Wat zou voor jou een bewijs van ‘Leven na de dood’ zijn?

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Man/Vrouw: M

Re: Wat zou voor jou een bewijs van ‘Leven na de dood’ zijn?

Bericht door Snelheid »

Yours schreef: 15 aug 2024, 11:58
Snelheid schreef: 15 aug 2024, 11:48

Je weet het donders goed wat ik zeg,maar ja je zit vast in het beton van je eigen gelijk.
Het gaat om feitelijkheden maar daar wil jij niet aan geeft niet,maar wel dom dat je denkt dat jij alleen gelijk heeft NIET dus.
Hierbij de uitnodiging om die feitelijkheden van jouw betonnen gelijk te delen. Wel graag feiten van een onafhankelijke bron en dus mèt Bronvermelding. En niet de feitelijkheden van de slager die zijn eigen vlees sowieso het beste vindt.
Nou een heerlijke paardenbiefstuk is nooit weg :D
VERITAS VOS LIBERABIT.
Yours
Man/Vrouw: V

Bericht door Yours »

Snelheid schreef: 15 aug 2024, 12:32
Yours schreef: 15 aug 2024, 11:58

Hierbij de uitnodiging om die feitelijkheden van jouw betonnen gelijk te delen. Wel graag feiten van een onafhankelijke bron en dus mèt Bronvermelding. En niet de feitelijkheden van de slager die zijn eigen vlees sowieso het beste vindt.
Mijn tijd komt nog.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Yours schreef: 15 aug 2024, 12:58
Snelheid schreef: 15 aug 2024, 12:32
Mijn tijd komt nog.
Je bent al in de tijd benut het maar goed voor dat je in de kuil van vergetelheid zakt.
Mensen die zeggen mijn tijd komt nog hebben niets maar dan ook niets van dit leven begrepen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Petra

Bericht door Petra »

Snelheid schreef: 15 aug 2024, 10:42
Petra schreef: 15 aug 2024, 07:34

Ja, dat weet iedereen nu die dit leest. (Reïncarnatie bestaat, maar moet geheim gehouden worden).
Ach weet jij veel je praat maar wat na.
wat niet bestaat is ook geen geheim. :naughty: :naughty: :naughty:
Ja, dat klopt. Ik praatte Inktvlams bijdrage na. Die jij zo mooi vond.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Petra

Bericht door Petra »

Yours schreef: 15 aug 2024, 09:51
Wat zou voor jou een bewijs van ‘Leven na de dood’ c.q. reïncarnatie zijn?
Dat had ik toch al geschreven.
Als mijn oma of moeder dat kenbaar had gemaakt, dan dat voor mij bewijs genoeg geweest.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Petra schreef: 15 aug 2024, 19:01
Snelheid schreef: 15 aug 2024, 10:42

Ach weet jij veel je praat maar wat na.
wat niet bestaat is ook geen geheim. :naughty: :naughty: :naughty:
Ja, dat klopt. Ik praatte Inktvlams bijdrage na. Die jij zo mooi vond.
Je moet niet napraten maar zelf nadenken; maar ja dat is heel moeilijk voor jou.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Yours

Bericht door Yours »

Petra schreef: 15 aug 2024, 19:03
Yours schreef: 15 aug 2024, 09:51
Wat zou voor jou een bewijs van ‘Leven na de dood’ c.q. reïncarnatie zijn?
Dat had ik toch al geschreven.
Als mijn oma of moeder dat kenbaar had gemaakt, dan dat voor mij bewijs genoeg geweest.
Inderdaad. Excuses.💐
Petra

Bericht door Petra »

Yours schreef: 16 aug 2024, 08:47

Inderdaad. Excuses.💐
No problem :flower1:
Piet

Bericht door Piet »

Snelheid schreef: 14 aug 2024, 15:30 Het antwoord op de gestelde vraag is dus duidelijk: reïncarnatie komt in de Bijbel niet voor. Mijn ervaring is echter, dat mensen die van reïncarnatie overtuigd zijn, zich door de bovenstaande argumenten niet laten overtuigen. Maar mensen uit hun omgeving, die zich afvragen hoe het zit met die overtuiging van hun geliefde, vriend, vriendin, of familielid, hebben er misschien iets aan.
In grote lijn heb je gelijk. Echter komt er wel zeker een gaval van reïncarnatie voor, namelijk het geval van Elia. Jezus bevestigt dat Johannes de Doper de reïncarnatie is van Elia. Met deze kanttekening. Elia werd met lichaam opgenomen in de hemel maar kwam in het lichaam van Johannes de Doper terug. Niet duidelijk wat er met het lichaam van Elia gebeurt is. Ook Henoch werd levend ten hemel opgenomen. Dus er is bewijs van reïncarnatie. Echter stelt de bijbel ook dat het leven van de mens als volgt verloopt: Hij wordt verwekt en geboren waarbij er een start van relatieve onschuld begint waarna de zonde in de mens toeneemt. Door de zonde verlaat de levensgeest die Christus is het lichaam en tenslotte sterft de mens aan de zonde. Kort gezegd: De zonde groeit, verpest het lichaam en de mens overlijdt. Reïncarnatie in de zin van een cyclus waarbij de mens een nieuwe kans krijgt maakt dus geen kans omdat de verergering van zonde maakt dat het bij iedere cyclus allen maar erger zou worden. Een nieuwe start vanaf het eindpunt is al niet slagenswaardig omdat men zo zondig moet beginnen dat men niet levensvatbaar zou kunnen zijn vanaf verwekking. Elia daarentegen is levend opgenomen ten eeuwige leven omdat de groei van zonde bij hem beperkt is gebleven zoals ook bij Henoch.
Piet

Bericht door Piet »

Inktvlam schreef: 14 aug 2024, 20:22
Snelheid schreef:Het antwoord op de gestelde vraag is dus duidelijk: reïncarnatie komt in de Bijbel niet voor.
Niet zo snel, Snelheid. Lees Matteüs 17:10-13: “De leerlingen vroegen hem: ‘Waarom zeggen de schriftgeleerden toch dat Elia eerst moet komen?’ … Maar ik zeg jullie dat Elia al gekomen is ... Toen begrepen de leerlingen dat hij op Johannes de Doper doelde.“
Hoewel dit natuurlijk een speciaal geval betrof. Elia/Johannes de Doper moest als wegbereider van Christus fungeren.
viewtopic.php?p=445069#p445069

Kerkvaders als Justinus, Origines, Tertullianus, Ruffinus, Clemens van Alexandrië, Nemesius, Synesius, Hilarius en Gregorius van Nyssa en zelfs Augustinus geloofden in reïncarnatie. Kerkleraar Hiëronymus schreef in een brief aan Demetrius, dat de reïncarnatieleer onder de eerste christenen als geheime overlevering aan de uitverkorenen werd doorgegeven. Het behoorde tot de geheime leer. Rond 540 is deze leer op bevel van keizer Justianus uit de kerk verdwenen.

Reïncarnatie is een troosteloze aangelegenheid. Lorber schrijft het volgende:
Wat een vreselijk ongeluk vindt men het op deze wereld als er iemand gedood wordt! Maar aan gene zijde vindt men het vele duizenden malen erger wanneer een reeds daar zijnde, vrije ziel gedwongen wordt om weer in haar sterfelijke, stinkende en logge lijf terug te keren!
Er zijn daar wel kwaadaardige zielen die men rustig duivels kan noemen. Die gaat het aan gene zijde zeker tienduizend keer slechter dan de meest arme en vervolgde bedelaar op deze aarde; maar van al deze vele zielen zou er niet één nog een keer de weg van het vlees willen doormaken. Als zulke ongelukkige zielen al nooit meer naar deze aarde terug willen, hoeveel te minder dan degenen die aan gene zijde gelukkig zijn!

Nog meer over reïncarnatie. Hier wordt ook wel duidelijk dat het om een geheime leer gaat.
https://www.nieuweopenbaring.nl/boeken-lezen/6/61/
Reïncarnatie is onmogelijk. De aftakeling van het lichaam is een bewijs daarvoor. Iedereen die eerlijk tegen zichzelf is kan bevestigen dat een mens gedurende zijn leven alleen maar vaster in bepaalde foute levensgewoonten komt te zitten. Maakt niet uit wat. Op een gegeven moment geeft het lichaam de geest. De ziel is gelijk opgegaan met het lichaam omdat de ziel de mens eigen is, de essentie van de mens die altijd blijft. Het lichaam toont uiterlijk de schade aan de ziel, de ziel is niet meer in staat de levensgeest van Christus te volgen maar wijkt af door de zonde. Wat de ziel innerlijk overkomt toont het lichaam aan de buitenzijde. Geen levensvatbare ziel dus aan het eind van het leven.
Daargelaten dat mensen voortijdig kunnen overlijden zoals geaborteerde kinderen.
Yours

Bericht door Yours »

Je doet tegenovergestelde uitspraken over reïncarnatie, Piet.

Reïncarnatie is in je bericht van 22.12 uur gisteravond volgens de bijbel waar, daar waar het Elia betreft die reïncarneert in het lichaam van Johannes de Doper.

Je volgende bericht van 22.34 uur start met de stelling: Reïncarnatie is onmogelijk.

Het is wèl waar of niet waar, maar niet allebei.
Als de bijbel de waarheid spreekt, is reïncarnatie waar.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Piet schreef: 29 aug 2024, 22:34
Reïncarnatie is onmogelijk. De aftakeling van het lichaam is een bewijs daarvoor. Iedereen die eerlijk tegen zichzelf is kan bevestigen dat een mens gedurende zijn leven alleen maar vaster in bepaalde foute levensgewoonten komt te zitten. Maakt niet uit wat. Op een gegeven moment geeft het lichaam de geest. De ziel is gelijk opgegaan met het lichaam omdat de ziel de mens eigen is, de essentie van de mens die altijd blijft. Het lichaam toont uiterlijk de schade aan de ziel, de ziel is niet meer in staat de levensgeest van Christus te volgen maar wijkt af door de zonde. Wat de ziel innerlijk overkomt toont het lichaam aan de buitenzijde. Geen levensvatbare ziel dus aan het eind van het leven.
Daargelaten dat mensen voortijdig kunnen overlijden zoals geaborteerde kinderen.
Wellicht dat reïncarnatie bestaat als straf? Zodat de zondige mens verantwoordelijk is voor zijn daden? Hoe moet Satan anders aan zijn klandizie komen?
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Piet

Bericht door Piet »

Tufkah schreef: 30 aug 2024, 10:03
Piet schreef: 29 aug 2024, 22:34
Wellicht dat reïncarnatie bestaat als straf? Zodat de zondige mens verantwoordelijk is voor zijn daden? Hoe moet Satan anders aan zijn klandizie komen?
Is dat logisch, de dood is immers al een straf. Waarom nog meer straffen. Klaar is klaar.
Yours

Bericht door Yours »

Piet schreef: 30 aug 2024, 10:22
Tufkah schreef: 30 aug 2024, 10:03

Is dat logisch, de dood is immers al een straf. Waarom nog meer straffen. Klaar is klaar.
Reïncarnatie is een nieuwe kans voor de zondige mens teneinde o.a. goed te maken wat hij/zij eerder misdaan heeft.
Of in het geval van Elia/Johannes de Doper om een bepaalde taak te volbrengen.
Piet

Bericht door Piet »

Yours schreef: 30 aug 2024, 10:54
Piet schreef: 30 aug 2024, 10:22
Reïncarnatie is een nieuwe kans voor de zondige mens teneinde o.a. goed te maken wat hij/zij eerder misdaan heeft.
Hoe is dit een voortzetting van het gesprek tussen Tufkah en mij?
Yours

Bericht door Yours »

Piet schreef: 30 aug 2024, 12:00
Yours schreef: 30 aug 2024, 10:54

Iedereen is hier vrij om op welk bericht dan ook te reageren.
Piet

Bericht door Piet »

Yours schreef: 30 aug 2024, 12:56
Piet schreef: 30 aug 2024, 12:00
Maar inbreken in andermans gesprek is lastig. Aansluiten en citeren van een post waarin het over Elia of Johannes de Doper gaat sluit beter aan en werkt beter in het gesprek.
Maar om in te gaan op je opmerking. Ik ben het niet met je eens dat reïncarnatie een nieuwe kans is om redenen die ik aangegven heb. Wel ben ik het met je eens dat Elia als Johannes de Doper een speciale taak te vervullen had. Wat is je punt?
Yours

Bericht door Yours »

Piet schreef: 30 aug 2024, 13:35
Yours schreef: 30 aug 2024, 12:56

Maar inbreken in andermans gesprek is lastig. Aansluiten en citeren van een post waarin het over Elia of Johannes de Doper gaat sluit beter aan en werkt beter in het gesprek.
Gesprekken lopen soms gewoon door elkaar: dat is een gegeven op een forum.
Maar om in te gaan op je opmerking. Ik ben het niet met je eens dat reïncarnatie een nieuwe kans is om redenen die ik aangegven heb. Wel ben ik het met je eens dat Elia als Johannes de Doper een speciale taak te vervullen had. Wat is je punt?
De bijbel zegt dat Johannes de Doper in een eerder leven Elia was. Als Elia opnieuw kon incarneren, hebben ook andere mensen die mogelijkheid om speciale taken te vervullen. De taak van zondaren is om in een nieuw leven zaken recht te zetten en hun zonden op die manier uit te wissen: dat is in dezen mijn visie.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Tja het gaat maar door hier.................. en wat maakt men het ingewikkeld.................. hen die vrij gekocht zijn door het Levendschenkend Bloed van Jezus de Christus en die bij Hem geborgen zijn maken zich niet druk die hebben weet van heerlijk Eeuwig leven; wat verholen angst hier tja.................. :praying1: :praying1: :praying1:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Messenger

Bericht door Messenger »

Piet schreef: 29 aug 2024, 22:34 Reïncarnatie is onmogelijk. De aftakeling van het lichaam is een bewijs daarvoor.
De aftakeling van het lichaam is geen probleem omdat de reïncarnatie plaats vindt in een nieuw lichaam, met wederom een blanco geest en de ziel die een nieuwe agenda/bucketlist van ervaringen opstelt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 31 aug 2024, 11:37
Piet schreef: 29 aug 2024, 22:34 Reïncarnatie is onmogelijk. De aftakeling van het lichaam is een bewijs daarvoor.
De aftakeling van het lichaam is geen probleem omdat de reïncarnatie plaats vindt in een nieuw lichaam, met wederom een blanco geest en de ziel die een nieuwe agenda/bucketlist van ervaringen opstelt.
Mogen we even :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tjonge hoen verzint men zo iets :naughty: :naughty: :naughty:
VERITAS VOS LIBERABIT.
peda

Bericht door peda »

Het biologische lichaam reïncarneert ook niet, wel de onsterfelijke ziel.
Waarom zou een onsterfelijke, niet verouderende ziel, ( theoretisch ) niet kunnen reïncarneren, dat is de vraag en een goed beargumenteerd antwoord op die vraag ben ik nog nergens in de literatuur tegen gekomen. Wie levert de argumentatie dat "' zielen-verhuizing/ reïncarnatie "" onmogelijk is ? Mijn geloof zegt wat anders, is niet toereikend als onmogelijk-bewijs, immers het aantal "' geloven "' dat wat anders zegt, is legio.
Yours

Bericht door Yours »

De nu volgende video is voor mij een bewijs van Leven na de dood:

https://youtu.be/diPhrDPH8U8?si=jKjsdBG0m8Wu4oQw
(Eventueel even terug scrollen naar het begin a.u.b.)

De vroeger atheïst zijnde Amerikaanse professor Howard Storm was op 38-jarige leeftijd in Frankrijk toen hij in het ziekenhuis opgenomen moest worden in verband met een gat in zijn twaalfvingerige darm wat een operatie noodzakelijk maakte.

In afwachting daarvan kreeg hij een BDE die tot een helle-ervaring leidde. Door letterlijk 4 woorden ‘te spreken’ werd hij uit zijn hopeloze situatie bevrijd en veranderde de hel waar hij zich in bevond in een hemelse ervaring.
Deze BDE, waarbinnen hij dus zowel de hel als de hemel ‘aan den lijve’ ondervond, veranderde zijn leven compleet.

Voor een nadere toelichting: zie de Engelse Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/Howard_St ... prov=sfti1#
Messenger

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 31 aug 2024, 13:19
Messenger schreef: 31 aug 2024, 11:37
Mogen we even :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Tjonge hoen verzint men zo iets :naughty: :naughty: :naughty:
Dat heb ik nou met vele bijbelverhalen. Noach en zijn ark, Jonas en de Walvis, het hele boek Openbaringen...

Hoe verzint men zoiets? En nog vreemder, waarom gelooft men daar anno 2024 nog altijd in? :lol:
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Piet

Bericht door Piet »

peda schreef: 31 aug 2024, 14:15
Het biologische lichaam reïncarneert ook niet, wel de onsterfelijke ziel.
Waarom zou een onsterfelijke, niet verouderende ziel, ( theoretisch ) niet kunnen reïncarneren, dat is de vraag en een goed beargumenteerd antwoord op die vraag ben ik nog nergens in de literatuur tegen gekomen. Wie levert de argumentatie dat "' zielen-verhuizing/ reïncarnatie "" onmogelijk is ? Mijn geloof zegt wat anders, is niet toereikend als onmogelijk-bewijs, immers het aantal "' geloven "' dat wat anders zegt, is legio.
Losgemaakt van mijn uitleg is dat natuurlijk makkelijk te zeggen. Wat is uw antwoord op mijn verklaring dat de zonde groeit gedurende het leven en dat de dood daaruit voortkomt. Wanneer u daar een antwoord op heeft geloof ik u.
Plaats reactie