Wat zou voor jou een bewijs van ‘Leven na de dood’ zijn?

In dit subforum gelden ruime regels.
(In dit subforum kunnen kerkelijke leer, dogma's etc. worden besproken zonder aanname dat ze waar zijn, vooraf.)
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!

Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.

Moderatie: het moderatieteam
Inktvlam
Man/Vrouw: M

Re: Wat zou voor jou een bewijs van ‘Leven na de dood’ zijn?

Bericht door Inktvlam »

peda schreef: 03 sep 2024, 09:22 Hallo Inktvlam,

Alleen in Nederland zijn er inmiddels zo'n 500 moskeeën en toch durf ik te beweren dat de gemiddelde Nederlander nagenoeg niets weet van wat daar inhoudelijk aan de moslim-gelovigen geleerd wordt. Dezelfde situatie is er 2000 kilometer verderop. Ook daar weet nagenoeg niemand over de hoed en de rand van het christelijk geloof, ondanks dat er een bijbel ter beschikking is in de landstaal. De geografie waar iemand geboren wordt, is nog steeds een enorm belangrijke "" trigger "" voor het specifieke geloof dat gevolgd wordt. Omdat elk geloof waar ook ter wereld het etiket meekrijgt waarop geschreven staat "" dit is het enige Juiste geloof "" is er voor de individuele geloofsvolgers ook niets aan de hand. Iedereen het "" juiste "" geloof, ofwel de "" bonte stoet "".
Het christendom groeit nog steeds. Niet zo hard als de wereldbevolking, maar toch nog steeds groei. Het christendom heeft zich over de hele wereld verspreid. Dus ik begrijp niet waar je het over hebt.
Top 20 - groei christendom 1970-2020
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
peda

Bericht door peda »

Inktvlam schreef: 03 sep 2024, 11:41
peda schreef: 03 sep 2024, 09:22 Hallo Inktvlam,

Alleen in Nederland zijn er inmiddels zo'n 500 moskeeën en toch durf ik te beweren dat de gemiddelde Nederlander nagenoeg niets weet van wat daar inhoudelijk aan de moslim-gelovigen geleerd wordt. Dezelfde situatie is er 2000 kilometer verderop. Ook daar weet nagenoeg niemand over de hoed en de rand van het christelijk geloof, ondanks dat er een bijbel ter beschikking is in de landstaal. De geografie waar iemand geboren wordt, is nog steeds een enorm belangrijke "" trigger "" voor het specifieke geloof dat gevolgd wordt. Omdat elk geloof waar ook ter wereld het etiket meekrijgt waarop geschreven staat "" dit is het enige Juiste geloof "" is er voor de individuele geloofsvolgers ook niets aan de hand. Iedereen het "" juiste "" geloof, ofwel de "" bonte stoet "".
Het christendom groeit nog steeds. Niet zo hard als de wereldbevolking, maar toch nog steeds groei. Het christendom heeft zich over de hele wereld verspreid. Dus ik begrijp niet waar je het over hebt.
Top 20 - groei christendom 1970-2020
Het bericht rept ook van : een groot gedeelte van de groei is een gevolg van de immigratie van christelijke gelovigen naar/in deze landen.
Het is hetzelfde als bij de islam alhier. De 500 moskeeën zijn er niet omdat christenen zich bekeren tot de islam, maar omdat er immigratie plaats vindt vanuit moslim landen naar Nederland.
Men neemt bij vestiging in een gekozen nieuw home-land de geografisch verkregen godsdienst/ religie/ levensbeschouwing gewoon mee, waardoor alle godsdiensten en levensbeschouwingen zich m.i. behoorlijk massaal over de gehele wereld verspreiden.
Piet

Bericht door Piet »

peda schreef: 01 sep 2024, 09:45
Piet schreef: 31 aug 2024, 17:48
Losgemaakt van mijn uitleg is dat natuurlijk makkelijk te zeggen. Wat is uw antwoord op mijn verklaring dat de zonde groeit gedurende het leven en dat de dood daaruit voortkomt. Wanneer u daar een antwoord op heeft geloof ik u.
Hallo Piet,

Waar jij op inhaakt, is een christelijke visie.
Main-stream past reïncarnatie niet in de christelijke overtuiging en datgene dat niet past, past ook niet.
Op G G worden ook niet-christelijke overtuigingen besproken en in andere overtuigingen wordt veelal anders aangekeken tegen datgene dat in de christelijke visie "' zonde "" wordt genoemd. Mij hoef je niet te geloven, wanneer jouw geloof prima bij jou past, dan zou het te zot voor woorden zijn, wanneer gewisseld wordt naar een niet passende geloofsovertuiging.
Yours de T S gelooft wel degelijk in zielen-verhuizing en die overtuiging past weer precies bij haar. 2 verschillende maar wel op de persoon passende overtuigingen, dus tevredenheid alom, zo mijn insteek.
Dit forum heet het christelijk open forum. Zonde is nu eenmaal zonde en de christelijke visie op zonde kunnen we vinden in de bijbel, de visie van de Christus zelf, christelijk is immers wat Jezus van Nazareth deed zei en leerde, hij is immers de Christus en geen ander, Niemand kan daaraan iets af of aan doen. Christus zelf is het die wet en profeten van het oude testament in vervulling laat gaan en bevestigd dat hij geen enkel verbod daarvan ontkent maar dat hun gerechtigheid gepast is. Zo leert hij niets van de geboden af te doen en zegt hij zelf dat hij wet en priofeten vervult en in stand houdt.
Wat jij gelooft wordt me niet duidelijk hoewel het forum daar toch voor is.
Snelheid

Bericht door Snelheid »

Piet schreef: 03 sep 2024, 19:13
peda schreef: 01 sep 2024, 09:45

Hallo Piet,

Waar jij op inhaakt, is een christelijke visie.
Main-stream past reïncarnatie niet in de christelijke overtuiging en datgene dat niet past, past ook niet.
Op G G worden ook niet-christelijke overtuigingen besproken en in andere overtuigingen wordt veelal anders aangekeken tegen datgene dat in de christelijke visie "' zonde "" wordt genoemd. Mij hoef je niet te geloven, wanneer jouw geloof prima bij jou past, dan zou het te zot voor woorden zijn, wanneer gewisseld wordt naar een niet passende geloofsovertuiging.
Yours de T S gelooft wel degelijk in zielen-verhuizing en die overtuiging past weer precies bij haar. 2 verschillende maar wel op de persoon passende overtuigingen, dus tevredenheid alom, zo mijn insteek.
Dit forum heet het christelijk open forum. Zonde is nu eenmaal zonde en de christelijke visie op zonde kunnen we vinden in de bijbel, de visie van de Christus zelf, christelijk is immers wat Jezus van Nazareth deed zei en leerde, hij is immers de Christus en geen ander, Niemand kan daaraan iets af of aan doen. Christus zelf is het die wet en profeten van het oude testament in vervulling laat gaan en bevestigd dat hij geen enkel verbod daarvan ontkent maar dat hun gerechtigheid gepast is. Zo leert hij niets van de geboden af te doen en zegt hij zelf dat hij wet en priofeten vervult en in stand houdt.
Ach waarde @Piet de tragiek van dit forum is dat de meesten hier niet geloven behalve in zich zelf, tot echt geloofsgesprek zal het hier nooit komen tevens dat er ook hier zijn protestants of achter grond en je weet 2 protestanten bij elkaar 3 opvattingen die kant nog wal raken.
Daarbij zijn er ook hier die zeer vijandig staan tegen over Kerk en Geloof.

Jammer genoeg het is niet anders.
VERITAS VOS LIBERABIT.
J-W

Bericht door J-W »

Snelheid schreef: 03 sep 2024, 23:00
Ach waarde @Piet de tragiek van dit forum is dat de meesten hier niet geloven behalve in zich zelf, tot echt geloofsgesprek zal het hier nooit komen tevens dat er ook hier zijn protestants of achter grond en je weet 2 protestanten bij elkaar 3 opvattingen die kant nog wal raken.

Ik lees tussen de regels door dat jij op dit forum alleen maar de inbreng van gesprekken van mensen met hetzelfde geloof als jij, het rk-geloof respecteert. Alleen met zulke mensen wil jij over het geloof praten. Ik ben zo vrij dat in twijfel te trekken want ik zie je bv. nooit met RF in een afgesloten topic in gesprek terwijl hij wel aan jouw wensen zou voldoen. Daarom denk ik dat je hier meer voor de leut bent. Geen probleem hoor, het hoort allemaal bij de bonte stoet waar P graag vanachter de geraniums naar kijkt en ik als ongelovige en ex-protestant ook in mee marcheer, wel ver verwijderd van hen die het alleen maar hebben over het door hen bereikte geestelijke niveau via een smal weggetje. En zo blijft GG als bonte stoet levendig, verwacht er verder niets van (of begin bij jezelf) :)
Snelheid

Bericht door Snelheid »

J-W schreef: 04 sep 2024, 07:40

Ik lees tussen de regels door dat jij op dit forum alleen maar de inbreng van gesprekken van mensen met hetzelfde geloof als jij, het rk-geloof respecteert. Alleen met zulke mensen wil jij over het geloof praten. Ik ben zo vrij dat in twijfel te trekken want ik zie je bv. nooit met RF in een afgesloten topic in gesprek terwijl hij wel aan jouw wensen zou voldoen. Daarom denk ik dat je hier meer voor de leut bent. Geen probleem hoor, het hoort allemaal bij de bonte stoet waar P graag vanachter de geraniums naar kijkt en ik als ongelovige en ex-protestant ook in mee marcheer, wel ver verwijderd van hen die het alleen maar hebben over het door hen bereikte geestelijke niveau via een smal weggetje. En zo blijft GG als bonte stoet levendig, verwacht er verder niets van (of begin bij jezelf) :)
Mee macheren met de massa is al zo fout ,maar ja als je kiest voor schaap zijn.
En zo bonte stoet is het hier niet ,was het maar waar.Daar zitten ze teveel hier op hun zolderkamertje.
Ach en discussie met protestanten (niet allemaal) maar ze weten het altijd beter dus zonde van de tijd.

Nog mijn bijdrage nog maar is goed lezen
VERITAS VOS LIBERABIT.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Katholiek, Protestant of atheist, de geestelijke mens onderscheidt zich van niemand. Het is de natuurlijke mens die katholieken van protestanten onderscheidt. En als die natuurlijke mens katholiek is, dan deugen natuurlijk alleen de katholieken en de protestanten bij gevolg niet.

Identificatie heet dit proces, bij uitstek is het de natuurlijke mens die zich identificeert. Daarom weet de natuurlijke mens niks van de dingen des Geestes Gods. De natuurlijke mens leeft nog in het veld van goed en kwaad. Katholieken zijn 'goed' en de rest is...?
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Piet

Bericht door Piet »

:thumb1:
Piet schreef: 03 sep 2024, 19:13

:thumb1:
peda

Bericht door peda »

Wie met gelijk-gelovigen wil praten, kan inderdaad beter naar de JG koninkrijkzaal gaan, of naar het RKK seminarie, of als één-man-gelovige voor het eigen altaar plaatsnemen en zichzelve toespreken en aanhoren. Zelf ben ik blij dat op G G de moderatie de ruimte biedt voor het binnenbrengen van velerlei overtuigingen. De bonte stoet is m.i. op het G G forum welkom, wat een individuele deelnemer daarvan ook moge vinden.
Dit alles is natuurlijk geen bewijs voor een voortbestaan na de dood, dat moge duidelijk zijn. De koninkrijkzaal, het seminarie en het eigen altaar, mogen allen op individuele basis prima functioneren, maar een hard bewijs dat er leven na de dood bestaat, wordt helaas niet geleverd. Best wel jammer in mijn optiek !!
Tufkah

Bericht door Tufkah »

Waarom jammer? Het is de natuur van de mens om gelijkgezinden op te zoeken. Onder gelovigen blijkt dat niet anders. Christenen worden niet zomaar moslim en vice versa ook niet. Geloof is doorgaans een erfenis en een identiteit.
peda

Bericht door peda »

Tufkah schreef: 04 sep 2024, 14:29 Waarom jammer? Het is de natuur van de mens om gelijkgezinden op te zoeken. Onder gelovigen blijkt dat niet anders. Christenen worden niet zomaar moslim en vice versa ook niet. Geloof is doorgaans een erfenis en een identiteit.
Ik ben wel een liefhebber van "' weten "' en daarom vind ik het jammer dat ik persoonlijk niet weet, of er na dit biologische leven nog een bewust verdergaan is of niet.
Jij beschikt reeds over zulk "' weten "' , daarom past bij jou gebruik van het woord "" jammer "" niet, maar bij mij is dit "' weten "" niet aanwezig, daarom gebruik ik "' jammer "". Ieder vult het naar eigen "" weten "" in, alleen helpt het individueel eigen weten, een ander niet.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

peda schreef: 04 sep 2024, 14:46
Tufkah schreef: 04 sep 2024, 14:29 Waarom jammer? Het is de natuur van de mens om gelijkgezinden op te zoeken. Onder gelovigen blijkt dat niet anders. Christenen worden niet zomaar moslim en vice versa ook niet. Geloof is doorgaans een erfenis en een identiteit.
Ik ben wel een liefhebber van "' weten "' en daarom vind ik het jammer dat ik persoonlijk niet weet, of er na dit biologische leven nog een bewust verdergaan is of niet.
Jij beschikt reeds over zulk "' weten "' , daarom past bij jou gebruik van het woord "" jammer "" niet, maar bij mij is dit "' weten "" niet aanwezig, daarom gebruik ik "' jammer "". Ieder vult het naar eigen "" weten "" in, alleen helpt het individueel eigen weten, een ander niet.
Het probleem van veel mensen is juist het "na dit biologische leven". Dat is de denkwijze van de natuurlijke mens, die de toekomst verdeeld in " voor de dood " en " na de dood ".

De geestelijke mens leeft in tegenwoordigheid , de scheiding tussen voor en na de dood is er niet meer.

Juist omdat de natuurlijke mens wil weten, weet de natuurlijke mens niks. Anders gezegd: de geestelijke mens is het 'verdelen' voorbij gegaan. Het is het denkvermogen wat verdelend werkt. Waarmee de natuurlijke mens zijn eigen vijand is.
Plaats reactie