Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

HJW schreef: 04 sep 2023, 17:44
Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 17:34 Ik probeer regelmatig een informeel gesprek te beginnen als ze hier in de winkelstraat staan met hun karretje. Maar om een of andere reden lukt dat nooit. Telkens komt die vervelende ipad op tafel en krijg ik te horen wat het WTG schrijft. Ik zou zo graag eens weten wat ze zelf denken en voelen. Ik vervolg dan meestal mijn weg met teleurstelling, irritatie en vooral medelijden. Maar nooit met een warm gevoel van broederschap. Ik vind het oprecht heel erg jammer.
Broederschap koet van twee kanten komen en JG’ers zullen zich nooit jouw broeder voelen. Als je dat accepteert, dan voorkomt dat teleurstelling en irritatie.
Wat ze zelf denken en voelen ? Als je bij de JG komt, moet je dat uitschakelen. Daar is het helaas zo dat als iemand een afwijkende mening zou hebben, dat er dan gelijk een ouderling op de stoep om de eigen mening de kop in te drukken.
De controle over leven en gedachten is compleet. Dat is geen aanval maar een constatering.

Daarom zij ze ook erg van de kennis en in net geheel niet van de liefde. De controle over de kennis is compleet, je kunt mensen niet controleren als het over de liefde gaat, de liefde laat zich niet insnoeren door regeltjes.
Men is daar inderdaad erg gesteld op kennis in de zin van feitelijk weten. Maar de bijbelse betekenis van 'kennen' gaat veel dieper. God kennen is God ervaren. Dat doen we in de persoon van Jezus, die ons God leert kennen, lees ervaren.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 18:02
Men is daar inderdaad erg gesteld op kennis in de zin van feitelijk weten. Maar de bijbelse betekenis van 'kennen' gaat veel dieper. God kennen is God ervaren. Dat doen we in de persoon van Jezus, die ons God leert kennen, lees ervaren.
Iedereen gaat zijn/haar eigen weg. Bij die mensen past kennis en niet liefde/ervaren.
Wat mij betreft missen ze dan een hoop.
Ik heb er geen probleem mee dat ze geloven wat ze geloven.
Maar dat constante neersabelen van anderen en jezelf verheffen……
Het is voor mij tijd om Jezus achter mij te laten. Hij is jarenlang een inspiratiebron geweest met prachtige, bemoedigende teksten.
Maar ik wil mijn eigen uniekheid hervinden en je vindt jezelf niet zolang je een ander volgt.
Heb behoefte aan nieuwe paden en niet meer aan de platgetrapte. Het past niet meer bij mij.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

HJW schreef: 04 sep 2023, 17:52 ...
voor mij is dat ook een argument dat Jezus historisch niet bestaan heeft. Je kunt mensen van alles wijsmaken blijkt hieruit. Ik sluit mezelf daar overigens niet van uit.
Omdat Daniël een hoax zou zijn heeft Jezus niet bestaan, voorlopig ontgaat mij nog even volledig de logica van deze stelling.
Het is geen inhoudelijk argument. Het is meer van dat je mensen van alles kunt wijsmaken. Zoals Josef Smit zomaar het Book of Mormon kon verzinnen, Jomanda water kon instralen, JG door het BL de wereld laten bepalen en ga zo maar door.

Ik ben in het stadium dat ik de discussie elders als een beetje "het zal wel" beschouw. Inhoudelijk is er geen uitsluitsel te geven en ik vind het {niet-toegestaan woord} van de bovenste plank, van beide zijden. Leuk om te lezen maar de uitkomst doet er wat mij betreft niet toe.

Als je begrijpt wat ik bedoel.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

HJW schreef: 04 sep 2023, 18:09
Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 18:02
Men is daar inderdaad erg gesteld op kennis in de zin van feitelijk weten. Maar de bijbelse betekenis van 'kennen' gaat veel dieper. God kennen is God ervaren. Dat doen we in de persoon van Jezus, die ons God leert kennen, lees ervaren.
Iedereen gaat zijn/haar eigen weg. Bij die mensen past kennis en niet liefde/ervaren.
Wat mij betreft missen ze dan een hoop.
Ik heb er geen probleem mee dat ze geloven wat ze geloven.
Maar dat constante neersabelen van anderen en jezelf verheffen……
Het is voor mij tijd om Jezus achter mij te laten. Hij is jarenlang een inspiratiebron geweest met prachtige, bemoedigende teksten.
Maar ik wil mijn eigen uniekheid hervinden en je vindt jezelf niet zolang je een ander volgt.
Heb behoefte aan nieuwe paden en niet meer aan de platgetrapte. Het past niet meer bij mij.
Laat Jezus niet los. Laat los wat ervan gemaakt is, wat je voorgekauwd kreeg. Ga op zoek naar Jezus door de hele joodse Schrift. De mysterieuze boodschapper God's die overal de kop opsteekt. Die spreekt vanuit het braambos. Ook de figuur Melchisedek die verschijnt uit het niets. De aartsengel Michaël die zich beschikbaar stelt voor de openstaande vacature: verlosser gezocht. Zoals Jesaja zegt: Hier ben ik, neem mij! De bijbelse Jezus is veel meer dan die van de bergrede. Jezus heeft laten zien om te kunnen gaan met zwaard en kruis. Die kan ik goed volgen zonder mezelf te ontkennen. Ik ben wie ik ben. Verleden laat ik rusten. Toekomst telt.
Tufkah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tufkah »

HJW schreef: 04 sep 2023, 17:57
Tufkah schreef: 04 sep 2023, 17:55
Alleen de Heer bepaalt wie tot de kudde behoort. We kennen het verhaal, de Heer is duizendmaal verheugder over het dwalende schaap wat terugkeert dan de velen die al in de kudde zijn..........
Dat is opvallend, want net stel je dat de JG bij de kudde horen. Blijkbaar bepaal jij dat dus.
Ik bepaal niets, ik volg de Evangeliën in de vergelijking met de kudde. Er zijn dwalende schapen welke verdwaald zijn van de kudde. Ook zij die verdwaald/dwalend zijn behoren tot de kudde.

Zie verder Matteüs 25:31–46 . Uiteindelijk zullen de schapen tot Zijn rechterhand gezet worden en de bokken tot Zijn linkerhand. Het is dus de Heer die bepaalt en ik niet. Het is dus ook de Heer die bepaalt of een JG tot de kudde behoort.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Tufkah schreef: 04 sep 2023, 20:07
HJW schreef: 04 sep 2023, 17:57

Dat is opvallend, want net stel je dat de JG bij de kudde horen. Blijkbaar bepaal jij dat dus.
Ik bepaal niets, ik volg de Evangeliën in de vergelijking met de kudde. Er zijn dwalende schapen welke verdwaald zijn van de kudde. Ook zij die verdwaald/dwalend zijn behoren tot de kudde.

Zie verder Matteüs 25:31–46 . Uiteindelijk zullen de schapen tot Zijn rechterhand gezet worden en de bokken tot Zijn linkerhand. Het is dus de Heer die bepaalt en ik niet. Het is dus ook de Heer die bepaalt of een JG tot de kudde behoort.
En aan de hand van de evangeliën kun jij vaststellen wie er bij de kudde hoort…..
Tufkah
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tufkah »

HJW schreef: 04 sep 2023, 20:19
Tufkah schreef: 04 sep 2023, 20:07

Ik bepaal niets, ik volg de Evangeliën in de vergelijking met de kudde. Er zijn dwalende schapen welke verdwaald zijn van de kudde. Ook zij die verdwaald/dwalend zijn behoren tot de kudde.

Zie verder Matteüs 25:31–46 . Uiteindelijk zullen de schapen tot Zijn rechterhand gezet worden en de bokken tot Zijn linkerhand. Het is dus de Heer die bepaalt en ik niet. Het is dus ook de Heer die bepaalt of een JG tot de kudde behoort.
En aan de hand van de evangeliën kun jij vaststellen wie er bij de kudde hoort…..
Zoals ik het Evangelie versta behoort iedereen tot de kudde. Je moet dat niet letterlijk opvatten natuurlijk, maar Jezus is er in principe voor elk mens. Jezus is het waarachtige licht, dat ieder mens verlicht, zo staat het geschreven. Allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden.

Of iemand Hem aan neemt als het waarachtige licht bepaalt. Ik bepaal helemaal niks.
De maan blijft helder wanneer hij de nacht niet vermijdt.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 18:48 Laat Jezus niet los. Laat los wat ervan gemaakt is, wat je voorgekauwd kreeg. Ga op zoek naar Jezus door de hele joodse Schrift. De mysterieuze boodschapper God's die overal de kop opsteekt. Die spreekt vanuit het braambos. Ook de figuur Melchisedek die verschijnt uit het niets. De aartsengel Michaël die zich beschikbaar stelt voor de openstaande vacature: verlosser gezocht. Zoals Jesaja zegt: Hier ben ik, neem mij! De bijbelse Jezus is veel meer dan die van de bergrede. Jezus heeft laten zien om te kunnen gaan met zwaard en kruis. Die kan ik goed volgen zonder mezelf te ontkennen. Ik ben wie ik ben. Verleden laat ik rusten. Toekomst telt.
De voorgekauwde Jezus heb ik al langer losgelaten. Wat mij betreft is de oproep van Jezus niet om een copycat van hem te worden, maar om jezelf te (het)vinden.
Jezus is meer de bergrede, de Bron is meer dan Jezus.
Serveer ik hem daarmee af ? Geenszins. Dankbaar voor alle inspiratie is het tijd om verder te gaan. Jezus was een baken op weg naar huis. Ik moet niet bij het baken blijven.

Je kunt eindeloos lezen en studeren en trachten te doorgronden, maar er gaat niets boven de ervaring, het Zijn.
Het is niet boeiend vof Jezus al dan niet historisch bestaan heeft. Menselijke haarkloverij.
Ik wil niet weten wie of wat het goddelijke is. Ik wil het ervaren. Zijn.
Michelangelo2
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Michelangelo2 »

HJW schreef: 05 sep 2023, 00:27
Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 18:48 Laat Jezus niet los. Laat los wat ervan gemaakt is, wat je voorgekauwd kreeg. Ga op zoek naar Jezus door de hele joodse Schrift. De mysterieuze boodschapper God's die overal de kop opsteekt. Die spreekt vanuit het braambos. Ook de figuur Melchisedek die verschijnt uit het niets. De aartsengel Michaël die zich beschikbaar stelt voor de openstaande vacature: verlosser gezocht. Zoals Jesaja zegt: Hier ben ik, neem mij! De bijbelse Jezus is veel meer dan die van de bergrede. Jezus heeft laten zien om te kunnen gaan met zwaard en kruis. Die kan ik goed volgen zonder mezelf te ontkennen. Ik ben wie ik ben. Verleden laat ik rusten. Toekomst telt.
De voorgekauwde Jezus heb ik al langer losgelaten. Wat mij betreft is de oproep van Jezus niet om een copycat van hem te worden, maar om jezelf te (het)vinden.
Jezus is meer de bergrede, de Bron is meer dan Jezus.
Serveer ik hem daarmee af ? Geenszins. Dankbaar voor alle inspiratie is het tijd om verder te gaan. Jezus was een baken op weg naar huis. Ik moet niet bij het baken blijven.

Je kunt eindeloos lezen en studeren en trachten te doorgronden, maar er gaat niets boven de ervaring, het Zijn.
Het is niet boeiend vof Jezus al dan niet historisch bestaan heeft. Menselijke haarkloverij.
Ik wil niet weten wie of wat het goddelijke is. Ik wil het ervaren. Zijn.
Ik ben het met je eens dat Jezus niet vraagt om imitatie. Dat lijkt me onmogelijk voor een gewoon mens.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:45
J-W schreef: 22 aug 2023, 07:09

Jij kan maar niet loslaten dat volgens jou iedereen die geen JG is een misdadiger is en verantwoordelijk is voor alle narigheid op deze wereld. Probeer dat beeld eens los te laten, kijk om je heen en constateer dan zelf dat mensen met een ander of helemaal geen geloof ook zonder hun normen en waarden uit de bijbel te halen maar elders minstens evengoed kunnen zijn als een JG.
Ach ja, mensen kunnen ook aan het verkeer deelnemen zonder verkeersregels.
m.a.w Mensen die geen JG zijn vergelijk je met mensen die de verkeersregels aan hun laars lappen.
Wat een arrogantie. Jij scheert iedereen die niet bij jullie is aangesloten over dezelfde kam zonder je in de ander te verdiepen.
Maar ja, het zal ook wel weer ergens in de bijbel staan dat de ware gelovige zo met zijn naaste moet om gaan.............
Laatst gewijzigd door J-W op 05 sep 2023, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

J-W schreef: 05 sep 2023, 08:27
Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:45 Ach ja, mensen kunnen ook aan het verkeer deelnemen zonder verkeersregels.
m.a.w Mensen die geen JG zijn vergelijk je met mensen die de verkeersregels aan hun laars lappen.
Wat een arrogantie. Jij scheert iedereen die niet bij jullie is aangesloten over dezelfde kam zonder je in de ander te verdiepen.
JG's mogen zich niet in een ander verdiepen...zo ja, dan worden ze uit de sekte gegooid en mogen zelfs vrienden en familie zich niet meer met hun bemoeien.......hoe erg is dat// :cry:
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Michelangelo2 schreef: 05 sep 2023, 00:51
Ik ben het met je eens dat Jezus niet vraagt om imitatie. Dat lijkt me onmogelijk voor een gewoon mens.
Als je dat niet gelooft, zul je niet op pad gaan. Als je denkt dat je nooit in Oostenrijk zult kunnen komen, ga je ook niet op pad.
U geschiedde naar uw geloof......
Het is prima als jij dit pad gaat, mij past het niet meer.
Ben ik daarom beter ? Nee, het is alleen anders.
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:45 Ach ja, mensen kunnen ook aan het verkeer deelnemen zonder verkeersregels.
Het is typerend voor het JG geloof. Het draait alleen en uitsluitend om regeltjes. Want met regeltjes kun je andere mensen onder controle houden en volledig beheersen. En dat is het doel van de JG.
Letterknechterij.
Liefde kunnen jullie niets mee, het is voor jullie een onbekend concept.
Leon
Berichten: 2461
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Leon »

HJW schreef: 05 sep 2023, 08:49
Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:45 Ach ja, mensen kunnen ook aan het verkeer deelnemen zonder verkeersregels.
Het is typerend voor het JG geloof. Het draait alleen en uitsluitend om regeltjes. Want met regeltjes kun je andere mensen onder controle houden en volledig beheersen. En dat is het doel van de JG.
Letterknechterij.
Liefde kunnen jullie niets mee, het is voor jullie een onbekend concept.
De verbittering doet me gewoon pijn.
[uit principe ben ik voor principes]
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Leon schreef: 05 sep 2023, 09:28
HJW schreef: 05 sep 2023, 08:49
Het is typerend voor het JG geloof. Het draait alleen en uitsluitend om regeltjes. Want met regeltjes kun je andere mensen onder controle houden en volledig beheersen. En dat is het doel van de JG.
Letterknechterij.
Liefde kunnen jullie niets mee, het is voor jullie een onbekend concept.
De verbittering doet me gewoon pijn.
Ik ben niet bitter, stel mij wel teweer tegen arrogantie.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Wat de ene beschouwer JG-arrogantie noemt is vanuit de wereld van de J G bezien gewoon het volgen van dwaalwegen.
God heeft in de JG wereld in de bijbel heel gewoon geopenbaard hoe de mensen moeten leven om bij Hem te kunnen horen.
Dus geen eigen regeltjes over liefde volgen, maar de door God in de bijbel gegeven omschrijving van de Liefde volgen. De interpretatie van de bijbel gebeurt door het BL. Als de JG verwijzen naar de bijbel waar het geschreven staat, dan roepen de dwalenden dat is farizeeër gedrag, regeltjes dwang, maar voor de JG 'er is het de Stem van God die spreekt in de "' regeltjes "". Geen menselijke verhalen over de liefde, maar de Goddelijke Regels over de liefde.
Kortom er wordt over en weer in andere werelden geleefd. De JG ér stapt niet uit de JG wereld en de "' dwalenden "" stappen niet in de JG wereld.
Daarom ook de eindeloze herhaling van de zienswijzen uit verschillende werelden. Arrogantie, neen de Stem van God. Geen liefde bij de JG, versus Goddelijk voorgeschreven Liefde bij de JG. Farizeeër gedrag, neen gewoon doen wat God de bijbelschrijvers heeft laten neerschrijven in de bijbel.
Geen eigen bijbel interpretatie van de teksten, dat levert gezien vanuit de JG wereld allen maar dwaling, maar goed in de koninkrijkzaal luisteren naar de door het BL vastgestelde enig juiste interpretatie. Het BL is het enige kanaal van God naar de mens. Dat blijkt bij de behandeling van de steeds weer terugkerende vraag van Alpha namelijk "' waar vertel ik iets dat niet in de bijbel staat "' en vervolgens komt daar een antwoord op terug uit de wereld van de "" dwalers "". De JG wereld is een wereld die niet raakt aan de wereld van de "' dwalenden "'. Het met elkaar oneens blijven levert wel veel beleving en dat is voor een forum in mijn optiek van belang. Wordt vervolgd, zeker weten.
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 1830
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Yours »

In mijn visie is de bijbel voor JG op een bepaald moment het eerste houvast na als ziel ‘uit het paradijs’ te zijn gegaan/gezet. In latere incarnaties gaat men zelf leren denken (en wordt dan ook een ‘dwalende’ naar JG-maatstaven).
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 15:55
Alpha schreef: 04 sep 2023, 15:50 Ik ben hier niet degene die agressief is.

Zoals de Bijbel belooft zal de waarheid mensen vrij maken.
Vandaar ook dat Jezus zei: Uw woord is waarheid.

Helaas verdragen veel mensen dat niet, daarom is Jezus vermoord door "gelovigen" en werden zijn discipelen vervolgd.
In mijn NWT en ook in alle andere bijbels wordt Jezus vermoord door Romeinen. Okee, dat zijn ook gelovigen maar in iets anders.
Lastig hè?

Jezus werd verraden voor 30 sikkelen, dat betaalden niet de Romeinen, maar de Schriftgeleerden.
Hij werd aan Annas uitgeleverd, een overpriester, een leviet, dus geen Romein.
Interessant is dat hij een sadduceeër was en die geloven niet in de opstanding.

Jezus wekte in het openbaar meerdere mensen uit de dood op, Lazarus was de bekendste.

De Romeinen waren de uitvoerende macht, de ordebewaarders.
Pontius Pilatus was een Romeinse stadhouder, die wist dat Jezus onschuldig was en waste daarom in het openbaar zijn handen.
Dat was een politieke daad, hij wilde niet de verantwoording nemen voor het berechten van een onschuldig persoon.
De Joden dwongen hem om Jezus ter dood te brengen.
De priesters zeiden tegen Pilatus: „Wij hebben geen andere koning dan caesar.” Joh. 19:15.

Een sikkel weegt 11,4 gram, dus 342 gram zilver, de gebruikelijke prijs voor een slaaf.

Romeinen waren afgoden aanbidders, ze aanbaden o.a. de zon.
Met Saturnalia werden twee zonnegoden aanbeden.
Saturnalia werd omstreeks het jaar 354 veranderd in Kerstmis.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 04 sep 2023, 16:12
Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:43 Nogmaals een geslacht kan over meerdere generaties uitgerold zijn.

Kennelijk ontgaat je het feit dat en dag van JHWH duizend jaar kan zijn.
Tijd speelt hem geen rol.
Zijn reactie op de zondeval begint al in Gen 3:15.
Een paar duizend jaar later verschijnt Jezus, precies volgens de profetieën over hem.
Tenslotte werd er voorzegt dat de tijd van Gods ingrijpen gekentekend zal zijn door oorlogen, epidemieën, aardbevingen ect.
De mensheid vernietigd zichzelf als de schepper niet ingrijpt.
Vandaar dat hij zegt: het komt niet te laat.

Vandaar ook deze waarschuwing:

Markus 13:33 Let op en blijf wakker, want jullie weten niet wanneer de vastgestelde tijd is. NWV.
Wat begrijp je niet aan dat het woord geslacht in het hele verhaal niet voorkomt?
Lees de Bijbel dan eens?

Mt 24: 34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal zeker niet voorbijgaan, totdat al deze dingen gebeurd zijn. HSV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 04 sep 2023, 16:30
Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:33 Jij kennelijk ook niet. :(
En inhoudelijker wordt het weer niet he Alpha?
Dat is iets wat ik steeds weer probeer, maar helaas wordt dat niet gewaardeerd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 04 sep 2023, 16:34
Alpha schreef: 04 sep 2023, 14:45 Ach ja, mensen kunnen ook aan het verkeer deelnemen zonder verkeersregels.
Verkeersregels zijn wél onmisbaar. Maar zoals alle regelgeving, het is mensenwerk.
Dus willekeurig links of rechts of door rood rijden is een betere keuze?
Kennelijk heb je een groot geloof.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 04 sep 2023, 16:39
Michelangelo2 schreef: 04 sep 2023, 15:44 Ik val in herhaling :)
Dat overkomt Alpha ook nogal eens... :lol:
Over hetzelfde onderwerp komen dezelfde antwoorden.
Maar ja, millennia menselijke ervaringen over zaken die regelmatig goed of verkeerd gaan, worden genegeerd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Leon schreef: 04 sep 2023, 16:46 Ik snap niet goed wat er tegen Jehova Getuigen is. De sfeer is erg zuur. Zij dienen de Heer, en laten de Bijbel leven.
Tja, dat overkwam Jezus ook. Hij kwam op aarde niet om gediend te worden, maar om te dienen.
Er kwam dan ook veel oppositie tegen.
Zijn doel was ook zijn vader Jehovah te dienen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 04 sep 2023, 16:57
Leon schreef: 04 sep 2023, 16:46 Ik snap niet goed wat er tegen Jehova Getuigen is. De sfeer is erg zuur. Zij dienen de Heer, en laten de Bijbel leven.
Correctie, zij dienen HUN heer (lees WTG) en laten HUN bijbel leven.

Ik heb daar niet zo'n problemen mee. Alleen met de arrogantie waarmee ze dat doen en het historische ongelijk wat ze nooit zullen toegeven. Christenen schijnen daar meer problemen mee te hebben.
Zij dienen Jehovah, de God van Hemel en aarde.

Jesaja 42:8 Ik ben Jehovah. [יְהוָ֖ה] Dat is mijn naam. Ik geef mijn eer aan niemand anders en mijn lof niet aan beelden.

Ezechiël 36:23 “Ik zal mijn grote naam beslist heiligen, die onder de volken is ontheiligd, die jullie onder hen hebben ontheiligd. En de volken zullen moeten weten dat ik Jehovah ben”, verklaart de Soevereine Heer Jehovah, “als ik voor hun ogen onder jullie word geheiligd. NWV.

Jes 42: 8 Ik ben de HEERE – [יְהוָ֖ה] dat is Mijn Naam; Mijn eer zal Ik aan geen ander geven, evenmin Mijn lof aan de afgodsbeelden.

Ezechiël 36:23 Ik zal Mijn grote Naam heiligen, die onder de heidenvolken ontheiligd is, die u in hun midden ontheiligd hebt. Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, spreekt de Heere HEERE, als Ik in u voor hun ogen geheiligd word. HSV

יְהוָ֖ה = JHWH = Jehovah.
De enige ware en almachtige God.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10112
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 11:30
Messenger schreef: 04 sep 2023, 16:34 Verkeersregels zijn wél onmisbaar. Maar zoals alle regelgeving, het is mensenwerk.
Dus willekeurig links of rechts of door rood rijden is een betere keuze?
Kennelijk heb je een groot geloof.
Elke regel, elk gebod, elke wet is bedacht door mensen. God vaardigt die niet uit.
De almacht van God kan in geen enkel opzicht worden gedwarsboomd door de mens met de vrije wil.
Echte pure liefde is onvoorwaardelijk, is om niet en is onuitputtelijk, zonder voorwaarden en zonder oordeel is werkelijk sprake van een vrije wil.
Als je door rood wilt rijden krijg je misschien te maken met een verkeersagent maar niet met God. Maar dit is lastig te bevatten voor jou?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.