Israelische politiek

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door MagereHein »

Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 12:41
Maria K schreef: 03 mei 2022, 08:12 Ook een goedemorgen van mij.
Bs"d

Dank je.

http://tinyurl.com/bless-who-bless
1. Bs"d ? Waar staat dit voor?
2. Wanneer stopt Israël met Palestijntje pesten/annexeren?
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Israelische politiek

Bericht door Eliyahu »

MagereHein schreef: 03 mei 2022, 13:05
Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 12:41

Bs"d

Dank je.

http://tinyurl.com/bless-who-bless
1. Bs"d ? Waar staat dit voor?
Bs"d

https://tinyurl.com/Basiyata
2. Wanneer stopt Israël met Palestijntje pesten/annexeren?
Israel pest geen palestijnen. De arabieren die zich 'palestijnen' noemen hebben het beter in Israel dan waar dan ook in het Midden Oosten.

Ik denk dat het annexeren gaat stoppen als het bijbelse Israel in ere hersteld is, maar zeker weten doe ik het niet. Ik ga niet over die dingen.

http://tinyurl.com/Jews-from-Judah
[modbreak Bonjour] Je voegt nog steeds links toe met statements waar je in je bericht geen uitleg bij geeft. Dit is de tweede waarschuwing.
Les deze regel:
19. Let op! Wanneer iemand meer dan 3 modbreaks binnen 2 aaneensluitende dagen blijkt nodig te hebben kan hij/zij ook een weekban krijgen. Na de weekban verwacht de crew dat het gedrag dat aanleiding was tot de weekban niet meer voorkomt. Sla dus acht erop wat de reden voor de modbreaks was en zorg dat er niet weer één nodig is, binnen de kortste keren.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Willempie
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 okt 2021, 07:17
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door Willempie »

MagereHein schreef: 03 mei 2022, 13:05 1. Bs"d ? Waar staat dit voor?
2. Wanneer stopt Israël met Palestijntje pesten/annexeren?
1. Dat is reeds uitgelegd.

2. Dit lijkt me een politieke uitspraak. Er bestaan ook andere meningen over. Wanneer mogen Joden gewoon eens veilig in hun eigen landje wonen zonder de voortdurende dreiging om vernietigd te worden? Waar was de verontwaardiging al die jaren dat de Westbank geannexeerd was door Jordanië en Gaza door Egypte?
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door MagereHein »

In hun EIGEN landje? Ken je de geschiedenis van Israël? Het is er altijd al een godsdienstig kruitvat geweest, maar de Israëlieten maken t de laatste decennia echt veel te bont. Ze blijven de Arabieren maar verdrijven om zelf steeds meer land in te PIKKEN.

Het wordt er de hoogste tijd voor een enorme muur. Laten ze gelukkig zijn op hun heilig grondgebied. Ik vind t crimineel wat er nu steeds gaande is
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

MagereHein schreef: 03 mei 2022, 15:19 In hun EIGEN landje? Ken je de geschiedenis van Israël? Het is er altijd al een godsdienstig kruitvat geweest, maar de Israëlieten maken t de laatste decennia echt veel te bont. Ze blijven de Arabieren maar verdrijven om zelf steeds meer land in te PIKKEN.

Het wordt er de hoogste tijd voor een enorme muur. Laten ze gelukkig zijn op hun heilig grondgebied. Ik vind t crimineel wat er nu steeds gaande is
Bs"d

Dus jij vindt het crimineel wat Israel doet.

En waarom zou het wie dan ook wat interesseren wat jij vindt?

Oh oh, wat hebben ze toch veel land ingepikt!

Afbeelding
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door MagereHein »

Ik had het over ISRAËL, NIET over Egypte of Afrika. Wat Israël al jaaaaaren uitspookt, met goedkeuring van USA, is schofterig. Lees het boek van Dries van Agt (schreeuw om recht oid) Schoften zijn het. Criminele nietsontziende schoften. Alle Arabieren/Palestijnen verdreven naar een klein stukje land.
Dit is echt de DIKKE en de dunne. De reus en Calimero! Duivels!
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Maria K
Berichten: 2887
Lid geworden op: 27 feb 2016, 12:40
Man/Vrouw: V

Re: Praatvaria

Bericht door Maria K »

Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 18:17
MagereHein schreef: 03 mei 2022, 15:19 In hun EIGEN landje? Ken je de geschiedenis van Israël? Het is er altijd al een godsdienstig kruitvat geweest, maar de Israëlieten maken t de laatste decennia echt veel te bont. Ze blijven de Arabieren maar verdrijven om zelf steeds meer land in te PIKKEN.

Het wordt er de hoogste tijd voor een enorme muur. Laten ze gelukkig zijn op hun heilig grondgebied. Ik vind t crimineel wat er nu steeds gaande is
En waarom zou het wie dan ook wat interesseren wat jij vindt?

Oh oh, wat hebben ze toch veel land ingepikt!

img]https://oneway2day.files.wordpress.com/ ... -lands.jpg[/img]
Afbeelding
Een nieuwe lente een nieuw geluid.
Gorter.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door dingo »

Er zijn zoveel afspraken en beloften geweest tussen Israel, Palestijnen en andere buren die niet nagekomen zijn dat simpel kaartjes geen recht doet aan de situatie. Wat imo wel relevant is dat de Israëli's zich net zo slecht gedragen als de nazi's zich eerder gedroegen. Palestijnen opsluiten achter een muur en ze uitsluiten van voldoende water voor de landbouw en andere middelen zodat het verworden zijn tot twee getto's.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

Maria K schreef: 03 mei 2022, 19:20
Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 18:17

En waarom zou het wie dan ook wat interesseren wat jij vindt?

Oh oh, wat hebben ze toch veel land ingepikt!

img]https://oneway2day.files.wordpress.com/ ... -lands.jpg[/img]
Afbeelding
Bs"d

Hier kan je zien wat er werkelijk gebeurd is:

Afbeelding
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

Bs"d

En hier kan je zien hoe Israel steeds verder krimpt:

Afbeelding
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

Bs"d

En hier kan je zien hoeveel land Israel weggeven heeft voor vrede:

Afbeelding
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door Bonjour »

Voeg even een plaatje toe van circa 1200 - 1900.

Volgens mij zijn er ook nog wat regels hoe je voor burgers moet zorgen in gebieden die je bezet.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

dingo schreef: 03 mei 2022, 20:11 Wat imo wel relevant is dat de Israëli's zich net zo slecht gedragen als de nazi's zich eerder gedroegen.
Bs"d

Ah, dus de Joden zijn nu de nazi's volgens jou.

Wel, vertel dan eens; hoeveel arabieren hebben de Israeliërs al vermoord? 6 miljoen? Misschien maar 3 miljoen? Of slechts maar 1 miljoen?

Zeg 't maar.

Overigens, volgens de internationale definitie van Jodenhaat van het International Holocaust Remembrance Alliance die door de meerderheid van de beschaafde wereld geaccepteerd is, en die je hier kan vinden: https://ec.europa.eu/info/policies/just ... emitism_en

In het Nederlands hier: https://likoed.nl/2011/01/werk-definiti ... pese-unie/

Daar staat het volgende: "Hedendaagse voorbeelden van antisemitisme in het openbare leven, de media, scholen, de werkplek en in de religieuze omgeving – rekening houdend met de algemene context – kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
...........
De hedendaagse Israelische politiek vergelijken met die van de nazi’s."

Dus wat maakt dat jou?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

Bonjour schreef: 03 mei 2022, 21:57 Voeg even een plaatje toe van circa 1200 - 1900.

Volgens mij zijn er ook nog wat regels hoe je voor burgers moet zorgen in gebieden die je bezet.
Bs"d

Ja, die regels die zijn er.

En zoals ik al eerder zei: De arabieren in Israel hebben het beter dan arabieren waar dan ook in het Midden Oosten.

Ze hebben meer geld, meer vrijheid, meer mensenrechten.
Toen er sprake van was dat Israel Judea en Samaria zou gaan weggeven aan de arabieren, toen kwamen de arabieren in dichte drommen naar het Israelische ministerie van binnenlandse zaken toe om vlug Israelisch staatsburgerschap aan te vragen, want ze hadden helemaal geen zin om onder de zoveelste arabische dictator te leven.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door dingo »

Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 22:09
dingo schreef: 03 mei 2022, 20:11 Wat imo wel relevant is dat de Israëli's zich net zo slecht gedragen als de nazi's zich eerder gedroegen.
Bs"d

Ah, dus de Joden zijn nu de nazi's volgens jou.

Wel, vertel dan eens; hoeveel arabieren hebben de Israeliërs al vermoord? 6 miljoen? Misschien maar 3 miljoen? Of slechts maar 1 miljoen?

Zeg 't maar.

Overigens, volgens de internationale definitie van Jodenhaat van het International Holocaust Remembrance Alliance die door de meerderheid van de beschaafde wereld geaccepteerd is, en die je hier kan vinden: https://ec.europa.eu/info/policies/just ... emitism_en

In het Nederlands hier: https://likoed.nl/2011/01/werk-definiti ... pese-unie/

Daar staat het volgende: "Hedendaagse voorbeelden van antisemitisme in het openbare leven, de media, scholen, de werkplek en in de religieuze omgeving – rekening houdend met de algemene context – kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
...........
De hedendaagse Israelische politiek vergelijken met die van de nazi’s."

Dus wat maakt dat jou?
Afgezien van het feit dat deze definitie niet van een neutrale bron is en uit 2018 stamt toen de muur nog niet af was, hou ik Joden als etnische groep niet verantwoordelijk voor de misdrijven die de staat Israël begaat. Maar ik zou graag paar Israëli's uit de recente regeringen voor het Internationaal Gerechtshof gedaagd zien worden.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

MagereHein schreef: 03 mei 2022, 18:48 Ik had het over ISRAËL, NIET over Egypte of Afrika. Wat Israël al jaaaaaren uitspookt, met goedkeuring van USA, is schofterig. Lees het boek van Dries van Agt (schreeuw om recht oid) Schoften zijn het. Criminele nietsontziende schoften. Alle Arabieren/Palestijnen verdreven naar een klein stukje land.
Dit is echt de DIKKE en de dunne. De reus en Calimero! Duivels!
Bs"d

"Criminele niets ontziende schoften. Duivels."

Maar het is niet zo dat je de Joden haat of zo?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

dingo schreef: 03 mei 2022, 22:29
Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 22:09

Bs"d

Ah, dus de Joden zijn nu de nazi's volgens jou.

Wel, vertel dan eens; hoeveel arabieren hebben de Israeliërs al vermoord? 6 miljoen? Misschien maar 3 miljoen? Of slechts maar 1 miljoen?

Zeg 't maar.

Overigens, volgens de internationale definitie van Jodenhaat van het International Holocaust Remembrance Alliance die door de meerderheid van de beschaafde wereld geaccepteerd is, en die je hier kan vinden: https://ec.europa.eu/info/policies/just ... emitism_en

In het Nederlands hier: https://likoed.nl/2011/01/werk-definiti ... pese-unie/

Daar staat het volgende: "Hedendaagse voorbeelden van antisemitisme in het openbare leven, de media, scholen, de werkplek en in de religieuze omgeving – rekening houdend met de algemene context – kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
...........
De hedendaagse Israelische politiek vergelijken met die van de nazi’s."

Dus wat maakt dat jou?
Afgezien van het feit dat deze definitie niet van een neutrale bron is en uit 2018 stamt toen de muur nog niet af was, hou ik Joden als etnische groep niet verantwoordelijk voor de misdrijven die de staat Israël begaat. Maar ik zou graag paar Israëli's uit de recente regeringen voor het Internationaal Gerechtshof gedaagd zien worden.
Bs"d

"In iets gewijzigde vorm, werd het door de International Holocaust Remembrance Alliance op 26 mei 2016 goedgekeurd.
Als zodanig wordt de definitie onderschreven door de regeringen van meer dan 30 landen: Albanië, Argentinië, Australië, België, Bulgarije, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Filippijnen, Finland, Frankrijk, Griekenland, Guatemala, Hongarije, Ierland, Israël, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Moldavië, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Uruguay, Zuid-Korea, Zweden en Zwitserland.

Tevens is deze definitie onderschreven door de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer.

Daarnaast is hij nog overgenomen door bijna duizend lokale overheden en allerlei andere organisaties, variërend van de Argentijnse Voetbalbond tot de Wereldraad van Imams."

Maar jou bevalt die definitie niet?

Misschien omdat het aangeeft dat jouw gedrag antisemitisch is?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door dingo »

Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 22:36
dingo schreef: 03 mei 2022, 22:29
Afgezien van het feit dat deze definitie niet van een neutrale bron is en uit 2018 stamt toen de muur nog niet af was, hou ik Joden als etnische groep niet verantwoordelijk voor de misdrijven die de staat Israël begaat. Maar ik zou graag paar Israëli's uit de recente regeringen voor het Internationaal Gerechtshof gedaagd zien worden.
Bs"d

"In iets gewijzigde vorm, werd het door de International Holocaust Remembrance Alliance op 26 mei 2016 goedgekeurd.
Als zodanig wordt de definitie onderschreven door de regeringen van meer dan 30 landen: Albanië, Argentinië, Australië, België, Bulgarije, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Filippijnen, Finland, Frankrijk, Griekenland, Guatemala, Hongarije, Ierland, Israël, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Moldavië, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Uruguay, Zuid-Korea, Zweden en Zwitserland.

Tevens is deze definitie onderschreven door de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer.

Daarnaast is hij nog overgenomen door bijna duizend lokale overheden en allerlei andere organisaties, variërend van de Argentijnse Voetbalbond tot de Wereldraad van Imams."

Maar jou bevalt die definitie niet?

Misschien omdat het aangeeft dat jouw gedrag antisemitisch is?
Zoals ik al eerder aangaf, deze definitie stamt uit de tijd dat de staat Israël de muur nog niet gebouwd had, deze definitie gaat over de etnische groep Joden en niet over de misdaden die de staat Israël begaat. En voor de duidelijkheid nog niet de helft van de Joden woont in Israël en hebben niets uit te staan met het gedrag van de Israëlische regeringen van de afgelopen jaren. Dus leuk geprobeerd om me antisemitisme in de schoenen te schuiven maar mislukt.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

dingo schreef: 03 mei 2022, 22:49
Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 22:36

Bs"d

"In iets gewijzigde vorm, werd het door de International Holocaust Remembrance Alliance op 26 mei 2016 goedgekeurd.
Als zodanig wordt de definitie onderschreven door de regeringen van meer dan 30 landen: Albanië, Argentinië, Australië, België, Bulgarije, Canada, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Filippijnen, Finland, Frankrijk, Griekenland, Guatemala, Hongarije, Ierland, Israël, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Moldavië, Nederland, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Uruguay, Zuid-Korea, Zweden en Zwitserland.

Tevens is deze definitie onderschreven door de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer.

Daarnaast is hij nog overgenomen door bijna duizend lokale overheden en allerlei andere organisaties, variërend van de Argentijnse Voetbalbond tot de Wereldraad van Imams."

Maar jou bevalt die definitie niet?

Misschien omdat het aangeeft dat jouw gedrag antisemitisch is?
Zoals ik al eerder aangaf, deze definitie stamt uit de tijd dat de staat Israël de muur nog niet gebouwd had, deze definitie gaat over de etnische groep Joden en niet over de misdaden die de staat Israël begaat. En voor de duidelijkheid nog niet de helft van de Joden woont in Israël en hebben niets uit te staan met het gedrag van de Israëlische regeringen van de afgelopen jaren. Dus leuk geprobeerd om me antisemitisme in de schoenen te schuiven maar mislukt.
Bs"d

Wat heeft een muur om de Joden te beschermen tegen arabische moordenaars nou in vredesnaam te maken met die definitie van antisemitisme?

Die definitie is onderschreven door Nederland, de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer.

Dus volgens hun allemaal is jouw gedrag antisemitisch.

Jij zal daar ongetwijfeld heel anders over denken, maar dat is dus hoe onder andere Nederland, de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer, en een groot gedeelte van de rest van de beschaafde wereld daar over denkt.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door dingo »

Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 23:00
dingo schreef: 03 mei 2022, 22:49
Zoals ik al eerder aangaf, deze definitie stamt uit de tijd dat de staat Israël de muur nog niet gebouwd had, deze definitie gaat over de etnische groep Joden en niet over de misdaden die de staat Israël begaat. En voor de duidelijkheid nog niet de helft van de Joden woont in Israël en hebben niets uit te staan met het gedrag van de Israëlische regeringen van de afgelopen jaren. Dus leuk geprobeerd om me antisemitisme in de schoenen te schuiven maar mislukt.
Bs"d

Wat heeft een muur om de Joden te beschermen tegen arabische moordenaars nou in vredesnaam te maken met die definitie van antisemitisme?

Die definitie is onderschreven door Nederland, de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer.

Dus volgens hun allemaal is jouw gedrag antisemitisch.

Jij zal daar ongetwijfeld heel anders over denken, maar dat is dus hoe onder andere Nederland, de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer, en een groot gedeelte van de rest van de beschaafde wereld daar over denkt.
Die muur was precies waar ik het over had, namelijk dat die hetzelfde functioneert als opsluiten in een getto of concentratiekamp, voordat jij over antisemitische begon. En wie heeft die muur laten zetten, "de Joden" of de Israëlische regering? Dus waar had ik het over?
Heb je die verklaring volledig en in het Engels gelezen? Denk het niet want dan zou je deze opmerking niet maken.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Eliyahu
Berichten: 2850
Lid geworden op: 29 jul 2014, 17:39
Man/Vrouw: M
Locatie: Judea

Re: Praatvaria

Bericht door Eliyahu »

dingo schreef: 03 mei 2022, 23:34
Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 23:00

Bs"d

Wat heeft een muur om de Joden te beschermen tegen arabische moordenaars nou in vredesnaam te maken met die definitie van antisemitisme?

Die definitie is onderschreven door Nederland, de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer.

Dus volgens hun allemaal is jouw gedrag antisemitisch.

Jij zal daar ongetwijfeld heel anders over denken, maar dat is dus hoe onder andere Nederland, de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Nederlandse Tweede Kamer, en een groot gedeelte van de rest van de beschaafde wereld daar over denkt.
Die muur was precies waar ik het over had, namelijk dat die hetzelfde functioneert als opsluiten in een getto of concentratiekamp,
Bs"d

Nee, die muur functioneert niet als "getto of concentratiekamp", die muur functioneert als bescherming tegen moordenaars. Het houdt de moordenaars buiten de deur.
voordat jij over antisemitische begon. En wie heeft die muur laten zetten, "de Joden" of de Israëlische regering? Dus waar had ik het over?
Die muur is gezet door de Israelische regering, dus jij had het over de Israelische regering.
Heb je die verklaring volledig en in het Engels gelezen? Denk het niet want dan zou je deze opmerking niet maken.
Dit is wat er in het Engels staat:

"Contemporary examples of antisemitism in public life, the media, schools, the workplace, and in the religious sphere could, taking into account the overall context, include, but are not limited to:
...........
Drawing comparisons of contemporary Israeli policy to that of the Nazis;"

En hier is de Nederlandse vertaling:

"Hedendaagse voorbeelden van antisemitisme in het openbare leven, de media, scholen, de werkplek en in de religieuze omgeving – rekening houdend met de algemene context – kunnen omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
...........
De hedendaagse Israelische politiek vergelijken met die van de nazi’s."

En dat is dus wat jij doet, de Israelische politiek vergelijken met de nazi's.

En dat is dus volgens een groot gedeelte van de beschaafde wereld, Jodenhaat.
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door dingo »

Lezen is moeilijk hè? Het oprichten van een muur door de Israëlische regering is vergelijkbaar met het in het verleden instellen van het getto van Warschau en het oprichten van concentratiekampen. Waar heb ik het er over dat de Joden dat doen? Helemaal nergens.
Overigens is het oprichten van die muur door dezelfde EU en andere instellingen ook veroordeeld. Dus dat zijn nu ook allemaal antisemieten volgens jou.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door Mart »

dingo schreef: 03 mei 2022, 20:11 Er zijn zoveel afspraken en beloften geweest tussen Israel, Palestijnen en andere buren die niet nagekomen zijn dat simpel kaartjes geen recht doet aan de situatie. Wat imo wel relevant is dat de Israëli's zich net zo slecht gedragen als de nazi's zich eerder gedroegen. Palestijnen opsluiten achter een muur en ze uitsluiten van voldoende water voor de landbouw en andere middelen zodat het verworden zijn tot twee getto's.
Ben het met je eens dat Israel vreselijk onrechtvaardig tekeer gaat tegen de Palestijnen - afzichtelijk zelfs, maar een Nazi-vergelijking gaat te ver.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
MagereHein
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 nov 2021, 17:16
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door MagereHein »

Eliyahu schreef: 03 mei 2022, 22:31
MagereHein schreef: 03 mei 2022, 18:48 Ik had het over ISRAËL, NIET over Egypte of Afrika. Wat Israël al jaaaaaren uitspookt, met goedkeuring van USA, is schofterig. Lees het boek van Dries van Agt (schreeuw om recht oid) Schoften zijn het. Criminele nietsontziende schoften. Alle Arabieren/Palestijnen verdreven naar een klein stukje land.
Dit is echt de DIKKE en de dunne. De reus en Calimero! Duivels!
Bs"d

"Criminele niets ontziende schoften. Duivels."

Maar het is niet zo dat je de Joden haat of zo?
Welnee! Ik haat expansief gedrag.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Praatvaria

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 04 mei 2022, 03:17
dingo schreef: 03 mei 2022, 20:11 Er zijn zoveel afspraken en beloften geweest tussen Israel, Palestijnen en andere buren die niet nagekomen zijn dat simpel kaartjes geen recht doet aan de situatie. Wat imo wel relevant is dat de Israëli's zich net zo slecht gedragen als de nazi's zich eerder gedroegen. Palestijnen opsluiten achter een muur en ze uitsluiten van voldoende water voor de landbouw en andere middelen zodat het verworden zijn tot twee getto's.
Ben het met je eens dat Israel vreselijk onrechtvaardig tekeer gaat tegen de Palestijnen - afzichtelijk zelfs, maar een Nazi-vergelijking gaat te ver.
Het is jammer dat telkens na een aanslag wordt gekozen voor vergelding door beide partijen. Zo komt er nooit een ontkomen aan de vicieuze cirkel.
Als men zich zou afvragen wat liefde zou doen na zo'n aanslag, zou het wellicht tot een dialoog komen waarbij op een volwassen manier naar elkaar wordt geluisterd en geleidelijk wordt toegegeven aan het verdrijven van de wederzijdse haat.

Wachten op een Messias die een nieuw Jeruzalem gaat laten ontstaan is een zinloze exercitie.
Mensen moeten het zelf doen, vrede bewerkstelligen, dat wordt niet opgelegd door een intervenierende God.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.