ik diepe spijt van heb. Het was pappen en nathouden, volledig nutteloos en simpel een paar jaartjes een paar levens gerekt. Op deze manier zal er altijd armoede zijn. De rest heeft steeds minder te makken: pak het geld daar vandaan waar het geld zich bevindt.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 10823
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Snelheid »

HJW schreef: 29 dec 2021, 08:07
Bonjour schreef: 29 dec 2021, 06:15 Noem de FVD niet in 1 zin met Bij1. Die heeft zich al zo goed gemanifesteerd in de kamer. Daar is niets mis mee. Tenzij je voor racisme bent. Dat is eerder het tegenovergestelde van FVD.
De FVD is nu duidelijk de club van de antisemieten, xenofoben, racisten en uiterste complotdenkers.
Blijkbaar is dat 5% van de bevolking (ze hebben 8 zetels).
Dat is een treurige constatering.
Als dat waar zou zijn zou dit niet gebeuren..............


Hhttps://www.dagelijksestandaard.nl/2022/01/hist ... nederland/

Het domoniseren wat links altijd doet,gaat toch echt niet helpen, mensen denken gelukkig zelf na en kiezen dan een partij die zegt waar het op staat tja dan zijn er altijd die dat niet welgevallig zijn de goedmens.................. wat zei Bredero ook al weer................... Het kan verkeren.
Laatst gewijzigd door Snelheid op 02 jan 2022, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Mart »

Snelheid schreef: 02 jan 2022, 18:13 https://www.dagelijksestandaard.nl/2022 ... nederland/

Tja men zal er wel mee om moeten gaan als grootste partij van Nederland.
Klopt. Dat was heel voorspelbaar. Ik dacht dat het nog een tijdje zou duren voordat een meerderheid voor zo'n partij zou kiezen, maar blijkbaar heeft corona roet in het eten gegooid. Ik hekel zowel rechts als de VVD. Vrijwel al m'n kennissen zijn links -- ik ook. Maar Links krijgt niet meer voor elkaar dan een paar brave belastingcentjes hier en daar omdat het geld er niet meer voor is en ze niet uit zijn op genoegdoening, vandaar dat ze vrijwel allemaal of voor het door hen gehekelde rechts kiezen (degenen die geen cent te makken hebben) of voor de door hen gehekelde VVD (omdat deze door hen gehaate partij nou eenmaal het grootste alternatief is tegen het nog meer gehekelde opkomende rechtse blok). Natuurlijk willen velen graag dat de asielzoekers en andere kwetsbare groepen geholpen worden, maar er moet brood op de plank en als men moet kiezen tussen geliefde naaste familie, vrienden en kennissen of onbekende vreemdelingen, dan is de keuze snel gemaakt. Heel begrijpelijk. Het eerste opstakel beschouw ik de VVD. Laat rechts maar opkomen.
Laatst gewijzigd door Mart op 02 jan 2022, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door small brother »

Mart schreef: 02 jan 2022, 18:49Er sterven dagelijks aantoonbaar tienduizenden onschuldige medemensen aan hongergerelateerde oorzaken en er is aantoonbaar een piepkleine groep die nu reeds vrijwel de helft van de wereld-economie in handen heeft en dat is aan het toenemen. De moedige rest probeert van de restjes nog een beetje te helpen, maar het lot van dat kleine groepje laat de meesten gelukkig hier niet meer koud en de hekel tegen deze kleine elite neemt globaal gelukkig zienderogen toe. Laat bij hen hetzelfde lijden in de ogen verschijnen dat de miljoenen onschuldige slachtoffers die van de honger sterven niet is onthouden! Laat hen niet hun langer zomaar gang gaan en keer hen niet de andere wang toe, want dat is wat ze graag zouden willen.
Ja ff serieus. Haïti was het toonbeeld van de hulp van de wereld op een piepkleine schaal. Wat is ervan gelukt? Hoe kun je dat probleem op het bord van de rijken leggen als alle landen samen en alle hulporganisaties samen nog niet eens een begin hebben bereikt van geregelde orde en een hersteld niveau van de situatie van de burgers voor de eerste rampen? En de oorlog in Syrië werd begonnen omdat er een paar druppels bloed waren gespat toen mensen in opstand kwamen tegen een regering die martelpraktijken had. Welke martelpraktijken hetzelfde schrikeffect had als Trumps hel en verdoemenis dreigen aan Noord-Korea, en welk schrikeffect achteraf ook bleek noodzakelijk te zijn want ineens waren daar meerdere buitengewoon agressieve terroristische organisaties in het zadel, zelfs zodanig agressief, dat Amerika Guantanamo bay en vele illegale plaatsen nodig had om hetzelfde te kunnen doen als waarom Syrië werd aangevallen. Vierhonderdduizend doden. En vele opstanden mede onder invloed van economische sancties werd bejubeld door heel de wereld als een nieuw elan van een nieuwe tijd, en sindsdien loopt de Middellandse zee vol. Waar precies zie jij in die paar voorbeeldjes hoe de rijken ergens oorzaak van zijn? het zijn niet de rijken, maar de regeringen. Elke zorg en elk ziekenhuisbed en elk ingezette hulptroepen voor crisisbeheersing valt onder directe verantwoordelijkheid van de regering. En dus ook elk overschot aan geld. Maar dat probleem ligt denk ik veel meer bij de globalistische handel.
Mart schreef: 02 jan 2022, 18:49 De grootste fouten die ik in mijn leven heb begaan zijn: alles opgeven - inclusief een erg goede baan - en jaren lang alles dat ik verdiende aan hulpbehoevenden geven plus millieubewust leven. Dat zijn de enige twee zaken in m'n leven waar ik diepe spijt van heb. Het was pappen en nathouden, volledig nutteloos en simpel een paar jaartjes een paar levens gerekt. Op deze manier zal er altijd armoede zijn. De rest heeft steeds minder te makken: pak het geld daar vandaan waar het geld zich bevindt.
Het shagrijn dat je hulp tevergeefs was, heeft met terugwerkende kracht ook het nut voor jezelf weggenomen. Dat is jammer. Je had geen spijt moeten hebben. Maar je had het niet moeten doen om iets daadwerkelijk te bereiken met het opgeofferde. Het offer zit in je hart, en de zegening loopt via kanalen van geloof en zaken van buiten de orde van het bepaalde. Liefdeloosheid wordt in een land van liefdeloosheid altijd tevergeefs bestreden met liefde. Tevergeefs, want het land wordt niet lief. Niettemin is dat kleine beetje liefde essentieel om iets in dat land tot omwentelen te kunnen brengen. Weinigen is het gegeven om dat in eigen beheer en eigen tijd te zien gebeuren. Dat dan toch verwachten, kan maken dat je onverrichter zake thuisgekomen, over wilt gaan tot een wat meer militante aanpak. En de duivel kan lachen, ook wat jou betreft. dat zou je toch niet willen, zeker niet, nu je weet dat je shagrijn mede door je eigen altruïstische zelfredzaamheidsdoelstellingen is gevoed?
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Mart »

small brother schreef: 02 jan 2022, 19:12... en de oorlog in Syrië werd begonnen omdat er een paar druppels bloed waren gespat toen mensen in opstand kwamen tegen een regering die martelpraktijken had. Welke martelpraktijken hetzelfde schrikeffect had als Trumps hel en verdoemenis dreigen aan Noord-Korea, en welk schrikeffect achteraf ook bleek noodzakelijk te zijn want ineens waren daar meerdere buitengewoon agressieve terroristische organisaties in het zadel, zelfs zodanig agressief, dat Amerika Guantanamo bay en vele illegale plaatsen nodig had om hetzelfde te kunnen doen als waarom Syrië werd aangevallen. Vierhonderdduizend doden. En vele opstanden mede onder invloed van economische sancties werd bejubeld door heel de wereld als een nieuw elan van een nieuwe tijd, en sindsdien loopt de Middellandse zee vol.
Natuurlijk zijn de gevolgen van de golfoorlogen duizenden malen ergen dan het terrorisme dat men betreed. En natuurlijk zijn vele regeringen corrupt tot op het bot. Maar het valt niet meer te ontkennen dat dezelfde regeringen hun economie zodanig de voordeur uit hebben geloodst naar een piepkleine groep hyperrijken dat nu vrijwel de helft van de rijkdom in hun handen is terwijl de rest steeds minder te makken heeft.
Maar dat probleem ligt denk ik veel meer bij de globalistische handel.
Ja, dat klopt. Dankzij het globalisme kunnen de multi's naar de armste gebieden met hun werkgelegenheid waar mensen om te overleven voor een miniem loontje ploeteren en waar uitbuiting maar al te vaak plaatsvindt, terwijl de andere landen werkgelegenheid verliezen als ze niet tegmoetkomen aan de eisen van deze multinationale beesten. Er is een tijd om lief te hebben en een tijd om te haten.
Het shagrijn dat je hulp tevergeefs was, heeft met terugwerkende kracht ook het nut voor jezelf weggenomen. Dat is jammer. Je had geen spijt moeten hebben. Maar je had het niet moeten doen om iets daadwerkelijk te bereiken met het opgeofferde. Het offer zit in je hart, en de zegening loopt via kanalen van geloof en zaken van buiten de orde van het bepaalde. Liefdeloosheid wordt in een land van liefdeloosheid altijd tevergeefs bestreden met liefde.
Ik kan niet langer aanzien dat er hier (ik woon in Spanje) onschuldige mensen de straat op worden getrapt door de banken zoals in de vorige crisis, omdat ze vanwege de huidige crisis hun inkomsten zijn verloren dankzij de lockdown (hier wordt meestal niets vergoed). Er moet iets gebeuren en ik zie in de groeiende globale haat en opkomende hekel richting de piepkleine groep hyperrijken een hoopvol teken, want de geschiedenis heeft getoond dat haat een enorme impulsieve kracht en motivator zijn kan.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

Snelheid schreef: 02 jan 2022, 18:13 https://www.dagelijksestandaard.nl/2022 ... nederland/

Tja men zal er wel mee om moeten gaan als grootste partij van Nederland.
Daar waar grootte er toe doet is FVD gelukkig een kabouterpartijtje.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

https://www.trouw.nl/binnenland/demonst ... ~b2d963e5/
De gemeente Amsterdam kondigt aan het begin van de middag een noodbevel af. Niemand mag vanaf dan meer op het Museumplein zijn. Mensen worden gevraagd te vertrekken.
Een deel van de demonstraten vertrekt in een lange stoet door de stad naar het Westerprak. Daar trapt Forum voor Democratie de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen af. Die manifestatie is wel toegestaan, laat de gemeente weten. Zolang aanwezigen afstand houden en er maximaal tweeduizend mensen samenkomen. Halverwege de middag zijn het er volgens de gemeente te veel. Uiteindelijk keerde een groep korte tijd weer terug naar het Museumplein.
De coronawappies blijken telkens weer gewoon FVD demonstranten te zijn. Die vervolgens nergens zich wat van aantrekken......
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

https://www.politie.nl/nieuws/2022/janu ... plein.html
Er zijn in totaal 30 personen aangehouden voor diverse strafbare feiten, waaronder artikel 2.2. van de APV (verstoren van de openbare orde), wet ID, mishandeling, verboden wapen bezit, belediging en niet voldoen aan bevel of vordering. Circa 200 personen zijn op basis van het noodbevel de toegang tot de stad ontzegd. Hiertussen zaten meerdere leden van diverse Defend groepen.
En zo is het plaatje weer rond.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door hopper »

https://joop.bnnvara.nl/opinies/wilders ... e-kalifaat
Je kunt gerust volhouden dat Wilders’ voortdurende hatespeeches niets hebben bereikt, behalve waardeloze ophef en tijdverspilling. Er is in ons land geen moskee en zelfs geen school gesloten vanwege maatschappelijke dreiging. De anti-boerkawetgeving is ingehaald door de mondkapjesplicht en er is niemand gedeporteerd. Een boerkadraagster is nog altijd superzeldzaam en er is nog nooit een boerkadraagster opgepakt die wapens droeg onder het kledingstuk. Ook heb ik nog nooit een moslim aan de deur gehad die, in de traditie van Jehova’s Getuigen, me probeerde te bekeren.
Maar we moeten wel de waan van de dag overstijgen. Een andere extreemrechtse partij tracht de boel al weer jarenlang te ontregelen en onderwijl blijken moslims gewone Nederlanders te zijn waar we niks van te vrezen hebben. We kunnen genoeglijk vast stellen dat dit soort partijtjes gerommel in de marge blijft. Het hele 'probleem' met moslims blijkt achteraf nooit te hebben bestaan, behalve in de hoofden van sommige mensen.....
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door HJW »

..
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Yours schreef: 01 dec 2021, 14:51 Snelheid schreef:
Maar goed politieke partijen zouden niet moeten bestaan,ze zijn een ramp voor het land.
Vertel eens hoe het land volgens jou bestuurd zou moeten worden.
Door rechtvaardige leiders. Nu zitten alleen maar onbetrouwbare zakkenvullers aan de top die er voor andere zakkenvullers zitten.
Echte leiders krijgen bij het CDA een functie elders of ontslag. Leugenaars blijven gewoon zitten.
Geboren om lief te hebben.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

hopper schreef: 18 nov 2021, 17:24 https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/18/op ... p-a4065972
Wat is normaal nog in dit land? Woensdag vroeg Op1 zich af hoe politiek en media zich moesten verhouden tot Forum voor Democratie, nu Kamerlid Pepijn van Houwelingen van die partij een D66-collega tijdens een debat had voorgehouden dat „zijn tijd nog wel zou komen”, want „er komen tribunalen”. Die bedreiging viel zelfs voor een parlement waarin „Doe eens normaal, man!” is geroepen, buiten de norm.
Waren we net gewend aan een Geert Wilders die de meest rare dingen roept, komt er een FVD welke niet alleen in regelrechte leugens grossiert, maar nu ook mede parlementariërs bedreigd. Het fatsoen is ver te zoeken in Den Haag, maar erger is natuurlijk: welke leeghoofden stemmen op dergelijke partijen?
Interessant, maar lastig te duiden, was de opstelling van het NOS Journaal. Dat besteedde in het bulletin van acht uur geen minuut aandacht aan de bedreiging van een Kamerlid in de plenaire zaal. Was dat omdat men de provocatie niet met publiciteit wilde belonen of omdat de redactie dit eigenlijk geen nieuws vond?
Het is de hamvraag, moeten we dit rapalje gewoon maar negeren zoals het NOS journaal doet? Want dat FVD om aandacht verlegen zit is zonneklaar.
Anderzijds valt niet te negeren dat een deel van het volk dit gedachtengoed aanhangt. Het kan zomaar je buurman zijn die jou voor een tribunaal wenst.
Dan sluipt er een wantrouwen jegens elkaar in de maatschappij. Ik ken ook mensen die FVD hebben gestemd........

Je bent te goed van vertrouwen in de heersende politiek. Ik vind zelfs momenteel de CU te meegaand.

Maar de waarheid kan hier niet gezegd worden, want dat is hier verboden. Ik zal dan ook geen poging doen jouw bericht te weerleggen..
[modbreak Bonjour] De meeste dingen kunnen prima op dit forum gezegd worden maar niet alles op elke willekeurige plaats. Je geeft hier het forum onterecht een schop.
Geboren om lief te hebben.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door small brother »

Mart schreef: 02 jan 2022, 19:32
small brother schreef: 02 jan 2022, 19:12.Het offer zit in je hart, en de zegening loopt via kanalen van geloof en zaken van buiten de orde van het bepaalde.
Ik kan niet langer aanzien dat er hier (ik woon in Spanje) onschuldige mensen de straat op worden getrapt door de banken zoals in de vorige crisis, omdat ze vanwege de huidige crisis hun inkomsten zijn verloren dankzij de lockdown (hier wordt meestal niets vergoed). Er moet iets gebeuren en ik zie in de groeiende globale haat en opkomende hekel richting de piepkleine groep hyperrijken een hoopvol teken, want de geschiedenis heeft getoond dat haat een enorme impulsieve kracht en motivator zijn kan.
Oh, wacht eens even, die context verandert heel je verhaal. Ik begrijp nu beter je boosheid, want die is deels terug te voeren op wat jouw omgeving uitstraalt. Als je nu loskomt van je ervaringen uit het verleden als rode loper voor je toekomst, en wel vasthoudt aan die cynische lijn, dan kun je in Spanje heel mooi zien (in vergelijking tot Nederland) hoe de bevolking relatief homogeen is en relatief traditioneel-normatief, zodat heel de context van Corona tegen een achtergrond van huisuitzettingen, de frustratie over de Catalaanse kwestie en 5 miljoen buitenlanders en een nationale rente die steeds te hoog is vanwege de Europese Unie, een perfecte uitgangspositie geeft voor zoveel opgekropte energie, dat (ik denk dat) als de Europese Unie niet zoveel investeerde in hulpprogramma's, Spanje maar zo uit de EU kan springen. Wat ik het meest verrassend vond was dat er zoveel Roemenen de weg naar Spanje hebben gevonden (meer dan een miljoen). Ik had beredeneerd dat ze naar Nederland zouden komen, maar zonder daarbij het bredere Europese verband te betrekken met effecten van klimaat en taal en cultuur.
Vertrokken user_7
Berichten: 1281
Lid geworden op: 12 aug 2021, 06:42
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Vertrokken user_7 »

Gait schreef: 02 jan 2022, 23:53
hopper schreef: 18 nov 2021, 17:24 https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/18/op ... p-a4065972



Waren we net gewend aan een Geert Wilders die de meest rare dingen roept, komt er een FVD welke niet alleen in regelrechte leugens grossiert, maar nu ook mede parlementariërs bedreigd. Het fatsoen is ver te zoeken in Den Haag, maar erger is natuurlijk: welke leeghoofden stemmen op dergelijke partijen?



Het is de hamvraag, moeten we dit rapalje gewoon maar negeren zoals het NOS journaal doet? Want dat FVD om aandacht verlegen zit is zonneklaar.
Anderzijds valt niet te negeren dat een deel van het volk dit gedachtengoed aanhangt. Het kan zomaar je buurman zijn die jou voor een tribunaal wenst.
Dan sluipt er een wantrouwen jegens elkaar in de maatschappij. Ik ken ook mensen die FVD hebben gestemd........

Je bent te goed van vertrouwen in de heersende politiek. Ik vind zelfs momenteel de CU te meegaand.

Maar de waarheid kan hier niet gezegd worden, want dat is hier verboden. Ik zal dan ook geen poging doen jouw bericht te weerleggen..
[modbreak Bonjour] De meeste dingen kunnen prima op dit forum gezegd worden maar niet alles op elke willekeurige plaats. Je geeft hier het forum onterecht een schop.
Ik ben inderdaad niet goed in mijn woordkeus.
Ik zal er de volgende keer aan denken.
Geboren om lief te hebben.
Leeuwenhard
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2021, 23:26
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Leeuwenhard »

Mart schreef: 01 jan 2022, 23:59
Leeuwenhard schreef: 31 dec 2021, 13:22... Hoe kun je nu in één zin zeggen dat je een voorstander bent van “het vrije woord”, en ook dat Wappies van Facebook moeten worden afgegooid?
De uitspraak dat wappies van Facebook zouden moeten worden afgegooid, maakt deel uit van hetzelfde vrije woord als de wappies die m.i. terecht van Facebook worden gegooid vanwege de beschadigende desinfo die ze verspreiden. Ethiek heeft macht als fundament en dat zie je aan de bepaling van de grenzen tussen het vrije woord en schadelijke desinfo die sommige wappies verspreiden. Net zoals vrijheid van meningsuiting een groot goed is, maar eveneens z'n grenzen kent. Wappies overschrijden de grens als ze impliceren dat vaccineren schadelijk is of dat het geen zin heeft. Dat is desinfo die onnodig mensenlevens kan kosten.
Ik kan mezelf wel Napoleon noemen, maar daarmee ben ik het nog niet, en het komt mij voor dat jij voor censuur bent en dat is het tegenovergestelde van vrijheid van meningsuiting.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7697
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Hoe om te gaan met FVD?

Bericht door Bonjour »

Een vrijheid van meningsuiting die mensenlevens kost, gaat te ver.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.