Christelijke kijk op de extremistische Islam

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

Het lijkt een typische christelijke kerk reactie te zijn:
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... is-de-kerk
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

De grote vrees is nu werkelijkheid geworden, IS heeft de chemische wapens gevonden en in bezit van Sadam.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2320 ... igt__.html

Nu afwachten of ze slim genoeg zijn om r Europa mee te bereiken om te zien of Europa nog steeds zo voorbeeldig de VN regeltjes zal volgen tijdens de verdediging, ook al doet IS dat niet.
Net zoals Europa dat eist van Israël.

Zal de Toorn van GOD over hoe wij Zijn Uitverkoren volk en Beloofde Land mishandelen nu dan (eindelijk) over Europa komen? Nu ook UK na Zweden het illegale "Palestina" erkennen wil.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1620450W/
Een terroristen staatje erkennen dat zelf weigert om GOD Zijn Beloofde land Israël aan Zijn Volk de Joden te erkennen....

Ook economische straf lijkt niet uit te blijven:
http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... eid=158493
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door Adinomis »

ericjan schreef:Het lijkt een typische christelijke kerk reactie te zijn:
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... is-de-kerk
Ik had dit bericht ook al gelezen. De Joden nemen het openlijk op voor christenen die door ISIS bedreigd wordt, terwijl een groot deel van de wereldwijde Kerk opvallend stil blijft.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ineke-kitty »

Adinomis schreef:
ericjan schreef:Het lijkt een typische christelijke kerk reactie te zijn:
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... is-de-kerk
Ik had dit bericht ook al gelezen. De Joden nemen het openlijk op voor christenen die door ISIS bedreigd wordt, terwijl een groot deel van de wereldwijde Kerk opvallend stil blijft.

Dat is niet zo vreemd, omdat de Joden heel goed weten dat zij, samen met de christenen op de uitroeiingslijst staan van de Islam.
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door Adinomis »

ericjan schreef:De grote vrees is nu werkelijkheid geworden, IS heeft de chemische wapens gevonden en in bezit van Sadam.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2320 ... igt__.html
Elsevier: "Er zouden in de opslagplaats zo'n 2.500 raketten met zenuwgassen zoals sarin- en mosterdgas zijn opgeslagen, die vermoedelijk dateren uit de tijd van dictator Saddam Hussein. In een brief aan de secretaris-generaal van de VN, Ban Ki-moon, vraagt de Iraakse VN-ambassadeur Mohamed Ali Alhakim om begrip. "
Het zijn wel verouderde wapens. Zou dat hetgeen zijn waar Bush tevergeefs op zoek naar was en wat hem ook kwalijk genomen is?
ericjan schreef: Nu afwachten of ze slim genoeg zijn om r Europa mee te bereiken om te zien of Europa nog steeds zo voorbeeldig de VN regeltjes zal volgen tijdens de verdediging, ook al doet IS dat niet.
Net zoals Europa dat eist van Israël.

Zal de Toorn van GOD over hoe wij Zijn Uitverkoren volk en Beloofde Land mishandelen nu dan (eindelijk) over Europa komen? Nu ook UK na Zweden het illegale "Palestina" erkennen wil.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/nieuw ... -1620450W/
Een terroristen staatje erkennen dat zelf weigert om GOD Zijn Beloofde land Israël aan Zijn Volk de Joden te erkennen....

Ook economische straf lijkt niet uit te blijven:
http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... eid=158493
Zolang er geen rekening wordt gehouden met Gods wil, zullen alle politieke besluiten hun doel missen. Het zal op het eigen hoofd neerkomen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

Adinomis schreef:
ericjan schreef:Het lijkt een typische christelijke kerk reactie te zijn:
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... is-de-kerk
Ik had dit bericht ook al gelezen. De Joden nemen het openlijk op voor christenen die door ISIS bedreigd wordt, terwijl een groot deel van de wereldwijde Kerk opvallend stil blijft.
Precies en eerlijk gezegd doet het mij strek denken aan het eindtijd scenario waar een misleid deel van onze christelijke kerk (uit zelfbehoud?) achter de valse profeet (Mohammed?) gaat aanlopen of hem op zijn minst zal integreren als gelijke van onze Here Jezus. Tegelijkertijd verbaast die zelfde christelijke kerk zich over het feit dat het als een kaartenhuis in elkaar stort.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef:
Adinomis schreef:
ericjan schreef:Het lijkt een typische christelijke kerk reactie te zijn:
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... is-de-kerk
Ik had dit bericht ook al gelezen. De Joden nemen het openlijk op voor christenen die door ISIS bedreigd wordt, terwijl een groot deel van de wereldwijde Kerk opvallend stil blijft.

Dat is niet zo vreemd, omdat de Joden heel goed weten dat zij, samen met de christenen op de uitroeiingslijst staan van de Islam.
Nu inderdaad alle christenen nog :?
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

Adinomis schreef:
ericjan schreef:De grote vrees is nu werkelijkheid geworden, IS heeft de chemische wapens gevonden en in bezit van Sadam.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2320 ... igt__.html
Elsevier: "Er zouden in de opslagplaats zo'n 2.500 raketten met zenuwgassen zoals sarin- en mosterdgas zijn opgeslagen, die vermoedelijk dateren uit de tijd van dictator Saddam Hussein. In een brief aan de secretaris-generaal van de VN, Ban Ki-moon, vraagt de Iraakse VN-ambassadeur Mohamed Ali Alhakim om begrip. "
Het zijn wel verouderde wapens. Zou dat hetgeen zijn waar Bush tevergeefs op zoek naar was en wat hem ook kwalijk genomen is?
Mijn idee helemaal.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door BdO »

ach ja, soms is het uitroeien met de riemen die je hebt
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
Gebruikersavatar
Adinomis
Berichten: 2501
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:49
Man/Vrouw: V

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door Adinomis »

ineke-kitty schreef:
Adinomis schreef:
ericjan schreef:Het lijkt een typische christelijke kerk reactie te zijn:
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... is-de-kerk
Ik had dit bericht ook al gelezen. De Joden nemen het openlijk op voor christenen die door ISIS bedreigd wordt, terwijl een groot deel van de wereldwijde Kerk opvallend stil blijft.

Dat is niet zo vreemd, omdat de Joden heel goed weten dat zij, samen met de christenen op de uitroeiingslijst staan van de Islam.
Maar het is wel vreemd dat christenen niet opkomen voor medechristenen. We gaan gewoon door alsof er niets aan de hand is, terwijl er duizenden christenen worden afgeslacht en vervolgd.
We zijn bang voor ISIS. De man in het artikel verwonderde zich daarover. Hij vroeg zich af "waar blijft de kerk?". De vraag is natuurlijk wat God van ons verwacht. We zijn laatst in Groningen met veel christenen bij elkaar gekomen om ervoor te bidden.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ineke-kitty »

Adinomis schreef:
ineke-kitty schreef:
Adinomis schreef:
ericjan schreef:Het lijkt een typische christelijke kerk reactie te zijn:
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... is-de-kerk
Ik had dit bericht ook al gelezen. De Joden nemen het openlijk op voor christenen die door ISIS bedreigd wordt, terwijl een groot deel van de wereldwijde Kerk opvallend stil blijft.

Dat is niet zo vreemd, omdat de Joden heel goed weten dat zij, samen met de christenen op de uitroeiingslijst staan van de Islam.
Maar het is wel vreemd dat christenen niet opkomen voor medechristenen. We gaan gewoon door alsof er niets aan de hand is, terwijl er duizenden christenen worden afgeslacht en vervolgd.
We zijn bang voor ISIS. De man in het artikel verwonderde zich daarover. Hij vroeg zich af "waar blijft de kerk?". De vraag is natuurlijk wat God van ons verwacht. We zijn laatst in Groningen met veel christenen bij elkaar gekomen om ervoor te bidden.

"DE" kerk is lauw, en noch, koud, noch heet, zij heeft Christus Jezus buitengesloten, dus verwacht maar niet veel van DE kerk.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door JW88 »

BdO schreef:ach ja, soms is het uitroeien met de riemen die je hebt
Ik heb nog steeds geen antwoorden op mijn vragen.... wordt het je allemaal wat te ingewikkeld? :shock:
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door Titus »

ineke-kitty schreef: "DE" kerk is lauw, en noch, koud, noch heet, zij heeft Christus Jezus buitengesloten, dus verwacht maar niet veel van DE kerk.
De Kerk is het Lichaam van Christus.
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door BdO »

Adinomis schreef:
ineke-kitty schreef:
Adinomis schreef:
ericjan schreef:Het lijkt een typische christelijke kerk reactie te zijn:
http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... is-de-kerk
Ik had dit bericht ook al gelezen. De Joden nemen het openlijk op voor christenen die door ISIS bedreigd wordt, terwijl een groot deel van de wereldwijde Kerk opvallend stil blijft.

Dat is niet zo vreemd, omdat de Joden heel goed weten dat zij, samen met de christenen op de uitroeiingslijst staan van de Islam.
Maar het is wel vreemd dat christenen niet opkomen voor medechristenen. We gaan gewoon door alsof er niets aan de hand is, terwijl er duizenden christenen worden afgeslacht en vervolgd.
We zijn bang voor ISIS. De man in het artikel verwonderde zich daarover. Hij vroeg zich af "waar blijft de kerk?". De vraag is natuurlijk wat God van ons verwacht. We zijn laatst in Groningen met veel christenen bij elkaar gekomen om ervoor te bidden.
Het Westerse Christendom heeft nooit veel compassie kunnen opbrengen voor het Oosterse Christendom. Het is na meer dan een millennium verwaarlozen een beetje een verkeken kans om nog iets voor ze te betekenen. De bakermat van het Christendom is voor de Christenen een verloren gebied.
Syrie was een soort laatste oase, vreemd genoeg is het meest walgelijke regime voor de Christenen de beste bescherming geweest.

Johannes van Damascus, de eerste bekende Christelijke bron die de Islam beschreef, had het in Syrie al beter naar z'n zin dan te leven onder het Orthodoxe rechtlijnige juk van Byzantium.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door BdO »

JW88 schreef:
BdO schreef:ach ja, soms is het uitroeien met de riemen die je hebt
Ik heb nog steeds geen antwoorden op mijn vragen.... wordt het je allemaal wat te ingewikkeld? :shock:
Ik denk eerder dat het jou iets te ingewikkeld is de discussie te vervolgen waar die was gebleven, waarschijnlijk de reden dat je te onpas met allerlei vragen komt.
JW88 schreef: Beantwoord nou eens de vraag wat volgens jou de connectie is tussen de Islam en de IS?
Ja woef. Bovendien: heb ik al gedaan. Even terugbladeren dus.
JW88 schreef: (stelling 1)Geld is een middel geen drijfveer, (stelling 2, bewering 1)de IS is geen commercieel bedrijf (stelling 2 bewering 2) met een winstoogmerk.
(vraag) Wat zijn volgens jou dan de concrete drijfveren voor de IS?
Dit is geen vraag, dit zijn twee stellingen. En dan pas een vraag. (Waarschijnlijk een poging om de stellingen als gepasseerd station te doen voorkomen, waarna ik dan nog binnen JW88's aannames zijn antwoord op zijn vraag mag geven :D. Dat maakt het inderdaad wel ingewikkeld, zo'n discussiestijl :D )

De eerste is een foutieve stelling. Verder staat die stelling staat los van mijn bewering, ik had het niet over geld maar over have en goed. Dat is uiteraard breder dan geld, en ook al kan geld hiervoor een middel zijn, dan nog zijn er genoeg mensen op deze aardkloot waarvoor geld an sich een drijfveer is zonder dat dit middel is tot have en goed.
De tweede stelling bevat twee deelbeweringen, waarvan de eerste waar is, en de tweede een poging om onze oorspronkelijke discussie overnieuw te beginnen alsof ik daar nog niets over gezegd zou hebben. De vraag die er achteraan komt heb ik al beantwoord.
JW88 schreef: Dus die mensen die daar in trappen en daar naar toe afreizen hebben geen inspiratie en motivatie uit de Islam gehaald?
Heb ik reeds beantwoord. Even terugbladeren maar weer. Ik heb daar ook aangegeven wat de relatie is met de drijfveren van IS.
JW88 schreef: Ben jij niet van mening dat de extremistische kant van de Islam in de toekomst een mogelijke bedreiging kan vormen voor de westerse wereld? En dat deze nu het nog kan de kop in moet worden gedrukt?
Extremisme kan een bedreiging zijn, dat staat verder los van of zich dit incorporeert in religie. De kunst is het extremisme te bestrijden, niet de extremist en de niet-extremistische kant van de betreffende religie.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef: "DE" kerk is lauw, en noch, koud, noch heet, zij heeft Christus Jezus buitengesloten, dus verwacht maar niet veel van DE kerk.
Precies de grote fout die Jezus ons al openbaart in Openbaring. Maar veel christenen zien en wijzen graag op de fouten van de Joden (in verleden en heden), maar sluiten de ogen voor de ernstige waarschuwingen tegen onszelf. De Bijbel leert dat er veel afvalligen in de Gemeente zullen zijn. De kerken leggen dit dan valselijk uit als of het hier de kerk verlaten betreft, maar het is het dwalen in de leer van een kerk en haar leden.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

Titus schreef:
ineke-kitty schreef: "DE" kerk is lauw, en noch, koud, noch heet, zij heeft Christus Jezus buitengesloten, dus verwacht maar niet veel van DE kerk.
De Kerk is het Lichaam van Christus.
De kerk is een menselijk instituut en is niet van Christus.
Als we geluk hebben zijn er genoeg ware christenen binnen zo'n kerkelijk instituut aanwezig dat het OOK een onderdeel wordt van het Lichaam van Christus. De mensen (al dan niet binnen een kerkelijk instituut) zijn het Lichaam van Christus en niet een menselijk instituut zelf.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ineke-kitty
Berichten: 2657
Lid geworden op: 25 feb 2014, 15:13
Man/Vrouw: V

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ineke-kitty »

ericjan schreef:
ineke-kitty schreef: "DE" kerk is lauw, en noch, koud, noch heet, zij heeft Christus Jezus buitengesloten, dus verwacht maar niet veel van DE kerk.
Precies de grote fout die Jezus ons al openbaart in Openbaring. Maar veel christenen zien en wijzen graag op de fouten van de Joden (in verleden en heden), maar sluiten de ogen voor de ernstige waarschuwingen tegen onszelf. De Bijbel leert dat er veel afvalligen in de Gemeente zullen zijn. De kerken leggen dit dan valselijk uit als of het hier de kerk verlaten betreft, maar het is het dwalen in de leer van een kerk en haar leden.
Inderdaad. En niet DE kerk is het Lichaam van Christus , maar de Gemeente, en als de gemeente te Laodicea dus aangesproken wordt op haar lauwheid, is dat een ernstige waarschuwing voor DE kerk, die zich het Lichaam van Christus noemt.
Titus
Berichten: 1402
Lid geworden op: 15 mar 2013, 19:26

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door Titus »

ericjan schreef:
Titus schreef:
ineke-kitty schreef: "DE" kerk is lauw, en noch, koud, noch heet, zij heeft Christus Jezus buitengesloten, dus verwacht maar niet veel van DE kerk.
De Kerk is het Lichaam van Christus.
De kerk is een menselijk instituut en is niet van Christus.
Het staat je geheel vrij dat te vinden.
Als we geluk hebben zijn er genoeg ware christenen binnen zo'n kerkelijk instituut aanwezig dat het OOK een onderdeel wordt van het Lichaam van Christus. De mensen (al dan niet binnen een kerkelijk instituut) zijn het Lichaam van Christus en niet een menselijk instituut zelf.
Wie zegt dat de Kerk enkel een menselijk instituut is? Dat maak je er helemaal zelf van. De Kerk behelst wel wat meer dan wat gebouwen en werkgroepjes.
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door JW88 »

BdO schreef:
JW88 schreef:
BdO schreef:ach ja, soms is het uitroeien met de riemen die je hebt
Ik heb nog steeds geen antwoorden op mijn vragen.... wordt het je allemaal wat te ingewikkeld? :shock:
Ik denk eerder dat het jou iets te ingewikkeld is de discussie te vervolgen waar die was gebleven, waarschijnlijk de reden dat je te onpas met allerlei vragen komt.
JW88 schreef: Beantwoord nou eens de vraag wat volgens jou de connectie is tussen de Islam en de IS?
Ja woef. Bovendien: heb ik al gedaan. Even terugbladeren dus.
JW88 schreef: (stelling 1)Geld is een middel geen drijfveer, (stelling 2, bewering 1)de IS is geen commercieel bedrijf (stelling 2 bewering 2) met een winstoogmerk.
(vraag) Wat zijn volgens jou dan de concrete drijfveren voor de IS?
Dit is geen vraag, dit zijn twee stellingen. En dan pas een vraag. (Waarschijnlijk een poging om de stellingen als gepasseerd station te doen voorkomen, waarna ik dan nog binnen JW88's aannames zijn antwoord op zijn vraag mag geven :D. Dat maakt het inderdaad wel ingewikkeld, zo'n discussiestijl :D )

De eerste is een foutieve stelling. Verder staat die stelling staat los van mijn bewering, ik had het niet over geld maar over have en goed. Dat is uiteraard breder dan geld, en ook al kan geld hiervoor een middel zijn, dan nog zijn er genoeg mensen op deze aardkloot waarvoor geld an sich een drijfveer is zonder dat dit middel is tot have en goed.
De tweede stelling bevat twee deelbeweringen, waarvan de eerste waar is, en de tweede een poging om onze oorspronkelijke discussie overnieuw te beginnen alsof ik daar nog niets over gezegd zou hebben. De vraag die er achteraan komt heb ik al beantwoord.
JW88 schreef: Dus die mensen die daar in trappen en daar naar toe afreizen hebben geen inspiratie en motivatie uit de Islam gehaald?
Heb ik reeds beantwoord. Even terugbladeren maar weer. Ik heb daar ook aangegeven wat de relatie is met de drijfveren van IS.
JW88 schreef: Ben jij niet van mening dat de extremistische kant van de Islam in de toekomst een mogelijke bedreiging kan vormen voor de westerse wereld? En dat deze nu het nog kan de kop in moet worden gedrukt?
Extremisme kan een bedreiging zijn, dat staat verder los van of zich dit incorporeert in religie. De kunst is het extremisme te bestrijden, niet de extremist en de niet-extremistische kant van de betreffende religie.
Wederom slaag je erin om het grootste deel van mijn vragen niet te beantwoorden, zo komen we nooit ergens natuurlijk.... maar ik ben zo langzamerhand je zwakke discussie stijl wel gewend.

Jij hebt absoluut nog geen antwoord gegeven op de vragen waarvan je beweerd dat, dat wel zo is... dus bij deze wat is je antwoord op die vragen?

Als jij werkelijk beweer dat de Islam compleet los staat van de IS dan zou ik dat nog echt nog maar een keer goed checken, dat moet echt de grootste onzin zijn die ik ooit van je heb gehoord...

En hoe moet je extremisme bestrijden dan?

En de Islam is dus totaal geen inspiratie voor extremistische daden?
BdO
Berichten: 7728
Lid geworden op: 14 jul 2014, 22:04
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door BdO »

Tja, als je het niet kunt opmaken uit wat ik eerder schreef ga je het ook niet kunnen opmaken uit herhalingen.

Tip: Het kan natuurlijk zijn dat mijn antwoord een andere is dan de opties die jij van tevoren in gedachten had bij het stellen van je vragen. Bijvoorbeeld omdat het een tikkie complexer is, of iets minder zwart-wit. Dat wil zeggen dat het ietsje meer inspanning kan vergen om het te begrijpen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen antwoord gegeven heb.
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
JW88
Berichten: 2109
Lid geworden op: 22 aug 2014, 17:14
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door JW88 »

BdO schreef:Tja, als je het niet kunt opmaken uit wat ik eerder schreef ga je het ook niet kunnen opmaken uit herhalingen.

Tip: Het kan natuurlijk zijn dat mijn antwoord een andere is dan de opties die jij van tevoren in gedachten had bij het stellen van je vragen. Bijvoorbeeld omdat het een tikkie complexer is, of iets minder zwart-wit. Dat wil zeggen dat het ietsje meer inspanning kan vergen om het te begrijpen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen antwoord gegeven heb.
Ik adviseer je om je gewoon niet meer in deze discussie te mengen, je bijdrage is compleet nutteloos en totaal niet inhoudelijk.

[modbreak Trajecto] Zulke adviezen mag je niet geven. Iedereen mag meedoen; alleen een moderator zou kunnen aanraden of voorschrijven in een topic niet meer mee te doen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

ineke-kitty schreef:
ericjan schreef:
ineke-kitty schreef: "DE" kerk is lauw, en noch, koud, noch heet, zij heeft Christus Jezus buitengesloten, dus verwacht maar niet veel van DE kerk.
Precies de grote fout die Jezus ons al openbaart in Openbaring. Maar veel christenen zien en wijzen graag op de fouten van de Joden (in verleden en heden), maar sluiten de ogen voor de ernstige waarschuwingen tegen onszelf. De Bijbel leert dat er veel afvalligen in de Gemeente zullen zijn. De kerken leggen dit dan valselijk uit als of het hier de kerk verlaten betreft, maar het is het dwalen in de leer van een kerk en haar leden.
Inderdaad. En niet DE kerk is het Lichaam van Christus , maar de Gemeente, en als de gemeente te Laodicea dus aangesproken wordt op haar lauwheid, is dat een ernstige waarschuwing voor DE kerk, die zich het Lichaam van Christus noemt.
AMEN ! :D
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

Titus schreef:
ericjan schreef: Als we geluk hebben zijn er genoeg ware christenen binnen zo'n kerkelijk instituut aanwezig dat het OOK een onderdeel wordt van het Lichaam van Christus. De mensen (al dan niet binnen een kerkelijk instituut) zijn het Lichaam van Christus en niet een menselijk instituut zelf.
Wie zegt dat de Kerk enkel een menselijk instituut is? Dat maak je er helemaal zelf van. De Kerk behelst wel wat meer dan wat gebouwen en werkgroepjes.
Nee, de kerk is niet meer dan een gebouw en alles wat erbij hoort. Het Lichaam van Christus zijn de volgelingen van Yeshua, die kunnen in een kerk instituut samenkomen. Maar ook "christenen" die Jezus niet echt volgen komen dikwijls in een kerkinstituut samen en behoren dus NIET tot het Lichaam van Christus.

Het is een van de grootste leugens van veel kerken door zich onterecht de titel Lichaam van Christus toe te eigenen, zoals veel christelijke kerken zich wel meer onterecht toe-eigenen.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan
Berichten: 5479
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:08
Man/Vrouw: M

Re: Christelijke kijk op de extremistische Islam

Bericht door ericjan »

Voor alle christelijke broeders en zusters die nog slapen inzake de islam:
http://janvanbarneveld.nl/actueel/herbo ... q-europa--
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.