Vleesconsumptie

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Vleesconsumptie

Bericht door umit »

Hallo,

hier het volgende onderwerp wat ik aan wil snijden, namelijk wat jullie visie is tegenover vleesconsumptie.
zijn er vegetariers, veganen, hoe zien jullie de veehouderijen / slachterijen? is het goed? is het niet goed?
Hoe kijken jullie tegenover kosher vlees en halal vlees? wat weten jullie ervan? enz. enz.
En hopelijk hebben we hier weer een leuke discussie.

Met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Tin »

Gewoon helemaal geen vlees eten.
En veganisme als pré.
Altijd een uitzonderlijk hoog percentage vega's op dit forum geweest.
Maar mogelijk zit er op dit moment - omgekeerd evenredig aan de ontwikkelingen in de maatschappij- een beetje de klad in.
Discusseren, tips over waar te eten etc. altijd leuk.
Maar mijn mening veranderen, wat dit onderwerp betreft: uitgesloten, haha.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vleesconsumptie

Bericht door callista »

Ik ben al jaren vegetariër en een jaar geleden ben ik ook gestopt met eieren eten.
Melk dronk ik sowieso al nooit.
Ik vind het heel vreemd dat mensen dieren slachten en eten.

En de veeteelt is afschuwelijk....zeker hoe de dieren vaak behandeld worden...; gruwelijk :evil: :cry:
Snelheid
Berichten: 10789
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Snelheid »

Een echt mens eet een goed stuk gebraden vlees......................varkensvlees is lekker maar kan men beter niet eten zo ook rood vlees niet,gevogelte,lam,geit,schaap ,Paard konijn,haas,zou zegen geniet er van wat rijst er bij en volop groenten en alles mager bereid is aan te bevelen.
Ben tegen onverdoofd slachten is een disrespect tegen het te slachten dier.Want het is wel een levend wezen.

Wat te drinken bij het vlees een glas wit een goede pint bier of helder water uit eigen bron.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Tin »

Ik ben geen echt mens.
Dat lijkt maar zo.
Of we hebben een verschil van inzicht over waar een echt mens aan moet voldoen. Dat kan natuurlijk ook.
Laatst gewijzigd door Tin op 01 feb 2023, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Snelheid
Berichten: 10789
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Snelheid »

Tin schreef: 01 feb 2023, 17:13 Ik ben geen echt mens.
Dat lijkt maar zo.
Of we hebben een verschil van mening over waar een echt mens aan moet voldoen. Dat kan natuurlijk ook.
Nou of jij geen echt mens ben.......................naar gedegen en grondig onderzoek blijkt en is dat jij een ECHT mens ben; wij heten u welkom in het mensdom. :D

Oja vlees,eet niet elke dag vlees nooit gedaan en als ik vlees eet is het meestal gevogelte of paardenvlees.
VERITAS VOS LIBERABIT.
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door umit »

Snelheid schreef: 01 feb 2023, 17:17
Tin schreef: 01 feb 2023, 17:13 Ik ben geen echt mens.
Dat lijkt maar zo.
Of we hebben een verschil van mening over waar een echt mens aan moet voldoen. Dat kan natuurlijk ook.
Nou of jij geen echt mens ben.......................naar gedegen en grondig onderzoek blijkt en is dat jij een ECHT mens ben; wij heten u welkom in het mensdom. :D

Oja vlees,eet niet elke dag vlees nooit gedaan en als ik vlees eet is het meestal gevogelte of paardenvlees.
Ik respecteer vegetariers en veganisten. Dat zij vlees op kunnen geven omwille van dieren...petje af. Ik hou van vlees, dus ik kan er niet van afblijven...maar tegenwoordig eet ik minder dan voorheen. Meestal rund, soms lam/schaap, en zoals jullie waarschijnlijk al weten, geen varkensvlees.
Waar ik verder nog veel waarde aan hecht is dat het halal geslacht is...waarom ik dat belangrijk vind, leg ik later uit.

Wat weten jullie over halal slachten of wat is jullie mening daarover?
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Tin »

Snelheid schreef: 01 feb 2023, 17:17
Tin schreef: 01 feb 2023, 17:13 Ik ben geen echt mens.
Dat lijkt maar zo.
Of we hebben een verschil van mening over waar een echt mens aan moet voldoen. Dat kan natuurlijk ook.
Nou of jij geen echt mens ben.......................naar gedegen en grondig onderzoek blijkt en is dat jij een ECHT mens ben; wij heten u welkom in het mensdom. :D

Oja vlees,eet niet elke dag vlees nooit gedaan en als ik vlees eet is het meestal gevogelte of paardenvlees.
Ah gelukkig maar. Welliswaar was gedegen onderzoek nodig, maar hier kunnen we het dan neem ik aan forumbreed over eens zijn.
Dat vier ik inmiddels met zoetzuur met tofu bij de Chinees op de hoek. Plus groentekroket.
Vaste prik de dag voor ik op reis ga. :)
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Vleesconsumptie

Bericht door callista »

Klinkt heerlijk...het water loopt me in de mond. :flower1:

Dus je gaat morgen op reis als ik het goed begrijp?
Goede reis mocht dat zo zijn... :thumb1:
Snelheid
Berichten: 10789
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Snelheid »

Tin schreef: 01 feb 2023, 18:35
Snelheid schreef: 01 feb 2023, 17:17

Nou of jij geen echt mens ben.......................naar gedegen en grondig onderzoek blijkt en is dat jij een ECHT mens ben; wij heten u welkom in het mensdom. :D

Oja vlees,eet niet elke dag vlees nooit gedaan en als ik vlees eet is het meestal gevogelte of paardenvlees.
Ah gelukkig maar. Welliswaar was gedegen onderzoek nodig, maar hier kunnen we het dan neem ik aan forumbreed over eens zijn.
Dat vier ik inmiddels met zoetzuur met tofu bij de Chinees op de hoek. Plus groentekroket.
Vaste prik de dag voor ik op reis ga. :)
Dat wil ik ook wel is eten heerlijk. Eet ook wel is in een vega eethuis maar dan een goed vega eethuis; heerlijk daar :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Tin »

callista schreef: 01 feb 2023, 18:38 Klinkt heerlijk...het water loopt me in de mond. :flower1:

Dus je gaat morgen op reis als ik het goed begrijp?
Goede reis mocht dat zo zijn... :thumb1:
Jaaa. Was weer heerlijk.
Thuis eten we eigenlijk nooit zoetzuur.
Daarom is het mijn vaste gerecht daar. Altijd als we weer op stap gaan, de avond voor vertrek daar zoetzuur met tofu eten. :)
Dank je. Morgen vroeg op. Zijn we in de loop van de middag al in Zwitserland. Kijk er naar uit of ik er nooit geweest ben. ;)
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Dat_beloof_ik »

umit schreef: 01 feb 2023, 14:32 Hallo,

hier het volgende onderwerp wat ik aan wil snijden, namelijk wat jullie visie is tegenover vleesconsumptie.
zijn er vegetariers, veganen, hoe zien jullie de veehouderijen / slachterijen? is het goed? is het niet goed?
Hoe kijken jullie tegenover kosher vlees en halal vlees? wat weten jullie ervan? enz. enz.
En hopelijk hebben we hier weer een leuke discussie.

Met vriendelijke groet
Er gaat niets boven een familie bbq met kipsaté, brisket, pulled pork en gambas.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Tin »

umit schreef: 01 feb 2023, 17:41
Snelheid schreef: 01 feb 2023, 17:17

Nou of jij geen echt mens ben.......................naar gedegen en grondig onderzoek blijkt en is dat jij een ECHT mens ben; wij heten u welkom in het mensdom. :D

Oja vlees,eet niet elke dag vlees nooit gedaan en als ik vlees eet is het meestal gevogelte of paardenvlees.
Ik respecteer vegetariers en veganisten. Dat zij vlees op kunnen geven omwille van dieren...petje af. Ik hou van vlees, dus ik kan er niet van afblijven...maar tegenwoordig eet ik minder dan voorheen. Meestal rund, soms lam/schaap, en zoals jullie waarschijnlijk al weten, geen varkensvlees.
Waar ik verder nog veel waarde aan hecht is dat het halal geslacht is...waarom ik dat belangrijk vind, leg ik later uit.

Wat weten jullie over halal slachten of wat is jullie mening daarover?
Er zijn natuurlijk verschillende redenen om vega te eten. Ethische, vanwege gezondheid, voor het klimaat, maar ook religieuze.
Religieuze redenen vind je met name in Hindoeïsme, Soms Boeddhisme en natuurlijk sowieso in Jaïnisme.
In de abrahamistische religies zijn wel voedselvoorschriften of richtlijnen, maar doorgaans niet strikt vegetarisch. Een gemiste kans zou ik zeggen. :D
De spijswetten voor Joden en Moslims komen mij nogal willekeurig voor. Waarom het één wel en het ander niet? En waarom op speciale wijze slachten? Er zijn overigens vrij veel vegetarisch levende Joden. Moslims denk ik niet zo veel.
In Den Haag heb je een vega restaurantje geleid door twee vrienden. Een Palestijn en een Israëli. Dat vind ik een mooi initiatief. Zoiets geeft hoop op een betere wereld. :)
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
vegan-revolution
Berichten: 609
Lid geworden op: 20 feb 2022, 01:19
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door vegan-revolution »

 
Ik kan er veel of weinig over zeggen, maar ik zeg voorlopig alleen dit :
 
Voor wie de veeteelt een verschrikking is, is veganisme de enige weg voor zover ik nu overzie.
 
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
umit
Berichten: 268
Lid geworden op: 17 jan 2023, 09:05
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door umit »

Tin schreef: 01 feb 2023, 22:03
Er zijn natuurlijk verschillende redenen om vega te eten. Ethische, vanwege gezondheid, voor het klimaat, maar ook religieuze.
Religieuze redenen vind je met name in Hindoeïsme, Soms Boeddhisme en natuurlijk sowieso in Jaïnisme.
In de abrahamistische religies zijn wel voedselvoorschriften of richtlijnen, maar doorgaans niet strikt vegetarisch. Een gemiste kans zou ik zeggen. :D
De spijswetten voor Joden en Moslims komen mij nogal willekeurig voor. Waarom het één wel en het ander niet? En waarom op speciale wijze slachten? Er zijn overigens vrij veel vegetarisch levende Joden. Moslims denk ik niet zo veel.
In Den Haag heb je een vega restaurantje geleid door twee vrienden. Een Palestijn en een Israëli. Dat vind ik een mooi initiatief. Zoiets geeft hoop op een betere wereld. :)
De Joodse spijswetten heb ik niet veel kennis over, dus daar kan ik niets over zeggen, maar mijn gevoel zegt dat het vergelijkbaar is met islamitische spijswetten.

Wat betreft de wetten in Islaam geldt over het algemeen dat alles wat op 1 of ander manier schadelijk is voor jezelf, voor de ander, voor het milieu, of financieel schadelijk is, is verboden. Dus verdovende middelen, dingen die anders verslavend zijn zoals gokken, of sociaal schadelijk zoals liegen, stelen en bedriegen enz. zijn verboden.

Wat betreft de spijswetten geldt dat ook. Vlees dat verboden is, is over het algemeen niet zo gezond. Van varkensvlees is het al lang bekend dat het niet zo gezond is. Een beetje google en je leest het zelf.
Over het algemeen is het eten van carnivoren en omnivoren verboden. Stiekem kennen jullie dat ook, want niemand zal over het algemeen in hun hoofd halen om kraaien, uilen, vossen, hondachtigen, en katachtigen te eten.

Het waarom op speciale wijze slachten...
Als je een doorsnee Moslim vraagt wat verstaat men onder "halal slachten"? dan krijg je een verhaal te horen wat neerkomt op "imam zegt een spreukje op en snijdt de kop eraf"...wat natuurlijk erg barbaars overkomt op ons, meer info krijg je niet omdat die persoon zich er hoofdwaarschijnlijk ook nooit in verdiept heeft.

Echt Halal vlees begint in werkelijkheid niet bij het slachthuis maar veel eerder bij veeteelt eigenlijk. ik som de belangrijkste regels op:

1.
De wet schrijft ons voor dat dieren die verwaarloosd of verminkt zijn, niet geschikt zijn als voedsel. Daarmee zorgt men dat veehouders goed voor hun dieren zorgen, want dieren die er verwaarloosd uitzien of die verminkt zijn, zijn om die reden niets waard.
Megastallen bijvoorbeeld of dieren die in te kleine hokjes leven of die het daglicht nooit zien, is eigenlijk niet toegestaan...maar ja, tegenwoordig gaat het niet anders.

2.
Wild moet onmiddelijk gedood worden en mag niet gevangen genomen worden om stress aan het dier te voorkomen.

3.
Dieren weten wat dood is. En ze weten wanneer een mededier in nood is. Daarom mogen dieren absoluut niet voor ogen van andere dieren geslacht worden.

4.
verdoving. ik hoor veel mensen dat onverdoofd slachten verboden moet worden. de vraag is, "wat verstaan wij onder verdoving?". niemand wil een chemisch goedje in zijn vlees gespoten hebben die hij kort daarna op zijn bord krijgt.
In veel slachterijen betekent "verdoving" een stalen masker waar een stalen pen doorheen schiet zodat de hersenen van het dier dermate worden beschadigd dat het "niets meer voelt". Dat het dier simpelweg bezwijkt en niet kan reageren wil niemand eraan denken.
De longen en hart zijn nog intakt en leveren de hersenen van vers bloed en zuurstof. misschien heeft het dier vreselijke pijn, maar kan simpelweg niet reageren. Dat kan niemand garanderen.
Maar het snijden van de halsslagaders met een goed scherp mes garandeert een snelle pijnloze dood van het dier. bovendien hebben Moslims er vanuit religie er niets op tegen als het dier een slaapmiddeltje zou krijgen. maar hoeveel dieren wil je op die manier slachten? voor slachterijen is dat een gigantische kostenpost.

5.
De Islaam is een globale religie. Hier in het westen kan je de dieren verdoven, maar in de derde wereld landen zijn ze al blij als ze een redelijk scherm mes kunnen vinden. Dus ook daar zullen mensen zo diervriendelijk mogelijk kunnen slachten.

er zijn zo nog wel meer regels die ik zou kunnen opsommen, maar zoals jullie kunnen zien is het halal slachten eigenlijk lang niet zo barbaars als dat het lijkt. Het is juist bedoeld om onnodig dierenleed te vermijden.
Dat de meeste moslims dat niet op een juiste manier uitleggen kunnen, komt simpelweg omdat ze of hun eigen religie niet goed genoeg kennen of omdat het te veel moeite kost om het goed uit te leggen.
Ik vind dat een kwalijke zaak.
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7605
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Petra »

Ik ben stapeldol op vlees. Het water loopt in de mond bij de gedachte aan het kluiven van een ribkarbonaadje, een fijne goeie biefstuk, gebraden kippenpootjes hmmmmmmmmmm.

EDOCH.. vanwege diervriendelijkheid en het klimaat en kroost wat ons er steeds op aansprak :lol: hebben manlief et moi vorig jaar besloten de vegetarische kant op te gaan. Dat lukte niet helemaal, dus thans flexitariër. I.i.g. een aantal dagen per week geen vlees en op wel vlees dagen de hoeveelheid inperken.


Opmerkelijk genoeg zijn we niet de enige bewuste vleesminderaars, ik las dat het in NL zo'n beetje de helft van de bevolking betreft. Gek genoeg of zorgelijk genoeg is toch de totale jaarlijkse vleesconsumptie in NL niet echt minder geworden.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Snelheid
Berichten: 10789
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Snelheid »

Het elke dag vlees eten is gekomen in de jaren 60 van de vorige eeuw toen de arbeider het goed kreeg en was vlees eten elke dag een status symbool; buiten deze kringen werd nooit elke dag vlees gegeten en al zo op vrijdag niet daar het een vastendag is.


Maar al met al een goed stuk gebraden vlees is niet te versmaden..................heerlijk :thumb1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2542
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Inktvlam »

Voedingsdeskundige Louise Fresco zegt dat we vlees nodig hebben.
‘Voedingskundig is vlees wel van belang voor enkele specifieke groepen, zoals kinderen, ouderen en zwangere vrouwen, omdat het een hoge concentratie van eiwitten en belangrijke mineralen bevat. Die concentratie kan je voor die doelgroepen niet krijgen met plantaardige alternatieven. Voor gezonde volwassenen is de beste oplossing: minder wat, maar herleid niet tot nul. Zo wordt het weer iets speciaals.’

‘Ik denk ook dat mensen die stoppen met vlees eten omwille van het klimaat hun bijdrage overschatten. Als je alles plantaardig wil doen, heb je ongeveer een kwart meer landbouwgrond nodig, want dan moet je al die eiwitten op een andere manier produceren. Tegen de vleessubstituten die we nu hebben, zijn er best wat bezwaren. Ze zijn vaak ultra-processed, ze missen in veel gevallen de mineralen, en je hebt er land voor nodig. Vlees moeten we dan weer produceren waar geen akkerbouw mogelijk is. Daar kunnen herkauwers gras omzetten in hoogwaardige eiwitten, wat wij niet kunnen. En dieren als kippen en varkens kunnen op reststromen worden gevoed. Die helpen ons die reststromen van de industrie en de gezinnen goed te gebruiken.’
https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 43375.html
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Mullog
Berichten: 3838
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Mullog »

Gezien dat wij omnivoren zijn is het niet eten van vlees het ontkennen van je biologie. Dat wil niet zeggen dat er iedere dag vlees op het menu moet staan.
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Tin »

Inktvlam schreef: 03 feb 2023, 17:08 Voedingsdeskundige Louise Fresco zegt dat we vlees nodig hebben
Voor ieder standpunt zijn altijd linkjes te geven om dat standpunt te onderbouwen. Daarom vind ik dat nogal zinloos. Dan krijgen we weer een welles-nietes op basis van linkjes.
Hoewel vegan-revolution van mij een paar linkjes mag plaatsen hoor, als hij ze uit zijn mouw kan schudden. ;)
De mens als omnivoor is natuurlijk een mooi beeld als je de mens als wezen ziet dat een keuze heeft tussen verschillende mogelijkheden. Naar gelang wat die mens in zichzelf ziet als het meest juiste om te doen, zal hij handelen.
Wat mij betreft vind ik 'de verschrikkingen van de veeteelt' zoals vegan-revolution het noemde reeds voldoende argument.
Een berichtje van een forummer zullen wat dit onderwerp betreft net zo weinig andere forummers van mening doen veranderen als bij ieder onderwerp hier.
Maar het doet me wel genoegen dat Petra haar kroost wel aardig wat invloed heeft. Nu ja, wat wil je, goede familieband. :flower1:
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10083
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Messenger »

Vandaag vega kip gegeten, wat dat ook mag voorstellen. Kip was het niet en voor mij hoeft dat vega eten niet meer. Ik snap niet dat je iets plantaardigs kip kunt noemen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Dat_beloof_ik »

vegan-revolution schreef: 02 feb 2023, 01:40  
Ik kan er veel of weinig over zeggen, maar ik zeg voorlopig alleen dit :
 
Voor wie de veeteelt een verschrikking is, is veganisme de enige weg voor zover ik nu overzie.
 
Voor wie veganisme een verschrikking is, is vlees de enige weg.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Zolderworm »

Messenger schreef: 04 feb 2023, 00:31 Vandaag vega kip gegeten, wat dat ook mag voorstellen. Kip was het niet en voor mij hoeft dat vega eten niet meer. Ik snap niet dat je iets plantaardigs kip kunt noemen.
Laatst een uitgebreid artikel over de vraag of al dat kunstvlees, vegaburgers, noem maar op, echt hoogwaardig voedsel is, dat vlees echt kan vervangen. Vergeet het maar. Als je vegetarisch wilt eten moet je het anders doen. Dan moet je zelf een voedingspatroon ontwikkelen waarbij je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Zonder al die vleesvervangers te eten
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10083
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Messenger »

Zolderworm schreef: 04 feb 2023, 10:26
Messenger schreef: 04 feb 2023, 00:31 Vandaag vega kip gegeten, wat dat ook mag voorstellen. Kip was het niet en voor mij hoeft dat vega eten niet meer. Ik snap niet dat je iets plantaardigs kip kunt noemen.
Laatst een uitgebreid artikel over de vraag of al dat kunstvlees, vegaburgers, noem maar op, echt hoogwaardig voedsel is, dat vlees echt kan vervangen. Vergeet het maar. Als je vegetarisch wilt eten moet je het anders doen. Dan moet je zelf een voedingspatroon ontwikkelen waarbij je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Zonder al die vleesvervangers te eten
Het was alsof ik nat karton zat te eten van de een of andere verhuisdoos... :o
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10083
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Vleesconsumptie

Bericht door Messenger »

Omdat het vlees van dieren komt die al doodgemaakt zijn, en ik zelf geen dieren slacht, ben ik eigenlijk meer een aaseter. :lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.