Bidden en de Wet van Aantrekking

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Peter79
Berichten: 6611
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:46
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Peter79 »

Een beschouwing die zo uit een boek van Dostojevski kan komen :)
https://m.youtube.com/watch?v=ysEc8SdDLAs
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

@ Mart, moeten we dan geen belasting betalen en de wapens pakken, waarbij er talloze onschuldige slachtoffers vallen of wij zelf het leven laten en een gezin achter laten?

Het Christendom is niet door Paulus opgericht, maar door Jezus en Paulus werd gewoon vervolgd in een tijd dat het christendom verboden was in het Romeinse rijk.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.
Met het onlangs geratificeerde CETA handelsverdrag wordt de rechterlijke macht in landen buiten spel gezet en krijgen multinationals de macht om onderling recht te spreken over beslissingen en geschillen.

Edit: voor het zover is, is de Eerste Kamer in Nederland nog aan zet.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 24 mar 2020, 09:11
Karma, voor zover ik daarin geloof, is niet meer dan terugkijken zonder oordeel op voorbije gebeurtenissen en daden en je in het volgende moment van het NU jezelf te herscheppen naar een nog mooiere visie van jezelf.
Een systeem van schuld/boete, oorzaak en gevolg (doorwerkend in andere levens) is het niet.

In Karma hoeft men niet te geloven. Karma is! Karma is de werking van oorzaak en gevolg zelf. Zolang de mens zelf nog onderdeel is van oorzaak en gevolg (het wordende) zal de mens het niet begrijpen.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 24 mar 2020, 10:02 @ Mart, moeten we dan geen belasting betalen en de wapens pakken, waarbij er talloze onschuldige slachtoffers vallen of wij zelf het leven laten en een gezin achter laten?

Het Christendom is niet door Paulus opgericht, maar door Jezus en Paulus werd gewoon vervolgd in een tijd dat het christendom verboden was in het Romeinse rijk.
Ik hoor Ka'in spreken. Is er gezegd dat we geen belasting moeten betalen? Is er gezegd dat Jezus niet werd vervolgd? Is er gezegd dat wapens geen slachtoffers maken? Dat ik niet de hoeder van mijn broeders en zusters ben, betekent niet dat we moord hebben verdedigd. Wel?
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 24 mar 2020, 10:15
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 10:02 @ Mart, moeten we dan geen belasting betalen en de wapens pakken, waarbij er talloze onschuldige slachtoffers vallen of wij zelf het leven laten en een gezin achter laten?

Het Christendom is niet door Paulus opgericht, maar door Jezus en Paulus werd gewoon vervolgd in een tijd dat het christendom verboden was in het Romeinse rijk.
Ik hoor Ka'in spreken. Is er gezegd dat we geen belasting moeten betalen? Is er gezegd dat Jezus niet werd vervolgd? Is er gezegd dat wapens geen slachtoffers maken? Dat ik niet de hoeder van mijn broeders en zusters ben, betekent niet dat we moord hebben verdedigd. Wel?
Ik volg je ff niet Mart.

Daarom vraag ik ook hoe jij je dat concreet voorstelt.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Mart »

Gaitema, lees gewoon dit deel van de discussie even na. Je zei niet te geloven in een kastenstelsel. En deze ongelijke verdeling is het centrale punt van het gesprek:
Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Petra schreef: 24 mar 2020, 03:12
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 02:15 Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Zoek de verschillen..

https://nos.nl/artikel/2213141-82-proce ... ocent.html
'82 procent van welvaartstoename naar rijkste 1 procent'

De wereld is in een jaar tijd ruim 9000 miljard dollar rijker geworden. Van die toegenomen rijkdom is 82 procent naar de rijkste 1 procent van de wereld gegaan, meldt Oxfam Novib in een rapport over rijkdom en armoede. Volgens de organisatie voor ontwikkelingshulp heeft de armste helft van de wereldbevolking er helemaal niets bij gekregen.

De toename van de welvaart is volgens Oxfam Novib geen teken van een bloeiende economie, maar juist een symptoom van een falend economisch systeem. "De mensen die onze kleren en telefoons maken en ons voedsel verbouwen, worden gebruikt om een stabiele toevoer van goedkope producten te garanderen, en de winsten te vergroten van grote bedrijven en miljardairs."

In Nederland werden we met elkaar 53 miljard dollar rijker. 45 procent daarvan ging naar de rijkste 1 procent van de Nederlanders, vertelt Farah Karimi van Oxfam Novib:
Beter bidden of ehhh ?
Dharma dan maar?
Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
Beide leggen het bijltje erbij neer. Systemen uit een tijd dat de machthebber bang was de arme sloeber in opstand zou komen. Het christendom tijdens de Romeinse zelfverklaarde apostel Paulus verkondigde dat we de overheid dienden te accepteren en dat deze door God ingesteld was, dat we belasting moesten betalen aan de keizer, dat we de vijand lief dienden te hebben, de andere wang moesten toekeren en het zwaard niet moesten gebruiken.

Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.

De multis kunnen gewoon elders gaan, daar waar de mensen blij zijn te kunnen overleven en er graag dag en nacht voor ploeteren, terwijl hier de banen verdwijnen en de economie ineenstort als we hen niet enorme belastingvoordelen geven. De politiek heeft z'n rechten vergooid. Veel linkse mensen stemmen rechts omdat er brood op de plank moet: links kan niets, rechts kan tenminste nog de arme vluchtelingen en asielzoekers aanpakken. Ja, daar zijn ze het niet mee eens, maar het is de enige groep waar nog een paar broodnodige centjes vandaan kunnen worden geplukt. Linkse mensen die nog wat te besteden hebben, willen dat soort opportunistische populistische partijen niet aan de macht en stemt voor het grootste alternatief, hetgeen niet het verdeelde links is, maar de overgebleven eenheid die achter de multis en bedrijven staat. Overal zie je een linkse meerderheid verdeeld meekiezen met rechts of de multis. Het zit echt heel smerig in elkaar. Smeriger dan het doorzichtige ''Ieder moet zich onderwerpen aan de gezagsdragers die over hem gesteld zijn, want er is geen gezag dan van God en de gezagsdragers die er zijn, zijn door God ingesteld, zodat hij die zich verzet tegen het gezag, tegen de instelling van God ingaat'' en ''Om die reden immers betaalt u ook belastingen. Het zijn namelijk dienaars van God, die juist daarmee voortdurend bezig zijn. Geef dus aan allen wat u verschuldigd bent: belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eer aan wie eer toekomt.''
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Gaitema schreef: 24 mar 2020, 06:13
Petra schreef: 24 mar 2020, 03:12
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 02:15 Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Zoek de verschillen..

Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
De bijbel zegt dan ook dat we geen twee Heren kunnen dienen, namelijk God en de Mammon. De Mammon is het God van het geld.
Te gelijk zegt de bijbel ook dat je geen zorgen hoeft te maken over de dag van morgen, over wat je zult eten en drinken en hoe jij je moet kleden, want God zorgt voor ons.
Nogmaals.. zoek de verschillen.. zo dan?

Het begrip bijbel legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.
Ja Mart, maar het enige wat je daarvoor hoeft te doen is lekker positief in het leven staan, lief kijken en op de juiste manier op je knieën liggen voor de juiste God die op alles Ja zegt.
Wie goed doet goed ontmoet, tenslotte.
Vooral goed doen, goed leeg zitten zijn, liefdevol trillen en ontwaken uit de illusie, omdat het allemaal niet werkelijk is.
Vergeef hen, heb ze lief en keer je andere wang nog maar 's een keertje.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 24 mar 2020, 09:11
Petra schreef: 24 mar 2020, 02:05 Deze dames kwam niet in die situatie omdat ze een beetje negatief in hun velletje zaten!
En ook niet omdat ze op een ander bewustzijn niveau daarom vroegen. En ook niet omdat ze verkeerd zaten te bidden.
Of in hun vorige leven slecht waren en nu dus hun verdiende loon krijgen.
Ze zijn de klos omdat ze de PECH hadden dat ze in de handen vielen van ernstig gestoorden die nu eenmaal ook op deze aardkloot leven.
Ze hoeven zichzelf helemaal NIKS te verwijten, en hoeven dat van anderen ook niet aan te horen. Het zijn Blaming-the-victim theorieën die nog een schepje bovenop de ellende gooien.
Waarom God Ja zou zeggen tegen dergelijk schorem, die ze dat aandoet vind ik de grootste schande!
God, dat ben je volgens mij zelf. Met je gewone dagelijkse bewustzijn als mens kies je ook niet voor leed en het zou schandelijk zijn, als ik zou beweren dat je daar als mens voor gekozen hebt. Niemand hoeft zichzelf iets te verwijten, met je 'normale' menselijke verstand kies je geen ziektes en andere ellende en niemand mag je daarom ook de schuld geven.
Petra schreef: De God die op alles Ja zegt, en de Wet van de Aantrekkingskracht zijn vergelijkbaar met het begrip Karma.
Dat gaat allemaal wel ff verder dan een beetje negativiteit. Je krijgt geen corona omdat je niet zo positief was.
Karma, voor zover ik daarin geloof, is niet meer dan terugkijken zonder oordeel op voorbije gebeurtenissen en daden en je in het volgende moment van het NU jezelf te herscheppen naar een nog mooiere visie van jezelf.
Een systeem van schuld/boete, oorzaak en gevolg (doorwerkend in andere levens) is het niet.

Het Indiase kastenstelsel is een idioot cultureel systeem.
:flower1:
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Petra schreef: 25 mar 2020, 02:31
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 06:13
Petra schreef: 24 mar 2020, 03:12
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 02:15 Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Zoek de verschillen..

Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
De bijbel zegt dan ook dat we geen twee Heren kunnen dienen, namelijk God en de Mammon. De Mammon is het God van het geld.
Te gelijk zegt de bijbel ook dat je geen zorgen hoeft te maken over de dag van morgen, over wat je zult eten en drinken en hoe jij je moet kleden, want God zorgt voor ons.
Nogmaals.. zoek de verschillen.. zo dan?

Het begrip bijbel legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
Nee, ben ik niet met je eens.
De bijbel geeft je een keuze tussen twee Heeren. De eerste Heer is de God van Israël en de tweede Heer is de Geldgod Mammon.
Voor wie wil je leven?
Als je voor de eerste God leeft, beschouw je alles wat je met inkomsten werft als gegeven door God en in dienstbaarheid tot God besteed je het als een goede rentmeester, waarbij je ook het nodige uitdeeld aan de mensen die het nodig hebben, die God op je pad brengt.
Als je echter voor de Mammon leeft, dan aanbid je niet God, maar het geld en vertrouw je op je geld en je werk, in plaats van op God.
Jezus zei: je kan geen twee Heren dienen. of je zet jouw hart op God of op het geld.
Een kastenstelsel kent het christendom niet.
De rijkeren dienen voor de armen te zorgen. Tal van christenen werken vaak via stichtingen aan armoede bestrijdingen, bouwen ziekenhuizen eh scholen en in de bijbel wordt het opvangen van weduwen en wezen als een groot offer voor God gezien. In die tijd waren weduwen en wezen aan hun lot over gelaten. Niet zo goed geregeld als nu.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 24 mar 2020, 12:13 Gaitema, lees gewoon dit deel van de discussie even na. Je zei niet te geloven in een kastenstelsel. En deze ongelijke verdeling is het centrale punt van het gesprek:
Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Petra schreef: 24 mar 2020, 03:12
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 02:15 Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Zoek de verschillen..

https://nos.nl/artikel/2213141-82-proce ... ocent.html
'82 procent van welvaartstoename naar rijkste 1 procent'

De wereld is in een jaar tijd ruim 9000 miljard dollar rijker geworden. Van die toegenomen rijkdom is 82 procent naar de rijkste 1 procent van de wereld gegaan, meldt Oxfam Novib in een rapport over rijkdom en armoede. Volgens de organisatie voor ontwikkelingshulp heeft de armste helft van de wereldbevolking er helemaal niets bij gekregen.

De toename van de welvaart is volgens Oxfam Novib geen teken van een bloeiende economie, maar juist een symptoom van een falend economisch systeem. "De mensen die onze kleren en telefoons maken en ons voedsel verbouwen, worden gebruikt om een stabiele toevoer van goedkope producten te garanderen, en de winsten te vergroten van grote bedrijven en miljardairs."

In Nederland werden we met elkaar 53 miljard dollar rijker. 45 procent daarvan ging naar de rijkste 1 procent van de Nederlanders, vertelt Farah Karimi van Oxfam Novib:
Beter bidden of ehhh ?
Dharma dan maar?
Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
Beide leggen het bijltje erbij neer. Systemen uit een tijd dat de machthebber bang was de arme sloeber in opstand zou komen. Het christendom tijdens de Romeinse zelfverklaarde apostel Paulus verkondigde dat we de overheid dienden te accepteren en dat deze door God ingesteld was, dat we belasting moesten betalen aan de keizer, dat we de vijand lief dienden te hebben, de andere wang moesten toekeren en het zwaard niet moesten gebruiken.

Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.

De multis kunnen gewoon elders gaan, daar waar de mensen blij zijn te kunnen overleven en er graag dag en nacht voor ploeteren, terwijl hier de banen verdwijnen en de economie ineenstort als we hen niet enorme belastingvoordelen geven. De politiek heeft z'n rechten vergooid. Veel linkse mensen stemmen rechts omdat er brood op de plank moet: links kan niets, rechts kan tenminste nog de arme vluchtelingen en asielzoekers aanpakken. Ja, daar zijn ze het niet mee eens, maar het is de enige groep waar nog een paar broodnodige centjes vandaan kunnen worden geplukt. Linkse mensen die nog wat te besteden hebben, willen dat soort opportunistische populistische partijen niet aan de macht en stemt voor het grootste alternatief, hetgeen niet het verdeelde links is, maar de overgebleven eenheid die achter de multis en bedrijven staat. Overal zie je een linkse meerderheid verdeeld meekiezen met rechts of de multis. Het zit echt heel smerig in elkaar. Smeriger dan het doorzichtige ''Ieder moet zich onderwerpen aan de gezagsdragers die over hem gesteld zijn, want er is geen gezag dan van God en de gezagsdragers die er zijn, zijn door God ingesteld, zodat hij die zich verzet tegen het gezag, tegen de instelling van God ingaat'' en ''Om die reden immers betaalt u ook belastingen. Het zijn namelijk dienaars van God, die juist daarmee voortdurend bezig zijn. Geef dus aan allen wat u verschuldigd bent: belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eer aan wie eer toekomt.''
Je hebt gelijk dat er een kastenverdeling is. Maar wat ik bedoel met "niet te geloven in een kastenstelsel" is dat het hindoeïsme dat als goed ziet, maar christenen behoren het naar mijn idee als verwerpelijk te zien. Echter war mij stoort, is dat veel christenen die geld zat hebben niet zo goed door lijken te hebben, waarom er zo veel onrust is onder het in hun ogen "{niet-toegestaan woord}".

Los van wat ik net aan Petra zei over twee Heeren dienen, kan ik je toelichten over de christelijke aanpak.

De christelijke visie is dat we ten eerste een probleem hebben. Namelijk de hoer van Babilon. Zij is een type in religieus christelijk ogende voorkomen, dat echter een schaap in wolfskleren is, omdat zij uit is op geld verdienen, overheersen, macht en onderdrukking. Daar kan je met de staatskerken door de geschiedenis heen genoeg voorbeelden van noemen. Ik vind zelf het welvaardsevangelie ook een bekend voorbeeld ervan en daar staat Trump voor mij wel symbool voor.
Maar ook zitten ze in het bedrijfsleven en in de politiek. Hier heb je in Veenendaal dat ten koste van de gezondheid van de omwonenden de CU het bedrijfsleven de handen boven het hoofd houdt en er geen echte maatregelen worden genomen tegen milieudelicten. Werkelijk schandalig en moorddadig wreed. Want velen sterven erdoor aan vooral kanker.
Dit probleem zit dus in de kerken en zwakt ons enorm af.

Er zijn echter ook pure Christenen die er wat aan proberen te doen. Via de politiek (Maar blijken een minderheid en weinig invloed te hebben), als in het maatschappelijk leven. Veel stichtingen zijn christelijk. Veel groundfunding vindt er plaats. Christenen die rekeningen voor anderen betalen en kerken die ook in Nederland veel diaconale steun geeft aan minder bedeelden. Want vergis je niet, ondanks dat de kerken krimpen, kloppen steeds meer mensen voor steun bij de kerken aan. Kerken worden ook verkocht en gesloten om dat te kunnen blijven doen. Alleenstaande moeders worden biivoorbeeld veel geholpen. Huizen van minder bedeelden worden ingericht. Kleding voorzien en de verslavingszorg wordt gegeven. Zoals bij Stichting Hoop.

De Gereformeerde Gemeenten financieren hele gezinnen met één werkende ouder in het ontbrekende levens onderhoud door een laag inkomen. Rijke gemeenteleden geven zeer vorse giften aan de kerk. Deze kerken zijn stinkend rijk.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 24 mar 2020, 12:13 Gaitema, lees gewoon dit deel van de discussie even na. Je zei niet te geloven in een kastenstelsel. En deze ongelijke verdeling is het centrale punt van het gesprek:
Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Petra schreef: 24 mar 2020, 03:12
Gaitema schreef: 24 mar 2020, 02:15 Het kastenstelsel, daar geloof ik ook niet in nee
Zoek de verschillen..

https://nos.nl/artikel/2213141-82-proce ... ocent.html
'82 procent van welvaartstoename naar rijkste 1 procent'

De wereld is in een jaar tijd ruim 9000 miljard dollar rijker geworden. Van die toegenomen rijkdom is 82 procent naar de rijkste 1 procent van de wereld gegaan, meldt Oxfam Novib in een rapport over rijkdom en armoede. Volgens de organisatie voor ontwikkelingshulp heeft de armste helft van de wereldbevolking er helemaal niets bij gekregen.

De toename van de welvaart is volgens Oxfam Novib geen teken van een bloeiende economie, maar juist een symptoom van een falend economisch systeem. "De mensen die onze kleren en telefoons maken en ons voedsel verbouwen, worden gebruikt om een stabiele toevoer van goedkope producten te garanderen, en de winsten te vergroten van grote bedrijven en miljardairs."

In Nederland werden we met elkaar 53 miljard dollar rijker. 45 procent daarvan ging naar de rijkste 1 procent van de Nederlanders, vertelt Farah Karimi van Oxfam Novib:
Beter bidden of ehhh ?
Dharma dan maar?
Het begrip dharma legt er de nadruk op dat de .... deze plaats moet accepteren zonder protest en er dan maar het beste van moet maken.
Beide leggen het bijltje erbij neer. Systemen uit een tijd dat de machthebber bang was de arme sloeber in opstand zou komen. Het christendom tijdens de Romeinse zelfverklaarde apostel Paulus verkondigde dat we de overheid dienden te accepteren en dat deze door God ingesteld was, dat we belasting moesten betalen aan de keizer, dat we de vijand lief dienden te hebben, de andere wang moesten toekeren en het zwaard niet moesten gebruiken.

Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.

De multis kunnen gewoon elders gaan, daar waar de mensen blij zijn te kunnen overleven en er graag dag en nacht voor ploeteren, terwijl hier de banen verdwijnen en de economie ineenstort als we hen niet enorme belastingvoordelen geven. De politiek heeft z'n rechten vergooid. Veel linkse mensen stemmen rechts omdat er brood op de plank moet: links kan niets, rechts kan tenminste nog de arme vluchtelingen en asielzoekers aanpakken. Ja, daar zijn ze het niet mee eens, maar het is de enige groep waar nog een paar broodnodige centjes vandaan kunnen worden geplukt. Linkse mensen die nog wat te besteden hebben, willen dat soort opportunistische populistische partijen niet aan de macht en stemt voor het grootste alternatief, hetgeen niet het verdeelde links is, maar de overgebleven eenheid die achter de multis en bedrijven staat. Overal zie je een linkse meerderheid verdeeld meekiezen met rechts of de multis. Het zit echt heel smerig in elkaar. Smeriger dan het doorzichtige ''Ieder moet zich onderwerpen aan de gezagsdragers die over hem gesteld zijn, want er is geen gezag dan van God en de gezagsdragers die er zijn, zijn door God ingesteld, zodat hij die zich verzet tegen het gezag, tegen de instelling van God ingaat'' en ''Om die reden immers betaalt u ook belastingen. Het zijn namelijk dienaars van God, die juist daarmee voortdurend bezig zijn. Geef dus aan allen wat u verschuldigd bent: belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eer aan wie eer toekomt.''
Je hebt gelijk dat er een kastenverdeling is. Maar wat ik bedoel met "niet te geloven in een kastenstelsel" is dat het hindoeïsme dat als goed ziet, maar christenen behoren het naar mijn idee als verwerpelijk te zien. Echter wat mij stoort, is dat veel christenen die geld zat hebben niet zo goed door lijken te hebben, waarom er zo veel onrust is onder het in hun ogen "{niet-toegestaan woord}".
Verzet er tegen vinden christenen prima, als het maar niet met geweld is. Echter kunnen Christenen in een wereld dat overheerst wordt door het kwaad niet veel, omdat de kudde van Jezus overal maar bedenkelijk klein is. De bijbel noemt het zo: "de weg naar het leven is smal en de weg naar de vernietiging is breed en "o" wat gaan daar veel mensen over!"

Los van wat ik net aan Petra zei over twee Heeren dienen, kan ik je toelichten over de christelijke aanpak.

De christelijke visie is dat we ten eerste een probleem hebben. Namelijk de hoer van Babilon. Zij is een type in religieus christelijk ogende voorkomen, dat echter een schaap in wolfskleren is, omdat zij uit is op geld verdienen, overheersen, macht en onderdrukking. Daar kan je met de staatskerken door de geschiedenis heen genoeg voorbeelden van noemen. Ik vind zelf het welvaardsevangelie ook een bekend voorbeeld ervan en daar staat Trump voor mij wel symbool voor.
Maar ook zitten ze in het bedrijfsleven en in de politiek. Hier heb je in Veenendaal dat ten koste van de gezondheid van de omwonenden de CU-overheid het bedrijfsleven de handen boven het hoofd houdt en er geen echte maatregelen worden genomen tegen milieudelicten. Werkelijk schandalig en moorddadig wreed. Want velen sterven erdoor aan vooral kanker.
Dit probleem zit dus in de kerken en zwakt ons enorm af.

Er zijn echter ook pure Christenen die er wat aan proberen te doen. Via de politiek (Maar blijken een minderheid en weinig invloed te hebben), als in het maatschappelijk leven. Veel stichtingen zijn christelijk. Veel groundfunding vindt er plaats. Christenen die rekeningen voor anderen betalen en kerken die ook in Nederland veel diaconale steun geeft aan minder bedeelden. Want vergis je niet, ondanks dat de kerken krimpen, kloppen steeds meer mensen voor steun bij de kerken aan. Kerken worden ook verkocht en gesloten om dat te kunnen blijven doen. Alleenstaande moeders worden bijvoorbeeld veel geholpen. Huizen van minder bedeelden worden ingericht. Kleding voorzien en de verslavingszorg wordt gegeven. Zoals bij Stichting Hoop.

De Gereformeerde Gemeenten financieren hele gezinnen met één werkende ouder in het ontbrekende levensonderhoud, door een laag inkomen. Rijke gemeenteleden geven zeer vorse giften aan de kerk. Deze kerken zijn stinkend rijk en kunnen dat daarom doen.

Verder is het geldsysteem wat we hebben het probleem en de instelling van de mensen in het algemeen. Doorgaans de meeste mensen willen veel doen voor hun geld en dragen te weinig af aan de onderkant.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Mart »

Petra schreef: 25 mar 2020, 02:42
Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.
Ja Mart, maar het enige wat je daarvoor hoeft te doen is lekker positief in het leven staan, lief kijken en op de juiste manier op je knieën liggen voor de juiste God die op alles Ja zegt.
Wie goed doet goed ontmoet, tenslotte.
Vooral goed doen, goed leeg zitten zijn, liefdevol trillen en ontwaken uit de illusie, omdat het allemaal niet werkelijk is.
Vergeef hen, heb ze lief en keer je andere wang nog maar 's een keertje.
Exact! Telkens maar lief zijn, je niet verzetten, de andere wang toekeren, blijven vergeven in bittere armoede en zelfs totaan de dood van zoveel medemensen, want onze machtige broeder is door God aangesteld voor ons aller bestwil.
Laatst gewijzigd door Mart op 25 mar 2020, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 24 mar 2020, 10:12
Messenger schreef: 24 mar 2020, 09:11
Karma, voor zover ik daarin geloof, is niet meer dan terugkijken zonder oordeel op voorbije gebeurtenissen en daden en je in het volgende moment van het NU jezelf te herscheppen naar een nog mooiere visie van jezelf.
Een systeem van schuld/boete, oorzaak en gevolg (doorwerkend in andere levens) is het niet.

In Karma hoeft men niet te geloven. Karma is! Karma is de werking van oorzaak en gevolg zelf. Zolang de mens zelf nog onderdeel is van oorzaak en gevolg (het wordende) zal de mens het niet begrijpen.
Er zijn heel veel mensen die de oorzaak waren van onnoemelijk leed. Dat had impact op de slachtoffers. De daders echter werden nooit door menselijke rechtbanken berecht en wisten uit handen te blijven van opsporingsdiensten. De daders leefden nog lang en gelukkig, hebben nooit gevolgen zelf ervaren.

Denk bijvoorbeeld aan de beulen van de holocaustslachtoffers waarvan slechts het topje van de ijsberg is berecht. Die konden ongehinderd verder leven in bijvoorbeeld Argentinië.

Ik bedoel : Karma is geen 'systeem' van oorzaak en gevolg. Want zou dat het wel zijn, zou het systeem zeer vaak falen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 25 mar 2020, 09:29
Er zijn heel veel mensen die de oorzaak waren van onnoemelijk leed. Dat had impact op de slachtoffers. De daders echter werden nooit door menselijke rechtbanken berecht en wisten uit handen te blijven van opsporingsdiensten. De daders leefden nog lang en gelukkig, hebben nooit gevolgen zelf ervaren.

Denk bijvoorbeeld aan de beulen van de holocaustslachtoffers waarvan slechts het topje van de ijsberg is berecht. Die konden ongehinderd verder leven in bijvoorbeeld Argentinië.

Ik bedoel : Karma is geen 'systeem' van oorzaak en gevolg. Want zou dat het wel zijn, zou het systeem zeer vaak falen.
Dan verschillen wij daar over van mening. Karma voltrekt zich zonder tussenkomst van iemand in het 'wordende'.
Jij richt je blik op dat wat we 'rechtvaardigheid' noemen. Dat is het idee dat de slachtoffers recht gedaan moeten worden en de daders bestraft.
Karma is net zoiets als evolutie, het kent geen rechtvaardigheid. Evolutie is uiteraard ook 'wordend'.

Het is de mens eigen om rechtvaardigheid te zoeken of om te denken dat er ergens een God is die alles wel weer recht trekt.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9943
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Messenger »

hopper schreef: 25 mar 2020, 10:19
Messenger schreef: 25 mar 2020, 09:29
Er zijn heel veel mensen die de oorzaak waren van onnoemelijk leed. Dat had impact op de slachtoffers. De daders echter werden nooit door menselijke rechtbanken berecht en wisten uit handen te blijven van opsporingsdiensten. De daders leefden nog lang en gelukkig, hebben nooit gevolgen zelf ervaren.

Denk bijvoorbeeld aan de beulen van de holocaustslachtoffers waarvan slechts het topje van de ijsberg is berecht. Die konden ongehinderd verder leven in bijvoorbeeld Argentinië.

Ik bedoel : Karma is geen 'systeem' van oorzaak en gevolg. Want zou dat het wel zijn, zou het systeem zeer vaak falen.
Dan verschillen wij daar over van mening. Karma voltrekt zich zonder tussenkomst van iemand in het 'wordende'.
Jij richt je blik op dat wat we 'rechtvaardigheid' noemen. Dat is het idee dat de slachtoffers recht gedaan moeten worden en de daders bestraft.
Karma is net zoiets als evolutie, het kent geen rechtvaardigheid. Evolutie is uiteraard ook 'wordend'.

Het is de mens eigen om rechtvaardigheid te zoeken of om te denken dat er ergens een God is die alles wel weer recht trekt.
Ik dacht aan mensen die menen dat ze slecht karma hebben en denken dat ze boeten voor dingen die zich in vorige levens zouden hebben afgespeeld.
In zoverre had ik het over de rechtvaardigheidsgedachte.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat er bij een God van echte en onvoorwaardelijke liefde geen gerechtigheid bestaat, simpel omdat dergelijke liefde niet oordeelt en straft. Ik geloof dat die liefde alle leed zal genezen en helen. Vergelding is daarmee overbodig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
hopper
Berichten: 14441
Lid geworden op: 19 jan 2020, 17:06
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door hopper »

Messenger schreef: 25 mar 2020, 10:43
Ik dacht aan mensen die menen dat ze slecht karma hebben en denken dat ze boeten voor dingen die zich in vorige levens zouden hebben afgespeeld.
In zoverre had ik het over de rechtvaardigheidsgedachte.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat er bij een God van echte en onvoorwaardelijke liefde geen gerechtigheid bestaat, simpel omdat dergelijke liefde niet oordeelt en straft. Ik geloof dat die liefde alle leed zal genezen en helen. Vergelding is daarmee overbodig.
Mensen die slechte dingen gedaan hebben, hebben last van hun geweten. Dat zou je als karma kunnen opvatten. Omdat iedereen zich toch 'ergens' bewust is van die onvoorwaardelijke liefde. De vraag of dat slechte geweten uit dit of uit een eventueel vorig leven afkomstig is, hoeft niet beantwoord te worden. Naarmate we richting die onvoorwaardelijke liefde bewegen zal karma zich oplossen en inzichtelijk worden.

Voor mij is karma een systeem/proces waar gerechtigheid al uit zichzelf aanwezig is. Zonder dat er een God of iemand anders hoeft in te grijpen.
Anders gezegd: alles wat bestaat vormt een Geheel en werkt ook als een Geheel. Geheel is hier een ander woord voor onvoorwaardelijke liefde.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 25 mar 2020, 09:28
Petra schreef: 25 mar 2020, 02:42
Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.
Ja Mart, maar het enige wat je daarvoor hoeft te doen is lekker positief in het leven staan, lief kijken en op de juiste manier op je knieën liggen voor de juiste God die op alles Ja zegt.
Wie goed doet goed ontmoet, tenslotte.
Vooral goed doen, goed leeg zitten zijn, liefdevol trillen en ontwaken uit de illusie, omdat het allemaal niet werkelijk is.
Vergeef hen, heb ze lief en keer je andere wang nog maar 's een keertje.
Exact! Telkens maar lief zijn, je niet verzetten, de andere wang toekeren, blijven vergeven in bittere armoede en zelfs totaan de dood van zoveel medemensen, want onze machtige broeder is door God aangesteld voor ons aller bestwil.
Ik herken me hier niet in. Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag en wie zegt dat we niet er iets aan mogen doen?
We gebruiken echter geen geweld en vertrouwen op God, dat Hij voorziet, dat bedoeld Jezus met jouw andere wang toe keren. Verder roept Paulus ook op om te werken voor de kost en Salomo: "ga tot de mier gij luiaard."
En geef nu eens een antwoord op mijn vraag: wat kan de kleine kudde van Jezus nu doen tegen over een meerderheid van heidenen in deze wereld?
Wij zijn geen meerderheid immers, en waar dat getalsmatig wel zo is, klopt er iets niet. De volgelingen van Jezus zijn altijd in de minderheid en overal.
En dat we de regering eren als door God ingesteld is ook iets wat zichtbaar wordt in het goede wat ze voor ons doen. Kijk maar nu met de Coronavirus. Kijk naar de zorgstaat, pensioenen, uitkeringen voor werklozen, justitie en politie in beschermen van de burgers, Godsdienstvrijheid etc.. Dat zijn toch goede dingen. Of had je liever gezien dat we "krijg de schyt aan Corona" feestjes houden en kerkdiensten in deze tijd gewoon voort zetten, met alle boetes tot gevolg?

Landen zat waar christenen tegen de overheid ingaan trouwens. Omdat daar geen Godsdienstvrijheid heerst.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Petra schreef: 25 mar 2020, 02:42
Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.

Vooral goed doen, goed leeg zitten zijn, liefdevol trillen en ontwaken uit de illusie, omdat het allemaal niet werkelijk is.
Wat bedoel je met goed leeg zitten zijn en wakker worden uit de illusie? Heb ik totaal geen ervaring mee. als dat zo was, had ik de hoop op God wel laten varen, maar Hij heeft me altijd gegeven wat ik werkelijk nodig had. Nooit kwam ik geld of bezittingen te kort. Altijd werd voorzien in mijn eerste levensbehoeftes en er waren altijd de mensen om me heen, die er voor me waren door dik en dun.
Maar als je geen geloof hebt en je komt in de nood, waar is jouw houd vast dan?
Stel, een Tsunami spoelt half Nederland weg en je hebt niets meer, maar bent nog in leven. Waar is dan jouw houd vast?
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gebruikersavatar
Mart
Berichten: 9132
Lid geworden op: 10 aug 2016, 15:54
Man/Vrouw: M

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 25 mar 2020, 23:57
Mart schreef: 25 mar 2020, 09:28
Petra schreef: 25 mar 2020, 02:42
Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.
Ja Mart, maar het enige wat je daarvoor hoeft te doen is lekker positief in het leven staan, lief kijken en op de juiste manier op je knieën liggen voor de juiste God die op alles Ja zegt.
Wie goed doet goed ontmoet, tenslotte.
Vooral goed doen, goed leeg zitten zijn, liefdevol trillen en ontwaken uit de illusie, omdat het allemaal niet werkelijk is.
Vergeef hen, heb ze lief en keer je andere wang nog maar 's een keertje.
Exact! Telkens maar lief zijn, je niet verzetten, de andere wang toekeren, blijven vergeven in bittere armoede en zelfs totaan de dood van zoveel medemensen, want onze machtige broeder is door God aangesteld voor ons aller bestwil.
Ik herken me hier niet in. Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag en wie zegt dat we niet er iets aan mogen doen?
We gebruiken echter geen geweld en vertrouwen op God, dat Hij voorziet, dat bedoeld Jezus met jouw andere wang toe keren. Verder roept Paulus ook op om te werken voor de kost en Salomo: "ga tot de mier gij luiaard."
En geef nu eens een antwoord op mijn vraag: wat kan de kleine kudde van Jezus nu doen tegen over een meerderheid van heidenen in deze wereld?
Wij zijn geen meerderheid immers, en waar dat getalsmatig wel zo is, klopt er iets niet. De volgelingen van Jezus zijn altijd in de minderheid en overal.
En dat we de regering eren als door God ingesteld is ook iets wat zichtbaar wordt in het goede wat ze voor ons doen. Kijk maar nu met de Coronavirus. Kijk naar de zorgstaat, pensioenen, uitkeringen voor werklozen, justitie en politie in beschermen van de burgers, Godsdienstvrijheid etc.. Dat zijn toch goede dingen. Of had je liever gezien dat we "krijg de schyt aan Corona" feestjes houden en kerkdiensten in deze tijd gewoon voort zetten, met alle boetes tot gevolg?

Landen zat waar christenen tegen de overheid ingaan trouwens. Omdat daar geen Godsdienstvrijheid heerst.
Jezus is opvallend veel mooier dan het christendom. Met het christendom van de Romein Paulus heb ik niets. Rede is machteloos in het uitdrukken van liefde, en als Paulus 1 Korintiërs 13 niet had geschreven, zou ik hem zelfs hebben gehaat. Jezus maakte mensen met vleugels en Paulus maakte ze tot gehoorzame volgelingen. Zodra Jezus de draak van bijgeloof had verslagen, zette Paulus hem weer op z'n benen in de naam van Jezus.
En geef nu eens een antwoord op mijn vraag: wat kan de kleine kudde van Jezus nu doen?
De term kudde is alleszeggend: je acteert als een schaap. Word een mens.
Als je een ander volgt, zul je nooit jezelf vinden. (Krishnamurti)
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Gaitema schreef: 25 mar 2020, 23:57
En dat we de regering eren als door God ingesteld is ook iets wat zichtbaar wordt in het goede wat ze voor ons doen. Kijk maar nu met de Coronavirus. Kijk naar de zorgstaat, pensioenen, uitkeringen voor werklozen, justitie en politie in beschermen van de burgers, Godsdienstvrijheid etc.. Dat zijn toch goede dingen.
Dat is zo. Jij en ik hadden dan ook de euvele mazzel om dankzij onze NL geboorte al tot de 4% rijksten der aarde te behoren.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 7561
Lid geworden op: 07 nov 2019, 02:55
Man/Vrouw: V
Locatie: Hanoi

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Petra »

Gaitema schreef: 26 mar 2020, 00:11 Wat bedoel je met goed leeg zitten zijn en wakker worden uit de illusie? Heb ik totaal geen ervaring mee. als dat zo was, had ik de hoop op God wel laten varen, maar Hij heeft me altijd gegeven wat ik werkelijk nodig had. Nooit kwam ik geld of bezittingen te kort. Altijd werd voorzien in mijn eerste levensbehoeftes en er waren altijd de mensen om me heen, die er voor me waren door dik en dun.
Maar als je geen geloof hebt en je komt in de nood, waar is jouw houd vast dan?
Stel, een Tsunami spoelt half Nederland weg en je hebt niets meer, maar bent nog in leven. Waar is dan jouw houd vast?
Ik zie vooral een hoop verschillende systemen om de massa mak en in het gareel te houden met helaas een hoop onderdrukking tot gevolg.
Dat voor jou God een steun is heb ik begrepen. Ik denk ook dat het voor jou goed is. Maar dat goeie heb je in mijn ogen meer te danken aan de fijne gemeenschap/goeie mensen om je heen dan aan de God die je daarvoor bedankt.

Ik heb vooral geloof in mezelf en de mensen om me heen.
Er zijn mij wat te veel mensen op deze aardkloot in zeer erbarmelijke levensomstandigheden; ik neem er geen genoegen mee, een God die goed voor mij zou zijn terwijl de rest van wereld niet te vreten heeft.

Maar sja.. ik zie een jaloerse God die erg veel aanbidding en aandacht nodig heeft voor ie 'n keertje in beweging wil komen. Nou vind ik jaloezie sowieso al beklemmend, en dan denk ik.. zit maar steeds jaloers te zijn, boos te worden en straffen uit te delen.. er hebben gisteren miljoenen mensen met de paus samen gebeden vanwege corona... hoeveel aanbidders heb je nodig dan?
Het is je eigen schepping: STOP met het doorschuiven van je eigen verantwoordelijkheden naar je gebrekkige schepseltjes.
Maak geen valse beloften!
Houd op met jezelf verstoppen!
Neem je verantwoordelijkheid!
Geen woorden maar daden.. . dus kom maar 's op met dat paradijs. Worden we allemaal vast heeeeeel lief.
Voor een God met karakter ben ik zeker niet te beroerd om ook gezellig te aanbidden enzo.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 26 mar 2020, 00:47
Gaitema schreef: 25 mar 2020, 23:57
Mart schreef: 25 mar 2020, 09:28
Petra schreef: 25 mar 2020, 02:42
Mart schreef: 24 mar 2020, 09:39
Knok voor je rechten! Deze hufterigheid van de machtshebbers heeft wereldwijd enorme gevolgen -- ook politiek. De top 0,01 zit op de troon en krijgt alle weelde, terwijl de rest daaronder steeds meer met elkaar concurreert om de kruimeltjes. Natuurlijk worden we opgeroepen dit alles maar te accepteren. Er is niets meer over van ''De sterkste schouders, de zwaarste lasten''. En het ergste vind ik niet eens de verschrikkelijke armoede en de dagelijkse tienduizenden hongerdoden wereldwijd, maar dat het politieke middel om ons ertegen te verzetten ons is ontnomen.
Ja Mart, maar het enige wat je daarvoor hoeft te doen is lekker positief in het leven staan, lief kijken en op de juiste manier op je knieën liggen voor de juiste God die op alles Ja zegt.
Wie goed doet goed ontmoet, tenslotte.
Vooral goed doen, goed leeg zitten zijn, liefdevol trillen en ontwaken uit de illusie, omdat het allemaal niet werkelijk is.
Vergeef hen, heb ze lief en keer je andere wang nog maar 's een keertje.
Exact! Telkens maar lief zijn, je niet verzetten, de andere wang toekeren, blijven vergeven in bittere armoede en zelfs totaan de dood van zoveel medemensen, want onze machtige broeder is door God aangesteld voor ons aller bestwil.
Ik herken me hier niet in. Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag en wie zegt dat we niet er iets aan mogen doen?
We gebruiken echter geen geweld en vertrouwen op God, dat Hij voorziet, dat bedoeld Jezus met jouw andere wang toe keren. Verder roept Paulus ook op om te werken voor de kost en Salomo: "ga tot de mier gij luiaard."
En geef nu eens een antwoord op mijn vraag: wat kan de kleine kudde van Jezus nu doen tegen over een meerderheid van heidenen in deze wereld?
Wij zijn geen meerderheid immers, en waar dat getalsmatig wel zo is, klopt er iets niet. De volgelingen van Jezus zijn altijd in de minderheid en overal.
En dat we de regering eren als door God ingesteld is ook iets wat zichtbaar wordt in het goede wat ze voor ons doen. Kijk maar nu met de Coronavirus. Kijk naar de zorgstaat, pensioenen, uitkeringen voor werklozen, justitie en politie in beschermen van de burgers, Godsdienstvrijheid etc.. Dat zijn toch goede dingen. Of had je liever gezien dat we "krijg de schyt aan Corona" feestjes houden en kerkdiensten in deze tijd gewoon voort zetten, met alle boetes tot gevolg?

Landen zat waar christenen tegen de overheid ingaan trouwens. Omdat daar geen Godsdienstvrijheid heerst.
Jezus is opvallend veel mooier dan het christendom. Met het christendom van de Romein Paulus heb ik niets. Rede is machteloos in het uitdrukken van liefde, en als Paulus 1 Korintiërs 13 niet had geschreven, zou ik hem zelfs hebben gehaat. Jezus maakte mensen met vleugels en Paulus maakte ze tot gehoorzame volgelingen. Zodra Jezus de draak van bijgeloof had verslagen, zette Paulus hem weer op z'n benen in de naam van Jezus.
En geef nu eens een antwoord op mijn vraag: wat kan de kleine kudde van Jezus nu doen?
De term kudde is alleszeggend: je acteert als een schaap. Word een mens.
Het is wel duidelijk dat je geen antwoord hebt op mijn vraag. Ik kan dan ook niks met jouw verwijten en herken me er niet in. Je zegt maar wat.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Bidden en de Wet van Aantrekking

Bericht door Gaitema »

Petra schreef: 26 mar 2020, 03:20
Gaitema schreef: 25 mar 2020, 23:57
En dat we de regering eren als door God ingesteld is ook iets wat zichtbaar wordt in het goede wat ze voor ons doen. Kijk maar nu met de Coronavirus. Kijk naar de zorgstaat, pensioenen, uitkeringen voor werklozen, justitie en politie in beschermen van de burgers, Godsdienstvrijheid etc.. Dat zijn toch goede dingen.
Dat is zo. Jij en ik hadden dan ook de euvele mazzel om dankzij onze NL geboorte al tot de 4% rijksten der aarde te behoren.
Ja klopt. Daarom verwonderd mij het geloof ook van de Christenen in de tijd van de bijbel. Het leven was kort, ze werden zwaar vervolgd en vermoord om hun geloof en toch schreven ze over de overheid als door God ingesteld. Daar zit een bepaalde diepgang achter. Het verder kijken dan je neus lang is. Heel diep graven.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Plaats reactie