Geven aan de armen
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Re: Geven aan de armen
Moorden in de naam van God, zoals Ik ben de weg, de waarheid en het ..Leven?
Hoe komt de mens er op.
M.i. is dit het James Bond gevoel, mogen moorden omdat een 'hogere hand' het toestaat.
Het enige wat mag sterven, moet sterven in de mens om juist in Hem te geraken, in de naam van God, is datgene wat moordt of moorden wil; deze natuur van eten of gegeten worden, tand om tand en oog om oog.
Hoe kan een mens armen dienen, als de handen moorden.
Hoe komt de mens er op.
M.i. is dit het James Bond gevoel, mogen moorden omdat een 'hogere hand' het toestaat.
Het enige wat mag sterven, moet sterven in de mens om juist in Hem te geraken, in de naam van God, is datgene wat moordt of moorden wil; deze natuur van eten of gegeten worden, tand om tand en oog om oog.
Hoe kan een mens armen dienen, als de handen moorden.
Laatst gewijzigd door thom op 25 dec 2022, 10:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Genocide heeft nooit in naam van het atheïsme plaatsgevonden. Altiijd in naam van een God of een politiek ideaal.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gods wil wordt niet gedwarsboomd (want almachtig), en jouw/jullie wil is Gods wil (want onvoorwaardelijke liefde en onvoorwaardelijk vrije wil).
Wat een nonsens! God zal nooit partij kiezen en nooit opdracht geven tot moord. Het is niet wat een almachtige (die zijn eigen boontjes dopt en helemaal niets nodig heeft van de mens) en een God van pure liefde zou doen. Het zijn mensen die deze lariekoek hebben bedacht en opgeschreven.Eliyahu schreef: En het uitmoorden van hele volken is van alle tijden, kijk naar wat er in WO2 gebeurd is met de Joden.
Als de europeanen of de arabieren maar half de kans krijgen dan gebeurt dat weer.
Het verschil is dat de Israelieten het deden in opdracht van God.
Ieder mens is deel van de ander. Religie staat daarbuiten. Toch is religie meestal het gif en onderliggende oorzaak voor oorlogen en misdaden tegen de menselijkheid. Dat kan alleen maar omdat religieuze quatsch serieus wordt genomen, vooral als het geschreven is in een zogenaamd heilig schrift. Neem bijvoorbeeld het geloven dat je tot een uitverkoren volk behoort en boven andere volken superieur bent.Eliyahu schreef: En in de 20e eeuw hebben atheïsten meer dan 200 miljoen mensen uitgemoord, vrijwel allemaal hun eigen burgers. Zoiets hebben religieuzen nog nooit gepresteerd.
Als je met gifspuiten doelt op coronavaccins, dan verwijs ik je graag naar het betreffende wappietopic.Eliyahu schreef: En voor deze eeuw zijn de verwachtingen niet dat er door de overheden honderden miljoenen mensen vermoord gaan worden, men houdt in deze eeuw op miljarden. Er is al een flinke aanzet gegeven met de gifspuiten.
Atheïsten zijn vaak humanisten. Humanisten doen in de regel niemand kwaad.Eliyahu schreef: Het zijn de atheïsten die de grote megamoordenaars zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Ieder mens heeft het recht zich te verdedigen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Een puur natuurwetenschappelijk, fanatiek anti theïstisch ideaal inderdaad. Het Darwinistische gedachtengoed heeft ook een grote rol gespeeld.
Het gebeurt alleen niet in naam van God, het is erger dat mensen die onzin geloven.
Misschien denkt Eliyahu dat mensen met een ander geloof geen gelovigen zijn.
Dus ook jij bent de geschiedenis al weer vergeten? Zo lang is het nog niet geleden hoor. De fanatiek antichristelijke leer van het communisme? De inval in Afghanistan? Hallo!!!!!! Wakker worden!
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/de-sov ... fghanistan
Welk geloof is sinds jaar en dag prominent in Rusland (voormalige USSR)?Willempie schreef: ↑25 dec 2022, 10:51Dus ook jij bent de geschiedenis al weer vergeten? Zo lang is het nog niet geleden hoor. De fanatiek antichristelijke leer van het communisme? De inval in Afghanistan? Hallo!!!!!! Wakker worden!
Antwoord: de Russisch Orthodoxe Kerk die altijd flinke invloed heeft gehad.
Ook nu met Poetin weer.
Religieuzen in Rusland zijn anders hard op weg met het uitmoorden van hun broedervolk in de Ukraïne.
Nog nooit van de ondergrondse Kerk gehoord? Het verbod op de Bijbel en alle christelijke literatuur? De christenvervolgingen? Dit lijkt erg op historisch analfabetisme.Messenger schreef: ↑25 dec 2022, 10:59Welk geloof is sinds jaar en dag prominent in Rusland (voormalige USSR)?Willempie schreef: ↑25 dec 2022, 10:51
Dus ook jij bent de geschiedenis al weer vergeten? Zo lang is het nog niet geleden hoor. De fanatiek antichristelijke leer van het communisme? De inval in Afghanistan? Hallo!!!!!! Wakker worden!
Ook nu met Poetin weer.
https://cvandaag.nl/65368-hoe-gaat-het- ... iacip=true
Historisch analfabetisme is er zeker als je de bijbel als volledig waar beschouwt.
Vergeet de kettervervolgingen, de heksenvervolgingen, de kruistochten niet in dit verband.
Als een geloof zich als vijand opstelt wordt er soms een vijand in gezien. Raar he?
Inderdaad. De televisiezender van de Russisch-Orthodoxe Kerk brengt nu zelfs oorlogspropaganda!Messenger schreef: ↑25 dec 2022, 10:59Welk geloof is sinds jaar en dag prominent in Rusland (voormalige USSR)?Willempie schreef: ↑25 dec 2022, 10:51
Ook nu met Poetin weer.
https://nos.nl/l/2457641
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Feit is anno 2022 dat de Russisch Orthodoxe Kerk samen met Poetin optrekt. Dat is een actueel feit. En we leven nu en niet gisteren.
Betreft het Yin-Yang zie ik wel in, dat de balans nu door kan slaan naar ''het goede'', als de machten en krachten die de wereldoverheersing/mensheid-zielenoverheersing als doel hebben, verslagen worden. En er relatieve rust komt onder de volken en de mensheid.
Maar ook dit zal weer tijdelijk zijn omdat niets blijvend is in deze wereld.
Doet mij denken aan de weg van de 3 poorten https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrIQ2d ... pEUs3vRrw-
- Dat_beloof_ik
- Man/Vrouw: M
H"p Drwn.Eliyahu schreef: ↑25 dec 2022, 08:09
Bs"d
Genocides zijn van alle tijden, en gaan ook nu gewoon door. Kijk naar de holocaust, kijk naar Joegoslavië, kijk naar Rwanda, en al die andere genocides in afgelegen derdewereldlanden die nooit het nieuws halen omdat er stomweg geen mens in geïnteresseerd is.
Maar als het in naam van God gebeurt, dan is het ineens veel erger?? Onzin.
Nu ga je het ook nog een bewust verdraaien.
Jij stelde dat als het vermoorden in opdracht van God gebeurt, dat geen probleem is.
Ik probeerde duidelijk te maken dat dit niet uitmaakt wat betreft 'het erg zijn'.
Het is alleen veel gevaarlijker als mensen beweren dat in naam van God te doen.
Je kunt dat immers geen beroep meer doen op het gezonde verstand van mensen, want ze denken in naam van God te handelen en wat hun verstand dan zegt, doet er niet meer toe.
Bs"d
Vertel eens, hoeveel miljoenen zijn er vermoord in Afghanistan?
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Pred 12:13
Denk je als een kilo knaller? Het telt pas als het om miljoenen gaat? En minder maakt niet uit?
Helemaal niet. Je vergat de inval van het atheïstische rode leger in Afghanistan.

Religie komt van religare -- stevig verbinden, herbinden. Religie heeft in naam van God of politieke ideologieën legio malen genocide gepleegd, terwijl in naam van het atheïsme nog nooit volkeren zijn vermoord.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
En dat allemaal op kerstdag........................tja de armen door eigen schuld of door schuld van boven af,in ieder geval hen die honger hebben geef je een maaltijd hen die geen kleding hebben geef je kleding enz enz enz...................voorts de regenten in Den Haag zijn bezig om heel veel armen te maken 2 miljoen volgend jaar volgens de deskundigen........................de voedselbanken weten er van mee te praten.
VERITAS VOS LIBERABIT.