Het ervaren van mensen die overleden zijn

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 13 aug 2022, 10:18 G G = forum Gore Grappen :lol: :lol:

Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde.
Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ??
Sten Oomen (bekend uittreedster) schreef dat seksualiteit bij uittreding in de astrale wereld inhoudt: het uitwisselen van energieën. En misschien is dat ook gewoon wat in onze wereld gebeurt. Dat we ook onder meer een soort psychische energie uitwisselen tijdens de seks.
Ik heb soms wel ervaren dat uittredingen kunnen leiden tot een sterke seksuele behoefte in het lichaam. Alsof er opeens een soort energie in het lichaam is ingetreden. Ook Robert Monroe schreef daarover. Het gaat dan om psychische energie.
Only dead fish go with the flow
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 13 aug 2022, 10:18 G G = forum Gore Grappen :lol: :lol:

Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde, dus verbonden is met het verblijf op aarde.
Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ?? Herinnering ??
Seksuele gevoelens doen zich voor op fysiek niveau, maar ook op spiritueel niveau. Zo boven, zo beneden is een oude wijsheid.

Het is niet zo dat louter hormonen seksualiteit veroorzaken. Dat is alleen het geval als je nog een naakte aap bent.
(Naakte aap = voortkomend uit de evolutie)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 13 aug 2022, 10:34
Zolderworm schreef: 13 aug 2022, 09:22
Nee, maar je moet ook oppassen dat het niet zo wordt als de vader van een vriend van mij wou. Namelijk dat geen enkel schuin grapje meer is toegestaan.

Ik moet zeggen dat mijn vriendin van jouw reactie zei: wat is dat voor zeurpiet?
Zoiets [vetgedrukt door mij] schijnt je vriendin nogal eens te beweren. :roll:
Alsof ze alles meeleest... :lol:
En wij moeten dat allemaal geloven zeker...... :w
Nee, ik vertel soms wat. Dat heb je in een relatie. Dan vertel je elkaar soms wat. Eigenlijk zei ze: "Wat een gezei k." Maar dat wou ik hier niet herhalen. Dus heb ik er "zeurpiet" van gemaakt.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

Nou, dat lijkt me nu niet zozeer passen in haar vocabulaire...dus ook daar twijfel ik aan.. :geek:
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

Zolderworm schreef: 13 aug 2022, 10:40
peda schreef: 13 aug 2022, 10:18 G G = forum Gore Grappen :lol: :lol:

Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde.
Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ??
Sten Oomen (bekend uittreedster) schreef dat seksualiteit bij uittreding in de astrale wereld inhoudt: het uitwisselen van energieën. En misschien is dat ook gewoon wat in onze wereld gebeurt. Dat we ook onder meer een soort psychische energie uitwisselen tijdens de seks.
Ik heb soms wel ervaren dat uittredingen kunnen leiden tot een sterke seksuele behoefte in het lichaam. Alsof er opeens een soort energie in het lichaam is ingetreden. Ook Robert Monroe schreef daarover. Het gaat dan om psychische energie.
Misschien een eigen topic waard. Seksualiteit en psychische energie. Ik schat zo in dat zowel Hopper, Messenger als ook Yours een eigen kijk hebben op de door jou ingebrachte psychische energie.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 13 aug 2022, 10:48 Nou, dat lijkt me nu niet zozeer passen in haar vocabulaire...dus ook daar twijfel ik aan.. :geek:
O, dus je kent haar.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 13 aug 2022, 11:01
callista schreef: 13 aug 2022, 10:48 Nou, dat lijkt me nu niet zozeer passen in haar vocabulaire...dus ook daar twijfel ik aan.. :geek:
O, dus je kent haar.
Ja... :D
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 13 aug 2022, 10:51
Zolderworm schreef: 13 aug 2022, 10:40
Sten Oomen (bekend uittreedster) schreef dat seksualiteit bij uittreding in de astrale wereld inhoudt: het uitwisselen van energieën. En misschien is dat ook gewoon wat in onze wereld gebeurt. Dat we ook onder meer een soort psychische energie uitwisselen tijdens de seks.
Ik heb soms wel ervaren dat uittredingen kunnen leiden tot een sterke seksuele behoefte in het lichaam. Alsof er opeens een soort energie in het lichaam is ingetreden. Ook Robert Monroe schreef daarover. Het gaat dan om psychische energie.
Misschien een eigen topic waard. Seksualiteit en psychische energie. Ik schat zo in dat zowel Hopper, Messenger als ook Yours een eigen kijk hebben op de door jou ingebrachte psychische energie.
Je hebt natuurlijk de tantra yoga, waarin dat een belangrijke rol speelt. Daar zou ik wel iets over kunnen vertellen als ik wat meer tijd heb dan nu. Dus komende week.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 13 aug 2022, 11:01
Zolderworm schreef: 13 aug 2022, 11:01
O, dus je kent haar.
Ja... :D
Ja, ik vraag me of jullie het met elkaar zouden kunnen vinden. Ook zij is nuchter atheïstisch.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1785
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

@ Zolderworm,

Ik ontmoet jou hier. Waarbij jij je dient af te vragen of schuine grappen op een geloofs/spiritueel forum passend en respectvol zijn. En überhaupt op fora/social media.

Misschien kun je eens met je vriendin een discussie aangaan betreffende het gebeurde bij de studentenvereniging ASC/AVSV.
Je kunt er in elk geval met goed fatsoen geen lid meer van worden, wat de troonopvolgster inmiddels ook beseft heeft.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 13 aug 2022, 10:51

Misschien een eigen topic waard. Seksualiteit en psychische energie. Ik schat zo in dat zowel Hopper, Messenger als ook Yours een eigen kijk hebben op de door jou ingebrachte psychische energie.
De seksuele energie is geen psychische energie. Je kunt namelijk de energie met je psyche sturing geven.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

hopper schreef: 13 aug 2022, 11:23
peda schreef: 13 aug 2022, 10:51

Misschien een eigen topic waard. Seksualiteit en psychische energie. Ik schat zo in dat zowel Hopper, Messenger als ook Yours een eigen kijk hebben op de door jou ingebrachte psychische energie.
De seksuele energie is geen psychische energie. Je kunt namelijk de energie met je psyche sturing geven.
Ik schreef het ook reeds aan Zolder, een topic rond psychische energie zou best wel interessant kunnen zijn. Uiteindelijk zijn bijzondere "' energievormen "' een dominante factor in de esoterie, terwijl het christendom er ook niet wars van is. ( bijvoorbeeld de berg Tabor gebeurtenissen ).
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 13 aug 2022, 11:29
hopper schreef: 13 aug 2022, 11:23

De seksuele energie is geen psychische energie. Je kunt namelijk de energie met je psyche sturing geven.
Ik schreef het ook reeds aan Zolder, een topic rond psychische energie zou best wel interessant kunnen zijn. Uiteindelijk zijn bijzondere "' energievormen "' een dominante factor in de esoterie, terwijl het christendom er ook niet wars van is. ( bijvoorbeeld de berg Tabor gebeurtenissen ).
Het past ook wel binnen dit topic. De seksuele energie is dezelfde energie als die uit het etherisch lichaam. Ook bij accupunctuur werken ze met dezelfde energie even als de zogenaamde 'strijkers' die knooppunten ontlasten. Er valt enorm veel over te weten en te leren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

Het christendom en seksualiteit is nu niet door de jaren heen-----en vaak nog niet----een gezonde combinatie geweest of match...
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Snelheid »

Ze zeggen dat het er het weer voor is,zouden de mens ook sex energie hebben bij 37 graden hitte :shock: :D
VERITAS VOS LIBERABIT.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

callista schreef: 13 aug 2022, 11:52 Het christendom en seksualiteit is nu niet door de jaren heen-----en vaak nog niet----een gezonde combinatie geweest of match...
Nou...daar zeg je zo wat. Kennis van spiritualiteit vereist ook het praktiseren van seks. Maar meneer pastoor mag dat niet, zoals we weten. Hij is dan bewust spiritueel gehandicapt. Omdat hij er geen raad mee weet vergrijpt de naakte aap in hem zich aan kinderen. Ik denk niet zozeer omdat hij pedoseksueel is, maar omdat hij met zijn hormonale toestand zich geen raad weet.

Geen idee wanneer Jezus dat gezegd heeft, dat geestelijke leiders geen seks mogen hebben. Ik heb het vast gemist.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

De amor platonicus werd van oudsher hier in het Westen als hoge trap van liefde gezien en stond bij diegenen die het "' goddelijke "" ambieerden hoog in aanzien. Het lichamelijk begeren en seks stond op een veel lagere trap. Een lage vorm van emanatie in de cascade bij de enen ( esoterie ) , een val in de zonde bij de ander ( godsdiensten ) , maar bij beiden had de lichamelijke seks wel een behoorlijk lage positie op de liniaal. Omdat inmiddels zowel de esoterische als de exoterische "' goddelijkheid "' in het leven bij nog maar weinigen een rol speelt, zijn de verhoudingen fors verschoven. Seks en lustbeleving worden heden ten dage als "" goddelijk "' gezien en een knoeier op seksueel gebied heeft het nazien, het is de bekende "" looser "'. Duidelijke verschuivingen op de liniaal.
Noch van godsdienstleraren, noch van bekende filosofen, noch van andere spirituelen in het Westen ken ik Kamasoetra boekwerken.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

hopper schreef: 13 aug 2022, 13:15
callista schreef: 13 aug 2022, 11:52 Het christendom en seksualiteit is nu niet door de jaren heen-----en vaak nog niet----een gezonde combinatie geweest of match...
Nou...daar zeg je zo wat. Kennis van spiritualiteit vereist ook het praktiseren van seks. Maar meneer pastoor mag dat niet, zoals we weten. Hij is dan bewust spiritueel gehandicapt. Omdat hij er geen raad mee weet vergrijpt de naakte aap in hem zich aan kinderen. Ik denk niet zozeer omdat hij pedoseksueel is, maar omdat hij met zijn hormonale toestand zich geen raad weet.

Geen idee wanneer Jezus dat gezegd heeft, dat geestelijke leiders geen seks mogen hebben. Ik heb het vast gemist.
Daar had Meneer Pastoor zijn Huishoudster voor.
Dat was algemeen bekend en ze kregen er vaak jaarlijks een boete voor van de Bisschop.

Ik heb ook nergens gelezen dat Jezus dat verboden zou hebben.
Wel wordt er bijna nooit over de vrouwen van de prominenten van die tijd iets gezegd.

Dat zegt echter niets er staat ook nergens dat Pontius Pilatus wel of niet een vrouw had.
(Hoge Priester Kajafas was getrouwd en had waarschijnlijk kinderen)
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

Tiberius Claudius schreef: 13 aug 2022, 13:45
hopper schreef: 13 aug 2022, 13:15

Nou...daar zeg je zo wat. Kennis van spiritualiteit vereist ook het praktiseren van seks. Maar meneer pastoor mag dat niet, zoals we weten. Hij is dan bewust spiritueel gehandicapt. Omdat hij er geen raad mee weet vergrijpt de naakte aap in hem zich aan kinderen. Ik denk niet zozeer omdat hij pedoseksueel is, maar omdat hij met zijn hormonale toestand zich geen raad weet.

Geen idee wanneer Jezus dat gezegd heeft, dat geestelijke leiders geen seks mogen hebben. Ik heb het vast gemist.
Daar had Meneer Pastoor zijn Huishoudster voor.
Dat was algemeen bekend en ze kregen er vaak jaarlijks een boete voor van de Bisschop.

Ik heb ook nergens gelezen dat Jezus dat verboden zou hebben.
Wel wordt er bijna nooit over de vrouwen van de prominenten van die tijd iets gezegd.

Dat zegt echter niets er staat ook nergens dat Pontius Pilatus wel of niet een vrouw had.
(Hoge Priester Kajafas was getrouwd en had waarschijnlijk kinderen)

In diverse tradities wordt onomwonden gesteld dat Maria Magdalena de echtgenote van Jezus was.
Dat maakt ze zelf ook duidelijk in haar Evangelie met andere woorden.
(Blad 10) Petrus zei tegen Maria: “Zuster, we weten dat de Verlosser jou meer liefhad dan de rest van de vrouwen.
Laatst gewijzigd door hopper op 13 aug 2022, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Snelheid »

Aldus TC;Daar had Meneer Pastoor zijn Huishoudster voor.
Dat was algemeen bekend en ze kregen er vaak jaarlijks een boete voor van de Bisschop.
Nou zeg je weer dingen @TC die niet waar zijn.Zou een Pastoor met zijn klopje rollenbollen,ging het klopje eruit en de Pastoor geschorst en ging het door ook weg.
Over het algemeen hield men en nu ook zich gewoon aan het Celibaat.

Voorts is het klopjestijdperk voorbij.
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda
Berichten: 20461
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

hopper schreef: 13 aug 2022, 13:58


In diverse tradities wordt onomwonden gesteld dat Maria Magdalena de echtgenote van Jezus was.
Dat maakt ze zelf ook duidelijk in haar Evangelie met andere woorden.
(Blad 10) Petrus zei tegen Maria: “Zuster, we weten dat de Verlosser jou meer liefhad dan de rest van de vrouwen.
Zoals ik reeds eerder opmerkte deed de Jezus-beweging in mijn optiek volop mee met de amor platonicus. Lief hebben en lief hebben, een wereld van verschil. Ook in het Johannes evangelie is het "" alzo lief heb ik de wereld gehad "" van totaal andere ( goddelijke ) signatuur als de seks-liefde. De ongetrouwde Paulus gaf ook nog eens de gradaties aan op de liefdes-liniaal. Overigens kent ook de esoterie de liefdesliniaal, van "" goddelijke liefde "" tot aan de "" tussen de benen liefde "'.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 13 aug 2022, 13:58
Aldus TC;Daar had Meneer Pastoor zijn Huishoudster voor.
Dat was algemeen bekend en ze kregen er vaak jaarlijks een boete voor van de Bisschop.
Nou zeg je weer dingen @TC die niet waar zijn.Zou een Pastoor met zijn klopje rollenbollen,ging het klopje eruit en de Pastoor geschorst en ging het door ook weg.
Over het algemeen hield men en nu ook zich gewoon aan het Celibaat.

Voorts is het klopjestijdperk voorbij.
Voor de hogere geestelijkheid wel.
(Er waren echter Pausen, die met hun eigen dochter naar bed gingen. :D )

De Bisschoppen hadden hier een speciale dienst voor die gingen langs bij de pastoor.
De pastoor had de boete meestal al klaar liggen, daarna vertrok de man en zei: "tot volgend jaar maar weer".
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 13 aug 2022, 14:19
Snelheid schreef: 13 aug 2022, 13:58

Nou zeg je weer dingen @TC die niet waar zijn.Zou een Pastoor met zijn klopje rollenbollen,ging het klopje eruit en de Pastoor geschorst en ging het door ook weg.
Over het algemeen hield men en nu ook zich gewoon aan het Celibaat.

Voorts is het klopjestijdperk voorbij.
Voor de hogere geestelijkheid wel.
(Er waren echter Pausen, die met hun eigen dochter naar bed gingen. :D )

De Bisschoppen hadden hier een speciale dienst voor die gingen langs bij de pastoor.
De pastoor had de boete meestal al klaar liggen, daarna vertrok de man en zei: "tot volgend jaar maar weer".
Laster en leugens maar ja dat heb je met mensen die denken dat ze het weten ...................niet dus.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 13 aug 2022, 14:23
Tiberius Claudius schreef: 13 aug 2022, 14:19
Voor de hogere geestelijkheid wel.
(Er waren echter Pausen, die met hun eigen dochter naar bed gingen. :D )

De Bisschoppen hadden hier een speciale dienst voor die gingen langs bij de pastoor.
De pastoor had de boete meestal al klaar liggen, daarna vertrok de man en zei: "tot volgend jaar maar weer".
Laster en leugens maar ja dat heb je met mensen die denken dat ze het weten ...................niet dus.
Je bent zeker Katholiek.

Ik had eens een studente die katholiek was opgevoed, maar die niet wist van de Inquisitie.

Voor die Pausen:
Zoek maar eens onder de Borgia's.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Mullog »

Tiberius Claudius schreef: 13 aug 2022, 13:45 ...
Ik heb ook nergens gelezen dat Jezus dat verboden zou hebben.
...
Volgens mij was het celibaat een algemene maatregel van bestuur dat de erfenissen van de geestelijken niet naar de kinderen gingen maar de kerk toekwamen.