Ons leven als mens, de ervaring van God

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

https://www.youtube.com/watch?v=lh7krhTSU1A

In deze inspirerende video leggen Dorothy Shelton en Neale Donald Walsch uit dat de mens de illusie heeft dat het niet mogelijk is te overleven en dat de mens de illusie heeft afgescheiden te zijn van God.

Veel mensen hebben wel eens een kort moment gehad dat zij de eenheid van alles-dat-is ervoeren en 'snapten' hoe alles in elkaar steekt. Alsof er in een kort split second een scheur is in de wand van het heelal en men alles begrijpt. Vervolgens vergeet men die ervaring weer makkelijk na zo'n moment terwijl er ook mensen zijn die een voet in die scheur houden en voor 80% zich mens voelen en 20% veel meer dan dat.

Ik denk dat dit waardevolle inzichten zijn, graag jullie mening erover. Iemand ooit zo'n ervaring gehad? Ik zelf wel inderdaad.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 22 apr 2022, 11:36 https://www.youtube.com/watch?v=lh7krhTSU1A

In deze inspirerende video leggen Dorothy Shelton en Neale Donald Walsch uit dat de mens de illusie heeft dat het niet mogelijk is te overleven en dat de mens de illusie heeft afgescheiden te zijn van God.

Veel mensen hebben wel eens een kort moment gehad dat zij de eenheid van alles-dat-is ervoeren en 'snapten' hoe alles in elkaar steekt. Alsof er in een kort split second een scheur is in de wand van het heelal en men alles begrijpt. Vervolgens vergeet men die ervaring weer makkelijk na zo'n moment terwijl er ook mensen zijn die een voet in die scheur houden en voor 80% zich mens voelen en 20% veel meer dan dat.

Ik denk dat dit waardevolle inzichten zijn, graag jullie mening erover. Iemand ooit zo'n ervaring gehad? Ik zelf wel inderdaad.
Groen vet van mij.
Ja, meerdere malen zelfs en op zich heel verschillende.
Zo sterk dat ik dacht: "Wat is hier aan de hand? Wat gebeurt er nu?"
En het nooit zal vergeten.
Ik noem dat mystieke ervaringen.
Verklaring ervan ligt voor mij in het verborgene.

Wat je erna mee doet?
Dat is voor velen verschillend.
Zeker is, dat je het nooit meer zult vergeten en vaak ook nog, dat het een draai kan geven aan het tot op dat moment zekere wereldbeeld.

Meerdere mensen zullen reageren met een: Dit is niet meer normaal, dit kan niet van deze wereld zijn.
En dat in die zin, dat het op dat moment een volkomen onbegrijpelijke, maar fantastische ervaring is.
Dat zal zich uiten in:
Het willen kennen van een verklaring er voor, met een leergierigheid zonder een directe acceptatie van een mogelijke verklaring, die nu niet geheel voldoet.
Of voortaan een buitengewone interesse hebben voor dit soort buitengewone ervaringen en zich de vraag te stellen: "Wat is dit"?
Of een voortaan "om zijn" voor een aspect in het metafysische van tot geloof komen zonder verder bewijzen te verwachten, omdat het "goed en vast en zeker voelt".

En dat laatste zelfs met het besef van "een persoonlijke invulling" die alleen persoonlijk kan zijn, zonder daar verder een niet natuurwettelijke invulling aan te willen geven.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 22 apr 2022, 12:18
Messenger schreef: 22 apr 2022, 11:36 https://www.youtube.com/watch?v=lh7krhTSU1A

In deze inspirerende video leggen Dorothy Shelton en Neale Donald Walsch uit dat de mens de illusie heeft dat het niet mogelijk is te overleven en dat de mens de illusie heeft afgescheiden te zijn van God.

Veel mensen hebben wel eens een kort moment gehad dat zij de eenheid van alles-dat-is ervoeren en 'snapten' hoe alles in elkaar steekt. Alsof er in een kort split second een scheur is in de wand van het heelal en men alles begrijpt. Vervolgens vergeet men die ervaring weer makkelijk na zo'n moment terwijl er ook mensen zijn die een voet in die scheur houden en voor 80% zich mens voelen en 20% veel meer dan dat.

Ik denk dat dit waardevolle inzichten zijn, graag jullie mening erover. Iemand ooit zo'n ervaring gehad? Ik zelf wel inderdaad.
Groen vet van mij.
Ja, meerdere malen zelfs en op zich heel verschillende.
Zo sterk dat ik dacht: "Wat is hier aan de hand? Wat gebeurt er nu?"
En het nooit zal vergeten.
Ik noem dat mystieke ervaringen.
Verklaring ervan ligt voor mij in het verborgene.

Wat je erna mee doet?
Dat is voor velen verschillend.
Zeker is, dat je het nooit meer zult vergeten en vaak ook nog, dat het een draai kan geven aan het tot op dat moment zekere wereldbeeld.
Dat is ook bij mij aan de orde. Mijn wereldbeeld is veranderd evenals mijn zelfbeeld.
Maria K schreef: Meerdere mensen zullen reageren met een: Dit is niet meer normaal, dit kan niet van deze wereld zijn.
En dat in die zin, dat het op dat moment een volkomen onbegrijpelijke, maar fantastische ervaring is.
Dat zal zich uiten in:
Het willen kennen van een verklaring er voor, met een leergierigheid zonder een directe acceptatie van een mogelijke verklaring, die nu niet geheel voldoet.
Of voortaan een buitengewone interesse hebben voor dit soort buitengewone ervaringen en zich de vraag te stellen: "Wat is dit"?
Of een voortaan "om zijn" voor een aspect in het metafysische van tot geloof komen zonder verder bewijzen te verwachten, omdat het "goed en vast en zeker voelt".

En dat laatste zelfs met het besef van "een persoonlijke invulling" die alleen persoonlijk kan zijn, zonder daar verder een niet natuurwettelijke invulling aan te willen geven.
Het voelt zeker goed, vast en zeker. Het heeft mijn leven tot een ander ervaren gemaakt. Niet zozeer overkomt het leven mij, maar voltrekt het zich door mij. Werkelijk een wereld van verschil.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

https://www.youtube.com/watch?v=g-qi3ZMf60A

Nog een video van Dorothy Shelton.
Daarin onder meer de noodzaak voor het bestaan van angst en kwaad. Over de zo breed mogelijke menselijke ervaring, inclusief alle leed en verdriet.

Ook wordt uitgelegd waarom God niet alleen ''goed''' kan zijn en in een statische liefde kan blijven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Dat_beloof_ik »

Na exact 10,4 seconden ben ik afgehaakt. Dat iemand zichzelf betitelt als 'aka naturvita' gaat er nog in, maar zodra ze begon over 'de nieuwe 5D aarde' was ik er klaar mee.
Dit is nietszeggend gezwets.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 22 apr 2022, 11:36 Veel mensen hebben wel eens een kort moment gehad dat zij de eenheid van alles-dat-is ervoeren en 'snapten' hoe alles in elkaar steekt.

Zeker, ik was toen in een staat die algemeen bekend is als 'dronken'.
Waarschijnlijk is dat bij Dorothy ongeveer hetzelfde geweest,maar dan 'stoned'.
Dit soort ervaringen moet je niet verwarren met geloof of spirituele ervaring,alhoewel het er dicht tegenaan ligt.
Dit is niet bedoeld als grapje, want dat is in dit deel van het forum niet toegestaan.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Maria K »

Dat_beloof_ik schreef: 23 apr 2022, 09:30 Na exact 10,4 seconden ben ik afgehaakt. Dat iemand zichzelf betitelt als 'aka naturvita' gaat er nog in, maar zodra ze begon over 'de nieuwe 5D aarde' was ik er klaar mee.
Als je een beetje bekend bent in de materie en na het lezen van de titel, dan ken je het vervolg al.
Die zekerheid kreeg ik dus al een sec. eerder, op exact hetzelfde moment en bij het zien van het eerste hoofd en de volgende, die verschenen om de trap op te gaan lopen.
Dit is nietszeggend gezwets.
Ik ben allergisch geworden voor dit soort video's.
Ik kan het dus niet beoordelen, misschien heb ik het grootse moment wel gemist. 8-)
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Leon »

Het verhaal Van Walsch is heel duidelijk. We zitten midden in “separation politics”, terwijl de wereld beter te begrijpen is als waren we een eenheid.

Maar goed als sommigen bezig zijn met “separation politics” en anderen niet, is die eenheid er dus eigenlijk niet. Je kunt alleen in de eenheid geloven, en dan word je misschien een beter mens.

Ik zou toch willen adviseren de video tot 7 minuut 40 vol te houden.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 23 apr 2022, 09:30 Na exact 10,4 seconden ben ik afgehaakt. Dat iemand zichzelf betitelt als 'aka naturvita' gaat er nog in, maar zodra ze begon over 'de nieuwe 5D aarde' was ik er klaar mee.
Dit is nietszeggend gezwets.
Een beetje voorbarige conclusie dus.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 23 apr 2022, 09:42
Dat_beloof_ik schreef: 23 apr 2022, 09:30 Na exact 10,4 seconden ben ik afgehaakt. Dat iemand zichzelf betitelt als 'aka naturvita' gaat er nog in, maar zodra ze begon over 'de nieuwe 5D aarde' was ik er klaar mee.
Als je een beetje bekend bent in de materie en na het lezen van de titel, dan ken je het vervolg al.
Die zekerheid kreeg ik dus al een sec. eerder, op exact hetzelfde moment en bij het zien van het eerste hoofd en de volgende, die verschenen om de trap op te gaan lopen.
Dit is nietszeggend gezwets.
Ik ben allergisch geworden voor dit soort video's.
Ik kan het dus niet beoordelen, misschien heb ik het grootse moment wel gemist. 8-)
Het is knap dat sommige mensen al na 10 seconden weten waar een video van 20 minuten over gaat. Geweldige gave moet dat zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Het motto van het Freethinker forum is:

"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren. Aristoteles"

Sommige zelfbenoemde freethinkers zijn echter soms zeer snel uitgespeeld met gedachten en hebben een duidelijk vooroordeel waarmee ze gedachten, waar niet naar gekeken of geluisterd is, snel rigide afserveren.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:54 Het motto van het Freethinker forum is:

"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren. Aristoteles"

Sommige zelfbenoemde freethinkers zijn echter soms zeer snel uitgespeeld met gedachten en hebben een duidelijk vooroordeel waarmee ze gedachten, waar niet naar gekeken of geluisterd is, snel rigide afserveren.
Het wordt wat lastig als in meerdere topics hetzelfde wordt aangegeven.
Ook hier lijk je te generaliseren en niet echt op mijn woorden begrepen te hebben.

Je klinkt nu wat geïrriteerd.
Dat proefde ik al in het andere topic.
Daarom ook mijn eerlijke antwoord.

Het laatste zal ik ook hier citeren.
viewtopic.php?p=401030#p401030
Maria K schreef: 23 apr 2022, 12:07
Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:45
Zoals jij in een ander topic aangeeft allergisch te zijn voor video's van spirituele aard, zo allergisch .............
Niet wezenlijk verschillend, denk ik.
Bij het promoten en evangeliseren dmv. Openbaringen krijg ik dezelfde reactie.
Misschien zelfs nog wel erger.

Het gaat erom, dat ik al door en door kennis heb gemaakt met sommige materie en visies.
En dat veel ervan voor mij slechts oude wijn in nieuwe zakken is.
Als iets voor mij volkomen nieuw is, dan maakt mij dat nieuwsgierig en wil ik weten wat er wordt bedoeld.
Als ik ermee bekend ben, dan geef ik het nog een kans, maar als het is wat ik verwachtte, dan geef ik dat aan en hoop dat ik daarin wordt geloofd om de reden, waarom ik daar niet opnieuw weer tijd in ga steken.
..........

In alle gevalen van evangeliseren:
Er wordt niet om gevraagd.
En nog erger. Er wordt niet gevraagd of er al kennis van is.
Er wordt uitgegaan van onwetendheid.

Het is anders dan iets aanreiken, als duidelijk is waar men nieuwsgierig naar is.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:47
Dat_beloof_ik schreef: 23 apr 2022, 09:30 Na exact 10,4 seconden ben ik afgehaakt. Dat iemand zichzelf betitelt als 'aka naturvita' gaat er nog in, maar zodra ze begon over 'de nieuwe 5D aarde' was ik er klaar mee.
Dit is nietszeggend gezwets.
Een beetje voorbarige conclusie dus.
Ik zou niet weten waarom dat voorbarig is. Als iemand stelt dat ze het over de nieuwe 5D aarde gaat hebben kun je gerust concluderen dat ze onzin praat.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:48
Maria K schreef: 23 apr 2022, 09:42
Als je een beetje bekend bent in de materie en na het lezen van de titel, dan ken je het vervolg al.
Die zekerheid kreeg ik dus al een sec. eerder, op exact hetzelfde moment en bij het zien van het eerste hoofd en de volgende, die verschenen om de trap op te gaan lopen.

Ik ben allergisch geworden voor dit soort video's.
Ik kan het dus niet beoordelen, misschien heb ik het grootse moment wel gemist. 8-)
Het is knap dat sommige mensen al na 10 seconden weten waar een video van 20 minuten over gaat. Geweldige gave moet dat zijn.
Ik pretendeer niet te weten waar de video van 20 minuten over gaat. Ik pretendeer te weten dat ze onzin uitkraamt. En daar ga ik geen 20 mimuten naar luisteren.
Als jij dat niet in de gaten hebt na 10 seconden, en er zelfs 20 minuten naar wil kijken, is dat je goed recht.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:54 Het motto van het Freethinker forum is:

"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren. Aristoteles"

Sommige zelfbenoemde freethinkers zijn echter soms zeer snel uitgespeeld met gedachten en hebben een duidelijk vooroordeel waarmee ze gedachten, waar niet naar gekeken of geluisterd is, snel rigide afserveren.
Ik ben niet gebonden aan het motto van Freethinker.
Daarnaast had ik geen (voor)oordeel over de vrouw, totdat ze begon over 'de nieuwe 5D aarde'.
Toen had ik snel een oordeel: dit is pertinente onzin.

En ook jij heb nog niet kort en bondig uitgelegd waarom ik er naast zit wat 'de nieuwe 5D aarde' dan wel is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 24 apr 2022, 00:11
En ook jij heb nog niet kort en bondig uitgelegd waarom ik er naast zit wat 'de nieuwe 5D aarde' dan wel is.
Grappig genoeg heeft ze het daar verder niet over. De Aarde wordt nauwelijks besproken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7378
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Tin »

Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:47 Een beetje voorbarige conclusie dus.
Stel dat de 'flitskijkers' hier wèl helemaal gekeken hadden, zou waarschijnlijk niet zo'n andere conclusie getrokken zijn.
Het is ook handig: zo snel mogelijk herkennen waar je niks mee op hebt. We doen het denk ik allemaal. Maar het slaat ook dood natuurlijk. Zoals hier. De 'FT' visie is hier inmiddels allesoverheersend. En dat is, hoe je het ook wendt of keert, wel jammer.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 24 apr 2022, 00:38
Dat_beloof_ik schreef: 24 apr 2022, 00:11
En ook jij heb nog niet kort en bondig uitgelegd waarom ik er naast zit wat 'de nieuwe 5D aarde' dan wel is.
Grappig genoeg heeft ze het daar verder niet over. De Aarde wordt nauwelijks besproken.
Dat zou kunnen. Ik heb nog wel even verder gescrold naar een willekeurige plek, toen ging het ineens over een bijna dood ervaring van die vrouw. Dat bevestigde alleen maar mijn beeld van 'volledig onzin'. Ben ik even blij dat ik mijn tijd niet heb verknoeid met de hele 20 minuten.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Tin schreef: 24 apr 2022, 09:26
Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:47 Een beetje voorbarige conclusie dus.
Stel dat de 'flitskijkers' hier wèl helemaal gekeken hadden, zou waarschijnlijk niet zo'n andere conclusie getrokken zijn.
Het is ook handig: zo snel mogelijk herkennen waar je niks mee op hebt. We doen het denk ik allemaal. Maar het slaat ook dood natuurlijk. Zoals hier. De 'FT' visie is hier inmiddels allesoverheersend. En dat is, hoe je het ook wendt of keert, wel jammer.
Ik vind het ook erg jammer Tin, dat de FT-invasie met de FT-visie hier allesoverheersend is. Conclusies worden getrokken zonder werkelijke aandacht, men 'weet' al waar het over gaat en heeft het oordeel al klaar. Jammer ook dat mensen zonder interesse in een topic als dit als eersten reageren. Ze slaan het dood voor anderen.
Het ontneemt mij de lust om hier nog verder tijd aan te besteden.
Ik heb het lang genoeg aangezien denk ik.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Maria K »

Tin schreef: 24 apr 2022, 09:26
Messenger schreef: 23 apr 2022, 11:47 Een beetje voorbarige conclusie dus.
Stel dat de 'flitskijkers' hier wèl helemaal gekeken hadden, zou waarschijnlijk niet zo'n andere conclusie getrokken zijn.
Het is ook handig: zo snel mogelijk herkennen waar je niks mee op hebt. We doen het denk ik allemaal. Maar het slaat ook dood natuurlijk. Zoals hier.
Het domein van deze materie is zo verschrikkelijk veel omvattend met zijn specialisatie, die ze ieder voor zich gepresenteers kunnen worden als "nieuw" of heel "speciaal en bijzonder" kunnen lijken.

Er zijn flitskijkers en flitskijkers.

Zij, die zich nooit hebben verdiept, omdat ze hier sowieso niet hierin mee kunnen en/of willen, vanwege een eigen christelijk!!!! geloof of anderszins specifieke levensvisie !!!!!!, waardoor gedacht wordt, dat dit dwaalleringen zijn en zelfs gesponserd door de Duivel.
Geen vrijdenkers dus.
Of doodgewoon geen interesse.
Misschien vrijdenkers, maar mogelijk niet bewust en meestal zonder verdere kennis van zaken. En zeker geen welwillende oor hebbend voor religie of anderszins metafysica.

En zij, zoals ik, die zich hier al -tig jaren in hebben verdiept uit achtereenvolgens positieve belangstelling en later meer specifieke belangstelling waarbij en uiteindelijk ervoor kiezen er geen verdere tijd in te willen steken, omdat het verhaal bekend is via de ene weg of via een andere. En uiteindelijk een welwillende belangstelling in de mens erachter.
In het laatste geval dus wel welwillend naar de betrokken persoon, maar niet in video's afkijken, zonder daar van de inzender eerst een keline intro voor te hebben gekregen, waarom juist deze video ook voor ons interessant zou kunnen zijn.
De 'FT' visie is hier inmiddels allesoverheersend. En dat is, hoe je het ook wendt of keert, wel jammer.
Ik denk dus, dat je het in dit geval niet uitsluitend over "de FT visie" kunt hebben.
Ik denk, dat je van gelovigen ook dergelijke reacties kunt verwachten, mogelijk nog meer en hardere afwijzingen voor de hele materie.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 24 apr 2022, 10:13
Tin schreef: 24 apr 2022, 09:26

Stel dat de 'flitskijkers' hier wèl helemaal gekeken hadden, zou waarschijnlijk niet zo'n andere conclusie getrokken zijn.
Het is ook handig: zo snel mogelijk herkennen waar je niks mee op hebt. We doen het denk ik allemaal. Maar het slaat ook dood natuurlijk. Zoals hier. De 'FT' visie is hier inmiddels allesoverheersend. En dat is, hoe je het ook wend of keert, wel jammer.
Ik vind het ook erg jammer Tin, dat de FT-invasie met de FT-visie hier allesoverheersend is. Conclusies worden getrokken zonder werkelijke aandacht, men 'weet' al waar het over gaat en heeft het oordeel al klaar. Jammer ook dat mensen zonder interesse in een topic als dit als eersten reageren. Ze slaan het dood voor anderen.
Het ontneemt mij de lust om hier nog verder tijd aan te besteden.
Ik heb het lang genoeg aangezien denk ik.
Voor jou geldt hetzelfde, maar dat had je al kunnen begrijpen.

Het is duidelijk dat je nu wel teleurgesteld bent, misschien omdat je nu eens een keer andere reacties had verwacht?
In dat geval spijt me dat voor jou.
Je hebt ook een vrij unieke levensvisie en dat kan soms best wel eenzaam voelen.
Ik heb hetzelfde.
Mij is ooit een keer glashard gevraagd/aangezegd door een vriend toen ik hem mijn visie uit probeerde leggen, waarom ik iets dacht.
"Waarom denk je, dat ik daar in geïnteresseerd ben?"
Ik moest toen even heel hard slikken, maar heb het ter harte genomen.
Blijkbaar was ik op een andere manier niet te stuiten.
Het zijn vaak vrienden, die zoiets kunnen zeggen en dat dan toch de vriendschap bewaard blijft.
En dat is voor mij het meest waardevol.

Maar bedenk, dat dit absoluut niet raakt aan jouw persoon en jouw verdere leven.
Alleen, dat ik jouw geloof niet kan delen, ook al ben je zelf nog zo van doordrongen.
Als persoon heb je al mijn respect en heb ik zelfs een goed gevoel voor jou.

Blijft:
Hoe hoger de eigen verwachtingen hoe meer de teleurstelling als je dat niet vindt.
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9980
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Messenger »

Maria K schreef: 24 apr 2022, 10:22 Ik denk, dat je van gelovigen ook dergelijke reacties kunt verwachten, mogelijk nog meer en hardere afwijzingen voor de hele materie.
Als mensen reageren zonder kennis genomen te hebben van een video, ongelovig of gelovig, en wel een oordeel klaar hebben krijg ik inderdaad flink de pest in. Reageer dan gewoon niet als je het niet wil bekijken.

Ik merk steeds meer dat vertier gezocht wordt op geloofsgesprek omdat op Freethinker weinig meer gebeurt. Daar is de discussie doodgeslagen en is het alleen nog redelijk druk op FTO. Het uitstapje naar geloofsgesprek wordt steeds gewilder.
Eigenlijk heb ik geen behoefte bepaalde deelnemers van Freethinker terug te zien op dit Geloofsgesprek, na daar lang geleden al afscheid van te hebben genomen.

De lol voor mij is er nu echt wel af.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Leon »

Maria K schreef: 24 apr 2022, 10:34
Mij is ooit een keer glashard gevraagd/aangezegd door een vriend toen ik hem mijn visie uit probeerde leggen, waarom ik iets dacht.
"Waarom denk je, dat ik daar in geïnteresseerd ben?"
Ik moest toen even heel hard slikken, maar heb het ter harte genomen.
Blijkbaar was ik op een andere manier niet te stuiten.
Het zijn vaak vrienden, die zoiets kunnen zeggen en dat dan toch de vriendschap bewaard blijft.
En dat is voor mij het meest waardevol.
Volgens mij was het gewoon een {niet-toegestaan woord}.
[uit principe ben ik voor principes]
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Maria K »

Messenger schreef: 24 apr 2022, 10:52
Maria K schreef: 24 apr 2022, 10:22 Ik denk, dat je van gelovigen ook dergelijke reacties kunt verwachten, mogelijk nog meer en hardere afwijzingen voor de hele materie.
Als mensen reageren zonder kennis genomen te hebben van een video, ongelovig of gelovig, en wel een oordeel klaar hebben krijg ik inderdaad flink de pest in. Reageer dan gewoon niet als je het niet wil bekijken.
In hoeverre is dit een reactie op mijn bericht en ook op mijn persoonlijke schrijven?
Als je zo ook over mij denkt, dan spijt me dat en neem ik dat voor jouw mening en voor kennisgeving aan.
Ik merk steeds meer dat vertier gezocht wordt op geloofsgesprek omdat op Freethinker weinig meer gebeurt. Daar is de discussie doodgeslagen en is het alleen nog redelijk druk op FTO. Het uitstapje naar geloofsgesprek wordt steeds gewilder.
Eigenlijk heb ik geen behoefte bepaalde deelnemers van Freethinker terug te zien op dit Geloofsgesprek, na daar lang geleden al afscheid van te hebben genomen.

De lol voor mij is er nu echt wel af.
Jammer.
Blijft toch nog de vraag:
Hoe kom je aan deze volkomen uit de lucht gegrepen wetenschap?
(vet groen van mij)
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Ons leven als mens, de ervaring van God

Bericht door Maria K »

Leon schreef: 24 apr 2022, 11:00
Maria K schreef: 24 apr 2022, 10:34
Mij is ooit een keer glashard gevraagd/aangezegd door een vriend toen ik hem mijn visie uit probeerde leggen, waarom ik iets dacht.
"Waarom denk je, dat ik daar in geïnteresseerd ben?"
Ik moest toen even heel hard slikken, maar heb het ter harte genomen.
Blijkbaar was ik op een andere manier niet te stuiten.
Het zijn vaak vrienden, die zoiets kunnen zeggen en dat dan toch de vriendschap bewaard blijft.
En dat is voor mij het meest waardevol.
Volgens mij was het gewoon een {niet-toegestaan woord}.
:?:
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.