Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

Mullog schreef: 28 jul 2022, 06:51
small brother schreef: 27 jul 2022, 22:38
Constante snelheid van Einstein- had Einstein er zelf ingestopt door alle snelheden te laten samenvloeien in de lichtsnelheid. Einstein bedacht massa als vervanger van het surplus aan energie zonder oorzaak. Het is bepalend geweest voor onze voorstelling. Maar de natuur wordt er niet anders van. Ze keert zich van de mens af.
En ondertussen brengt je TomTom op basis van GPS op basis van al die verzinsels precies waar daar waar je naartoe wilt :lol: :lol: :lol:
De tovenaar zwaaide met z'n toverstaf en iedereen was getuige: daardoor gebeurde iets wonderlijks.
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Mullog »

Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 08:46
Mullog schreef: 28 jul 2022, 06:51
En ondertussen brengt je TomTom op basis van GPS op basis van al die verzinsels precies waar daar waar je naartoe wilt :lol: :lol: :lol:
En laten we wagentjes op Mars rijden.
Maar die hebben geen TomTom waar je een adres in kunt voeren.
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door peda »

Bonjour schreef: 28 jul 2022, 10:07
peda schreef: 28 jul 2022, 09:31 Zelf zie ik ook nog steeds gaten in de E T ( daarom ook theorie )
De vraag is of dat echte gaten zijn. Ik denk dat er voldoende bewezen is. Een wetenschappelijke theorie is ook bewezen. Ik denk ook dat het nog geen wet is omdat er vanuit christelijke hoek nog weerstand is. Die weerstand is op geloofsgronden, niet op wetenschappelijke.
Wetenschap op zich is altijd voorzichtig met het postuleren van fundamentele zekerheden. Zo is de relativiteitstheorie ook nog steeds een theorie, omdat tot op heden nooit uit te sluiten is, dat er toch weer een wetenschappelijke "'overkoepeling"' wordt gevonden, waarbinnen de relativiteitstheorie een plaats heeft. Waar ligt het Ultieme Natuurlijk Fundamentele, dat antwoord is nog steeds niet te geven. De zoektocht gaat voort en voort en voort met tot dusverre steeds nieuwe ontdekkingen. Boeiend, zeker weten.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 28 jul 2022, 10:09
Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 08:46
En laten we wagentjes op Mars rijden.
Maar die hebben geen TomTom waar je een adres in kunt voeren.
Dat zou ook overbodig zijn.
Immers er wonen (nog) geen mensen op Mars, dus zijn er (nog) geen adressen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

small brother schreef: 28 jul 2022, 10:09
Mullog schreef: 28 jul 2022, 06:51
En ondertussen brengt je TomTom op basis van GPS op basis van al die verzinsels precies waar daar waar je naartoe wilt :lol: :lol: :lol:
De tovenaar zwaaide met z'n toverstaf en iedereen was getuige: daardoor gebeurde iets wonderlijks.
Dit is niet eens een reactie.
Of denk je dat wetenschappers tovenaars zijn? :D
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 08:44
small brother schreef: 27 jul 2022, 22:28 Een wetenschapper biedt geen voorspellende kracht.
Dit is totaal onjuist.
Heel veel wetenschap is er op gebaseerd dat men op grond van wat men heeft en denkt een voorspelling doet.
Juist als dit dan door het experiment wordt bevestigd is dat een hele sterke onderbouwing van zo'n hypothese
en kan die bevorderd worden tot theorie.
Ik verwees naar de claim van nauwkeurige voorspellingen. Raleigh en Jeans hadden andere experimentuitkomsten dan Wien. Planck plakte die twee gewoon aan elkaar. Michelson en Morley hadden andere uitkomsten dan de theorie. Einstein plakte die twee gewoon aan elkaar. Planck produceerde mechanische trillingen en waarschijnlijkheidsuitkomsten om de meest finzinnige impuls te bepalen. Einstein produceerde massaberanderingen voor het wegpoetsen van impulstekorten in massaloze deeltjes. Sindsdien is er geen enkele nauwkeurige uitkomst meer geweest: alles drijft op een theorie en bijpassende gezochte experimenten.

Waar jij dan zegt dat een experiment de voorspelling juist bevestigt, ben jij het hier die de cirkelredenerende praktijk bevestigt.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 28 jul 2022, 10:16
Bonjour schreef: 28 jul 2022, 10:07
De vraag is of dat echte gaten zijn. Ik denk dat er voldoende bewezen is. Een wetenschappelijke theorie is ook bewezen. Ik denk ook dat het nog geen wet is omdat er vanuit christelijke hoek nog weerstand is. Die weerstand is op geloofsgronden, niet op wetenschappelijke.
Wetenschap op zich is altijd voorzichtig met het postuleren van fundamentele zekerheden. Zo is de relativiteitstheorie ook nog steeds een theorie, omdat tot op heden nooit uit te sluiten is, dat er toch weer een wetenschappelijke "'overkoepeling"' wordt gevonden, waarbinnen de relativiteitstheorie een plaats heeft. Waar ligt het Ultieme Natuurlijk Fundamentele, dat antwoord is nog steeds niet te geven. De zoektocht gaat voort en voort en voort met tot dusverre steeds nieuwe ontdekkingen. Boeiend, zeker weten.
Een theorie is een hypothese waarvoor men zoveel bewijzen heeft gevonden dat men hem als juist aanvaardt.
(Wel binnen de ruimte waarbinnen de hypothese werd verondersteld)
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:19
small brother schreef: 28 jul 2022, 10:09 De tovenaar zwaaide met z'n toverstaf en iedereen was getuige: daardoor gebeurde iets wonderlijks.
Dit is niet eens een reactie.
Of denk je dat wetenschappers tovenaars zijn? :D
Analogie Tiberius Claudius, analogie. In elke tijd bestaan tovenaars, kraaltjes en spiegeltjes, blind geloof,ven haarlemmer olie. De kunst is alleen om die zaken niet ver van je af te veronderstellen. Je wordt er maar zo slachtoffer van.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

small brother schreef: 28 jul 2022, 10:20 Waar jij dan zegt dat een experiment de voorspelling juist bevestigt, ben jij het hier die de cirkelredenerende praktijk bevestigt.
Je leest niet wat er staat.
Als het experiment de hypothese niet bevestigt (wat vaak genoeg gebeurt) wordt deze verworpen.
Dus niks cirkelredenering, dat laten wetenschappers aan gelovigen over. :mrgreen:
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

small brother schreef: 28 jul 2022, 10:24
Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:19 Dit is niet eens een reactie.
Of denk je dat wetenschappers tovenaars zijn? :D
Analogie Tiberius Claudius, analogie. In elke tijd bestaan tovenaars, kraaltjes en spiegeltjes, blind geloof,ven haarlemmer olie. De kunst is alleen om die zaken niet ver van je af te veronderstellen. Je wordt er maar zo slachtoffer van.
Klopt.

Jij bent daar een goed voorbeeld van.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:22
peda schreef: 28 jul 2022, 10:16

Wetenschap op zich is altijd voorzichtig met het postuleren van fundamentele zekerheden. Zo is de relativiteitstheorie ook nog steeds een theorie, omdat tot op heden nooit uit te sluiten is, dat er toch weer een wetenschappelijke "'overkoepeling"' wordt gevonden, waarbinnen de relativiteitstheorie een plaats heeft. Waar ligt het Ultieme Natuurlijk Fundamentele, dat antwoord is nog steeds niet te geven. De zoektocht gaat voort en voort en voort met tot dusverre steeds nieuwe ontdekkingen. Boeiend, zeker weten.
Een theorie is een hypothese waarvoor men zoveel bewijzen heeft gevonden dat men hem als juist aanvaardt.
(Wel binnen de ruimte waarbinnen de hypothese werd verondersteld)
Zo werkt het in de praktijk. Maar in het land van verstand is alleen nodig dat iemand het licht aandoet. Dan ziet iedereen het gewoon. Jammer is dan dat wetenschappers zich hullen in afwerende taal, en burgers overgaan tot geloof en nakakelen. Maar de mens is geroepen om z'n eigen verstand te doen verlichten, zodat er ook nieuw licht kan gevonden en geworpen worden.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

small brother schreef: 28 jul 2022, 10:29
Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:22
Een theorie is een hypothese waarvoor men zoveel bewijzen heeft gevonden dat men hem als juist aanvaardt.
(Wel binnen de ruimte waarbinnen de hypothese werd verondersteld)
Zo werkt het in de praktijk. Maar in het land van verstand is alleen nodig dat iemand het licht aandoet. Dan ziet iedereen het gewoon. Jammer is dan dat wetenschappers zich hullen in afwerende taal, en burgers overgaan tot geloof en nakakelen. Maar de mens is geroepen om z'n eigen verstand te doen verlichten, zodat er ook nieuw licht kan gevonden en geworpen worden.
Je beweert wat van wetenschappers wat gewoon onjuist is.

Je verstand gebruiken behelst ook te luisteren naar anderen die er meer verstand van hebben.
Zit je op brugklas niveau dan maak je je belachelijk als je RT gaat aanvechten.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:25
small brother schreef: 28 jul 2022, 10:20 Waar jij dan zegt dat een experiment de voorspelling juist bevestigt, ben jij het hier die de cirkelredenerende praktijk bevestigt.
Je leest niet wat er staat.
Als het experiment de hypothese niet bevestigt (wat vaak genoeg gebeurt) wordt deze verworpen.
Dus niks cirkelredenering, dat laten wetenschappers aan gelovigen over. :mrgreen:
Goedkoop hoor. De hypothese wordt gemaakt op grond van bestaande wetenschap en consensus. Zolang het bestaande niet wordt aangevallen, breidelt de wetenschap zich uit.
Maar dat is dan wel onder bevestiging van die wetenschap die niet aangevallen wordt. Welle wetenschap daardoor groeit in sterkte en consensus. En er treedt steeds meer geloof op in die wetenschap.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:34
small brother schreef: 28 jul 2022, 10:29 Zo werkt het in de praktijk. Maar in het land van verstand is alleen nodig dat iemand het licht aandoet. Dan ziet iedereen het gewoon. Jammer is dan dat wetenschappers zich hullen in afwerende taal, en burgers overgaan tot geloof en nakakelen. Maar de mens is geroepen om z'n eigen verstand te doen verlichten, zodat er ook nieuw licht kan gevonden en geworpen worden.
Je beweert wat van wetenschappers wat gewoon onjuist is.

Je verstand gebruiken behelst ook te luisteren naar anderen die er meer verstand van hebben.
Zit je op brugklas niveau dan maak je je belachelijk als je RT gaat aanvechten.
En dat is waarom blind geloof ongeneeslijk is. Maar bedenk wel dat het geloof in God berust op wetten en wetmatigheden en op steefs meer zicht in de bredere samenhang. Niet op blind geloof.
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door peda »

Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:22
peda schreef: 28 jul 2022, 10:16

Wetenschap op zich is altijd voorzichtig met het postuleren van fundamentele zekerheden. Zo is de relativiteitstheorie ook nog steeds een theorie, omdat tot op heden nooit uit te sluiten is, dat er toch weer een wetenschappelijke "'overkoepeling"' wordt gevonden, waarbinnen de relativiteitstheorie een plaats heeft. Waar ligt het Ultieme Natuurlijk Fundamentele, dat antwoord is nog steeds niet te geven. De zoektocht gaat voort en voort en voort met tot dusverre steeds nieuwe ontdekkingen. Boeiend, zeker weten.
Een theorie is een hypothese waarvoor men zoveel bewijzen heeft gevonden dat men hem als juist aanvaardt.
(Wel binnen de ruimte waarbinnen de hypothese werd verondersteld)
Zo zie ik het ook. Een wetenschappelijke theorie heeft voor mij een hoge zekerheidswaarde en zo ga ik ook om met een theorie. Zo ken ik ook de ladder van de bewijzen en wel lopende van mathematisch bewijs, wetenschappelijk bewijs, filosofisch bewijs, geloofsbewijs, buikgevoel bewijs, met nog de nodige posities tussen de eerder genoemden. Bewijs is voor mij dus niet gelijk aan bewijs.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2549
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 28 jul 2022, 10:41
Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:22
Een theorie is een hypothese waarvoor men zoveel bewijzen heeft gevonden dat men hem als juist aanvaardt.
(Wel binnen de ruimte waarbinnen de hypothese werd verondersteld)
Zo zie ik het ook. Een wetenschappelijke theorie heeft voor mij een hoge zekerheidswaarde en zo ga ik ook om met een theorie. Zo ken ik ook de ladder van de bewijzen en wel lopende van mathematisch bewijs, wetenschappelijk bewijs, filosofisch bewijs, geloofsbewijs, buikgevoel bewijs, met nog de nodige posities tussen de eerder genoemden. Bewijs is voor mij dus niet gelijk aan bewijs.
Er is maar een bewijssoort.
Al die andere zij niet meer dan charlatan bewijzen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Mullog »

peda schreef: 28 jul 2022, 10:16
Bonjour schreef: 28 jul 2022, 10:07
De vraag is of dat echte gaten zijn. Ik denk dat er voldoende bewezen is. Een wetenschappelijke theorie is ook bewezen. Ik denk ook dat het nog geen wet is omdat er vanuit christelijke hoek nog weerstand is. Die weerstand is op geloofsgronden, niet op wetenschappelijke.
Wetenschap op zich is altijd voorzichtig met het postuleren van fundamentele zekerheden. Zo is de relativiteitstheorie ook nog steeds een theorie, omdat tot op heden nooit uit te sluiten is, dat er toch weer een wetenschappelijke "'overkoepeling"' wordt gevonden, waarbinnen de relativiteitstheorie een plaats heeft. Waar ligt het Ultieme Natuurlijk Fundamentele, dat antwoord is nog steeds niet te geven. De zoektocht gaat voort en voort en voort met tot dusverre steeds nieuwe ontdekkingen. Boeiend, zeker weten.
Zoals jij het schrijft lijkt de relativiteitstheorie nog een hypothese terwijl je toch wel mag stellen dat de relativiteitstheorie gewoon een echte theorie is in de zin van
Een wetenschappelijke theorie is een verklaring van een aspect van de natuurlijke wereld en het universum dat herhaaldelijk is getest en geverifieerd in overeenstemming met de wetenschappelijke methode, met behulp van geaccepteerde protocollen voor observatie, meting en evaluatie van resultaten.
Wat je goed hebt is dat een nieuwe theorie de oude moet vervangen of, en dat speelt naar mate we meer weten steeds meer, de oude theorie in zich moet opnemen. De relativiteitstheorie doet dat met Newton, wiens wetten niets anders zijn dan een speciaal geval van de relativiteitstheorie.

Voor de evolutietheorie geldt dat deze de biologie volledig omvat, zoals Theodosius Dobzhansky in 1973 stelde "‘Nothing in biology makes sense except in the light of evolution’". Tenzij je ID erbij haalt, natuurlijk. Maar ja, ID levert nergens een verklaring voor.
Mullog
Berichten: 3842
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Mullog »

small brother schreef: 28 jul 2022, 10:35
Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:25

Je leest niet wat er staat.
Als het experiment de hypothese niet bevestigt (wat vaak genoeg gebeurt) wordt deze verworpen.
Dus niks cirkelredenering, dat laten wetenschappers aan gelovigen over. :mrgreen:
Goedkoop hoor. De hypothese wordt gemaakt op grond van bestaande wetenschap en consensus. Zolang het bestaande niet wordt aangevallen, breidelt de wetenschap zich uit.
Maar dat is dan wel onder bevestiging van die wetenschap die niet aangevallen wordt. Welle wetenschap daardoor groeit in sterkte en consensus. En er treedt steeds meer geloof op in die wetenschap.
Volgens mij vallen wetenschappers continue de wetenschap aan. Het vervelende is dat deze in behoorlijk wat domeinen eenvoudig stand houdt. Alleen aan de randen vallen er slachtoffers onder de hypotheses wat uiteindelijk leidt tot een vergroting van het domein.
peda
Berichten: 20594
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door peda »

Hallo Mullog,

Als vriend der wetenschap ben ik het met jouw inbreng zonder meer eens. Omdat ik ook het domein metafysica doorspit, mogen mijn van daaruit gedane opmerkingen niet strijdig zijn met de wetenschap. Ik vind dat voor mij best wel een uitdaging, wanneer het bijvoorbeeld gaat over de omgang met Wonderen of met de omgang met T E om maar enige hot items te noemen. Dat betekent best wel literatuuronderzoek om tot voor mij bevredigende resultaten te komen en het is ook duidelijk dat ik tegen grenzen aanloop, waarbij ik een metafysische uitspraak niet kan accepteren. Voor mij de grens tussen goede en slechte metafysica. It depends van het thema.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:26
small brother schreef: 28 jul 2022, 10:24
Analogie Tiberius Claudius, analogie. In elke tijd bestaan tovenaars, kraaltjes en spiegeltjes, blind geloof,ven haarlemmer olie. De kunst is alleen om die zaken niet ver van je af te veronderstellen. Je wordt er maar zo slachtoffer van.
Klopt.

Jij bent daar een goed voorbeeld van.
Nee hoor, in dergelijke beelden uitgedrukt ben ik een ketter of een heks. Die zijn over het algemeen vooral slachtoffer van hun omgeving.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Dat_beloof_ik »

small brother schreef: 28 jul 2022, 10:20 ]Ik verwees naar de claim van nauwkeurige voorspellingen. Raleigh en Jeans hadden andere experimentuitkomsten dan Wien.
Rayleigh. Het was Rayleigh, niet Raleigh.
Als je iets overtypt dat je niet snapt, zorg dan in ieder geval dat je goed typt.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7667
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door Bonjour »

small brother schreef: 28 jul 2022, 14:32
Tiberius Claudius schreef: 28 jul 2022, 10:26 Klopt.

Jij bent daar een goed voorbeeld van.
Nee hoor, in dergelijke beelden uitgedrukt ben ik een ketter of een heks. Die zijn over het algemeen vooral slachtoffer van hun omgeving.
Op dit moment doe je een gooi naar charlatan. Die worden meestal gewoon genegeerd.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

Bonjour schreef: 28 jul 2022, 23:32
small brother schreef: 28 jul 2022, 14:32
Nee hoor, in dergelijke beelden uitgedrukt ben ik een ketter of een heks. Die zijn over het algemeen vooral slachtoffer van hun omgeving.
Op dit moment doe je een gooi naar charlatan. Die worden meestal gewoon genegeerd.
Dat maakt geen fluit uit zolang er geen inhoud wordt gebracht.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3593
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door dingo »

small brother schreef: 28 jul 2022, 23:44
Bonjour schreef: 28 jul 2022, 23:32

Op dit moment doe je een gooi naar charlatan. Die worden meestal gewoon genegeerd.
Dat maakt geen fluit uit zolang er geen inhoud wordt gebracht.
Inderdaad je brengt tot nu toe geen enkele inhoud.
Spreuken 26:4
small brother
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 okt 2021, 17:01
Man/Vrouw: M

Re: Dateringsmethoden en ouderdom van de aarde

Bericht door small brother »

small brother schreef: 28 jul 2022, 23:44 Dat maakt geen fluit uit zolang er geen inhoud wordt gebracht.
Inderdaad je brengt tot nu toe geen enkele inhoud.
1.. Wetenschap is een geloof, en individuen komen nooit tot een kritisch twijfelen aan de fundamenten van ex cathedra gecommuniceerde leer en doctrines.
2. Wetenschap drijft op kunstig verzonnen constructies om de deskundigen te vervoeren, en het onbegrip te maskeren. Van het allerminste (quanta) tot het allermeeste (lichtsnelheid). Terwijl die uitersten juist voor de complotdenkers verdacht zijn: ze bevinden zich beide op onbereikbaar terrein, waar uitsluitend (voorgekookte) experimenten uitsluitsel kunnen bieden.
3. Een wetenschapper verklaart nooit. Genoeg is een match tussen experiment en hypothese of model.
4. Zonder een sluitende verklaring en zonder aanspreekbaarheid is de wetenschap geen wetenschap. Maar weldoordachte fantasie en onderbouwd geloof. En dat temeer als van de natuurwetten gewoon wordt afgeweken.