Erfzonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

peda schreef:
Alpha schreef:Ik weet dat de gehele bijbel door God is geïnspireerd.


Voor mij is de bijbel redelijk duidelijk, vandaar dat ik ook niet twijfel.


De Bijbelse canon was al bekend en aanvaard, voordat mensen die samenstelden.

Na Jezus, aan Johannes gedicteerde openbaring, is er geen directe bemoeienis van Godswege geweest.
Hallo Alpha,

Uit jouw citaten blijkt duidelijk dat jij de Dictaat leer aanhoudt. God heeft woord voor woord de Bijbelverzen geDicteerd en niet alleen aan Johannes. God heeft de mensen die de canon in vrijheid meenden vast te stellen zodanig beinvloed dat deze precies de juiste geschriften in de Bijbel opnamen ( eigen menselijke wil buiten werking ). Mijn vermoedens zijn geheel anders, dat is ook een der redenen dat ik de Wtg niet als leidraad neem in het leven. Te weinig eigen vrije wil en teveel volledig luisteren naar opdrachten van anderen.
Juist. Maar een gesprek met religieuzen heeft geen zin. Het lijkt the Borg wel.

Afbeelding
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door peda »

Anja schreef:
Juist. Maar een gesprek met religieuzen heeft geen zin. Het lijkt the Borg wel.

Afbeelding
Hallo Anja,

Startrek heeft mij altijd zeer geboeid. Ook de vondst van de Borg, de cyborgs die de versmelting van een organisme en een cybernetisch systeem weerspiegelden. De Borgwereld bestond uit machinewezens zonder eigen vrije wil en zonder zelfstandig bewustzijn. Het gehele Borgcollectief was verbonden met een centraal "' bewustzijn "', dat als leiding fungeerde. Dat centraal bewustzijn heeft wel iets van het morfogenetische/akasha veld, zij het dan dat de mens wel beschikt over een vrije wil. Vrije wil of schijnvrije wil, daarover is het laatste woord ook nog niet gezegd. De orthodoxie kiest voor vrije wil, omdat anders de Zondeval ( het topic ) in verdrukking komt. Ik zie niet zoveel in het zondeval verhaal en ben dus ook vrijer om mijn gedachten te laten wandelen. Maar het Borgcollectief vind ik een verschrikkelijke gedachte, hoewel de Borgs zelf niet weten wat zij missen.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

peda schreef:
Anja schreef:
Juist. Maar een gesprek met religieuzen heeft geen zin. Het lijkt the Borg wel.

Afbeelding
Hallo Anja,

Startrek heeft mij altijd zeer geboeid. Ook de vondst van de Borg, de cyborgs die de versmelting van een organisme en een cybernetisch systeem weerspiegelden. De Borgwereld bestond uit machinewezens zonder eigen vrije wil en zonder zelfstandig bewustzijn. Het gehele Borgcollectief was verbonden met een centraal "' bewustzijn "', dat als leiding fungeerde. Dat centraal bewustzijn heeft wel iets van het morfogenetische/akasha veld, zij het dan dat de mens wel beschikt over een vrije wil.
Dank Peda. Op die manier had ik het nog niet bekeken. Mee eens.
Peda schreef:Vrije wil of schijnvrije wil, daarover is het laatste woord ook nog niet gezegd.
De orthodoxie kiest voor vrije wil, omdat anders de Zondeval ( het topic ) in verdrukking komt. Ik zie niet zoveel in het zondeval verhaal en ben dus ook vrijer om mijn gedachten te laten wandelen. Maar het Borgcollectief vind ik een verschrikkelijke gedachte, hoewel de Borgs zelf niet weten wat zij missen.
Ik snap het en ben het helemaal met je eens in dezen.

Bedankt voor jouw bericht :flower1: .
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Anja schreef:Afschuwelijk en verwerpelijk.

Jullie leer en jullie wetten lijken voor jullie misschien te gelden, maar áchter de zichtbare ordening in de wereld laten Gods Wetten zich gelden als universele, vaak onbegrepen, wetmatigheden. En dáár verwijzen de tien geboden ook naar. Jullie gezalfden boven de wet? Nou dan geen grondwet meer voor jullie gezalfden en hun volgelingen.
Beste Anja,

Het is geen Jg leer, maar Bijbelse leer.

Geen mens staat boven de wet, zelfs jij niet, alhoewel je jezelf daar boven schijnt te plaatsen.

Kijk eens wat er in de eerste eeuw gebeurde?

Joh 15:
17  Die dingen gebied ik jullie zodat jullie van elkaar houden.
18  Als de wereld jullie haat, bedenk dan dat ze mij eerder heeft gehaat dan jullie.
19  Als jullie een deel van de wereld zouden zijn, zou de wereld aan jullie gehecht zijn als iets van haarzelf.
Omdat jullie geen deel van de wereld zijn maar ik jullie uit de wereld heb uitgekozen, daarom haat de wereld jullie.
20  Denk aan wat ik tegen jullie heb gezegd: een slaaf staat niet boven zijn meester.
Als ze mij hebben vervolgd, zullen ze ook jullie vervolgen.
Als ze zich aan mijn woord houden, zullen ze zich ook aan dat van jullie houden.
21  Maar ze zullen jullie al die dingen aandoen vanwege mijn naam, omdat ze degene die mij heeft gestuurd [JHWH] niet kennen. NWV 2017

De Joodse leiders hitsten mensen op tegen Jezus en zijn volgelingen.
Dat is ook in Rusland gebeurd tegen Jg.
Daarvoor hebben de Russen hun wet moeten aanpassen.
De andere religies, behalve de Russische orthodoxe kerk, zijn nu bang omdat zij mogelijk de volgende zijn.
Ook zij wijken af van de ROK leer.

In de Nederlandse grondwet is de vrijheid van mening en geloof verankerd.
In Nederland is het aanzetten tot haat en opruiing tegen een bepaalde groep strafbaar.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Alpha schreef:
Anja schreef:Afschuwelijk en verwerpelijk.

Jullie leer en jullie wetten lijken voor jullie misschien te gelden, maar áchter de zichtbare ordening in de wereld laten Gods Wetten zich gelden als universele, vaak onbegrepen, wetmatigheden. En dáár verwijzen de tien geboden ook naar. Jullie gezalfden boven de wet? Nou dan geen grondwet meer voor jullie gezalfden en hun volgelingen.
Beste Anja,

Het is geen Jg leer, maar Bijbelse leer.
Jij denkt "er is wat tijd overheengegaan, nu heeft ze vast niet in de gaten dat ik selectief quote, de zaken omdraai en het bericht uit de context haal"? Dit staat er:
Anja schreef:
Alpha schreef:
callista schreef:
Alpha schreef:
callista schreef:@Alpha
Je maakt het al langer hoe erger met je en -drang ; wat niet thuishoort hier.
Dat is je ook gezegd....
Niet gelezen?

Het loopt ondertussen de spuigaten uit.... :x
Werkelijk tenenkrommend....steeds dezelfde inhoudsloze riedels.... :w
Het is bekend, dat je het Bijbelse goede nieuws niet kan verdragen en dat je dat als inhoudsloze riedels wenst te zien.
Evangelisatiegedrag?
Welnee, ik wil en kan geen "leden" werven.
Dit is niet de plek om te gaan leuren met het zg. "goede nieuws".....of wat jij als goed nieuws en als enige waarheid ziet en dat uitentreuren herhaalt, waar dan ook.
Onderhand zum kotzen.
Beste Callista,

Zoals je weet zijn Jg in Rusland als extremistisch veroordeeld.
Men heeft daar de grondwet voor Jg buiten werking gesteld,
Afschuwelijk en verwerpelijk. Maar óók: dat heet nou karma. Gerechtigheid. Jullie zogenaamde gezalfden stellen zich boven de wet, als eigen rechters over mensen op en verbieden hen in voorkomende gevallen politie en justitie in te schakelen als er binnen hun gemeente misdaden zijn gepleegd, zoals bijvoorbeeld sexueel kindermisbruik. Dus nou....nu geldt de grondwet niet meer voor hen, die zichzelf er buiten plaatsten. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon het wtg verlaten.

Jullie leer en jullie wetten lijken voor jullie misschien te gelden, maar áchter de zichtbare ordening in de wereld laten Gods Wetten zich gelden als universele, vaak onbegrepen, wetmatigheden. En dáár verwijzen de tien geboden ook naar. Jullie gezalfden boven de wet? Nou dan geen grondwet meer voor jullie gezalfden en hun volgelingen.
Mijn vader zei vroeger al "religie is opium voor het volk". Nou, dat is dan nu op mijn 46e ook voor mij wel totaal bewezen. :roll: Men is dusdanig bedwelmd en geindoctrineerd dat men niet meer zelf kan denken. Men kan alleen nog na-denken wat er is voor-gedacht en doet en accepteert klakkeloos wat zogenaamde "gezalfden" doen en zeggen
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
ZENODotus
Berichten: 329
Lid geworden op: 11 dec 2014, 20:27
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door ZENODotus »

Alpha schreef:
callista schreef:
Alpha schreef:
callista schreef:@Alpha
Je maakt het al langer hoe erger met je en -drang ; wat niet thuishoort hier.
Dat is je ook gezegd....
Niet gelezen?

Het loopt ondertussen de spuigaten uit.... :x
Werkelijk tenenkrommend....steeds dezelfde inhoudsloze riedels.... :w
Het is bekend, dat je het Bijbelse goede nieuws niet kan verdragen en dat je dat als inhoudsloze riedels wenst te zien.
Evangelisatiegedrag?
Welnee, ik wil en kan geen "leden" werven.
Dit is niet de plek om te gaan leuren met het zg. "goede nieuws".....of wat jij als goed nieuws en als enige waarheid ziet en dat uitentreuren herhaalt, waar dan ook.
Onderhand zum kotzen.
Beste Callista,

Zoals je weet zijn Jg in Rusland als extremistisch veroordeeld.
Men heeft daar de grondwet voor Jg buiten werking gesteld, door hen de vrijheid van meningsuiting en geloof te ontzeggen.
De truuk die men o.a. uithaalt is te beweren dat Jg gezegd zouden hebben, dat zij de enige ware religie zijn, dat zij als enige de waarheid zouden hebben.

Op de achtergrond is echter de Russische orthodoxe kerk actief, die zich kennelijk bedreigd voelt.

Men beweert dat Bijbelse lectuur extremistisch zou zijn, w.o. een kinderbijbel.
Het is lectuur, die aan de hand van de Bijbel laat zien, dat bepaalde populaire leringen en overleveringen niet uit de Bijbel afkomstig zijn.
Zoals gebruikelijk zijn die altijd degelijk onderbouwd.

Hoe ging men dan daar te werk?
Men brak `s nachts in, in een koninkrijkszaal in en legde daar geschriften neer, die aan moesten tonen hoe extremistisch Jg wel waren.
Heel toevallig kwam de volgende dag een justitiële inval, waar men "bewijzen" vond.

Uiteraard werd dat tijdens de rechtszitting gedocumenteerd aangetoond, maar die bewijzen werden niet toegelaten.
Omdat de EHRM de Russen al meerdere malen voor schending van de mensenrechten veroordeeld hebben, heeft men een wet in elkaar gekwanseld om die uitspraken te kunnen negeren.

Eigenlijk is er sinds het leuren van Jezus en zijn discipelen met het goede nieuws, maar weinig veranderd.
Zucht... Dat eeuwige manicheïsme toch hé... In de wereld wordt 1 op 11 christenen vervolgd, en ik bedoel dan niet dat ze veroordeeld worden door een rechtbank als extremistisch maar dat ze letterlijk een kopje kleiner worden gemaakt als ze voor hun geloof uitkomen.
JG doen altijd als het uitverkoren volk en alsof ze de enige zijn die miserie en tegenstand hebben gekend of kennen... Gezien het bovenstaande is niets minder waar natuurlijk. Soms meten JG trouwens met twee maten, kijk b.v. naar wat er in de jaren '70 in Mexico gebeurde.
Ze worden extremistisch betiteld in Rusland, en ik ken genoeg ex-JG die het met de uitspraak van de rechtbank eens zijn in deze kwestie... Jullie hebben jullie mond vol van verdraagzaamheid, maar ik vind de JG één van de minst verdraagzame christelijke religies.
ZENODotus
Berichten: 329
Lid geworden op: 11 dec 2014, 20:27
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door ZENODotus »

.
Laatst gewijzigd door ZENODotus op 06 jun 2017, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Erfzonde

Bericht door Biker »

ZENODotus schreef: Ze worden extremistisch betiteld in Rusland, en ik ken genoeg ex-JG die het met de uitspraak van de rechtbank eens zijn in deze kwestie... Jullie hebben jullie mond vol van verdraagzaamheid, maar ik vind de JG één van de minst verdraagzame christelijke religies.
Nee dan de gereformeerden met hun zondag obsessie en abortus en euthanasie stokpaardjes. De JG bemoeien zich juist helemaal niet zo met de wereld. Heel bijbels, want Paulus leert dat je je eigen gemeente zuiver moet houden, de wereld oordeelt God wel, dat is niet de taak van een christen.
Gebruikersavatar
Zolderworm
Berichten: 20841
Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:26
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Zolderworm »

Biker schreef:
ZENODotus schreef: Ze worden extremistisch betiteld in Rusland, en ik ken genoeg ex-JG die het met de uitspraak van de rechtbank eens zijn in deze kwestie... Jullie hebben jullie mond vol van verdraagzaamheid, maar ik vind de JG één van de minst verdraagzame christelijke religies.
Nee dan de gereformeerden met hun zondag obsessie en abortus en euthanasie stokpaardjes. De JG bemoeien zich juist helemaal niet zo met de wereld. Heel bijbels, want Paulus leert dat je je eigen gemeente zuiver moet houden, de wereld oordeelt God wel, dat is niet de taak van een christen.
Er is wel degelijk een verschil tussen de gereformeerden en de JG's. De eersten kunnen nog een beetje luisteren, de laatsten helemaal niet (enkelen uitgezonderd).
Only dead fish go with the flow
Biker
Berichten: 3086
Lid geworden op: 17 jan 2015, 09:00
Man/Vrouw: M
Locatie: kl597

Re: Erfzonde

Bericht door Biker »

Zolderworm schreef:
Biker schreef:
ZENODotus schreef: Ze worden extremistisch betiteld in Rusland, en ik ken genoeg ex-JG die het met de uitspraak van de rechtbank eens zijn in deze kwestie... Jullie hebben jullie mond vol van verdraagzaamheid, maar ik vind de JG één van de minst verdraagzame christelijke religies.
Nee dan de gereformeerden met hun zondag obsessie en abortus en euthanasie stokpaardjes. De JG bemoeien zich juist helemaal niet zo met de wereld. Heel bijbels, want Paulus leert dat je je eigen gemeente zuiver moet houden, de wereld oordeelt God wel, dat is niet de taak van een christen.
Er is wel degelijk een verschil tussen de gereformeerden en de JG's. De eersten kunnen nog een beetje luisteren, de laatsten helemaal niet (enkelen uitgezonderd).
Je praat weer onzin. JG hebben nooit anderen vervolgd, laten verbranden, verbannen , verboden te preken, het land uitgejaagd, de zondag of kinderdoop opgelegd.Of zich sterk gemaakt om over anderen te heersen zoals de gereformeerden dat al eeuwen plegen te doen, en nog steeds.
ZENODotus
Berichten: 329
Lid geworden op: 11 dec 2014, 20:27
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door ZENODotus »

Biker schreef:
Zolderworm schreef:
Biker schreef:
ZENODotus schreef: Ze worden extremistisch betiteld in Rusland, en ik ken genoeg ex-JG die het met de uitspraak van de rechtbank eens zijn in deze kwestie... Jullie hebben jullie mond vol van verdraagzaamheid, maar ik vind de JG één van de minst verdraagzame christelijke religies.
Nee dan de gereformeerden met hun zondag obsessie en abortus en euthanasie stokpaardjes. De JG bemoeien zich juist helemaal niet zo met de wereld. Heel bijbels, want Paulus leert dat je je eigen gemeente zuiver moet houden, de wereld oordeelt God wel, dat is niet de taak van een christen.
Er is wel degelijk een verschil tussen de gereformeerden en de JG's. De eersten kunnen nog een beetje luisteren, de laatsten helemaal niet (enkelen uitgezonderd).
Je praat weer onzin. JG hebben nooit anderen vervolgd, laten verbranden, verbannen , verboden te preken, het land uitgejaagd, de zondag of kinderdoop opgelegd.Of zich sterk gemaakt om over anderen te heersen zoals de gereformeerden dat al eeuwen plegen te doen, en nog steeds.
Dat maakt hen natuurlijk helemaal niet verdraagzamer... Dat is ook niet de reden waarom ze als extremistisch worden weggezet... Wel even weten waarover je praat natuurlijk.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Anja schreef:Jij denkt "er is wat tijd overheengegaan, nu heeft ze vast niet in de gaten dat ik selectief quote, de zaken omdraai en het bericht uit de context haal"?

Mijn vader zei vroeger al "religie is opium voor het volk". Nou, dat is dan nu op mijn 46e ook voor mij wel totaal bewezen. :roll: Men is dusdanig bedwelmd en geindoctrineerd dat men niet meer zelf kan denken. Men kan alleen nog na-denken wat er is voor-gedacht en doet en accepteert klakkeloos wat zogenaamde "gezalfden" doen en zeggen
Welnee, ik dicht mensen geen kwade bedoelingen toe.

Ik denk dat je zelf sterk met een vooroordeel bent "bedwelmd".
Ik tegenstelling tot jou praat ik nooit klakkeloos mensen na.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door callista »

Alpha schreef:
Ik denk dat je zelf sterk met een vooroordeel bent "bedwelmd".
Ik tegenstelling tot jou praat ik nooit klakkeloos mensen na.
:lol:
De grap van de dag... :clown:
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Alpha schreef:
Anja schreef:Jij denkt "er is wat tijd overheengegaan, nu heeft ze vast niet in de gaten dat ik selectief quote, de zaken omdraai en het bericht uit de context haal"?

Mijn vader zei vroeger al "religie is opium voor het volk". Nou, dat is dan nu op mijn 46e ook voor mij wel totaal bewezen. :roll: Men is dusdanig bedwelmd en geindoctrineerd dat men niet meer zelf kan denken. Men kan alleen nog na-denken wat er is voor-gedacht en doet en accepteert klakkeloos wat zogenaamde "gezalfden" doen en zeggen
Welnee, ik dicht mensen geen kwade bedoelingen toe.

Ik denk dat je zelf sterk met een vooroordeel bent "bedwelmd".
Ik tegenstelling tot jou praat ik nooit klakkeloos mensen na.
Tsja Alpha, wat moet een mens nou nog zeggen op zulke inhoudsloze domme geindoctrineerde machinaties. Een mens kan net zo goed tegen een langspeelplaat die in een groef is blijven hangen aanl*llen.

Het is mij nu in elk geval duidelijk waarom het hele domein van religie aan haar einde is gekomen, waarvoor dank. Sterkte met alles.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Alpha »

Anja schreef:
Alpha schreef:
Anja schreef:Jij denkt "er is wat tijd overheengegaan, nu heeft ze vast niet in de gaten dat ik selectief quote, de zaken omdraai en het bericht uit de context haal"?

Mijn vader zei vroeger al "religie is opium voor het volk". Nou, dat is dan nu op mijn 46e ook voor mij wel totaal bewezen. :roll: Men is dusdanig bedwelmd en geindoctrineerd dat men niet meer zelf kan denken. Men kan alleen nog na-denken wat er is voor-gedacht en doet en accepteert klakkeloos wat zogenaamde "gezalfden" doen en zeggen
Welnee, ik dicht mensen geen kwade bedoelingen toe.

Ik denk dat je zelf sterk met een vooroordeel bent "bedwelmd".
Ik tegenstelling tot jou praat ik nooit klakkeloos mensen na.
Tsja Alpha, wat moet een mens nou nog zeggen op zulke inhoudsloze domme geindoctrineerde machinaties. Een mens kan net zo goed tegen een langspeelplaat die in een groef is blijven hangen aanl*llen.

Het is mij nu in elk geval duidelijk waarom het hele domein van religie aan haar einde is gekomen, waarvoor dank. Sterkte met alles.
Ik doe niet mee met jouw inhoudsloze hatelijke indoctrinaties, die je braaf napraat.

Je hebt gelijk, Babylon de grote is bijna aan zijn einde gekomen.
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Martine »

Anja schreef: Jij denkt "er is wat tijd overheengegaan, nu heeft ze vast niet in de gaten dat ik selectief quote, de zaken omdraai en het bericht uit de context haal"?

Mijn vader zei vroeger al "religie is opium voor het volk". Nou, dat is dan nu op mijn 46e ook voor mij wel totaal bewezen. :roll: Men is dusdanig bedwelmd en geindoctrineerd dat men niet meer zelf kan denken. Men kan alleen nog na-denken wat er is voor-gedacht en doet en accepteert klakkeloos wat zogenaamde "gezalfden" doen en zeggen
Dat is een grove belediging van elk die gelooft en in een geloofsgemeenschap zich gevoed weten.
Er wordt niets klakkeloos aanvaard, mensen denken gewoon na.
Jouw afkeer maakt dat jij je niet verdiept in ontwikkelingen binnen kerken.

Je schijnt wat te hebben tegen de Jg's. Misschien is het niet tot je doorgedrongen dat Jg's WOII vervolgd en vergast zijn.
Je kunt het niet met alles eens zijn, maar daarmee hoef je de ander niet af te branden.
Ik ben het lang niet eens met Alpha en erger me ook aan zijn voortdurende waarschuwingen. Maar dat kan geen reden zijn om de ander compleet af te serveren.
Ik heb ook problemen (gehad) met een bepaalde Jg-groep, waar mijn broer en schoonzus zijn geweest en op een nare manier weg zijn gegaan. Gehad, want de tijd heeft zijn werk gedaan - er is wat mij betreft vergeving.
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Martine schreef:
Anja schreef: Jij denkt "er is wat tijd overheengegaan, nu heeft ze vast niet in de gaten dat ik selectief quote, de zaken omdraai en het bericht uit de context haal"?

Mijn vader zei vroeger al "religie is opium voor het volk". Nou, dat is dan nu op mijn 46e ook voor mij wel totaal bewezen. :roll: Men is dusdanig bedwelmd en geindoctrineerd dat men niet meer zelf kan denken. Men kan alleen nog na-denken wat er is voor-gedacht en doet en accepteert klakkeloos wat zogenaamde "gezalfden" doen en zeggen
Dat is een grove belediging van elk die gelooft en in een geloofsgemeenschap zich gevoed weten.
Als je je aangesproken wenst te voelen wel. Sommige mensen hebben dat als hobby, beledigd gaan zitten zijn. Er zitten genoeg mensen in kerken die niet tot de religieuzen behoren.
Martine schreef:Er wordt niets klakkeloos aanvaard, mensen denken gewoon na.
Tuuuuurlijk :clown: en het eeuwige cassettebandje getuigt er hier al eeuwen van.
Martine schreef:Jouw afkeer maakt dat jij je niet verdiept in ontwikkelingen binnen kerken.
Dat is voor jou nog maar een vraag en voor mij een weet, waar ik mij wel of niet in verdiept zou hebben.
Martine schreef:Je schijnt wat te hebben tegen de Jg's.
Je lijkt Alpha wel, het zijn zelfs letterlijk dezelfde zinnen. :roll: Ik heb niets tegen mensen, en alles tegen het wtg. En als ik er ook maar één persoon vandaan zou kunnen houden (wat ik niet kan) dan zal ik dat niet nalaten. Als een jg bijvoorbeeld in een rolstoel zit en niet bij het onderste of bovenste schap kan in de supermarkt, dan zal ik hem of haar zeker helpen. Of als een jg honger lijdt en ik te eten heb, dan zal ik hem of haar zeker iets geven. En jg die op diverse wijzen in de nesten zitten hebben wij al vaker geholpen. Dus dit soort aantijgingen leggen wij direct naast ons neer, wij (ik en de mijnen) kennen onszelf en prikken projecties dus door.
Martine schreef:Misschien is het niet tot je doorgedrongen dat Jg's WOII vervolgd en vergast zijn.
Nou en? Misschien is het niet tot je doorgedrongen, maar naast de grote groep joden zijn er alle soorten mensen vervolgd en vergast. Mannen en vrouwen en kinderen die tot geen enkele groep behoorden, en daarnaast allerlei soorten mensen uit allerlei soorten groepen. Jehova's kregen zelfs vaak een voorkeursbehandeling in de concentratiekampen. Die propagandaverhaaltjes zijn allang doorgeprikt. http://www.avjg.info/artikelen/jehovahs ... -rijk.aspx ; http://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/j ... en-hitler/.
Martine schreef:Je kunt het niet met alles eens zijn, maar daarmee hoef je de ander niet af te branden.
Ik ben het lang niet eens met Alpha en erger me ook aan zijn voortdurende waarschuwingen. Maar dat kan geen reden zijn om de ander compleet af te serveren.
Ik heb ook problemen (gehad) met een bepaalde Jg-groep, waar mijn broer en schoonzus zijn geweest en op een nare manier weg zijn gegaan. Gehad, want de tijd heeft zijn werk gedaan - er is wat mij betreft vergeving.
Wtg en wtg aanhangers branden zichzelf af. Zo ook in deze topic. En ja, mensen kunnen er altijd weggaan natuurlijk. Dat klopt. Er is vergeving voor ieder mens, ook voor wtg-aanhangers die Christus meer liefhebben dan het wtg. Zelfs voor hen die dat nu nog niet doen. Vergeving is alleen mogelijk als er werkelijk berouw is en de wil om te veranderen.

Aan mijn deur worden bellende wtg aanhangers evenwel niet binnengelaten. En ik prijs de dag dat er eindelijk afgedwongen kan worden dat ze je deur voorbijlopen. Dan denk ik aan een belmenietregister voor deurbellen. Of een kantoor van de jg dat je kunt bellen waar je vriendelijk doch beslist kunt aangeven dat ze je met rust moeten laten en ze gedwongen zijn dat te respecteren. Het is naar mijn mening en ervaring een hondsbrutale, hooghartige, betweterige, neerbuigende, onchristelijke, alles wat ware liefde is kapotmakende, criminele organisatie. Toen en ook nu. En ik heb het al eens een keer eerder gezegd, als ze nog één keer flikken wat ze flikten met mijn moeder (die op een centimer na haast verongelukte en onder een auto kwam, door jg op straat) dan zijn ze nog niet jarig. Dan maak ik een foto en ga aangifte doen. En God verhoede, maar als dat verkeerd was afgelopen dan sleepte ik ze voor de rechter tot ze er scheel van gaan zien.

Ontboud dat alsjeblieft maar heel goed, Martine.

Verder wens ik je een prettige voortzetting met Alpha. Ik mag je graag opnieuw in gesprek zien met hem. Dat kun jij heel goed.

P.S. Crimineel schreef ik ja, inderdaad, ik vind het wtg en hen die het wtg hooghouden, dieven. En wat ze stelen vind ik honderdduizend keer erger dan wat materiële dieven doen. Plus de rest wat ik in een eerder bericht al schreef.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 10 jun 2017, 20:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Martine
Berichten: 5433
Lid geworden op: 24 jan 2014, 14:32
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Martine »

----
Je kunt niet dieper vallen dan in Gods handen,
in Hem zijn wij geborgen.
Etnik
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 apr 2017, 18:16
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Etnik »

Gen 3:
1 De slang nu bleek het omzichtigste te zijn van al het wild gedierte van het veld dat Jehovah God gemaakt had. Ze zei dan tot de vrouw: „Is het werkelijk zo dat God heeft gezegd dat GIJ niet van elke boom van de tuin moogt eten?” 
2 Hierop zei de vrouw tot de slang: „Van de vrucht der bomen van de tuin mogen wij eten. 
3 Maar wat het eten van de vrucht van de boom die in het midden van de tuin staat betreft, God heeft gezegd: ’GIJ moogt daarvan niet eten, neen, GIJ moogt ze niet aanraken, opdat GIJ niet sterft.’” 
4 Hierop zei de slang tot de vrouw: „GIJ zult volstrekt niet sterven. 
5 Want God weet dat nog op de dag dat GIJ ervan eet, UW ogen stellig geopend zullen worden en GIJ stellig als God zult zijn, KENNEND goed en kwaad.”
6 Dientengevolge zag de vrouw dat de boom goed was tot voedsel en dat hij iets was waarnaar het verlangen der ogen uitging, ja, de boom was begeerlijk om naar te kijken. Zij nam dan van zijn vrucht en ging ervan eten. Daarna gaf zij er ook van aan haar man, toen deze bij haar was, en hij ging ervan eten. 
7 Toen werden de ogen van hen beiden geopend en zij gingen beseffen dat zij naakt waren. Zij naaiden daarom vijgenbladeren aan elkaar en maakten zich lendebedekkingen. NWV.

Had Satan gelijk en stierven ze niet?
Bedoel je satan of de slang alpha? De slang die listiger was dan al het gedierte des velds.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door peda »

Etnik schreef:
Gen 3:
1 De slang nu bleek het omzichtigste te zijn van al het wild gedierte van het veld dat Jehovah God gemaakt had. Ze zei dan tot de vrouw: „Is het werkelijk zo dat God heeft gezegd dat GIJ niet van elke boom van de tuin moogt eten?” 
2 Hierop zei de vrouw tot de slang: „Van de vrucht der bomen van de tuin mogen wij eten. 
3 Maar wat het eten van de vrucht van de boom die in het midden van de tuin staat betreft, God heeft gezegd: ’GIJ moogt daarvan niet eten, neen, GIJ moogt ze niet aanraken, opdat GIJ niet sterft.’” 
4 Hierop zei de slang tot de vrouw: „GIJ zult volstrekt niet sterven. 
5 Want God weet dat nog op de dag dat GIJ ervan eet, UW ogen stellig geopend zullen worden en GIJ stellig als God zult zijn, KENNEND goed en kwaad.”
6 Dientengevolge zag de vrouw dat de boom goed was tot voedsel en dat hij iets was waarnaar het verlangen der ogen uitging, ja, de boom was begeerlijk om naar te kijken. Zij nam dan van zijn vrucht en ging ervan eten. Daarna gaf zij er ook van aan haar man, toen deze bij haar was, en hij ging ervan eten. 
7 Toen werden de ogen van hen beiden geopend en zij gingen beseffen dat zij naakt waren. Zij naaiden daarom vijgenbladeren aan elkaar en maakten zich lendebedekkingen. NWV.

Had Satan gelijk en stierven ze niet?
Bedoel je satan of de slang alpha? De slang die listiger was dan al het gedierte des velds.
De figuur Satan is het Genesis verhaal nog in het geheel niet uitgewerkt. Dat komt eerst in latere Bijbelboeken ( w.o. Ezechiel ) en in het vermoedelijk zeer oude Job boek. In het NT krijgt Satan de '' gestalte '' zoals hij vanaf de vroege Christelijke beweging wordt gezien. De modernisten zien in Satan nog slechts een symbolische verwijzing naar het "' kwade "' in de wereld, zonder koppeling derhalve aan een onzichtbare persoonlijkheid. Satan als "' verleider "' van de mens is bij hen volledig verdwenen. De mens staat in het goede en slechte er volledig alleen voor.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Erfzonde

Bericht door Piebe Paulusma »

Genesis kennen wij als het eerste boek, doch dienen we in ogenschouw te nemen dat de schrijver het in een veel latere tijd noteerde als wanneer het verhaal zich afspeelde. Derhalve hadden bepaalde figuren alreeds een inkleuring en daarom hoefden concepten als dood en zonde de lezer niet uitgelegd te worden.
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Etnik
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 apr 2017, 18:16
Man/Vrouw: M

Re: Erfzonde

Bericht door Etnik »

De figuur Satan is het Genesis verhaal nog in het geheel niet uitgewerkt.
Zeg maar gerust, hij was er niet. Om het als een vroege verleider te zien is ook niet mogelijk in tekstverband. Het eindigt namelijk met de situatie van alledag in die regio's, de slang zit in het gras en bijt de mens in de hiel, en de mens slaat de slang de kop in.

De mens vraagt zich af waar dat irritante mystieke beest vandaan komt (ook apen hebben een groot deel van de hersenen gespecialiseerd in het herkennen van slangen = overleven van primaten), en hoe het kan dat het beest er zo gek uitziet.

Nu dan zo wordt het verklaard. De slang heeft iets geflikt en nu zijn ze voor altijd elkaars vijanden. Bovendien verliest de slang zijn poten, waardoor hij over de grond moet kruipen.
Gebruikersavatar
Piebe Paulusma
Berichten: 23534
Lid geworden op: 10 mei 2015, 01:36
Man/Vrouw: M
Locatie: Nieuw Jeruzalem

Re: Erfzonde

Bericht door Piebe Paulusma »

Etnik schreef:
De figuur Satan is het Genesis verhaal nog in het geheel niet uitgewerkt.
Zeg maar gerust, hij was er niet. Om het als een vroege verleider te zien is ook niet mogelijk in tekstverband. Het eindigt namelijk met de situatie van alledag in die regio's, de slang zit in het gras en bijt de mens in de hiel, en de mens slaat de slang de kop in.

De mens vraagt zich af waar dat irritante mystieke beest vandaan komt (ook apen hebben een groot deel van de hersenen gespecialiseerd in het herkennen van slangen = overleven van primaten), en hoe het kan dat het beest er zo gek uitziet.

Nu dan zo wordt het verklaard. De slang heeft iets geflikt en nu zijn ze voor altijd elkaars vijanden. Bovendien verliest de slang zijn poten, waardoor hij over de grond moet kruipen.
Heeft de slang zichzelf geschapen zeg je en nota bene zonder poten? Misschien is stand up comedy iets voor je want ik heb in tijden niet zo gelachen: dank voor het maken van mijn dag! :lol:
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Etnik schreef:
De figuur Satan is het Genesis verhaal nog in het geheel niet uitgewerkt.
Zeg maar gerust, hij was er niet. Om het als een vroege verleider te zien is ook niet mogelijk in tekstverband. Het eindigt namelijk met de situatie van alledag in die regio's, de slang zit in het gras en bijt de mens in de hiel, en de mens slaat de slang de kop in.

De mens vraagt zich af waar dat irritante mystieke beest vandaan komt (ook apen hebben een groot deel van de hersenen gespecialiseerd in het herkennen van slangen = overleven van primaten), en hoe het kan dat het beest er zo gek uitziet.

Nu dan zo wordt het verklaard. De slang heeft iets geflikt en nu zijn ze voor altijd elkaars vijanden. Bovendien verliest de slang zijn poten, waardoor hij over de grond moet kruipen.
Ach ja. Die scheppingsmythes toch he. De slang is gewoon de kundalini in de mens. De shakti die shiva zoekt (en dat zijn geen goden). Maarjaaaaaaa.

https://www.bol.com/nl/p/kundalini-ontw ... stedsearch

http://www.stbonifatiuskerk.nl/ecce-hom ... ec2014.pdf

P.S. Alleen ter informatie. Ga vooral niet iets doen om iets "op te wekken". Helemaal nergens voor nodig en soms wel gevaarlijk.

viewtopic.php?f=7&t=2290&p=89948&hilit= ... ier#p89948

viewtopic.php?f=9&t=2710&p=159987&hilit ... er#p159987

De appel is gewoon de pijnappelklier en de slang is de kundalinie-energie aan de basis van alles wat geschapen is.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Gebruikersavatar
Anja (oud account)
Berichten: 8983
Lid geworden op: 16 feb 2015, 11:00
Man/Vrouw: V

Re: Erfzonde

Bericht door Anja (oud account) »

Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)