De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Forumregels
Als je een tip wil geven over een bepaald boek, dan kan dat hier in het topic "Boekentips".
Wil je uitgebreid een boek gaan bespreken open er dan een apart topic voor. Dan kun je het uitgebreid bespreken en erover in discussie gaan.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Mullog »

Inktvlam schreef: 14 apr 2023, 15:43 Het gaat meer om de bizarre stikstofnormen in Nederland, die zijn opgesteld door de Raad van State. Een paar centimeters over de grens in Duitsland gelden heel andere normen. Daar mag veel meer. Hier kan nauwelijks nog een huis gebouwd worden. Een popconcert of een wielerronde in een natuurgebied kan niet doorgaan vanwege de stikstofnormen.
https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetensc ... veranderen
Maar met een formule 1 race zijn er geen problemen, want ene Bernard vindt dat een leuke hobby. Wat dat betreft is het allemaal zo dubbel als de pest.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Snelheid »

Mullog schreef: 15 apr 2023, 08:19
Inktvlam schreef: 14 apr 2023, 15:43 Het gaat meer om de bizarre stikstofnormen in Nederland, die zijn opgesteld door de Raad van State. Een paar centimeters over de grens in Duitsland gelden heel andere normen. Daar mag veel meer. Hier kan nauwelijks nog een huis gebouwd worden. Een popconcert of een wielerronde in een natuurgebied kan niet doorgaan vanwege de stikstofnormen.
https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetensc ... veranderen
Maar met een formule 1 race zijn er geen problemen, want ene Bernard vindt dat een leuke hobby. Wat dat betreft is het allemaal zo dubbel als de pest.
Dubbel als de pest........................het is gewoon GEKTE en meer niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 15 apr 2023, 08:19
Inktvlam schreef: 14 apr 2023, 15:43 Het gaat meer om de bizarre stikstofnormen in Nederland, die zijn opgesteld door de Raad van State. Een paar centimeters over de grens in Duitsland gelden heel andere normen. Daar mag veel meer. Hier kan nauwelijks nog een huis gebouwd worden. Een popconcert of een wielerronde in een natuurgebied kan niet doorgaan vanwege de stikstofnormen.
https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetensc ... veranderen
Maar met een formule 1 race zijn er geen problemen, want ene Bernard vindt dat een leuke hobby. Wat dat betreft is het allemaal zo dubbel als de pest.
En het is waanzin dat woningbouw helemaal is stil gelegd. Een amateur wielerronde mag vanwege de volgauto's niet doorgaan en die formule 1 dus wel. Het is een hypocriet beleid en zal denk ik zwaar worden afgestraft door de kiezer bij nieuwe verkiezingen. Ik zie tante Jannie nog wel premier worden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Mullog »

Messenger schreef: 15 apr 2023, 14:39
Mullog schreef: 15 apr 2023, 08:19
Maar met een formule 1 race zijn er geen problemen, want ene Bernard vindt dat een leuke hobby. Wat dat betreft is het allemaal zo dubbel als de pest.
En het is waanzin dat woningbouw helemaal is stil gelegd. Een amateur wielerronde mag vanwege de volgauto's niet doorgaan en die formule 1 dus wel. Het is een hypocriet beleid en zal denk ik zwaar worden afgestraft door de kiezer bij nieuwe verkiezingen. Ik zie tante Jannie nog wel premier worden.
Wat mij persoonlijk dan ook weer een kleine ramp lijkt, tante Jannie die met een paar boeren de dienst uit gaat maken. Waarschijnlijk beginnen ze dan met het ophogen van het land zodat de boeren minder hoeven te bukken.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 15 apr 2023, 15:35 Wat mij persoonlijk dan ook weer een kleine ramp lijkt, tante Jannie die met een paar boeren de dienst uit gaat maken. Waarschijnlijk beginnen ze dan met het ophogen van het land zodat de boeren minder hoeven te bukken.
:lol: :lol: :lol: :lol:
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 15 apr 2023, 15:58
Mullog schreef: 15 apr 2023, 15:35 Wat mij persoonlijk dan ook weer een kleine ramp lijkt, tante Jannie die met een paar boeren de dienst uit gaat maken. Waarschijnlijk beginnen ze dan met het ophogen van het land zodat de boeren minder hoeven te bukken.
:lol: :lol: :lol: :lol:
:D Maar Tante Jannie gaat wel de dienst uit maken en de politieke randcriminelen af door de zijdeur,wel leuk deze ontwikkeling en nu moeten we streven gratis poffertjes voor iedereen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Mullog »

Snelheid schreef: 15 apr 2023, 18:36
Tiberius Claudius schreef: 15 apr 2023, 15:58

:lol: :lol: :lol: :lol:
:D Maar Tante Jannie gaat wel de dienst uit maken en de politieke randcriminelen af door de zijdeur,wel leuk deze ontwikkeling en nu moeten we streven gratis poffertjes voor iedereen.
Met tante Jannie aan het roer zou het mij niet verbazen als jij nog terug gaat verlangen naar de Haagse regenten.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 15 apr 2023, 20:03
Snelheid schreef: 15 apr 2023, 18:36

:D Maar Tante Jannie gaat wel de dienst uit maken en de politieke randcriminelen af door de zijdeur,wel leuk deze ontwikkeling en nu moeten we streven gratis poffertjes voor iedereen.
Met tante Jannie aan het roer zou het mij niet verbazen als jij nog terug gaat verlangen naar de Haagse regenten.
Ik heb het over tante Jannie, maar we begrijpen allemaal geloof ik dat ik juffrouw Jannie bedoel... :lol:

Als halsstarrig wordt vastgehouden aan het huidige beleid (alles op slot) en het kabinet komt ten val, denk ik dat ook de Tweede Kamer gigantisch ingenomen wordt door BBB.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Snelheid »

Mullog schreef: 15 apr 2023, 20:03
Snelheid schreef: 15 apr 2023, 18:36

:D Maar Tante Jannie gaat wel de dienst uit maken en de politieke randcriminelen af door de zijdeur,wel leuk deze ontwikkeling en nu moeten we streven gratis poffertjes voor iedereen.
Met tante Jannie aan het roer zou het mij niet verbazen als jij nog terug gaat verlangen naar de Haagse regenten.
Inderdaad jij zit vast aan die Haagse regenten die geven jou schijnveiligheid die voor jou veiligheid is.........................wordt is wakker uit je linkse droom.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Bonjour »

We zitten alleen maar vast aan een VVD en CDA die steeds aarzelt. We zitten vast aan een stelletje boeren die hun acties gesponsord krijgt door een miljarden industrie.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Bonjour »

Ik vond nog een goede reactie op Jaspers.
https://sanderwieringa.nl/documenten/de ... censie.pdf

Even tot hier gisteravond had ook weer een goed item over de stikstof:
https://www.npostart.nl/even-tot-hier/1 ... _101409450

We moeten eens ophouden met dat {niet-toegestaan woord} dat de boeren zo zielig zijn. Aanpakken. Doorzetten. Dan hebben we binnenkort het ergste gehad. Alleen dit getreuzel maakt alles veel erger. Naast een stikstofprobleem hebben we nog een groter gebrek-aan-regering-probleem.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 16 apr 2023, 07:06 Ik vond nog een goede reactie op Jaspers.
https://sanderwieringa.nl/documenten/de ... censie.pdf
Sander Wieringa schreef: De Habitatrichtlijn werd in Nederland omgezet
in de Wet natuurbescherming. Die is kort maar
krachtig. In art. 2.7 lid 2 staat: “Het is verboden
zonder vergunning van gedeputeerde staten een
project te realiseren dat afzonderlijk of in combinatie met andere plannen of projecten significante
gevolgen kan hebben voor een Natura 2000-
gebied.” En in art. 2.8 lid 3: “Gedeputeerde Staten verlenen voor het project uitsluitend een vergunning indien de zekerheid is verkregen dat het
plan of het project de natuurlijke kenmerken van
het gebied niet zal aantasten.”
Het is een Nederlandse wet die alles verbiedt omdat het rekenmodel geen enkele stikstof-uitstoot toelaat.
Zo kunnen geen woningen gebouwd worden terwijl die bouw geen of minimaal effect heeft op de stikstof-uitstoot.
Zo kan een amateur wielerronde niet doorgaan omdat er een paar volgauto's meerijden.
De Nederlandse strenge stikstofwetgeving is niet alleen verlammend, ook is die pietluttig en betuttelend.

Mensen die al vele jaren noodgedwongen bij ouders thuis wonen en door een verlamde woningmarkt niet op een woning hoeven rekenen (en te laat zijn straks voor het stichten van een gezinsleven) worden ook nog gepasseerd door migratie van asielzoekers die ook woningen nodig hebben.
Vind je het dan vreemd dat de kiezer andere keuzes gaat maken? Een bouwvakker die ontslagen wordt omdat er niet gebouwd mag worden en zijn werkgever failliet dreigt te gaan zal echt geen stem uitbrengen op gevestigde partijen die mijlenver verwijderd staan van de kiezers. Die gaat juffrouw Jannie stemmen, die 'lijkt' het als enige te begrijpen.
Bonjour schreef: Even tot hier gisteravond had ook weer een goed item over de stikstof:
https://www.npostart.nl/even-tot-hier/1 ... _101409450
Ik vond het een leuke uitzending weer, maar ze kiezen wel duidelijk partij en scoren makkelijk.
Bonjour schreef: We moeten eens ophouden met dat {niet-toegestaan woord} dat de boeren zo zielig zijn. Aanpakken. Doorzetten. Dan hebben we binnenkort het ergste gehad. Alleen dit getreuzel maakt alles veel erger. Naast een stikstofprobleem hebben we nog een groter gebrek-aan-regering-probleem.
Het lijkt wel een stikstofreligie. Elke wetenschapper die tegen de mores in durft te gaan deugt niet en praat onzin. Ik vraag me af of alle critici het boek van Jaspers gelezen hebben.
Ook doet het me denken aan een existentiële angst dat de wereld vergaat en dat het leven helemaal ophoudt te bestaan. We hebben haast en we moeten wat! Opschieten anders gaan we ten onder. Alles tegen stikstof! (en er zijn meer soorten stikstof en niet allemaal gevaarlijk, sommige zelfs nuttig).
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Bonjour
Moderator
Berichten: 7634
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Bonjour »

Messenger schreef: 16 apr 2023, 09:18 Het lijkt wel een stikstofreligie. Elke wetenschapper die tegen de mores in durft te gaan deugt niet en praat onzin. Ik vraag me af of alle critici het boek van Jaspers gelezen hebben.
Ja, doet je ergens aan denken, toch. Tijdje geleden was het de corona, terwijl we konden zien dat de mensen dood gingen.
Nu is het stikstof terwijl we kunnen zien dat de natuurgebieden veranderen door de stikstof. Daar hoef je geen boek voor te lezen. Daar hoef je alleen maar bramen voor te gaan plukken op al die plekken waar dat vroeger niet kon.

En die corona wappies schreven ook mooie boeken!
Messenger schreef: 16 apr 2023, 09:18 Zo kunnen geen woningen gebouwd worden terwijl die bouw geen of minimaal effect heeft op de stikstof-uitstoot.
Dus kan je nagaan hoeveel ruimte er komt als we doorpakken en een aantal boeren uitkopen!
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Messenger »

Bonjour schreef: 16 apr 2023, 09:35
Messenger schreef: 16 apr 2023, 09:18 Het lijkt wel een stikstofreligie. Elke wetenschapper die tegen de mores in durft te gaan deugt niet en praat onzin. Ik vraag me af of alle critici het boek van Jaspers gelezen hebben.
Ja, doet je ergens aan denken, toch. Tijdje geleden was het de corona, terwijl we konden zien dat de mensen dood gingen.
Nu is het stikstof terwijl we kunnen zien dat de natuurgebieden veranderen door de stikstof. Daar hoef je geen boek voor te lezen. Daar hoef je alleen maar bramen voor te gaan plukken op al die plekken waar dat vroeger niet kon.
Het doet me ook denken aan politici die het zo'n goed (duurzaam!) idee vinden om complete bosgebieden over de hele aardbol te kappen en daar pallets biomassa van te maken, om energie uit te winnen. Voor vele miljarden subsidie aan soms arme landen importeert Nederland die biomassa en dat komt allemaal naar Nederland in vrachtschepen die op smerige diesel varen.

Complete kaalvlaktes waar de mens dan bijvoorbeeld soja kan verbouwen. Vergeten wordt dat de longen van de wereld door die goede Nederlandse ideeën in rap tempo verdwijnen. En dat elektrisch rijden is ook geweldig (even de geringe capaciteit van het Nederlandse stroomnet vergeten), en de aanloop daarnaar toe is ook geweldig. Want er wordt wereldwijd grootschalige mijnbouw gepleegd voor allerhande delfstoffen die nodig zijn voor auto-batterijen, zonnepanelen en windmolens. Prachtige natuurgebieden worden verwoest en ook nog vaak ten koste van slaven- en kinderarbeid.

Met corona heeft dit alles niks te maken en ik ben geen coronawappie. Ik ben overtuigd dat vaccinatie de pandemie heeft bestreden en dat verzet ertegen vele doden heeft gekost en zeer veel leed omdat mensen geisoleerd van familie moesten sterven en niet gerekend kon worden op fatsoenlijke uitvaarten.

In Duitsland schaffen ze de kerncentrales af terwijl ze daar aan het gas gaan (nee, aardgas dus).
In Nederland schaffen we aardgas af en willen we kernenergie. Kunnen we niet gewoon van land ruilen? Dat scheelt een hoop milieubelasting. Wij gaan oostwaarts en de Duitsers westwaarts en we hebben meteen een ander behangetje. :)

In Nederland mag de boer niks en over de Duitse grens mag de boer alles en krijgt ook nog Europese subsidie.
Messenger schreef: 16 apr 2023, 09:18 Zo kunnen geen woningen gebouwd worden terwijl die bouw geen of minimaal effect heeft op de stikstof-uitstoot.
Bonjour schreef: Dus kan je nagaan hoeveel ruimte er komt als we doorpakken en een aantal boeren uitkopen!
Het lijkt voor mij op een bal die te dicht bij het doel komt, en een verdediger schopt hem in paniek het veld uit.
Paniek is altijd een slechte raadgever, net als (existentiële) angst, en zo ontstaan religies en geloofsdoctrines.
Er is brand in de frituurpan en daar gooien we een bak water overheen met rampzalige gevolgen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 15 apr 2023, 18:36
Tiberius Claudius schreef: 15 apr 2023, 15:58

:lol: :lol: :lol: :lol:
:D Maar Tante Jannie gaat wel de dienst uit maken en de politieke randcriminelen af door de zijdeur,wel leuk deze ontwikkeling en nu moeten we streven gratis poffertjes voor iedereen.
Je bent aan het wensdromen, ze heeft gewoon geen minderheid.
Het zal dus wel bij wat gekrijs blijven.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Messenger »

Over duurzame windmolens gesproken, die mogen ook niet worden geplaatst omdat bij de aanleg ervan een beetje stikstof vrijkomt. Wist je dat? Het AERIUS programma is een kille rekenmachine zonder enige redelijkheid die als gezaghebbend wordt beschouwd door politici, juristen en rechters zonder Bèta achtergrond. Exacte vakken lieten ze zo snel mogelijk vallen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Mullog »

Messenger schreef: 16 apr 2023, 12:23 Over duurzame windmolens gesproken, die mogen ook niet worden geplaatst omdat bij de aanleg ervan een beetje stikstof vrijkomt. Wist je dat? Het AERIUS programma is een kille rekenmachine zonder enige redelijkheid die als gezaghebbend wordt beschouwd door politici, juristen en rechters zonder Bèta achtergrond. Exacte vakken lieten ze zo snel mogelijk vallen.
Als je de link van Bonjour naar Sander Wieringa helemaal doorleest dan lees je daar ook in dat AERIUS door dikbetaalde consultants net zolang wordt gevoed met data dat de uitkomst zo is als men hem graag wil hebben.

De enige conclusie die getrokken kan worden is dat de Nederlandse overheid niet in staat blijkt knopen door te hakken. Dat zie je niet alleen bij dit stikstofbeleid maar ook bij de toeslagen affaire en Groningen. Ergens had Balkenende wel een punt toen hij begon over VOC mentaliteit. Toentertijd zou men wel anders gehandeld hebben.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Mullog »

Tiberius Claudius schreef: 16 apr 2023, 11:05
Snelheid schreef: 15 apr 2023, 18:36

:D Maar Tante Jannie gaat wel de dienst uit maken en de politieke randcriminelen af door de zijdeur,wel leuk deze ontwikkeling en nu moeten we streven gratis poffertjes voor iedereen.
Je bent aan het wensdromen, ze heeft gewoon geen minderheid.
Het zal dus wel bij wat gekrijs blijven.
Ik neem aan dat je meerderheid bedoelt.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 16 apr 2023, 13:03
Tiberius Claudius schreef: 16 apr 2023, 11:05
Je bent aan het wensdromen, ze heeft gewoon geen minderheid.
Het zal dus wel bij wat gekrijs blijven.
Ik neem aan dat je meerderheid bedoelt.
Inderdaad.
Dat was een stomme verschrijving van me.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 16 apr 2023, 13:02
Messenger schreef: 16 apr 2023, 12:23 Over duurzame windmolens gesproken, die mogen ook niet worden geplaatst omdat bij de aanleg ervan een beetje stikstof vrijkomt. Wist je dat? Het AERIUS programma is een kille rekenmachine zonder enige redelijkheid die als gezaghebbend wordt beschouwd door politici, juristen en rechters zonder Bèta achtergrond. Exacte vakken lieten ze zo snel mogelijk vallen.
Als je de link van Bonjour naar Sander Wieringa helemaal doorleest dan lees je daar ook in dat AERIUS door dikbetaalde consultants net zolang wordt gevoed met data dat de uitkomst zo is als men hem graag wil hebben.
Ze kunnen beter metingen verrichten in de Natura-2000 gebieden, maar men meent af te moeten gaan op een computermodel dat rigide is. Als in die gebieden gericht wordt gemeten en ook de daar aanwezige bedrijven worden gemeten lijkt me dat beter.
Mullog schreef:
De enige conclusie die getrokken kan worden is dat de Nederlandse overheid niet in staat blijkt knopen door te hakken. Dat zie je niet alleen bij dit stikstofbeleid maar ook bij de toeslagen affaire en Groningen. Ergens had Balkenende wel een punt toen hij begon over VOC mentaliteit. Toentertijd zou men wel anders gehandeld hebben.
De Nederlandse overheid bestaat uit slechte bestuurders zonder visie, daar ben ik het mee eens.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 10755
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 16 apr 2023, 11:05
Snelheid schreef: 15 apr 2023, 18:36

:D Maar Tante Jannie gaat wel de dienst uit maken en de politieke randcriminelen af door de zijdeur,wel leuk deze ontwikkeling en nu moeten we streven gratis poffertjes voor iedereen.
Je bent aan het wensdromen, ze heeft gewoon geen minderheid.
Het zal dus wel bij wat gekrijs blijven.
Aan wensdromen doen wij niet........................maar we zullen zien hoe Tante Jannie het gaat doen. :idea:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Mullog
Berichten: 3785
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Mullog »

Messenger schreef: 16 apr 2023, 16:13
Mullog schreef: 16 apr 2023, 13:02
Als je de link van Bonjour naar Sander Wieringa helemaal doorleest dan lees je daar ook in dat AERIUS door dikbetaalde consultants net zolang wordt gevoed met data dat de uitkomst zo is als men hem graag wil hebben.
Ze kunnen beter metingen verrichten in de Natura-2000 gebieden, maar men meent af te moeten gaan op een computermodel dat rigide is. Als in die gebieden gericht wordt gemeten en ook de daar aanwezige bedrijven worden gemeten lijkt me dat beter.
Ik heb het aan ChatGPT gevraagd.
De neerslag van stikstof in Nederland wordt gemeten door middel van verschillende meetmethoden en meetnetten die verspreid zijn over het hele land.

Een van de belangrijkste meetmethoden is de zogenaamde depositie-meting. Hierbij wordt de hoeveelheid stikstof die neerslaat op een bepaalde locatie gemeten, door middel van het opvangen van de neerslag in speciale opvangbakken en het analyseren van de samenstelling ervan. Dit gebeurt op honderden locaties in Nederland, verspreid over verschillende landschapstypen, zoals bossen, heidevelden, akkers en waterrijke gebieden.

Daarnaast wordt de neerslag van stikstof ook gemeten door middel van luchtkwaliteitsmetingen. Hierbij wordt de concentratie van stikstofdioxide (NO2) en ammoniak (NH3) in de lucht gemeten, en wordt de neerslag van stikstof berekend op basis van de hoeveelheid stikstof die in de lucht aanwezig is.

De metingen worden uitgevoerd door verschillende instanties, zoals het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), Wageningen Environmental Research (WENR), en de regionale milieudiensten. De gegevens worden gebruikt om de hoeveelheid stikstofdepositie in kaart te brengen, en om beleid te ontwikkelen om de uitstoot en depositie van stikstof te verminderen.
Ik verdenk ChatGPT van neutraliteit want het is een buitenlandse AI. Ik zie geen reden waarom het dus zou liegen. Een AI als ChatGPT haalt zijn informatie uit openbare bronnen (feitelijk is het niet meer dan een wat slimmere Google) Het antwoord is in lijn met wat Sander Wieringa schrijft.
Gebruikersavatar
dingo
Site Admin
Berichten: 3574
Lid geworden op: 04 mar 2013, 00:09
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door dingo »

Messenger schreef: 16 apr 2023, 16:13
Mullog schreef: 16 apr 2023, 13:02
Als je de link van Bonjour naar Sander Wieringa helemaal doorleest dan lees je daar ook in dat AERIUS door dikbetaalde consultants net zolang wordt gevoed met data dat de uitkomst zo is als men hem graag wil hebben.
Ze kunnen beter metingen verrichten in de Natura-2000 gebieden, maar men meent af te moeten gaan op een computermodel dat rigide is. Als in die gebieden gericht wordt gemeten en ook de daar aanwezige bedrijven worden gemeten lijkt me dat beter.
Mullog schreef:
De enige conclusie die getrokken kan worden is dat de Nederlandse overheid niet in staat blijkt knopen door te hakken. Dat zie je niet alleen bij dit stikstofbeleid maar ook bij de toeslagen affaire en Groningen. Ergens had Balkenende wel een punt toen hij begon over VOC mentaliteit. Toentertijd zou men wel anders gehandeld hebben.
De Nederlandse overheid bestaat uit slechte bestuurders zonder visie, daar ben ik het mee eens.
De Nederlandse overheid wordt bestuurd door slecht functionerende politici zonder visie maar regerend naar de wensen van lobbyisten met goed gevulde geldbuidels.
Spreuken 26:4
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9982
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Messenger »

dingo schreef: 16 apr 2023, 18:56 De Nederlandse overheid wordt bestuurd door slecht functionerende politici zonder visie maar regerend naar de wensen van lobbyisten met goed gevulde geldbuidels.
Het komt nogal eens voor dat oud-politici lobbyist worden voor een bedrijf uit een sector waar ze de politieke portefeuille van hadden. Dat lijkt me een beetje te stinken.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 2466
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: De stikstof fuik van Arnout Jaspers

Bericht door Tiberius Claudius »

Messenger schreef: 16 apr 2023, 19:13
dingo schreef: 16 apr 2023, 18:56 De Nederlandse overheid wordt bestuurd door slecht functionerende politici zonder visie maar regerend naar de wensen van lobbyisten met goed gevulde geldbuidels.
Het komt nogal eens voor dat oud-politici lobbyist worden voor een bedrijf uit een sector waar ze de politieke portefeuille van hadden. Dat lijkt me een beetje te stinken.
Lobbyisme is denk zo wie zo iets met een luchtje.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?