Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Willempie schreef: 05 sep 2022, 16:22
Alpha schreef: 05 sep 2022, 16:11 Je weet kennelijk nog niet dat het WTG slechts een vereiste juridische constructie is, die noodzakelijk is om b.v. grond te kopen voor een koninkrijkszaal.

Jg houden zich aan de Bijbelse raad „eer alle mensen”, ongeacht hun geloofsovertuiging (1 Petrus 2:17).
Jg proberen anderen net zo tolerant te behandelen als we zelf graag behandeld willen worden (Mattheüs 7:12).
Net als de eerste christenen worden Jg soms beschuldigd van illegaal proselitisme (Handelingen 18:12, 13).
Maar die beschuldigingen zijn vals.
We proberen niemand ons geloof op te dringen.
In plaats daarvan vinden we dat mensen de kans moeten krijgen om zich te informeren, zodat ze een bewuste keus kunnen maken.’ (Mattheüs 7:13, 14).
Je verhaaltje klinkt wel mooi maar staat haaks op de werkelijkheid. Jullie eren alleen geloofsgenoten. Jullie zijn helemaal niet tolerant tegenover "andersdenkenden". En jullie doen jullie uiterste best om jullie sektarische geloof op te dringen. En jullie zijn niet te beroerd om de werkelijkheid anders voor te stellen dan die is. Dat wordt liegen genoemd. Ik neem het jou niet kwalijk. Je bent hier een levend voorbeeld van wat hersenspoeling met een mens kan doen. Ik hoop dat je er ooit weer uit komt maar dat blijkt niet zo gemakkelijk te zijn. Er zijn niet voor niets speciale programma's om gehersenspoelden weer normaal te leren denken en handelen.
Je verhaaltje is wars van de werkelijkheid.
Sektarische religies vinden vaak dat degenen die zich wèl aan de Bijbel willen houden een sekte.
Dat overkwam Jezus en zijn discipelen ook.

Jg kunnen niemand een geloof opdringen en willen dat ook niet, want iedereen heeft een vrije wil.
Je poneert de gebruikelijke handelwijze van de christenheid op Jg.

Ik ben beslist niet degene die gehersenspoeld is, ik denk zelf na èn onderzoek daarvoor de Bijbel grondig.
De genoemde programma's worden door de christenheid gebruikt en er gaan stemmen op om dat tegen te gaan.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 05 sep 2022, 16:23
Alpha schreef: 05 sep 2022, 16:18 Jouw mening.

Er liepen vele dieren op de bodem van de Noordzee, alsmede vele nederzettingen.
Er zijn wereldwijd vele nederzettingen gevonden tussen de 20 en 100 meter diepte van huidige zeeën.
Stalactieten en stalagmieten zijn op vele plaatsen onder water gevonden in onderwatergrotten.

Waar kwam al dat water vandaan?
Toen er dieren op de bodem van de Noordzee liepen was er juist minder vloeibaar water, dat zat vast als ijs.
Tja als dan dat ijs smelt komt de zeespiegel omhoog en loopt het een en ander onder.

Dat is allemaal bekend en betreft nu elementaire kennis, dus waarom vraag je naar de bekende weg?
Het is gebruikelijk om z.g. wetenschappelijke meningen als een resultaat van een grondig onderzoek naar voren te brengen.
Het bekendste voorbeeld is evolutie.
Tja en dan negeer je het feit dat dergelijke gebeurtenissen wereld wijd hebben plaatsgevonden.
Kan je dan het overal op ijs gooien, ook als er tropische omstandigheden waren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Bonjour schreef: 05 sep 2022, 19:42
Alpha schreef: 05 sep 2022, 12:14 Jg volgen het voorbeeld van Jezus.
Jezus wist ook niets van radiodatering
Jezus was de eerste schepping van JHWh en werkte als uitvoerder.
Denk je dat hij niet wist wat hij deed en wat er allemaal mogelijk was?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

callista schreef: 05 sep 2022, 19:46 Ik weet wel zeker van niet.
Niemand had daar destijds van gehoord.
En Jezus was ook maar een gewoon mens...
Gewoon?
Iemand die vele op hem van toepassing gebrachte profetieën vervulde?
Blinden liet zien, lammen liet lopen, vele mensen in het openbaar genas?

Een klein deel van de profetieën, die hij heeft vervuld.
Kan hij die allemaal gemanipuleerd hebben?

PROFETIE Uit jou, Bethlehem Efratha, (...) uit jou zal degene voortkomen die voor mij heerser zal zijn in Israël. Micha 5:2

VERVULLING
Jezus werd in Bethlehem in Judea geboren in de tijd dat Herodes koning was. Er kwamen toen astrologen uit het Oosten naar Jeruzalem. Mattheüs 2:1

PROFETIE Ze verdelen mijn kleren onder elkaar, ze verloten mijn kleding. Psalm 22:18

VERVULLING
Toen de soldaten Jezus aan de paal hadden gehangen, namen ze zijn bovenkleren en verdeelden die in vieren (...). Ze namen ook het onderkleed, maar dat had geen naad, het was van bovenaf aan één stuk geweven. Daarom zeiden ze tegen elkaar: ‘Laten we het niet scheuren, maar laten we erom loten wie het krijgt.’ Johannes 19:23, 24

PROFETIE Hij beschermt al zijn botten, niet één ervan is gebroken. Psalm 34:20

VERVULLING
Toen ze bij Jezus kwamen, zagen ze dat hij al dood was. Daarom braken ze zijn benen niet. Johannes 19:33

PROFETIE
Hij werd doorstoken voor onze overtredingen. Jesaja 53:5

VERVULLING
Een van de soldaten stak met een speer in zijn zij, en meteen kwam er bloed en water uit. Johannes 19:34

PROFETIE
Ze betaalden me mijn loon: 30 zilverstukken. Zacharia 11:12, 13

VERVULLING
Eén van de twaalf, degene die Judas Iskariot werd genoemd, ging naar de overpriesters. Hij zei: ‘Wat geven jullie me als ik hem aan jullie verraad?’ Ze beloofden hem 30 zilverstukken. Mattheüs 26:14, 15; 27:5
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

callista schreef: 05 sep 2022, 20:09 Jezus is als een God neergezet en dat klopt niet......
Hij was niet meer dan een mens zoals wij allen.
Nee, hij was volmaakt en bewees dat volmaakte mensen Satans leringen kunnen negeren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

thom schreef: 05 sep 2022, 20:13
callista schreef: 05 sep 2022, 20:09
Hij was niet meer dan een mens zoals wij allen.
Hoe diep kan deze opmerking gaan.. ;)

Joh. 1sv

13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.
De context:
Joh 1:
9 Het ware licht dat alle soorten mensen licht geeft, stond op het punt in de wereld te komen.
10 Hij was in de wereld, en de wereld is via hem ontstaan, maar de wereld kende hem niet.
11 Hij kwam naar zijn eigen huis, maar zijn eigen mensen accepteerden hem niet.
12 Maar aan allen die hem wel aanvaardden, heeft hij het recht gegeven Gods kinderen te worden, omdat ze in zijn naam geloofden.
13 Ze zijn niet geboren uit bloed, uit vleselijke wil of uit de wil van een man, maar uit God.
14 Het Woord is vlees geworden en heeft bij ons gewoond. We hebben zijn glorie gezien, een glorie die hoort bij een eniggeboren zoon van een vader. Hij was vol gunst van God en vol waarheid. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Seven schreef: 06 sep 2022, 08:16
callista schreef: 05 sep 2022, 20:09 Jezus is als een God neergezet en dat klopt niet......
Hij was niet meer dan een mens zoals wij allen.
En hoe weet jij eigenlijk dat dat niet klopt?
Jezus was inderdaad mens ja. 100% mens. Maar tevens was hij ook 100% God.
het is wat het Christendom zo uniek maakt tov van andere religies. Christus is iets vatbaars. Iets wat voor mensen te begrijpen valt en wat voor mensen zelfs te onderzoeken is. Jezus zei dat hij de Messias was die door God door het gehele OT aangekondigd was, en dat deed hij bewijzen door allerlei wonderen te verrichten. Waar mensen overigens niet eens in geloofde anders zouden ze Jezus natuurlijk nooit hebben gekruisigd. Dan zouden ze Christus geaccepteerd hebben voor wie hij was. Ze stonden erbij en ze keken erna. Hoe Jezus blinden liet zien, kreupelen liet lopen, doven liet horen. En zelfs doden deed opwekken. Ze zagen het allemaal maar ze geloofde niet.

Nee na zijn dood gingen ze pas geloven. Wat opzicht al opzienbarend is. Want ze geloofde niet in zijn wonderen toen hij nog gewoon op aarde was, maar wel toen die er niet meer was. Meestal is het andersom toch? Mensen zijn eerder geneigd om iets te geloven waar ze getuige van zijn en niet nadat het al gebeurd is.
Zijn broers en sommige discipelen geloofden pas na zijn opstanding.
De meesten herkenden hem niet aan zijn fysieke verschijning, maar aan zijn manieren en redenatie.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 06 sep 2022, 08:58
Alpha schreef: 05 sep 2022, 12:33
24 Ook zeg ik jullie: het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan.’ NWV.

Jezus gaf "om niet", om mensen te helpen.
Jg volgen dat voorbeeld.
Is dat zo?
Zie hier het huis van Serena Williams, zo'n beetje de bekendste van jullie leden.
https://www.architecturaldigest.com/sto ... orida-home
En mensen als jij maar elkeer keer giften afdragen.....
Zo is er in Afrika een lamme Jg, die samen met een blinde geloofsgenoot overal het goede nieuws verkondigen.
Jij kan mij niet beledigen met je domme vooroordelen
Is ook niet nodig als je zelf met zulke rare voorbeelden komt. Die lamme en blinde kennen Serenas huis waarschijnlijk niet.
Of zij een Jg is, weet ik niet.

Er zijn wel meer bekende mensen, die Jg geworden zijn.
Een bekend artist kan veel geld verdienen.
En dàt wekt afgunst op.

Zo was er een Duitse bekende gitarist, die midden in zijn carrière Jg werd, zo als gebruikelijk na grondig Bijbel onderzoek.
Hij gaf de voorkeur aan om Gods koninkrijk op de eerste plaats te stellen, tot groot verdriet van zijn fans.
Desondanks treed hij incidenteel nog wel op, maar aanzienlijk minder.

Het is een feit, geen raar voorbeeld, dat een blinde Jg met een lamme Jg het goede nieuws bekend maken in Afrika.
De blinde man duwt de rolstoel van de lamme man en die geeft aan waar ze naar toe gaan.

Ik kan je verzekeren dat zij niet dom zijn, maar in ieder geval slimmer dan jij.
Zij hebben bewust gekozen voor Gods koninkrijk en ondersteunen elkaar.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 20 sep 2022, 15:58
Tiberius Claudius schreef: 05 sep 2022, 16:23
Toen er dieren op de bodem van de Noordzee liepen was er juist minder vloeibaar water, dat zat vast als ijs.
Tja als dan dat ijs smelt komt de zeespiegel omhoog en loopt het een en ander onder.

Dat is allemaal bekend en betreft nu elementaire kennis, dus waarom vraag je naar de bekende weg?
Het is gebruikelijk om z.g. wetenschappelijke meningen als een resultaat van een grondig onderzoek naar voren te brengen.
Het bekendste voorbeeld is evolutie.
Tja en dan negeer je het feit dat dergelijke gebeurtenissen wereld wijd hebben plaatsgevonden.
Kan je dan het overal op ijs gooien, ook als er tropische omstandigheden waren?
Je kunt tot in lengete van dagen beweren dat daar bewijs voor is.

Maar in feite heb je geen greintje bewijs.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door peda »

Hoera, leven in de brouwerij.
Alpha is altijd goed om inbreng op gang te brengen. Niemand is het met hem eens en dat betekent voor de afwijzers aktie ondernemen, immers het niet er mee eens zijn, moet kond gedaan worden. Goede aktie van Alpha, ik vreesde reeds voor "" Tote-Hose "" op het forum. Overigens slaat het "" Tote-Hose "" virus op het moment wel toe, althans op de forums die door mij worden gevolgd. Nogmaals hulde voor Alpha. :thumb1: :thumb1: :thumb1:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 06 sep 2022, 09:30
Dat_beloof_ik schreef: 06 sep 2022, 08:58 Is dat zo?
Zie hier het huis van Serena Williams, zo'n beetje de bekendste van jullie leden.
https://www.architecturaldigest.com/sto ... orida-home
Als dat je standaard woning wordt van nieuwe leden, dan wordt 99% van de mensen gelijk lid. :D
Lees de Bijbel eens?

Mattheüs 19:
16 Er kwam een man naar hem toe die zei: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om eeuwig leven te krijgen?’
17 Hij zei tegen hem: ‘Waarom vraag je mij wat goed is? Er is er maar één die goed is. Maar als je het leven wilt binnengaan, houd je dan altijd aan de geboden.’
18 ‘Welke?’, vroeg de man. Jezus antwoordde: ‘Pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af,
19 eer je vader en je moeder, en heb je naaste lief als jezelf.’
20 De jonge man zei: ‘Ik heb me aan al die dingen gehouden. Wat kan ik nog meer doen?’
21 Jezus zei tegen hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, verkoop dan je bezit en geef het aan de armen. Dan zul je een schat in de hemel hebben. Kom, wees mijn volgeling.’
22 Toen de jonge man dat hoorde, ging hij bedroefd weg, want hij had veel bezittingen.
23 Jezus zei tegen zijn discipelen: ‘Ik verzeker jullie dat het voor een rijke moeilijk zal zijn het Koninkrijk van de hemel binnen te gaan.
24 Ook zeg ik jullie: het is voor een kameel makkelijker om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan.’ NWV

Er werd niet gezegd waar deze man vandaan kwam, mogelijk uit Jeruzalem.
Mensen maakten dagreizen om naar Jezus te luisteren, zelfs farizeeën.
Deze laatsten probeerden Jezus op woorden te vangen.

Wanneer de rijke man vele bezittingen had in Jeruzalem, dan verloor hij die in het jaar 70.
De stad werd met de grond gelijk gemaakt, slechts een enkeling overleefde dat.
Jezus wist dat en gaf in Mt 24:15,16 informatie om die ramp te ontvluchten.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 20 sep 2022, 16:38
Alpha schreef: 20 sep 2022, 15:58 Het is gebruikelijk om z.g. wetenschappelijke meningen als een resultaat van een grondig onderzoek naar voren te brengen.
Het bekendste voorbeeld is evolutie.
Tja en dan negeer je het feit dat dergelijke gebeurtenissen wereld wijd hebben plaatsgevonden.
Kan je dan het overal op ijs gooien, ook als er tropische omstandigheden waren?
Je kunt tot in lengete van dagen beweren dat daar bewijs voor is.

Maar in feite heb je geen greintje bewijs.
Ik ben het met je eens dat er voor de evolutie leer geen greintje bewijs is en toch als een feit gebracht wordt.

In natuurdocs wordt vaak gezegd, dat iets een slim ontwerp is.
Is "de natuur" een slimme ontwerper?
Is een door mensen gemaakte kopie beter dan het origineel?
Sommige "vernuftelingen" beweren dat.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door callista »

Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:50

Wanneer de rijke man vele bezittingen had in Jeruzalem, dan verloor hij die in het jaar 70.
De stad werd met de grond gelijk gemaakt, slechts een enkeling overleefde dat.
Jezus wist dat en gaf in Mt 24:15,16 informatie om die ramp te ontvluchten.
Toen was Mattheus nog niet eens geschreven [zoals de JG liegt in 44 :naughty: ] NOGMAALS...om zg. profetieën te doen uitkomen....
...geen enkel evangelie trouwens.....pas NA Paulus...
80-100 Evangelie van Matteüs
http://earlychristianwritings.com/
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 20 sep 2022, 16:44 Hoera, leven in de brouwerij.
Alpha is altijd goed om inbreng op gang te brengen. Niemand is het met hem eens en dat betekent voor de afwijzers aktie ondernemen, immers het niet er mee eens zijn, moet kond gedaan worden. Goede aktie van Alpha, ik vreesde reeds voor "" Tote-Hose "" op het forum. Overigens slaat het "" Tote-Hose "" virus op het moment wel toe, althans op de forums die door mij worden gevolgd. Nogmaals hulde voor Alpha. :thumb1: :thumb1: :thumb1:
:)

Mt 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die. NWV.

Er is dus niets nieuw onder de zon.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door peda »

Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:58
peda schreef: 20 sep 2022, 16:44 Hoera, leven in de brouwerij.
Alpha is altijd goed om inbreng op gang te brengen. Niemand is het met hem eens en dat betekent voor de afwijzers aktie ondernemen, immers het niet er mee eens zijn, moet kond gedaan worden. Goede aktie van Alpha, ik vreesde reeds voor "" Tote-Hose "" op het forum. Overigens slaat het "" Tote-Hose "" virus op het moment wel toe, althans op de forums die door mij worden gevolgd. Nogmaals hulde voor Alpha. :thumb1: :thumb1: :thumb1:
:)

Mt 7:
13 Ga naar binnen door de nauwe poort, want breed is de poort en wijd is de weg die naar de vernietiging leidt, en veel mensen gaan daardoor naar binnen.
14 Maar nauw is de poort en smal is de weg die naar het leven leidt, en maar weinig mensen vinden die. NWV.

Er is dus niets nieuw onder de zon.
Ik had het ook niet over nieuws onder de zon, maar om forum beleving. Daar zorg jij met jouw bijdragen wel degelijk voor.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door callista »

Ja...forumbeleving of forumergernis?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE Uit jou, Bethlehem Efratha, (...) uit jou zal degene voortkomen die voor mij heerser zal zijn in Israël. Micha 5:2

VERVULLING
Jezus werd in Bethlehem in Judea geboren in de tijd dat Herodes koning was. Er kwamen toen astrologen uit het Oosten naar Jeruzalem. Mattheüs 2:1
De afstamming wordt geclaimd maar meer niet waargemaakt.
Maar Jezus is nooit Koning geworden er is dus niets vervuld.
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE Ze verdelen mijn kleren onder elkaar, ze verloten mijn kleding. Psalm 22:18

VERVULLING
Toen de soldaten Jezus aan de paal hadden gehangen, namen ze zijn bovenkleren en verdeelden die in vieren (...). Ze namen ook het onderkleed, maar dat had geen naad, het was van bovenaf aan één stuk geweven. Daarom zeiden ze tegen elkaar: ‘Laten we het niet scheuren, maar laten we erom loten wie het krijgt.’ Johannes 19:23, 24
Dat is geen voorspelling, maar een soort beschrijving van de gemoedstoestand van David.
Verdeeld werd er niets, want er was maar een stuk en dat zou zijn verdobbeld.
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE Hij beschermt al zijn botten, niet één ervan is gebroken. Psalm 34:20

VERVULLING
Toen ze bij Jezus kwamen, zagen ze dat hij al dood was. Daarom braken ze zijn benen niet. Johannes 19:33
Ik dacht dat het 34:21 was.

Het verhaal slaat op de rechtvaardigen (34:16) niet op Jezus.
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE
Hij werd doorstoken voor onze overtredingen. Jesaja 53:5

VERVULLING
Een van de soldaten stak met een speer in zijn zij, en meteen kwam er bloed en water uit. Johannes 19:34
Er staat ook dat hij werd verbrijzeld en dat is nu net niet gebeurd, het klopt dus niet met je vorige claim.
Dat doorboren was niet het geval een stoot in de zij is wel wat anders.
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE
Ze betaalden me mijn loon: 30 zilverstukken. Zacharia 11:12, 13

VERVULLING
Eén van de twaalf, degene die Judas Iskariot werd genoemd, ging naar de overpriesters. Hij zei: ‘Wat geven jullie me als ik hem aan jullie verraad?’ Ze beloofden hem 30 zilverstukken. Mattheüs 26:14, 15; 27:5
Het verhaal in Zacharia heeft niets uitstaande met Judas. (Dat jij het er in leest doet daar niets aan af)
Je knipt er een stukje uit, zodat het een vorm van overeenkomst suggereert.
Ook waren het geen zilverlingen (munten) maar zilverstukken (brokjes zilver) die gewogen moesten worden.

--------------------------------------

Kortom je voorspellingen kloppen van geen kant.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

peda schreef: 18 sep 2022, 10:53
Tiberius Claudius schreef: 18 sep 2022, 10:36

Dat is niet helemaal waar.
Het OT bevat wel degelijk historische beschrijvingen, daar kunnen zelfs Atheïsten niet omheen.

De kunst/uitdaging is om dat te kunnen scheiden en in te delen, waarbij mee moet worden genomen dat geen enkele schrijver 100% zuiver is.

PS.
Gaat men uit van: "De Bijbel is Letterlijk Gods Woord"'.
Dan is op voorhand elke verstandelijke bestudering van De Bijbel uitgeloten.
De bijbel is letterlijk Gods Woord lezer zal evenzeer beweren dat hij/ zij de bijbel op verstandelijke wijze leest, dat schiet dus niet op. Men is het onderling niet eens over wat nu precies "" verstandelijk "' is. Wat wel opschiet, is inzien dat discussie op een bepaald moment bij te grote verschillen in opvatting geen zin meer heeft, omdat het ten diepste een gesprek tussen doven is, waarbij er nog niet eens overeenstemming bestaat rond wie de echte dove is. Doven in het kwadraat, toch constateer ik wel dat deze discussies tussen reeds talloze jaren doven gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is. Een nadenkertje, dat zeker.
Wat zegt de Bijbel hier over?

Lukas 10:21 Op dat moment werd hij vervuld met vreugde en heilige geest en zei: ‘Vader, Heer van hemel en aarde, ik loof u in het openbaar omdat u deze dingen voor wijzen en intellectuelen zorgvuldig hebt verborgen en ze aan kleine kinderen hebt onthuld. Ja, Vader, want zo hebt u het gewild. NWV.

Men kan door gebrek aan geestelijk inzicht niet onderscheiden wat letterlijk en wat figuurlijk is bedoeld.

Vele leringen, die men aan de Bijbel heeft toegevoegd, zijn afkomstig uit vormen van afgoderij.
Zo kan men niet onderscheiden dat alleen de kleine kudde naar de hemel gaat om met Jezus als koningen en priesters te regeren.
De grote schare, overlevenden van Gods ingrijpen, blijven op aarde.

Op de begrafenis van Koningin Elizabeth werd beweerd, dat zij naar haar man in de hemel zou gaan.
De tekst, die voorgelezen werd, was (voor mij) duidelijk van toepassing op de kleine kudde.
Ik heb geprobeerd om die tekst te vinden, maar nog niet gelukt.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:55
Tiberius Claudius schreef: 20 sep 2022, 16:38 Je kunt tot in lengete van dagen beweren dat daar bewijs voor is.

Maar in feite heb je geen greintje bewijs.
Ik ben het met je eens dat er voor de evolutie leer geen greintje bewijs is en toch als een feit gebracht wordt.

In natuurdocs wordt vaak gezegd, dat iets een slim ontwerp is.
Is "de natuur" een slimme ontwerper?
Is een door mensen gemaakte kopie beter dan het origineel?
Sommige "vernuftelingen" beweren dat.
Dat jij het beter weet dan de wetenschap is ons allemaal genoegzaam bekend. :D
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

callista schreef: 20 sep 2022, 17:05 Ja...forumbeleving of forumergernis?
Dat hangt van je stemming af, het is net zoiets als met de dorpsgek:

De ene keer moet je om hem lachen de andere keer ergert hij je.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Bonjour »

Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:00
Bonjour schreef: 05 sep 2022, 19:42

Jezus wist ook niets van radiodatering
Jezus was de eerste schepping van JHWh en werkte als uitvoerder.
Denk je dat hij niet wist wat hij deed en wat er allemaal mogelijk was?
Ja, dat denk ik. Want als ie het wel wist had ie de mensheid een hoop ellende kunnen besparen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 20 sep 2022, 17:14 Vele leringen, die men aan de Bijbel heeft toegevoegd, zijn afkomstig uit vormen van afgoderij.
Zo kan men niet onderscheiden dat alleen de kleine kudde naar de hemel gaat om met Jezus als koningen en priesters te regeren.
De grote schare, overlevenden van Gods ingrijpen, blijven op aarde.

Op de begrafenis van Koningin Elizabeth werd beweerd, dat zij naar haar man in de hemel zou gaan.
De tekst, die voorgelezen werd, was (voor mij) duidelijk van toepassing op de kleine kudde.
Ik heb geprobeerd om die tekst te vinden, maar nog niet gelukt.
Iedereen gaat naar de hemel. We maken allemaal een hemelvaart.
God, die pure liefde is, houdt innig en onvoorwaardelijk van ieder mens.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door callista »

Tiberius Claudius schreef: 20 sep 2022, 17:19
callista schreef: 20 sep 2022, 17:05 Ja...forumbeleving of forumergernis?
Dat hangt van je stemming af, het is net zoiets als met de dorpsgek:

De ene keer moet je om hem lachen de andere keer ergert hij je.
Ja....dat is waar....en soms moet je erom huilen omdat je er medelijden mee hebt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8754
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 20 sep 2022, 17:13
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE Uit jou, Bethlehem Efratha, (...) uit jou zal degene voortkomen die voor mij heerser zal zijn in Israël. Micha 5:2

VERVULLING
Jezus werd in Bethlehem in Judea geboren in de tijd dat Herodes koning was. Er kwamen toen astrologen uit het Oosten naar Jeruzalem. Mattheüs 2:1
De afstamming wordt geclaimd maar meer niet waargemaakt.
Maar Jezus is nooit Koning geworden er is dus niets vervuld.
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE Ze verdelen mijn kleren onder elkaar, ze verloten mijn kleding. Psalm 22:18

VERVULLING
Toen de soldaten Jezus aan de paal hadden gehangen, namen ze zijn bovenkleren en verdeelden die in vieren (...). Ze namen ook het onderkleed, maar dat had geen naad, het was van bovenaf aan één stuk geweven. Daarom zeiden ze tegen elkaar: ‘Laten we het niet scheuren, maar laten we erom loten wie het krijgt.’ Johannes 19:23, 24
Dat is geen voorspelling, maar een soort beschrijving van de gemoedstoestand van David.
Verdeeld werd er niets, want er was maar een stuk en dat zou zijn verdobbeld.
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE Hij beschermt al zijn botten, niet één ervan is gebroken. Psalm 34:20

VERVULLING
Toen ze bij Jezus kwamen, zagen ze dat hij al dood was. Daarom braken ze zijn benen niet. Johannes 19:33
Ik dacht dat het 34:21 was.

Het verhaal slaat op de rechtvaardigen (34:16) niet op Jezus.
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE
Hij werd doorstoken voor onze overtredingen. Jesaja 53:5

VERVULLING
Een van de soldaten stak met een speer in zijn zij, en meteen kwam er bloed en water uit. Johannes 19:34
Er staat ook dat hij werd verbrijzeld en dat is nu net niet gebeurd, het klopt dus niet met je vorige claim.
Dat doorboren was niet het geval een stoot in de zij is wel wat anders.
Alpha schreef: 20 sep 2022, 16:11 PROFETIE
Ze betaalden me mijn loon: 30 zilverstukken. Zacharia 11:12, 13

VERVULLING
Eén van de twaalf, degene die Judas Iskariot werd genoemd, ging naar de overpriesters. Hij zei: ‘Wat geven jullie me als ik hem aan jullie verraad?’ Ze beloofden hem 30 zilverstukken. Mattheüs 26:14, 15; 27:5
Het verhaal in Zacharia heeft niets uitstaande met Judas. (Dat jij het er in leest doet daar niets aan af)
Je knipt er een stukje uit, zodat het een vorm van overeenkomst suggereert.
Ook waren het geen zilverlingen (munten) maar zilverstukken (brokjes zilver) die gewogen moesten worden.

--------------------------------------

Kortom je voorspellingen kloppen van geen kant.
Het zijn niet MIJN voorspellingen, maar Bijbelse profetieën.
Dit zijn slecht een klein aantal, er schijnen 332 profetieën over Jezus te zijn..
Het is onmogelijk dat Jezus als de profetieën naar zijn hand heeft kunnen zetten.
profetie #1 Gen 3:15.

Mt 27:
7 Nadat ze met elkaar hadden overlegd, gebruikten ze het geld om het veld van de pottenbakker te kopen als begraafplaats voor vreemdelingen. 8 Daarom wordt dat veld tot op de dag van vandaag Bloedveld genoemd.
9 Zo ging in vervulling wat via de profeet Jeremia was gezegd: ‘En ze namen de 30 zilverstukken, de prijs die voor hem was bepaald, de prijs die enkele zonen van Israël voor hem hadden vastgesteld,

Het genoemde bedrag was de prijs van een slaaf.
Het zou 30 sikkels kunnen zijn, zilver gewicht van een sikkel is 11,4 gram.

Exodus 21:32 Als de stier een slaaf of slavin stoot, moet de eigenaar van de stier de prijs van 30 sikkels aan zijn of haar meester betalen, en de stier moet gestenigd worden. NWV.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

callista schreef: 20 sep 2022, 17:30
Tiberius Claudius schreef: 20 sep 2022, 17:19
Dat hangt van je stemming af, het is net zoiets als met de dorpsgek:

De ene keer moet je om hem lachen de andere keer ergert hij je.
Ja....dat is waar....en soms moet je erom huilen omdat je er medelijden mee hebt.
Dat laatste is meestal niet nodig.
De Dorpsgek is vaak heel wat gelukkiger dan de wijzen en rijken uit het dorp.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?