Alternatieve geneeswijzen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Special angel »

Wat vind jij van alternatieve geneeswijzen ? Gaat dat samen met je geloof of met de bijbel ? Wat zegt de bijbel erover ?
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Tin »

Special angel schreef:Wat vind jij van alternatieve geneeswijzen ? Gaat dat samen met je geloof of met de bijbel ? Wat zegt de bijbel erover ?
Waren in de tijd van de bijbel niet alle geneeswijzen geneeswijzen die we nu alternatieve geneeswijzen noemen? Van wat men tegenwoordig de reguliere geneeskunst noemt had men destijds nog weinig kaas gegeten om het maar zo te zeggen.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Special angel »

Reguliere geneeskunst is ook van alle tijden, net als alternatieven.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Peter68
Berichten: 155
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:14
Man/Vrouw: M
Locatie: Groningen

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Peter68 »

Special angel schreef:Reguliere geneeskunst is ook van alle tijden, net als alternatieven.
Waarom dan alleen een discussie over alternatieve geneeswijzen, de 'normale' geneeswijzen zijn misschien niet zo normaal als je denkt toch...?
Neem het leven niet te serieus, je brengt het er toch niet levend vanaf!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door callista »

Special angel schreef:Wat vind jij van alternatieve geneeswijzen ? Gaat dat samen met je geloof of met de bijbel ? Wat zegt de bijbel erover ?
misschien kun je wat duidelijker zijn waar je op doelt, want er zijn nogal wat alternatieve geneeswijzes.
althans wat er onder verstaan wordt.
magnetiseren, reiki, acupunctuur, homeopathie, fytotherapie, osteopathie,chiropraxie, hypnotherapie, reflexologie, bioresonantietherapie, ayurveda, reïncarnatie- of regressietherapie, touch for health.. etc..enzz......

de Bijbel zegt er niets over.
ook niet over wel of niet vaccineren...maar dit terzijde,
Gebruikersavatar
Tin
Beheerder
Berichten: 7379
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:20
Man/Vrouw: M
Locatie: Den Haag

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Tin »

Special angel schreef:Reguliere geneeskunst is ook van alle tijden, net als alternatieven.
Ach, alternatief is alternatief zolang het een alternatief is van dat wat regulier is, en zou men in bijbelse tijden geconfronteerd zijn van onze hedendaagse reguliere geneeskunst zou dit ongeloofelijk alternatief geweest zijn.
Sluit mij voor de rest bij Callista aan.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Zolderworm »

Ik denk dat we onderscheid moeten maken tussen alternatieve geneeswijzen waarbij er een gevoelsvermenging plaatsvindt tussen behandelaar en patiënt, zoals bijvoorbeeld magnetiseren, en geneeswijzen waarbij dat niet het geval is, zoals homeopathie. Ik heb aardig wat gevallen van gevoelsvermenging gezien, waarbij de patiënt emotioneel afhankelijk werd van de behandelaar. Of, ook niet goed, waarbij de behandelaar ongewild emotievelden van de patiënt overnam, inclusief een deel van zijn ziekte. Zulke geneeswijzen lijken mij niet goed.
Andere geneeswijzen, waarbij dat niet het geval is, kunnen volgens mij geen kwaad, afgezien van het feit dat sommige patiënten zich alleen maar in het alternatieve circuit laten behandelen en het reguliere circuit mijden. Dat is ook verkeerd. Zie het geval Millecam.
Only dead fish go with the flow
Okidoki

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Okidoki »

Special angel schreef:Wat vind jij van alternatieve geneeswijzen ?
Wat noem je alternatief?
Gaat dat samen met je geloof of met de bijbel ?
Licht er aan wat jij alternatief noemt.
Wat zegt de bijbel erover ?
In algemeenheid: niets.
We weten een en ander over "ogenzalf" en over ene Lucas die arts was.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door callista »

@Special angel
ik schreef eerder:
callista schreef:
Special angel schreef:Wat vind jij van alternatieve geneeswijzen ? Gaat dat samen met je geloof of met de bijbel ? Wat zegt de bijbel erover ?
misschien kun je wat duidelijker zijn waar je op doelt, want er zijn nogal wat alternatieve geneeswijzes.
althans wat er onder verstaan wordt.
magnetiseren, reiki, acupunctuur, homeopathie, fytotherapie, osteopathie,chiropraxie, hypnotherapie, reflexologie, bioresonantietherapie, ayurveda, reïncarnatie- of regressietherapie, touch for health.. etc..enzz......

de Bijbel zegt er niets over.
ook niet over wel of niet vaccineren...maar dit terzijde,
dus nogmaals: waar doel je precies op met je vraag, aangezien je ook vraagt of dat samen kan gaan met het geloof of met de Bijbel.
wat vind jezelf, m.a.w. heb jij hier ook een mening over?
Okidoki

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Okidoki »

Special angel schreef:Reguliere geneeskunst is ook van alle tijden, net als alternatieven.
Niet, de allopathie is pas eeuwen later ontwikkeld in de tijd dat de chemische werking van stoffen bekend werd (de bijwerkingen werden ovrigens niet genoemd, dat wilde de producent of ontdekker vast niet).
Genezing op basis van middelen direct uit de natuur heeft veel oudere papieren dan de chemische behandelingen (mishandelingen) die er zijn.
Geloof wat je wilt maar laten we het wel bij de feiten houden......
(Netjes gezegd: u praat uit de achterzijde van uw hals :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Okidoki op 07 jul 2013, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door HarryK »

Okidoki schreef:
Special angel schreef:Reguliere geneeskunst is ook van alle tijden, net als alternatieven.
Niet, de allopathie is pas eeuwen latr ontwikkeld in de tijd dat de chemische werking van stoffen bekend werd (de bijwerkingen werden ovrigens niet genoemd, dat wilde de producent of ontdekker vask niet).
Genezing op basis van middelen direct uit de natuur heeft veel oudere papieren dan de chemische behandelingen (mishandelingen) die er zijn.
Geloof wat je wilt maar laten we het wel bij de feiten houden......
(Netjes gezegd: u praat uit de achterzijde van uw hals :mrgreen: )
Misschien is het handig om eerst af te stemmen wat onder "regulier" en "alternatief" wordt verstaan,
aangezien ik de indruk heb dat okidoki daar wat anders onder verstaat dan Special angel.

Dus Special angel:
Kun je iets duidelijker zijn in de aanduiding wat je precies wilt bespreken?!

En okidoki:
Als ik "regulier" definieer als "algemeen aanvaard", dan is reguliere geneeskunst voortdurend 'in beweging'.
Maar volgens mij wordt momenteel onder "regulier" verstaan dat het ook "wetenschappelijk is aangetoond".
Dat heeft dan weinig meer te maken met een onderscheid tussen chemisch en natuurlijk.
En dan nog steeds is "regulier" iets wat aan wijziging onderhevig is.

(En ook al zeg je het 'netjes' en met mr green erachter, meningen over waar de woorden wegkomen helpen een gesprek niet verder.)
Psalm 1:1
Okidoki

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Okidoki »

Er is al in door anderen gevraagd wat zij alternatief wenst te noemen.
De rest volgt via pb naar harryk.
Het is wonderbaarlijk dat er geen vragen gesteld mogen worden aan de ts, dat de ts zelf geen antwoorden hoeft te geven etc. Etc.
Laat de ts eerst maar met een definitie komen ( of de theorie van sir Edward Bach lezen) voor we verder gaan.
Ik ben benieuwd.

Ps: in lb is de vraag algemeen, wat bedoelt de ts met geloof in dit opzicht?
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door callista »

Okidoki schreef:Er is al in door anderen gevraagd wat zij alternatief wenst te noemen.
De rest volgt via pb naar harryk.
Het is wonderbaarlijk dat er geen vragen gesteld mogen worden aan de ts, dat de ts zelf geen antwoorden hoeft te geven etc. Etc.
Laat de ts eerst maar met een definitie komen ( of de theorie van sir Edward Bach lezen) voor we verder gaan.
Ik ben benieuwd.

Ps: in lb is de vraag algemeen, wat bedoelt de ts met geloof in dit opzicht?
wat is dat toch altijd...dat gezever over pb's.....dat getuut achter de schermen.... :roll: bij het minste of geringste.
ja, de vraag is algemeen, dus iedereen kan reageren, christen of heiden en alles wat daar tussen in zit.
zo krijg je een discussie hèe?

ik ga ervan uit dat de TS het niet over de Islam heeft qua geloof of over het Boeddhisme, aangezien ze heeft te kennen gegeven dat ze een christen is.
dus zo moeilijk lijkt me het niet. :smile:

ze heeft al een aantal antwoorden gegeven, dus misschien moeten we wat meer geduld hebben... ;)
wat een schone zaak is....... :geek:
Okidoki

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Okidoki »

Nee Callista, in LB is de islam ook geloof, snap je
Edward Bach heeft veel geschreven over homeopathie en natuurgenezing. Maar wel duidelijk vanuit de Bijbel.
Zoek eens op"THE twelve healers"


Ps: iPhone typen is niet mijn krachtveld :)
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door callista »

Okidoki schreef:Nee Callista, in LB is de islam ook geloof, snap je
Edward Bach heeft veel geschreven over homeopathie en natuurgenezing. Maar wel duidelijk vanuit de Bijbel.
Zoek eens op"THE twelve healers"

nee, ik ben te dom om voor de duvel te dansen....nou goed?
jij maakt problemen waar ze niet zijn Okidoki en staat zo een leerzame en nuttige discussie in de weg....... :(
go with the flow....er zijn hier trouwens [tot nog toe] geen moslims of boeddhisten, maar die opmerking van mij slaat ook nergens op.
ook zij zouden hier trouwens een nuttige bijdrage kunnen leveren...net zoals ieder ander....

edit...je haalt Edward Bach aan..[nooit van de beste man gehoord] , maar daar zou je b.v. hier ook wat over kunnen vertellen - vanuit zijn bijbelse visie bezien.
dan geef je ook meteen gehoor aan de vraag van de TS. :D
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Gaitema »

Alternatieve geneeswijzen. Als mensen door kruiden opgepept worden, dan lijkt het me okee.
Als de geestenwereld erbij betrokken wordt om te genezen (zoals bij Jomanda en Char), dan niet.
Als Jezus het doet, dan wel, want al het goede komt van God die al het leven geeft.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Special angel »

In Nederland is er een duidelijke scheiding tussen reguliere geneeskunde en alternatieve geneeskunde.

Bij reguliere geneeskunde volg je een opleiding aan een universiteit, haal je een diploma, en mag je jezelf arts noemen( van de wet.).
Een reguliere arts maakt gebruik van therapieën geneesmiddelen behandelingen waarvoor wetenschappelijk bewijs is.

Bij Alternatieve geneeswijzen heeft de behandelaar geen diploma en is geen arts. Onder alternatieve geneeswijzen vallen alle therapieën geneesmiddelen en behandelingen waarvoor geen wetenschappelijk bewijs is.

Voorbeelden van alternatieven :
Homeopathie
Chiropraxie
Manuele therapie
Antroposofie
Osteopathie
Acupunctuur
Drukpuntenmassage
Voetreflexmassage
Fytotherapie
Magnetiseur
Hypnotiseur
Beroepen die niet als medisch beroep erkend zijn in Nederland
Paranormale geneeswijzen
Natuur geneeskunde
Helderziend
Helder voelend
Helderhorend
Magnetisme
Waarzeggerij
Astrologie
Horoscopen
Numerologie
Speelkaarten
Tarot
Theeblaadjes
Koffiedik
Glazenbol
Over vuur lopen
Sjakkaa met Emile ratelband
Zout over je schouder gooien
Water gebruiken in rituelen
Handlezen
Hand Lijnen
Sterren vragen
Fortune cookies
Religieuze voorwerpen omdoen, bv kruisje, ank, stenen om je nek dragen, andere magische voorwerpen gebruiken
Boeddha beelden
Overige beelden of voorwerpen in je huis en tuin neerzetten
Bioregulator
Medium zoals char Derek Ogilvie char e.v.à.
Waarzeggerij
Cold reading
Hot reading

De meeste alternatieven komen uit China, oosterse landen, en oosterse geneeskunde en
boeddisme en hindoeïsme, andere godsdiensten buiten het christendom.

De bijbel zegt wel degelijk iets over deze alternatieven.
Onder andere

Leviticus 19
Deuteronomium 18

Spreken er over en ook in het NT zijn er wel teksten te vinden.

De bijbel is duidelijk in haar mening: Heb God lief boven alles en uw naaste als uzelf. Dat zijn de belangrijkste geboden.
En ook :
Geef God de eer voor wat Hij doet en voor wie Hij is. Hij duld geen andere goden naast Hem. Hij is
een jaloers God. Hij alleen wil God zijn in je leven. Alles wat jou daar van afleid is zonde ,
occult, verkeerd, afgoderij.

In andere religies draait het altijd om het Ik, het EGO, God zoeken in jezelf, jezelf eren, jezelf verhogen ipv God. Jij zit op de troon van je hart, jij wilt de touwtjes in handen hebben, jij wilt eigen baas zijn, eigen wil eigen keuzes maken,

Alternatieve geneeswijzen en paranormale geneeswijzen, paranormale manifestaties, beelden, voorwerpen in je huis etc, zijn vaak de reden dat mensen God niet kunnen ervaren ,horen, zien, merken ,voelen ,geloven , vertrouwen, en waarom de bijbel hen niets zegt of doet.

Vaak als mensen breken met alternatieven ( zie bovenstaande lijst) komen ze in contact met God, met zichzelf, met de ander, komen ze tot hun doel, worden ze gered en genezen door God. Krijgen ze voorspoed ipv vloek over hun leven. ( deuteronomium 28 ).
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door callista »

Special angel schreef:In Nederland is er een duidelijke scheiding tussen reguliere geneeskunde en alternatieve geneeskunde.

De meeste alternatieven komen uit China, oosterse landen, en oosterse geneeskunde en
boeddisme en hindoeïsme, andere godsdiensten buiten het christendom.

De bijbel zegt wel degelijk iets over deze alternatieven.
Onder andere

Leviticus 19
Deuteronomium 18
ik zeg maar zo: de wijzen kwamen uit het Oosten....
dat waren n.l. magiers.... :D

verder vind ik het een ietwat vreemde lijst...waarbij alles onder één noemer wordt geplaatst.
en ook nog als zijnde occult of afgoderij.....dat zie ik echt niet in.
en al helemaal niet dat dat een vloek over je leven zou brengen.
maar ja....... :roll:

er staat o.a. helderziendheid en helder voelenheid en helder horendheid bij....dat zijn op zich geen geneeswijzen, maar eigenschappen of gaven, die sommige mensen van nature hebben.
Okidoki

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Okidoki »

Special angel schreef: De bijbel zegt wel degelijk iets over deze alternatieven.
Onder andere

Leviticus 19
waar dan in lev 19?
Special angel schreef:
Deuteronomium 18

deut 18 spreekt niet over genezers maar over mensen die waarzeggerij bezigen etc.
Verwar je hier niet e.e.a.?
Waarzeggerij is totaal wat anders dan natuurgenezing.
Natuurgenezing ondersteunt de genezing vanuit de natuur.
HarryK
Berichten: 1994
Lid geworden op: 03 mar 2013, 19:39
Man/Vrouw: M

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door HarryK »

Special angel schreef:In Nederland is er een duidelijke scheiding tussen reguliere geneeskunde en alternatieve geneeskunde.

Bij reguliere geneeskunde volg je een opleiding aan een universiteit, haal je een diploma, en mag je jezelf arts noemen( van de wet.).
Een reguliere arts maakt gebruik van therapieën geneesmiddelen behandelingen waarvoor wetenschappelijk bewijs is.

Bij Alternatieve geneeswijzen heeft de behandelaar geen diploma en is geen arts. Onder alternatieve geneeswijzen vallen alle therapieën geneesmiddelen en behandelingen waarvoor geen wetenschappelijk bewijs is.

Voorbeelden van alternatieven :
...
Kleine correctie:
Ook bij 'alternatieve genezers' zitten mensen met een diploma, zelfs een medische opleiding.

Wat betreft de bijbelteksten:
Leviticus 19
:26 - Laat je niet in met waarzeggerij en wolkenschouwerij.
:31 - Raadpleeg geen geesten en schimmen van doden.

Deuteronomium 18
:10-11 - Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers, wichelaars, tovenaars, bezweerders, en voor hen die geesten raadplegen of doden oproepen.
Ik ben het in deze wel enigszins met okidoki eens dat je nu wel erg kort door de bocht gaat.
Je gooit nu alles (van je inlaten met de geestenwereld tot het gebruik van kennis van de natuur) op één hoop,
en dat is niet terecht.

En als het gaat om een mogelijk onterecht vertrouwen in die alternatieven die mogelijk zelfs tussen jou en God in kunnen staan:
Dat geldt voor alles: ook voor reguliere geneeswijze.
Psalm 1:1
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Special angel »

Herstel. Even iets rechtzetten.

Natuurlijk komen er in de natuur planten voor die zeker een positieve werking kunnen hebben op de mens.

Soms worden die op een juiste wijze gebruikt, soms ook niet.

Het is zaak daar op een wijze en verantwoorde en gezonde manier mee om te gaan.

De natuur brengt ook opwekkende en drogerende planten voort. Daar zou ik uiterst voorzichtig mee zijn. Ook planten kunnen verslavend werken.

En mocht iemand al gebruik maken van een middel : niet alle middelen werken goed samen met
andere middelen. Het gevaar van bijwerkingen en contra indicatie liggen op de loer.
Wat voor de een prima werkt is voor de ander af te raden.

Helaas zijn er in nl nog weinig huisartsen die verstand van planten hebben.

Daar zou ik wel een voorstander van zijn.
Misschien komt dat nog in de toekomst?
Het zou ook een stuk goedkoper zijn want ik ben veel geld kwijt aan medicatie elk jaar en m'n tuin is een hectare groot dus daar zou ik alle planten wel in willen verbouwen.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Okidoki

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Okidoki »

Special angel schreef:Herstel. Even iets rechtzetten.

Natuurlijk komen er in de natuur planten voor die zeker een positieve werking kunnen hebben op de mens.
inderdaad. Ik werk er al enkele decennia mee :)

Soms worden die op een juiste wijze gebruikt, soms ook niet.
Wat is dan (binnen LB) de "juiste wijze"?

Het is zaak daar op een wijze en verantwoorde en gezonde manier mee om te gaan.
het is zaak om met alles verantwoord om te gaan lijkt mij. Je kunt een mes gebruiken om brood te snijden maar ook om je naaste te vermoorden :roll:

De natuur brengt ook opwekkende en drogerende planten voort. Daar zou ik uiterst voorzichtig mee zijn. Ook planten kunnen verslavend werken.
Klopt wederom. Het is bekend van theebladeren en koffiebonen dat ze verslavend werken. Toch hebben ook zij een goede werking in zich. Migraine is te bestrijden met koffie-extract. Al eeuwen bekend in de natuurgenezing maar tot op heden niet erkend binnen de allopathie omdat er niet te bewijzen is HOE het werkt.

En mocht iemand al gebruik maken van een middel : niet alle middelen werken goed samen met
andere middelen. Het gevaar van bijwerkingen en contra indicatie liggen op de loer.
Wat voor de een prima werkt is voor de ander af te raden.
dat geldt minimaal ook voor de allopathie. Een goede natuurgenezer zal nooit beweren dat de behandeling van een arts onzinnig is.
Het komt wel voor ( zoals we zagen in de casus "Millecam") maar het is in de regel zo dat natuurgenezers complementair werken (dus: aanvullend en ondersteunend op). Ik kan je daar vanuit mijn praktijk van alles over vertellen maar dat moet via PB en NIET hier.
Helaas zijn er in nl nog weinig huisartsen die verstand van planten hebben.

Daar zou ik wel een voorstander van zijn.
Misschien komt dat nog in de toekomst?
Het zou ook een stuk goedkoper zijn want ik ben veel geld kwijt aan medicatie elk jaar en m'n tuin is een hectare groot dus daar zou ik alle planten wel in willen verbouwen.
Je kunt prima in je tuin van alles planten om je gestel te versterken.
Maar dat is hier niet het onderwerp.
Mocht je daar meer over willen weten zoek eens op bach bloesems en er gaat een wereld voor je open.
Ik werk al tientallen jaren daarin en zie dat mensen gezegend worden daardoor.
Huisartsen zijn een bijzonder volk is mijn ervaring: ze staan in de lijn van de allopathie. Ik heb een huisarts die beide vormen herkent en erkent gelukkig.
Laten we eerlijk zijn: als persoon a zijn hoofdpijn over gaat omdat hij denkt dat paracetamol werkt en persoon b zijn hoofdpijn gaat over omdat hij denkt dat jenever werkt hebben we in beide gevallen een passende oplossing ;)
Gaitema
Berichten: 13422
Lid geworden op: 07 mar 2013, 09:21
Man/Vrouw: M
Locatie: Ede

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Gaitema »

Special angel schreef: In andere religies draait het altijd om het Ik, het EGO, God zoeken in jezelf, jezelf eren, jezelf verhogen ipv God. Jij zit op de troon van je hart, jij wilt de touwtjes in handen hebben, jij wilt eigen baas zijn, eigen wil eigen keuzes maken,
Ik geloof zelf dat God ook buiten het christendom (zoals bij de barmhartige Samaritanen) aan het werk is.
Ik merk het bij vooral moslims op mijn werk. Een collega hielp me van harte, omdat hij mij wat gunde. Het betrof een Islamitische turk.
Een andere collega was zeer actief met goederen verzamelen voor Afrika. Het betrof een Moslim uit Togo.
Ghandi gunde vrede in de wereld en had oog voor de wereld om hem heen.

Daarbij is gebedsgenezing ook een vorm van alternatieve genezing natuurlijk en Jezus deed dat. Christenen vandaag ook.
Nou ja, God door hen.
Ook zo iets is het bevrijdingspastoraat of exorcisme. Jezus is een alternatieve geneesheer.
De duivel doet hem na, dat maakt het zo vervelend. Vergelijk het met de tovenaars van Egypte en Mozus met de slang die de slangen van hen op aten.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Special angel »

De collega , de moslim de man uit Togo, ghandi, dat hoeft toch niets met god te maken te hebben? Misschien zijn dat gewoon aardige of humane of lieve mensen. Dat kan toch ook zonder god?
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!
Special angel
Berichten: 1414
Lid geworden op: 02 jul 2013, 23:22
Man/Vrouw: V
Locatie: friesland

Re: Alternatieve geneeswijzen

Bericht door Special angel »

De stok die slang werd en weer stok , van Mozes, is geen alternatievevgeneeswijze. het was een voorbeeld van Gods macht om de farao in Egypte een lesje te leren. god was en is bij zijn uitverkoren volk.
Mijn Jezus houdt gewoon van jou zoals je bent! Kies dan wie gij dienen zult! Jezus maakt je vrij!