Het hemd is nader dan de rok.

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Maria K »

Het is heel moeilijk om alle verschrikkelijke (wereld)berichten te hanteren en mee om te gaan.
Bij mij. omdat ik me machteloos voel, vliegen mijn gedachten alle kanten op.
Ik reageer soms op de ene manier en soms tegenovergesteld.
Ik denk afhankelijk van mijn eigen geestelijke conditie.
Meestal heb ik heel veel ruimte in mijn hart, maar soms zit dat helemaal vol.

De één wil, dat slecht wereldnieuws bekend wordt en hoopt, dat misschien door de wereldopinie de verantwoordelijken hiervoor de ellende onder de neus aan te wrijven, waardoor zij misschien weer tot rede gebracht kunnen worden.
Dat is één van de taken, misschien wel de belangrijkste, die de journalistiek voor zich ziet weggelegd.
En alle mensen, die dat op zo'n zelfde manier beleven.

De ander houdt liever de ellende ver van zijn bed.
Want als eenling en als niet politiek leider aan de andere kant van het continent, kan een mens niets met deze vreselijke ellende en voelt zich slechts een klein radertje. Of heeft bij slecht nieuws ook wel eens het gevoel gemanipuleerd te worden tbv. een politiek doel.

Ik moet zeggen dat ik ook wel de neiging heb, vooral in een periode dat ik genoeg heb aan mijn hemd, ook probeer emotioneel iets meer afstand te nemen van mijn rok.

Ik denk, dat we dit ook niet weer alleen volgens een eigen uitleg moeten gaan ventileren en zodoende weer de verschillen onderling moeten gaan aandikken, maar eerder de diepte in moeten gaan om het hoe en waarom bloot te leggen.
Waarom reageren wij ieder zoals we reageren?
De één misschien omdat we het verre van ons willen houden.
Het andere misschien ook om een plaatsvervangende woede te kunnen uiten.
Voor hier op het forum:
Laten we onze eigen gevoelens en gedachten niet op anderen af reageren.
En bedenken dat we elkaar amper kennen en het vooral om communiceren gaat over wat ons bezighoud.

Het hemd is nader dan de rok.
https://www.bible.com/nl/bible/1276/JHN.12.BB
3 Maria nam een pond dure parfum, echte nardus-olie , en zalfde daarmee Jezus' voeten. Daarna droogde ze zijn voeten af met haar haren. De heerlijke geur van de parfum was door het hele huis te ruiken.

4 Maar één van de leerlingen werd boos...........
5 Hij zei: "Waarom is deze dure parfum niet voor 300 zilverstukken verkocht? Dan hadden we dat geld aan de arme mensen kunnen geven!"

7 Jezus zei: "Laat haar met rust. Ze doet dit alvast voor mijn begrafenis. 8Want arme mensen zullen er altijd wel bij jullie zijn, maar Ik zal niet altijd bij jullie zijn."
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door hopper »

Als je dagelijks niet anders doet dan sneren naar anderen op een forum.
Dan moet je niet verbaasd zijn als je zo begrepen wordt als Snelheid doet.
Zelf hou ik wijselijk mijn mond tegen de sneerder.

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... kmWDC-QnrA

Dus laat je niet nog eens uit de tent lokken, Snelheid. Want daar is deze forumdeelnemer op uit.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Maria K »

hopper schreef: 03 apr 2022, 14:42 .........
Dus laat je niet nog eens uit de tent lokken, Snelheid. Want daar is deze forumdeelnemer op uit.
Staat jouw reactie niet in het verkeerde topic?
viewtopic.php?p=397898#p397898
Maria K schreef: 03 apr 2022, 08:55 Nav. dit bericht, voordat ik jouw modbreak had gezien, heb ik een nieuw topic geopend over hoe verschillend we soms persoonlijk op verschrikkelijk nieuws kunnen reageren.
viewtopic.php?t=5001
Lijkt me prima om dat eens respectvol te bespreken.
En nu hier ff niet de doelpalen verzetten AUB. :naughty:
;)

Wat vind jij persoonlijk van de verschillende manieren van reageren?
Hoe ga jij met de wereldcalamiteiten om en de ellende van mensen aangedaan door oorlog en geweld?
De ellende van mensen, die je niet kent, maar toch voeling mee hebt?
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Snelheid
Berichten: 10822
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 03 apr 2022, 14:42 Als je dagelijks niet anders doet dan sneren naar anderen op een forum.
Dan moet je niet verbaasd zijn als je zo begrepen wordt als Snelheid doet.
Zelf hou ik wijselijk mijn mond tegen de sneerder.

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... kmWDC-QnrA

Dus laat je niet nog eens uit de tent lokken, Snelheid. Want daar is deze forumdeelnemer op uit.
Gelijk heb je @Hopper maar ik laat mij niet vals beschuldigen,ach en dat melden wat ze doen net kleine kinderen van de peuter speel zaal JUF JUF hij doet het weer........ :evil: Maar goed ik ben beter op de hoogte als iedereen hier wat daar speelt,voor de rest kan ik daar niets over zeggen al zo niet voor mijn eigen veiligheid,maar er op niet reageren is het beste dat is waar.

[modbreak Bonjour] Deze juf heeft het te druk om alles te lezen. En het blijkt dat wanneer jullie onderling conflicten proberen op te lossen het niet altijd goed gaat. Dus ja, het melden, corrigeren en bannen heeft een heel schools karakter. Maar blijkbaar is het nodig.
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door hopper »

Maria K schreef: 03 apr 2022, 18:22
hopper schreef: 03 apr 2022, 14:42 .........
Dus laat je niet nog eens uit de tent lokken, Snelheid. Want daar is deze forumdeelnemer op uit.
Staat jouw reactie niet in het verkeerde topic?
viewtopic.php?p=397898#p397898

Wat ik las was een reactie van Snelheid op een bericht van een bepaalde forumdeelnemer.
In die reactie wordt er propaganda veronderstelt van Oekraïne door een bepaalde forumdeelnemer.
Dat wekt terecht de indruk op dat de bepaalde forumdeelnemer het allemaal niet zo erg vindt.
De ondertoon is dat niet geweten kan worden of het waar is.

Merkwaardigerwijs wordt de reactie van Snelheid uitvergroot omdat Snelheid niet verbaasd was dat bedoelde forumdeelnemer het allemaal niet zo erg vindt. Dat 'uitvergroten' vind plaats middels jouw reactie , je werd er 'even niet goed van'.
Waaruit ik opmaak dat je de oorspronkelijke opmerking van bedoelde forumdeelnemer okay vindt.
Het hemd is kennelijk nader dan de rok?

Mogelijk is HNL nepnieuws. Ik ken de (Belgische) bron niet zo goed. Maar het zou van bedoelde forumdeelnemer gepaster zijn geweest om Snelheid daar -eventueel- opmerkzaam op te maken.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door hopper »

Snelheid schreef: 03 apr 2022, 18:38
hopper schreef: 03 apr 2022, 14:42 Als je dagelijks niet anders doet dan sneren naar anderen op een forum.
Dan moet je niet verbaasd zijn als je zo begrepen wordt als Snelheid doet.
Zelf hou ik wijselijk mijn mond tegen de sneerder.

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... kmWDC-QnrA

Dus laat je niet nog eens uit de tent lokken, Snelheid. Want daar is deze forumdeelnemer op uit.
Gelijk heb je @Hopper maar ik laat mij niet vals beschuldigen,ach en dat melden wat ze doen net kleine kinderen van de peuter speel zaal JUF JUF hij doet het weer........ :evil: Maar goed ik ben beter op de hoogte als iedereen hier wat daar speelt,voor de rest kan ik daar niets over zeggen al zo niet voor mijn eigen veiligheid,maar er op niet reageren is het beste dat is waar.
De sneerder staat bij mij nummer 1 op de negeerlijst. Mijn vrijblijvend advies .
Bij sommigen is het net alsof ze nog op de basisschool zitten. Reacties uitlokken van anderen en dan de vermoorde onschuld uithangen.

Het negeren is de virtuele versie van 'de andere wang'.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Maria K »

hopper schreef: 03 apr 2022, 19:47
Maria K schreef: 03 apr 2022, 18:22

Staat jouw reactie niet in het verkeerde topic?
viewtopic.php?p=397898#p397898

Wat ik las was een reactie van Snelheid op een bericht van een bepaalde forumdeelnemer.
In die reactie wordt er propaganda veronderstelt van Oekraïne door een bepaalde forumdeelnemer.
Dat wekt terecht de indruk op dat de bepaalde forumdeelnemer het allemaal niet zo erg vindt.
De ondertoon is dat niet geweten kan worden of het waar is.

Merkwaardigerwijs wordt de reactie van Snelheid uitvergroot omdat Snelheid niet verbaasd was dat bedoelde forumdeelnemer het allemaal niet zo erg vindt. Dat 'uitvergroten' vind plaats middels jouw reactie , je werd er 'even niet goed van'.
Waaruit ik opmaak dat je de oorspronkelijke opmerking van bedoelde forumdeelnemer okay vindt.
Het hemd is kennelijk nader dan de rok?

Mogelijk is HNL nepnieuws. Ik ken de (Belgische) bron niet zo goed. Maar het zou van bedoelde forumdeelnemer gepaster zijn geweest om Snelheid daar -eventueel- opmerkzaam op te maken.
Is dat wat jij leest jij in de topic opening?

Moet dit een tweede draad worden met hetzelfde onderwerp?
Zie mijn reactie hier.
viewtopic.php?p=398028#p398028
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door hopper »

Maria K schreef: 03 apr 2022, 20:21
hopper schreef: 03 apr 2022, 19:47

Wat ik las was een reactie van Snelheid op een bericht van een bepaalde forumdeelnemer.
In die reactie wordt er propaganda veronderstelt van Oekraïne door een bepaalde forumdeelnemer.
Dat wekt terecht de indruk op dat de bepaalde forumdeelnemer het allemaal niet zo erg vindt.
De ondertoon is dat niet geweten kan worden of het waar is.

Merkwaardigerwijs wordt de reactie van Snelheid uitvergroot omdat Snelheid niet verbaasd was dat bedoelde forumdeelnemer het allemaal niet zo erg vindt. Dat 'uitvergroten' vind plaats middels jouw reactie , je werd er 'even niet goed van'.
Waaruit ik opmaak dat je de oorspronkelijke opmerking van bedoelde forumdeelnemer okay vindt.
Het hemd is kennelijk nader dan de rok?

Mogelijk is HNL nepnieuws. Ik ken de (Belgische) bron niet zo goed. Maar het zou van bedoelde forumdeelnemer gepaster zijn geweest om Snelheid daar -eventueel- opmerkzaam op te maken.
Is dat wat jij leest jij in de topic opening?

Moet dit een tweede draad worden met hetzelfde onderwerp?
Zie mijn reactie hier.
viewtopic.php?p=398028#p398028

In je topicstart verwijs je naar een bericht waar 'gedoe' over is. Wil je het hebben over het Russische geweld in Oekraïne en dat we hier ons meer van aantrekken dan het Russische geweld op andere plaatsen in de wereld, dan had het mss verstandig geweest om de ontluikende vete er buiten te houden?

Dan krijg je namelijk een geheel andere discussie.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Maria K »

hopper schreef: 03 apr 2022, 20:37 Wil je het hebben over het Russische geweld in Oekraïne en dat we hier ons meer van aantrekken dan het Russische geweld op andere plaatsen in de wereld, dan had het mss verstandig geweest om de ontluikende vete er buiten te houden?

Dan krijg je namelijk een geheel andere discussie.
Het lijkt me duidelijk wat ik bedoel.

Ik vernoem een aanleiding en schrijf een inleiding om dat duidelijk te maken.
Wat jij hier als gegeven noemt heb ik niet genoemd, wel had ik het over geweld tegen medemensen aan de andere kant van het continent.
Daarmee bedoel ik een grote afstand.

Dan gaat het erom, dat er meerdere manieren zijn om het eigen onmachtige gevoel te hanteren en mee om te gaan.
Ik doe geen uitspraken over goed of slecht.
Pas als je anderen persoonlijk kwetst moet je heel goed na gaan denken of het wel de juiste manier is om te reageren op uitspraken van anderen.
Om te beginnen zou je kunnen vragen waarom mensen iets zeggen waar je het helemaal niet nee eens bent.
En niet al direct te veroordelen.
En iets stellig invullen voor de ander is altijd uit den boze.
De één wil, dat slecht wereldnieuws bekend wordt en hoopt, dat misschien door de wereldopinie de verantwoordelijken hiervoor de ellende onder de neus aan te wrijven, waardoor zij misschien weer tot rede gebracht kunnen worden.
..........

De ander houdt liever de ellende ver van zijn bed.
Want als eenling en als niet politiek leider aan de andere kant van het continent, kan een mens niets met deze vreselijke ellende.
.........
Het lijkt me overduidelijk wat de bedoeling is voor dit topic.
Ik blijf zoveel mogelijk bij mezelf en hoopte dat anderen dat ook een keer zouden doen.
Hoe kun je dit missen?
Voor hier op het forum:
Laten we onze eigen gevoelens en gedachten niet op anderen af reageren.
En bedenken dat we elkaar amper kennen en het vooral om communiceren gaat over wat ons bezighoud.
Ik had niet verwacht dat het totaal een andere richting op zou gaan dan heel duidelijk mijn bedoeling is.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Petra »

hopper schreef: 03 apr 2022, 20:37

In je topicstart verwijs je naar een bericht waar 'gedoe' over is. Wil je het hebben over het Russische geweld in Oekraïne en dat we hier ons meer van aantrekken dan het Russische geweld op andere plaatsen in de wereld, dan had het mss verstandig geweest om de ontluikende vete er buiten te houden?

Dan krijg je namelijk een geheel andere discussie.
Misschien lag het aan de titel, de clickbaits en de voorgeschiedenis wat het gevoel van olie op het vuur gooien en laat je niet uit je tent lokken triggerde.
Zonder dat alles zou het idd een andere discussie kunnen zijn.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Mart »

Snelheid schreef: 03 apr 2022, 18:38... net kleine kinderen van de peuterspeelzaal....... :evil:
Na meer dan 10 lange bans, honderden modbreaks, waarschuwingen en legio korte bans nog steeds inhoudsloos en offtopic mensen denigreren? Ik vind de oproep van Maria om onze eigen gevoelens en gedachten niet op anderen af te reageren juist een prima oproep waar ik achter sta, en de context is eveneens prima :thumb1: .
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7615
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Petra »

Mart schreef: 04 apr 2022, 03:57
Snelheid schreef: 03 apr 2022, 18:38... net kleine kinderen van de peuterspeelzaal....... :evil:
Na meer dan 10 lange bans, honderden modbreaks, waarschuwingen en legio korte bans nog steeds inhoudsloos en offtopic mensen denigreren? Ik vind de oproep van Maria om onze eigen gevoelens en gedachten niet op anderen af te reageren juist een prima oproep waar ik achter sta, en de context is eveneens prima :thumb1: .

Maar ook deze is best begrijpelijk toch... uit het topic "Verbale agressie"
Meestal vooral als je het zelf doet.
Als je het hemd niet nader dan de rok wilt laten zijn, dan zou je het misschien ook kunnen begrijpen als een ander (zelfs iemand die je niet zo mag) terugslaat.

Maria K schreef: 14 feb 2022, 15:01 ...Toch een goed voorbeeld om te komen tot misschien een antwoord op een waarom.
En hoe er soms teruggeslagen wordt dmv. een ad hominem.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door hopper »

Petra schreef: 04 apr 2022, 02:31
hopper schreef: 03 apr 2022, 20:37

In je topicstart verwijs je naar een bericht waar 'gedoe' over is. Wil je het hebben over het Russische geweld in Oekraïne en dat we hier ons meer van aantrekken dan het Russische geweld op andere plaatsen in de wereld, dan had het mss verstandig geweest om de ontluikende vete er buiten te houden?

Dan krijg je namelijk een geheel andere discussie.
Misschien lag het aan de titel, de clickbaits en de voorgeschiedenis wat het gevoel van olie op het vuur gooien en laat je niet uit je tent lokken triggerde.
Zonder dat alles zou het idd een andere discussie kunnen zijn.

Het was niet verstandig om een ontluikende forumtwist er bij te halen. Ik zie dat Bonjour het ook nodig vond om wat olie op het vuur te gooien.
Laten we daar eens mee stoppen....

Wat is er gaande? Wekenlang hebben enkele forumdeelnemers ongehinderd nepnieuws oftewel Russische propaganda mogen plaatsen.
En nu opeens is er weer een over-reactie de andere kant op.
Maria K
Berichten: 2888
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Maria K »

Petra schreef: 04 apr 2022, 02:31
hopper schreef: 03 apr 2022, 20:37 In je topicstart verwijs je naar een bericht waar 'gedoe' over is. Wil je het hebben over het Russische geweld in Oekraïne en dat we hier ons meer van aantrekken dan het Russische geweld op andere plaatsen in de wereld, dan had het mss verstandig geweest om de ontluikende vete er buiten te houden?

Dan krijg je namelijk een geheel andere discussie.
Misschien lag het aan de titel, de clickbaits en de voorgeschiedenis wat het gevoel van olie op het vuur gooien en laat je niet uit je tent lokken triggerde.
Zonder dat alles zou het idd een andere discussie kunnen zijn.
Heb je mijn antwoord aan Hopper gelezen?

Maar idd.
Je hebt gelijk, want het blijkt dat wat men in zijn eigen koker ziet, constant en direct blijft meespelen in de manier, waarop iets gelezen wordt.
En dan daarop wordt gereageerd.
Vaak op zodanige manier, dat er ook veel te lezen valt tussen de regels door.
Vooral de emoties en hoe men daarmee omgaat.
Ook onderling.

Het enige waar op wordt gereageerd zijn die eerste regels van de TO, die absoluut niet het doelvan dit topic omhelzen.

Daarom heb ik ook gevraagd aan de mods om die weg te halen.
Ze hebben alleen betekenis vanwege het verband van mijn de gedachtengang.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
peda
Berichten: 20625
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door peda »

Maria K schreef: 04 apr 2022, 09:46

Maar idd.
Je hebt gelijk, want het blijkt dat wat men in zijn eigen koker ziet, constant en direct blijft meespelen in de manier, waarop iets gelezen wordt.
En dan daarop wordt gereageerd.
Inderdaad, zo gaat het bij mij ook.
Ik ken hier niemand persoonlijk en ga voor mijn "' weten "' over andere deelnemers af op het lezen en dus ook interpreteren van de door anderen geleverde inbreng. Daarbij ga ik uit van onveranderlijkheid bij deelnemers, dat wil zeggen dat, althans bij mij, een gevestigd "" beeld "" blijft vastzitten. Het onderling gesprek krijgt dan zeer snel een voorspelbaar karakter, wat bij andere deelnemers weer een nare indruk kan leveren. Voor mij is de oplossing dan de betreffende persoon negeren of zeer selectief mijn antwoord te kiezen. Hopper doet het ook goed, laat zich niet zuigen, duwen en trekken maar reageert gewoon niet. Mijn stijl, dat is weer waar.
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door MagereHein »

Mijn fout is dan dat ik mensen toch telkens weer een kans geef, ZELFS Alpha!

En ja, dat is mijn fout.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
peda
Berichten: 20625
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door peda »

MagereHein schreef: 04 apr 2022, 11:05 Mijn fout is dan dat ik mensen toch telkens weer een kans geef, ZELFS Alpha!

En ja, dat is mijn fout.
Mensen voortdurend kansen geven, is zelfs mijn slogan, vermits het anderen kansen geven, niet indruist tegen mijn eigen kansen.
Onschuldige kansen, prima. Volop ondersteunen, zelfs wanneer iemand denkt een fiets te kunnen bouwen waarmede naar de maan kan worden gereden. :lol:
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door hopper »

peda schreef: 04 apr 2022, 11:03
Maria K schreef: 04 apr 2022, 09:46

Maar idd.
Je hebt gelijk, want het blijkt dat wat men in zijn eigen koker ziet, constant en direct blijft meespelen in de manier, waarop iets gelezen wordt.
En dan daarop wordt gereageerd.
Inderdaad, zo gaat het bij mij ook.
Ik ken hier niemand persoonlijk en ga voor mijn "' weten "' over andere deelnemers af op het lezen en dus ook interpreteren van de door anderen geleverde inbreng. Daarbij ga ik uit van onveranderlijkheid bij deelnemers, dat wil zeggen dat, althans bij mij, een gevestigd "" beeld "" blijft vastzitten. Het onderling gesprek krijgt dan zeer snel een voorspelbaar karakter, wat bij andere deelnemers weer een nare indruk kan leveren. Voor mij is de oplossing dan de betreffende persoon negeren of zeer selectief mijn antwoord te kiezen. Hopper doet het ook goed, laat zich niet zuigen, duwen en trekken maar reageert gewoon niet. Mijn stijl, dat is weer waar.
Deelnemers die zuigen , duwen en trekken komen onverbiddelijk op de negeerlijst. Dat staat buiten kijf.

Een ander verhaal zijn forumdeelnemers die zich opstellen als doorgeefluik van Kremlin propaganda.
Ik raak daar emotioneel niet opgewonden van en kan het ook gemakkelijk negeren.
Maar ik vind het wel een uitermate lastige kwestie om deel te nemen aan een forum dat wekenlang heeft toegestaan dat deelnemers zich gedroegen als doorgeefluik van een misdadig regime. Van de twee meest prominente propagandisten is er één reeds vertrokken en de andere houdt momenteel wijselijk zijn mond.

In mijn optiek is propaganda net zoals in de jaren 30/40 onderdeel van de oorlog.
En ik kan de Russische inval in Oekraïne noch het vermoorden van burgers ook maar op enige wijze goed praten.
Wie propaganda bedrijft voor dit regime werkt mee aan deze verschrikkelijke oorlog.
En ik ben nog steeds flabbergasted dat de forumleiding hier niks aan gedaan heeft.

Reeds voor de oorlog heb ik getracht dit onder de aandacht van de crew te brengen.

viewtopic.php?t=4898

Doch zonder ook maar enig resultaat. Ook sneren als "Dit is propaganda van de kant van Oekraine" kunnen wat mij betreft niet door de beugel.
Dat suggereert van de kant van Oekraïne dezelfde misdadigheid als dat we zien bij Rusland. Dat is niet het geval.
Maar ook hier zie ik de forumleiding niet op acteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door hopper »

Maria schreef:
Ik denk, dat we dit ook niet weer alleen volgens een eigen uitleg moeten gaan ventileren en zodoende weer de verschillen onderling moeten gaan aandikken, maar eerder de diepte in moeten gaan om het hoe en waarom bloot te leggen.
Dat is dan ook precies wat ik hier beoog. Ach en wee roepen over wat er in Oekraïne gebeurd helpt niks, net zo min als emotioneel aangedaan zijn.
Om de misdadigheid van Rusland te begrijpen dienen we te begrijpen hoe het spelletje werkt.
In Rusland zien we hoe de Russische orthodoxe kerk nog steeds steun geeft aan de genocide welke inmiddels plaats heeft.
Louter naar Poetin wijzen is zinloos. Wel de vraag stellen hoe het kan dat een massamoordenaar zo veel steun heeft.

Antwoord: de kerk, maar ook propaganda.

Lees ook wat er in Hongarije is gebeurd gisteren met Poetins beste vriend Orban.

https://www.trouw.nl/buitenland/wat-bet ... ~b939085b/
Toch lijkt een verkiezingsoverwinning van dit formaat niet volledig verklaard te kunnen worden door het ongelijke speelveld of fraude: Viktor Orbán en zijn regering zijn echt populair onder de Hongaarse bevolking, vooral op het platteland. Orbáns politiek van traditioneel-christelijke waarden, en bijvoorbeeld zijn belastingvoordelen voor families en de door hem verhoogde pensioenen, slaan daar aan.
Wat we zien ten oosten van het voormalige ijzeren gordijn is hoe die zogenaamde traditioneel-christelijke waarden geborgd worden door massamoordenaars of vriendjes daarvan. Samen met corruptie en propaganda is dat een giftig mengsel.

Je kunt emotioneel verscheurd raken als je onschuldige burgers vermoord ziet worden.
Of je kunt kijken naar de oorzaken er van. Ik prefereer het laatste.
Wederom staat de kerk aan de verkeerde kant van de geschiedenis......
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Mart »

Petra schreef: 04 apr 2022, 09:19
Mart schreef: 04 apr 2022, 03:57 Na meer dan 10 lange bans, honderden modbreaks, waarschuwingen en legio korte bans nog steeds inhoudsloos en offtopic mensen denigreren? Ik vind de oproep van Maria om onze eigen gevoelens en gedachten niet op anderen af te reageren juist een prima oproep waar ik achter sta, en de context is eveneens prima :thumb1: .
Maar ook deze is best begrijpelijk toch... uit het topic "Verbale agressie"
Meestal vooral als je het zelf doet.
Als je het hemd niet nader dan de rok wilt laten zijn, dan zou je het misschien ook kunnen begrijpen als een ander (zelfs iemand die je niet zo mag) terugslaat.
Ik vind het prima, maar met z'n onverbeterlijke gedrag schiet hij zichzelf in de voeten: nog één modbreak en hij ligt er weer uit. Nu zijn volgens Snelheid mensen die melden blijkbaar "net kleine kinderen van de peuterspeelzaal". Heb zijn reactie gemeld.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 10822
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Snelheid »

hopper schreef: 03 apr 2022, 19:51
Snelheid schreef: 03 apr 2022, 18:38

Gelijk heb je @Hopper maar ik laat mij niet vals beschuldigen,ach en dat melden wat ze doen net kleine kinderen van de peuter speel zaal JUF JUF hij doet het weer........ :evil: Maar goed ik ben beter op de hoogte als iedereen hier wat daar speelt,voor de rest kan ik daar niets over zeggen al zo niet voor mijn eigen veiligheid,maar er op niet reageren is het beste dat is waar.
De sneerder staat bij mij nummer 1 op de negeerlijst. Mijn vrijblijvend advies .
Bij sommigen is het net alsof ze nog op de basisschool zitten. Reacties uitlokken van anderen en dan de vermoorde onschuld uithangen.

Het negeren is de virtuele versie van 'de andere wang'.
Inderdaad dat advies van jou is zo gek nog niet :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door hopper »

Volgens mij schiet je jezelf in je voet met je excessieve jacht op Snelheid, Mart.
Iedereen weet inmiddels wel dat je Snelheid voorgoed geband wilt hebben.
Maar als de moderatie Snelheid voorgoed verbant , dan is ze haar laatste restje geloofwaardigheid als onafhankelijke partij kwijt.
Dan lijkt het alsof de moderatie op voorspraak van iemand een ban geeft.

Ik denk dat je tevreden moet zijn met die onterechte ban van afgelopen week.
En dat we er voor moeten waken dat het hier niet Snelheid-gesprek gaat worden......
Dan lopen de laatste deelnemers ook nog weg.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1827
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Yours »

Het wordt tijd dat Snelheid zijn gedrag aanpast en een keuze maakt: hetzij kiest hij er voor om geen generaliserende/ denigrerende uitspraken meer te doen, dan wel kiest hij voor het èchte leven waar hij het altijd over heeft.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door callista »

Yours schreef: 04 apr 2022, 17:38 Het wordt tijd dat Snelheid zijn gedrag aanpast en een keuze maakt: hetzij kiest hij er voor om geen generaliserende/ denigrerende uitspraken meer te doen, dan wel kiest hij voor het èchte leven waar hij het altijd over heeft.
@Snelheid heeft zijn gedrag al aangepast dus ik zou het prettig vinden wanneer nu niet sommigen bij voorbaat al spijkers op laag water gaat zoeken.........voor een vervolgban...

We zijn allemaal anders.....laat dat duidelijk zijn.
Allemaal zeer negatief voor de sfeer hier, die al gedeeltelijk verpest is.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1827
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het hemd is nader dan de rok.

Bericht door Yours »

Wat mij betreft heeft Snelheid al vanaf het begin dat ik hier kom een negatieve invloed op de sfeer.
Voornamelijk als het bijvoorbeeld gaat over eten, drinken en de RKK-gebruiken en -feestdagen bespeur ik iets positiefs.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens