Het ervaren van mensen die overleden zijn

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 12 aug 2022, 14:52 Het is mij weer wat. De ene beschouwer zegt "" ga eerst maar een paar jaar RK Kerk theologie bestuderen voor je wat inhoudelijks te vertellen hebt"'. Een andere beschouwer verbindt het "' inhoudelijk wat te vertellen hebben "' aan een studie wetenschap op academisch niveau. Weer een ander haakt aan bij de persoonlijke ervaring om "" inhoudelijk "" te kunnen spreken. Keihard opkomen voor een eigen positie, dat is pas "" inhoudelijk "'. Kortom een ieder heeft eigen voorstellingen van wat "" inhoudelijk "" betekent. De ene zijn/ haar "" inhoudelijkheid "" is niet de "" inhoudelijkheid "" van de ander. Gewoon de verschillen in "' inhoudelijkheid "' onderling accepteren, dat schiet meer op als een onbevredigende discussie rond wat is "" inhoudelijk "'.
Iedereen heeft gelijk. In de hiërarchie van de RKK heb je theologen nodig die hard studeren en zo status verwerven die mensen doet geloven.
Voor mij klinkt dat weer lachwekkend, wat zou zo'n studeerkamergeleerde nou weten van 'de Christus' of de Godsgeboorte in de ziel?
Dat leer je helemaal niet in een studeerkamer. Voor mij staat empirie voorop. De studeerkamergeleerde staat voor een setje overtuigingen.
Geheel verschillende insteek. Wat niet wil zeggen dat een studeerkamergeleerde ook empirische kennis kan hebben, maar het zal zeldzaam zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2556
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 15:29Nog een inhoudelijk bericht. Mijn buurman kwam vanmorgen wat appels brengen. Want die had hij zo goedkoop gekocht in de Turkse winkel. Heel aardig. Maar nu ik er een neem, snap ik waarom zo zou goedkoop zijn. Niet te vreten.
Vermoedelijk zijn het geen handappelen maar moesappelen.
(dat kennen we hier nauwelijks meer)
Op het Net staat het vol met recepten, dus naar de keuken. :D
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

Hallo Hopper,

De christenen gaan er van uit dat God in Zelfbeperking is overgegaan tot Spreken ( = Openbaring ). Men bestudeert derhalve de door God gesproken Woorden. Bijbelstudie = Openbaringsstudie, studie van door God Zelve gegeven Waarheid. Uiteraard wordt in de christelijke visie aangenomen dat God ( H Geest ) de gelovigen inspireert om bij de studie de juiste interpretaties van de tekst te volgen. Daarom kan in die visie een atheist/agnost/ongelovige geen echte bijbel studie verrichten, immers deze ongelovige groep van personen ontbreekt het aan ""'studie begeleiding"', van Hoger Hand. Omdat in de visie van Hopper de openbaring geen enkele rol speelt inzake het verkrijgen van Godskennis, lopen hier de rode draden uiteen. God heeft Zich geOpenbaard = rode draad versus God heeft Zelve nooit-gesproken = rode draad. En Peda maar geen positie innemen, kwalijke zaak volgens een aantal onzer ( inhoudsloos ).
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

Tiberius Claudius schreef: 12 aug 2022, 15:59
Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 15:29Nog een inhoudelijk bericht. Mijn buurman kwam vanmorgen wat appels brengen. Want die had hij zo goedkoop gekocht in de Turkse winkel. Heel aardig. Maar nu ik er een neem, snap ik waarom zo zou goedkoop zijn. Niet te vreten.
Vermoedelijk zijn het geen handappelen maar moesappelen.
(dat kennen we hier nauwelijks meer)
Op het Net staat het vol met recepten, dus naar de keuken. :D
Daar kom ik net vandaan. Thais gekookt.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

peda schreef: 12 aug 2022, 16:15 Hallo Hopper,

De christenen gaan er van uit dat God in Zelfbeperking is overgegaan tot Spreken ( = Openbaring ). Men bestudeert derhalve de door God gesproken Woorden. Bijbelstudie = Openbaringsstudie, studie van door God Zelve gegeven Waarheid.

Uiteraard wordt in de christelijke visie aangenomen dat God ( H Geest ) de gelovigen inspireert om bij de studie de juiste interpretaties van de tekst te volgen
Dat is een veel voorkomende arrogante houding .........."die ongelovigen snappen er niets van...ze zijn onwetend"
Menig atheïst heeft veel meer kennis en inzicht;
. Daarom kan in die visie een atheist geen echte bijbel studie verrichten, immers de atheist ontbreekt het aan ""'studie begeleiding"', van Hoger Hand.
:lol: :lol:
Tja...de meeste Bijbelstudies brengen je van de regen in de drup.... :geek:
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

peda schreef: 12 aug 2022, 16:15 Hallo Hopper,

De christenen gaan er van uit dat God in Zelfbeperking is overgegaan tot Spreken ( = Openbaring ). Men bestudeert derhalve de door God gesproken Woorden. Bijbelstudie = Openbaringsstudie, studie van door God Zelve gegeven Waarheid. Uiteraard wordt in de christelijke visie aangenomen dat God ( H Geest ) de gelovigen inspireert om bij de studie de juiste interpretaties van de tekst te volgen. Daarom kan in die visie een atheist/agnost/ongelovige geen echte bijbel studie verrichten, immers deze ongelovige groep van personen ontbreekt het aan ""'studie begeleiding"', van Hoger Hand. Omdat in de visie van Hopper de openbaring geen enkele rol speelt inzake het verkrijgen van Godskennis, lopen hier de rode draden uiteen. God heeft Zich geOpenbaard = rode draad versus God heeft Zelve nooit-gesproken = rode draad. En Peda maar geen positie innemen, kwalijke zaak volgens een aantal onzer ( inhoudsloos ).
Ik denk niet dat iemand heeft beweerd dat je berichten inhoudsloos zijn. Maar een positie neem je hier niet in. Wie van de twee stop je met z'n hoofd onder water?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

hopper schreef: 12 aug 2022, 15:37
peda schreef: 12 aug 2022, 14:52 Het is mij weer wat. De ene beschouwer zegt "" ga eerst maar een paar jaar RK Kerk theologie bestuderen voor je wat inhoudelijks te vertellen hebt"'. Een andere beschouwer verbindt het "' inhoudelijk wat te vertellen hebben "' aan een studie wetenschap op academisch niveau. Weer een ander haakt aan bij de persoonlijke ervaring om "" inhoudelijk "" te kunnen spreken. Keihard opkomen voor een eigen positie, dat is pas "" inhoudelijk "'. Kortom een ieder heeft eigen voorstellingen van wat "" inhoudelijk "" betekent. De ene zijn/ haar "" inhoudelijkheid "" is niet de "" inhoudelijkheid "" van de ander. Gewoon de verschillen in "' inhoudelijkheid "' onderling accepteren, dat schiet meer op als een onbevredigende discussie rond wat is "" inhoudelijk "'.
Iedereen heeft gelijk. In de hiërarchie van de RKK heb je theologen nodig die hard studeren en zo status verwerven die mensen doet geloven.
Voor mij klinkt dat weer lachwekkend, wat zou zo'n studeerkamergeleerde nou weten van 'de Christus' of de Godsgeboorte in de ziel?
Dat leer je helemaal niet in een studeerkamer. Voor mij staat empirie voorop. De studeerkamergeleerde staat voor een setje overtuigingen.
Geheel verschillende insteek. Wat niet wil zeggen dat een studeerkamergeleerde ook empirische kennis kan hebben, maar het zal zeldzaam zijn.
Er zijn zat theologen die dat wel beseffen. Zoals Paul Tillich. Die heeft ook nooit beweerd dat hij het weet.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2556
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 16:21
Tiberius Claudius schreef: 12 aug 2022, 15:59

Vermoedelijk zijn het geen handappelen maar moesappelen.
(dat kennen we hier nauwelijks meer)
Op het Net staat het vol met recepten, dus naar de keuken. :D
Daar kom ik net vandaan. Thais gekookt.
Dat klinkt goed zeg.
Dus eet smakelijk.

Nou die appeltjes kunnen morgen wel klaargemaakt worden.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

Tiberius Claudius schreef: 12 aug 2022, 16:32
Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 16:21
Daar kom ik net vandaan. Thais gekookt.
Dat klinkt goed zeg.
Dus eet smakelijk.

Nou die appeltjes kunnen morgen wel klaargemaakt worden.
Ja, ik ben niet zo van de appels klaarmaken. Ik richt me meer op vrouwen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1822
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 16:34
Tiberius Claudius schreef: 12 aug 2022, 16:32
Nou die appeltjes kunnen morgen wel klaargemaakt worden.
Ja, ik ben niet zo van de appels klaarmaken. Ik richt me meer op vrouwen.
Eeuwige student blijkbaar.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

Yours schreef: 12 aug 2022, 18:04
Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 16:34
Ja, ik ben niet zo van de appels klaarmaken. Ik richt me meer op vrouwen.
Eeuwige student blijkbaar.
:lol:
Ja, of waarschijnlijk is zijn vriendin de hort op en heeft hij een groot woord........en laat hij zijn fantasie de vrije loop... :geek: :clown:
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1822
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

Dag Callista,

Wat mij bewoog om dit te schrijven is dat een dergelijke opmerking in de huidige wereld van Hier en Nu ‘not done’ is.
Wie horen wil, die hore.
Het is daarnaast goed om te weten dat zolang de mens zich laat leiden door zijn begeertes, het Ene buiten bereik blijft.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door hopper »

peda schreef: 12 aug 2022, 16:15 Hallo Hopper,

De christenen gaan er van uit dat God in Zelfbeperking is overgegaan tot Spreken ( = Openbaring ). Men bestudeert derhalve de door God gesproken Woorden. Bijbelstudie = Openbaringsstudie, studie van door God Zelve gegeven Waarheid. Uiteraard wordt in de christelijke visie aangenomen dat God ( H Geest ) de gelovigen inspireert om bij de studie de juiste interpretaties van de tekst te volgen. Daarom kan in die visie een atheist/agnost/ongelovige geen echte bijbel studie verrichten, immers deze ongelovige groep van personen ontbreekt het aan ""'studie begeleiding"', van Hoger Hand. Omdat in de visie van Hopper de openbaring geen enkele rol speelt inzake het verkrijgen van Godskennis, lopen hier de rode draden uiteen. God heeft Zich geOpenbaard = rode draad versus God heeft Zelve nooit-gesproken = rode draad. En Peda maar geen positie innemen, kwalijke zaak volgens een aantal onzer ( inhoudsloos ).

Blijf ajb door gaan zoals je altijd al doet. De visie 'God spreekt in de Openbaring' staat haaks op de visie 'God spreekt zonder woorden'.
Begeleiding van de denkbeeldige God bij de studie van de juiste interpretatie is nutteloos. Maar dat is dan weer mijn opinie, daar hebben degenen die er anders over denken gene boodschap aan.

Iedereen krijgt de God die hem of haar toekomt. Vertel mij wie of wat jouw God is en ik zal vertellen wie jij bent.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 12 aug 2022, 16:25
peda schreef: 12 aug 2022, 16:15 Hallo Hopper,

De christenen gaan er van uit dat God in Zelfbeperking is overgegaan tot Spreken ( = Openbaring ). Men bestudeert derhalve de door God gesproken Woorden. Bijbelstudie = Openbaringsstudie, studie van door God Zelve gegeven Waarheid.

Uiteraard wordt in de christelijke visie aangenomen dat God ( H Geest ) de gelovigen inspireert om bij de studie de juiste interpretaties van de tekst te volgen
Dat is een veel voorkomende arrogante houding .........."die ongelovigen snappen er niets van...ze zijn onwetend"
Menig atheïst heeft veel meer kennis en inzicht.
Er zijn ook heel wat atheïsten met vooral vooroordelen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

Maar die hebben dan meestal wel gelijk omdat ze met argumenten komen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

Yours schreef: 12 aug 2022, 19:00 Dag Callista,

Wat mij bewoog om dit te schrijven is dat een dergelijke opmerking in de huidige wereld van Hier en Nu ‘not done’ is.
Wie horen wil, die hore.
Het is daarnaast goed om te weten dat zolang de mens zich laat leiden door zijn begeertes, het Ene buiten bereik blijft.
Het Ene is mij een beetje te onwerkelijk hoog gegrepen. Voorlopig aanvaard ik dat ik gewoon een mens ben. Met misschien soms wat te studentikoos gedrag. Ik had deze grap natuurlijk beter niet kunnen maken. Maar dat ik mij laat leiden door begeertes? Dat lijk me wat overdreven. Zo erg is het nou ook weer niet. Dacht je dat je met een partner die vijf jaar nadat we getrouwd waren een ernstige vorm van schizofrenie kreeg, met een geleidelijke achteruitgang van het cognitieve functioneren en sterke verkinderlijking, kunt laten leiden door begeertes?
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

callista schreef: 12 aug 2022, 22:03 Maar die hebben dan meestal wel gelijk omdat ze met argumenten komen.
Nou, er zijn er ook zat die niet met argumenten komen. Anders dan: het kan niet waar zijn, want het allemaal fantasie. Het is juist zo opvallend dat we hier vroeger atheisten hadden die met goede argumenten kwamen. Daar had ik het nog wel eens moeilijk mee. Die waren ook echt op de hoogte van bijvoorbeeld parapsychologie, de experimenten van Michael Persinger, het werk van Susan Blackmore, noem maar op.
Maar in de latere tijd was dat een stuk minder. Met als absoluut dieptepunt Small Brother. Maar ook soms anderen.
Maar op dit moment speelt dat even niet meer zo. En dat is prettig.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1822
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 22:18
Yours schreef: 12 aug 2022, 19:00 Dag Callista,

Wat mij bewoog om dit te schrijven is dat een dergelijke opmerking in de huidige wereld van Hier en Nu ‘not done’ is.
Wie horen wil, die hore.
Het is daarnaast goed om te weten dat zolang de mens zich laat leiden door zijn begeertes, het Ene buiten bereik blijft.
Het Ene is mij een beetje te onwerkelijk hoog gegrepen. Voorlopig aanvaard ik dat ik gewoon een mens ben. Met misschien soms wat te studentikoos gedrag.Ik had deze grap natuurlijk beter niet kunnen maken.
De vetgedrukte zin is mij in principe voldoende, Zolderworm.

Volg je overigens het nieuws? En heb je echt niets mee gekregen van het gebeurde bij de Amsterdamse studentenvereniging ASC/AVSV?
https://nos.nl/artikel/2438337-vrouwen- ... -de-mannen

Ik hou van een goede grap. Maar in dezen is het NU tijd voor een cultuurverandering.
Maar dat ik mij laat leiden door begeertes? Dat lijk me wat overdreven. Zo erg is het nou ook weer niet. Dacht je dat je met een partner die vijf jaar nadat we getrouwd waren een ernstige vorm van schizofrenie kreeg, met een geleidelijke achteruitgang van het cognitieve functioneren en sterke verkinderlijking, kunt laten leiden door begeertes?
Die opmerking was n.a.v. jouw 'studentikoze gedrag'. Hoe jij je leven inricht moet je zelf weten, dat is verder niet aan mij.
Ik gaf alleen aan hoe ik het zie.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

Yours schreef: 12 aug 2022, 23:01
Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 22:18
Het Ene is mij een beetje te onwerkelijk hoog gegrepen. Voorlopig aanvaard ik dat ik gewoon een mens ben. Met misschien soms wat te studentikoos gedrag.Ik had deze grap natuurlijk beter niet kunnen maken.
De vetgedrukte zin is mij in principe voldoende, Zolderworm.

Volg je overigens het nieuws? En heb je echt niets mee gekregen van het gebeurde bij de Amsterdamse studentenvereniging ASC/AVSV?
https://nos.nl/artikel/2438337-vrouwen- ... -de-mannen

Ik hou van een goede grap. Maar in dezen is het NU tijd voor een cultuurverandering.
Maar dat ik mij laat leiden door begeertes? Dat lijk me wat overdreven. Zo erg is het nou ook weer niet. Dacht je dat je met een partner die vijf jaar nadat we getrouwd waren een ernstige vorm van schizofrenie kreeg, met een geleidelijke achteruitgang van het cognitieve functioneren en sterke verkinderlijking, kunt laten leiden door begeertes?
Die opmerking was n.a.v. jouw 'studentikoze gedrag'. Hoe jij je leven inricht moet je zelf weten, dat is verder niet aan mij.
Ik gaf alleen aan hoe ik het zie.
Je doet net of ik gezegd zou hebben dat vrouwen sperma-emmers zijn, enzovoort. Ik heb het ook niet over m'n eigen begeerten.
Maar ik heb vroeger de ontgroening voortijdig verlaten. Ik vond het niks. Dat was toen op de HTS. We zouden toen op de fiets ergens heengaan. Ik had m'n gewone kleren bij me. Ik fietste steeds meer achteraan en uiteindelijk fietste ik zo langzaam dat de rest uit het zicht raakte. Toen ben ik omgekeerd, ben ik in een bosje gedoken en heb ik m'n ontgroeningskledij omgewisseld voor m'n gewone kloffie. En vervolgens wegwezen. Die hele studentenvereniging kon me gestolen worden.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1822
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Yours »

Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 23:15
Yours schreef: 12 aug 2022, 23:01
De vetgedrukte zin is mij in principe voldoende, Zolderworm.

Volg je overigens het nieuws? En heb je echt niets mee gekregen van het gebeurde bij de Amsterdamse studentenvereniging ASC/AVSV?
https://nos.nl/artikel/2438337-vrouwen- ... -de-mannen

Ik hou van een goede grap. Maar in dezen is het NU tijd voor een cultuurverandering.

Die opmerking was n.a.v. jouw 'studentikoze gedrag'. Hoe jij je leven inricht moet je zelf weten, dat is verder niet aan mij.
Ik gaf alleen aan hoe ik het zie.
Je doet net of ik gezegd zou hebben dat vrouwen sperma-emmers zijn, enzovoort.
Uit niets kun je deze conclusie trekken.

Het gaat er mij alleen om dat het tijd wordt dat het bij niemand blijft bij een met de mond belijden van een bepaalde noodzakelijke cultuurverandering.
Maar ik heb vroeger de ontgroening voortijdig verlaten. Ik vond het niks. Dat was toen op de HTS. We zouden toen op de fiets ergens heengaan. Ik had m'n gewone kleren bij me. Ik fietste steeds meer achteraan en uiteindelijk fietste ik zo langzaam dat de rest uit het zicht raakte. Toen ben ik omgekeerd, ben ik in een bosje gedoken en heb ik m'n ontgroeningskledij omgewisseld voor m'n gewone kloffie. En vervolgens wegwezen. Die hele studentenvereniging kon me gestolen worden.
Verstandig van je.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Snelheid
Berichten: 10800
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Snelheid »

Ook nooit lid geweest van dat soort verenigingen,vond het zonde van mijn tijd studeerde gewoon thuis deed dat als werk dag,van 9 tot 17.30 uur,ronde sneller mij studie af dan de rest.af en toe naar college als dit anders niet kon en dat was het dan,de latere studies ook gewoon thuis gedaan,wel zo prettig.


Maar ja daar ging de draad niet over :)
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Zolderworm »

Yours schreef: 12 aug 2022, 23:24
Zolderworm schreef: 12 aug 2022, 23:15
Je doet net of ik gezegd zou hebben dat vrouwen sperma-emmers zijn, enzovoort.
Uit niets kun je deze conclusie trekken.

Het gaat er mij alleen om dat het tijd wordt dat het bij niemand blijft bij een met de mond belijden van een bepaalde noodzakelijke cultuurverandering.
Maar ik heb vroeger de ontgroening voortijdig verlaten. Ik vond het niks. Dat was toen op de HTS. We zouden toen op de fiets ergens heengaan. Ik had m'n gewone kleren bij me. Ik fietste steeds meer achteraan en uiteindelijk fietste ik zo langzaam dat de rest uit het zicht raakte. Toen ben ik omgekeerd, ben ik in een bosje gedoken en heb ik m'n ontgroeningskledij omgewisseld voor m'n gewone kloffie. En vervolgens wegwezen. Die hele studentenvereniging kon me gestolen worden.
Verstandig van je.
Nee, maar je moet ook oppassen dat het niet zo wordt als de vader van een vriend van mij wou. Namelijk dat geen enkel schuin grapje meer is toegestaan.
Ik moet zeggen dat mijn vriendin van jouw reactie zei: wat is dat voor zeurpiet?
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 13 aug 2022, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
peda
Berichten: 20604
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door peda »

G G = forum Gore Grappen :lol: :lol:

Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde, dus verbonden is met het verblijf op aarde.
Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ?? Herinnering ??
Laatst gewijzigd door peda op 13 aug 2022, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door callista »

Zolderworm schreef: 13 aug 2022, 09:22
Yours schreef: 12 aug 2022, 23:24
Uit niets kun je deze conclusie trekken.

Het gaat er mij alleen om dat het tijd wordt dat het bij niemand blijft bij een met de mond belijden van een bepaalde noodzakelijke cultuurverandering.


Verstandig van je.
Nee, maar je moet ook oppassen dat het niet zo wordt als de vader van een vriend van mij wou. Namelijk dat geen enkel schuin grapje meer is toegestaan.

Ik moet zeggen dat mijn vriendin van jouw reactie zei: wat is dat voor zeurpiet?
Zoiets [vetgedrukt door mij] schijnt je vriendin nogal eens te beweren. :roll:
Alsof ze alles meeleest... :lol:
En wij moeten dat allemaal geloven zeker...... :w
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2556
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Het ervaren van mensen die overleden zijn

Bericht door Tiberius Claudius »

peda schreef: 13 aug 2022, 10:18 G G = forum Gore Grappen :lol: :lol:

Zouden overledenen ook nog seksuele gevoelens hebben. Volgens Messenger ja, maar ik dacht altijd dat seksualiteit tot het lagere aardse behoorde, dus verbonden is met het verblijf op aarde.
Hoe kan de biologisch gestorvene zonder de seksualiteit veroorzakende hormonen na de dood nog zulke gevoelens hebben? Wensdenken ?? Herinnering ??
Dat zou in strijd zijn met een paar Bijbel teksen.
Daar wordt gewag gemaakt van 'Engelen' die zich met de mensen mengen.

Kweet niet zo gauw waar dat staat, maar er vast wel een Bijbelvast iemand die het uit zijn hoofd weet.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?