Erfzonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Erfzonde

Bericht door Piebe Paulusma »

Zolderworm schreef:
Piebe 2.2 schreef:Een atheïstische maat van me moet altijd nogal lachen als ik hem er op wijs dat een auto is nagemaakt van een paard en dat het hart de motor is en het bloed de olie.
Ja, maar wat is het pookje dan?
Wat jij wilt! :!:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Fundamenteel
Berichten: 1263
Lid geworden op: 30 aug 2016, 13:55
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Fundamenteel »

Zolderworm schreef: Help. Ik weet het niet meer. Wat precies had zich nou goed ontwikkeld in hen?
Hun zesde zintuig.
Ja, ik heb het wel gezien. Maar om daar nou een soort complot in te zien, dat gaat me veel te ver. Sommige dingen zijn volgens mij gewoon grapjes van de makers, omdat ze weten dat er ook volwassenen naar die films kijken. Volgens mij zoek je het veel te ver.


Alice in Wonderland was een boek van Lewis Corrall, een schrijver met gewoon veel fantasie. http://www.huffingtonpost.com/van-winkl ... 43846.html
Kinderen worden steeds vroeger volwassen en dat wordt subliminaal tewerk gesteld. Ze bereiken ons heel vroeg met "mind control".
En het is duidelijk dat U nooit paddo's nam. :) Want Alice in wonderland gaat één en al over drugs. Alice heeft een trip. Ze moet van een drankje drinken alvorens ze Wonderland binnen kan. Daar moet ze dan paddenstoelen eten om groter en kleiner te worden. Na het eten ervan openbaart wonderland zich aan haar en begint de natuur tegen haar te spreken. Dan gaat ze op zoek naar zichzelf eerder dan naar een uitweg. Dan komt ze op een bestuur en laat ze zien dat zij die zich normaal wanen eigenlijk knettergek zijn. En de gekken in het bos eigenlijk degene zijn die het goed met Alice voor hadden. Als je tussen de lijnen kan kijken en lezen, is Alice in wonderland meer dan een film van louter veel fantasie. Daar zit een hele achterliggende bedoeling achter.
Misschien. Maar wat heeft dat met een eventueel groot complot te maken? Jij doet net of alle kunstuitingen een soort duivels-sceances zijn. Volgens mij is het onzin.
Zo zouden sommige teksten als je ze achterstevoren afspeelt, duivelse boodschappen bevatten. Het is allemaal flauwekul, destijds bedacht door ouders die er niet tegen konden dat hun kinderen naar (volgens hen) wilde muziek luisterden. Ik vind dit allemaal flauwekul.
Jij mag dat flauwekul vinden, maar dat neemt de invloed ervan niet weg. Het Luciferisme is een zeer reëel spelend manifest in ons leven. Wij gaan allemaal unaniem mee op de flow van het liedje dat op de achtergrond resoneert. We zijn er in geboren en weten niet beter. We leren het onze kinderen zingen en breken nergens de cirkel. Het zit in je klederen, in je voedsel, op je radio, in je tv, het is omnipresent. Er is geen ontkomen aan meer. De macht verwisselt en Satan stijgt op de troon van deze wereld. De tijd is begonnen.
Als je met miljoenen mensen samenleeft, dan zijn er nu eenmaal bepaalde maatregelen nodig om het allemaal goed te laten verlopen. Zo is er veel belastinggeld nodig voor onder meer zorg en onderwijs. Ik geef toe dat het soms een beetje te gek is. Maar om nou te zeggen dat we allemaal misleid worden? ik vind het echt onzin.
We worden ook misleid. Van geboorte tot de dood. Niet enkel door jezelf, maar ook door mensen bovenhand en het leven an sich. Het leven is een koppige illusie zoals tig wetenschappers zouden zeggen. Er zijn mensen die dat uitgedokterd hebben en tegen jou gebruiken. Geloof het of niet, maar het is zo.
Nee, dat is omdat Noord-Korea een agressief land is, dat voortdurend dreigt met atoomwapens die ze nog moeten maken, en met de vernietiging van Amerikaans steden.
En het leger van de valse profeet, de islamitische staat.
Archetype is, volgens mij, een begrip van Jung. Waar jij het over hebt heeft met die archetypen mijns inziens niets te maken.
Ik bedoel wel degelijk een archetype. Het model waarop iets gebouwd is, functioneert, draait.
Nou, in deze wereld zijn ze min of meer in evenwicht, denk ik, al zijn de termen goed en kwaad natuurlijk zeer relatief. Het gaat erom dat goed en kwaad op zich subjectieve begrippen zijn. Wat voor de één goed is is voor de ander kwaad. Het zijn geen absoluten.
Rondom jou is de wereld misschien in balans. Maar vergroot je straal eens en kijk ook eens buiten de grenzen van je land.
Er is helemaal geen balans. De duisternis heeft overgenomen.
Op zich zit er iets in als je Lucifer ziet als de absolute vrijheid. Probleem is echter dat een samenleving waarin absolute vrijheid heerst niet kan functioneren. Maar dat heeft alleen te maken met onze materiële wereld. Maar dat neemt niet weg dat veel gezagshebbers ruimschoots misbruik hebben gemaakt van hun macht, en nog steeds maken, om er zelf beter van te worden. Dat komt omdat het wezens zijn met zelfzuchtige instincten.
Maar die zelfzuchtige instincten zijn daar ontstaan doordat ze misleid zijn. We zijn gedwaald van onze authentieke instincten. We zijn niet meer wie we zijn. We worden vroeg gedomesticeerd en afgeleid van onze menselijkheid om hogere belangen te dienen. Alles draait om één ding in deze samenleving: werken.
Alles functioneert daar naartoe om de economie draaiende te houden. Wij zijn slaven van een economie waar mensen frauduleus mee omgaan en dat verbergen voor de grote massa, maar er is geen misleiding gaande?
The bible -> It is written | Theory of evil lucion -> It is rewritten
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef:Het spijt me. Maar ik zie jou niet als een serieuze gesprekspartner, waar ik tijd en energie in ga steken. Als een oude schorre lijster draai je steeds een aantal standaard-riedeltjes af, zonder echt wezenlijk in te gaan op de argumenten van een ander. Dus daar ga ik geen energie meer in steken.
Ik draai geen aantal standaard-riedeltjes af, maar citeer de bijbel en dat kan je m.i. niet verdragen.
Die gaat tegen de , door jou promootte, leer in.
Ik probeer iedere keer weer op ieders argumenten in te gaan, door te tonen wat de Bijbel leert.
Bovendien accepteer ik dat iedereen een vrije wil heeft en mag denken wat hij wil.
Daar kan jij, w.b.t. de bijbel naar mijn mening, niet tegen.

Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Intelligentie is geen eigen verdienste, maar een voorrecht.
Ik kan een groot respect opbrengen voor mensen die hun intelligentie t.b.v. de mensheid gebruiken en dat niet doen ten koste van de mensheid.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Zolderworm »

Alpha schreef:
Zolderworm schreef:Het spijt me. Maar ik zie jou niet als een serieuze gesprekspartner, waar ik tijd en energie in ga steken. Als een oude schorre lijster draai je steeds een aantal standaard-riedeltjes af, zonder echt wezenlijk in te gaan op de argumenten van een ander. Dus daar ga ik geen energie meer in steken.
Ik draai geen aantal standaard-riedeltjes af, maar citeer de bijbel en dat kan je m.i. niet verdragen.
Die gaat tegen de , door jou promootte, leer in.
Ik probeer iedere keer weer op ieders argumenten in te gaan, door te tonen wat de Bijbel leert.
Bovendien accepteer ik dat iedereen een vrije wil heeft en mag denken wat hij wil.
Daar kan jij, w.b.t. de bijbel naar mijn mening, niet tegen.

Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Intelligentie is geen eigen verdienste, maar een voorrecht.
Ik kan een groot respect opbrengen voor mensen die hun intelligentie t.b.v. de mensheid gebruiken en dat niet doen ten koste van de mensheid.
Sputter, sputter. Het spijt me. Je bent voor mij geen serieuze gesprekspartner, waar ik tijd in ga steken. In jouw bericht hierboven zie ik zo direct al minstens drie vaste riedeltjes en twee valse redeneringen. Ik heb je nog nooit erop kunnen betrappen dat je serieus op mijn tegenargumenten ingaat. Het zijn steeds alleen maar weer die vaste riedeltjes en af en toe wat denigrerende opmerkingen. Meer ga ik er niet over zeggen.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Alpha schreef:
Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Ofschoon ik t.a.v het christelijk geloof een andere positie inneem dan Zolderworm, ben ik toch blij dat hij op zijn eigen verstand vertrouwt. Mensen die vertrouwen op het verstand van hun organisatie, dat vind ik veel griezeliger. Als we het dan over fouten van kerken zouden hebben, dan is m.i. dé grootste fout van de kerk als instituut geweest dat de mensen tot in het recente verleden hun verstand buiten bij de kerkdeur moesten achterlaten. En bij genootschappen als het WTG nog meer dan in de kerken.

Een mens kan naar mijn mening beter op zijn eigen verstand vertrouwen dan op dat van anderen. Het is ook een stuk moediger. Een mens die op zijn eigen verstand vertrouwt, maakt tenminste ook zijn eigen fouten, en neemt daar zelf verantwoordelijkheid voor, in plaats van klakkeloos die van anderen te herhalen en vervolgens naar die anderen te wijzen als het aankomt op verantwoording.... En misschien zou ooit wel eens kunnen blijken dat het durven vertrouwen op je eigen verstand wel van een groter geloof in cq vertrouwen op God getuigt, dan het napraten van je organisatie.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Zolderworm »

Anja schreef:
Alpha schreef:
Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Ofschoon ik t.a.v het christelijk geloof een andere positie inneem dan Zolderworm, ben ik toch blij dat hij op zijn eigen verstand vertrouwt. Mensen die vertrouwen op het verstand van hun organisatie, dat vind ik veel griezeliger. Als we het dan over fouten van kerken zouden hebben, dan is m.i. dé grootste fout van de kerk als instituut geweest dat de mensen tot in het recente verleden hun verstand buiten bij de kerkdeur moesten achterlaten. En bij genootschappen als het WTG nog meer dan in de kerken.

Een mens kan naar mijn mening beter op zijn eigen verstand vertrouwen dan op dat van anderen. Het is ook een stuk moediger. Een mens die op zijn eigen verstand vertrouwt, maakt tenminste ook zijn eigen fouten, en neemt daar zelf verantwoordelijkheid voor, in plaats van klakkeloos die van anderen te herhalen en vervolgens naar die anderen te wijzen als het aankomt op verantwoording.... En misschien zou ooit wel eens kunnen blijken dat het durven vertrouwen op je eigen verstand wel van een groter geloof in cq vertrouwen op God getuigt, dan het napraten van je organisatie.
:flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1:
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef:
Alpha schreef:
Zolderworm schreef:Het spijt me. Maar ik zie jou niet als een serieuze gesprekspartner, waar ik tijd en energie in ga steken. Als een oude schorre lijster draai je steeds een aantal standaard-riedeltjes af, zonder echt wezenlijk in te gaan op de argumenten van een ander. Dus daar ga ik geen energie meer in steken.
Ik draai geen aantal standaard-riedeltjes af, maar citeer de bijbel en dat kan je m.i. niet verdragen.
Die gaat tegen de , door jou promootte, leer in.
Ik probeer iedere keer weer op ieders argumenten in te gaan, door te tonen wat de Bijbel leert.
Bovendien accepteer ik dat iedereen een vrije wil heeft en mag denken wat hij wil.
Daar kan jij, w.b.t. de bijbel naar mijn mening, niet tegen.

Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Intelligentie is geen eigen verdienste, maar een voorrecht.
Ik kan een groot respect opbrengen voor mensen die hun intelligentie t.b.v. de mensheid gebruiken en dat niet doen ten koste van de mensheid.
Sputter, sputter. Het spijt me. Je bent voor mij geen serieuze gesprekspartner, waar ik tijd in ga steken. In jouw bericht hierboven zie ik zo direct al minstens drie vaste riedeltjes en twee valse redeneringen. Ik heb je nog nooit erop kunnen betrappen dat je serieus op mijn tegenargumenten ingaat. Het zijn steeds alleen maar weer die vaste riedeltjes en af en toe wat denigrerende opmerkingen. Meer ga ik er niet over zeggen.
Hoe kan ik nu met jou redeneren, als je vooringenomen mening is, dat ik "riedeltjes" afsteek en dingen beweert, die niet zouden kloppen?

Ik zie allerlei beweringen en geen onderbouwing.
Ik ga wel degelijk in op jouw beweringen, maar dat wens je niet te accepteren.
Je "eist" kennelijk van mij, dat ik klakkeloos allerlei beweren accepteer.
Daarnaast weiger je mijn op de Bijbel gebaseerd geloof te accepteren.
Mag ik dan geen vrije wil en een andere mening hebben?
Ben ik verplicht jouw "geloof" te accepteren?
Laatst gewijzigd door Alpha op 27 apr 2017, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Anja schreef:
Alpha schreef:
Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Ofschoon ik t.a.v het christelijk geloof een andere positie inneem dan Zolderworm, ben ik toch blij dat hij op zijn eigen verstand vertrouwt. Mensen die vertrouwen op het verstand van hun organisatie, dat vind ik veel griezeliger. Als we het dan over fouten van kerken zouden hebben, dan is m.i. dé grootste fout van de kerk als instituut geweest dat de mensen tot in het recente verleden hun verstand buiten bij de kerkdeur moesten achterlaten. En bij genootschappen als het WTG nog meer dan in de kerken.

Een mens kan naar mijn mening beter op zijn eigen verstand vertrouwen dan op dat van anderen. Het is ook een stuk moediger. Een mens die op zijn eigen verstand vertrouwt, maakt tenminste ook zijn eigen fouten, en neemt daar zelf verantwoordelijkheid voor, in plaats van klakkeloos die van anderen te herhalen en vervolgens naar die anderen te wijzen als het aankomt op verantwoording.... En misschien zou ooit wel eens kunnen blijken dat het durven vertrouwen op je eigen verstand wel van een groter geloof in cq vertrouwen op God getuigt, dan het napraten van je organisatie.
Helaas geef je een m.i. achterhaalde stereotype.

Het op eigen verstand vertrouwen is een Bijbelcitaat.
„Vertrouw op JHWH met heel uw hart en steun niet op uw eigen verstand.” — SPREUKEN 3:5. NWV.

De fout van kerken is algemeen zo:
Men heeft van herders heersers gemaakt, die zich boven "het volk" verhieven en men verzuimt om iedere gelovige uit de Bijbel te onderwijzen.
Sterker nog, men doopt zelfs onwetenden.
Bovendien hebben zij in de loop der eeuwen buiten Bijbelse leringen overgenomen.

Doordat ik vanuit de Bijbel redeneer, herhaal ik juist geen anderen met hun vaak tegenstrijdige meningen.

Mijn geloof is gebaseerd op een duidelijke Bijbels fundatie.
De Bijbel spreekt daar ook over.

Mt 7:
24 Een ieder daarom die deze woorden van mij hoort en ze doet, zal vergeleken worden met een beleidvol man, die zijn huis op de rots bouwde. 
25 En de regen stroomde neer en de stortvloeden kwamen en de winden waaiden en beukten tegen dat huis, maar het stortte niet in, want het was op de rots gegrondvest.

Jakobus geeft nog wat verdere informatie. 

Jak 1:
5 Schiet iemand van U daarom te kort in wijsheid, dan moet hij God blijven vragen, want hij geeft aan allen edelmoedig en zonder verwijt; en ze zal hem gegeven worden. 
6 Maar hij moet in geloof blijven vragen, zonder ook maar enigszins te twijfelen, want wie twijfelt, is gelijk een golf van de zee, die door de wind gedreven en heen en weer geslingerd wordt. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Zolderworm schreef: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1:
Fijn he? Als anderen jou napraten?
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Alpha schreef:
Zolderworm schreef: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1:
Fijn he? Als anderen jou napraten?
Wat een kleinzielig en kleingeestig bericht toch weer. Je kunt er gewoon niet tegen dat er mensen zijn die hun eigen verstand gebruiken en daarom niet vatbaar zijn voor de indoctrinatie van het wtg, noch van andere organisaties.

Zolderworm praat niemand na en wordt ook niet nagepraat. Hij doet, net zoals ik trouwens, precies waar je hem en eerder ook mij en anderen, van betichtte: van het gebruiken van ons eigen verstand. En daar heb jij helemaal gelijk in. Zolderworm gebruikt gelukkig zijn eigen verstand. Zou jij ook eens moeten proberen. Of dat nog haalbaar is voor iemand die zich al zo lang heeft laten indoctrineren door een WTG-genootschap, weet ik niet. Wel ken ik wat ex-JG voor wie dat haalbaar is gebleken. Het is hen dankzij het gegeven dat zij hun van God gegeven eigen verstand hebben gebruikt en door de Vader getrokken zijn, gelukt zich te bevrijden van het WTG-juk. Zij hebben Christus meer liefgehad dan hun voormalige organisatie en het zijn hele leuke, liefdevolle mensen geworden, die niet bang zijn voor en zich niet laten intimideren door de aanhang van het WTG en hun leer.

Overigens is dit CoF en ben je te gast in een topic van Zolderworm. Hij heeft de topic geopend. En nergens, maar zeker niet in CoF, hoeft men hier het dictaat van het wtg te slikken. Je berichten lijken wel op een robot, een soort spraakcomputer die alleen maar kan herhalen wat hem is ingeprogrammeerd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Alpha schreef:
Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Ofschoon ik t.a.v het christelijk geloof een andere positie inneem dan Zolderworm, ben ik toch blij dat hij op zijn eigen verstand vertrouwt. Mensen die vertrouwen op het verstand van hun organisatie, dat vind ik veel griezeliger. Als we het dan over fouten van kerken zouden hebben, dan is m.i. dé grootste fout van de kerk als instituut geweest dat de mensen tot in het recente verleden hun verstand buiten bij de kerkdeur moesten achterlaten. En bij genootschappen als het WTG nog meer dan in de kerken.

Een mens kan naar mijn mening beter op zijn eigen verstand vertrouwen dan op dat van anderen. Het is ook een stuk moediger. Een mens die op zijn eigen verstand vertrouwt, maakt tenminste ook zijn eigen fouten, en neemt daar zelf verantwoordelijkheid voor, in plaats van klakkeloos die van anderen te herhalen en vervolgens naar die anderen te wijzen als het aankomt op verantwoording.... En misschien zou ooit wel eens kunnen blijken dat het durven vertrouwen op je eigen verstand wel van een groter geloof in cq vertrouwen op God getuigt, dan het napraten van je organisatie.
:flower1: :kiss1:

Dankjewel :kiss1: :flower1: --> ook 7 maar dan ben ik door de smileys die ik mag plaatsen heen dus denk er nog zes bij 8-) .

Zullen we ff gezellig lekker een hapje gaan eten en een wijntje gaan drinken aan de feesttafel bij Pa? Dan nemen we die rooie strik ook mee 8-) :D . https://image.freepik.com/vrije-photo/f ... 113836.jpg Daar is geen wtg want die drinken niet en er zijn ook geen religieuzen, want die komen niet, die vasten.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Zolderworm »

Anja schreef:
Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Alpha schreef:
Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Ofschoon ik t.a.v het christelijk geloof een andere positie inneem dan Zolderworm, ben ik toch blij dat hij op zijn eigen verstand vertrouwt. Mensen die vertrouwen op het verstand van hun organisatie, dat vind ik veel griezeliger. Als we het dan over fouten van kerken zouden hebben, dan is m.i. dé grootste fout van de kerk als instituut geweest dat de mensen tot in het recente verleden hun verstand buiten bij de kerkdeur moesten achterlaten. En bij genootschappen als het WTG nog meer dan in de kerken.

Een mens kan naar mijn mening beter op zijn eigen verstand vertrouwen dan op dat van anderen. Het is ook een stuk moediger. Een mens die op zijn eigen verstand vertrouwt, maakt tenminste ook zijn eigen fouten, en neemt daar zelf verantwoordelijkheid voor, in plaats van klakkeloos die van anderen te herhalen en vervolgens naar die anderen te wijzen als het aankomt op verantwoording.... En misschien zou ooit wel eens kunnen blijken dat het durven vertrouwen op je eigen verstand wel van een groter geloof in cq vertrouwen op God getuigt, dan het napraten van je organisatie.
:flower1: :kiss1:

Dankjewel :kiss1: :flower1: --> ook 7 maar dan ben ik door de smileys die ik mag plaatsen heen dus denk er nog zes bij 8-) .

Zullen we ff gezellig lekker een hapje gaan eten en een wijntje gaan drinken aan de feesttafel bij Pa? Dan nemen we die rooie strik ook mee 8-) :D . https://image.freepik.com/vrije-photo/f ... 113836.jpg Daar is geen wtg want die drinken niet en er zijn ook geen religieuzen, want die komen niet, die vasten.
Ik heb vandaag al een hapje en een drankje gedaan in Ouwehands dierenpark. Gelukkig weinig oranjes daar. Mijn vriendin wou wel vier keer naar de gorilla's gaan kijken. Ik vraag me dan toch af of ik niet gespierd genoeg ben. Toch maar wat vaker op m'n borst trommelen.
De panda's zitten nog in quarantaine. Die hebben we nog niet gezien. Maar ze krijgen wel een mooier huis dan ik.

https://youtu.be/-KVBwyGtS2g
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Zolderworm schreef:
Anja schreef:
Alpha schreef:
Je vertrouwt m.i. geheel op je eigen verstand, waardoor je jezelf beperkt.
Ofschoon ik t.a.v het christelijk geloof een andere positie inneem dan Zolderworm, ben ik toch blij dat hij op zijn eigen verstand vertrouwt. Mensen die vertrouwen op het verstand van hun organisatie, dat vind ik veel griezeliger. Als we het dan over fouten van kerken zouden hebben, dan is m.i. dé grootste fout van de kerk als instituut geweest dat de mensen tot in het recente verleden hun verstand buiten bij de kerkdeur moesten achterlaten. En bij genootschappen als het WTG nog meer dan in de kerken.

Een mens kan naar mijn mening beter op zijn eigen verstand vertrouwen dan op dat van anderen. Het is ook een stuk moediger. Een mens die op zijn eigen verstand vertrouwt, maakt tenminste ook zijn eigen fouten, en neemt daar zelf verantwoordelijkheid voor, in plaats van klakkeloos die van anderen te herhalen en vervolgens naar die anderen te wijzen als het aankomt op verantwoording.... En misschien zou ooit wel eens kunnen blijken dat het durven vertrouwen op je eigen verstand wel van een groter geloof in cq vertrouwen op God getuigt, dan het napraten van je organisatie.
:flower1: :kiss1:

Dankjewel :kiss1: :flower1: --> ook 7 maar dan ben ik door de smileys die ik mag plaatsen heen dus denk er nog zes bij 8-) .

Zullen we ff gezellig lekker een hapje gaan eten en een wijntje gaan drinken aan de feesttafel bij Pa? Dan nemen we die rooie strik ook mee 8-) :D . https://image.freepik.com/vrije-photo/f ... 113836.jpg Daar is geen wtg want die drinken niet en er zijn ook geen religieuzen, want die komen niet, die vasten.
Ik heb vandaag al een hapje en een drankje gedaan in Ouwehands dierenpark. Gelukkig weinig oranjes daar. Mijn vriendin wou wel vier keer naar de gorilla's gaan kijken. Ik vraag me dan toch af of ik niet gespierd genoeg ben. Toch maar wat vaker op m'n borst trommelen.
De panda's zitten nog in quarantaine. Die hebben we nog niet gezien. Maar ze krijgen wel een mooier huis dan ik.

https://youtu.be/-KVBwyGtS2g
Leuk dat je een fijne dag hebt gehad. :) Persoonlijk kom ik niet in dierentuinen. Het doet me teveel pijn om die dieren zo in gevangenschap te zien. Vooral de gorilla's wil ik niet zien. Meestal zitten die achter glas depressief te zijn, herinner ik me van de laatste keer dat ik er was.

Het is maar goed dat er wel dierentuinen zijn, want er worden vaak dieren opgevangen die niet meer in de natuur terug kunnen leven, en men kan zo dierengedrag bestuderen en zo. Ook voor kinderen vind ik het goed als ze kennismaken met allerlei diersoorten. Geen oordeel dus, maar ik beleef daar geen plezier en wel verdriet aan, dus daarom. Ik vind het goed dat het bestaat in deze wereld, maar kan er zelf niet meer tegen. Kan het niet meer aanzien.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Zolderworm »

Anja schreef: Leuk dat je een fijne dag hebt gehad. :) Persoonlijk kom ik niet in dierentuinen. Het doet me te veel pijn om die dieren zo in gevangenschap te zien. Vooral de gorilla's wil ik niet zien. Meestal zitten die achter glas depressief te zijn, herinner ik me van de laatste keer dat ik er was.
Bij Ouwehands had ik dat gevoel niet. Ze zitten daar met een groep in een reusachtig verblijf. En ze waren, volgens mij, gewoon lekker bezig gorilla te wezen. Ik kan me wel herinneren uit m'n jeugd dat men name de dierentuin Amersfoort wat dat betreft een verschrikking was. Dat was een enorm kleine-kale-hokken-gedoe. Maar tegenwoordig is het daar heel goed allemaal.
Het is maar goed dat er wel dierentuinen zijn, want er worden vaak dieren opgevangen die niet meer in de natuur terug kunnen leven, en men kan zo dierengedrag bestuderen en zo. Ook voor kinderen vind ik het goed als ze kennismaken met allerlei diersoorten. Geen oordeel dus, maar ik beleef daar geen plezier en wel verdriet aan, dus daarom. Ik vind het goed dat het bestaat in deze wereld, maar kan er zelf niet meer tegen. Kan het niet meer aanzien.
Ik weet niet. Ik zie toch bijna alle dieren lekker bezig met van alles en nog wat. Ik kan niet bedenken welk dier in Ouwehands ik nou sneu vond. Maar het is uiteraard niet zoals in de natuur. En misschien zie jij wel dingen, of voel je dingen aan, die ik niet zie/aanvoel.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Martine »

Twintig jaar geleden kon je inderdaad vraagtekens zetten bij diverse dierverblijven. Maar Ouwehand heeft zich - net als andere grote parken ingespannen om het zo diervriendelijk te maken. En daarin zijn ze wat mij betreft behoorlijk in geslaagd.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Anja schreef:
Alpha schreef:
Zolderworm schreef: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1:
Fijn he? Als anderen jou napraten?
Wat een kleinzielig en kleingeestig bericht toch weer. Je kunt er gewoon niet tegen dat er mensen zijn die hun eigen verstand gebruiken en daarom niet vatbaar zijn voor de indoctrinatie van het wtg, noch van andere organisaties.

Zolderworm praat niemand na en wordt ook niet nagepraat. Hij doet, net zoals ik trouwens, precies waar je hem en eerder ook mij en anderen, van betichtte: van het gebruiken van ons eigen verstand. En daar heb jij helemaal gelijk in. Zolderworm gebruikt gelukkig zijn eigen verstand. Zou jij ook eens moeten proberen. Of dat nog haalbaar is voor iemand die zich al zo lang heeft laten indoctrineren door een WTG-genootschap, weet ik niet. Wel ken ik wat ex-JG voor wie dat haalbaar is gebleken. Het is hen dankzij het gegeven dat zij hun van God gegeven eigen verstand hebben gebruikt en door de Vader getrokken zijn, gelukt zich te bevrijden van het WTG-juk. Zij hebben Christus meer liefgehad dan hun voormalige organisatie en het zijn hele leuke, liefdevolle mensen geworden, die niet bang zijn voor en zich niet laten intimideren door de aanhang van het WTG en hun leer.

Overigens is dit CoF en ben je te gast in een topic van Zolderworm. Hij heeft de topic geopend. En nergens, maar zeker niet in CoF, hoeft men hier het dictaat van het wtg te slikken. Je berichten lijken wel op een robot, een soort spraakcomputer die alleen maar kan herhalen wat hem is ingeprogrammeerd.
Ik kan er juist heel goed tegen, als mensen hun verstand gebruiken en niet klakkeloos anderen napraten. Vervelend voor je, he?

Ik ben niet geprogrammeerd en geïndoctrineerd om menselijke theorieën te verheerlijken.
Dat soort mantra's ken ik nu wel.

Jg volgen Jezus, zo goed als zij kunnen.
Jezus zei o.a. dit:„Neemt mijn juk op u en wordt mijn discipelen, want ik ben zachtaardig en ootmoedig van hart, en gij zult verkwikking vinden voor uw ziel.
Want mijn juk is weldadig en mijn vracht is licht.” — Matth. 11:29, 30. NWV.

Wanneer ik kijk naar Jg congressen, zie ik allemaal blije en vrolijke mensen, eerste hand informatie en niet nagepraat van anderen. Op het internet staan vaak privé filmpjes van Jg, die tonen hoe het daar echt toegaat.

Ik ken geen Jg dictaten.
Ik citeer slechts uit de Bijbel en daar heb je problemen mee?

Jouw boosaardige reacties over Jg gaan alle perken te buiten en daardoor is het wel erg moeilijk om met jou te discussiëren.
Doe je dat opzettelijk om zo jouw visie op te kunnen leggen?

Leg mij eens uit, hoe mensen hun door God gegeven verstand kunnen gebruiken, als JIJ niet in een God gelooft, wil geloven?

[modbreak Trajecto] Nou, laat ik dit keer blauw gebruiken -- de anderen zijn ook nogal scherp en dat moet eigenlijk niet.
Het is echter natuurlijk niet juist om te zeggen, en een beschuldiging richting Anja uit te spreken, dat ze niet in een God gelooft, wil geloven.
Als je haar berichten volgt weet je dat ze het wel doet. In een God geloven houdt beslist niet automatisch in dat iemand de Bijbel gelooft op jouw manier.
R.L.
Berichten: 421
Lid geworden op: 13 jun 2016, 00:20
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door R.L. »

Zo lees je over erfzonde en zo zit je in de dierentuin.
Ik zie de link niet, is dat uit te leggen of is het gewoon off-topic geleuter :lol:
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Riemer schreef:Zo lees je over erfzonde en zo zit je in de dierentuin.
Ik zie de link niet, is dat uit te leggen of is het gewoon off-topic geleuter :lol:
Gen 3:
1 De slang nu bleek het omzichtigste te zijn van al het wild gedierte van het veld dat JHWH God gemaakt had.
Ze zei dan tot de vrouw: „Is het werkelijk zo dat God heeft gezegd dat GIJ niet van elke boom van de tuin moogt eten?” 
2 Hierop zei de vrouw tot de slang: „Van de vrucht der bomen van de tuin mogen wij eten. 
3 Maar wat het eten van de vrucht van de boom die in het midden van de tuin staat betreft, God heeft gezegd: ’GIJ moogt daarvan niet eten, neen, GIJ moogt ze niet aanraken, opdat GIJ niet sterft.’” 
4 Hierop zei de slang tot de vrouw: „GIJ zult volstrekt niet sterven. 
5 Want God weet dat nog op de dag dat GIJ ervan eet, UW ogen stellig geopend zullen worden en GIJ stellig als God zult zijn, KENNEND goed en kwaad.”
6 Dientengevolge zag de vrouw dat de boom goed was tot voedsel en dat hij iets was waarnaar het verlangen der ogen uitging, ja, de boom was begeerlijk om naar te kijken. Zij nam dan van zijn vrucht en ging ervan eten. Daarna gaf zij er ook van aan haar man, toen deze bij haar was, en hij ging ervan eten. 
7 Toen werden de ogen van hen beiden geopend en zij gingen beseffen dat zij naakt waren. Zij naaiden daarom vijgenbladeren aan elkaar en maakten zich lendebedekkingen.

17 En tot Adam zei God: „Omdat gij naar de stem van uw vrouw hebt geluisterd en van de boom zijt gaan eten waaromtrent ik u geboden had: ’Gij moogt daarvan niet eten’, is de aardbodem om uwentwil vervloekt. NWV.

Je ziet hier dus, dat eerst Eva, later Adam Gods enige gebod overtrad.
God had gezegd dat zij dan zouden sterven.
Aldus verloren zij hun volmaaktheid en werden uit de tuin van Eden verwijderd.

Het gevolg was, dat zij hun onvolmaaktheid aan hun nazaten overdroegen.
Zij erfden dat en stierven ook.
En zo breidde deze zonde over de hele aardbodem uit.
Je ziet dan ook, dat Abel door Kain werd gedood, omdat hij afgunstig was.

Nu is intussen het vermoorden van mensen zo algemeen geworden, zodat mensen bang zijn geworden om over straat te gaan.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Erfzonde

Bericht door Piebe Paulusma »

Nergens dreigt God Adam met het verliezen van zijn volmaaktheid en Adam en Eva vielen niet dood neer toen ze van de verboden boom aten. Sterker nog, ze leefden nog bijna een millennium. Dergelijke interpretaties krijg je alleen maar op de mouw gespeld van mensen die al een flinke hersenspoeling achter de kiezen hebben. Nergens in de Bijbel staat dat Adam en Eva perfect waren.

'Nothing is completely perfect, except your teachings.' (Ps 119,96)
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Martine »

Alpha schreef:Je ziet hier dus, dat eerst Eva, later Adam Gods enige gebod overtrad.
Inderdaad. Maar Adam nam zijn verantwoordelijkheid niet door naar Eva te wijzen en haar de schuld te geven.
Eigenlijk is het nog erger: Adam geeft God de schuld: "De vrouw die Gij mij gegeven hebt..."
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Anja schreef:
Alpha schreef:
Zolderworm schreef: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1: :flower1: :kiss1:
Fijn he? Als anderen jou napraten?
Wat een kleinzielig en kleingeestig bericht toch weer. Je kunt er gewoon niet tegen dat er mensen zijn die hun eigen verstand gebruiken en daarom niet vatbaar zijn voor de indoctrinatie van het wtg, noch van andere organisaties.

Zolderworm praat niemand na en wordt ook niet nagepraat. Hij doet, net zoals ik trouwens, precies waar je hem en eerder ook mij en anderen, van betichtte: van het gebruiken van ons eigen verstand. En daar heb jij helemaal gelijk in. Zolderworm gebruikt gelukkig zijn eigen verstand. Zou jij ook eens moeten proberen. Of dat nog haalbaar is voor iemand die zich al zo lang heeft laten indoctrineren door een WTG-genootschap, weet ik niet. Wel ken ik wat ex-JG voor wie dat haalbaar is gebleken. Het is hen dankzij het gegeven dat zij hun van God gegeven eigen verstand hebben gebruikt en door de Vader getrokken zijn, gelukt zich te bevrijden van het WTG-juk. Zij hebben Christus meer liefgehad dan hun voormalige organisatie en het zijn hele leuke, liefdevolle mensen geworden, die niet bang zijn voor en zich niet laten intimideren door de aanhang van het WTG en hun leer.

Overigens is dit CoF en ben je te gast in een topic van Zolderworm. Hij heeft de topic geopend. En nergens, maar zeker niet in CoF, hoeft men hier het dictaat van het wtg te slikken. Je berichten lijken wel op een robot, een soort spraakcomputer die alleen maar kan herhalen wat hem is ingeprogrammeerd.
Mijn excuses voor het feit, dat ik negatief reageerde op je kwetsende en denigrerende reactie.

Ik meen echter dat ik deze stereotiepe opmerkingen toch al meerdere malen met feiten heb weerlegd.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Erfzonde

Bericht door Biker »

Martine schreef:
Alpha schreef:Je ziet hier dus, dat eerst Eva, later Adam Gods enige gebod overtrad.
Inderdaad. Maar Adam nam zijn verantwoordelijkheid niet door naar Eva te wijzen en haar de schuld te geven.
Eigenlijk is het nog erger: Adam geeft God de schuld: "De vrouw die Gij mij gegeven hebt..."
Dat doen mensen nog steeds toch?
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Martine »

Biker schreef:Dat doen mensen nog steeds toch?
zeker gebeurt dat nog steeds.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Erfzonde

Bericht door Biker »

Piebe 2.2 schreef:Nergens dreigt God Adam met het verliezen van zijn volmaaktheid en Adam en Eva vielen niet dood neer toen ze van de verboden boom aten. Sterker nog, ze leefden nog bijna een millennium. Dergelijke interpretaties krijg je alleen maar op de mouw gespeld van mensen die al een flinke hersenspoeling achter de kiezen hebben. Nergens in de Bijbel staat dat Adam en Eva perfect waren.
God zag de schepping aan en zag dat het goed was. Daar past toch geen feilbare mens in?
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Martine schreef:
Alpha schreef:Je ziet hier dus, dat eerst Eva, later Adam Gods enige gebod overtrad.
Inderdaad. Maar Adam nam zijn verantwoordelijkheid niet door naar Eva te wijzen en haar de schuld te geven.
Eigenlijk is het nog erger: Adam geeft God de schuld: "De vrouw die Gij mij gegeven hebt..."
Zo is dat. :flower1:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)