Herstel van Israël

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.


(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)


Moderatie: het moderatieteam
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

[Modbreak Peter79: topic verplaatst vanuit Christelijk, open forum.
De vraag is hoe huidige ontwikkelingen naast de profetieën in de Bijbel gelegd kunnen worden.
In de eerste plaats gaat het dan over de in de topicstart aangesneden onderwerpen]


Omdat we in een ander topic steeds afdwalen en meningsverschillen hebben over de huidige situatie dan wel toekomstige situatie van de 12 stammen in relatie tot het vormen van een natie heb ik maar een ander topic geopend.
Ik las een stukje over het ontstaan van Europa als naam t.a.v. een Griekse mythe over Zeus, een stier en 2 vrouwen die leefden in Tyrus en Sidon, daar leefde de dochter van koning Agenor en zij heette Europa. Een interessant stukje want als je de kaart van Europa a.h.w. op grotere afstand bekijkt dan ligt het tegen het Aziatische werelddeel ten noorden van Afrika en ligt als middelpunt eigenlijk Israël daartussen.
De staat uitgeroepen in 1948 op 14 mei door het Voorlopig Bestuur in die dagen kwam niet uit de lucht vallen want ruim 50 jaar ervoor hat Herzl zijn boek : "Der Judenstaat" geschreven. Tot dusver heeft Israël in benarde situatie verkeerd en toch stand gehouden. Een dag na 14 mei verlieten de Britse troepen het gebied dat dus onder Brits bewind heeft gestaan. En dezelfde dag werd Israël al aangevallen door 7 Arabische landen. Er is niet veel veranderd.

Als we de Bijbel bestuderen dan zien we als snel dat beeld in de droom van Nebukadnezar voor ons en de Chaldeeën werden opgeroepen om zijn droom te verklaren. De droom was van God Zelf en Daniël legt het uit. Om niet al die rijken door te lopen ga ik direct naar de voeten die na de ijzeren benen komen uiteraard en deze voeten waren van ijzer EN van leem.
Door een steen zonder mensenhanden dus raakt het beeld verbrijzeld en de wind voerde de soffen van goud, zilver enz...mee en de steen tot een berg geworden! vulde de hele aarde.
Wel kom ik op het gouden hoofd terug ( Babel).

Ons huidige betaalmiddel de Euro legt gezien zijn afbeeldingen op de biljetten een verband met de oud Romeinse tijd.
En veel huidige ontwikkelingen kunnen we plaatsen in het licht van de profetie.
Het gaat mij om het vierde koninkrijk wat bestaat uit ijzer en pottenbakkers- leem/ dus verdeeld is.
De tien tenen zouden de tien koningen zijn uit Openbaring 17 vers 12.
Het merkwaardige is dat hoewel het oude Romeinse Rijk beantwoordde aan de hardheid van ijzer het tegelijkertijd gekenmerkt werd door alle andere culturen die onderworpen aan hen waren. Zo is het ook met de Europese en Arabische cultuur die zeer verschillend zijn en elkaar toch zoeken.

Aziz de voormalige vice premier van Irak streefde naar goede betrekkingen vooral met Europa. Als de Arabische wereld met Europa gaat samenwerken kan Amerika het wel vergeten. Zou dat het rijk zijn van ijzer en leem?
En zou dan Babel de hoofdstad zijn?
Velen Christenen beweren dat als de Heer het woord Babel of Babylon zegt dat Hij dan Rome bedoelt. Dat geloof ik niet.
Het gaat om een werkelijke stad Babel die al tijdens Hoessein herbouwd werd.
Ik geloof dus dat rond het herstel van de staat Israël met name een spil wordt waar gestreden zal worden.
Ik geloof ook dat hoe erg ook de bewoners dit land uit worden gesommeerd en dat er niet veel over zal blijven van de in ongeloof opgerichte staat omdat het altijd nog een dood lichaam is uit Ezechiël.
Ik weet dat veel christenen erg veel investeren in deze huidige staat, maar ik ben van mening dat zolang zij niet geloven in de Here Jezus Christus als indivu er nog een benauwdheid over het land zal komen zoals er nog nooit geweest is.

De macht van Babel zal groot zijn en de toenmalige Nimrod als type onder het oude verbond zal m.i. a.h.w. weer opstaan, maar dan in een andere gedaante.
Ook de geschiedenis van Jona komt in mijn hoofd op want Ninevé lag in het huidige Irak.

Om niet de indruk te wekken dat dit een monoloog is heb ik er wat vragen in verwerkt.
Ik hoop dan te komen bij het herstel van de 12 stammen. Dus het Huis Israël en het Huis van Juda.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Adinomis »

Het boek Daniël vind ik erg moeilijk te begrijpen. In hetgeen Wilsophie schrijft heb ik de vragen opgezocht.
Deze citeer ik hier:
Wilsophie vroeg:
Aziz de voormalige vice premier van Irak streefde naar goede betrekkingen vooral met Europa. Als de Arabische wereld met Europa gaat samenwerken kan Amerika het wel vergeten. Zou dat het rijk zijn van ijzer en leem?
En zou dan Babel de hoofdstad zijn?
Het gaat hier over het beeld waarvan Nebukadnezar had gedroomd en waarvan Daniël zowel de droom als de uitleg te kennen gaf. Het is goed om Daniël 2 in zijn geheel hierbij te lezen.
De teksten die over "ijzer en leem" gaan licht ik er even uit.
de droom:
31 U, o koning, keek toe, en zie: een groot beeld. Dit beeld was hoog, de glans ervan uitzonderlijk. Het stond voor u. De aanblik ervan was schrikwekkend.
32 Het hoofd van dit beeld was van goed goud, zijn borst en zijn armen waren van zilver, zijn buik en zijn dijen van brons,
33 zijn benen van ijzer, zijn voeten gedeeltelijk van ijzer, gedeeltelijk van leem.
34 Hier keek u naar, totdat er, niet door mensenhanden, een steen werd afgehouwen. Die trof dat beeld aan zijn voeten van ijzer en leem, en verbrijzelde die.
35 Toen werden het ijzer, het leem, het brons, het zilver en het goud tegelijk verbrijzeld. Ze werden als kaf op een zomerdorsvloer. De wind voerde ze weg, zodat er geen spoor van teruggevonden werd. Maar de steen die het beeld getroffen had, werd tot een grote berg en vulde de hele aarde.

de uitleg:

41 Dat u verder de voeten en de tenen, gedeeltelijk van leem van een pottenbakker en gedeeltelijk van ijzer, gezien hebt – dat zal een verdeeld koninkrijk zijn. Het zal iets hebben van de hardheid van ijzer – juist daarom zag u ijzer vermengd met modderig leem.
42 En de tenen van de voeten, gedeeltelijk van ijzer en gedeeltelijk van leem – dat koninkrijk zal gedeeltelijk sterk zijn en gedeeltelijk broos.
43 Dat u gezien hebt ijzer vermengd met modderig leem – ze zullen zich door menselijk zaad vermengen, maar ze zullen zich niet aan elkaar hechten, zoals ijzer zich niet vermengt met leem.
44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel echter een Koninkrijk doen opkomen dat voor eeuwig niet te gronde zal gaan en waarvan de heerschappij niet op een ander volk zal overgaan. Het zal al die andere koninkrijken verbrijzelen en tenietdoen, maar zelf zal het voor eeuwig standhouden.
45 Daarom hebt u gezien dat, niet door mensenhanden, uit de berg een steen werd afgehouwen, die het ijzer, brons, leem, zilver en goud verbrijzelde. De grote God heeft de koning laten weten wat er hierna geschieden zal. De droom is waar en de uitleg ervan betrouwbaar.
Voor mij is de profetie van de laatst vermelde verzen het belangrijkste uitgangspunt als we kijken naar al de wereldse koninkrijken. In de tijd van Daniël kwamen er verschillende heersers aan de macht die hun kracht wilden halen uit bijvoorbeeld een huwelijk met de dochter van de vijand. Huwelijken die bedoeld waren om er politiek voordeel uit te halen. Antiochus II Theos (261 - 246) trouwt met een dochter van Ptolemaios II: Bernike. Hij verstoot daarvoor zelfs zijn vrouw Laodike. De zoon uit dat nieuwe huwelijk zal de machthebber moeten zijn over dat gecombineerde machtsgebied. Het is duidelijk dat zulke huwelijksverbonden een aaneenvoeging waren van leem en ijzer, dat zich niet laat vermengen.
M.i. hoeft dat niet op een specifiek rijk in de toekomst te slaan, maar is dit een gegeven dat zich steeds weer in de wereldgeschiedenis voordoet. Beslissingen van overheden (trouwens ook bij gewone burgers) zijn meestal niet gebaseerd op rechtvaardigheid en liefde, maar op politiek en economisch voordeel. We hebben daar een mooi woord voor "diplomatie". Uiteindelijk zijn al deze verbonden uiterst kwetsbaar en worden ze verbrijzeld door de steen die de Hoeksteen zal blijken te zijn van het Koninkrijk van God.

Het heeft dus kennelijk met Babel te maken. Ik denk dat Babylon over de hele wereld en in alle tijden te vinden is. Ze had haar oorsprong in Babel in het tegenwoordige Irak. Maar de geest van Babel kenmerkt het wereldgebeuren uit de tijd van Daniël maar ook die van vandaag. Een geest die overal, zelfs in de kerken, binnendringt. Maar het beest waarmee ze een eenheid vormt zal haar vol haat van zich afschudden om de alleenheerschappij te kunnen voeren.... totdat de woorden van God voleindigd zullen zijn,( Op.17:17) en de steen alle koninkrijken en wereldse machten heeft verbrijzeld.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Mbt tot dit visioen zijn er misschien wel 100 verschillende uitleggingen en allemaal "onderbouwd" met de bijbel.
Als je ze doorleest lijken ze allemaal wel op een aantal punten iets te hebben, dus het is moeilijk om aan te geven: ZO zit het
Niet voor niets is het versleuteld met de tijd, pas wanneer het geschied zullen we als christen het kunnen herkennen.

Zelf vind ik onderstaande uitleg gezien de huidige gebeurtenissen een hele goede kandidaat, want meer eer kan ik het niet geven.

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... eindtijd-1
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

Adinomis schreef:Het heeft dus kennelijk met Babel te maken. Ik denk dat Babylon over de hele wereld en in alle tijden te vinden is. Ze had haar oorsprong in Babel in het tegenwoordige Irak. Maar de geest van Babel kenmerkt het wereldgebeuren uit de tijd van Daniël maar ook die van vandaag. Een geest die overal, zelfs in de kerken, binnendringt. Maar het beest waarmee ze een eenheid vormt zal haar vol haat van zich afschudden om de alleenheerschappij te kunnen voeren.... totdat de woorden van God voleindigd zullen zijn,( Op.17:17) en de steen alle koninkrijken en wereldse machten heeft verbrijzeld.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Helemaal met je eens, maar de overdrachtelijke betekenis doet toch niets af aan een werkelijk ontstaan van 10 Arabische machten, zijnde de 10 tenen die zich zullen richten tot Jeruzalem?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

@ EricJan, ik ken Xander en je citaat gaat nu over de Islam en daar heb ik het niet over. En zo betrouwbaar zijn al die gegevens niet. Ik spreek uit ervaring. Zullen we het bij de Bijbel houden?
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

Adinomis schreef:Voor mij is de profetie van de laatst vermelde verzen het belangrijkste uitgangspunt als we kijken naar al de wereldse koninkrijken. In de tijd van Daniël kwamen er verschillende heersers aan de macht die hun kracht wilden halen uit bijvoorbeeld een huwelijk met de dochter van de vijand. Huwelijken die bedoeld waren om er politiek voordeel uit te halen. Antiochus II Theos (261 - 246) trouwt met een dochter van Ptolemaios II: Bernike. Hij verstoot daarvoor zelfs zijn vrouw Laodike. De zoon uit dat nieuwe huwelijk zal de machthebber moeten zijn over dat gecombineerde machtsgebied. Het is duidelijk dat zulke huwelijksverbonden een aaneenvoeging waren van leem en ijzer, dat zich niet laat vermengen.
M.i. hoeft dat niet op een specifiek rijk in de toekomst te slaan, maar is dit een gegeven dat zich steeds weer in de wereldgeschiedenis voordoet. Beslissingen van overheden (trouwens ook bij gewone burgers) zijn meestal niet gebaseerd op rechtvaardigheid en liefde, maar op politiek en economisch voordeel. We hebben daar een mooi woord voor "diplomatie". Uiteindelijk zijn al deze verbonden uiterst kwetsbaar en worden ze verbrijzeld door de steen die de Hoeksteen zal blijken te zijn van het Koninkrijk van God.
Dat is helemaal juist, het is altijd de steen des aanstoots, maar het is ook de steen die de hele aarde zal vullen en ik probeer uit te leggen wat het koninkrijk of rijk eigenlijk is vermengd met ijzer en leem en die tien tenen?
Voor mij lees ik wel degelijk over een rijk in de toekomst want er komt een tijd dat Amerika en het rijke westen geen geld meer hebben en aangewezen zijn op de oliemagnaten uit het M.O.
Het is het wachten op het sluiten van een 10 statenbond waarvan inmiddels al of slechts 6 leden lid zijn.
Dat zal een supermacht worden waarbij Amerika slechts nihil is. En de 10 staten zullen opstaan tegen Jeruzalem.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef: De staat uitgeroepen in 1948 op 14 mei door het Voorlopig Bestuur in die dagen kwam niet uit de lucht vallen want ruim 50 jaar ervoor hat Herzl zijn boek : "Der Judenstaat" geschreven. Tot dusver heeft Israël in benarde situatie verkeerd en toch stand gehouden. Een dag na 14 mei verlieten de Britse troepen het gebied dat dus onder Brits bewind heeft gestaan. En dezelfde dag werd Israël al aangevallen door 7 Arabische landen. Er is niet veel veranderd.
Als je leest waarom Herzl het idee voor het schrijven zijn boek "Der Judenstaat" kreeg, word je bepaald bij de vervolgingen in Europa. Zijn voorstel was om die staat in Oeganda te vestigen. Maar God wilde dat anders. Ik geloof dat God ook een man als Herzl kan gebruiken om Zijn doel te bereiken, zoals ook de ongelovige koning Kores door God werd gebruikt. De geboorte van de staat Israël gaat gepaard met geboorteweeën. Maar is het geen wonder van God dat een land zonder opgebouwd en getraind leger zeven Arabische aanvallen kon weerstaan?

God werkt altijd door mensen heen.

De situatie lijkt veel op de tijd van Nehemia. Een kleine 2500 jaar eerder werden de muren van Jeruzalem herbouwd. Dit gebeurde onder grote tegenstand en vijandigheid. We lezen daarvan in Nehemia 4:
15 Daarna gebeurde het, toen onze vijanden hoorden dat hun plan ons bekend was geworden en God hun plan verijdeld had, dat wij allen terugkeerden naar de muur, ieder naar zijn werk.
16 Vanaf die dag was het zo dat de ene helft van mijn knechten met het werk meedeed en de andere helft van hen de speren, de schilden, de bogen en de harnassen vasthield, terwijl de vorsten opgesteld stonden achter heel het huis van Juda.
17 Zij die aan de muur bouwden, zij die de lasten droegen en zij die ze oplaadden, deden met één hand het werk, en de andere hand hield de werpspies vast.
18 De bouwers hadden elk zijn zwaard aan zijn heup gegord terwijl zij aan het bouwen waren, maar de bazuinblazer bleef bij mij.
De terugkeer is op veel plaatsen in de bijbel geprofeteerd. Zie bijvoorbeeld: Jesaja 56:8 en Ezechiël 36:36 en Ezechiël 37.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Ook in de bijbel zien we dat God door het Volk Israël heen werkte, door ze oorlog tegen de volken te laten voeren, waarbij God Zijn oogappel de overwinning gaf. Voor een ongelovige die God net kende zou het destijds OOK hebben geleken alsof Israel op eigen kracht middels oorlog, het Beloofde Land zou hebben ingenomen. Maar wie God kent, herkent Zijn grote wonderen en dankt Hem daarvoor.

Zie maar eens hoe opmerkelijk het is dat de islam heden ten dage juist OOK het grootste probleem heeft met een Joodse staat. Nog niet eens met een staat Israel. maar een Joodse staat wordt niet getolereerd.
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... odse-staat
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

Adinomis schreef: Als je leest waarom Herzl het idee voor het schrijven zijn boek "Der Judenstaat" kreeg, word je bepaald bij de vervolgingen in Europa. Zijn voorstel was om die staat in Oeganda te vestigen. Maar God wilde dat anders. Ik geloof dat God ook een man als Herzl kan gebruiken om Zijn doel te bereiken, zoals ook de ongelovige koning Kores door God werd gebruikt. De geboorte van de staat Israël gaat gepaard met geboorteweeën. Maar is het geen wonder van God dat een land zonder opgebouwd en getraind leger zeven Arabische aanvallen kon weerstaan?

God werkt altijd door mensen heen.

De situatie lijkt veel op de tijd van Nehemia. Een kleine 2500 jaar eerder werden de muren van Jeruzalem herbouwd. Dit gebeurde onder grote tegenstand en vijandigheid. We lezen daarvan in Nehemia 4:
15 Daarna gebeurde het, toen onze vijanden hoorden dat hun plan ons bekend was geworden en God hun plan verijdeld had, dat wij allen terugkeerden naar de muur, ieder naar zijn werk.
16 Vanaf die dag was het zo dat de ene helft van mijn knechten met het werk meedeed en de andere helft van hen de speren, de schilden, de bogen en de harnassen vasthield, terwijl de vorsten opgesteld stonden achter heel het huis van Juda.
17 Zij die aan de muur bouwden, zij die de lasten droegen en zij die ze oplaadden, deden met één hand het werk, en de andere hand hield de werpspies vast.
18 De bouwers hadden elk zijn zwaard aan zijn heup gegord terwijl zij aan het bouwen waren, maar de bazuinblazer bleef bij mij.
De terugkeer is op veel plaatsen in de bijbel geprofeteerd. Zie bijvoorbeeld: Jesaja 56:8 en Ezechiël 36:36 en Ezechiël 37.
De indruk wordt doorgaans gewekt dat men gelooft dat er nu al een grote toestroom is naar Israël dus Jesaja 2 zal men dan in het heden plaatsen.

De Here God spreekt al in Jesaja 1 dat Hij spuugzat is van al die offers en het is danook een dieptepunt als in de toekomst bepaalde offers weer een rol gaan spelen want het is een miskenning van dat éénmalige offer van Christus.

Jesaja 2 zegt dan ook dat in de laatste dagen de berg van het huis des Heeren vastgesteld zal zijn op de top der bergen en daar zullen de heidenen naar toevloeien.
Het heeft alles te maken met de bouw van de tempel waarvoor men met veel geld uit Amerika allerlei attributen die er zouden bijhoren gemaakt zijn.
Het instellen in de toekomst van die offers gaat gepaard met het grote afgodsbeeld.
Een herhaling van de geschiedenis van de goddeloze koning Manasse t.a.v. het beeld van Asjéra.
De Kanaatische godin van de vruchtbaarheid. Het beeld heeft met de zee te maken, de bijnaam is Koedsoe en ze doet denken uit de hoer uit Openbaring 17, zittende op een scharlaken beest dat vol is van godslasterlijke namen.

We zien dat ook terug in de Psalmen 1 en 2 die eigenlijk bij elkaar horen vanwege de tegenstellingen.
Psalm 1 spreekt over de 1e komst van de Here Jezus en Psalm 2 is nog toekomst. Dan zal blijken dat de Rechtvaardige Koning de Zoon van God is.
De wereld om de Man in Psalm 1 is goddeloos en in Psalm 2 gaat hem om de grote machthebbers der aarde. In Psalm 2 zien we ook dat het oordeel aan de Zoon is gegeven over degenen die spotten met God en Zijn Majesteit.

Ik wil hiermee aangeven dat een aantal zaken zeker in vervulling gaan of zijn gegaan, maar doorgaans zie ik het meeste nog in de toekomst.

Het is opmerkelijk natuurlijk dat een aanval door zoveel staten zo een volkje overleeft.
Anderzijds is het nooit echt rustig geweest.
En als we alles wegschuiven omdat er 100 benaderingen zijn dat vind ik dat te makkelijk. Want ik geloof dat God in mijn leven en bestudering van de Bijbel net als in ieders leven die o.l.v. de Heilige Geest de Schrift bestuurt ik mij niet hoeft te conformeren aan allerlei sites zoals Xander nieuws.
De Heer kent de weg der rechtvaardigen en ik ben ervan overtuigd dat niets Gods plan zal verhinderen aangaande Israël en de overige volkeren.
Israël is bezig zich op te maken voor de tempelbouw waarin niet God maar de mens der zonde zich zal openbaren.
Er zal en afgodsbeeld rijzen en dat zal men aanbidden en Israël gaat nog een grote "Tisja-be Av" tegemoet en tot die tijd kunnen en mogen we niet zwijgen van Hem die na één Offer gebracht te hebben voor altijd is gezeten aan de rechterhand van God en pas na de onderwerping van de vijanden zal Jesaja 2 vers 2 werkelijkheid worden.
Ik vind het ook opmerkelijk dat men die Grote Verdrukking die nog over het volk zal komen ziet als een daad van satan, maar het is een oordeel van God over Zijn volk.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:Ook in de bijbel zien we dat God door het Volk Israël heen werkte, door ze oorlog tegen de volken te laten voeren, waarbij God Zijn oogappel de overwinning gaf. Voor een ongelovige die God net kende zou het destijds OOK hebben geleken alsof Israel op eigen kracht middels oorlog, het Beloofde Land zou hebben ingenomen. Maar wie God kent, herkent Zijn grote wonderen en dankt Hem daarvoor.

Zie maar eens hoe opmerkelijk het is dat de islam heden ten dage juist OOK het grootste probleem heeft met een Joodse staat. Nog niet eens met een staat Israel. maar een Joodse staat wordt niet getolereerd.
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... odse-staat
Het lijkt mij inonsequent als je stelt dat God mensen gebruikt in dit geval in relatie tot het M.O. maar stelt dat de bepaalde godsdiensten Hem voor de voeten zouden lopen. Dat begrijp ik niet.
Ik geloof dat God vanaf het moment dat Hij Zich heeft verborgen voor de wereld dat dat ook opgaat voor een natie die Hem afwijst.
Dus God heeft op dit moment totaal geen bemoeienis met Zijn volk. Waarom zou Hij? Hij bouwt toch nu een volk voor Zijn Naam uit Jood en heiden?
En elke Jood die tot geloof komt behoort dan tot dit volk, de Gemeente genaamd en maakt geen deel meer uit van een systeem op aarde en zeker een systeem wat de Messias niet erkent.
Dat heet gewoon een ongelovig volk. Net zoals Nederland of welk land danook.

Er staat geschreven: "Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schrift een eigenmachtige uitlegging toelaat , want nooit is profetie voortgekomen uit de wil van een mens, maar door de Heilige Geest gedreven hebben mensen van Godswege gesproken".
Wie de profetie leest en gelooft blijft juist daarmee het dichtste bij wat de levende Christus heeft bedoeld.

Verwarring hierover is juist een kenmerk van Babel en ook de verwarring van Babel heeft een invloed op het Bijbelse denken t.a.v. de profetie en men noemt het speculeren, en dat is dus in feite een ontkenning van de Waarheid en de werkelijkheid van de Schrift of een excuus om het de ver van mijn bedshow te noemen. Er is niets bizars aan om Jesaja niet te noemen, want het gaat mij niet om de eerste komst van de Here Jezus waar Jesaja ook veel over profeteert, maar over Zijn 2e komst.
Als dat niet onderscheiden wordt dan komen er verwarringen en verkeerde toepassingen.
Want er is een verschil tussen een belofte en een profetie en vandaar de tekst uit de Petrusbrief.

Het is ook Hosea die in typologisch opzicht spreekt over het herstel van Israël.
Ook Hooglied en nadrukkelijk Jeremia spreken over het herstel.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

Het illustere van Babel is dat het verbonden is aan een rijk die in tal van Bijbelgedeelten voorkomt vanaf Genesis tot Openbaring. Archeologisch staat het weer in de belangstelling, de bloei tijdens Nebukadnezar met de hangende tuinen die in werkelijkheid terrassen waren de vele tempels waaronder die van Mardoek en de 90 meter hoge Ziggurath , de boulevards en de grachten die in verbinding stonden met de Eufraat enz..
Echter het raakte in verval via de veroverin van de Meden en de Perzen rond 538 voor Christus en Xerxes liet de stad afbreken.
Geen totale verwoesting.
En daarna kwam het Griekse rijk in beeld en aanzien onder Alexander de Grote, hij stierf op 33 jarige leeftijd door onbekende oorzaak.
Aan de Tigris ontstond een nieuwe stad Seleukela 80 km ten Noorden van Babel.
Babel bleef sluimerend voortbestaan. Het ligt binnen de grenzen van Irak.
De moslim religie ontstond in de 7e eeus en die predikte in de stad Mekka en dat ligt in het huidige Saudi-Arabië en later ging hij naar Medina omdat de bevolking hem afwees. Later keerde hij weer naar Mekka terug met zijn volgelingen.
De grootste Islam leider werd ene Saladin afkomstig uit Tikrit.
Hij veroverde Jeruzalem in 1187 en dat werd een derde kruistocht.

Nog later hebben de Turken 400 jaar de macht over Irak gehad. En de Turken waren Moslims, maar geen Arabieren.

De huidige grenzen zijn tot stand gekomen door de Britten en de Fransen na de 1e wereldoorlog.
De Arabische staten beschouwden de stichting van de Joodse staat als rechtstreekse belediging en verklaarden onmiddelijk de oorlog aan Israël. Denk aan Nasser, en er kwam een Campt David Vredesakkoord tussen Sadat en Begin.
Echter Sadat werd vermoord.
Later werd Saddam Hoessein geboren ook in Tikrit aan de oever van de Tigris!!
Irak werd onafhankelijk en de bevolking bestaat voor een vijfde deel uit Koerden die niet tot de natie worden gerekend.
Enfin er ontstond onder de Baáth partij een vreselijke dictatuut.
Maar de ogen waren gericht met name van Saddam op Jeruzalem de derde heilige stad van de Islam. de haat wordt als maar aangewakkerd tegen het Joodse volk.
Hij dacht afkomstig te zijn van Nebukadnezar en liet zelfs een munt slaan met zijn kop en die kop van Nebu erop. Hij wilde niet alleen Babel herbouwen maar uitschakeling van Israël om alsnog te kunnen zeggen:"
Is dit niet het grote Babel dat ik gebouwd heb?"
Dit was even een zijpaadje, maar niet onbelangrijk, echter het gaat mij meer om de Bijbel dan om Babel dus terug naar het veelvuldige gebruik van de naam Babel in de Bijbel.

Want er zijn hoedanook onvervulde profetieën waarin Babel alsnog een rol gaat spelen.
Lang dacht men dat Babel in het verleden, het toekomstige Rome zou moeten zijn.
Dat zegt de Bijbel nergens en is dan ook altijd speculatief geweest. Het gaat mij om de letterlijke betekenis in de Schrift.

Babel speelt in de eindtijd een grote rol en al hebben de Amerikanen de stad "platgelegd" Gods plan gaat door en we zien wat ik eerder aanhaalde t.o.v. Dubai , hoe snel een stad met de moderne middelen kan herrijzen.

Jeruzalem is Jeruzalem op de plek waar het ooit was en Babel ik Babel ook op de plek waar het vroeger de kroon der Chraldeeën werd genoemd.
Jeruzalem, de stad van de grote Koning staat lijnrecht t.o. Babel het rijk van de mens, en overdrachtelijk vertegenwoordigen beiden een systeem.

Uiteindelijk zal er een punt komen in de strijd die de Bijbel Harmageddon noemt en door die strijd zal er een overwinnaar zijn.
Itamar
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2013, 22:17
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door Itamar »

ericjan schreef:
Ook in de bijbel zien we dat God door het Volk Israël heen werkte, door ze oorlog tegen de volken te laten voeren, waarbij God Zijn oogappel de overwinning gaf.
Beste ericjan,
Wie was Zijn Oogappel?
Waarom was het Zijn Oogappel?
Hoelang is het Zijn Oogappel geweest?
Christus zit aan de rechterhand van de Vader!
Vandaar zal Hij weerkomen om te oordelen de levenden en de doden!
Wie is heden dan Zijn Oogappel?

Een hartelijke groet.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef: De indruk wordt doorgaans gewekt dat men gelooft dat er nu al een grote toestroom is naar Israël dus Jesaja 2 zal men dan in het heden plaatsen.

De Here God spreekt al in Jesaja 1 dat Hij spuugzat is van al die offers en het is danook een dieptepunt als in de toekomst bepaalde offers weer een rol gaan spelen want het is een miskenning van dat éénmalige offer van Christus.

Jesaja 2 zegt dan ook dat in de laatste dagen de berg van het huis des Heeren vastgesteld zal zijn op de top der bergen en daar zullen de heidenen naar toevloeien.
Het heeft alles te maken met de bouw van de tempel waarvoor men met veel geld uit Amerika allerlei attributen die er zouden bijhoren gemaakt zijn.
Het instellen in de toekomst van die offers gaat gepaard met het grote afgodsbeeld.
Een herhaling van de geschiedenis van de goddeloze koning Manasse t.a.v. het beeld van Asjéra.
De Kanaatische godin van de vruchtbaarheid. Het beeld heeft met de zee te maken, de bijnaam is Koedsoe en ze doet denken uit de hoer uit Openbaring 17, zittende op een scharlaken beest dat vol is van godslasterlijke namen.
Er zal inderdaad een wereldheerser komen die zich openbaart als de antichrist. Waarschijnlijk zal hij vrede weten te bewerkstelligen tussen de Arabieren en Israël, waardoor hij bewonderd wordt. De vrede tussen deze landen is een onmogelijke zaak gebleken. Vandaag is minister Kerry opnieuw in Israël om te proberen de vastgelopen vredesbespreking weer op gang te krijgen.
Het onmogelijke blijkt mogelijk te worden als de “zoon des verderfs” een verdrag met Israël zal sluiten, waarna er 3,5 jaar vrede zal komen.

In Daniël 9:27 staat niets over die periode van vrede. Dat maken we op uit Jesaja 28:14-15. Daar wordt gesproken over een “verbond met de dood”, een valse vrede. De tempel zal dan ook herbouwd worden. De plannen liggen ervoor klaar. De antichrist zal deze plannen misbruiken voor zijn doel. Het is mogelijk dat de schellen van de ogen zullen vallen als de Joden zien waartoe dit leidt.

Ik vind het moeilijk en gevaarlijk om toekomstige dingen waarover de bijbel spreekt in een tijdlijn te plaatsen. Als het zover is zal God ervoor zorgen dat we zien wat Hij heeft voorzegd. Maar als ik profetieën uit Gods Woord zie uitkomen ervaar ik dat als een bemoediging. God doet wat Hij heeft beloofd!
We zien dat ook terug in de Psalmen 1 en 2 die eigenlijk bij elkaar horen vanwege de tegenstellingen.
Psalm 1 spreekt over de 1e komst van de Here Jezus en Psalm 2 is nog toekomst. Dan zal blijken dat de Rechtvaardige Koning de Zoon van God is.
De wereld om de Man in Psalm 1 is goddeloos en in Psalm 2 gaat hem om de grote machthebbers der aarde. In Psalm 2 zien we ook dat het oordeel aan de Zoon is gegeven over degenen die spotten met God en Zijn Majesteit.
Je hebt wel gelijk als je Psalm 1 op Jezus laat slaan. Daar heb ik eigenlijk nooit zo bij nagedacht. Wat je over Psalm 2 schrijft zie ik ook zo.
Ik wil hiermee aangeven dat een aantal zaken zeker in vervulling gaan of zijn gegaan, maar doorgaans zie ik het meeste nog in de toekomst.

Het is opmerkelijk natuurlijk dat een aanval door zoveel staten zo een volkje overleeft.
Anderzijds is het nooit echt rustig geweest.
Mee eens.
En als we alles wegschuiven omdat er 100 benaderingen zijn dat vind ik dat te makkelijk. Want ik geloof dat God in mijn leven en bestudering van de Bijbel net als in ieders leven die o.l.v. de Heilige Geest de Schrift bestuurt ik mij niet hoeft te conformeren aan allerlei sites zoals Xander nieuws.
Soms vind ik het wel eens interessant om feiten uit Xander nieuws te lezen. Maar die site bezoek ik zelden. Ik ben het met je eens dat we daarvoor in de eerste plaats de bijbel hebben en dat we de Heilige Geest om inzicht mogen vragen.
De Heer kent de weg der rechtvaardigen en ik ben ervan overtuigd dat niets Gods plan zal verhinderen aangaande Israël en de overige volkeren.
mee eens.
Ik vind het ook opmerkelijk dat men die Grote Verdrukking die nog over het volk zal komen ziet als een daad van satan, maar het is een oordeel van God over Zijn volk.
Ik denk dat het oordeel over het volk al heeft plaatsgevonden in de moeilijke tweeduizend jaren die achter ons liggen met als dieptepunt de Holocaust.
En als de “benauwdheid van Jacob” komt staat daarbij dat God Israël daaruit zal redden.
Het oordeel van God is een reactie op de zonde en op de zondeval. Degenen die verdrukken worden aangezet door de satan en worden dan ook daarvoor ten volle verantwoordelijk gesteld. Maar God past het bestaande kwaad in, in Zijn plan. Israël had ervoor gekozen om niet als kuikens onder de beschermende vleugels van de hen te schuilen. (Matt.23:37-39) Nu moest God ze wel prijsgeven aan de machten van het kwaad. Maar Jezus huilde daarom.
En gelukkig klonk er een …. totdat!!!
PS
In een ander berichtje had je het over de tien tenen, die Arabische landen zouden voorstellen.
Welke landen bedoel je daarmee?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef: De Here God spreekt al in Jesaja 1 dat Hij spuugzat is van al die offers en het is danook een dieptepunt als in de toekomst bepaalde offers weer een rol gaan spelen want het is een miskenning van dat éénmalige offer van Christus.
Omdat het een loos ritueel was geworden voor velen in Israel, men zondigde en offerde erna een bokje, zonder echt spijt te hebben.
Niet anders dan nu bij sommige christenen, ze zondigen zonder berouw erover te hebben, misleid dat berouw niet meer nodig zou zijn, de Wet van God niet meer erkennend.
Wilsophie schreef:Jesaja 2 zegt dan ook dat in de laatste dagen de berg van het huis des Heeren vastgesteld zal zijn op de top der bergen en daar zullen de heidenen naar toevloeien.
Het heeft alles te maken met de bouw van de tempel waarvoor men met veel geld uit Amerika allerlei attributen die er zouden bijhoren gemaakt zijn.
Het instellen in de toekomst van die offers gaat gepaard met het grote afgodsbeeld.
Een Joodse Tempel zal nooit een afgodsbeeld bevatten Wilsophie, maar dat afgodsbeeld zal door een andere volk/volken met een andere religie daarin worden geplaatst en aanbeden. In de grote verdrukking van Israel door de volken zullen de Joden worden verplicht om OOK dat afgodenbeeld te aanbidden. Immers Israel zal nooit zoveel macht over de wereld kunnen krijgen dat ze de hele wereld zouden kunnen dwingen wie dan ook te aanbidden. Tel daarbij op dat het Jodendom nog nooit de intentie heeft gehad om te verspreiden over de wereld, daar het iets van de Joden is en niet van de wereld.
Wilsophie schreef:Een herhaling van de geschiedenis van de goddeloze koning Manasse t.a.v. het beeld van Asjéra.
De Kanaatische godin van de vruchtbaarheid. Het beeld heeft met de zee te maken, de bijnaam is Koedsoe en ze doet denken uit de hoer uit Openbaring 17, zittende op een scharlaken beest dat vol is van godslasterlijke namen.
Dat zal dus NOOIT vanuit het Jodendom komen Wilsohie, Jodendom is niet voor niets al eeuwen ouder dan christendom en islam en veel meer strikt gebleken in het volgen van God Zijn Woord in de Torah.

Het is opmerkelijk natuurlijk dat een aanval door zoveel staten zo een volkje overleeft.
Anderzijds is het nooit echt rustig geweest.
Precies en denk daar maar eens over na waardoor dat komt.

Wilsophie schreef:En als we alles wegschuiven omdat er 100 benaderingen zijn dat vind ik dat te makkelijk.
Is ook niet wat er geschreven is, maar wel dat juist hierover 100 verschillende uitleggingen zijn die allemaal wel iets lijken te hebben dat klopt.
Wilsophie schreef: Want ik geloof dat God in mijn leven en bestudering van de Bijbel net als in ieders leven die o.l.v. de Heilige Geest de Schrift bestuurt
Dat geloof ik ook en elke christen neem ik aan. ;)
Wilsophie schreef:ik mij niet hoeft te conformeren aan allerlei sites zoals Xander nieuws.
Jij hebt duidelijk andere bronnen buiten de bijbel Wilsophie en dat mag ook.
Mijn bron is niet beperkt tot 1 of meerdere bronnen, als het zinvol is wat er staat wordt het een bron, nadat ik het eerst heb getoetst aan God Zijn Woord.
Wilsophie schreef:De Heer kent de weg der rechtvaardigen en ik ben ervan overtuigd dat niets Gods plan zal verhinderen aangaande Israël en de overige volkeren. Israël is bezig zich op te maken voor de tempelbouw waarin niet God maar de mens der zonde zich zal openbaren.
Bijna goed: Israel zal met alle goede bedoelingen en trouw aan hun God Die OOK onze God uit de heidenen is geworden dankzij Jezus, misleid door de antichrist die hen daarvoor toestemming lijkt te geven in de periode van de misleiding van Israel en de wereld waar een valse vrede zal heersen. Dan keert de antichrist zich en laat zijn ware gezicht zien, en zal zelf of zijn afgodenbeeld neerzetten in de Joodse Tempel en het Joodse volk tijdens die verdrukking weer verplichten om het afgodenbeeld te aanbidden. De grote verdrukking die gruwelijker is dan wanneer dan . Daarna zal Jezus wederkeren naar Israel als de langverwachte Messias van de Joden en wraak voor God nemen op de volken die deze antichrist steunden in het verdrukken van Israel.
Wilsophie schreef:Er zal en afgodsbeeld rijzen en dat zal men aanbidden en Israël...{/quote]
Onder dwang van de antichrist en de volken die de Joden daartoe zullen dwingen inderdaad, tijdens de grote verdrukking.
Wilsophie schreef:Ik vind het ook opmerkelijk dat men die Grote Verdrukking die nog over het volk zal komen ziet als een daad van satan, maar het is een oordeel van God over Zijn volk.
Zie boven de uitleg waarom dat van satan is die de antichrist hiertoe aanzet om God Zijn Oogappel te verdrukken, vele plekken in de bijbel tonen dat ook aan, als je geen verzen terzijde schuif.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:@ EricJan, ik ken Xander en je citaat gaat nu over de Islam en daar heb ik het niet over. En zo betrouwbaar zijn al die gegevens niet. Ik spreek uit ervaring. Zullen we het bij de Bijbel houden?
Ik hou het ook bij de bijbel Wilsophie, maar die moet je toetsen aan de gebeurtenissen in de wereld om de tekenen te herkennen leert de bijbel immers ook. Met alleen het hoofd in de bijbel gaat je dat dus niet lukken. Ook jij hanteert immers andere bronnen dan de bijbel, ook al benoem je ze niet altijd. Bijvoorbeeld die leer over de holle aarde met water onder de aarde e.d.?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Itamar schreef:ericjan schreef:
Ook in de bijbel zien we dat God door het Volk Israël heen werkte, door ze oorlog tegen de volken te laten voeren, waarbij God Zijn oogappel de overwinning gaf.
Beste ericjan,
Wie was Zijn Oogappel?
Het volk Israel, de 12 stammen.
Zacharia 2:8
8 Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Nadat Hij heerlijkheid heeft beloofd, heeft Hij mij gezonden tot die heidenvolken die u beroven, want wie u aanraakt, raakt Zijn oogappel aan.


Deuteronomium 32
8 Toen de Allerhoogste aan de volken het erfelijk bezit uitdeelde,
toen Hij Adams kinderen van elkaar scheidde,
heeft Hij het grondgebied van de volken vastgesteld
overeenkomstig het aantal Israëlieten.

Adams nageslacht gescheiden, het volk Israel apart gezet van de rest van de wereld.
Hun grondgebied voor het Beloofde Land Israel vastgesteld.

9 Want het deel van de HEERE is Zijn volk,
Jakob is het gebied dat Zijn eigendom is.

Israel is Zijn Volk en Zijn eigendom

10 Hij vond hem in een woestijngebied,
in een woeste, huilende wildernis.
Hij omringde hem, Hij onderwees hem,
Hij beschermde hem als Zijn oogappel.


Itamar schreef:Waarom was het Zijn Oogappel?
Uit liefde voor hen en omdat het de nakomelingen in het zaad betreft van Isaac en Jacob waaraan God Zijn Eed gezworen heeft.
Deuteronomium 7
6 Want u bent een heilig volk voor de HEERE, uw God. De HEERE, uw God, heeft ú uitgekozen uit alle volken op de aardbodem om voor Hem tot een volk te zijn dat Zijn persoonlijk eigendom is.
7 Niet omdat u groter was dan al de andere volken heeft de HEERE liefde voor u opgevat en u uitgekozen, want u was het kleinste van al de volken.
8 Maar vanwege de liefde van de HEERE voor u, en om de eed die Hij uw vaderen gezworen had, in te acht te nemen, heeft de HEERE u met sterke hand uitgeleid en heeft Hij u verlost uit het slavenhuis, uit de hand van de farao, de koning van Egypte.

Itamar schreef:Hoelang is het Zijn Oogappel geweest
Dat is voor eeuwig, een eeuwig verbond heeft God met Israel gesloten namelijk. Nergens zien we daarin een tijdsbeperking.
Want dan zou de liefde niet anders zijn dan menselijke liefde, die aan voorwaarden is verbonden. Maar God heeft onvoorwaardelijk lief.
Itamar schreef:Christus zit aan de rechterhand van de Vader!
Vandaar zal Hij weerkomen om te oordelen de levenden en de doden!
Wie is heden dan Zijn Oogappel?
Niet wij christenen, want Jezus komt terug naar Israel Jeruzalem en niet naar Rome, Moskou of New York.
Jezus komt terug als de langverwachte Messias van de Joden om wraak te nemen op allen die Israel heeft verdrukt (Jesaja 63)

Jezus heeft in beginsel Zijn offer gebracht voor het volk Israel. Israel immers worstelde met zonde en de Wet, toen wij uit de heidenen niets waren voor God en gewoon verloren gingen zonder de Wet. De genade van God aan Israel tamme takken van de olijfboom, takken die van nature bij de olijfboom behoren) in Christus is OOK aan ons uit de heidenen geschonken (als wilde takken aan de olijfboom, die van nature er niet bij hoorden, maar eerst geënt moesten worden door Christus).
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
nicodemus zda
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2013, 17:05
Man/Vrouw: M
Locatie: Gent België

Re: Herstel van Israël

Bericht door nicodemus zda »

Hallo Eric-Jan,

Je schreef in je laatste bijdrage het volgende:
Niet wij christenen, want Jezus komt terug naar Israel Jeruzalem en niet naar Rome, Moskou of New York.
Jezus komt terug als de langverwachte Messias van de Joden om wraak te nemen op allen die Israel heeft verdrukt (Jesaja 63)
De vraag is hoe komt Jezus terug en wat gebeurd er met de mensen die bij de eerste opstanding, uit hun 'slaap' opstaan!
Nergens staat er in de Bijbel dat Jezus Christus naar het (aardse-) Jeruzalem gaat of komt, maar dat zij het eerst zijn ontslapen met Hem op de wolken naar het Hemels Kanaän gaan.
En dat komt Eric-Jan, omdat daar het Heiligdom is en het Heilige der Heiligen.
Jezus Christus doet immers daar Zijn Dienstwerk voltooien en daar als Hoogste Priester 'Yom Kippur'! Dat volgens de profetie van Daniël en vervolgd in Openbaringen, rond 1840 is begonnen.

Als het zo inderdaad zou zijn, dat Hij naar het aardse Jeruzalem zou gaan bij Zijn komst, dan zou daar nu heden ook het Heiligdom moeten zijn en was Jezus dus ook nooit (eerder) opgevaren naar Zijn vader.
Overigens er zijn twee opstandingen: Een tot de verlossing en een tot de algehele vernietiging van hen die het Koninkrijk niet binnen willen of kunnen gaan.
Je weet wel, de man die met vuile klederen het Bruidsfeest wilde bijwonen, maar door Jezus buiten gesmeten werd.
Niemand kan dus anders, dan door Jezus allen het Koninkrijk binnenkomen en zal dus een Hemelse wet moeten aannemen.
Ook Paulus spreekt van een Hemels Kanaän.

Wat jij, oprecht bedoend, is wat belangrijke politici en Staatshoofden zeer recent bij ons in Brussel zeiden: We moeten bruggen slaan om een Nieuwe Wereld Orde op te richten. En inderdaad Eric-Jan, dan komt een aardse Israël en een aardse Jeruzalem (in het vlees dus) heel goed uit!

Als je je bijdragen wilt onderbouwen vanuit de NT situatie, waarin wij dus leven, kijk dan eens hier: http://www.agp-internet.com/study/studi ... ament.html
(Israël in het nieuwe testament) Een kleine passage uit die bron:
Wie zijn dan (ook) de eerstelingen, waarvan Jezus de allereerste was:

“Zijn de eerstelingen heilig, dan ook het deeg, en is de wortel heilig, dan ook de takken. Indien nu enkele van de takken weggebroken zijn en gij als wilde loot daartussen geënt zijt en aan de saprijke wortel van de olijf deel hebt gekregen, beroemt u dan niet tegen de takken! Indien gij u ertegen beroemt – niet gij draagt de wortel, maar de wortel ú. Gij zult dan zeggen: er zijn takken weggebroken, opdat ik als loot geënt zou worden. Goed! Zij zijn om hun ongeloof weggebroken en gij staat door het geloof. Weest niet hoogmoedig, maar vrees! Want indien God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, Hij zal ook u niet sparen. Let dan op de goedertierenheid Gods en zijn gestrengheid: over de gevallenen gestrengheid, maar over u goedertierenheid Gods, indien gij bij de goedertierenheid blijft: anders zult ook gij weggekapt worden. Maar ook zij zullen, wanneer zij niet bij hun ongeloof blijven, weder geënt worden; God is immers bij machte hen opnieuw te enten.” Romeinen 11: 16-23.
Om tot de olijfboom, het ware Israël, te behoren is er een voorwaarde. Die voorwaarde is geloof in de belofte. Zonder dat geloof is men geen Israël.
Door dat geloof behoort men tot het ware (geestelijke) Israël.
“Maar het is niet mogelijk, dat het woord Gods zou vervallen zijn. Want niet allen, die van Israël afstammen, zijn Israël, en zij zijn ook niet allen kinderen, omdat zij nageslacht van Abraham zijn, maar: Door Isaak zal men van nageslacht van u spreken. Dat wil zeggen: niet de kinderen van het vlees zijn kinderen Gods, maar de kinderen der belofte gelden voor nageslacht.” Romeinen 9: 6-8. “En gij, broeders, zijt, evenals Isaak, kinderen der belofte.” Galaten 4: 28.
“Want gij zijt allen zonen van God, door het geloof, in Christus Jezus. Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed. Hierbij is geen sprake van Jood of Griek, van slaaf of vrije, van mannelijk of vrouwelijk: gij allen zijt immers één in Christus Jezus. Indien gij nu van Christus zijt, dan zijt gij zaad van Abraham, en naar de belofte erfgenamen.” Galaten 3: 26-29.
Dus hiermee bewijst Jezus de essentie van het NT: Iedereen kan 'Jood' zijn en dus deel van 'Israël', zowel de Jood als de Griek. Zowel jij als ik!
Het ligt er maar, welke Geest en welke essentiële voorwaarden je stelt aan je Geloof! Ieder op zijn eigen wijze, maar wél door één Geest!

Hartelijke groet
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

ericjan schreef:
Wilsophie schreef:@ EricJan, ik ken Xander en je citaat gaat nu over de Islam en daar heb ik het niet over. En zo betrouwbaar zijn al die gegevens niet. Ik spreek uit ervaring. Zullen we het bij de Bijbel houden?
Ik hou het ook bij de bijbel Wilsophie, maar die moet je toetsen aan de gebeurtenissen in de wereld om de tekenen te herkennen leert de bijbel immers ook. Met alleen het hoofd in de bijbel gaat je dat dus niet lukken. Ook jij hanteert immers andere bronnen dan de bijbel, ook al benoem je ze niet altijd. Bijvoorbeeld die leer over de holle aarde met water onder de aarde e.d.?
De holle aarde spreekt niet over water onder de aarde, maar dat is terzijde.
En het is zeker goed om dat verder te toetsen, maar niet als norm en zo kwam het op mij over, toen je die site noemde.
Maar dat heb ik dus verkeerd, mijn excuus.
Misschien omdat ik teveel van deze meneer weet en dan ben je toch gekleurd. Je hebt het over andere bronnen en Xander hanteert die uitsluitend en speelt daarna mensen tegen elkaar uit, ik houd daar niet zo van.
Dan houd ik het liever bij de vele bronnen die niet vanuit het nieuws , maar vanuit de Bijbel hun visie geven en die zijn er gelukkig in overdaad.
Kijk eens bij Appie Apspoel over de tekenen in de lucht de komende jaren, je weet niet wat je leest over die bloedmanen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

nicodemus zda schreef:Hallo Eric-Jan,

Je schreef in je laatste bijdrage het volgende:
Niet wij christenen, want Jezus komt terug naar Israel Jeruzalem en niet naar Rome, Moskou of New York.
Jezus komt terug als de langverwachte Messias van de Joden om wraak te nemen op allen die Israel heeft verdrukt (Jesaja 63)
De vraag is hoe komt Jezus terug en wat gebeurd er met de mensen die bij de eerste opstanding, uit hun 'slaap' opstaan!
Nergens staat er in de Bijbel dat Jezus Christus naar het (aardse-) Jeruzalem gaat of komt,

Je gaat in je betoog in het begin al fout nicodemus,

Zie in Zacharia 9:10 wordt gesproken over zee tot zee. In het hemelse paradijs zullen geen zeeën meer zijn immers.
Ook zullen er geen strijdwagens rijden in het hemels paradijs. Ook de heidenvolken zullen niet in het paradijs zijn.
Dus het Jeruzalem hieronder gaat over het aardse Jeruzalem.

10 Ik zal de strijdwagens uit Efraïm wegnemen,
en de paarden uit Jeruzalem.
De strijdboog zal weggenomen worden.
Hij zal vrede verkondigen aan de heidenvolken.
Zijn heerschappij zal zijn van zee tot zee,
van de rivier de Eufraat tot aan de einden der aarde.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

nicodemus zda schreef: Wat jij, oprecht bedoend, is wat belangrijke politici en Staatshoofden zeer recent bij ons in Brussel zeiden: We moeten bruggen slaan om een Nieuwe Wereld Orde op te richten. En inderdaad Eric-Jan, dan komt een aardse Israël en een aardse Jeruzalem (in het vlees dus) heel goed uit!
Kijk naar hoe de wereld nu al Israel verdrukt door toedoen van islam, EU, VN en mee een (te groot aantal) aantal heulende christelijke kerken. Dus Jeruzalem zal NOOIT door de Nieuwe Wereld Orde worden geaccepteerd als centrum van de aardse macht, zolang er Joden in Jeruzalem wonen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

nicodemus zda schreef: [/u]“Zijn de eerstelingen heilig, dan ook het deeg, en is de wortel heilig, dan ook de takken. Indien nu enkele van de takken weggebroken zijn en gij als wilde loot daartussen geënt zijt en aan de saprijke wortel van de olijf deel hebt gekregen, beroemt u dan niet tegen de takken! Indien gij u ertegen beroemt – niet gij draagt de wortel, maar de wortel ú. Gij zult dan zeggen: er zijn takken weggebroken, opdat ik als loot geënt zou worden. Goed! Zij zijn om hun ongeloof weggebroken en gij staat door het geloof. Weest niet hoogmoedig, maar vrees! Want indien God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, Hij zal ook u niet sparen. Let dan op de goedertierenheid Gods en zijn gestrengheid: over de gevallenen gestrengheid, maar over u goedertierenheid Gods, indien gij bij de goedertierenheid blijft: anders zult ook gij weggekapt worden. Maar ook zij zullen, wanneer zij niet bij hun ongeloof blijven, weder geënt worden; God is immers bij machte hen opnieuw te enten.” Romeinen 11: 16-23.
Om tot de olijfboom, het ware Israël, te behoren is er een voorwaarde. Die voorwaarde is geloof in de belofte. Zonder dat geloof is men geen Israël.
Door dat geloof behoort men tot het ware (geestelijke) Israël.

Zie je nu werkelijk niet Nicodemus dat je je eigen woorden toevoegt aan bijbelcitaten, nergens staat in Romeinen 11 iets over een geestelijk Israel.
Sorry, maar het is levensgevaarlijk wat je aan het doen bent ! :(


nicodemus zda schreef:“Maar het is niet mogelijk, dat het woord Gods zou vervallen zijn. Want niet allen, die van Israël afstammen, zijn Israël, en zij zijn ook niet allen kinderen, omdat zij nageslacht van Abraham zijn, maar: Door Isaak zal men van nageslacht van u spreken. Dat wil zeggen: niet de kinderen van het vlees zijn kinderen Gods, maar de kinderen der belofte gelden voor nageslacht.” Romeinen 9: 6-8. “En gij, broeders, zijt, evenals Isaak, kinderen der belofte.” Galaten 4: 28.
Precies, dit gaat over het letterlijke zaad en nageslacht van Isaac en Jacob, dat is Israel en dat maakt hen de kinderen van de belofte, de belofte door God gedaan aan Zijn Uitverkoren Volk Israel. Wie dus niet uit het zaad is van Israel is niet een kind van God tenzij door Jezus geënt als wilde takken op de olijfboom, waar Israel al de tamme takken van waren en zijn.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Wilsophie
Berichten: 8911
Lid geworden op: 07 okt 2013, 11:10
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Wilsophie »

De new age beweging is gegrond in het "holisme"en d.w.z. alles is één.
De natuur is de uitdrukking van God en de mens is ook een beetje God.
De hele beweging is gericht op het stoffelijke, dus op de natuur.
De Arabische wereld is daar idem aan alleen zij hebben ander motieven en ander woorden, men noemt dat het naturalisme.

Opmerkelijk is dat de confrontatie tussen Jeruzalem en Babel plaats vindt na de roeping van Abraham.
Onder aanvoering van Amrafel de koning van Sinear .En één van die Chaldeeërs was dus Mardoek, ik noemde deze god al eerder en deze Merodak-Baladin vernoemd naar de Babylonische Mardoek zocht een verbond met Hiszkia , en we lezen dat in Jes. 39 vers 1. En pas bij Koning Nabopalassar kwam er een onafhankelijksheidstatud van Assyrié en uiteindelijk zien we in Jeremia dat het om Babel gaat.


Het is nuttig om dan te lezen in Daniël hoe men weggevoerd werd naar Babel en Daniël was één van hen Hij kwam notabene aan het hof van de koning, ik moet altijd aan Jozef denken. En de bekendste openbaring aan Daniël was die van die 70 weken.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:
ericjan schreef:
Wilsophie schreef:@ EricJan, ik ken Xander en je citaat gaat nu over de Islam en daar heb ik het niet over. En zo betrouwbaar zijn al die gegevens niet. Ik spreek uit ervaring. Zullen we het bij de Bijbel houden?
Ik hou het ook bij de bijbel Wilsophie, maar die moet je toetsen aan de gebeurtenissen in de wereld om de tekenen te herkennen leert de bijbel immers ook. Met alleen het hoofd in de bijbel gaat je dat dus niet lukken. Ook jij hanteert immers andere bronnen dan de bijbel, ook al benoem je ze niet altijd. Bijvoorbeeld die leer over de holle aarde met water onder de aarde e.d.?
De holle aarde spreekt niet over water onder de aarde, maar dat is terzijde.
En het is zeker goed om dat verder te toetsen, maar niet als norm en zo kwam het op mij over, toen je die site noemde.
Maar dat heb ik dus verkeerd, mijn excuus.
Misschien omdat ik teveel van deze meneer weet en dan ben je toch gekleurd. Je hebt het over andere bronnen en Xander hanteert die uitsluitend en speelt daarna mensen tegen elkaar uit, ik houd daar niet zo van.
Dan houd ik het liever bij de vele bronnen die niet vanuit het nieuws , maar vanuit de Bijbel hun visie geven en die zijn er gelukkig in overdaad.
Kijk eens bij Appie Apspoel over de tekenen in de lucht de komende jaren, je weet niet wat je leest over die bloedmanen.
Wat vind je hier dan van op de door jou genoemde site met betrekking tot Israël:
(dit zijn geen voorspellingen maar controleerbare feiten)

1948

De tweede keer in 1948 is het jaar waarin Israël werd herboren. De Joden die over de aarde waren verspreid keerden terug naar hun land, zoals Gods Woord had voorzegd. God liet de hemel oplichten met vier bloedrode manen. De holocaust werd gevolgd door de oprichting van Israël. En die oprichting werd weer gevolgd door aanvallen van Arabische legers. Maar God beschermde wonderbaarlijk Zijn volk en het Joodse volk werd gezegend in hun land, waar de woestijn ging bloeien.

1967

De derde maal dat dit bijzondere verschijnsel aan de hemel te zien was, was in het jaar waarin Israël werd aangevallen door 6 Arabische legers en Jeruzalem weer in Joodse handen kwam. Jeruzalem, waar de Heer Jezus Zijn intocht beleefde, gevolgd door de arrestatie, geseling en kruisiging. En –dank God!- Zijn opstanding uit de dood. Jeruzalem is de hoofdstad van Israël en vanuit Jeruzalem zal Koning Jezus regeren. Het terug krijgen van Jeruzalem was een aardverschuiving in de wereldgeschiedenis en God toonde het aan de wereld in de vier bloedmanen. De blijdschap over Jeruzalem kwam met bloed en tranen. Tranen en triomf.

Ook deze youtube.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door ericjan »

Boeiende video, zeker omdat het heel keurig laat zien waarom deze verschijnselen bijbels zijn door de bijbel citaten erbij te halen.
Eerlijk gezegd heb ik nooit wat met bloedmanen gehad en weet er ook niets vanaf, omdat ik het altijd als een vorm van astrologie heb gezien.

Maar uit website https://www.youtube.com/watch?v=oVsjNzXojCM blijkt dat de bloedmanen vallen op bijzondere data.
De zon veranderd in duisternis als de maan rechtstreeks tussen de aarde en de zon staat, dit is een totale zonsverduistering. Als de maan een donker rode bloedkleur krijgt, dan staat de aarde rechtstreeks tussen de zon en de maan. De schaduw van de aarde valt op de maan en dat is een totale maansverduistering.

De komende twee jaar zullen wij getuige zijn van vier bloedmanen en dit zal plaatsvinden op vier bijzondere data:
- Tijdens de seideravond op Pesach 15 april 2014
- Tijdens de seideravond op Pesach 4 april 2015
- Tijdens Soekot op 8 oktober 2014
- Tijdens Soekot op 28 september 2015
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Piebe

Re: Herstel van Israël

Bericht door Piebe »

Luk 16,16 :w