Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.


Moderatie: het moderatieteam
Barnabas
Berichten: 1654
Lid geworden op: 16 dec 2020, 14:12
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Barnabas »

Tin schreef: 18 feb 2023, 11:21
Willempie schreef: 16 feb 2023, 20:12

Je hebt het heel erg fout. Zie ook mijn reactie aan Bonjour. Er zijn heel veel mensen die niet hun eigen belang nastreven. Ik snap dat mensen die dit wel doen niet kunnen geloven dat er mensen bestaan die dit niet doen. Nochtans is het wel de realiteit. Waarom sluit je je niet aan bij die mensen die niet hun eigen belang nastreven? Want die bestaan wel degelijk, ondanks jouw negatieve (zelf)reflectie. Het spijt me als ik je wat harder dan nodig confronteer maar met zoete broodjes bakken is helemaal niemand gediend.
Ik zou hier de regel van Snelheid achter kunnen zetten:
'Er zijn maar bitter weinig mensen die niet hun eigen belang nastreven'.
Heb ik het helemaal fout of is het de realiteit?
Hele godsdiensten zijn verzonnen ten bate van persoonlijk belang.
En de niet godsdienstige heeft natuurlijk vaak al helemaal geen reden een ander belang dan het eigen belang te zien.
Het is gewoon de uitkomst van hoe wij als individu staan t.o.v. het geheel: afgescheiden.
Dan mag je voorbeelden noemen waarin het minder radicaal is als gesteld: natuurlijk zijn er ook mooie en onbaatzuchtige houdingen van mensen.
Maar dat neemt niet weg dat de titel van dit topic klopt: het is een zootje in de wereld.
Zoete broodjes bakken heeft geen zin.
Daarmee veranderd de wereld niet.
In Nederland is wel iets met het dienen van het eigen belang. Het boek Sefanja handelt over het aanbidden van de Moloch, de God die koning is en een mentaliteit verspreidt van eigenbelang. Het is sterk uitgedrukt maar de mentaliteit van "het voor het zeggen hebben" is groot. Iedereen (velen) wil in een leidinggevende functie, anders ben je niet goed genoeg en daarin wordt dan het eigen belang nagestreeft. En dat draagt bij aan verval van de samenleving.
Maar de mentaliteit van Jezus is geheel anders. Hij zegt dat wie de belangrijkste wil zijn een slaaf van de anderen moet zijn. Dat is zijn mentaliteit. Het belang van de ander nastreven. Zo krijg je ook invloed. Want wie het belang van een ander nastreeft wordt geliefd. Zo deed Christus dat ook. Hij onderwees dat we elkaar moesten dienen en dat is een mentaliteit die het belang van een ander op het oog heeft. Christus deed dat ook. In de hemel zal het daarom een feest zijn en hier niet. Ik denk aan die vergelijking waarbij twee groepen mensen aan een tafel zitten met ieder een bord lekkers voor zich, de ene groep in de hemel en de andere in de hel. In de hel zijn ze allemaal sjagerijnig en hongerig want ze hebben alleen maar hele lange lepels waarmee ze alleen anderen kunnen voeden. Zij proberen zichzelf te behagen, maar dat lukt niet terwijl in de hemel iedereen blij en gevoed is want daar behaagt men de ander en gebruikt men de lepels om de ander te dienen. Zo moeten wij het doen. Dan worden we gelukkig.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door peda »

Er zijn vele mooie voorstellingen van een Utopia-wereld, alleen is het voor de evolutionisten moeilijk om in de realisatie van Utopia te geloven. Het reptielenbrein waar de mens ook nog steeds over beschikt, domineert op "'instinctieve"' wijze de primaire behoeftebevrediging en die staan haaks op Utopia. De bij de mens later ontwikkelde hersendelen, begrijpen Utopia wel ( de reptielenhersenen begrijpen Utopia niet ), maar zijn niet instaat om de reptielen invloed zodanig te beheersen, dat Utopia binnen bereik komt. Een kolossaal verschil in inzicht met de creationistische opvatting, want die ziet het reptielenbrein bij de mens niet als gevolg van de oorspronkelijke dierlijke oorsprong/ afkomst van de mens.
Berjan1986ii
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:30
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Berjan1986ii »

Barnabas schreef: 18 feb 2023, 22:56 In Nederland is wel iets met het dienen van het eigen belang. Het boek Sefanja handelt over het aanbidden van de Moloch, de God die koning is en een mentaliteit verspreidt van eigenbelang. Het is sterk uitgedrukt maar de mentaliteit van "het voor het zeggen hebben" is groot. Iedereen (velen) wil in een leidinggevende functie, anders ben je niet goed genoeg en daarin wordt dan het eigen belang nagestreeft. En dat draagt bij aan verval van de samenleving.
Maar de mentaliteit van Jezus is geheel anders. Hij zegt dat wie de belangrijkste wil zijn een slaaf van de anderen moet zijn. Dat is zijn mentaliteit. Het belang van de ander nastreven. Zo krijg je ook invloed. Want wie het belang van een ander nastreeft wordt geliefd. Zo deed Christus dat ook. Hij onderwees dat we elkaar moesten dienen en dat is een mentaliteit die het belang van een ander op het oog heeft. Christus deed dat ook. In de hemel zal het daarom een feest zijn en hier niet. Ik denk aan die vergelijking waarbij twee groepen mensen aan een tafel zitten met ieder een bord lekkers voor zich, de ene groep in de hemel en de andere in de hel. In de hel zijn ze allemaal sjagerijnig en hongerig want ze hebben alleen maar hele lange lepels waarmee ze alleen anderen kunnen voeden. Zij proberen zichzelf te behagen, maar dat lukt niet terwijl in de hemel iedereen blij en gevoed is want daar behaagt men de ander en gebruikt men de lepels om de ander te dienen. Zo moeten wij het doen. Dan worden we gelukkig.
Dus jij denkt dat Jezus niet gaat heersen op de nieuwe Aarde? Dan heb je Openbaring zeker niet in jouw Bijbeltje. Waar Jezus terugkomt om te oordelen, de levenden en de doden.. Dat WIJ moeten dienen is waar. Wij moeten Jezus en God dienen.
Je hebt nogal een hippiegeloof bij God en Jezus, alsof je de hele Bijbel niet als 1 leest. Maar hap en snap overal een beetje vandaan.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Messenger »

Berjan1986ii schreef: 23 feb 2023, 23:26
Barnabas schreef: 18 feb 2023, 22:56 In Nederland is wel iets met het dienen van het eigen belang. Het boek Sefanja handelt over het aanbidden van de Moloch, de God die koning is en een mentaliteit verspreidt van eigenbelang. Het is sterk uitgedrukt maar de mentaliteit van "het voor het zeggen hebben" is groot. Iedereen (velen) wil in een leidinggevende functie, anders ben je niet goed genoeg en daarin wordt dan het eigen belang nagestreeft. En dat draagt bij aan verval van de samenleving.
Maar de mentaliteit van Jezus is geheel anders. Hij zegt dat wie de belangrijkste wil zijn een slaaf van de anderen moet zijn. Dat is zijn mentaliteit. Het belang van de ander nastreven. Zo krijg je ook invloed. Want wie het belang van een ander nastreeft wordt geliefd. Zo deed Christus dat ook. Hij onderwees dat we elkaar moesten dienen en dat is een mentaliteit die het belang van een ander op het oog heeft. Christus deed dat ook. In de hemel zal het daarom een feest zijn en hier niet. Ik denk aan die vergelijking waarbij twee groepen mensen aan een tafel zitten met ieder een bord lekkers voor zich, de ene groep in de hemel en de andere in de hel. In de hel zijn ze allemaal sjagerijnig en hongerig want ze hebben alleen maar hele lange lepels waarmee ze alleen anderen kunnen voeden. Zij proberen zichzelf te behagen, maar dat lukt niet terwijl in de hemel iedereen blij en gevoed is want daar behaagt men de ander en gebruikt men de lepels om de ander te dienen. Zo moeten wij het doen. Dan worden we gelukkig.
Dus jij denkt dat Jezus niet gaat heersen op de nieuwe Aarde? Dan heb je Openbaring zeker niet in jouw Bijbeltje. Waar Jezus terugkomt om te oordelen, de levenden en de doden.. Dat WIJ moeten dienen is waar. Wij moeten Jezus en God dienen.
Je hebt nogal een hippiegeloof bij God en Jezus, alsof je de hele Bijbel niet als 1 leest. Maar hap en snap overal een beetje vandaan.
Welkom Berjan.

Nee, Jezus gaat niet heersen. Er komt geen oordeel en we hoeven niets te doen om God te behagen.

De almacht van God maakt het onnodig om te heersen, omdat vanwege de almacht alles volgens plan verloopt. De almacht maakt God en alles van God volmaakt.
De pure liefde die God is, is onvoorwaardelijk en om niet (verwacht niets terug), We hoeven God niet te behagen omdat we dit reeds doen door er te zijn.

Onvoorwaardelijke liefde heeft geen regels maar uitsluitend een vrije wil.

De vrije wil is God die zegt: "Jouw/Jullie wil is Mijn wil. En Mijn wil geschiedde."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door peda »

Gaat Jezus niet heersen over de wereld. De beantwoording van die vraag hangt af van de persoonlijke basis-overtuiging.
Mijn basis-overtuiging is dat Jezus niet in de toekomst gaat heersen over de wereld. Ter ondersteuning van mijn standpunt heb ik een hele reeks aan argumentatie kralen, die voor mij een consistente, logische ketting vormen, waarop ik mijn conclusie baseer. Maar voldoet daarmede mijn conclusie aan de wetenschappelijke ijking. Mijn antwoord is heel concreet, neen. Een mooie en zorgvuldig opgebouwde aan de redelijkheid voldoende/beantwoordende argumentatie keten = niet gelijk aan wetenschappelijk bewijs. Dat blijft de handicap.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Snelheid »

Berjan1986ii schreef: 23 feb 2023, 23:26
Barnabas schreef: 18 feb 2023, 22:56 In Nederland is wel iets met het dienen van het eigen belang. Het boek Sefanja handelt over het aanbidden van de Moloch, de God die koning is en een mentaliteit verspreidt van eigenbelang. Het is sterk uitgedrukt maar de mentaliteit van "het voor het zeggen hebben" is groot. Iedereen (velen) wil in een leidinggevende functie, anders ben je niet goed genoeg en daarin wordt dan het eigen belang nagestreeft. En dat draagt bij aan verval van de samenleving.
Maar de mentaliteit van Jezus is geheel anders. Hij zegt dat wie de belangrijkste wil zijn een slaaf van de anderen moet zijn. Dat is zijn mentaliteit. Het belang van de ander nastreven. Zo krijg je ook invloed. Want wie het belang van een ander nastreeft wordt geliefd. Zo deed Christus dat ook. Hij onderwees dat we elkaar moesten dienen en dat is een mentaliteit die het belang van een ander op het oog heeft. Christus deed dat ook. In de hemel zal het daarom een feest zijn en hier niet. Ik denk aan die vergelijking waarbij twee groepen mensen aan een tafel zitten met ieder een bord lekkers voor zich, de ene groep in de hemel en de andere in de hel. In de hel zijn ze allemaal sjagerijnig en hongerig want ze hebben alleen maar hele lange lepels waarmee ze alleen anderen kunnen voeden. Zij proberen zichzelf te behagen, maar dat lukt niet terwijl in de hemel iedereen blij en gevoed is want daar behaagt men de ander en gebruikt men de lepels om de ander te dienen. Zo moeten wij het doen. Dan worden we gelukkig.
Dus jij denkt dat Jezus niet gaat heersen op de nieuwe Aarde? Dan heb je Openbaring zeker niet in jouw Bijbeltje. Waar Jezus terugkomt om te oordelen, de levenden en de doden.. Dat WIJ moeten dienen is waar. Wij moeten Jezus en God dienen.
Je hebt nogal een hippiegeloof bij God en Jezus, alsof je de hele Bijbel niet als 1 leest. Maar hap en snap overal een beetje vandaan.
Christus Vincit Christus Regnat Christus Imperat.
Het is nou eenmaal een protestants euvel,van alles wat zo ook de teksten uit de HS.zie het hier voortdurend alles wordt uit zijn verband getrokken dan denk ik laat maar weer.

Dat Hij gaat heersen op de nieuwe Aarde is wel duidelijk daar bestaat ook geen misverstand over en gelukkig maar.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Berjan1986ii
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:30
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Berjan1986ii »

peda schreef: 24 feb 2023, 14:22 Gaat Jezus niet heersen over de wereld. De beantwoording van die vraag hangt af van de persoonlijke basis-overtuiging.
Mijn basis-overtuiging is dat Jezus niet in de toekomst gaat heersen over de wereld. Ter ondersteuning van mijn standpunt heb ik een hele reeks aan argumentatie kralen, die voor mij een consistente, logische ketting vormen, waarop ik mijn conclusie baseer. Maar voldoet daarmede mijn conclusie aan de wetenschappelijke ijking. Mijn antwoord is heel concreet, neen. Een mooie en zorgvuldig opgebouwde aan de redelijkheid voldoende/beantwoordende argumentatie keten = niet gelijk aan wetenschappelijk bewijs. Dat blijft de handicap.
Het gaat om de Bijbel. En de Bijbel beweert dat Jezus gaat heersen over de Aarde. Dat ongelovigen gedood worden tot groot plezier van de heiligen. Zelf geloof ik er ook niet in, maar als je met mensen in discussie gaat moet je wel weten wat zij geloven. En aan de hand daarvan met redenen en argumenten komen. Anders ben je op FM niveau aan het praten terwijl je medegesprekspartner op AM niveau aan het praten is en praat je langs elkaar.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Snelheid »

Aldus Barnabas;Zij proberen zichzelf te behagen, maar dat lukt niet terwijl in de hemel iedereen blij en gevoed is want daar behaagt men de ander en gebruikt men de lepels om de ander te dienen. Zo moeten wij het doen. Dan worden we gelukkig.
Behagers van al zo eigenwillige godsdienst zijn er volop zie hier het forum een weer war van opvattingen die al zo niets met het Christendom te maken hebben maar eigen invulkunde.

Voorts het elkaar dienen ben het nog niet tegen gekomen dan alleen in de religieuze gemeenschappen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 24 feb 2023, 10:29 De almacht van God maakt het onnodig om te heersen, omdat vanwege de almacht alles volgens plan verloopt.
Ziedaar het antwoord op de door jou zelf gestelde topicvraag.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 25 feb 2023, 07:52
Messenger schreef: 24 feb 2023, 10:29 De almacht van God maakt het onnodig om te heersen, omdat vanwege de almacht alles volgens plan verloopt.
Ziedaar het antwoord op de door jou zelf gestelde topicvraag.
De vrije wil maakt het mogelijk dat we collectief de wereld creëeren zoals we die om ons heen zien.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Mullog »

Messenger schreef: 25 feb 2023, 10:06
Dat_beloof_ik schreef: 25 feb 2023, 07:52

Ziedaar het antwoord op de door jou zelf gestelde topicvraag.
De vrije wil maakt het mogelijk dat we collectief de wereld creëeren zoals we die om ons heen zien.
Wat niet weg neemt dat Dat_beloof_ik wel een punt heeft.
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Snelheid »

Mullog schreef: 25 feb 2023, 11:06
Messenger schreef: 25 feb 2023, 10:06
De vrije wil maakt het mogelijk dat we collectief de wereld creëeren zoals we die om ons heen zien.
Wat niet weg neemt dat Dat_beloof_ik wel een punt heeft.
Maakte de mens maar gebruik van de vrije wil tja dat is een zeldzaamheid en juist de genen die het altijd over de vrije wil maar babbelt loop te hoop als dat vrije woord klinkt door de vrije wil,dus tja kan die zogenaamde vrije wil die politiek correct is niet serieus nemen.
@Dat beloof ik wel is een punt kan hebben kan wel is zo zijn alhoewel :o
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1784
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 25 feb 2023, 10:06
Dat_beloof_ik schreef: 25 feb 2023, 07:52

Ziedaar het antwoord op de door jou zelf gestelde topicvraag.
De vrije wil maakt het mogelijk dat we collectief de wereld creëeren zoals we die om ons heen zien.
De vrije wil heeft dus van de wereld ‘het zooitje’ gemaakt dat het nu is.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1784
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Yours »

Die vrije wil omvat dus goed èn kwaad.

Dit bericht stond gisteren bij het NOS-nieuws: ‘Megagevangenis geopend in El Salvador: plaats voor 40.000 gevangenen.”

https://nos.nl/l/2465162

Ik was eigenlijk in shock toen ik dit las/zag. Maar blijkbaar is het nodig om het kwaad op enig moment binnen de perken te houden.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 25 feb 2023, 11:06
Messenger schreef: 25 feb 2023, 10:06
De vrije wil maakt het mogelijk dat we collectief de wereld creëeren zoals we die om ons heen zien.
Wat niet weg neemt dat Dat_beloof_ik wel een punt heeft.
Dat heeft hij ook zeker. Ik ontken dat ook niet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 25 feb 2023, 11:30
Messenger schreef: 25 feb 2023, 10:06
De vrije wil maakt het mogelijk dat we collectief de wereld creëeren zoals we die om ons heen zien.
De vrije wil heeft dus van de wereld ‘het zooitje’ gemaakt dat het nu is.
De wereld om ons heen is het gevolg van de vrije wil én het onbegrip over God en wat God wil. De problemen die we zien vinden hun wortels in de spiritualiteit.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Messenger »

Yours schreef: 25 feb 2023, 12:06 Die vrije wil omvat dus goed èn kwaad.
Inderdaad. Je hebt de vrije wil om te kiezen vanuit liefde of vanuit angst.
Yours schreef: Dit bericht stond gisteren bij het NOS-nieuws: ‘Megagevangenis geopend in El Salvador: plaats voor 40.000 gevangenen.”

https://nos.nl/l/2465162

Ik was eigenlijk in shock toen ik dit las/zag. Maar blijkbaar is het nodig om het kwaad op enig moment binnen de perken te houden.
In Noorwegen hebben ze een systeem waar gedetineerden niet onderdrukt worden maar zichzelf kunnen ontplooien en terug kunnen in de maatschappij en vrijwel niet recidiveren. https://www.youtube.com/results?search_ ... way+prison
Dat blijkt dus goed te werken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20459
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door peda »

Messenger schreef: 25 feb 2023, 12:11
Yours schreef: 25 feb 2023, 11:30
De vrije wil heeft dus van de wereld ‘het zooitje’ gemaakt dat het nu is.
De wereld om ons heen is het gevolg van de vrije wil én het onbegrip over God en wat God wil. De problemen die we zien vinden hun wortels in de spiritualiteit.
Volgens Walsch heeft de godsvonk verblijvende in de Hemel voorafgaande aan de afdaling naar de aarde in de Hemel volledig met de vrije gods-wil gekozen voor zijn "' rol "' op aarde. Het aardse onbegrip over God en wat God wil , kortom de "" tijdelijke verduistering "' is gewoon het gevolg van een eerder gemaakte eigen "' goddelijke keuze "". Dit is bijvoorbeeld een totaal andere overtuiging als het karma principe bekend uit de reincarnatie leer.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 25 feb 2023, 13:32
Messenger schreef: 25 feb 2023, 12:11
De wereld om ons heen is het gevolg van de vrije wil én het onbegrip over God en wat God wil. De problemen die we zien vinden hun wortels in de spiritualiteit.
Volgens Walsch heeft de godsvonk verblijvende in de Hemel voorafgaande aan de afdaling naar de aarde in de Hemel volledig met de vrije gods-wil gekozen voor zijn "' rol "' op aarde. Het aardse onbegrip over God en wat God wil , kortom de "" tijdelijke verduistering "' is gewoon het gevolg van een eerder gemaakte eigen "' goddelijke keuze "". Dit is bijvoorbeeld een totaal andere overtuiging als het karma principe bekend uit de reincarnatie leer.
Juist. De Godsvonk heeft een agenda of bucketlist om bepaalde ervaringen op te doen. Oordelen over een dakloze zwerver is iets dat we beter kunnen laten, want je kent de agenda van die Godsvonk niet. Je weet niet wat deze komt ervaren.

Het is al lastig om de eigen agenda te doorgronden, door het tijdelijk verduisteren van de alwetendheid, laat staan de agenda van een ander.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 25 feb 2023, 10:06
Dat_beloof_ik schreef: 25 feb 2023, 07:52

Ziedaar het antwoord op de door jou zelf gestelde topicvraag.
De vrije wil maakt het mogelijk dat we collectief de wereld creëeren zoals we die om ons heen zien.
Er is geen sprake van een bewust collectief gecreëerde wereld.
Er zijn een heleboel mensen/groepen voor zichzelf bezig, en bij elkaar geveegd levert dat deze wereld op. Dat is iets anders.
Maar je kunt niet stellen dat alles volgens Gods plan loopt, als dat plan er niet is.
Als dat plan er wel was, dan was er geen vrije wil; maar je als er van uit gaat dat God het aan de vrije wil van mensen overlaat, dan heeft hij geen plan.
Laatst gewijzigd door Dat_beloof_ik op 25 feb 2023, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Berjan1986ii
Berichten: 53
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:30
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Berjan1986ii »

Messenger schreef: 25 feb 2023, 13:39 Juist. De Godsvonk heeft een agenda of bucketlist om bepaalde ervaringen op te doen. Oordelen over een dakloze zwerver is iets dat we beter kunnen laten, want je kent de agenda van die Godsvonk niet. Je weet niet wat deze komt ervaren.

Het is al lastig om de eigen agenda te doorgronden, door het tijdelijk verduisteren van de alwetendheid, laat staan de agenda van een ander.
Daar heb ik ook ooit eens iets van gelezen, bij Steve Rother en "de groep". Die man channelde, maar dat zou tot net na 2012 zijn (toen de maya kalender "afliep").. De man heeft verschillende boeken geschreven en hij schreef dat tussen twee incarnaties door mensen contracten tekenden. Van "in een volgend leven beroof je mij, zodat ik kan leren hoe daarmee om te gaan".. Op zich aardig bedacht, maar op die manier ga je natuurlijk apathisch zijn tegenover elk leed want "dat zou weleens afgesproken kunnen zijn"..
Zelf geloof ik daar niet in. Waarschijnlijk heb ik een contract getekend "ik zal in een volgende incarnatie sceptisch zijn".
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Mullog »

Yours schreef: 25 feb 2023, 12:06 Die vrije wil omvat dus goed èn kwaad.

Dit bericht stond gisteren bij het NOS-nieuws: ‘Megagevangenis geopend in El Salvador: plaats voor 40.000 gevangenen.”

https://nos.nl/l/2465162

Ik was eigenlijk in shock toen ik dit las/zag. Maar blijkbaar is het nodig om het kwaad op enig moment binnen de perken te houden.
Ik heb er over gelezen. In dit geval is het de vraag wat het kwaad is. De mensen die zonder enige vorm van aanklacht of proces worden opgesloten of de gevangenis waar ze met 157 man in een cel van 100 vierkante meter worden opgesloten en die voorzien is van 80 bedden, 2 wc's en 2 wasbakken?

Ik begreep dat er 40.000 man in het complex kunnen worden opgesloten. In Zuid Amerika zal het dan wel het dubbele worden. Het is hier de mens die voor zijn medemens de hel op aarde creëert. Ik voorzie de nodige opstanden die bloedig worden neergeslagen. Je zult er maar onschuldig zitten.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 25 feb 2023, 14:03
Messenger schreef: 25 feb 2023, 10:06
De vrije wil maakt het mogelijk dat we collectief de wereld creëeren zoals we die om ons heen zien.
Er is geen sprake van een bewust collectief gecreëerde wereld.
Dat is ook zo, de meeste mensen zijn zich niet bewust van hun vrije wil en het potentieel van elk individu.

Velen denken dat ze geschapen zijn door een hogere macht, terwijl ik denk dat de hogere macht zich heeft opgedeeld om via ons zichzelf/haarzelf te ervaren.
Dat_beloof_ik schreef: Er zijn een heleboel mensen/groepen voor zichzelf bezig, en bij elkaar geveegd levert dat deze wereld op. Dat is iets anders.
Alle neuzen staan een andere kant op. We creëren daardoor ogenschijnlijke chaos. We hebben meestal geen idee wat we aanrichten.
Dat_beloof_ik schreef: Maar je kunt niet stellen dat alles volgens Gods plan loopt, als dat plan er niet is.
Als dat plan er wel was, dan was er geen vrije wil; maar je als er van uit gaat dat God het aan de vrije wil van mensen overlaat, dan heeft hij geen plan.
Het doel van het leven (God) is jezelf te re-creëren in het volgende moment van het NU, volgens de meest verheven versie van het meest geweldige visioen dat je ooit hebt gehad over Wie en Wat je bent.

Alle mogelijke keuzes en uitkomsten zijn bekend, het is slechts de vraag wat we als mensen kiezen.

De vrije wil wordt ondersteund door de almacht van God, het is slechts van belang dat we daarmee om weten te gaan.
Vaak weten we dat niet, geloven we dat God NEE kan zeggen. God zegt echter nooit NEE maar uitsluitend JA.
Wat nodig is, is het vertrouwen dat alles reeds gegeven en beantwoord is en kan worden afgeroepen. Geloof je daar niet in, dan kun je wel iets willen maar als je bij jezelf denkt "dat krijg ik/lukt me nooit", is ook de ervaring conform.

De wereld waarin we leven wordt gecreëerd door onze gedachten, woorden en daden. En de onderliggende gedachten die de primaire keuze ondersteunen of juist ondermijnen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 25 feb 2023, 15:39 We hebben meestal geen idee wat we aanrichten.
En dat moet dan 'Gods plan' voorstellen?
Het doel van het leven (God) is jezelf te re-creëren in het volgende moment van het NU, volgens de meest verheven versie van het meest geweldige visioen dat je ooit hebt gehad over Wie en Wat je ben
Dat is een compleet inhoudsloze zin. Leuk verzonnen maar heeft niets met het christendom te doen.
En ook niet met dit topic.
Functioneel als afleiding als je inhoudelijk niet verder komt, maar ik stel voor bij het topic te blijven.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1784
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Waarom is het zo'n zooitje in de wereld?

Bericht door Yours »

Messenger schreef: 25 feb 2023, 12:14
Yours schreef: 25 feb 2023, 12:06 Die vrije wil omvat dus goed èn kwaad.
Inderdaad. Je hebt de vrije wil om te kiezen vanuit liefde of vanuit angst.
Vraag is waarom je de keuze ‘goed’ koppelt aan ‘liefde’ en ‘kwaad’ aan ‘angst’.
Angst komt volgens mij pas om de hoek kijken als je je er van bewust bent dat je kwaad berokkent/hebt berokkend en mogelijk opgepakt en ter verantwoording wordt geroepen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens