Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 11 sep 2023, 12:41
Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:36

Kijk eens wat het gevolg kan zijn van atheïsme in de Bijbel.
Oh ja....wat dan en waar staat dat?
Zoek dat eens op in de Bijbel en zie hoe mensen reageren buiten het volk van Israël op de ware God.
En zie dat het volk van Israël zelf regelmatig in de fout gaat, met veel ellende als resultaat.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:36 ...

Kijk eens wat het gevolg kan zijn van atheïsme in de Bijbel.
Niet zo heel veel, volgens mij. Het gaat vooral mis als je andere goden gaat aanbidden.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:45
callista schreef: 11 sep 2023, 12:41

Oh ja....wat dan en waar staat dat?
Zoek dat eens op in de Bijbel en zie hoe mensen reageren buiten het volk van Israël op de ware God.
En zie dat het volk van Israël zelf regelmatig in de fout gaat, met veel ellende als resultaat.
Nee...ik vraag het aan jou en ik ben ervan overtuigd dat ook andersdenkenden en atheïsten er toe doen....

Er zijn vele levensbeschouwingen en niet alleen het christendom of de Jehovah's getuigen o.a. hebben het bij het juiste eind....
Dus dat wereldwijd evangeliseren
heeft ook geen enkele zin......laat een ieder zijn/haar visie in elke cultuur dan ook...
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:23 Sommigen hier zijn zo erg afgestompt, dat ze de Bijbelse boodschap niet kunnen begrijpen.
En dan maar weer een jij-bak. Wat een treurig niveau.
Jezus gebruikte daarbij vaak herhalingen met zijn illustraties.
Vaak werd dat niet begrepen, maar Jezus discipelen vroegen om uitleg. Mattheüs 13:36.
Hij was origineel en vertelde verschillende boodschappen in verschillende verhalen. Belangrijkste boodschap: heb lief.
En die boodschap heb jij dan weer volledig gemist.
Als het je uitgelegd wordt, heb je geen interesse.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Ja...zo graven de JG'.s....althans Alpha...hun eigen graf..
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:42 Je ziet wat je wilt zien, m.i. geindoctrineerd door derden.
Je praat kennelijk anderen klakkeloos na.
Wie praat ik na ? Loze beschuldiging. Ik denk zelf na en kom zelf tot iets. Ik volg niet braaf een BL, die mij opdraagt wat ik wel en niet mag zeggen. Met vergaande sancties als ik afwijk van de "partijlijn".
Dat soort nepnieuw is al heel oud.
Grappig is, dat zo'n mededeling door een niet Jg is ontkracht, door onderzoek naar de feiten.
En de JG'er.....hij sjokte voort.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

De gezonde bijbelse leer, kent geen veelkleurigheid. De enige in de bijbel herkenbare kleur is de kleur van de gezonde bijbelse leer.
Juist de JG zijn de dragers van deze gezonde leer en kunnen daarom ook wijzen op de enige echte en juiste kleur.
Wie veelkleurigheid in het vaandel heeft, omarmt de "" dwaling "" en met dezulken gaat het niet goed. De rode draad in de Tenach toont dat ook aan.
Zodra Israel zich buiten de rode kleurdraad beweegt, gaat het met Israel mis. En wat voor Israel geldt, dat geldt ook voor het individu.
Kijk naar de JG leden, hoe zij omgaan met de gezonde leer, hoe zij zich niets gelegen laten aan seculiere dwaal visies en hoe zij leven overeenkomstig de Wil en Bedoeling van Jehovah. Het gezonde "'spat"' er aan alle kanten vanaf.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

En wie zegt over ervan overtuigd is dat de Bijbelse leer gezond is? :o :shock: :geek:
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:28 Bet BL schrijf niets voor, ze verwijzen steeds naar datgene wat de Bijbel werkelijk leert.
Herhalen, herhalen, herhalen....afgestompt.
Bij overtreding van Bijbelse beginselen wordt er gehandhaafd op de wijze, die de Bijbel voorschrijft.
Inderdaad.....en de pedofielen hebben vrij spel.
Ik heb natuurlijk mijn visie en dat toon ik hier regelmatig.
Maar ook dat wordt niet geaccepteerd.
Nou zeg je het goed: het is JOUW VISIE. Niet meer en niet minder.
En vervolgens weer de afgestompte reactie dat dat niet geaccepteerd wordt. Huilie huilie.
Het is je constante arrogantie die weerzin oproept. Maar dat kietelt je oren niet. Waarmee je bewijst dat je niet op zoek bent naar de waarheid.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

De visie van de JG aangeslotene is de Jehovah visie, dat kan ook niet anders bij het volgen van de gezonde leer.
Geen persoonlijke visie die de JG'er inbrengt, maar de Jehovah visie.
De Jehovah visie is voorts qua kwaliteit volledig superieur aan de eigen visie van "' dwalende "" schepselen.
Wat de inferieure wereld te vertellen heeft is niet alleen beneden de maat, maar is tevens volstrekt irrelevant.
Daarom ook elke wereldse "" dwaalopvatting "' beantwoorden met de gezonde bijbelse leer stelling.
Wanneer dat niet aanslaat, dan is zulks de verantwoordelijkheid van de "' dwaler "' niet van de gezonde leer brenger.
Arrogant zijn de seculiere "" dwalers "' niet de gezonde bijbelse leer brengers. Maar dat is inmiddels bekend.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:03
Messenger schreef: 11 sep 2023, 11:54
Elke regel, elk gebod, elke wet is bedacht door mensen. God vaardigt die niet uit.
De almacht van God kan in geen enkel opzicht worden gedwarsboomd door de mens met de vrije wil.
Echte pure liefde is onvoorwaardelijk, is om niet en is onuitputtelijk, zonder voorwaarden en zonder oordeel is werkelijk sprake van een vrije wil.
Als je door rood wilt rijden krijg je misschien te maken met een verkeersagent maar niet met God. Maar dit is lastig te bevatten voor jou?
JHWH heeft weldegelijk wettelijke voorschriften aan de mens gegeven.
De Bijbelse normen en waarden.
Deze zijn samengevat in twee geboden.

Maar net als verkeersregels ontduiken mensen die vaak.
Bedoel je de twee adviezen zoals:
"Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Doe een ander niet datgene aan dat je zelf ook niet wil ervaren."

Ik neem aan dat het om deze twee gaat? Dat zijn dus geen geboden maar adviezen. Met een vrije wil kun je ermee doen wat je wil.

De ander is een ander deel van jouw wezen, een ander deel van God. Wat het ene deel doet wordt door de ander ondervonden, maar uiteindelijk dus ook door jezelf, omdat de ander deel is van jouw wezen, een deel van God.

Behandel je iemand royaal dan valt dit in essentie ook jou ten deel. Folter je een ander, dan folter je in feite jezelf.

Jij bent onlosmakelijk verbonden met de ander en dus ook met God.
Vandaar deze twee adviezen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

callista schreef: 11 sep 2023, 12:41
Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:36

Kijk eens wat het gevolg kan zijn van atheïsme in de Bijbel.
Oh ja....wat dan en waar staat dat?
Wanneer Alpha atheïsme gelijk stelt aan het in de wind slaan van bijbelse waarschuwingen dan ken ik 2 voorbeelden:
- De tijdgenoten van Noach luisterden niet naar hem en verdronken allen.
- De Joden die het niet nodig vonden naar de bergen te vluchten kwamen om bij de verwoesting van Jeruzalem.

Wie de waarschuwingen van Alpha daarom niet serieus neemt zal het eveneens slecht vergaan.
Degenen die echter naar de komst van koning Jezus willen uitkijken, heidense gebruiken zoals kerst en verjaardagen afschaffen en anderen ook gaan wijzen op het einde der tijden wacht een mooie toekomst zonder briesende leeuwen.

Het staat allemaal in de bijbel:
En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in de kuil van den basilisk.
Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.
Jes. 11:6-9

Het grote probleem is de aanwezigheid van de satan op onze aarde. Zodra die door koning Jezus is verslagen en gedood ontstaat er vanzelf een nieuwe aarde waarbij iedereen en alles weer volmaakt zal zijn..............
Sluit je dus snel aan bij de JG, alleen zij gaan daar deel van uitmaken!!!
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 11 sep 2023, 12:13
Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:10 Ik ben niet degene hier die arrogant is.
Ik toon slechts datgene wat de Bijbel werkelijk leert.
Sommigen kunnen dat niet verdragen.
Bekende JG tactiek: eindeloos eindeloos eindeloos herhalen van je mantra.
Je toont slechts wat je opgedragen is om te tonen.
Niemand hier heeft moeite dat je je geloof uitdraagt.
Het is je constante arrogantie die storend is.
En dat kietelt je oren niet en toont aan dat je niet geïnteresseerd bent in de waarheid.
Jezus zei:
Johannes 17:17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid.

Vandaar de psalmist:
Psalm 119:160 Waarheid is de essentie van uw woord. Al uw rechtvaardige oordelen duren voor eeuwig. NWV.

Mijn moeder citeerde vaak een Duits spreekwoord: "Im Reine ist alles Rein."
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 11 sep 2023, 12:18
Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:16 Nee, ik toon slechts datgene wat in de Bijbel staat.

Ik probeer te laten zien, wat de bijbel leert.
Meer niet.
Take it or leave it.
Iedereen mag zelf een keuze maken.
En maar afgestompt herhalen, en maar afgestompt herhalen en maar……
Wat jammer nu, dat ik jou niet nadoe.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 11 sep 2023, 12:19
Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:19 Nee, ik ben nog steeds niet afgestompt.
Ik toon slechts wat de Bijbel leert, zonder buiten-Bijbelse toevoegingen, leringen, feesten en gebruiken.
En de volgende afgestompte herhaling. Je bevestigt dus wat ik stel.
Ik toon slechts aan dat de Bijbel niet is vervuild mat buiten-Bijbelse leer.
Vandaar dat in de NWV Gods naam niet door een titel is vervangen en komt de hel helemaal niet voor.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 11 sep 2023, 12:29
Alpha schreef: 11 sep 2023, 11:52 ...

יְהוָ֖ה = JHWH = Jehovah.
De enige ware en almachtige God.
Je begrijpt dat dit op een atheïst weinig indruk maakt. Ik vermoed evenmin op hindoes en boeddhisten, die hun eigen ware en almachtige goden en profeten hebben.

Waarbij die almachtige goden allemaal als eigenschap hebben dat ze nooit komen opdraven als je ze echt nodig hebt 8-)
Grappig juist dat de Bijbel leert, dat valse goden geen macht bezitten.
Elia demonstreert dat juist ten overvloede.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 11 sep 2023, 12:38 Gelukkig weer een poosje volop beleving naar aanleiding van de gezonde bijbelse leer verkondiging.
Met grote arrogantie verwerpen de "' dwalers "' de gezonde bijbelse leer, weten het allemaal beter, verklaren hun "" dwaling "' heilig en
verwijten de goed nieuws brenger arrogantie bij het goede nieuws brengen. Zoals Jezus 2000 jaren geleden door de schriftgeleerden van arrogantie werd beschuldigd, zo wordt zo'n 2000 jaren later de geschiedenis herhaald door de "' dwalers "' , die het goede nieuws brengen en het gezonde bijbel lezen als arrogantie beschimpen. De geschiedenis blijft zich herhalen, omdat het goede nieuws door dezulken niet wordt herkend. Jammer, jammer, zeker weten, dat zeer zeker !!
Desondanks is JHWH toch geduldig met mensen. (2 Petr. 3:9).
Degenen die naar hem luisteren overleven zijn ingreep.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 11 sep 2023, 12:52
Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:36 ...

Kijk eens wat het gevolg kan zijn van atheïsme in de Bijbel.
Niet zo heel veel, volgens mij. Het gaat vooral mis als je andere goden gaat aanbidden.
En als je JHWH's normen en waarden negeert.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 11 sep 2023, 12:55
Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:45

Zoek dat eens op in de Bijbel en zie hoe mensen reageren buiten het volk van Israël op de ware God.
En zie dat het volk van Israël zelf regelmatig in de fout gaat, met veel ellende als resultaat.
Nee...ik vraag het aan jou en ik ben ervan overtuigd dat ook andersdenkenden en atheïsten er toe doen....

Er zijn vele levensbeschouwingen en niet alleen het christendom of de Jehovah's getuigen o.a. hebben het bij het juiste eind....
Dus dat wereldwijd evangeliseren
heeft ook geen enkele zin......laat een ieder zijn/haar visie in elke cultuur dan ook...
Als het goede nieuws verkondigen geen zin had, dan had Jezus daar geen opdracht voor gegeven.
In de eerste eeuw werden er velen gedoopt, ondergedompeld.
Sommigen kregen gaven.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:38
Mullog schreef: 11 sep 2023, 12:52
Niet zo heel veel, volgens mij. Het gaat vooral mis als je andere goden gaat aanbidden.
En als je JHWH's normen en waarden negeert.
Wie zegt dat ik dat doe?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 11 sep 2023, 13:03
Alpha schreef: 11 sep 2023, 12:23 Sommigen hier zijn zo erg afgestompt, dat ze de Bijbelse boodschap niet kunnen begrijpen.
En dan maar weer een jij-bak. Wat een treurig niveau.
Jezus gebruikte daarbij vaak herhalingen met zijn illustraties.
Vaak werd dat niet begrepen, maar Jezus discipelen vroegen om uitleg. Mattheüs 13:36.
Hij was origineel en vertelde verschillende boodschappen in verschillende verhalen. Belangrijkste boodschap: heb lief.
En die boodschap heb jij dan weer volledig gemist.
Als het je uitgelegd wordt, heb je geen interesse.
Je kent duidelijk de Bijbel niet.

Joh 12:
30 Jezus zei: ‘Deze stem was er niet voor mij, maar voor jullie.
31 Nu wordt deze wereld geoordeeld. Nu zal de heerser van deze wereld worden verdreven. 32 Toch zal ik, als ik van de aarde ben opgeheven, alle soorten mensen tot mij trekken.’
33 Dat zei hij eigenlijk om aan te geven hoe hij kort daarna zou sterven.
34 Maar de mensen zeiden: ‘We hebben uit de wet gehoord dat de Christus eeuwig blijft. Hoe kunt u dan zeggen dat de Mensenzoon opgeheven moet worden? Wie is die Mensenzoon?’
35 Jezus antwoordde: ‘Nog een korte tijd zal het licht bij jullie zijn. Loop zolang je het licht hebt, zodat de duisternis je niet overmeestert. Wie in de duisternis loopt, weet niet waar hij heen gaat.
36 Geloof in het licht zolang je het licht hebt, zodat jullie zonen van het licht worden.’


Kol 2:8 Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus. NWV.

De heerser der wereld misleidde Adam en Eva, maar ook nu doet hij dat nog steeds.
Hij weet dat hij nog een korte tijd heeft en gaat tekeer als een brullende leeuw opzoek naar prooi. (1 PETR. 5:8.)
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 11 sep 2023, 15:54
Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:38 En als je JHWH's normen en waarden negeert.
Wie zegt dat ik dat doe?
Weet ik niet. Dat kan ik op afstand niet beoordelen en wil dat ook niet.
Het punt is dat vele mensen deze normen en waarden opzettelijk negeren en afdoen als ouderwets.
Degenen die die zaken verwerpen kunnen niet in Gods koninkrijk komen. (1 Kor 6: 9-10).
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:29
HJW schreef: 11 sep 2023, 12:18
En maar afgestompt herhalen, en maar afgestompt herhalen en maar……
Wat jammer nu, dat ik jou niet nadoe.
Wat een treurige bijdrage
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:31
HJW schreef: 11 sep 2023, 12:19
En de volgende afgestompte herhaling. Je bevestigt dus wat ik stel.
Ik toon slechts aan dat de Bijbel niet is vervuild mat buiten-Bijbelse leer.
Vandaar dat in de NWV Gods naam niet door een titel is vervangen en komt de hel helemaal niet voor.
Herhalen herhalen herhalen. Zo werkt hersenspoeling
HJW
Berichten: 6028
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door HJW »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:54 Je kent duidelijk de Bijbel niet.
Ga jij vertellen dat liefde niet de centrale boodschap van de bijbel is ?
Kol 2:8 Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus. NWV.
Je zult mij dan ook niet vangen met bedrieglijke holle gedachten dat het allemaal draait om nauwkeurige kennis, terwijl de boodschap liefde is.