Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 16:00
Mullog schreef: 11 sep 2023, 15:54 Wie zegt dat ik dat doe?
Weet ik niet. Dat kan ik op afstand niet beoordelen en wil dat ook niet.
Het punt is dat vele mensen deze normen en waarden opzettelijk negeren en afdoen als ouderwets.
Degenen die die zaken verwerpen kunnen niet in Gods koninkrijk komen. (1 Kor 6: 9-10).
Maar als atheïst, is de deur dan ook dicht?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:31
HJW schreef: 11 sep 2023, 12:19
En de volgende afgestompte herhaling. Je bevestigt dus wat ik stel.
Ik toon slechts aan dat de Bijbel niet is vervuild mat buiten-Bijbelse leer.
Vandaar dat in de NWV Gods naam niet door een titel is vervangen en komt de hel helemaal niet voor.
De bijbel is eerder buiten-Goddelijk.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Messenger schreef: 12 sep 2023, 11:22
Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:31 Ik toon slechts aan dat de Bijbel niet is vervuild mat buiten-Bijbelse leer.
Vandaar dat in de NWV Gods naam niet door een titel is vervangen en komt de hel helemaal niet voor.
De bijbel is eerder buiten-Goddelijk.
Ja.....allemaal menselijke invullingen...en leer
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Het vraagt wel uithoudingsvermogen van beide zijden om enerzijds dag in dag uit te schrijven dat de bijbelinhoud een menselijk verzinsel is, dus niets om het lijf heeft en zeker geen leidraad voor een gelukkig aards leven is en vervolgens dag in dag uit antwoord te krijgen dat de bijbel inhoud direct geïnspireerd is door de Soevereine God die de schepselen juist in de bijbel verzen vertelt wat zij te doen en te laten hebben en dat juist dit door God gewenste doen en laten uiterst belangrijk is voor het persoonlijk geluk in het leven nu en vooral in het leven hierna.
De ene beschouwer gaat gemakkelijker om met welles-nietes als gevolg van verschil in overtuiging, bij de ander slaat op een bepaald moment de ( geestelijke ) vermoeidheid toe. Gelukkig slaat bijvoorbeeld bij Alpha de "' vermoeidheid "' niet toe, zodat ook nog na zo'n 10 jaren forumparticipatie op elke maandag onverdroten en tot op de millimeter nauwkeurig de volledig onveranderlijke bijbelse mening ten beste kan worden gebracht. De goede gezonde bijbelse leer is een forum-blijvertje, de praktijk levert het bewijs.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 12 sep 2023, 12:37 Het vraagt wel uithoudingsvermogen van beide zijden om enerzijds dag in dag uit te schrijven dat de bijbelinhoud een menselijk verzinsel is, dus niets om het lijf heeft en zeker geen leidraad voor een gelukkig aards leven is en vervolgens dag in dag uit antwoord te krijgen dat de bijbel inhoud direct geïnspireerd is door de Soevereine God die de schepselen juist in de bijbel verzen vertelt wat zij te doen en te laten hebben en dat juist dit door God gewenste doen en laten uiterst belangrijk is voor het persoonlijk geluk in het leven nu en vooral in het leven hierna.
De ene beschouwer gaat gemakkelijker om met welles-nietes als gevolg van verschil in overtuiging, bij de ander slaat op een bepaald moment de ( geestelijke ) vermoeidheid toe. Gelukkig slaat bijvoorbeeld bij Alpha de "' vermoeidheid "' niet toe, zodat ook nog na zo'n 10 jaren forumparticipatie op elke maandag onverdroten en tot op de millimeter nauwkeurig de volledig onveranderlijke bijbelse mening ten beste kan worden gebracht. De goede gezonde bijbelse leer is een forum-blijvertje, de praktijk levert het bewijs.
Inderdaad, wat er ook geschreven wordt, niemand zal hier de ander overtuigen. Reden temeer om mijn tijd beter te gebruiken en het forumbeheer te vragen om deactiveren van mijn account. Iedereen het allerbeste toegewenst.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Mullog schreef: 11 sep 2023, 16:25
Alpha schreef: 11 sep 2023, 16:00 Weet ik niet. Dat kan ik op afstand niet beoordelen en wil dat ook niet.
Het punt is dat vele mensen deze normen en waarden opzettelijk negeren en afdoen als ouderwets.
Degenen die die zaken verwerpen kunnen niet in Gods koninkrijk komen. (1 Kor 6: 9-10).
Maar als atheïst, is de deur dan ook dicht?
Vele bijbelgetrouwen gaan wijselijk niet tijdens hun aardse leven op de Oordeelsstoel van God zitten en persoonlijke menselijke oordelen uitspreken over de toekomst na de dood van individuen. Wel is het zo dat in mijn optiek onder hen de "' gok van Pascal "' wordt gevolgd. Volg de Wil en Bedoeling van God naar eigen begrijpen, daarmede "' gok "' je wel aan de goede kant van de liniaal. De "' gok "" zou dus zijn, stap uit het "' atheïsme "', zo mijn interpretatie van de "' gok van Pascal "'. Overigens reken ik de grote Pascal tot de christelijk gelovigen.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 11 sep 2023, 16:00
Mullog schreef: 11 sep 2023, 15:54 Wie zegt dat ik dat doe?
Weet ik niet. Dat kan ik op afstand niet beoordelen en wil dat ook niet.
Het punt is dat vele mensen deze normen en waarden opzettelijk negeren en afdoen als ouderwets.
Degenen die die zaken verwerpen kunnen niet in Gods koninkrijk komen. (1 Kor 6: 9-10).
Het nastreven van normen en waarden is echt niet alleen voorbehouden aan gelovigen.
Je verschuilt je nu achter een bijbeltekst maar zoals ik vaker zeg, de God uit de bijbel ziet het hart aan.
Regeltjes die de JG uit de bijbel aanhalen zouden voor Hem daarom wel eens bijzaak kunnen zijn.
Komt het nooit eens in je op dat JHWH wel eens een andere interpretatie van heidense gebruiken zou kunnen hebben dan de JG?
En dat Hij het de JG niet in dank afneemt dat zij op grond van wat selectieve bijbelteksten in feite op zijn stoel zijn gaan zitten?
Ik krijg nl. van jou de indruk dat iedereen die niet leeft zoals een JG door jullie gelijk gesteld wordt aan een misdager en derhalve niet in Gods koninkrijk kan komen, dat is voorbehouden aan de JG.
Ik weet niet hoe de JG over de verzoeningsleer denken maar als ik jou zo hoor hebben de JG geen fouten die door JC kwijtgescholden moeten worden, jullie hebben JC slechts nodig om de satan te verslaan en als toekomstige koning van deze aarde, jullie komen op eigen kracht in Zijn koninkrijk. Klopt dat?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 11 sep 2023, 16:25
Alpha schreef: 11 sep 2023, 16:00 Weet ik niet. Dat kan ik op afstand niet beoordelen en wil dat ook niet.
Het punt is dat vele mensen deze normen en waarden opzettelijk negeren en afdoen als ouderwets.
Degenen die die zaken verwerpen kunnen niet in Gods koninkrijk komen. (1 Kor 6: 9-10).
Maar als atheïst, is de deur dan ook dicht?
Wie niet voor de schepper is, is tegen.
Je kan kiezen tussen de smalle weg en de brede weg. ( Mt 7: 13,14).
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 sep 2023, 10:45
Mullog schreef: 11 sep 2023, 16:25
Maar als atheïst, is de deur dan ook dicht?
Wie niet voor de schepper is, is tegen.
Je kan kiezen tussen de smalle weg en de brede weg. ( Mt 7: 13,14).
Welke wegen je ook kiest, alle wegen leiden naar God. God is zo ontzettend groot, dat je God onmogelijk kunt missen. Je komt altijd thuis. Zelfs als helemaal niet geloofd wordt.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 12 sep 2023, 11:22
Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:31 Ik toon slechts aan dat de Bijbel niet is vervuild mat buiten-Bijbelse leer.
Vandaar dat in de NWV Gods naam niet door een titel is vervangen en komt de hel helemaal niet voor.
De bijbel is eerder buiten-Goddelijk.
De Bijbel geeft een verslag over 1000den jaren van het gedrag van mensen.
Helaas vinden veel mensen liever het wiel op nieuw uit.

Vandaar dat ik mijn mening onderbouw.

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest.

2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid,
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 sep 2023, 10:50
Alpha schreef: 21 sep 2023, 10:45 Wie niet voor de schepper is, is tegen.
Je kan kiezen tussen de smalle weg en de brede weg. ( Mt 7: 13,14).
Welke wegen je ook kiest, alle wegen leiden naar God. God is zo ontzettend groot, dat je God onmogelijk kunt missen. Je komt altijd thuis. Zelfs als helemaal niet geloofd wordt.
Het is waar dat alle wegen naar Rome leiden.
Maar dat is niet de weg, die naar God leidt.

Vandaar dat in de bijbel dit staat:

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt.

Rom 2:
3 Maar jij, o mens, die degenen oordeelt die zulke dingen doen terwijl je ze zelf ook doet, denk je soms dat je aan Gods oordeel zult ontsnappen? 4 Of veracht je de overvloed van zijn goedheid en verdraagzaamheid en geduld, omdat je niet weet dat God je in zijn goedheid tot berouw probeert te brengen?
5 Door je koppigheid en je berouwloze hart stapel je voor jezelf woede op voor de dag van woede en van de openbaring van Gods rechtvaardige oordeel.

Mt 5:
5 Toen hij al die mensen zag, ging hij de berg op. Daar ging hij zitten en zijn discipelen kwamen bij hem.
2 Hij nam het woord en begon ze te onderwijzen. Hij zei:
3 ‘Gelukkig zijn degenen die zich bewust zijn van hun geestelijke behoeften, want voor hen is het Koninkrijk van de hemel.
4 Gelukkig zijn degenen die treuren, want zij zullen getroost worden.
5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.
6 Gelukkig zijn degenen die hongeren en dorsten naar rechtvaardigheid, want zij zullen verzadigd worden. NWV.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 sep 2023, 10:51
Messenger schreef: 12 sep 2023, 11:22 De bijbel is eerder buiten-Goddelijk.
De Bijbel geeft een verslag over 1000den jaren van het gedrag van mensen.
Helaas vinden veel mensen liever het wiel op nieuw uit.
De tandartspraktijk vanuit de tijd dat de barbier je haren knipte en je tanden trok is ook opnieuw uitgevonden. Zo wordt God ook telkens opnieuw uitgevonden. Mensen krijgen sneller door wat wel en wat niet juist is. En dat de waarheid overal te vinden is en niet slechts in de bijbel.
Alpha schreef: Vandaar dat ik mijn mening onderbouw.

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest.

2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid,
Mensen die geïnspireerd worden door God geven een persoonlijke interpretatie daarvan weer.
De bijbel is daarom ook het resultaat van menselijke interpretatie en menselijke voorkeur.
De bijbel moet daarom gecorrigeerd en rechtgezet worden waar de hand van de menselijke interpretatie niet strookt met de Goddelijkheid.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 12 sep 2023, 11:41
Messenger schreef: 12 sep 2023, 11:22
De bijbel is eerder buiten-Goddelijk.
Ja.....allemaal menselijke invullingen...en leer
Lees de Bijbel eens en probeer die te begrijpen.
Vandaar dat Jezus de moeite nam om de mensen uit de Bijbel te onderwijzen.

Ik heb een leuk stadje voor je gezien: Heidenheim.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 21 sep 2023, 11:02
callista schreef: 12 sep 2023, 11:41

Ja.....allemaal menselijke invullingen...en leer
Lees de Bijbel eens en probeer die te begrijpen.
Vandaar dat Jezus de moeite nam om de mensen uit de Bijbel te onderwijzen.

Ik heb een leuk stadje voor je gezien: Heidenheim.
Hou jij je arrogante mond eens.... :naughty:.... .ik ken de Bijbel behoorlijk en heb jouw advies dus niet nodig....
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 sep 2023, 11:00
Alpha schreef: 21 sep 2023, 10:51 De Bijbel geeft een verslag over 1000den jaren van het gedrag van mensen.
Helaas vinden veel mensen liever het wiel op nieuw uit.
De tandartspraktijk vanuit de tijd dat de barbier je haren knipte en je tanden trok is ook opnieuw uitgevonden. Zo wordt God ook telkens opnieuw uitgevonden. Mensen krijgen sneller door wat wel en wat niet juist is. En dat de waarheid overal te vinden is en niet slechts in de bijbel.
Alpha schreef: Vandaar dat ik mijn mening onderbouw.

2 Petrus 1:
20 En jullie zijn op de hoogte van dit belangrijke feit: geen enkele profetie in de Schrift ontstaat door iemands persoonlijke interpretatie.
21 Want profetieën zijn nooit voortgekomen uit menselijk initiatief, maar mensen hebben namens God gesproken zoals ze werden geleid door heilige geest.

2 Timotheüs 3:16 De hele Schrift is door God geïnspireerd en nuttig om te onderwijzen, terecht te wijzen, dingen recht te zetten en te corrigeren in rechtvaardigheid,
Mensen die geïnspireerd worden door God geven een persoonlijke interpretatie daarvan weer.
De bijbel is daarom ook het resultaat van menselijke interpretatie en menselijke voorkeur.
De bijbel moet daarom gecorrigeerd en rechtgezet worden waar de hand van de menselijke interpretatie niet strookt met de Goddelijkheid.
Vandaar dat je de Goddelijkheid mist en er een eigen interpretatie aan geeft.

Ik laat gewoon zien, wat de Bijbel werkelijk leert.
Je hebt een keuze.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 21 sep 2023, 11:04
Alpha schreef: 21 sep 2023, 11:02

Lees de Bijbel eens en probeer die te begrijpen.
Vandaar dat Jezus de moeite nam om de mensen uit de Bijbel te onderwijzen.

Ik heb een leuk stadje voor je gezien: Heidenheim.
Hou jij je arrogante mond eens.... :naughty:.... .ik ken de Bijbel behoorlijk en heb jouw advies dus niet nodig....
Ik ben hier niet degene die voortdurend arrogant is.

Ik toon wat de Bijbel leert.
Als je de Bijbel zou kennen, zou je een andere toon aanslaan.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Hoera, de inbreng gaat weer los !!
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 21 sep 2023, 11:06
callista schreef: 21 sep 2023, 11:04

Hou jij je arrogante mond eens.... :naughty:.... .ik ken de Bijbel behoorlijk en heb jouw advies dus niet nodig....
Ik ben hier niet degene die voortdurend arrogant is.

Ik toon wat de Bijbel leert.
Als je de Bijbel zou kennen, zou je een andere toon aanslaan.
Die Bijbel hoef je mij dus niet te tonen...ik heb er mijn eigen visie op..
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 12 sep 2023, 12:37 Het vraagt wel uithoudingsvermogen van beide zijden om enerzijds dag in dag uit te schrijven dat de bijbelinhoud een menselijk verzinsel is, dus niets om het lijf heeft en zeker geen leidraad voor een gelukkig aards leven is en vervolgens dag in dag uit antwoord te krijgen dat de bijbel inhoud direct geïnspireerd is door de Soevereine God die de schepselen juist in de bijbel verzen vertelt wat zij te doen en te laten hebben en dat juist dit door God gewenste doen en laten uiterst belangrijk is voor het persoonlijk geluk in het leven nu en vooral in het leven hierna.
De ene beschouwer gaat gemakkelijker om met welles-nietes als gevolg van verschil in overtuiging, bij de ander slaat op een bepaald moment de ( geestelijke ) vermoeidheid toe. Gelukkig slaat bijvoorbeeld bij Alpha de "' vermoeidheid "' niet toe, zodat ook nog na zo'n 10 jaren forumparticipatie op elke maandag onverdroten en tot op de millimeter nauwkeurig de volledig onveranderlijke bijbelse mening ten beste kan worden gebracht. De goede gezonde bijbelse leer is een forum-blijvertje, de praktijk levert het bewijs.
Wanneer mensen de Bijbelse normen en waarden zouden accepteren, dan was er geen oorlog, geen misdaad, geen honger meer.

Werden er geen bommen meer bij voordeuren neergelegd en plegen kinderen geen misdaden, want goede ouders weten wat hun kinderen doen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 21 sep 2023, 11:08
Alpha schreef: 21 sep 2023, 11:06 Ik ben hier niet degene die voortdurend arrogant is.

Ik toon wat de Bijbel leert.
Als je de Bijbel zou kennen, zou je een andere toon aanslaan.
Die Bijbel hoef je mij dus niet te tonen...ik heb er mijn eigen visie op..
Inderdaad hebben veel mensen een eigen visie daarop.
De gevolgen daarvan kan je dagelijks om je heen zien.
Hoeveel ellende moet je om je heen zien, om te beseffen dat de bijbel toch gelijk heeft?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 sep 2023, 11:00
Messenger schreef: 21 sep 2023, 10:50
Welke wegen je ook kiest, alle wegen leiden naar God. God is zo ontzettend groot, dat je God onmogelijk kunt missen. Je komt altijd thuis. Zelfs als helemaal niet geloofd wordt.
Het is waar dat alle wegen naar Rome leiden.
Dat is zelfs niet waar, want heel veel wegen leiden niet naar Rome.
Alpha schreef: Maar dat is niet de weg, die naar God leidt.
Je hoeft niet op weg te gaan naar God, omdat God alomtegenwoordig is en er geen plek is waar God niet is.
Dus je kan gewoon thuisblijven. Kijk God eens diep in de ogen aan in de spiegel. God is in jou en om jou heen, overal waar je kijkt.
Alpha schreef: Vandaar dat in de bijbel dit staat:

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt.
Ik denk dat de mens veel geduld heeft met God. Wanneer komt dat een keer die totale vernietiging? En berouw hoef je niet te hebben omdat je de vrije wil hebt. Je kiest gewoon wie en wat je in het volgende moment wilt zijn.
Alpha schreef: Rom 2:
3 Maar jij, o mens, die degenen oordeelt die zulke dingen doen terwijl je ze zelf ook doet, denk je soms dat je aan Gods oordeel zult ontsnappen? 4 Of veracht je de overvloed van zijn goedheid en verdraagzaamheid en geduld, omdat je niet weet dat God je in zijn goedheid tot berouw probeert te brengen?
5 Door je koppigheid en je berouwloze hart stapel je voor jezelf woede op voor de dag van woede en van de openbaring van Gods rechtvaardige oordeel.
Een God van onvoorwaardelijke liefde en vrije wil oordeelt niet. De verzen die je aanhaalt komen uit de antieke tijd die we ontgroeid zijn langzamerhand door wijzere inzichten.
Alpha schreef: Mt 5:
5 Toen hij al die mensen zag, ging hij de berg op. Daar ging hij zitten en zijn discipelen kwamen bij hem.
2 Hij nam het woord en begon ze te onderwijzen. Hij zei:
3 ‘Gelukkig zijn degenen die zich bewust zijn van hun geestelijke behoeften, want voor hen is het Koninkrijk van de hemel.
4 Gelukkig zijn degenen die treuren, want zij zullen getroost worden.
5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.
6 Gelukkig zijn degenen die hongeren en dorsten naar rechtvaardigheid, want zij zullen verzadigd worden. NWV.
Niets tegen in te brengen. Mensen die ontwaakt zijn beseffen reeds in het Koninkrijk van God te zijn.
Leed, pijn en verdriet worden genezen en geheeld.
Mensen die liefde stoppen in deze wereld zullen de planeet behouden.
Mensen die zoeken naar gerechtigheid worden geheeld en genezen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 sep 2023, 11:04 Vandaar dat je de Goddelijkheid mist en er een eigen interpretatie aan geeft.

Ik laat gewoon zien, wat de Bijbel werkelijk leert.
Je hebt een keuze.
Ik doe niets anders dan wat het Bestuurlijk Lichaam van de Jehova's getuigen doet: interpreteren.

Ik laat zien waar de bijbel de mist in gaat en dat je de vrije keuze hebt op je eigen inzichten te vertrouwen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 21 sep 2023, 11:07 Hoera, de inbreng gaat weer los !!
Ga er maar weer lekker voor zitten. ;)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 12 sep 2023, 13:57
Alpha schreef: 11 sep 2023, 16:00 Weet ik niet. Dat kan ik op afstand niet beoordelen en wil dat ook niet.
Het punt is dat vele mensen deze normen en waarden opzettelijk negeren en afdoen als ouderwets.
Degenen die die zaken verwerpen kunnen niet in Gods koninkrijk komen. (1 Kor 6: 9-10).
Het nastreven van normen en waarden is echt niet alleen voorbehouden aan gelovigen.
Je verschuilt je nu achter een bijbeltekst maar zoals ik vaker zeg, de God uit de bijbel ziet het hart aan.
Regeltjes die de JG uit de bijbel aanhalen zouden voor Hem daarom wel eens bijzaak kunnen zijn.
Komt het nooit eens in je op dat JHWH wel eens een andere interpretatie van heidense gebruiken zou kunnen hebben dan de JG?
En dat Hij het de JG niet in dank afneemt dat zij op grond van wat selectieve bijbelteksten in feite op zijn stoel zijn gaan zitten?
Ik krijg nl. van jou de indruk dat iedereen die niet leeft zoals een JG door jullie gelijk gesteld wordt aan een misdager en derhalve niet in Gods koninkrijk kan komen, dat is voorbehouden aan de JG.
Ik weet niet hoe de JG over de verzoeningsleer denken maar als ik jou zo hoor hebben de JG geen fouten die door JC kwijtgescholden moeten worden, jullie hebben JC slechts nodig om de satan te verslaan en als toekomstige koning van deze aarde, jullie komen op eigen kracht in Zijn koninkrijk. Klopt dat?
Ik verschuil mij niet achter de Bijbel, ik toon wat de Bijbel werkelijk leert, zonder buiten-Bijbelse toevoegingen, leringen en gebruiken.

Jg volgen gewoon de Bijbelse leer, meer niet en ook niet minder.

Jezus verslaat Satan, zoals bleek uit de confrontatie in de woestijn.

JHWH haat alle vormen van afgoderij.

Psalm 97:10 Als je van Jehovah houdt, haat dan wat slecht is. Hij beschermt het leven van zijn loyalen. Hij bevrijdt ze uit de hand van de slechten. NWV.

Wanneer je de Bijbel zou kennen, zou je ervaren, dat ik geen selectieve teksten gebruik.
Ik gebruik teksten, die Gods visie op bepaalde onderwerpen heeft.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 sep 2023, 11:20 Wanneer je de Bijbel zou kennen, zou je ervaren, dat ik geen selectieve teksten gebruik.
Ik gebruik teksten, die Gods visie op bepaalde onderwerpen heeft.
Die teksten zijn niet Gods visie op bepaalde onderwerpen, maar de visie van de schrijvers en de samenstellers volgens hun interpretatie van Gods visie in een setting van vele eeuwen geleden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.