Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Barnabas »

Bastiaan73 schreef: 18 mar 2022, 16:30
Barnabas schreef: 18 mar 2022, 16:21

Echt Bas? Niet op de hoogte van de geschiedenis van de gesprekken en de beschuldigingen van discriminatie en vrouwonvriendelijkheid?
David spreekt over het haten van de goddeloze in die zin dat hij niets met hen te maken wil hebben. Ook zegt Jezus: Wie zijn familieleden niet haat om mijnentwil kan mijn discipel niet zijn. Jezus heeft liefde voor iedereen zoals ook blijkt uit Petrus die spreekt over de ontwikkeling van eigenschappen waarbij de liefde voor allen het laatste stadium is. Dat had Jezus. De liefde voor allen, dus wanneer Hij over haat spreekt is dat in combinatie met liefde en niet gericht op vernietiging maar op redding en het verleiden van menigeen tot het aannemen daarvan om hen te vormen tot liefdevolle mensen. Het gaat bij Jezus dus om niets te maken willen hebben met het kwaad, want er staat: Omwille van Hem, die liefde is. Het is dus kiezen tussen Jezus of Haman. Haman was degene die Joden haatte en hen wilde vernietigen met valse redenen. Hij beweerde dat de Joden de koning benadeelden door hen aan hun eigen wet te houden en dat was de reden dat Haman hen haatte. Deze vrouwen nu hebben de identiteit van Christus en dat blijkt uit de houding die zij hebben, hun uiterlijk en de woorden die zij spreken. Hun gehele voorkomen. Zij vinden hun vrouwzijn in Christus en Christus waardeert hen. Wie nu hen niet waardeert wil niets met hen (of Christus) te maken hebben en haat hen. En dat wordt verdedigt door God.
Ken je de uitdrukking 'dat slaat als een tang op een varken' ? Het ontgaat me volkomen waarom je dit hele verhaal erbij haalt.
Doe dan geen domme opmerkingen. Moet ik het herhalen voor je: Echt Bas? Toen bleef het angstwekkend stil.
Gebruikersavatar
Bastiaan73
Berichten: 2874
Lid geworden op: 28 okt 2020, 08:48
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Bastiaan73 »

Barnabas schreef: 18 mar 2022, 17:05
Bastiaan73 schreef: 18 mar 2022, 16:30 Ken je de uitdrukking 'dat slaat als een tang op een varken' ? Het ontgaat me volkomen waarom je dit hele verhaal erbij haalt.
Doe dan geen domme opmerkingen. Moet ik het herhalen voor je: Echt Bas? Toen bleef het angstwekkend stil.
Je hebt ze niet allemaal op een rijtje Barnabas, ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren.
τὸ γεγεννημένον ἐκ τῆς σαρκὸς σάρξ ἐστιν, καὶ τὸ γεγεννημένον ἐκ τοῦ πνεύματος πνεῦμά ἐστιν.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Dat_beloof_ik »

Barnabas schreef: 18 mar 2022, 16:03
Dat_beloof_ik schreef: 17 mar 2022, 21:27 Het zegt niet zo veel.
Moslims zien bij een BDE Allah, indianen ziet Zwarte Veder, Hindoes zien Brahma en Christenen zien God.
Wanneer het mensen verandert dan is toch wel van meer betekenis dan je zegt.
Een tijdelijk zuurstof tekort kan zeker van betekenis zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat we de wartaal van het overkomt, serieus moeten nemen.
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Mullog »

Barnabas schreef: 18 mar 2022, 17:05
Bastiaan73 schreef: 18 mar 2022, 16:30

Ken je de uitdrukking 'dat slaat als een tang op een varken' ? Het ontgaat me volkomen waarom je dit hele verhaal erbij haalt.
Doe dan geen domme opmerkingen. Moet ik het herhalen voor je: Echt Bas? Toen bleef het angstwekkend stil.
Welke domme opmerking is dan door Bastiaan73 gedaan ?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Zolderworm »

Bastiaan73 schreef: 18 mar 2022, 17:13
Barnabas schreef: 18 mar 2022, 17:05

Doe dan geen domme opmerkingen. Moet ik het herhalen voor je: Echt Bas? Toen bleef het angstwekkend stil.
Je hebt ze niet allemaal op een rijtje Barnabas, ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren.
Hier legt hij het zelf uit viewtopic.php?p=367490#p367490 . We spreken niet van 'niet allemaal op een rijtje hebben'. Maar van schizofrenie. Ook mijn vrouw leed meer dan dertig jaar lang aan schizofrenie. Het lijkt me geen reden om tegen iemand in de aanval te gaan.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door hopper »

Zolderworm schreef: 19 mar 2022, 10:43
Bastiaan73 schreef: 18 mar 2022, 17:13

Je hebt ze niet allemaal op een rijtje Barnabas, ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren.
Hier legt hij het zelf uit viewtopic.php?p=367490#p367490 . We spreken niet van 'niet allemaal op een rijtje hebben'. Maar van schizofrenie. Ook mijn vrouw leed meer dan dertig jaar lang aan schizofrenie. Het lijkt me geen reden om tegen iemand in de aanval te gaan.
Ik heb dat bericht van Barnabas indertijd gemist. Maar als hij op deze wijze met zijn schizofrenie om kan gaan dan heb ik diep respect voor de man.
Darwin1986
Berichten: 331
Lid geworden op: 07 mar 2022, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Darwin1986 »

Dat_beloof_ik schreef: 17 mar 2022, 21:27 Het zegt niet zo veel.
Moslims zien bij een BDE Allah, indianen ziet Zwarte Veder, Hindoes zien Brahma en Christenen zien God.
Daarom kennen moslims ook geen maria verschijningen. OF het moet daar bekend staan als "heey, wie is dat nou weer" verschijningen..


Vrij naar Ronald Goedemondt.
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Barnabas »

Mullog schreef: 18 mar 2022, 21:40
Barnabas schreef: 18 mar 2022, 17:05

Doe dan geen domme opmerkingen. Moet ik het herhalen voor je: Echt Bas? Toen bleef het angstwekkend stil.
Welke domme opmerking is dan door Bastiaan73 gedaan ?
Wanneer je Bastiaan wilt helpen en verdedigen zoek je informatie dan bij hem. Waarom zou ik mijn eigen glazen ingooien?
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Barnabas »

Dat_beloof_ik schreef: 18 mar 2022, 21:22
Barnabas schreef: 18 mar 2022, 16:03

Wanneer het mensen verandert dan is toch wel van meer betekenis dan je zegt.
Een tijdelijk zuurstof tekort kan zeker van betekenis zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat we de wartaal van het overkomt, serieus moeten nemen.
Wat mij opvalt aan de video"s, ik heb er meerdere bekeken, is dat er een verschil is tussen wat men vertelt en wat men uitlegt. Bij het vertellen komt alles oprecht en betrouwbaar (zonder leugens) over maar bij de uitleggingen beginnen de meningen uiteen te lopen. Daar blijkt het menselijk falen.
Gebruikersavatar
Trajecto
Site Admin
Berichten: 15540
Lid geworden op: 03 mar 2013, 18:07
Man/Vrouw: M
Locatie: midden van het land

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Trajecto »

[modbreak Trajecto]
Enige volkomen off-topic-berichten verplaatst naar Brood en spelen... en nooit off-topic!
Nulla aetas ad discendum sera
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9134
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Mart »

Barnabas schreef: 17 mar 2022, 20:30Wie dit niet waardeert haat vrouwen.
Waarom zou iemand vrouwen haten als ze de verhalen niet waarderen? Sterker, is niet juist jóuw beeld van vrouwen af en toe nogal achterhaald en discriminatief?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Mullog »

Barnabas schreef: 20 mar 2022, 15:58
Mullog schreef: 18 mar 2022, 21:40
Welke domme opmerking is dan door Bastiaan73 gedaan ?
Wanneer je Bastiaan wilt helpen en verdedigen zoek je informatie dan bij hem. Waarom zou ik mijn eigen glazen ingooien?
Wat dan weer suggereert dat Bastiaan geen domme opmerking heeft gedaan. Ik kon hem althans niet vinden. En aangezien jij blijkbaar een domme opmerking gelezen hebt en ik niet weet welke criteria jij hanteert voor dom en slim dacht ik in mijn onschuld bij jou te rade te gaan. Maar het is goed zo, het sop is de kool niet waard.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Maria K »

Barnabas schreef: 20 mar 2022, 16:03
Dat_beloof_ik schreef: 18 mar 2022, 21:22 Een tijdelijk zuurstof tekort kan zeker van betekenis zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat we de wartaal van het overkomt, serieus moeten nemen.
Wat mij opvalt aan de video"s, ik heb er meerdere bekeken, is dat er een verschil is tussen wat men vertelt en wat men uitlegt. Bij het vertellen komt alles oprecht en betrouwbaar (zonder leugens) over,......

....... maar bij de uitleggingen beginnen de meningen uiteen te lopen. Daar blijkt het menselijk falen.
Dat klopt mi. als een bus.
Mensen die dit hebben beleefd, hebben dat als heel bijzonder ervaren en vaak heeft het zelfs hun levensbeschouwing definitief veranderd.
Als zij vertellen, zijn zij eerlijk in hun beleving.
Dat stukje geloof ik 100%.

Het is zo bijzonder, dat ieder zijn eigen verklaring wil geven en dan wordt het een ander verhaal.
Mensen hebben iets "gezien" en iets wonderlijks en soms iets fantastisch ervaren.
Alleen hun beschrijving is aan de hand van wat ze weten/kennen vanuit hun opvoeding en ervaringen.

Precies zoals bij hallucinaties de beelden ook als echt ervaren worden.
Maar die beelden zijn vaak een mengelmoesje uit de eigen herinneringen, gekoppeld op een manier die soms van geen kanten kan kloppen.
Maar ook vaak voortkomend vanuit een bepaald gevoel.
De nare ervaringen vanuit angsten en de mooie ervaringen vanuit wensen.
Net als bij dromen, alleen bij dromen is er achteraf een reëel inzicht, maar niet bij hallucinaties.
Dan moet de patient zijn naasten geloven en moet de patient dat aannemen.
En dan kan het lastig worden.
Soms omdat de ervaringen niet echt negetief zijn en soms zelfs ook mooi.
En het praktische functioneren en sociale omgang niet echt verstoren, als men geleerd heeft ermee om te gaan.

Dat kan geleerd worden via therapie, maar de ervaring en soms de verwondering bij een positieve BDE is zo bijzonder, dat die in het geheugen gegrift blijft en men ook wil koesteren.
Mede vanwege de grote behoefte om de eigen verklaring te geloven en dat te willen delen met anderen.

Anderen die dat echter niet kunnen begrijpen.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Zolderworm »

Maria K schreef: 20 mar 2022, 18:46
Barnabas schreef: 20 mar 2022, 16:03

Wat mij opvalt aan de video"s, ik heb er meerdere bekeken, is dat er een verschil is tussen wat men vertelt en wat men uitlegt. Bij het vertellen komt alles oprecht en betrouwbaar (zonder leugens) over,......

....... maar bij de uitleggingen beginnen de meningen uiteen te lopen. Daar blijkt het menselijk falen.
Dat klopt mi. als een bus.
Mensen die dit hebben beleefd, hebben dat als heel bijzonder ervaren en vaak heeft het zelfs hun levensbeschouwing definitief veranderd.
Als zij vertellen, zijn zij eerlijk in hun beleving.
Dat stukje geloof ik 100%.

Het is zo bijzonder, dat ieder zijn eigen verklaring wil geven en dan wordt het een ander verhaal.
Mensen hebben iets "gezien" en iets wonderlijks en soms iets fantastisch ervaren.
Alleen hun beschrijving is aan de hand van wat ze weten/kennen vanuit hun opvoeding en ervaringen.

Precies zoals bij hallucinaties de beelden ook als echt ervaren worden.
Maar die beelden zijn vaak een mengelmoesje uit de eigen herinneringen, gekoppeld op een manier die soms van geen kanten kan kloppen.
Maar ook vaak voortkomend vanuit een bepaald gevoel.
De nare ervaringen vanuit angsten en de mooie ervaringen vanuit wensen.
Net als bij dromen, alleen bij dromen is er achteraf een reëel inzicht, maar niet bij hallucinaties.
Dan moet de patient zijn naasten geloven en moet de patient dat aannemen.
En dan kan het lastig worden.
Soms omdat de ervaringen niet echt negetief zijn en soms zelfs ook mooi.
En het praktische functioneren en sociale omgang niet echt verstoren, als men geleerd heeft ermee om te gaan.

Dat kan geleerd worden via therapie, maar de ervaring en soms de verwondering bij een positieve BDE is zo bijzonder, dat die in het geheugen gegrift blijft en men ook wil koesteren.
Mede vanwege de grote behoefte om de eigen verklaring te geloven en dat te willen delen met anderen.

Anderen die dat echter niet kunnen begrijpen.
Ik weet niet waar je het over hebt. De enige verklaring is dat men het lichaam heeft verlaten en voor even in het hiernamaals heeft geschouwd. Of dat er een verklaring te vinden is in hersenprocessen. Iets anders is er niet.
Het is als bij uittredingen, dat datgene waar men in gelooft in de ervaring geprojecteerd kan worden in de vorm van eigen scheppingen. Vandaar dat zulke ervaringen deels van geloof tot geloof kunnen verschillen. Zoals bijvoorbeeld een ontmoeting met Jezus. Of moslims Allah enzovoort. Maar het gevoel van licht en liefde is er altijd. En soms een ontmoeting met overleden mensen. Tenzij men een BDE heeft in zoiets als een hellewereld. Dat komt ook voor.
Only dead fish go with the flow
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Maria K »

Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:53
Maria K schreef: 20 mar 2022, 18:46

Dat klopt mi. als een bus.
Mensen die dit hebben beleefd, hebben dat als heel bijzonder ervaren en vaak heeft het zelfs hun levensbeschouwing definitief veranderd.
Als zij vertellen, zijn zij eerlijk in hun beleving.
Dat stukje geloof ik 100%.

Het is zo bijzonder, dat ieder zijn eigen verklaring wil geven en dan wordt het een ander verhaal.
Mensen hebben iets "gezien" en iets wonderlijks en soms iets fantastisch ervaren.
Alleen hun beschrijving is aan de hand van wat ze weten/kennen vanuit hun opvoeding en ervaringen.

Precies zoals bij hallucinaties de beelden ook als echt ervaren worden.
Maar die beelden zijn vaak een mengelmoesje uit de eigen herinneringen, gekoppeld op een manier die soms van geen kanten kan kloppen.
Maar ook vaak voortkomend vanuit een bepaald gevoel.
De nare ervaringen vanuit angsten en de mooie ervaringen vanuit wensen.
Net als bij dromen, alleen bij dromen is er achteraf een reëel inzicht, maar niet bij hallucinaties.
Dan moet de patient zijn naasten geloven en moet de patient dat aannemen.
En dan kan het lastig worden.
Soms omdat de ervaringen niet echt negetief zijn en soms zelfs ook mooi.
En het praktische functioneren en sociale omgang niet echt verstoren, als men geleerd heeft ermee om te gaan.

Dat kan geleerd worden via therapie, maar de ervaring en soms de verwondering bij een positieve BDE is zo bijzonder, dat die in het geheugen gegrift blijft en men ook wil koesteren.
Mede vanwege de grote behoefte om de eigen verklaring te geloven en dat te willen delen met anderen.

Anderen die dat echter niet kunnen begrijpen.
Ik weet niet waar je het over hebt. De enige verklaring is dat men het lichaam heeft verlaten en voor even in het hiernamaals heeft geschouwd.
Of dat er een verklaring te vinden is in hersenprocessen.
Iets anders is er niet.

Het is als bij uittredingen, dat datgene waar men in gelooft in de ervaring geprojecteerd kan worden in de vorm van eigen scheppingen. Vandaar dat zulke ervaringen deels van geloof tot geloof kunnen verschillen. Zoals bijvoorbeeld een ontmoeting met Jezus. Of moslims Allah enzovoort. Maar het gevoel van licht en liefde is er altijd. En soms een ontmoeting met overleden mensen. Tenzij men een BDE heeft in zoiets als een hellewereld. Dat komt ook voor.
Dat zijn dus al 2 verklaringen.
Ik houd het op het laatste.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Dat_beloof_ik »

Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:53
Ik weet niet waar je het over hebt. De enige verklaring is dat men het lichaam heeft verlaten en voor even in het hiernamaals heeft geschouwd. Of dat er een verklaring te vinden is in hersenprocessen. Iets anders is er niet.
Ee tijdelijk tekort aan zuurstof in de hersenen, waardoor het normale proces van verwerking van zintuiglijke waarneming wordt verstoord.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Zolderworm »

Maria K schreef: 20 mar 2022, 23:08
Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:53
Ik weet niet waar je het over hebt. De enige verklaring is dat men het lichaam heeft verlaten en voor even in het hiernamaals heeft geschouwd.
Of dat er een verklaring te vinden is in hersenprocessen.
Iets anders is er niet.

Het is als bij uittredingen, dat datgene waar men in gelooft in de ervaring geprojecteerd kan worden in de vorm van eigen scheppingen. Vandaar dat zulke ervaringen deels van geloof tot geloof kunnen verschillen. Zoals bijvoorbeeld een ontmoeting met Jezus. Of moslims Allah enzovoort. Maar het gevoel van licht en liefde is er altijd. En soms een ontmoeting met overleden mensen. Tenzij men een BDE heeft in zoiets als een hellewereld. Dat komt ook voor.
Dat zijn dus al 2 verklaringen.
Ik houd het op het laatste.
Nee, het is een en dezelfde verklaring. Je treedt uit, bijvoorbeeld in je woonkamer, en daarin verschijnt opeens Jezus. De woonkamer is gewoon je woonkamer. Of misschien een exacte representatie ervan in de astrale wereld. Maar Jezus, in die woonkamer, is volledig je eigen schepping. Sten Oomen normde dit toegevoegde elementen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Zolderworm »

Maria K schreef: 20 mar 2022, 23:08
Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:53
Ik weet niet waar je het over hebt. De enige verklaring is dat men het lichaam heeft verlaten en voor even in het hiernamaals heeft geschouwd.
Of dat er een verklaring te vinden is in hersenprocessen.
Iets anders is er niet.

Het is als bij uittredingen, dat datgene waar men in gelooft in de ervaring geprojecteerd kan worden in de vorm van eigen scheppingen. Vandaar dat zulke ervaringen deels van geloof tot geloof kunnen verschillen. Zoals bijvoorbeeld een ontmoeting met Jezus. Of moslims Allah enzovoort. Maar het gevoel van licht en liefde is er altijd. En soms een ontmoeting met overleden mensen. Tenzij men een BDE heeft in zoiets als een hellewereld. Dat komt ook voor.
Dat zijn dus al 2 verklaringen.
Ik houd het op het laatste.
Nee, het is een en dezelfde verklaring. Je treedt uit, bijvoorbeeld in je woonkamer, en daarin verschijnt opeens Jezus. De woonkamer is gewoon je woonkamer. Of misschien een exacte representatie ervan in de astrale wereld. Maar Jezus, in die woonkamer, is volledig je eigen schepping. Sten Oomen noemde dit toegevoegde elementen.
Zo kun je intreden in een collectief astrale sfeer, de hiernamaals-wereld, maar daarin eigen elementen projecteren, zoals Jezus. De toegevoegde elementen.
Zo werkt het ook met schizofrenie, wanneer voor de patiënt bijvoorbeeld, als men op vakantie in Italië is, de stem van iemand die gewoon in Nederland zit, achter de bank te horen is. Een zelfgeschapen toegevoegd element in de ruimte van het vakantiehuis.
Only dead fish go with the flow
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Maria K »

Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 09:40
Maria K schreef: 20 mar 2022, 23:08 Dat zijn dus al 2 verklaringen.
Ik houd het op het laatste.
Nee, het is een en dezelfde verklaring. Je treedt uit, bijvoorbeeld in je woonkamer, en daarin verschijnt opeens Jezus. De woonkamer is gewoon je woonkamer. Of misschien een exacte representatie ervan in de astrale wereld. Maar Jezus, in die woonkamer, is volledig je eigen schepping. Sten Oomen noemde dit toegevoegde elementen.
Zo kun je intreden in een collectief astrale sfeer, de hiernamaals-wereld, maar daarin eigen elementen projecteren, zoals Jezus. De toegevoegde elementen.
Dat is dus hetgeen jij gelooft door jouw eerste verklaring.

Daarna schreef je:
Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:53 Of dat er een verklaring te vinden is in hersenprocessen.
Dat is wat ik beschouw als de andere verklaring, waar ik dan van uit ga. ;)
Laatst gewijzigd door Maria K op 21 mar 2022, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Zolderworm »

Dat_beloof_ik schreef: 21 mar 2022, 05:42
Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:53
Ik weet niet waar je het over hebt. De enige verklaring is dat men het lichaam heeft verlaten en voor even in het hiernamaals heeft geschouwd. Of dat er een verklaring te vinden is in hersenprocessen. Iets anders is er niet.
Ee tijdelijk tekort aan zuurstof in de hersenen, waardoor het normale proces van verwerking van zintuiglijke waarneming wordt verstoord.
Ja, dat had ik hiervoor al aangegeven als de andere mogelijke verklaring. Maar er is veel discussie over of de patiënt al of niet tijdens het moment hersendood was. En al of niet hartslag had.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Zolderworm »

Maria K schreef: 21 mar 2022, 09:45
Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 09:40
Nee, het is een en dezelfde verklaring. Je treedt uit, bijvoorbeeld in je woonkamer, en daarin verschijnt opeens Jezus. De woonkamer is gewoon je woonkamer. Of misschien een exacte representatie ervan in de astrale wereld. Maar Jezus, in die woonkamer, is volledig je eigen schepping. Sten Oomen noemde dit toegevoegde elementen.
Zo kun je intreden in een collectief astrale sfeer, de hiernamaals-wereld, maar daarin eigen elementen projecteren, zoals Jezus. De toegevoegde elementen.
Dat is dus hetgeen jij gelooft door jouw eerste verklaring.

Daarna schreef je:
Zolderworm schreef: 20 mar 2022, 20:53 Of dat er een verklaring te vinden is in hersenprocessen.
Dat is wat ik beschouw als de andere verklaring, waar ik dan van uit ga. ;)
Ja, dat zijn inderdaad twee verschillende verklaringen. Maar volgens mij waren in je eerdere bericht de twee verklaringen: hiernamaals-wereld versus het zelf scheppen van de inhouden binnen die hiernamaals-wereld. En dat binnen een totaal-waarneming. Maar dat laatste zou natuurlijk ook kunnen dank zij de werking van de hersenen. Dan komen we bij uit bij hiernamaals-wereld versus hersenconceptie.
Only dead fish go with the flow
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Maria K »

Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 09:57 Ja, dat zijn inderdaad twee verschillende verklaringen. Maar volgens mij waren in je eerdere bericht de twee verklaringen: hiernamaals-wereld versus het zelf scheppen van de inhouden binnen die hiernamaals-wereld. En dat binnen een totaal-waarneming. Maar dat laatste zou natuurlijk ook kunnen dank zij de werking van de hersenen. Dan komen we bij uit bij hiernamaals-wereld versus hersenconceptie.
Ik geloof dus wel in een Bijna Dood Ervaring in de hier en nu wereld.
Niet dood dus.

Maar niet in een hiernamaals wereld.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Zolderworm »

Maria K schreef: 21 mar 2022, 11:38
Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 09:57 Ja, dat zijn inderdaad twee verschillende verklaringen. Maar volgens mij waren in je eerdere bericht de twee verklaringen: hiernamaals-wereld versus het zelf scheppen van de inhouden binnen die hiernamaals-wereld. En dat binnen een totaal-waarneming. Maar dat laatste zou natuurlijk ook kunnen dank zij de werking van de hersenen. Dan komen we bij uit bij hiernamaals-wereld versus hersenconceptie.
Ik geloof dus wel in een Bijna Dood Ervaring in de hier en nu wereld.
Niet dood dus.

Maar niet in een hiernamaals wereld.
Nee, dat is duidelijk. Maar wat vind je dan van het geval Pam Reynolds, wiens hersenactiviteit met zekerheid stil lag, toen ze de ervaring kreeg. Maar goed, ook daarover wordt verschillend gedacht. Heel benieuwd wat jij hiervan vindt.
Only dead fish go with the flow
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Maria K »

Zolderworm schreef: 21 mar 2022, 12:45
Maria K schreef: 21 mar 2022, 11:38

Ik geloof dus wel in een Bijna Dood Ervaring in de hier en nu wereld.
Niet dood dus.

Maar niet in een hiernamaals wereld.
Nee, dat is duidelijk. Maar wat vind je dan van het geval Pam Reynolds, wiens hersenactiviteit met zekerheid stil lag, toen ze de ervaring kreeg. Maar goed, ook daarover wordt verschillend gedacht. Heel benieuwd wat jij hiervan vindt.
Een duidelijke BDE.
Alle meetbare functies tot stilstand gekomen bij een sterk verlaagde lichaamstemperatuur.
Daarvan is bekend door bijna-verdrinkingen in vrieskpud water, dat er een relatief lange periode een soort schijndood kan bestaan.
Blijkbaar niet ongewoon, daar het bewust zo was geregeld en daarna ook het hart weer op gang werd gebracht.
Een buitengewoon gevaarlijke operatie, maar zonder echt onverwachte gebeurtenissen blijkbaar.

Het vertellen over de details van de vermeende gebeurtenissen tijdens de ervaringen is altijd achteraf.
Dus als het herinneringen zijn geworden, zo ook van de hallucinogene ervaringen.
En dus ook te behandelen als andere herinneringen.
De waarheidsgetrouwheid van de herinneringen van de echte gebeurtenissen in de directe omgeving, die wel ervaringen getriggerd kunnen hebben, zijn dan ook niet te beoordelen.
Door mij al zeker niet.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10090
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bijna dood ervaring, dit is wat vrouwen werkelijk zijn

Bericht door Messenger »

Hier ook een Bijna Dood Ervaring, ook video van 17 minuten, maar wel bijzonder:
https://www.youtube.com/watch?v=b-Euxh4Zgjc
Laatst gewijzigd door Messenger op 21 mar 2022, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.