N T Geen Openbaring

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 10753
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: N T Geen Openbaring

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 15 sep 2022, 10:49
peda schreef: 15 sep 2022, 10:36

Het is de voortdurend herhaalde inbreng van one-liners zonder ook maar een pietsie uit de doeken te doen hoe de geheime technische informatie waarover jij naar eigen zeggen beschikt, er uit ziet. De ander dan toeschrijven dat hij/ zij te dom is om de nergens gepubliceerde hemel- techniek te kunnen vinden, is in mijn optiek gewoon lariekoek. Het dogma vertelt gewoon niets over techniek. Die techniek is onbekend en is nergens beschreven, ook al herhaal jij niet onderbouwde one-liners van het tegendeel.
Elk levend wezen maakt een hemelvaart ofwel hemelopneming mee na het sterven. Beide begrippen zijn voor mij een en hetzelfde.
Zijn niet het zelfde,maar ja ook jij zal het wel beter weten.
En wat ik zeg is zo na te gaan maar ja daar heeft men geen zin in natuurlijk.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 9979
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: N T Geen Openbaring

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 15 sep 2022, 10:52
Messenger schreef: 15 sep 2022, 10:49
Elk levend wezen maakt een hemelvaart ofwel hemelopneming mee na het sterven. Beide begrippen zijn voor mij een en hetzelfde.
Zijn niet het zelfde,maar ja ook jij zal het wel beter weten.
En wat ik zeg is zo na te gaan maar ja daar heeft men geen zin in natuurlijk.
Leg het verschil dan eens uit.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Kessel
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:31
Man/Vrouw: M

Re: N T Geen Openbaring

Bericht door Kessel »

snappie schreef: 14 sep 2022, 12:19
Kessel schreef: 14 sep 2022, 08:59 De prediker zegt ergens: Voorwaar, er is geen mens rechtvaardig op aarde, die goed doet en niet zondigt. Daarop zeg ik, Amen! En natuurlijk is Gods wet altijd geldig geweest in ons vlees. Daarom zijn we allen stervende. Dit alles gezegd hebbende brengt me tot het volgende:....
O jee, wat moet ik nu hiermee: Lucas 1 - 6: En zij waren beiden rechtvaardig voor God, wandelende in AL de geboden en rechten des Heeren, ONBERISPELIJK.
Voorwaar, er is geen mens rechtvaardig op aarde, die goed doet en niet zondigt.
Even ter verduidelijking, want ik zie dat dit vers een ietwat ongelukkige zinsopbouw heeft, zodat het op 2 manieren gelezen kan worden.
1. Er is niemand rechtvaardig.
Er is niemand die goed doet.
En er is niemand die niet zondigt.
2. Er is geen mens rechtvaardig op aarde, die goed doet en (naast het doen van deze goede daden) niet zondigt.

De prediker bedoelt de 2e.

Zacharias en Elizabet hadden voor de komst en dood van Jezus een geloof dat je gelijk kunt stellen aan dat van Abraham dat hun rechtvaardigde. Ze waren rechtvaardig voor God. Dus God houdt hun voor rechtvaardig. Ondanks gemaakte overtredingen.

Wandelen in al de geboden is ontwikkelen in al de geboden. Wie zonden heeft gedaan kan dit ook weer goedmaken.