Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Dat_beloof_ik »

Leon schreef: 13 jun 2022, 17:27

Makes sense in your head.
Just like your words do in your head.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Leon »

Dat_beloof_ik schreef: 13 jun 2022, 21:30
Leon schreef: 13 jun 2022, 17:27

Makes sense in your head.
Just like your words do in your head.
True.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Messenger »

Leon schreef: 13 jun 2022, 21:28
Messenger schreef: 13 jun 2022, 00:35 1. Denk je dat je bewustzijn invloed heeft op subatomaire deeltjes?
2. Denk je dat er deeltjes overal waar mogelijk tegelijk verschijnen?
3. Denk je dat er steeds miljarden parallelle universums ontstaan?

Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.
Bij 1 gaat het misschien over het CCCH onderzoek (Consciousness Causes Collapse Hypothesis)

Voor mij is interessant dat met bewustzijn het geestelijke een erkende waarde krijgt.

Bij 2 gaat het misschien over of het universum materieel gedetermineerd is. Als er zomaar materie bijkomt of af gaat, zonder reden, kan je moeilijk volhouden dat we wereld gedetermineerd is.

Voor mij is interessant dat we vrijheid hebben, want dat ik zie ik als God’s gunst.

Bij 3 gaat het misschien over of rechtvaardigheid mogelijk is, goede mensen gaan naar een goed universum en slechte mensen gaan naar een slecht universum. Bij oneindig veel mogelijkheden kan er oneindig veel rechtvaardigheid zijn.

Voor mij is interessant dat rechtvaardigheid met universums en dan dus bewustzijn te maken heeft.

@Messenger en voor jou? Waarom is het interessant?
Ik kijk momenteel de serie Six Feet Under (gemaakt rond jaar 2000) en die is geweldig. Te zien op HBO max.
In de eerste aflevering van seizoen 3 wordt de zoon van een overleden begrafenisondernemer geopereerd aan zijn hersenen en stelt zijn zoon de vragen die ik in de opening van dit topic stelde.
Vraag 2 is niet volledig want de vraag is : Denk je dat deeltjes terug en vooruit kunnen in de tijd en dat deeltjes overal waar mogelijk tegelijk verschijnen?

Ik ben uren aan het zoeken geweest naar de betreffende scene op Youtube. De enige relevante video is van slechte kwaliteit. Toch zet ik de link ervan hier neer : https://www.youtube.com/watch?v=INCGp-mB5aE

De besproken materie houdt me al geruime tijd bezig. Onder andere in Walsch werd dit uitgelegd en nu, tot mijn verbazing en vreugde, werd het verwerkt in de scene. Zelf heb ik ook ooit ervaren dat ons bewustzijn overal is en alles omvat dat er is. In vele dimensies.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Leon »

Messenger schreef: 14 jun 2022, 14:01
Leon schreef: 13 jun 2022, 21:28 @Messenger en voor jou? Waarom is het interessant?
Ik kijk momenteel de serie Six Feet Under (gemaakt rond jaar 2000) en die is geweldig. Te zien op HBO max.
In de eerste aflevering van seizoen 3 wordt de zoon van een overleden begrafenisondernemer geopereerd aan zijn hersenen en stelt zijn zoon de vragen die ik in de opening van dit topic stelde.
Vraag 2 is niet volledig want de vraag is : Denk je dat deeltjes terug en vooruit kunnen in de tijd en dat deeltjes overal waar mogelijk tegelijk verschijnen?

Ik ben uren aan het zoeken geweest naar de betreffende scene op Youtube. De enige relevante video is van slechte kwaliteit. Toch zet ik de link ervan hier neer : https://www.youtube.com/watch?v=INCGp-mB5aE

De besproken materie houdt me al geruime tijd bezig. Onder andere in Walsch werd dit uitgelegd en nu, tot mijn verbazing en vreugde, werd het verwerkt in de scene. Zelf heb ik ook ooit ervaren dat ons bewustzijn overal is en alles omvat dat er is. In vele dimensies.
Ok bedankt voor de uitleg. Ik heb zelf geen HBO max.

Voor een deeltje maakt de richting van de tijd niet uit. Er is wel een vraagstuk waarom er zo weinig anti-materie is. Misschien dat in het begin van de tijd de materie met de tijd meeging en de anti-materie met de anti-tijd. Die anti-materie moeten we dan nog tegenkomen… dat is echter een weinig bezield beeld van de wereld.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Messenger »

Leon schreef: 14 jun 2022, 14:31
Messenger schreef: 14 jun 2022, 14:01
Ik kijk momenteel de serie Six Feet Under (gemaakt rond jaar 2000) en die is geweldig. Te zien op HBO max.
In de eerste aflevering van seizoen 3 wordt de zoon van een overleden begrafenisondernemer geopereerd aan zijn hersenen en stelt zijn zoon de vragen die ik in de opening van dit topic stelde.
Vraag 2 is niet volledig want de vraag is : Denk je dat deeltjes terug en vooruit kunnen in de tijd en dat deeltjes overal waar mogelijk tegelijk verschijnen?

Ik ben uren aan het zoeken geweest naar de betreffende scene op Youtube. De enige relevante video is van slechte kwaliteit. Toch zet ik de link ervan hier neer : https://www.youtube.com/watch?v=INCGp-mB5aE

De besproken materie houdt me al geruime tijd bezig. Onder andere in Walsch werd dit uitgelegd en nu, tot mijn verbazing en vreugde, werd het verwerkt in de scene. Zelf heb ik ook ooit ervaren dat ons bewustzijn overal is en alles omvat dat er is. In vele dimensies.
Ok bedankt voor de uitleg. Ik heb zelf geen HBO max.

Voor een deeltje maakt de richting van de tijd niet uit. Er is wel een vraagstuk waarom er zo weinig anti-materie is. Misschien dat in het begin van de tijd de materie met de tijd meeging en de anti-materie met de anti-tijd. Die anti-materie moeten we dan nog tegenkomen… dat is echter een weinig bezield beeld van de wereld.
Zou de anti-materie zich ophouden in het niets?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Mullog »

Messenger schreef: 14 jun 2022, 16:45
Leon schreef: 14 jun 2022, 14:31

Ok bedankt voor de uitleg. Ik heb zelf geen HBO max.

Voor een deeltje maakt de richting van de tijd niet uit. Er is wel een vraagstuk waarom er zo weinig anti-materie is. Misschien dat in het begin van de tijd de materie met de tijd meeging en de anti-materie met de anti-tijd. Die anti-materie moeten we dan nog tegenkomen… dat is echter een weinig bezield beeld van de wereld.
Zou de anti-materie zich ophouden in het niets?
Als er anti-materie in het niets zit, is het niets geen niets meer :lol:
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 14 jun 2022, 16:54
Messenger schreef: 14 jun 2022, 16:45
Zou de anti-materie zich ophouden in het niets?
Als er anti-materie in het niets zit, is het niets geen niets meer :lol:
Ja dat dacht ik zelf ook. Heb de vraag toch maar gesteld. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Leon »

Messenger schreef: 14 jun 2022, 16:57
Mullog schreef: 14 jun 2022, 16:54
Als er anti-materie in het niets zit, is het niets geen niets meer :lol:
Ja dat dacht ik zelf ook. Heb de vraag toch maar gesteld. :)
Als je “niets” definieert als “niet in de huidige tijd” of dus “iets wat nog niet gebeurd is” ook “niets” wilt noemen, dan wel.
[uit principe ben ik voor principes]
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door peda »

Leon schreef: 14 jun 2022, 17:28
Messenger schreef: 14 jun 2022, 16:57
Ja dat dacht ik zelf ook. Heb de vraag toch maar gesteld. :)
Als je “niets” definieert als “niet in de huidige tijd” of dus “iets wat nog niet gebeurd is” ook “niets” wilt noemen, dan wel.
Over het begrip "" Niets "" kan een zeer goede discussie plaats vinden. Niets in de theologie, is niet het niets in de filosofie en niet het niets in de natuurwetenschap. Daar begint reeds de "leukigheid "'. Wat is de definitie van "" Niets "".
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Mart »

Messenger schreef: 13 jun 2022, 00:35 1. Denk je dat je bewustzijn invloed heeft op subatomaire deeltjes?
Nee, maar het zou kunnen. De meeste interpretaties van de Kwantum Mechanica gaan er echter niet van uit.
2. Denk je dat er deeltjes overal waar mogelijk tegelijk verschijnen?
Deeltjes zijn ten diepste golven.
3. Denk je dat er steeds miljarden parallelle universums ontstaan?
Meer dan miljarden: alles dat mogelijk is. Dit is een interpretatie van de Kwantum Mechaninca die door nogal wat wetenschappers wordt aangehangen en eveneens mijn voorkeur heeft. De Kopenhaagse interpretatie wordt echter door nog veel meer wetenschappers aangehangen en die gaat daar echter niet van uit.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Alomtegenwoordigheid, enkele vragen

Bericht door Snelheid »

Men zou kunnen zeggen NIETS is totale zuiverheid; zo als het loslaten winnen is.

Voorts laat het wetenschappelijk onderzoek voort gaan we worden er rijker van.
VERITAS VOS LIBERABIT.