Het ervaren van mensen die overleden zijn

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 17 aug 2022, 13:08
Yours schreef: 17 aug 2022, 12:27
Dat herscheppen is afgelopen als er op vele vlakken onevenwichtigheid (een ander woord voor de gevolgen van het verblijven in het veld van goed en met name kwaad) is ontstaan.
Waar komt dat oordeel over "goed" en "kwaad" dan vandaan?
Dat oordeel blijf je over jezelf vellen. Naarmate er echter meer onevenwichtigheid komt binnen het veld van goed en kwaad en men meer en meer richting het kwaad beweegt, gaat er meer en meer ‘dood’ in het innerlijk. Want in die zin bestaat er dan beslist geen 'God' die acuut lik op stuk geeft als je iets kwaads doet.
Men wordt steeds ‘gekker’, er worden meer en meer grenzen verlegd waardoor de Stalins, Hitlers, Dutrouxen en Poetins enz. ontstaan. Allemaal dachten/denken ze alles straffeloos te kunnen doen, maar in hun innerlijk was/is op een bepaald moment alles dood. Ze zullen dan geconfronteerd worden met alles wat ze aangericht hebben, in hun volgende levens met hun karma/oorzaak en gevolg te maken krijgen en ALLES goed moeten maken.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

Inderdaad is wat jij verwoordt de ethische kritiek op de overtuiging van Walsch. Als je de gruwelijke uiterste positie op de liniaal buiten beschouwing laat, is er sprake van een mooie overtuiging. Geen tekort schieten in de richting van God of de karma kosmische wet, geen nadelige gevolgen/ consequenties van aardse handelingen na de dood. Maar de grote ellende zit niet in de ( verkeerde ) kijk op homo praksis, masturbatie of discriminatie , maar de grote ellende wordt veroorzaakt door diegenen die het leven van anderen geen euro cent waard vinden en overeenkomstig ellende over de wereld uitstorten. Die gruwel mensen worden in de Walsch visie na hun aardse dood evenzeer in de Hemel welkom-terug geheten als diegenen die op aarde geleefd hebben naar hoge ethische maatstaven. Boontje komt om zijn loontje, kent Walsch niet.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

peda schreef: 17 aug 2022, 14:38 Inderdaad is wat jij verwoordt de ethische kritiek op de overtuiging van Walsch. Als je de gruwelijke uiterste positie op de liniaal buiten beschouwing laat, is er sprake van een mooie overtuiging. Geen tekort schieten in de richting van God of de karma kosmische wet, geen nadelige gevolgen/ consequenties van aardse handelingen na de dood. Maar de grote ellende zit niet in de ( verkeerde ) kijk op homo praksis, masturbatie of discriminatie , maar de grote ellende wordt veroorzaakt door diegenen die het leven van anderen geen euro cent waard vinden en overeenkomstig ellende over de wereld uitstorten. Die gruwel mensen worden in de Walsch visie na hun aardse dood evenzeer in de Hemel welkom-terug geheten als diegenen die op aarde geleefd hebben naar hoge ethische maatstaven. Boontje komt om zijn loontje, kent Walsch niet.
Goed gezien en samengevat, Peda. :thumb1:

Overigens is ook de promiscue groep van de homo-praksis onevenwichtig bezig en vindt het (gezonde) leven van anderen maar weinig waard. Dienovereenkomstig is er ellende in de vorm van bewuste(!) virusverspreiding over de wereld.

Ook uit de (verkeerde) kijk aangaande discriminatie komen nogal eens verkeerde handelingen voort.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

Yours schreef: 17 aug 2022, 15:13
peda schreef: 17 aug 2022, 14:38 Inderdaad is wat jij verwoordt de ethische kritiek op de overtuiging van Walsch. Als je de gruwelijke uiterste positie op de liniaal buiten beschouwing laat, is er sprake van een mooie overtuiging. Geen tekort schieten in de richting van God of de karma kosmische wet, geen nadelige gevolgen/ consequenties van aardse handelingen na de dood. Maar de grote ellende zit niet in de ( verkeerde ) kijk op homo praksis, masturbatie of discriminatie , maar de grote ellende wordt veroorzaakt door diegenen die het leven van anderen geen euro cent waard vinden en overeenkomstig ellende over de wereld uitstorten. Die gruwel mensen worden in de Walsch visie na hun aardse dood evenzeer in de Hemel welkom-terug geheten als diegenen die op aarde geleefd hebben naar hoge ethische maatstaven. Boontje komt om zijn loontje, kent Walsch niet.
Goed gezien en samengevat, Peda. :thumb1:

Overigens vindt ook de promiscue groep van de homo-praksis het (gezonde) leven van anderen maar weinig waard en stort dienovereenkomstig ellende in de vorm van bewuste virusverspreiding over de wereld uit.

Ook uit de (verkeerde) kijk aangaande discriminatie komen nogal eens verkeerde handelingen voort.
Hallo Yours,

Uiteraard is elke positie op de liniaal die een ander kommer en kwel bezorgd, een discutabele positie in het kader van de naastenliefde . De gruwelijkste positie is voor mij wel om een ander zonder enig gewetensbezwaar het leven te nemen. Je meet bijna altijd overtuigingen af aan de uiteinden van de liniaal. Orthodoxe christenen aangaande de bijbelse genocide teksten, Walsch bij de rode Hemel-loper voor Hitler, Stalin voor bepaalde atheistische levensbeschouwingen en zo kun je nog even voortgaan. Uitersten qua consequentie in de schijnwerper plaatsen, geeft meer beleving als aandacht schenken aan de ontzettend vele kleurloze pantoffel helden die de wereld bewonen. :flower1:
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Messenger »

peda schreef: 17 aug 2022, 14:38 Inderdaad is wat jij verwoordt de ethische kritiek op de overtuiging van Walsch. Als je de gruwelijke uiterste positie op de liniaal buiten beschouwing laat, is er sprake van een mooie overtuiging. Geen tekort schieten in de richting van God of de karma kosmische wet, geen nadelige gevolgen/ consequenties van aardse handelingen na de dood. Maar de grote ellende zit niet in de ( verkeerde ) kijk op homo praksis, masturbatie of discriminatie , maar de grote ellende wordt veroorzaakt door diegenen die het leven van anderen geen euro cent waard vinden en overeenkomstig ellende over de wereld uitstorten. Die gruwel mensen worden in de Walsch visie na hun aardse dood evenzeer in de Hemel welkom-terug geheten als diegenen die op aarde geleefd hebben naar hoge ethische maatstaven. Boontje komt om zijn loontje, kent Walsch niet.
In de hemel krijgt iedere geest/mind een levensschouw waarin je ervaart hoe je op anderen bent overgekomen.
Niet als straf, maar simpel omdat jij en de ander een en hetzelfde zijn, een en hetzelfde wezen.

Kijk ik naar een beul van de inquisitie, dan heeft die beul na het sterven de ervaring hoeveel pijn en leed hij heeft toegebracht, omdat hij in feite een ander deel van zichzelf heeft gemarteld. Walsch zegt dat in die levensschouw geen pijn is, maar dat maakt hij mooier dan het is.
Want als het ene deel van jou wordt gemarteld voelt het andere deel van jou, die martelt, dit in dezelfde mate (los van de stoffelijke lichamen). Hoeveel pijn ervaren werd wordt dan duidelijk, ook voor de beul en het hele wezen van God.

Dat dit niet steeds oneindig wordt ervaren is omdat na de levensschouw alle leed, verdriet en pijn door onbegrensde liefde wordt genezen en geheeld.
Ik snap niet waarom je daarna nog wilt straffen, als duidelijk is wat is aangericht en de consequenties daarvan genezen en geheeld zijn?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door vegan-revolution »

Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 23:15ik heb vroeger de ontgroening voortijdig verlaten. Ik vond het niks. Dat was toen op de HTS. We zouden toen op de fiets ergens heengaan. Ik had m'n gewone kleren bij me. Ik fietste steeds meer achteraan en uiteindelijk fietste ik zo langzaam dat de rest uit het zicht raakte. Toen ben ik omgekeerd, ben ik in een bosje gedoken en heb ik m'n ontgroeningskledij omgewisseld voor m'n gewone kloffie. En vervolgens wegwezen. Die hele studentenvereniging kon me gestolen worden.
Gelijk heb je wat mij betreft.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

:mrgreen:
Ik neem dat verhaal maar met een korreltje zout. :w