peda schreef: ↑17 aug 2022, 14:38
Inderdaad is wat jij verwoordt de ethische kritiek op de overtuiging van Walsch. Als je de gruwelijke uiterste positie op de liniaal buiten beschouwing laat, is er sprake van een mooie overtuiging. Geen tekort schieten in de richting van God of de karma kosmische wet, geen nadelige gevolgen/ consequenties van aardse handelingen na de dood. Maar de grote ellende zit niet in de ( verkeerde ) kijk op homo praksis, masturbatie of discriminatie , maar de grote ellende wordt veroorzaakt door diegenen die het leven van anderen geen euro cent waard vinden en overeenkomstig ellende over de wereld uitstorten. Die gruwel mensen worden in de Walsch visie na hun aardse dood evenzeer in de Hemel welkom-terug geheten als diegenen die op aarde geleefd hebben naar hoge ethische maatstaven. Boontje komt om zijn loontje, kent Walsch niet.
In de hemel krijgt iedere geest/mind een levensschouw waarin je ervaart hoe je op anderen bent overgekomen.
Niet als straf, maar simpel omdat jij en de ander een en hetzelfde zijn, een en hetzelfde wezen.
Kijk ik naar een beul van de inquisitie, dan heeft die beul na het sterven de ervaring hoeveel pijn en leed hij heeft toegebracht, omdat hij in feite een ander deel van zichzelf heeft gemarteld. Walsch zegt dat in die levensschouw geen pijn is, maar dat maakt hij mooier dan het is.
Want als het ene deel van jou wordt gemarteld voelt het andere deel van jou, die martelt, dit in dezelfde mate (los van de stoffelijke lichamen). Hoeveel pijn ervaren werd wordt dan duidelijk, ook voor de beul en het hele wezen van God.
Dat dit niet steeds oneindig wordt ervaren is omdat na de levensschouw alle leed, verdriet en pijn door onbegrensde liefde wordt genezen en geheeld.
Ik snap niet waarom je daarna nog wilt straffen, als duidelijk is wat is aangericht en de consequenties daarvan genezen en geheeld zijn?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.