Bij mijn weten zijn tijdreizen zowel naar het verleden als naar de toekomst onmogelijk. Wat tijd nu precies is, daarover wordt nog steeds onder wetenschappers en filosofen gestreden, maar duidelijk is wel dat behalve in de fantasie, sprongen in de tijd niet mogelijk zijn. In de fantasie zijn uiteraard de meest vreemde, zelfs totaal onlogische, constructies voor de tijdreizigers te bedenken en dat blijkt ook wel uit de omvangrijke tijd-reis literatuur.
Zo zijn er dezulken met een geestelijk volwassen denkraam, die via een tijd-reis de conceptie van het kindje-Hitler zouden willen voorkomen, anderen zouden willen gaan kijken of Jezus werkelijk heeft bestaan en zo zijn er legio voornemens te benoemen die zich lenen voor een persoonlijk belangrijk onderzoek of een ingrijpend handelen. Helaas de grenzen naar fantasia land kunnen niet worden overschreden, fantasia land ligt voor mij weer achter het door mij gefavoriseerde komma domein, quasi de komma achter de komma.

Een geluk of een ongeluk zo'n ijzeren natuurwet.
Ik zou dus kiezen voor de blauwe variant, maar niet al het verkregen geld op een hedonistische wijze aan mij zelve besteden.