Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef:Keer je je nu werkelijk zelfs tegen de NAS ...?
Ja hoor, ik keer me tegen oneerlijkheid. Ik keer me tegen de evolutiemaffia.

Mart schreef:En laten we wel zijn: tegenwoordig erkennen zelfs de meeste creationisten dat micro-evolutie is bevestigd door tests in het laboratorium (zoals in studies van cellen, planten en fruitvliegjes) en in het veld (zoals in de onderzoeken naar evoluerende snavels tussen Galpagosvinken). Natuurlijke selectie en andere mechanismen, zoals chromosomale veranderingen, symbiose en hybridisatie, kunnen in de loop van de tijd diepgaande veranderingen in populaties veroorzaken.
Micro-evolutie heb ik al behandeld, het gaat daarbij om ingebouwde mechanismen zoals directed mutations en epigenetische mechanismen. De veranderingen van de Darwinvinken waren van tijdelijke aard afhankelijk van het voedselaanbod, ze kunnen ook weer terug veranderen. Al deze zaken zien hier al aan bod geweest.

Mart schreef:Evolutie impliceert bijvoorbeeld dat tussen de vroegst bekende voorouders van mensen (ruwweg vijf miljoen jaar oud) en de anatomie van moderne mensen (ongeveer 200.000 jaar geleden), een opeenvolging van menselijke wezens moet worden gevonden met kenmerken die steeds minder aapachtig en moderner zijn, wat inderdaad het fossielenverslag is.
Fantastisch wat je allemaal kunt doen met toevallige mutaties. Je kunt er zelfs een aapachtig wezen mee transformeren naar een mensachtige. De toegevoegde intelligentie komt zomaar aangewaaid. En het uitschuifbare penisbot van de aap transformeert zomaar in één generatie naar het menselijke hydraulische systeem. In plaats van al dat propaganda-vuilnis tot je te nemen, zou je eens moeten luisteren naar wat de kritische onderzoekers er zelf over vertellen.

Mart schreef:Evolutie is niet afhankelijk van de kans om organismen, eiwitten of andere entiteiten te creëren. Integendeel: natuurlijke selectie, het belangrijkste bekende mechanisme van evolutie, maakt gebruik van niet-willekeurige verandering door "wenselijke" (adaptieve) kenmerken te behouden en "ongewenste" (niet-adaptieve) eigenschappen te elimineren. Zolang de krachten van selectie constant blijven, kan natuurlijke selectie de evolutie in één richting duwen en in verrassend korte tijden geavanceerde structuren produceren.
Wenselijke kenmerken behouden? Gewenst door wie?
Dit is weer een een poging om intelligentie naar binnen te smokkelen.

Mart schreef:Overweeg als een analogie de 14-letterige reeks "HALLOIKBENMART." Een miljoen hypothetische apen, die elk één zin per seconde op een toetsenbord typen, zou er 78.800 jaar over doen om het te vinden tussen de 2613 reeksen van die lengte. Maar in de jaren tachtig schreef Richard Hardison een computerprogramma dat willekeurig zinnen produceerde met behoud van de posities van individuele letters die toevallig correct geplaatst waren. Gemiddeld heeft het programma de zin (het betrof hier specifiek Hamlet van Shakespeare) opnieuw gemaakt in slechts 336 iteraties, minder dan 90 seconden. Nog verbazingwekkender is dat het het volledige spel van Shakespeare kon reconstrueren in slechts vier en een halve dag.
Ach, die kennen we al van Richard Dawkins “methinks it is like a weasel” afkomstig uit Shakespeares Hamlet. De denkfout zit 'm in: “met behoud van de posities van individuele letters die toevallig correct geplaatst waren”. Een beter voorbeeld van doelgerichtheid is nauwelijks denkbaar. En dat is precies wat er mis is. Er wordt doelgericht naar de juiste lettercombinatie toegewerkt, terwijl evolutie helemaal geen doel heeft. Als je bepaalde letters vastzet dan weet je de uitkomst toch al ! Maar natuurlijke selectie is geen intelligent proces, het heeft geen weet van de uitkomst en kan helemaal niet bepalen welke letters de juiste zijn.

Mart schreef:Viermaal is reeds aangehaald dat de stelling dat doelgerichte complexiteit een ontwerper vereist, reeds op logische gronden faalt, omdat het uitgaat van de valse analogie van een gelijkenis tussen de complexiteit van een door mensen gemaakt horloge & de complexiteit van het universum, welke beiden zouden moeten betekenen dat er een ontwerper aan ten grondslag ligt. Deze gedachtengang functioneert niet, aangezien de conclusie niet kan worden getrokken dat indien twee factoren een kwaliteit delen (complexiteit), ze eveneens de andere kwaliteiten delen (ontwerpers). Logica laat deze conclusie niet toe en legio absurde zaken zouden onder dezelfde valse analogie aan het licht komen, zoals ''het horloge is complex'' + ''het horloge is uitgevonden in de zestiende eeuw'' <=> ''het universum is complex'' + ''het universum is uitgevonden in de zestiende eeuw'', etc.

Ook viermaal is aangehaald dat de stelling daarnaast correlatie verwart met causaliteit (cum hoc) door ervan uit te gaan dat complexiteit slechts kan worden veroorzaakt door een ontwerper; het herkent een relatie tussen complexiteit en een ontwerper, waarna het de onlogische conclusie trekt dat het ene het andere noodzakelijkerwijs impliceert.
Ik denk dat ik dit al zo'n keer of tien gezien heb. Ik had al een keer gezegd dat je moet bewijzen dat blinde natuurkrachten ook coderingssystemen en complexe moleculaire machientjes kunnen maken. Maar dat kun je niet bewijzen, dus je hele redenering kan de pedaalemmer in.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Messenger »

Moderator Messenger : Off-topic berichten afgesplitst. Er wordt nader overlegd of deze nog op forum worden getoond.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Inktvlam schreef: 12 jun 2019, 15:09
Mart schreef:Keer je je nu werkelijk zelfs tegen de NAS ...?
Ja hoor, ik keer me tegen oneerlijkheid. Ik keer me tegen de evolutiemaffia.
Dan stel je je op tegenover een onafhankelijke organisatie die advies geeft aan de overheid en onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan meer dan 200 een Nobelprijs hebben gewonnen. Het betreft geen stelletje godsdienstige ID-ers die pseudowetenschap bedrijven.
Fantastisch wat je allemaal kunt doen met toevallige mutaties.
Evolutie is niet afhankelijk van toeval om organismen, eiwitten of andere entiteiten te creëren. Integendeel, natuurlijke selectie behoudt wat functioneert en wat niet functoneert gaat automatisch verloren. Er is geen reden te suggereren dat leven bijzonder is en de organische moleculen gevonden op Mars doen zelfs vermoeden dat het universum wellicht bruist van het leven. Natuurlijke selectie kan evolutie aantoonbaar in één richting duwen en in verrassend korte tijden geavanceerde structuren produceren. Als gezegd impliceert Evolutie bijvoorbeeld dat tussen de vroegst bekende voorouders van mensen (ruwweg vijf miljoen jaar oud) en de anatomie van moderne mensen (ongeveer 200.000 jaar geleden), een opeenvolging van menselijke wezens moet worden gevonden met kenmerken die steeds minder aapachtig en moderner zijn, wat inderdaad het fossielenverslag is.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Alpha »

Mart schreef: 15 jun 2019, 14:09
Inktvlam schreef: 12 jun 2019, 15:09
Mart schreef:Keer je je nu werkelijk zelfs tegen de NAS ...?
Ja hoor, ik keer me tegen oneerlijkheid. Ik keer me tegen de evolutiemaffia.
Dan stel je je op tegenover een onafhankelijke organisatie die advies geeft aan de overheid en onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan meer dan 200 een Nobelprijs hebben gewonnen. Het betreft geen stelletje godsdienstige ID-ers die pseudowetenschap bedrijven.
Fantastisch wat je allemaal kunt doen met toevallige mutaties.
Evolutie is niet afhankelijk van toeval om organismen, eiwitten of andere entiteiten te creëren. Integendeel, natuurlijke selectie behoudt wat functioneert en wat niet functoneert gaat automatisch verloren. Er is geen reden te suggereren dat leven bijzonder is en de organische moleculen gevonden op Mars doen zelfs vermoeden dat het universum wellicht bruist van het leven. Natuurlijke selectie kan evolutie aantoonbaar in één richting duwen en in verrassend korte tijden geavanceerde structuren produceren. Als gezegd impliceert Evolutie bijvoorbeeld dat tussen de vroegst bekende voorouders van mensen (ruwweg vijf miljoen jaar oud) en de anatomie van moderne mensen (ongeveer 200.000 jaar geleden), een opeenvolging van menselijke wezens moet worden gevonden met kenmerken die steeds minder aapachtig en moderner zijn, wat inderdaad het fossielenverslag is.
Natuurlijke "selectie" is weerlegd. Zie het voorbeeld van de berkenspanner.

Onafhankelijkheid heeft zeker grenzen.
Hoe onafhankelijk zijn wetenschappers die voor een (b.v. Tabaks) fabriek onderzoek doen ect.?
Manipulatie van onderzoeksresultaten is niet ongewoon.

Weerleg dan dat ID niet bestaat. Toon aan dat b.v. een dolfijnneus aan schepen geen intelligent ontwerp is.
Toon aan dat de vleugeltippen van moderne vliegtuigen niet nagemaakt is van grote vogels en dat het dus vrij dom bedacht is.

Toon mij in de praktijk, dat evolutie niet een wetenschappelijke hersenspinsel is, maar dat dat gebaseerd op laboratorium onderzoek, met duidelijke aantoonbare resultaten.
Toen mij werkende bouwstenen van het leven, die door de wetenschap niet is nagemaakt en dat ze een levend schepsel hebben voortgebracht.

Geef bewijzen dat de miljoenen jaren op geijkte metingen bestaan en niet op louter veronderstellingen.

Ik vraag mij af of we hier op geloofsgesprek zijn of op gesprekken gebaseerd op ongeloof, waar atheïsten en andere ongelovigen bepalen wat geloof is.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef:
Inktvlam schreef:Ja hoor, ik keer me tegen oneerlijkheid. Ik keer me tegen de evolutiemaffia.
Dan stel je je op tegenover een onafhankelijke organisatie die advies geeft aan de overheid en onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan meer dan 200 een Nobelprijs hebben gewonnen. Het betreft geen stelletje godsdienstige ID-ers die pseudowetenschap bedrijven.
De NAS is een broeinest van atheïsme. Zo'n 85 procent, het cijfer van 93 wordt ook genoemd, van de leden is atheïst. Die gasten willen alleen maar hun eigen religie van het materialisme promoten en heilig verklaren. Andersdenkenden worden afgeserveerd als vijanden van de wetenschap.
https://humanevents.com/2010/06/17/the- ... gle.com%2F

Mart schreef:Het betreft geen stelletje godsdienstige ID-ers die pseudowetenschap bedrijven.
Drie onjuistheden in één zin. De NAS bedrijft wel degelijk pseudowetenschap en hun religie/filosofie is het materialisme. Nu het darwinisme zo duidelijk verworpen is mag je wel spreken van pseudowetenschap. ID is niet religieus, het spreekt zich niet uit over de ontwerper. De combinatie ID en agnost/atheïst is dus goed mogelijk. Michael Denton gelooft in ID, maar niet in God. ID is beslist geen pseudowetenschap. ID gaat uit van bewezen feiten. Heel anders is dat bij het darwinisme, daar gaat men uit van aannames. Zoals: gewervelden stammen af van ongewervelden en mensen van aapachtige wezens. Dat is gebaseerd op aannames. Darwin had er geen bewijs voor en macro-evolutie is nog steeds niet bewezen.
Het gebruik (misbruik) van het woord pseudowetenschap inzake de ID-pagina op Wikipedia is niets anders dan pesterij. Men heeft al vele pogingen ondernomen dat gewijzigd te krijgen, maar steeds wordt dat ongedaan gemaakt, vaak al binnen enkele minuten. De inquisiteurs van het evolutionisme zitten er bovenop. Ongelooflijk kinderachtig. De Engelstalige Wikipedia-pagina van Günter Bechly werd verwijderd toen hij zich bekeerde tot ID. Evolutionisme is een totalitair systeem, kritiek is streng verboden.

Mart schreef:
Inktvlam schreef:Fantastisch wat je allemaal kunt doen met toevallige mutaties.
Evolutie is niet afhankelijk van toeval om organismen, eiwitten of andere entiteiten te creëren. Integendeel, natuurlijke selectie behoudt wat functioneert en wat niet functoneert gaat automatisch verloren. Er is geen reden te suggereren dat leven bijzonder is en de organische moleculen gevonden op Mars doen zelfs vermoeden dat het universum wellicht bruist van het leven. Natuurlijke selectie kan evolutie aantoonbaar in één richting duwen en in verrassend korte tijden geavanceerde structuren produceren.
De toverspreuk “natuurlijke selectie” doet het altijd goed bij evolutionisten. Je kunt er zelfs het fenomeen convergentie mee verklaren. Problemen weg verklaren is geen punt voor evolutionisten.
Maar als je zo graag wilt geloven in doel en richting, ligt het meer voor de hand om ID te accepteren. Als je zegt dat het leven niets bijzonders is, dan begrijp je er niet veel van. We hebben alle bouwstenen om ons heen om levende wezens te scheppen. Maar we kunnen het niet ! En dat terwijl de mens toch op technisch gebied tot heel wat in staat is. Dus waarom geloven dat niet-intelligente processen dat wel kunnen?

Mart schreef:Als gezegd impliceert Evolutie bijvoorbeeld dat tussen de vroegst bekende voorouders van mensen (ruwweg vijf miljoen jaar oud) en de anatomie van moderne mensen (ongeveer 200.000 jaar geleden), een opeenvolging van menselijke wezens moet worden gevonden met kenmerken die steeds minder aapachtig en moderner zijn, wat inderdaad het fossielenverslag is.
De meest fanatieke darwinist Ernst Mayr erkende dat er een groot gat (large unbridged gap) zit tussen de vermeende voorouders en de mensachtigen. Anderen spreken over de big bang of human evolution.
Lees vanaf: Human Origins and the Fossil Record
https://evolutionnews.org/2015/01/problem_5_abrup/

Een citaat uit het boek “Een kleine geschiedenis van bijna alles” van Bill Bryson. Ian Tattersall:
“In Europa heb je schedels van hominiden (mensachtigen) uit Georgië die gedateerd zijn op 1,7 miljoen jaar, maar dan volgt er een hiaat van bijna een miljoen jaar voor de volgende overblijfselen in Spanje opduiken, helemaal aan de andere kant van het continent, en daarop volgt dan weer een hiaat van zo’n 300.000 jaar tot aan de Homo heidelbergensis in Duitsland – en geen van hen lijkt ook maar enigszins op de ander. Het is uit deze fragmentarische stukken dat je probeert je een voorstelling te maken van de geschiedenis van hele soorten. En het is een behoorlijk uitgebreide orde. We hebben echt geen idee over de relatie tussen veel vroege soorten – welke tot ons leiden en welke evolutionair doodliepen. Sommige verdienen waarschijnlijk helemaal niet als aparte soort te worden gezien”. Of de Cro-magnonmens dezelfde is als de moderne mens weet men niet. De eerste moderne mensen zijn verrassend schimmig. We weten vreemd genoeg minder over onszelf dan over vrijwel elke andere familie van hominiden. “Het is inderdaad vreemd”, zoals Tattersall aantekent, “dat de laatste belangrijke gebeurtenis in de evolutie van de mens – de komst van onze eigen soort – waarschijnlijk de meest duistere van allemaal is.” Niemand is het er zelfs maar over eens waar de feitelijke moderne mensen voor het eerst in het fossielenbestand verschenen.

Henry Gee, wetenschappelijk schrijver van het tijdschrift Nature, schreef: “De tijdsintervallen tussen de fossielen zijn zo enorm, dat we niets met zekerheid kunnen zeggen over hun mogelijke verbondenheid door voorouderschap of afstamming.” Zijn conclusie was dan ook dat het traditionele beeld van de evolutie van de mens “een volledig menselijke uitvinding is, achteraf gemaakt en vormgegeven in overeenstemming met menselijke vooroordelen”.
“Er is geen sluitende theorie van de menselijke evolutie” heeft F.Clark Howell, evolutiebioloog van Berkeley, toegegeven.

Het ontstaan van allerlei mensachtige soorten moet in de juiste volgorde van tijd, een afstammeling kan niet ouder zijn dan zijn vermeende voorouders. Men heeft te kampen met allerlei tegenstrijdigheden. Er valt geen stamboom van te maken.
https://evolutionnews.org/2019/04/new-f ... edictions/
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Inktvlam schreef: 17 jun 2019, 20:56
Mart schreef:
Inktvlam schreef:Ja hoor, ik keer me tegen oneerlijkheid. Ik keer me tegen de evolutiemaffia.
Dan stel je je op tegenover een onafhankelijke organisatie die advies geeft aan de overheid en onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan meer dan 200 een Nobelprijs hebben gewonnen. Het betreft geen stelletje godsdienstige ID-ers die pseudowetenschap bedrijven.
De NAS is een broeinest van atheïsme. Zo'n 85 procent, het cijfer van 93 wordt ook genoemd, van de leden is atheïst. Die gasten willen alleen maar hun eigen religie van het materialisme promoten en heilig verklaren. Andersdenkenden worden afgeserveerd als vijanden van de wetenschap.
https://humanevents.com/2010/06/17/the- ... gle.com%2F

De NAS bedrijft wel degelijk pseudowetenschap en hun religie/filosofie is het materialisme. Nu het darwinisme zo duidelijk verworpen is mag je wel spreken van pseudowetenschap. Het gebruik (misbruik) van het woord pseudowetenschap inzake de ID-pagina op Wikipedia is niets anders dan pesterij. Men heeft al vele pogingen ondernomen dat gewijzigd te krijgen, maar steeds wordt dat ongedaan gemaakt, vaak al binnen enkele minuten. De inquisiteurs van het evolutionisme zitten er bovenop. Ongelooflijk kinderachtig. De Engelstalige Wikipedia-pagina van Günter Bechly werd verwijderd toen hij zich bekeerde tot ID. Evolutionisme is een totalitair systeem, kritiek is streng verboden.
Tja, als de ID-hypothese zich omwille van z'n voortbestaan zelfs gedwongen ziet zich af te zetten tegen het wetenschappelijke en onafhankelijke centrale orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan is het wetenschappelijke gehalte van de hypothese reeds helder 8-) .

Maar blijf vooral je claims telkens herhalen, zodat het voor meelezende buitenstaanders een evenwichtig spelletje ping-pong lijkt.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef: 18 jun 2019, 13:53 Tja, als de ID-hypothese zich omwille van z'n voortbestaan zelfs gedwongen ziet zich af te zetten tegen het wetenschappelijke en onafhankelijke centrale orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan is het wetenschappelijke gehalte van de hypothese reeds helder 8-) .

Maar blijf vooral je claims telkens herhalen, zodat het voor meelezende buitenstaanders een evenwichtig spelletje ping-pong lijkt.
Vreemd commentaar. Heb jij de NAS nodig om je mening te bepalen? Geloof jij blindelings wat die mensen vertellen? Dat is dan een blind geloof. Mijn stelregel is: geloof nooit iets op gezag van een ander, geloof alleen waar je zelf de redelijkheid van inziet. Zelf denken, zelf zoeken, zelf vinden.
Ik ben anti-atheïst en ik heb de NAS niet nodig en de ID-hypothese staat er ook los van, die heeft genoeg aan het beschikbare feitenmateriaal. Een instituut zoals de NAS die volledig gedomineerd wordt door atheïsten en waar geen plaats is voor andersdenkenden kan natuurlijk geen betrouwbare organisatie zijn.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Inktvlam schreef: 18 jun 2019, 17:25
Mart schreef: 18 jun 2019, 13:53 Tja, als de ID-hypothese zich omwille van z'n voortbestaan zelfs gedwongen ziet zich af te zetten tegen het wetenschappelijke en onafhankelijke centrale orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan is het wetenschappelijke gehalte van de hypothese reeds helder 8-) .

Maar blijf vooral je claims telkens herhalen, zodat het voor meelezende buitenstaanders een evenwichtig spelletje ping-pong lijkt.
Vreemd commentaar. Heb jij de NAS nodig om je mening te bepalen? Geloof jij blindelings wat die mensen vertellen? Dat is dan een blind geloof. Mijn stelregel is: geloof nooit iets op gezag van een ander, geloof alleen waar je zelf de redelijkheid van inziet. Zelf denken, zelf zoeken, zelf vinden.
Ik ben anti-atheïst en ik heb de NAS niet nodig en de ID-hypothese staat er ook los van, die heeft genoeg aan het beschikbare feitenmateriaal. Een instituut zoals de NAS die volledig gedomineerd wordt door atheïsten en waar geen plaats is voor andersdenkenden kan natuurlijk geen betrouwbare organisatie zijn.
Ik stel aanzienlijk meer vertrouwen in het centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan in een stel apologeten die de scheppingsmythe koste-wat-het-kost in stand willen houden.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef: 20 jun 2019, 01:51 Ik stel aanzienlijk meer vertrouwen in het centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan in een stel apologeten die de scheppingsmythe koste-wat-het-kost in stand willen houden.
Wat ik al zei: blind geloof.
Al vaker gezegd ET gaat ten diepste over atheïsme of materialisme (ook wel naturalisme genoemd) en niet over wetenschap. Evo's hebben nooit bewijs kunnen leveren voor ET. Ze kwamen nooit verder dan verhaaltjes over variatie (ook wel micro-evolutie genoemd). En wat betreft de 200 Nobelprijswinnaars, die prijzen betroffen niet onderzoek naar ET. Er is nooit een Nobelprijs uitgereikt voor bevestiging van ET. Wel voor ID.
https://evolutionnews.org/2018/10/behes ... try-nobel/
https://evolutionnews.org/2018/12/5-of- ... g-enzymes/

https://uncommondescent.com/intelligent ... -machines/

https://uncommondescent.com/intelligent ... evolution/
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Inktvlam schreef: 20 jun 2019, 17:44
Mart schreef: 20 jun 2019, 01:51 Ik stel aanzienlijk meer vertrouwen in het centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan in een stel apologeten die de scheppingsmythe koste-wat-het-kost in stand willen houden.
Wat ik al zei: blind geloof. [zoveelste herhaling van hetzelfde] ... (knip)

https://evolutionnews.org/2018/10/behes ... try-nobel/
https://evolutionnews.org/2018/12/5-of- ... g-enzymes/

https://uncommondescent.com/intelligent ... -machines/

https://uncommondescent.com/intelligent ... evolution/
Evolutionnews.org en uncommondescent.com zijn ID-websites.

Je bent reeds lang geleden door de mand gevallen en verzet je nu zelfs tegen het centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, simpel om je scheppingsmythe koste-wat-het-kost in stand proberen te houden. We kunnen de feiten blijven herhalen -- geen probleem.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Vertrokken user 5 »

Inktvlam schreef: 20 jun 2019, 17:44
Mart schreef: 20 jun 2019, 01:51 Ik stel aanzienlijk meer vertrouwen in het centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan in een stel apologeten die de scheppingsmythe koste-wat-het-kost in stand willen houden.
Wat ik al zei: blind geloof.
Al vaker gezegd ET gaat ten diepste over atheïsme of materialisme (ook wel naturalisme genoemd) en niet over wetenschap. Evo's hebben nooit bewijs kunnen leveren voor ET. Ze kwamen nooit verder dan verhaaltjes over variatie (ook wel micro-evolutie genoemd). En wat betreft de 200 Nobelprijswinnaars, die prijzen betroffen niet onderzoek naar ET. Er is nooit een Nobelprijs uitgereikt voor bevestiging van ET. Wel voor ID.
https://evolutionnews.org/2018/10/behes ... try-nobel/
https://evolutionnews.org/2018/12/5-of- ... g-enzymes/

https://uncommondescent.com/intelligent ... -machines/

https://uncommondescent.com/intelligent ... evolution/
Interessant, Inktvlam. De door Peter besproken Behe heeft dus ook een Nobelprijs gewonnen. :)
Behe Validated
It is that signature that guided these Nobel Prize-winning researchers, and always guides the best of biological science. No Nobel Prize has ever been awarded for Darwinian research, and there’s a reason for that. Darwinism denies purpose in biology, and denial of biological purpose is a catastrophic impediment to science. The Junk DNA scandal, for example, which is the catastrophic outcome of the Darwinist inference to purposelessness in biology, set genetic research back decades.

Certain levels of biological complexity are so intricate and exquisitely purposeful that they are beyond the feeble power of random chance and mindless selection. They require the application of intelligence to evolve.

Once again, it’s design science, not Darwinism, that wins Nobel Prizes. So bravo to Dr. Behe, whose principle of irreducible complexity was so beautifully validated by the superb work of Drs. Arnold, Smith, and Winter and implicitly recognized in this year’s Nobel Prize for chemistry.
Laatst gewijzigd door Vertrokken user 5 op 20 jun 2019, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door callista »

Anja schreef: 20 jun 2019, 19:14
Inktvlam schreef: 20 jun 2019, 17:44
Mart schreef: 20 jun 2019, 01:51 Ik stel aanzienlijk meer vertrouwen in het centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan in een stel apologeten die de scheppingsmythe koste-wat-het-kost in stand willen houden.
Wat ik al zei: blind geloof.
Al vaker gezegd ET gaat ten diepste over atheïsme of materialisme (ook wel naturalisme genoemd) en niet over wetenschap. Evo's hebben nooit bewijs kunnen leveren voor ET. Ze kwamen nooit verder dan verhaaltjes over variatie (ook wel micro-evolutie genoemd). En wat betreft de 200 Nobelprijswinnaars, die prijzen betroffen niet onderzoek naar ET. Er is nooit een Nobelprijs uitgereikt voor bevestiging van ET. Wel voor ID.
https://evolutionnews.org/2018/10/behes ... try-nobel/
https://evolutionnews.org/2018/12/5-of- ... g-enzymes/

https://uncommondescent.com/intelligent ... -machines/

https://uncommondescent.com/intelligent ... evolution/
Interessant, Inktvlam. De door Peter besproken Behe heeft dus ook een Nobelprijs gewonnen. :)
Oh ja?

Waarom houdt Behes onreduceerbare complexiteit geen steek?

http://www.evolutietheorie.ugent.be/node/48
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef:Evolutionnews.org en uncommondescent.com zijn ID-websites.
En de NAS is een atheïstenclub.

Mart schreef:Je bent reeds lang geleden door de mand gevallen en verzet je nu zelfs tegen het centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, simpel om je scheppingsmythe koste-wat-het-kost in stand proberen te houden.
Dat had je al gezegd. Ik wist niet dat ik door de mand was gevallen.

Mart schreef:We kunnen de feiten blijven herhalen -- geen probleem.
Ik had nog geen feiten gehoord van je. Alleen maar gezagsargumenten.

Anja schreef: 20 jun 2019, 19:14 Interessant, Inktvlam. De door Peter besproken Behe heeft dus ook een Nobelprijs gewonnen. :)
Dat niet.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Inktvlam schreef: 20 jun 2019, 21:59
Mart schreef:Evolutionnews.org en uncommondescent.com zijn ID-websites.
En de NAS is een atheïstenclub.
Gaan we weer. Het NAS is het officiële centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht die ieder na kan checken, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen 8-)
Anja schreef: 20 jun 2019, 19:14Interessant, Inktvlam. De door Peter besproken Behe heeft dus ook een Nobelprijs gewonnen. :)
Natuurlijk niet. Maar vorig jaar ging de Nobelprijs voor de Scheikunde nog naar drie wetenschappers die de ideeën achter de evolutionaire biologie gebruikten om een ​​verscheidenheid aan moleculen te ontwerpen. Een van de prijswinnaars was Frances H. Arnold, die Directed Evolution gebruikte om krachtige enzymen te maken. En ik herinner me nog dat de nobelprijswinnaar Hartwell ervan uitging dat in de loop van de evolutie bepaalde genen zo belangrijk zouden zijn dat natuurlijke selectie hun belangrijkste eigenschappen zou behouden, waardoor ze herkenbaar zouden zijn, hetgeen werd bevestigd en dat leverde hem in 2001 de Nobelprijs op. En er zullen er vast wel meer zijn die met evolutioniare processen de nobelprijs hebben gewonnen.

Behe is daarentegen juist een ID apologeet die nooit een nobelprijs heeft gewonnen, maar wel een rechtzaak heeft verloren toen hij voorstelde ID naast evolutie op scholen te introduceren, hetgeen werd verboden door de rechter.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Vertrokken user 5
Berichten: 2892
Lid geworden op: 14 dec 2018, 10:00
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Vertrokken user 5 »

Inktvlam schreef: 20 jun 2019, 17:44
Mart schreef: 20 jun 2019, 01:51 Ik stel aanzienlijk meer vertrouwen in het centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, dan in een stel apologeten die de scheppingsmythe koste-wat-het-kost in stand willen houden.
Wat ik al zei: blind geloof.
Al vaker gezegd ET gaat ten diepste over atheïsme of materialisme (ook wel naturalisme genoemd) en niet over wetenschap. Evo's hebben nooit bewijs kunnen leveren voor ET. NZe kwamen nooit verder dan verhaaltjes over variatie (ook wel micro-evolutie genoemd). En wat betreft de 200 Nobelprijswinnaars, die prijzen betroffen niet onderzoek naar ET. Er is nooit een Nobelprijs uitgereikt voor bevestiging van ET. Wel voor ID.
https://evolutionnews.org/2018/10/behes ... try-nobel/
https://evolutionnews.org/2018/12/5-of- ... g-enzymes/

https://uncommondescent.com/intelligent ... -machines/

https://uncommondescent.com/intelligent ... evolution/
Zoals al vele pagina's terug is opgemerkt, verlaten evolutionisten al snel de logica. Ravi had eens een gesprek met gelovigen in atheïstisch evolutie. In het kort: https://youtu.be/6uMjLKNf4ic

:lol:
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Anja schreef: 21 jun 2019, 00:39Zoals al vele pagina's terug is opgemerkt, verlaten evolutionisten al snel de logica. Ravi had eens een gesprek met gelovigen in atheïstisch evolutie. In het kort: https://youtu.be/6uMjLKNf4ic

:lol:
We hadden het over dat je had geschreven dat Behe de Nobelprijs zou hebben gewonnen, maar in werkelijkeid alleen maar een rechtzaak had verloren toen hij voorstelde ID naast evolutie op scholen te introduceren, hetgeen werd verboden door de rechter. Je claim is incorrect en het zou je sieren dit gewoon toe te geven in plaats van het issue simpelweg te negeren en alleen te reageren op andermans posting die aan mij gericht is, gepaard gaande met een sneer naar evolutionisten :|

Ik had het overigens eveneens over dat vorig jaar de Nobelprijs voor de Scheikunde nog naar drie wetenschappers ging die de ideeën achter de evolutionaire biologie gebruikten om een ​​verscheidenheid aan moleculen te ontwerpen. Een van de prijswinnaars was Frances H. Arnold, die Directed Evolution gebruikte om krachtige enzymen te maken. En ik herinner me nog dat de nobelprijswinnaar Hartwell ervan uitging dat in de loop van de evolutie bepaalde genen zo belangrijk zouden zijn dat natuurlijke selectie hun belangrijkste eigenschappen zou behouden, waardoor ze herkenbaar zouden zijn, hetgeen werd bevestigd en dat leverde hem in 2001 de Nobelprijs op. En er zullen er vast wel meer zijn die met evolutioniare processen de nobelprijs hebben gewonnen. Een prima bewijs dat evolutie werkt.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef: 21 jun 2019, 01:48 Ik had het overigens eveneens over dat vorig jaar de Nobelprijs voor de Scheikunde nog naar drie wetenschappers ging die de ideeën achter de evolutionaire biologie gebruikten om een ​​verscheidenheid aan moleculen te ontwerpen. Een van de prijswinnaars was Frances H. Arnold, die Directed Evolution gebruikte om krachtige enzymen te maken. En ik herinner me nog dat de nobelprijswinnaar Hartwell ervan uitging dat in de loop van de evolutie bepaalde genen zo belangrijk zouden zijn dat natuurlijke selectie hun belangrijkste eigenschappen zou behouden, waardoor ze herkenbaar zouden zijn, hetgeen werd bevestigd en dat leverde hem in 2001 de Nobelprijs op. En er zullen er vast wel meer zijn die met evolutioniare processen de nobelprijs hebben gewonnen. Een prima bewijs dat evolutie werkt.
Ik had een link daarover toegevoegd, maar je hebt 't niet gelezen. “Directed evolution” is innerlijk tegenstrijdig, want evolutie is ongeleid. Zodra wetenschappers aan het werk gaan in het lab en gaan knutselen met een bepaald doel voor ogen is het geen evolutie meer, maar ID.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

Inktvlam schreef: 21 jun 2019, 10:35
Mart schreef: 21 jun 2019, 01:48 Ik had het overigens eveneens over dat vorig jaar de Nobelprijs voor de Scheikunde nog naar drie wetenschappers ging die de ideeën achter de evolutionaire biologie gebruikten om een ​​verscheidenheid aan moleculen te ontwerpen. Een van de prijswinnaars was Frances H. Arnold, die Directed Evolution gebruikte om krachtige enzymen te maken. En ik herinner me nog dat de nobelprijswinnaar Hartwell ervan uitging dat in de loop van de evolutie bepaalde genen zo belangrijk zouden zijn dat natuurlijke selectie hun belangrijkste eigenschappen zou behouden, waardoor ze herkenbaar zouden zijn, hetgeen werd bevestigd en dat leverde hem in 2001 de Nobelprijs op. En er zullen er vast wel meer zijn die met evolutioniare processen de nobelprijs hebben gewonnen. Een prima bewijs dat evolutie werkt.
Ik had een link daarover toegevoegd, maar je hebt 't niet gelezen. “Directed evolution” is innerlijk tegenstrijdig, want evolutie is ongeleid. Zodra wetenschappers aan het werk gaan in het lab en gaan knutselen met een bepaald doel voor ogen is het geen evolutie meer, maar ID.
Ah, dus nu stel je je niet slechts op tegen het officiële centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht die ieder na kan checken, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, maar je zet je eveneens af tegen het wetenschappelijke proces van gerichte evolutie, dat evolutie onderzoekt en van evolutie gebruikmaakt in een gecontroleerd systeem van genen voor individuele enzymen, ribozymen en replicatoren :roll:. Alle vier linkjes die je gaf betroffen notabene apologetische ID sites.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
coby
Berichten: 6612
Lid geworden op: 01 nov 2013, 23:44
Man/Vrouw: V

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door coby »

Misschien hebben de nephilim wel dino's genetisch gemanipuleerd. Je ken nooit weten.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door peda »

Mijn persoonlijke mening is dat de E T nog met baanbrekend nieuw inzicht, maar wel binnen het natuurlijke domein, op termijn zal worden uitgebreid.
Dat ik ID schaar onder theologie heb ik reeds meermaals tot uitdrukking gebracht, herhalen doe ik het niet en er mag voor mij best geen belangstelling voor bestaan. ID vertaal ik ten diepste met beinvloeding van Buiten/ Boven de natuur. ID zien als een hogere beschaving binnen de natuur, verschuift het probleem naar waar komt die hogere beschaving dan weer vandaan. E T , kan per definitie geen onderzoek doen naar Onzichtbare Oorzaken, hoe die ook in te vullen. E T doet neutraal verslag van de bereikte resultaten ( wetenschappelijke methode ) die al of niet met een Nobelprijs worden gehonoreerd. Dat er publicisten zijn die de E T ter hand nemen om het interessante gebied van : "' bestaat God ja of neen "" te betreden, laat ik over aan de individuele publicist. Met E T heeft het in mijn optiek niet veel te maken.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9135
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Mart »

peda schreef: 21 jun 2019, 12:07 Mijn persoonlijke mening is dat de E T nog met baanbrekend nieuw inzicht, maar wel binnen het natuurlijke domein, op termijn zal worden uitgebreid.
Dat ik ID schaar onder theologie heb ik reeds meermaals tot uitdrukking gebracht, herhalen doe ik het niet en er mag voor mij best geen belangstelling voor bestaan. ID vertaal ik ten diepste met beinvloeding van Buiten/ Boven de natuur. ID zien als een hogere beschaving binnen de natuur, verschuift het probleem naar waar komt die hogere beschaving dan weer vandaan. E T , kan per definitie geen onderzoek doen naar Onzichtbare Oorzaken, hoe die ook in te vullen. E T doet neutraal verslag van de bereikte resultaten ( wetenschappelijke methode ) die al of niet met een Nobelprijs worden gehonoreerd. Dat er publicisten zijn die de E T ter hand nemen om het interessante gebied van : "' bestaat God ja of neen "" te betreden, laat ik over aan de individuele publicist. Met E T heeft het in mijn optiek niet veel te maken.
Mee eens.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Bonjour
Moderator
Berichten: 7708
Lid geworden op: 12 aug 2016, 12:32
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Bonjour »

peda schreef: 21 jun 2019, 12:07 E T , kan per definitie geen onderzoek doen naar Onzichtbare Oorzaken, hoe die ook in te vullen.
Mart schreef: 21 jun 2019, 13:00Mee eens.
Dat is nog niet zo simpel.
Voorbeeldje: Iemand wint de hoofdprijs in de loterij. De kans daarop is ontzettend klein, dus moet er wel een hogere macht geholpen hebben. De wetten van de statistiek wijzen gewoon een andere kant op. De statistiek zet de hogere macht opzij.
Hetzelfde kan de ET ook gaan doen. Op een bepaald moment weten we hoeveel mutaties er nodig zijn om bv van Lucy naar Homo Sapiens te komen. We weten de mutatiesnelheid, we weten de populatie omvang dus kan er uitgerekend worden hoe waarschijnlijk deze overgang was. Als ie waarschijnlijk was met domme statistiek, zet de ET de hogere macht opzij.
Dus de opmerking dat ET geen uitspraak kan doen over ingrepen van een hogere macht is onjuist.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Mart schreef: 21 jun 2019, 11:51
Inktvlam schreef: 21 jun 2019, 10:35 Ik had een link daarover toegevoegd, maar je hebt 't niet gelezen. “Directed evolution” is innerlijk tegenstrijdig, want evolutie is ongeleid. Zodra wetenschappers aan het werk gaan in het lab en gaan knutselen met een bepaald doel voor ogen is het geen evolutie meer, maar ID.
Ah, dus nu stel je je niet slechts op tegen het officiële centrale wetenschappelijke en onafhankelijke orgaan dat advies geeft aan de overheid, onafhankelijke studies verricht die ieder na kan checken, waarvan de leden worden gekozen vanwege hun belangrijke bijdragen aan de wetenschap en waarvan er zelfs meer dan 200 de Nobelprijs hebben gewonnen, maar je zet je eveneens af tegen het wetenschappelijke proces van gerichte evolutie, dat evolutie onderzoekt en van evolutie gebruikmaakt in een gecontroleerd systeem van genen voor individuele enzymen, ribozymen en replicatoren :roll:. Alle vier linkjes die je gaf betroffen notabene apologetische ID sites.
Die heeft geen argumenten meer. Nu krijgen we weer de eindeloze herhalingen. Zoals met die “valse analogie” die vals is. Enne EVOLUTIE IS ONGERICHT !! Nu begrijp ik wat je bedoelt met wetenschappelijk en onafhankelijk, het betekent natuurlijk: het bewijsmateriaal negeren.

peda schreef: 21 jun 2019, 12:07 Mijn persoonlijke mening is dat de E T nog met baanbrekend nieuw inzicht, maar wel binnen het natuurlijke domein, op termijn zal worden uitgebreid.
Dat ik ID schaar onder theologie heb ik reeds meermaals tot uitdrukking gebracht, herhalen doe ik het niet en er mag voor mij best geen belangstelling voor bestaan. ID vertaal ik ten diepste met beinvloeding van Buiten/ Boven de natuur. ID zien als een hogere beschaving binnen de natuur, verschuift het probleem naar waar komt die hogere beschaving dan weer vandaan. E T , kan per definitie geen onderzoek doen naar Onzichtbare Oorzaken, hoe die ook in te vullen. E T doet neutraal verslag van de bereikte resultaten ( wetenschappelijke methode ) die al of niet met een Nobelprijs worden gehonoreerd. Dat er publicisten zijn die de E T ter hand nemen om het interessante gebied van : "' bestaat God ja of neen "" te betreden, laat ik over aan de individuele publicist. Met E T heeft het in mijn optiek niet veel te maken.
Een wonderlijke redenering. Bij wetenschappelijk onderzoek zou het toch moeten gaan om de waarheid. Maar jij redeneert van: God of een andere ontwerper onderzoeken is mij te moeilijk, dus houd ik het maar op ET, ondanks zijn volledige weerlegging. Dat is zoiets als je horloge verliezen in een donker steegje, maar die gaan zoeken in een nabijgelegen plein omdat daar de verlichting beter is.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Inktvlam
Berichten: 2554
Lid geworden op: 07 jan 2014, 20:16
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Inktvlam »

Anja schreef: 21 jun 2019, 00:39 Zoals al vele pagina's terug is opgemerkt, verlaten evolutionisten al snel de logica. Ravi had eens een gesprek met gelovigen in atheïstisch evolutie. In het kort: https://youtu.be/6uMjLKNf4ic

:lol:
Die man heeft gelijk. Ik heb ook al vaker gezegd: Hoe zou je je verstand nog kunnen vertrouwen als het slechts het resultaat zou zijn van doelloze willekeurige mutaties. Dat kan gewoon niet. Alleen al daarom is evolutie een zelfweerleggend geloofssysteem.

Ik lees in het boek van Tom Bethell: “Darwins kaartenhuis” dat diverse schrijvers dat ook geconcludeerd hebben, zoals: Thomas Nagel, Allen Orr, Haldane en C.S. Lewis. En Darwin had er zelf ook moeite mee.

C.S.Lewis:
Een theorie die alles in het het hele universum zou verklaren, maar het onmogelijk zou maken op ons denken te vertrouwen, zou volstrekt onhoudbaar zijn. Want die theorie zou zelf het product zijn van ons denken. En als ons denken ondeugdelijk is, zou die theorie dat ook zijn. Het zou zijn eigen geloofwaardigheid vernietigen. Het zou zijn als een argument dat bewijst dat geen enkel argument steekhoudend is – een bewijs dat er geen bewijzen zijn.
Evolutionist: iemand die gelooft dat de natuur zichzelf gemaakt heeft.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Wetenschappelijk bewijs dat ID juist is

Bericht door Zolderworm »

Inktvlam schreef: 21 jun 2019, 14:37
Anja schreef: 21 jun 2019, 00:39 Zoals al vele pagina's terug is opgemerkt, verlaten evolutionisten al snel de logica. Ravi had eens een gesprek met gelovigen in atheïstisch evolutie. In het kort: https://youtu.be/6uMjLKNf4ic

:lol:
Die man heeft gelijk. Ik heb ook al vaker gezegd: Hoe zou je je verstand nog kunnen vertrouwen als het slechts het resultaat zou zijn van doelloze willekeurige mutaties. Dat kan gewoon niet. Alleen al daarom is evolutie een zelfweerleggend geloofssysteem.

Ik lees in het boek van Tom Bethell: “Darwins kaartenhuis” dat diverse schrijvers dat ook geconcludeerd hebben, zoals: Thomas Nagel, Allen Orr, Haldane en C.S. Lewis. En Darwin had er zelf ook moeite mee.

C.S.Lewis:
Een theorie die alles in het het hele universum zou verklaren, maar het onmogelijk zou maken op ons denken te vertrouwen, zou volstrekt onhoudbaar zijn. Want die theorie zou zelf het product zijn van ons denken. En als ons denken ondeugdelijk is, zou die theorie dat ook zijn. Het zou zijn eigen geloofwaardigheid vernietigen. Het zou zijn als een argument dat bewijst dat geen enkel argument steekhoudend is – een bewijs dat er geen bewijzen zijn.
Dat geldt voor alle theorieën, zolang ze niet definitief bewezen zijn. Toch bleken veel theorieën uiteindelijk niet onhoudbaar.
Only dead fish go with the flow