Het ervaren van mensen die overleden zijn

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2465
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 13 aug 2022, 14:42
Tiberius Claudius schreef: 13 aug 2022, 13:45 ...
Ik heb ook nergens gelezen dat Jezus dat verboden zou hebben.
...
Volgens mij was het celibaat een algemene maatregel van bestuur dat de erfenissen van de geestelijken niet naar de kinderen gingen maar de kerk toekwamen.
Dat klopt wel een beetje.
Wel is het onduidelijk wanneer het echt formeel van kracht werd.
Niettemin bleven er toch ook vaak hogere geestelijken die er een of meer levensgezellinnen op na hielden.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 13 aug 2022, 14:36
Snelheid schreef: 13 aug 2022, 14:23
Laster en leugens maar ja dat heb je met mensen die denken dat ze het weten ...................niet dus.
Je bent zeker Katholiek.

Ik had eens een studente die katholiek was opgevoed, maar die niet wist van de Inquisitie.

Voor die Pausen:
Zoek maar eens onder de Borgia's.
Je draait het alle kanten uit,maar je maakt je schuldig aan laster en leugens.
Je haat is een slechte raadgever.
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

hopper schreef: 13 aug 2022, 10:40
peda schreef: 13 aug 2022, 10:18 G G = forum Gore Grappen :lol: :lol:

Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde, dus verbonden is met het verblijf op aarde.
Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ?? Herinnering ??
Seksuele gevoelens doen zich voor op fysiek niveau, maar ook op spiritueel niveau. Zo boven, zo beneden is een oude wijsheid.

Het is niet zo dat louter hormonen seksualiteit veroorzaken. Dat is alleen het geval als je nog een naakte aap bent.
(Naakte aap = voortkomend uit de evolutie)
Dat op spiritueel niveau seksualiteit wordt geprezen, is voor mij nieuw. ik heb altijd begrepen dat zowel in de godsdienstige als in de esoterische omgeving de behoefte/interesse aan lichamelijke seksualiteit als een "'laagwaardige"' aktiviteit werd en wordt gezien. Het sublimeren van de seksualiteit, zie ik eerder als in het spirituele domein prijzenswaardig, om richting het "' goddelijke "" op te schuiven. De seksende Hemel naar opvatting van Messenger valt m.i. wel buiten de gangbare opvattingen rond het spirituele einddoel. De mens met grote interesse voor het lichamelijke heeft op de spirituele liniaal nog een lange weg te gaan alvorens hij/ zij "" Thuis-komt "'. Over de invulling van "" Thuis-komen "' kun je weer een topic openen, daarover bestaat onder de spirituelen zeker geen overeenstemming. Geen inhoudelijke inbreng , eindeloze herhaling van steeds hetzelfde volgens anderen, het moet maar om de "" Tote-Hose "" buiten het forum te laten.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 14 aug 2022, 09:46
hopper schreef: 13 aug 2022, 10:40

Seksuele gevoelens doen zich voor op fysiek niveau, maar ook op spiritueel niveau. Zo boven, zo beneden is een oude wijsheid.

Het is niet zo dat louter hormonen seksualiteit veroorzaken. Dat is alleen het geval als je nog een naakte aap bent.
(Naakte aap = voortkomend uit de evolutie)
Dat op spiritueel niveau seksualiteit wordt geprezen, is voor mij nieuw. ik heb altijd begrepen dat zowel in de godsdienstige als in de esoterische omgeving de behoefte aan lichamelijke seksualiteit als een "'laagwaardige"' aktiviteit werd en wordt gezien. Het sublimeren van de seksualiteit, zie ik eerder als prijzenswaardig, om richting het "' goddelijke "" op te schuiven. De seksende Hemel naar opvatting van Messenger valt m.i. wel buiten de gangbare opvattingen rond het spirituele einddoel. De mens met grote interesse voor het lichamelijke heeft op de spirituele liniaal nog een lange weg te gaan alvorens hij/ zij "" Thuis-komt "'. Over de invulling van "" Thuis-komen "' kun je weer een topic openen, daarover bestaat onder de spirituelen zeker geen overeenstemming. Geen inhoudelijke inbreng , deze overpeinzing, althans volgens diegenen die inhoudelijk weer anders ingevuld zien.
Jij doelt op ascese. De begeerten beteugelen en zelftucht toepassen. Mensen die bewust ascese toepassen willen direct door naar het 'goddelijke' optrekken. Maar dan ontstaat er weer een begeerte naar het 'goddelijke'. Ik zie ascese als een dwaling.

Daarmee is het omgekeerde ook niet waar. Seksuele losbandigheid zal ik niet propageren. Zoiets als bv betaalde seks vind ik uitermate dubieus. Het liederlijke gedrag van de studenten laatst heeft evenmin mijn bekoring. Seksualiteit kan plaats vinden tussen 2 mensen in een liefdesrelatie. Als die relatie er niet is om wat voor reden dan ook, dan is het jammer maar helaas. Is deze er wel dan kan er niet alleen lichamelijke liefde plaats hebben, maar ook een spirituele liefde: de geliefden gaan in elkaar op en worden een.

De seksuele verbinding tussen 2 mensen (man-vrouw, man-man, vrouw-vrouw) is een kopie op seksueel niveau van de universele eenwording welke mogelijk is. En waarom is dat? Binnen een seksuele verbinding is er al snel de neiging om toe te geven aan de eigen belangen (genot), maar het biedt tevens de mogelijkheid om af te zien van de eigen belangen om wat voor reden dan ook. In die dualiteit kan de mens kiezen voor het eigenbelang of voor het anderbelang.

Wie in ascese van het lichamelijke leeft die zal al snel uitdoven. Min of meer de boeddhistische weg. De weg van Eckhart is een andere: namelijk een van afgescheidenheid van we wereld terwijl je midden in die wereld staat en leeft. Het is een veel moeilijkere weg dan ascese. Het is wat Eckhart verbindt met Plotinus en ook met Jezus. Het is juist deze afgescheidenheid (van de wereld) welke resulteert in de zogenaamde 'dood van het zelf'. Maar dan niet teruggetrokken in een klooster, maar vol in het leven staande.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

In jouw begrippenkader valt lichamelijke seks toch tot het "' wordende "' en niet tot het "' zijnde "'. Nu hoeft niet alles wat "' wordend "' is ook slecht te zijn, maar het "' wordende "' ligt spiritueel gezien toch op de liniaal achter op het "" zijnde "" en daar ging het mij om. Noch het christendom, noch Plotinus halen het "' heil "' uit het "' wordende "', waarbij beiden het "' heil "' wel totaal anders zien. Heil is ten diepste het spirituele "" Thuis-komen "".
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

peda schreef: 13 aug 2022, 10:18 G G = forum Gore Grappen :lol: :lol:

Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde, dus verbonden is met het verblijf op aarde.
Een schaamtecultuur is ontstaan in het Oude Testament, in het boek Genesis. Adam en Eva gingen zich schamen voor hun naaktheid. Sindsdien is het in Afghanistan voor vrouwen verboden om zonder kampeertent over straat te gaan, want als vrouwelijke huid of haren zichtbaar zijn, is de moslimman volgens de Taliban niet meer te houden van bronstigheid.

Met als andere vorm van religieuze preutsheid: het tepelincident van Janet Jackson waardoor Amerika op zijn kop stond en te klein was voor het Nipplegateschandaal.

Seks en lust zijn juist de aangename speeltjes (mits wederzijds gewenst) om te genieten van de geneugten van het menselijk lichaam.
Het is een van de belangrijkste redenen voor God om zich in fysieke lichamen empirisch te ervaren. Het is het zichzelf verwennen met paradijselijke seksuele ervaringen.
Wat gezegd wordt dat seks en lust lagere Aardse zaken zijn is niet correct. Het fysieke seksuele leven is er voor God (en de delen van God) om te genieten.
Peda schreef: Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ?? Herinnering ??
Die gevoelens zijn deel van elk spiritueel wezen. Het is niet een puur lichamelijk aspect, de fysieke lichamelijkheid is juist nodig om intieme gevoelens te kunnen ervaren voor elk spiritueel wezen.

De taboesfeer op seks verhindert velen van een optimaal orgasme vanwege gevoelens van schaamte, schuld en angst voor afkeuring.
Zo bereiken sommigen geen staat van opwinding, geen optimale gemeenschap en geen optimaal orgasme. Omdat de mensen is wijsgemaakt dat seks zondig is op vele manieren.
Daarom wordt er geheimzinnig over gedaan en feitelijk compleet gestoord als je het mij vraagt.

Daarentegen is het geen enkel probleem als mensen elkaar op televisie in films en series fors geweld en folteringen laten zien, maar zappen ouders weg zodra twee mensen de liefde bedrijven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 14 aug 2022, 10:41 In jouw begrippenkader valt lichamelijke seks toch tot het "' wordende "' en niet tot het "' zijnde "'. Nu hoeft niet alles wat "' wordend "' is ook slecht te zijn, maar het "' wordende "' ligt spiritueel gezien toch op de liniaal achter op het "" zijnde "" en daar ging het mij om. Noch het christendom, noch Plotinus halen het "' heil "' uit het "' wordende "', waarbij beiden het "' heil "' wel totaal anders zien. Heil is ten diepste het spirituele "" Thuis-komen "".
Het zogenaamde etherische lichaam behoort absoluut tot het 'wordende'. Bij de dood stopt de 'toevoer' en dat is het einde van dat wat we leven noemen. Hoe overledenen dan bij de tante van Zolder op de raam kan tikken weet ik niet. I.i.g. niet als etherisch lichaam.

Echter op weg naar het Ene kom je het etherisch lichaam onvermijdelijk tegen, net zoals het emotionele lichaam (pijnlichaam). Het verrijkt je kennis.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 14 aug 2022, 11:12
peda schreef: 13 aug 2022, 10:18 G G = forum Gore Grappen :lol: :lol:

Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde, dus verbonden is met het verblijf op aarde.
Een schaamtecultuur is ontstaan in het Oude Testament, in het boek Genesis. Adam en Eva gingen zich schamen voor hun naaktheid. Sindsdien is het in Afghanistan voor vrouwen verboden om zonder kampeertent over straat te gaan, want als vrouwelijke huid of haren zichtbaar zijn, is de moslimman volgens de Taliban niet meer te houden van bronstigheid.

Met als andere vorm van religieuze preutsheid: het tepelincident van Janet Jackson waardoor Amerika op zijn kop stond en te klein was voor het Nipplegateschandaal.

Seks en lust zijn juist de aangename speeltjes (mits wederzijds gewenst) om te genieten van de geneugten van het menselijk lichaam.
Het is een van de belangrijkste redenen voor God om zich in fysieke lichamen empirisch te ervaren. Het is het zichzelf verwennen met paradijselijke seksuele ervaringen.
Wat gezegd wordt dat seks en lust lagere Aardse zaken zijn is niet correct. Het fysieke seksuele leven is er voor God (en de delen van God) om te genieten.
Peda schreef: Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ?? Herinnering ??
Die gevoelens zijn deel van elk spiritueel wezen. Het is niet een puur lichamelijk aspect, de fysieke lichamelijkheid is juist nodig om intieme gevoelens te kunnen ervaren voor elk spiritueel wezen.

De taboesfeer op seks verhindert velen van een optimaal orgasme vanwege gevoelens van schaamte, schuld en angst voor afkeuring.
Zo bereiken sommigen geen staat van opwinding, geen optimale gemeenschap en geen optimaal orgasme. Omdat de mensen is wijsgemaakt dat seks zondig is op vele manieren.
Daarom wordt er geheimzinnig over gedaan en feitelijk compleet gestoord als je het mij vraagt.

Daarentegen is het geen enkel probleem als mensen elkaar op televisie in films en series fors geweld en folteringen laten zien, maar zappen ouders weg zodra twee mensen de liefde bedrijven.
Ik denk eerder dat deze natuurlijke neiging in ons menselijk lichaam aanwezig is in het kader van bewustwording.
We hebben vele incarnaties nodig om bewust te worden. Het belangrijkste in dat kader is de voortplanting, want als er geen volgende generaties zijn wordt dat lastig voor een ieder die zijn kringloop hier nog niet voltooid heeft.

Wat niet wegneemt dat je er natuurlijk samen veel plezier aan kunt èn mag beleven. Maar het is belangrijk om de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van het samenzijn te nemen, er tevens voor te waken dat de geest niet uit de fles ontsnapt en het een en ander ontaardt in een lust-cultuur waarbinnen vrouwen als niet meer dan sperma-depots worden gezien en/of een sexverslaving.

In dat verband vind ik het een zorgelijke ontwikkeling dat bijvoorbeeld maar 8% van de risico-groep aangaande de apenpakken bereid is het gedrag aan te passen en zich te beperken tot één sex-partner; de rest is ‘daar onzeker over’. Losse contacten zijn nu funest aangezien het virus zich daardoor ongebreideld verspreidt. Als de gezondheid van je partner(s) (en van jezelf!) van ondergeschikt belang is, is dat een bedenkelijke ontwikkeling.

https://nos.nl/l/2440157
Laatst gewijzigd door Yours op 14 aug 2022, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 14 aug 2022, 10:41 In jouw begrippenkader valt lichamelijke seks toch tot het "' wordende "' en niet tot het "' zijnde "'. Nu hoeft niet alles wat "' wordend "' is ook slecht te zijn, maar het "' wordende "' ligt spiritueel gezien toch op de liniaal achter op het "" zijnde "" en daar ging het mij om. Noch het christendom, noch Plotinus halen het "' heil "' uit het "' wordende "', waarbij beiden het "' heil "' wel totaal anders zien. Heil is ten diepste het spirituele "" Thuis-komen "".
Ik probeer ook een beetje in het kader van het topic te blijven. Alles wat leeft is per definitie wordend. Doch het zgn 'etherisch dubbel' kan niet na de dood bestaan, maar kan ook niet (in het geval van Zolder) uittreden. Immers dan zou het achterblijvende lichaam van de heer Zolder dood gaan. Het is wat leven schenkt aan de mens (en vermoedelijk aan alles wat leeft). Het etherisch lichaam is ook nog eens verenigbaar met ET. Immers ET gaat niet over het ontstaan van leven of wat leven nu eigenlijk is.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

hopper schreef: 14 aug 2022, 12:25
peda schreef: 14 aug 2022, 10:41 In jouw begrippenkader valt lichamelijke seks toch tot het "' wordende "' en niet tot het "' zijnde "'. Nu hoeft niet alles wat "' wordend "' is ook slecht te zijn, maar het "' wordende "' ligt spiritueel gezien toch op de liniaal achter op het "" zijnde "" en daar ging het mij om. Noch het christendom, noch Plotinus halen het "' heil "' uit het "' wordende "', waarbij beiden het "' heil "' wel totaal anders zien. Heil is ten diepste het spirituele "" Thuis-komen "".
Ik probeer ook een beetje in het kader van het topic te blijven. Alles wat leeft is per definitie wordend. Doch het zgn 'etherisch dubbel' kan niet na de dood bestaan, maar kan ook niet (in het geval van Zolder) uittreden. Immers dan zou het achterblijvende lichaam van de heer Zolder dood gaan. Het is wat leven schenkt aan de mens (en vermoedelijk aan alles wat leeft). Het etherisch lichaam is ook nog eens verenigbaar met ET. Immers ET gaat niet over het ontstaan van leven of wat leven nu eigenlijk is.
Hallo Hopper,

Zelf denk ik dat in het verhaal van de uittreding er wel "" IETS ESSENTEELS "" het lichaam tijdelijk verlaat en dat het achtergebleven lichaam wanneer de uittreding niet ongedaan gemaakt zou worden, dan quasi geen mens meer genoemd kan worden. Een zielloos lichaam, een lichaam zonder zelfbewustzijn of hoe de ESSENTIE ook te noemen , is een lichaam vegeterend in een vorm van eeuwige "' coma "" toestand. Maar ik wacht op Zolder, hij is de ervaringsdeskundige.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 14 aug 2022, 12:23 Ik denk eerder dat deze natuurlijke neiging in ons menselijk lichaam is aangelegd in het kader van bewustwording.
We hebben vele incarnaties nodig om bewust te worden. Het belangrijkste in dat kader is de voortplanting, want als er geen volgende generaties zijn wordt dat lastig voor een ieder die zijn kringloop hier nog niet voltooid heeft.
Na elk leven is volledige bewustzijn herinnerd. Na 1 incarnatie dus al volgens mij.
Voortplanting is daarin niet van belang, na het empirisch ervaren van 1 incarnatie is/wordt ons spirituele wezen weer alwetend en daarmee volledig bewust. Om bij het opnieuw incarneren weer gekozen wordt voor (deels) onwetendheid.
Yours schreef: Wat niet wegneemt dat je er natuurlijk samen veel plezier aan kunt èn mag beleven. Maar het is belangrijk om de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van het samenzijn te nemen, er tevens voor te waken dat de geest niet uit de fles ontsnapt en het een en ander ontaardt in een lust-cultuur waarbinnen vrouwen als niet meer dan sperma-depots worden gezien en/of sexverslaving.
Ik heb het niet over misbruik gehad maar over wederzijdse overeenstemming.
Overigens worden niet alleen vrouwen gezien als lustobject, ook mannen hebben te maken met misbruik. Ik weet dat er ontgroeningen zijn waarin de feuten worden gedwongen tot homoseksuele handelingen en daaraan worden onderworpen.
Jongens die dakloos zijn, immigranten, drugsverslaafden worden gedwongen in prostitutie en uitgebuit. Daar is weinig over bekend, vooral omdat voornamelijk heteroseksuele jongens en mannen vernederd zijn en het een groot taboe is (ook in eerculturen), en aangifte bij politie meestal niet plaatsvindt.
Yours schreef: In dat verband vind ik het een zorgelijke ontwikkeling dat bijvoorbeeld maar 8% van de risico-groep aangaande de apenpakken bereid is het gedrag aan te passen en zich te beperken tot één sex-partner; de rest is ‘daar onzeker over’. Losse contacten zijn nu funest aangezien het virus zich daardoor ongebreideld verspreidt. Als de gezondheid van je partner(s) (en van jezelf!) van ondergeschikt belang is, is dat een bedenkelijke ontwikkeling.

https://nos.nl/l/2440157
Vooral die kleine groep is een risico waardoor ze als eersten gevaccineerd worden. Hun seksuele levensstijl is dynamisch en promiscue.
De wereld is vol gevaren, altijd zo geweest, en een seksueel zeer actieve persoon gooit niet altijd zomaar het roer om.
Ik behoor niet tot die groep. De groep homoseksuelen die besmet zijn met apenpokken zijn de kanaries in de mijn die de wereld waarschuwen voor een mogelijk pandemisch wordend virus, zoals in de jaren tachtig met het HIV-virus. De fout die toen gemaakt werd door de republikeinse Reagan-administratie, was geen prioriteit geven aan ontwikkeling van vaccins omdat het 'slechts homo's betrof''. Inmiddels weten we dat zowel HIV als apenpokken al langer voorkomen in Afrikaanse heteroseksuele gemeenschappen. HIV bestond in de jaren 80 al zeker 150 jaar.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

peda schreef: 14 aug 2022, 13:12
hopper schreef: 14 aug 2022, 12:25

Ik probeer ook een beetje in het kader van het topic te blijven. Alles wat leeft is per definitie wordend. Doch het zgn 'etherisch dubbel' kan niet na de dood bestaan, maar kan ook niet (in het geval van Zolder) uittreden. Immers dan zou het achterblijvende lichaam van de heer Zolder dood gaan. Het is wat leven schenkt aan de mens (en vermoedelijk aan alles wat leeft). Het etherisch lichaam is ook nog eens verenigbaar met ET. Immers ET gaat niet over het ontstaan van leven of wat leven nu eigenlijk is.
Hallo Hopper,

Zelf denk ik dat in het verhaal van de uittreding er wel "" IETS ESSENTEELS "" het lichaam tijdelijk verlaat en dat het achtergebleven lichaam wanneer de uittreding niet ongedaan gemaakt zou worden, dan quasi geen mens meer genoemd kan worden. Een zielloos lichaam, een lichaam zonder zelfbewustzijn of hoe de ESSENTIE ook te noemen , is een lichaam vegeterend in een vorm van eeuwige "' coma "" toestand. Maar ik wacht op Zolder, hij is de ervaringsdeskundige.
Het astrale lichaam, verbonden met het vierde chakra en tevens de verbindende factor tussen de 3 aardse en de 3 spirituele energiecentra, treedt dan ook uit en gaat bij het sterven door het breken van het zilveren koord na de dood verder. Daarbinnen is Alles verzameld.
Laatst gewijzigd door Yours op 14 aug 2022, 15:05, 6 keer totaal gewijzigd.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 14 aug 2022, 13:15
Yours schreef: 14 aug 2022, 12:23 Ik denk eerder dat deze natuurlijke neiging in ons menselijk lichaam is aangelegd in het kader van bewustwording.
We hebben vele incarnaties nodig om bewust te worden. Het belangrijkste in dat kader is de voortplanting, want als er geen volgende generaties zijn wordt dat lastig voor een ieder die zijn kringloop hier nog niet voltooid heeft.
Na elk leven is volledige bewustzijn herinnerd. Na 1 incarnatie dus al volgens mij.
Voortplanting is daarin niet van belang, na het empirisch ervaren van 1 incarnatie is/wordt ons spirituele wezen weer alwetend en daarmee volledig bewust. Om bij het opnieuw incarneren weer gekozen wordt voor (deels) onwetendheid.
Ik denk eerder dat je je spiritualiteit meer en meer verliest en je steeds verder beweegt richting Naakte aap.

Messenger schreef:
Overigens worden niet alleen vrouwen gezien als lustobject, ook mannen hebben te maken met misbruik. Ik weet dat er ontgroeningen zijn waarin de feuten worden gedwongen tot homoseksuele handelingen en daaraan worden onderworpen.
Jongens die dakloos zijn, immigranten, drugsverslaafden worden gedwongen in prostitutie en uitgebuit. Daar is weinig over bekend, vooral omdat voornamelijk heteroseksuele jongens en mannen vernederd zijn en het een groot taboe is (ook in eerculturen), en aangifte bij politie meestal niet plaatsvindt.
De daders zijn dus Naakte apen, die wel over denkvermogen beschikken maar doordat ze steeds on-wétender zijn geworden worden totaal geen besef meer hebben van waar ze mee bezig zijn. Èn dus niet meer beseffen wat ze anderen aandoen waardoor die zelfs het leven kunnen verliezen zoals bij diverse ontgroeningen is gebeurd.

Messenger schreef:
Vooral die kleine groep is een risico waardoor ze als eersten gevaccineerd worden. Hun seksuele levensstijl is dynamisch en promiscue.
De wereld is vol gevaren, altijd zo geweest, en een seksueel zeer actieve persoon gooit niet altijd zomaar het roer om.
Ik behoor niet tot die groep. De groep homoseksuelen die besmet zijn met apenpokken zijn de kanaries in de mijn die de wereld waarschuwen voor een mogelijk pandemisch wordend virus, zoals in de jaren tachtig met het HIV-virus. De fout die toen gemaakt werd door de republikeinse Reagan-administratie, was geen prioriteit geven aan ontwikkeling van vaccins omdat het 'slechts homo's betrof''. Inmiddels weten we dat zowel HIV als apenpokken al langer voorkomen in Afrikaanse heteroseksuele gemeenschappen. HIV bestond in de jaren 80 al zeker 150 jaar.
En dan moet de oplossing als altijd weer van buitenaf komen…..!?
In plaats van dat men òòk zèlf de eigen verantwoordelijkheid neemt?
Het lijkt me dat het een zaak moet zijn van èn het ontwikkelen van vaccins èn het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 14 aug 2022, 13:15
Na elk leven is volledige bewustzijn herinnerd. Na 1 incarnatie dus al volgens mij.
Voortplanting is daarin niet van belang, na het empirisch ervaren van 1 incarnatie is/wordt ons spirituele wezen weer alwetend en daarmee volledig bewust. Om bij het opnieuw incarneren weer gekozen wordt voor (deels) onwetendheid.
Met oprecht de beste wil van de wereld probeer ik te begrijpen wat je hier zegt. Maar ik snap er niets van. Dat geldt ook voor deze:
Yours schreef: 14 aug 2022, 13:29
Het astrale lichaam, verbonden met het vierde chakra en tevens de verbindende factor tussen de 3 aardse en de 3 spirituele energiecentra, treedt dan ook uit en gaat bij het sterven door het breken van het zilveren koord na de dood verder. Daarbinnen is Alles verzameld.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 14 aug 2022, 14:26 Ik denk eerder dat je je spiritualiteit meer en meer verliest en je steeds verder beweegt richting Naakte aap.
Heb je het over mij persoonlijk of over de mens in het algemeen?
Yours schreef: De daders zijn dus Naakte apen, die wel over denkvermogen beschikken maar doordat ze steeds on-wétender zijn geworden worden totaal geen besef meer hebben van waar ze mee bezig zijn. Èn dus niet meer beseffen wat ze anderen aandoen waardoor die zelfs het leven kunnen verliezen zoals bij diverse ontgroeningen is gebeurd.
Misdadig of immoreel gedrag hoort bij de menselijke soort. De mens kan kiezen voor liefde of vanuit angst creëren.
Yours schreef: En dan moet de oplossing als altijd weer van buitenaf komen…..!?
In plaats van dat men òòk zèlf de eigen verantwoordelijkheid neemt?
Het lijkt me dat het een zaak moet zijn van èn het ontwikkelen van vaccins èn het nemen van de eigen verantwoordelijkheid.
Het is in elk geval niet handig als een overheid de schouders ophaalt vanwege een kleine minderheid die de schouders ophaalt met losbandig seksueel leven. Een nieuw virus dat schadelijk is zal moeten worden bestreden, helemaal als het om zich heen grijpt. Dat mensen voorzichtiger moeten zijn is uiteraard waar, maar ook dient de overheid over de gezondheidszorg te waken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 14 aug 2022, 17:21
Messenger schreef: 14 aug 2022, 13:15
Na elk leven is volledige bewustzijn herinnerd. Na 1 incarnatie dus al volgens mij.
Voortplanting is daarin niet van belang, na het empirisch ervaren van 1 incarnatie is/wordt ons spirituele wezen weer alwetend en daarmee volledig bewust. Om bij het opnieuw incarneren weer gekozen wordt voor (deels) onwetendheid.
Met oprecht de beste wil van de wereld probeer ik te begrijpen wat je hier zegt. Maar ik snap er niets van.
Elk levend wezen is volgens mij deel van een oneindig wezen dat mensen meestal God noemen.
Elk deel van die God is hetzelfde en verlangt ernaar zich empirisch fysiek te ervaren. Dat kan het best zonder enige voorkennis, om het als een avontuur of ontdekkingsreis te ervaren in een fysieke wereld, dus niet alwetend. Gekozen wordt daarom voor onwetendheid, de alwetendheid wordt verduisterd.
Yours denkt dat je meerdere levens via een karmische wet nodig hebt om weer thuis te komen bij God en ik denk dat dit altijd uiterlijk na elk leven plaatsvindt. Geen karma dus volgens mij.
Dat_beloof_ik schreef: Dat geldt ook voor deze:
Yours schreef: 14 aug 2022, 13:29
Het astrale lichaam, verbonden met het vierde chakra en tevens de verbindende factor tussen de 3 aardse en de 3 spirituele energiecentra, treedt dan ook uit en gaat bij het sterven door het breken van het zilveren koord na de dood verder. Daarbinnen is Alles verzameld.
Daar kan ik zelf ook niets mee. Ik ben niet thuis in de spiritualiteit van chakra's.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 14 aug 2022, 19:34
Yours schreef: 14 aug 2022, 14:26 Ik denk eerder dat je je spiritualiteit meer en meer verliest en je steeds verder beweegt richting Naakte aap.
Heb je het over mij persoonlijk of over de mens in het algemeen?
Het is wat ongelukkig geformuleerd, excuses daarvoor. Ik bedoel de mens in het algemeen. Zolang jij het gevoel hebt om op de juiste weg te zijn, dan moet je die gewoon vervolgen.

Messenger schreef:
Het is in elk geval niet handig als een overheid de schouders ophaalt vanwege een kleine minderheid die de schouders ophaalt met losbandig seksueel leven. Een nieuw virus dat schadelijk is zal moeten worden bestreden, helemaal als het om zich heen grijpt. Dat mensen voorzichtiger moeten zijn is uiteraard waar, maar ook dient de overheid over de gezondheidszorg te waken.
Bij virusbestrijding is preventie een belangrijk wapen. De overheid wordt gedwongen (te) veel aan de bestrijding van dit virus uit te geven, waar men zichzelf aan de andere kant zeer weinig beperkingen wenst op te leggen. Dat is in mijn visie een ongewenste situatie.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 14 aug 2022, 22:20 Bij virusbestrijding is preventie een belangrijk wapen. De overheid wordt gedwongen (te) veel aan de bestrijding van dit virus uit te geven, waar men zichzelf aan de andere kant zeer weinig beperkingen wenst op te leggen. Dat is in mijn visie een ongewenste situatie.
Ook in mijn ogen is dat een ongewenste situatie. Maar je hebt mensen nu eenmaal niet aan een lijntje.
Maar als een overheid als van Ronald Reagan in de 80-er jaren niets doet lopen veel meer mensen gevaar. De republikeinen maakten de inschatting dat het virus een homoziekte was, de waarheid echter was dat de ziekte al anderhalve eeuw voorkwam in Afrika onder de heteroseksuele bevolking.
Maar goed, de republikeinen zouden het nog steeds een kwestie vinden als : "Laat de homo's maar de pokken krijgen." Terwijl ook baby's slachtoffer zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 14 aug 2022, 19:45
Dat_beloof_ik schreef: 14 aug 2022, 17:21

Met oprecht de beste wil van de wereld probeer ik te begrijpen wat je hier zegt. Maar ik snap er niets van.
Elk levend wezen is volgens mij deel van een oneindig wezen dat mensen meestal God noemen.
Elk deel van die God is hetzelfde en verlangt ernaar zich empirisch fysiek te ervaren.
Dat kan dus niet. Want dan had iedereen precies geweten wie die god was en wat zijn bedoeling was.
Voor een god is het immers een peuleschil om ons hem empirisch fysiek te laten ervaren.
Met duizenden jaren godsdienstoorlogen en duizenden verschillende goden is dat duidelijk niet het geval.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 15 aug 2022, 00:20
Yours schreef: 14 aug 2022, 22:20 Bij virusbestrijding is preventie een belangrijk wapen. De overheid wordt gedwongen (te) veel aan de bestrijding van dit virus uit te geven, waar men zichzelf aan de andere kant zeer weinig beperkingen wenst op te leggen. Dat is in mijn visie een ongewenste situatie.
Ook in mijn ogen is dat een ongewenste situatie. Maar je hebt mensen nu eenmaal niet aan een lijntje.
Maar als een overheid als van Ronald Reagan in de 80-er jaren niets doet lopen veel meer mensen gevaar. De republikeinen maakten de inschatting dat het virus een homoziekte was, de waarheid echter was dat de ziekte al anderhalve eeuw voorkwam in Afrika onder de heteroseksuele bevolking.
Maar goed, de republikeinen zouden het nog steeds een kwestie vinden als : "Laat de homo's maar de pokken krijgen." Terwijl ook baby's slachtoffer zijn.
Een heel ander onderwerp, maar daarom moet je virusbestrijding ook overlaten aan een viroloog en niet aan politici die aan allerlei andere zaken gebonden zijn zoals chakra's, vriendjes en religie.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

Hallo BDI,

Je moet het verhaal van Messenger wel volgen inclusief de bij het verhaal behorende premissen. De premisse is dat de Godsvonk tijdens het verblijf in de wereld quasi op vrijwillige basis in god-verduistering leeft. De goddelijke eigenschappen werden bij de "' afdaling "' afgelegd. Feitelijk een parallel met het christendom waar Jezus bij de Incarnatie leefde in Goddelijke Zelfbeperking en niet "' kon "' terugvallen op zijn Goddelijke natuur. Wanneer de aan de verhalen ten grondslag liggende premissen over het hoofd worden gezien, praat je snel volledig langs elkaar heen omdat de door iedere inbrenger gevolgde rode draden dan niet dezelfde zijn. Elke set van ingebrachte premissen is in mijn optiek een eigen rode draad. Uiteraard kunnen premissen beargumenteerd worden afgewezen, maar dat is m.i. een stuk lastiger omdat goede premissen veelal axioma's zijn. Ga maar eens beargumenteren dat in spirituele betekenis "' incarnatie "" ofwel verduistering/ zelfbeperking op God-niveau onmogelijk is. Je zit dan in mijn optiek onmiddellijk bij de God-ja cq God-neen discussie en het discussieverloop is dan zoals uit de praktijk blijkt bekend.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 15 aug 2022, 05:39
Messenger schreef: 14 aug 2022, 19:45

Elk levend wezen is volgens mij deel van een oneindig wezen dat mensen meestal God noemen.
Elk deel van die God is hetzelfde en verlangt ernaar zich empirisch fysiek te ervaren.
Dat kan dus niet. Want dan had iedereen precies geweten wie die god was en wat zijn bedoeling was.
Vandaar dat de alwetendheid is uitgeschakeld en wij als expressies van die God zijn vergeten Wie en Wat we zijn.
Een andere bedoeling dan zichzelf/haarzelf/hetzelf te ervaren is er niet. Er is geen hoger plan. Wat wij doen als onwetend geworden Godsdelen, is ons herinneren Wie en Wat we zijn.
Dat_beloof_ik schreef: Voor een god is het immers een peuleschil om ons hem empirisch fysiek te laten ervaren.
Met duizenden jaren godsdienstoorlogen en duizenden verschillende goden is dat duidelijk niet het geval.
Het is een peuleschil inderdaad, maar als God zich fysiek gaat ervaren en tegelijkertijd alwetend is over de keuzes en uitkomsten in elk leven, heeft het ervaren geen toegevoegde waarde en is het niet een empirische ervaring. Dan is het leven als schaakspel waar tevoren vaststaat welke partij gewonnen heeft en welke zetten werden gedaan. De verrassing is dan weg, er is geen sprake van een avontuur of een echte ervaring. Godsdelen zouden niets anders zijn dan robots met een vaste verhaallijn.

Godsdienstoorlogen en diverse religies zijn het gevolg van het uitschakelen van de alwetendheid en de vergeten verbinding tussen Godsdelen met God.
Oorlogen zijn het grootste teken van spirituele primitiviteit. Oorlogen vanwege geloof zijn een teken dat niets van God begrepen wordt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

Messenger schreef: 15 aug 2022, 09:58
Oorlogen zijn het grootste teken van spirituele primitiviteit. Oorlogen vanwege geloof zijn een teken dat niets van God begrepen wordt.
Maar er wordt wel alvorens de "" afdaling "" begonnen wordt door Godsvonken vrijwillig gekozen voor het opdoen van aan oorlog gerelateerde ervaringen, althans in de Walsch visie. Bij Walsch is er geen sprake van ethische Goddelijke afkeuring van keuzes. Wie kiest voor de ervaring "' dat in de verduistering niets van God begrepen wordt, kiest voor zo'n ervaring"' , consequenties voor na-de-dood heeft zo'n keuze niet. Dit is dan ook de kritiek op het Walsch denken, omdat in nagenoeg de gehele esoterie wel degelijk slecht handelen in het aardse bestaan consequenties heeft voor de individuele vervolg situatie na de dood. Bij Walsch staat na de dood op aarde onmiddellijk de Hemel weer open voor De Godsvonk onafhankelijk voor welk ervaringspakket er werd gekozen.
Laatst gewijzigd door peda op 15 aug 2022, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

peda schreef: 15 aug 2022, 08:30 Hallo BDI,

Je moet het verhaal van Messenger wel volgen inclusief de bij het verhaal behorende premissen. De premisse is dat de Godsvonk tijdens het verblijf in de wereld quasi op vrijwillige basis in god-verduistering leeft. De goddelijke eigenschappen werden bij de "' afdaling "' afgelegd. Feitelijk een parallel met het christendom waar Jezus bij de Incarnatie leefde in Goddelijke Zelfbeperking en niet "' kon "' terugvallen op zijn Goddelijke natuur.
Ik denk dat Jezus minder onwetend was dan de gemiddelde mens, dat Jezus meer wist omdat hij niet alles vergeten was.

Zoals het christendom verklaart dat Jezus de enige zoon van God zou zijn, denk ik dat dit niet waar is. Elk levend wezen is onlosmakelijk deel van God. Jezus heeft naar mijn idee laten zien dat elke mens beschikt over almacht en 'wonderen' kan verrichten. De mens dient zich hier wel van bewust te zijn en ook overtuigd dat niets onmogelijk is en dat in alles dat gekozen wordt reeds is voorzien. Bundelt de mens met gelijkgestemden, dus collectief, de krachten dan kunnen 'bergen worden verplaatst''. Al wat nodig is, is het 'geloof van een mosterdzaadje'.

De kruisiging van Jezus is voor christenen het bewijs dat God kwetsbaar is.
Echter, als het verhaal van de wederopstanding een feit zou zijn, betekent het dat Jezus de dood heeft overwonnen en daarmee feitelijk onkwetsbaar is. Hetgeen je ook mag verwachten van een almachtige en volmaakte God.

Jezus demonstreerde de mensen in zijn omgeving dat wat hij deed ook door de anderen gedaan kon worden. "Dit, en meer dan dit zult gij ook doen" , aldus een tekst in de Nag Hammadi geschriften. Dat dit niet zodanig in de bijbel is opgenomen is vanwege de macht die machthebbers zouden kwijtraken als geen mens meer zou gehoorzamen en zichzelf onkwetsbaar voelde.

Jezus liet volgens mij zien dat hij niet meer bijzonder was dan de andere mens. Wat hij kan/kon kan iedereen.

De uitnodiging "Volg mij, ik ben de waarheid en het leven" is bedoeld volgens mij als "Als jullie niet in je eigen goddelijkheid geloven, geloof dan tenminste in mij."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

peda schreef: 15 aug 2022, 10:11
Messenger schreef: 15 aug 2022, 09:58
Oorlogen zijn het grootste teken van spirituele primitiviteit. Oorlogen vanwege geloof zijn een teken dat niets van God begrepen wordt.
Maar er wordt wel alvorens de "" afdaling "" begonnen wordt door Godsvonken vrijwillig gekozen voor het opdoen van aan oorlog gerelateerde ervaringen, althans in de Walsch visie. Bij Walsch is er geen sprake van ethische Goddelijke afkeuring van keuzes. Wie kiest voor de ervaring "' dat in de verduistering niets van God begrepen wordt, kiest voor zo'n ervaring"' , consequenties voor na-de-dood heeft zo'n keuze niet. Dit is dan ook de kritiek op het Walsch denken, omdat in nagenoeg de gehele esoterie wel degelijk slecht handelen in het aardse bestaan consequenties heeft in de individuele vervolg situatie na de dood. Bij Walsch staat na de dood op aarde onmiddellijk de Hemel weer open voor De Godsvonk onafhankelijk voor welk ervaringspakket er werd gekozen.
Inderdaad, elke ziel kiest een ervaringspakket met een eigen agenda/bucketlist. Geen enkele ervaring is onmogelijk. Zo kon Hitler Hitler zijn en zo kon Mahatma Gandhi de grote leraar Gandhi zijn. Het ene en het andere uiterste.

Fysiek wordt leed, pijn en verdriet ervaren maar er zijn in het leven mogelijkheden om dat op te heffen of minder zwaar te laten zijn.
Na het loslaten van het lichaam/omhulsel/voertuig is alle leed, verdriet en pijn genezen door de zuivere liefde die God is.
In de fysieke vorm kon God zich ook ervaren als dat wat God niet is : angst.
Of als kwetsbaar, of als niet volmaakt, als onwetend, als niet overal en in alles aanwezig etc.

Zonder dik geen dun, zonder lang geen kort, zonder links geen rechts...

Er is inderdaad geen (laatste) oordeel, simpel vanwege de onvoorwaardelijk vrije wil. Daarom zijn er ook geen goddelijke wetten of geboden. Die heeft de onwetende mens, de onwetende bijbelschrijvers erbij verzonnen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.