Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 04 okt 2022, 12:56
Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 12:29
Blijft een nare man die bruidegom.
Is Jezus een nare man, omdat die zijn leven gegeven heeft als losprijs?

Mt 20:28 Zo is ook de Mensenzoon niet gekomen om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als een losprijs in ruil voor velen.’ NWV.
Het gaat hier over die bruidegom dat is en nare man.
Je kan hooguit aanvoeren dat de gelijkenis niet geweldig is.

PS.
Wie vroeg die losprijs eigenlijk?
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 20 sep 2022, 23:55
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:32 Of zij een Jg is, weet ik niet.

Er zijn wel meer bekende mensen, die Jg geworden zijn.
Een bekend artist kan veel geld verdienen.
En dàt wekt afgunst op.

Zo was er een Duitse bekende gitarist, die midden in zijn carrière Jg werd, zo als gebruikelijk na grondig Bijbel onderzoek.
Hij gaf de voorkeur aan om Gods koninkrijk op de eerste plaats te stellen, tot groot verdriet van zijn fans.
Desondanks treed hij incidenteel nog wel op, maar aanzienlijk minder.

Het is een feit, geen raar voorbeeld, dat een blinde Jg met een lamme Jg het goede nieuws bekend maken in Afrika.
De blinde man duwt de rolstoel van de lamme man en die geeft aan waar ze naar toe gaan.

Ik kan je verzekeren dat zij niet dom zijn, maar in ieder geval slimmer dan jij.
Zij hebben bewust gekozen voor Gods koninkrijk en ondersteunen elkaar.
Blijft het gegeven dat Serena Williams één van jullie bekendste leden is, steenrijk en dat valt te rijmen met Jezus die alles voor niets deed
Jij vindt haar de bekendste, maar er zijn velen die veel bekender zijn.
Sommigen hebben hun carrière opgegeven op het goede nieuws bekend te maken.
In JW.ORG geven vele bekende personen aan hoe en waarom zij gelovig zijn geworden, na een intensieve Bijbelstudie.

Hoe bezag Jezus rijkdom?

Mattheüs 19:
16 Er kwam een man naar hem toe die zei: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?’
17 Hij zei tegen hem: ‘Waarom vraag je mij wat goed is? Er is er maar één die goed is. Maar als je het leven wilt binnengaan, houd je dan altijd aan de geboden.’
18 ‘Welke?’, vroeg de man. Jezus antwoordde: ‘Pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af,
19 eer je vader en je moeder, en heb je naaste lief als jezelf.’
20 De jonge man zei: ‘Ik heb me aan al die dingen gehouden. Wat kan ik nog meer doen?’
21 Jezus zei tegen hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, verkoop dan je bezit en geef het aan de armen. Dan zul je een schat in de hemel hebben. Kom, wees mijn volgeling.’
22 Toen de jonge man dat hoorde, ging hij bedroefd weg, want hij had veel bezittingen.
23 Jezus zei tegen zijn discipelen: ‘Ik verzeker jullie dat het voor een rijke moeilijk zal zijn het Koninkrijk van de hemel binnen te gaan.
24 Ook zeg ik jullie: het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan.’ NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:00
Alpha schreef: 04 okt 2022, 12:56 Is Jezus een nare man, omdat die zijn leven gegeven heeft als losprijs?

Mt 20:28 Zo is ook de Mensenzoon niet gekomen om gediend te worden, maar om te dienen en zijn leven te geven als een losprijs in ruil voor velen.’ NWV.
Het gaat hier over die bruidegom dat is en nare man.
Je kan hooguit aanvoeren dat de gelijkenis niet geweldig is.

PS.
Wie vroeg die losprijs eigenlijk?
Je persoonlijk vooroordeel verhinderd dat Jezus de bruidegom is.

De losprijs komt in de profetie in Gen 3:15 naar voren en heeft in vele andere profetieën een koppeling.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:06
Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:00 Het gaat hier over die bruidegom dat is en nare man.
Je kan hooguit aanvoeren dat de gelijkenis niet geweldig is.

PS.
Wie vroeg die losprijs eigenlijk?
Je persoonlijk vooroordeel verhinderd dat Jezus de bruidegom is.

De losprijs komt in de profetie in Gen 3:15 naar voren en heeft in vele andere profetieën een koppeling.
Nu meen ik dat Tiberius een man is. Mag hij dan Jezus als bruidegom hebben?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door thom »

Alpha schreef: 04 okt 2022, 12:52
thom schreef: 04 okt 2022, 12:13

Dat is geen enkelvoud, en ook geen meervoud, maar uit Eénvoud, of Eenheid.

14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;

15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.



1 Joh. 5sv
11 En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon.

12 Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.

13 Deze dingen heb ik u geschreven, die gelooft in den Naam des Zoons van God; opdat gij weet, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in den Naam des Zoons van God.


Het is een innerlijk proces Alpha, wat in de mens zelf moet plaatsvinden, alles door de Ene; dat wat uit God (weder)geboren is.

Joh. 17 sv
16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben.

17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.

18 Gelijkerwijs Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.


23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in een, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

Hij komt tot het Zijne en de Zijnen.

Dat is de Eenheid dat God is.
Jg zijn wereldwijd verenigd, een wereldwijde eenheid.
Vandaar dat zij moeite doen om alle mensen met Gods woord te bereiken, in overeenstemming met Jezus gebod.
Zo is de NWV in honderden talen verkrijgbaar en is Bijbelstudie lectuur in nagenoeg iedere taal te verkrijgen.

De NWV is up to date en niet op middeleeuwse taal en leer gebaseerd.

Johannes 3:
14 Net zoals Mozes in de woestijn de slang heeft opgeheven, zo moet ook de Mensenzoon opgeheven worden,
15 zodat iedereen die in hem gelooft, eeuwig leven zal hebben.

Johannes 17:
16 Ze zijn geen deel van de wereld, net zoals ik geen deel van de wereld ben.
17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid.
18 Ik heb hen de wereld in gestuurd, zoals u mij de wereld in hebt gestuurd.

Gewoon in duidelijk Nederlands of ook in honderden andere talen!

Jezus heeft het over de kleine kudde, die met hem, vanuit de hemel, als koningen en priesters over de aarde gaan regeren.

Johannes 14:
1 ‘Wees niet ongerust. Vertrouw op God en vertrouw ook op mij.
2 In het huis van mijn Vader zijn veel woningen. Als dat niet zo was, zou ik het jullie hebben gezegd. Ik ga weg om een plaats voor jullie [de kleine kudde] in orde te
maken.

Lukas 12:32 Wees niet bang, kleine kudde, want jullie Vader heeft besloten jullie het Koninkrijk te geven.

Openb. 5:
10 „Gij hebt hen gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters voor onze God, en zij zullen als koningen over de aarde regeren.” NWV
10 En U hebt ons voor onze God gemaakt tot koningen en priesters, en wij zullen als koningen regeren over de aarde. HSV

Openbaring 7:
9 Daarna keek ik en zag een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle landen, stammen, volken en talen. Ze stonden voor de troon en voor het Lam, gekleed in witte gewaden en met palmtakken in hun handen.
10 Met luide stem riepen ze steeds: ‘Redding hebben we te danken aan onze God, die op de troon zit, en aan het Lam.’ NWV.

9 Hierna zag ik en zie, een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle naties, stammen, volken en talen, stond vóór de troon en vóór het Lam, bekleed met witte gewaden en palmtakken in hun hand.
10 En zij riepen met een luide stem: De zaligheid is van onze God, Die op de troon zit, en van het Lam! HSV.

Het is inderdaad een geestelijk proces, die vanuit de Bijbel gestuurd wordt.

Mattheüs 5:
5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden. NWV.
5 Zalig zijn de zachtmoedigen, want zij zullen de aarde beërven. HSV.
Het gaat om die woorden; gelijk als Mij, en Ik in hen, en zoals U mij in de wereld gestuurd hebt, heb ik hen..

Het gaat om die woorden, waarin wij gelijk Hem gesteld worden.

Je begon immers met de tekst van Joh. 3, dat Jezus de enige was die neergedaald was uit de hemel.

Maar gelijk Hem, zijn wij, dóór Hem, alleen dolen wij nog, totdat inzicht en begrip Hem tonen in ons. Dat tonen de teksten aan die ik gaf.

Niet een knecht of een kuddeschaap, maar gelijk de Herder die het Woord brengt.
Laatst gewijzigd door thom op 04 okt 2022, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door callista »

Ik kreeg na een paar jaar vorige week weer twee Jehovah's getuigen aan de deur..

Dit keer twee mensen die ik niet kende dus ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik niet meer geloof en ook voor hun boodschap niet opensta.
Dat bespaart me hopelijk een volgend bezoek...
Of die anderen moeten het weer proberen....wat ik niet hoop.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Messenger »

callista schreef: 04 okt 2022, 13:10 Ik kreeg na een paar jaar vorige week weer twee Jehovah's getuigen aan de deur..

Dit keer twee mensen die ik niet kende dus ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik niet meer geloof en ook voor hun boodschap niet opensta.
Dat bespaart me hopelijk een volgend bezoek...
Of die anderen moeten het weer proberen....wat ik niet hoop.
Heb je een tuinslang?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door callista »

Messenger schreef: 04 okt 2022, 13:11
callista schreef: 04 okt 2022, 13:10 Ik kreeg na een paar jaar vorige week weer twee Jehovah's getuigen aan de deur..

Dit keer twee mensen die ik niet kende dus ik heb meteen duidelijk gemaakt dat ik niet meer geloof en ook voor hun boodschap niet opensta.
Dat bespaart me hopelijk een volgend bezoek...
Of die anderen moeten het weer proberen....wat ik niet hoop.
Heb je een tuinslang?
:lol:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Trajecto schreef: 21 sep 2022, 01:56 Volgens de Engelstalige Wikipedia-pagina:
Williams was raised a Jehovah's Witness, but states she has "never really practiced it".[244] She often thanks Jehovah after winning matches.[399] Williams confirmed that she follows some practices: "Olympia doesn't celebrate birthdays. We're Jehovah's Witnesses, so we don't do that."[400]
Volgens mij kun je niet echt toegetreden zijn op de manier zoals daar staat.
Maar wellicht kan Alpha daar iets over zeggen.
Bedankt voor je reactie.

De vertaling:
Williams werd opgevoed als Jehova's getuige, maar zegt dat ze het "nooit echt in praktijk heeft gebracht". Ze bedankt Jehovah vaak na het winnen van wedstrijden.[399] Williams bevestigde dat ze een aantal praktijken volgt: "Olympia viert geen verjaardagen. We zijn Jehova's Getuigen, dus dat doen we niet." [400]

Zij is dus NOOIT gedoopt, alleen door haar ouders in het geloof opgevoed.
Zij is dus vermoedelijk geen gedoopte Jg.

Ps.: Ze kan ook niet meer actief zijn, omdat ze geen vergaderingen meer bezoekt en niet meer het goede nieuws bekend maakt.

Geld en roem hadden kennelijk de overhand op haar keuze.

Mt 9:24 Ook zeg ik jullie: het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan.’ NWV.
Laatst gewijzigd door Alpha op 04 okt 2022, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:06
Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:00 Het gaat hier over die bruidegom dat is en nare man.
Je kan hooguit aanvoeren dat de gelijkenis niet geweldig is.

PS.
Wie vroeg die losprijs eigenlijk?
Je persoonlijk vooroordeel verhinderd dat Jezus de bruidegom is.

De losprijs komt in de profetie in Gen 3:15 naar voren en heeft in vele andere profetieën een koppeling.
Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wie die losprijs eiste.

De duivel misschien?
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:22
Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:06 Je persoonlijk vooroordeel verhinderd dat Jezus de bruidegom is.

De losprijs komt in de profetie in Gen 3:15 naar voren en heeft in vele andere profetieën een koppeling.
Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wie die losprijs eiste.

De duivel misschien?
Je hebt de tekst niet gelezen of niet begrepen.

Jezus geeft overigens zelf het antwoord, vlak voor zijn terechtstelling.
peda
Berichten: 20462
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:22
Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:06 Je persoonlijk vooroordeel verhinderd dat Jezus de bruidegom is.

De losprijs komt in de profetie in Gen 3:15 naar voren en heeft in vele andere profetieën een koppeling.
Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wie die losprijs eiste.

De duivel misschien?
In de losgeld leer doet inderdaad de duivel mee. De zeer vroege losgeld leer met betaling aan de duivel wordt in de meeste kerkgenootschappen niet gevolgd.
De '' betaling "' wordt in onze omgeving meer gezien als aan God ( de Vader ).
Laatst gewijzigd door peda op 04 okt 2022, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:35
Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:22 Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wie die losprijs eiste.

De duivel misschien?
Je hebt de tekst niet gelezen of niet begrepen.

Jezus geeft overigens zelf het antwoord, vlak voor zijn terechtstelling.
Ik verwacht een antwoord van jou.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

callista schreef: 26 sep 2022, 13:35 Nee...in de hemel is natuurlijk water in overvloed en dan kan Jezus daar zoveel wijn van maken als hij wil.
Bier zal er ook wel zijn..
En wat seks betreft heb ik mijn twijfels, maar misschien zijn er zelfs wel orgies....wie zal het zeggen.
In de hemel zijn alleen geesten en die hebben geen geslacht.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

callista schreef: 26 sep 2022, 13:49 Het is een manier om het geloof op 1 lijn te positioneren met de wetenschap.....
Een zeer oneerlijke manier.....waar misschien sommige gelovigen in kunnen trappen, maar geen enkele wetenschapper......dat spreekt voor zich.
Wat jammer nu dat er vele Jg wetenschappers zijn en die geloven op basis van persoonlijk onderzoek.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Eliyahu schreef: 28 sep 2022, 14:11
Dat_beloof_ik schreef: 18 sep 2022, 13:01

1. Abraham hield kamelen.
O nee, dat is ook al onmogelijk. https://www.parool.nl/nieuws/onderzoek- ... s~bf8bff3c
Bs"d

Dat kamelenverhaal is al lang geleden onderuitgehaald: https://apologeticspress.org/abrahams-camels-4800/

Het enige wat er nu onderuitgehaald is dat zijn die verhalen van zogenaamde "historici".
Dit staat in de Bijbel:

Genesis 12:16 Vanwege haar behandelde hij Abram goed en gaf hij hem schapen, runderen, ezels en ezelinnen, slaven en slavinnen, en kamelen.

Genesis 24:10 De dienaar vertrok met tien kamelen van zijn meester en nam ook allerlei kostbare geschenken van zijn meester mee. Zo ging hij op weg naar Mesopotamië, naar de stad van Nahor.

Genesis 37: 25 Daarna gingen ze zitten om te eten. Toen ze opkeken, zagen ze een karavaan Ismaëlieten uit Gilead aankomen. De kamelen waren beladen met gomhars, balsem en harsrijke schors, en ze waren op weg naar Egypte. NWV.

Abraham was de tiende in de geslachtslijn van Noach via Sem en werd 352 jaar na de Vloed, in 2018 v.C., geboren.
Na de dood van zijn vader Terah vertrok Abraham in 1943 v.C. uit Haran en stak de Eufraat over, blijkbaar op de veertiende dag van de maand die later als Nisan bekend kwam te staan, trok zuidwaarts en kwam toen na een reis van zo’n 1650 km in het hartje van Kanaän aan.

https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1200000060
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:44
Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:35 Je hebt de tekst niet gelezen of niet begrepen.

Jezus geeft overigens zelf het antwoord, vlak voor zijn terechtstelling.
Ik verwacht een antwoord van jou.
Sorry, maar ik ben niet bereid om gebraden kippetjes in je mond te stoppen.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 04 okt 2022, 14:41
Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:44
Ik verwacht een antwoord van jou.
Sorry, maar ik ben niet bereid om gebraden kippetjes in je mond te stoppen.
Je weet het dus niet.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 04 okt 2022, 13:41
Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:22 Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wie die losprijs eiste.

De duivel misschien?
In de losgeld leer doet inderdaad de duivel mee. De zeer vroege losgeld leer met betaling aan de duivel wordt in de meeste kerkgenootschappen niet gevolgd.
De '' betaling "' wordt in onze omgeving meer gezien als aan God ( de Vader ).
Zou het niet meer een 'zoengeld' geweest/bedoeld kunnen zijn?
Dit lijkt mij beter in het geheel te passen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 20462
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 14:49
peda schreef: 04 okt 2022, 13:41

In de losgeld leer doet inderdaad de duivel mee. De zeer vroege losgeld leer met betaling aan de duivel wordt in de meeste kerkgenootschappen niet gevolgd.
De '' betaling "' wordt in onze omgeving meer gezien als aan God ( de Vader ).
Zou het niet meer een 'zoengeld' geweest/bedoeld kunnen zijn?
Dit lijkt mij beter in het geheel te passen.
Verzoening door Voldoening. In de klassieke opvatting cirkelt het toch wel rond het "" Kruis-Offer "" met referentie aan het O T offer gebeuren. Ook Jezus als het "' paaslam "' wijst wel in de richting van de Offerande. De zondeloze Jezus wordt bijbels gezien als mens geofferd voor de zondigen. De duivel als diegene aan wie geofferd wordt, doet in onze omstreken niet mee, dat was zeer vroege, maar inmiddels grotendeels verlaten theologie.
Het is hier, God die het offer vraagt, maar ook deze leer wordt weer niet door iedere gelovige gevolgd. De theologie kent zoals bekend meerdere wegen die een oplossing brengen en dat geldt ook rond zin en bedoeling van het in het N T verhaalde Golgotha-gebeuren.
Quo Vadis, Domine, welke weg gaat U.
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door vegan-revolution »

 
Gaat het hier nog over dateringsmethoden?
 
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

vegan-revolution schreef: 05 okt 2022, 07:28  
Gaat het hier nog over dateringsmethoden?
 
Nee, maar dat was al snel voorbij.
Ik heb het even terug gelezen, het begon zoals te verwachten was, Elia beweerde dat het allemaal onzin was.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
thom
Berichten: 1704
Lid geworden op: 16 dec 2021, 11:15
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door thom »

Tiberius Claudius schreef: 04 okt 2022, 13:22
Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:06 Je persoonlijk vooroordeel verhinderd dat Jezus de bruidegom is.

De losprijs komt in de profetie in Gen 3:15 naar voren en heeft in vele andere profetieën een koppeling.
Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wie die losprijs eiste.

De duivel misschien?
Wat lost, is de mens in zijn huidige staat; afhankelijk van deze tijd en wereld. Het zogenaamde vlees en bloed.

De losprijs is dan datgene wat geëist wordt, om Ver-lost te worden.

Geëist, omdat het anders gewoon niet kan. Er kan geen verlossing plaats vinden in de mens die dit niet wil. Vrije keus nietwaar?

Dat is wat de rijke jongeling beseft. Het is de begeerte van het hebben, de god van deze natuur de eigen wil, welke doorzien moet worden; de zoon van het verderf zogezegd, wat verloren moet gaan.

Joh. 17sv
11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar deze zijn in de wereld, en Ik kome tot U, Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij een zijn, gelijk als Wij.

12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 04 okt 2022, 13:04
Dat_beloof_ik schreef: 20 sep 2022, 23:55

Blijft het gegeven dat Serena Williams één van jullie bekendste leden is, steenrijk en dat valt te rijmen met Jezus die alles voor niets deed
Jij vindt haar de bekendste, maar er zijn velen die veel bekender zijn.
Sommigen hebben hun carrière opgegeven op het goede nieuws bekend te maken.
In JW.ORG geven vele bekende personen aan hoe en waarom zij gelovig zijn geworden, na een intensieve Bijbelstudie.

Hoe bezag Jezus rijkdom?

Mattheüs 19:
16 Er kwam een man naar hem toe die zei: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?’
17 Hij zei tegen hem: ‘Waarom vraag je mij wat goed is? Er is er maar één die goed is. Maar als je het leven wilt binnengaan, houd je dan altijd aan de geboden.’
18 ‘Welke?’, vroeg de man. Jezus antwoordde: ‘Pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af,
19 eer je vader en je moeder, en heb je naaste lief als jezelf.’
20 De jonge man zei: ‘Ik heb me aan al die dingen gehouden. Wat kan ik nog meer doen?’
21 Jezus zei tegen hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, verkoop dan je bezit en geef het aan de armen. Dan zul je een schat in de hemel hebben. Kom, wees mijn volgeling.’
22 Toen de jonge man dat hoorde, ging hij bedroefd weg, want hij had veel bezittingen.
23 Jezus zei tegen zijn discipelen: ‘Ik verzeker jullie dat het voor een rijke moeilijk zal zijn het Koninkrijk van de hemel binnen te gaan.
24 Ook zeg ik jullie: het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan.’ NWV.
Ik vraag me af of ik hier te maken heb met een automatisch antwoord apparaat of een mens. Zou je aub op de vraag in kunnen gaan en uitleggen hoe het kan dat Williams een jehova getuige is. Ze is steenrijk. Wellicht draagt ze heel veel af en willen zeer haar daarom niet kwijt?
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door vegan-revolution »

 
Hier nog iets over de betrouwbaarheid van dateringsmethoden :
 
How reliable is geologic dating?
 
Daarin aan het eind de volgende conclusie :
 
Radiometric dating, like any other experimental discipline, is subject to a variety of errors, ranging from human errors to rare anomalies resulting from highly unusual natural circumstances. But while errors and anomalies can occur, the burden of proof is not on scientists to fully explain each and every error. Instead, the burden of proof is on skeptics of old-earth geology to explain why tens of thousands of other carefully measured ages are all internally and externally consistent.
 
The creationist-intelligent design approach of highlighting a few known faults and errors in past measurements is a classic instance of the "forest fallacy" -- picking a fault or two in the bark of a single tree, then trying to claim that the entire forest doesn't exist. But the forest does exist -- literally tens of thousands of carefully peer-reviewed radiometric measurements have been made (and thousands more are published each year), using equipment and techniques that have been improved and refined over at least 50 years. This huge corpus of very well-established results cannot be so easily dismissed.
 
Indeed, there is no known physical phenomenon that can yield consistent results in many thousands of measurements, year after year, except one: that these specimens really are as old as the data shows them to be. As biologist Kenneth Miller has observed, "The consistency of [radiometric] data ... is nothing short of stunning."
 
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest