Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 11 sep 2023, 14:16
callista schreef: 11 sep 2023, 12:41

Oh ja....wat dan en waar staat dat?
Wanneer Alpha atheïsme gelijk stelt aan het in de wind slaan van bijbelse waarschuwingen dan ken ik 2 voorbeelden:
- De tijdgenoten van Noach luisterden niet naar hem en verdronken allen.
- De Joden die het niet nodig vonden naar de bergen te vluchten kwamen om bij de verwoesting van Jeruzalem.

Wie de waarschuwingen van Alpha daarom niet serieus neemt zal het eveneens slecht vergaan.
Degenen die echter naar de komst van koning Jezus willen uitkijken, heidense gebruiken zoals kerst en verjaardagen afschaffen en anderen ook gaan wijzen op het einde der tijden wacht een mooie toekomst zonder briesende leeuwen.

Het staat allemaal in de bijbel:
En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullen te zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in de kuil van den basilisk.
Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.
Jes. 11:6-9

Het grote probleem is de aanwezigheid van de satan op onze aarde. Zodra die door koning Jezus is verslagen en gedood ontstaat er vanzelf een nieuwe aarde waarbij iedereen en alles weer volmaakt zal zijn..............
Sluit je dus snel aan bij de JG, alleen zij gaan daar deel van uitmaken!!!.
Ik probeer slechts te tonen wat de Bijbel leert.
Je citeert niet de Bijbel, want daar staat Gods naam in, niet een onpersoonlijke titel.

Gods naam is door de christenheid vervangen door een titel, een vorm van bijgeloof.

De aarde is perfect gemaakt en hoeft dus niet vervangen te worden.
Hij wordt schoongemaakt en dan is hij weer als nieuw.

Openbaring 21:1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. Citaat uit Jesaja 65:17.

In de NWV staat in de voetnoten, wat betekenis is van de zee, die er niet meer zal zijn.


In een niet gecensureerde Bijbel staat dit:

Jesaja 11:
6 Een wolf en een lam zullen samen rusten, een luipaard zal naast een geitje liggen, een kalf, een leeuw en een vetgemest dier zullen allemaal samen zijn, en een kleine jongen zal ze leiden.  
7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen. Een leeuw zal stro eten net als een stier.  
8 Een zuigeling zal spelen bij het hol van een cobra en een kind zal zijn hand leggen op het nest van een giftige slang.  
9 Ze zullen geen kwaad doen of schade aanrichten op heel mijn heilige berg, want de aarde zal beslist vervuld zijn van de kennis van Jehovah zoals water de zeebodem bedekt. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

HJW schreef: 11 sep 2023, 16:11
Alpha schreef: 11 sep 2023, 15:31 Ik toon slechts aan dat de Bijbel niet is vervuild mat buiten-Bijbelse leer.
Vandaar dat in de NWV Gods naam niet door een titel is vervangen en komt de hel helemaal niet voor.
Herhalen herhalen herhalen. Zo werkt hersenspoeling
Bij mij niet!
Ik leer wèl voortdurend bij.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Messenger schreef: 21 sep 2023, 11:18
peda schreef: 21 sep 2023, 11:07 Hoera, de inbreng gaat weer los !!
Ga er maar weer lekker voor zitten. ;)
Dat doe ik ook en wel met de millimeter liniaal in de hand.
Wanneer ik bij de deelnemers een millimeter verschuiving in hun overtuiging zou bemerken, dan laat ik dat forum breed merken.
Maar tot op heden is het nog steeds bij een ieder "' pas op de plaats "'.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 21 sep 2023, 11:37
Messenger schreef: 21 sep 2023, 11:18
Ga er maar weer lekker voor zitten. ;)
Dat doe ik ook en wel met de millimeter liniaal in de hand.
Wanneer ik bij de deelnemers een millimeter verschuiving in hun overtuiging zou bemerken, dan laat ik dat forum breed merken.
Maar tot op heden is het nog steeds bij een ieder "' pas op de plaats "'.
In de Bijbel staan voorbeelden van mensen die hun geloof aanpasten aan hun nieuw verworven kennis.
Bij Paulus ging dat wel heel drastisch een omzwaai van 180 graden.
Wat rustiger ging het bij Apollos.
Hij was goed onderlegd in de geschriften.
Toen Priskilla en Aquila hem hoorden, namen ze hem met zich mee en legden hem de weg van God nauwkeuriger uit.

Geen pas op de plaats, ze namen de verandering van gedachten goed over.

Hand 18:28  Want in het openbaar bewees hij [Apollos] ijverig en grondig dat de Joden ongelijk hadden. Aan de hand van de Schrift liet hij ze zien dat Jezus de Christus is. NWV.

De Joden hielden, tot aan de dag van vandaag, vast aan hun eigen visie.
Ook bij hun is de onderlinge eenheid verdwenen.

Spits je oren en luister naar de woorden van de wijzen. — Spr. 22:17.
‘Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160. NWV
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 26 sep 2023, 11:32
De Joden hielden, tot aan de dag van vandaag, vast aan hun eigen visie
En gelijk hebben ze :thumb1:
Er is hun meer dan genoeg aangedaan.... :evil:
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Bij de JG berust de gezonde schriftuitleg bij het Besturend Lichaam. Allemaal in het gelid en luisteren naar de zogenaamde geloofselite onder de JG gezagsdragers. Dan liever de "' broculeur "' ofwel diegene die zelve bepaalt wat al of niet qua geloofsinzicht op gezonde wijze bij hem/ haar past. De kleurrijke optocht met velerlei verschillende klederdracht, is voor mij veel plezieriger als de optocht van de eenheidspakken.
Overigens goed dat er weer optocht is, voor mij beter dan lege straten.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 26 sep 2023, 11:43
Alpha schreef: 26 sep 2023, 11:32
De Joden hielden, tot aan de dag van vandaag, vast aan hun eigen visie
En gelijk hebben ze :thumb1:
Er is hun meer dan genoeg aangedaan.... :evil:
Ze hebben geen gelijk, ze accepteren Jezus niet als de Messias.
Daardoor zijn ze verloren.
Geen Messias geen redding.

Ze hebben niet geleerd de bijbel met een geestelijke instelling te lezen.
Veel zaken nemen zij letterlijk, als je na zou denken, dan weet je dat dan onlogisch is.


Deut 6:
4 Luister, Israël: Jehovah, onze God, is één Jehovah.
5 Je moet Jehovah, je God, liefhebben met je hele hart, je hele ziel en je hele kracht.
6 Deze woorden die ik je vandaag gebied, moet je in je hart hebben,
7 en je moet ze je zonen inprenten en erover praten als je in je huis zit, als je onderweg bent, als je gaat slapen en als je opstaat.
8 Bind ze op je hand als herinnering en draag ze als een band op je voorhoofd.
9 Schrijf ze op de deurposten van je huis en op je poorten. NWV.

Zij vatten dit letterlijk op.
Ze hebben op hun deurpost een rolletje met een Schriftplaats.
Ze doen dat ook op hun hand en voorhoofd.
Maar een Schriftplaats hebben ze niet letterlijk in hun hart geplaatst.
Gebruikersavatar
callista
Berichten: 35552
Lid geworden op: 18 mar 2013, 16:37
Man/Vrouw: V

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door callista »

Alpha schreef: 26 sep 2023, 12:05
callista schreef: 26 sep 2023, 11:43

En gelijk hebben ze :thumb1:
Er is hun meer dan genoeg aangedaan.... :evil:
Ze hebben geen gelijk, ze accepteren Jezus niet als de Messias.
Daardoor zijn ze verloren.
Geen Messias geen redding.
Wat een nonsens... :x
De meeste Joden blijven gelukkig bij hun eigen geloof en laten zich niet beïnvloeden door de christelijke bekeringsdrift......waar geen respect is voor andere visies....bah.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 26 sep 2023, 12:02 Bij de JG berust de gezonde schriftuitleg bij het Besturend Lichaam. Allemaal in het gelid en luisteren naar de zogenaamde geloofselite onder de JG gezagsdragers. Dan liever de "' broculeur "' ofwel diegene die zelve bepaalt wat al of niet qua geloofsinzicht op gezonde wijze bij hem/ haar past. De kleurrijke optocht met velerlei verschillende klederdracht, is voor mij veel plezieriger als de optocht van de eenheidspakken.
Overigens goed dat er weer optocht is, voor mij beter dan lege straten.
Dat wordt maar al te graag klakkeloos overgenomen van anderen.

Jg laten de uitleg maar al te graag aan de Bijbel zelf over.
Nogmaals het besturend lichaam bepaalt geen uitleg, zij tonen gewoon wat de Bijbel leert.
Maar het inzicht in de bijbel wordt in de laatste dagen steeds beter, er wordt steeds beter begrepen wat Gods bedoeling is.

Daniël 12:4 Houd de woorden geheim, Daniël, en verzegel het boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het grondig onderzoeken, en de ware kennis zal overvloedig worden.’ NWV.

Vandaar dat Jg de Bijbel grondig onderzoeken.
Alle toegevoegde leer die geen Bijbelse oorsprong heeft is uit het geloof van Jg verdwenen.
Vandaar ook dat Jezus zegt: Uw woord is waarheid. (JOH 17:17).
Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.

Ten overvloede het BL bestaat uit 9 leden en die sturen 6 comités met vele helpers aan.
Het BL neemt als eenheid besluiten.
Ze gebruiken daarbij de Bijbel, laten zich leiden door de heilige geest en proberen tot unanieme beslissingen te komen (Handelingen 15:25).

Het Besturende Lichaam doet hetzelfde als ‘de apostelen en ouderlingen in Jeruzalem’ in de eerste eeuw, die namens de hele christelijke gemeente belangrijke beslissingen namen (Handelingen 15:2, 6).

Dit zijn de comités:

Coördinatorscomité. Zij komen o.a. in actie bij rampen, vervolging en bij juridische kwesties.
Personeelscomité.
Uitgeverscomité.
Dienstcomité.
Onderwijscomité.
Schrijverscomité. Zij behartigen het onderwijs en de vertalingen in 100den talen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

callista schreef: 26 sep 2023, 12:08
Alpha schreef: 26 sep 2023, 12:05

Ze hebben geen gelijk, ze accepteren Jezus niet als de Messias.
Daardoor zijn ze verloren.
Geen Messias geen redding.
Wat een nonsens... :x
De meeste Joden blijven gelukkig bij hun eigen geloof en laten zich niet beïnvloeden door de christelijke bekeringsdrift......waar geen respect is voor andere visies....
Nee hoor, geen nonsens, maar de dagelijkse praktijk.
Geen enkele orthodoxe jood accepteert Jezus als de Messias.

Maar iedereen mag geloven wat ze zelf willen, ook jij.
Het is een persoonlijke keuze.
Elia liet de joden kiezen, wie ze wilden aanbidden. (1 Koningen 18:21-40).
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

callista schreef: 26 sep 2023, 12:08
Alpha schreef: 26 sep 2023, 12:05

Ze hebben geen gelijk, ze accepteren Jezus niet als de Messias.
Daardoor zijn ze verloren.
Geen Messias geen redding.
Wat een nonsens... :x
De meeste Joden blijven gelukkig bij hun eigen geloof en laten zich niet beïnvloeden door de christelijke bekeringsdrift......waar geen respect is voor andere visies....bah.
Je hoeft geen Messias te accepteren omdat God jou accepteert en innig en onvoorwaardelijk van je houdt.

De christelijke bekeringsdrift lijkt een beetje op het gedram van de postcodeloterij: "Als u geen lot heeft en uw straat wint, valt u buiten de prijzen. Dat wilt u toch niet meemaken?"

Voor God doet iedereen mee en staat niemand buiten spel. Iedereen valt hoe dan ook desnoods na het sterven in de prijzen. :)
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

De schriftuitleg is uitsluitend voorbehouden aan het Besturend Lichaam. De individuele JG leden lezen de bijbel op de gezonde wijze zoals bindend voorgeschreven door het BL. je kunt als JG-lid wel doen alsof de bijbel studie door het individuele lid plaats vindt, maar dat is niet zo. Wie een eigen geloofsuitleg volgt, vliegt er uit, dat is de gang van zaken. Alle leden in precies dezelfde voorgeschreven JG- gezonde geloofsklederdracht.
Onzin dus wanneer een JG lid wijst op eigen bijbel studie. Het BL heeft de uitkomsten van de bijbel studie vastgesteld en dus spreken alle JG monden precies de door het BL gewenste JG woorden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

peda schreef: 26 sep 2023, 12:38 De schriftuitleg is uitsluitend voorbehouden aan het Besturend Lichaam. De individuele JG leden lezen de bijbel op de gezonde wijze zoals bindend voorgeschreven door het BL. je kunt als JG-lid wel doen alsof de bijbel studie door het individuele lid plaats vindt, maar dat is niet zo. Wie een eigen geloofsuitleg volgt, vliegt er uit, dat is de gang van zaken. Alle leden in precies dezelfde voorgeschreven JG- gezonde geloofsklederdracht.
Onzin dus wanneer een JG lid wijst op eigen bijbel studie. Het BL heeft de uitkomsten van de bijbel studie vastgesteld en dus spreken alle JG monden precies de door het BL gewenste JG woorden.
Daarom is het ook een sekte. :)
Eigen inbreng is niet gewenst.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 26 sep 2023, 12:34
callista schreef: 26 sep 2023, 12:08

Wat een nonsens... :x
De meeste Joden blijven gelukkig bij hun eigen geloof en laten zich niet beïnvloeden door de christelijke bekeringsdrift......waar geen respect is voor andere visies....bah.
Je hoeft geen Messias te accepteren omdat God jou accepteert en innig en onvoorwaardelijk van je houdt.

De christelijke bekeringsdrift lijkt een beetje op het gedram van de postcodeloterij: "Als u geen lot heeft en uw straat wint, valt u buiten de prijzen. Dat wilt u toch niet meemaken?"

Voor God doet iedereen mee en staat niemand buiten spel. Iedereen valt hoe dan ook desnoods na het sterven in de prijzen. :)
Dat wordt wel vaker beweerd, maar is in strijd met de Bijbelse leer.

Als schepper kan JHWH eisen stellen, vandaar dat hij exclusieve aanbidding eist.

Deuteronomium 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben.
8 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
9 Buig je er niet voor neer en laat je niet overhalen ze te vereren, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist”

JHWH ziet valse aanbidding als een vorm van overspel.
Normaal zal een man zijn vrouw nooit met een andere man willen delen.

Johannes 4:
23 Maar er komt een tijd, en die is er al, dat de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, want de Vader zoekt mensen die hem zo willen aanbidden.
24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.’ NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

peda schreef: 26 sep 2023, 12:38 De schriftuitleg is uitsluitend voorbehouden aan het Besturend Lichaam. De individuele JG leden lezen de bijbel op de gezonde wijze zoals bindend voorgeschreven door het BL. je kunt als JG-lid wel doen alsof de bijbel studie door het individuele lid plaats vindt, maar dat is niet zo. Wie een eigen geloofsuitleg volgt, vliegt er uit, dat is de gang van zaken. Alle leden in precies dezelfde voorgeschreven JG- gezonde geloofsklederdracht.
Onzin dus wanneer een JG lid wijst op eigen bijbel studie. Het BL heeft de uitkomsten van de bijbel studie vastgesteld en dus spreken alle JG monden precies de door het BL gewenste JG woorden.
Nog maar een keer: "Uitleg is een zak van God en hij geeft aan wie HIJ wil" !
Jg volgen geen menselijke leringen, maar de leer uit de Bijbel.
Alle toevoegingen, leringen, feesten en gebruiken, die geen Bijbelse oorsprong hebben, zijn verwijderd.

Wanneer je Bijbelse beginselen overtreedt, dat vlieg je er inderdaad uit.
De Bijbel heeft daar een duidelijke procedure voor.
Ook schrijft de Bijbel voor welke soort kleding gewenst is.

1 Timotheüs 2:
9 En de vrouwen [en mannen] moeten gepaste kleding dragen en zich sieren met bescheidenheid en gezond verstand, niet met kunstig gevlochten haar, goud, parels of heel dure kleding,
10 maar met goede daden, zoals past bij vrouwen die zeggen dat ze toegewijd zijn aan God. NWV.

Nette en gepaste kleding is noodzakelijk voor oprechte aanbidders van JHWH.
Wat net en gepast is, kan verschillend per land zijn.

Het BL volgt gewoon de oorspronkelijke Bijbelse leer en handhaven die.

Je opmerkingen zijn duidelijk niet op de bijbel gebaseerd.

Zoals iedereen ben je vrij om te kiezen welke weg je wilt gaan.

In Gods aardse koninkrijk zal je geen dieven, moordenaars, hebzuchtige mensen, dronkaards, drugverslaafden, afpersers, overspelers of immorele mensen tegen komen.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:29

Deuteronomium 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben.
8 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
9 Buig je er niet voor neer en laat je niet overhalen ze te vereren, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist”
Hieruit blijkt dat er volgens Jehovah zelf ook andere goden zijn.
Er wordt gesteld dat men geen andere goden mag hebben en dat men niet mag buigen voor iets anders dat in de hemel of onder de aarde is.
Dus er zijn meer goden.
Jehovah eist exclusieve toewijding, wat niet kan als er maar één god is.

Wie zijn dan die andere goden, die bestaan volgens deze tekst ?
Laatst gewijzigd door Dat_beloof_ik op 03 okt 2023, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 26 sep 2023, 12:46
peda schreef: 26 sep 2023, 12:38 De schriftuitleg is uitsluitend voorbehouden aan het Besturend Lichaam. De individuele JG leden lezen de bijbel op de gezonde wijze zoals bindend voorgeschreven door het BL. je kunt als JG-lid wel doen alsof de bijbel studie door het individuele lid plaats vindt, maar dat is niet zo. Wie een eigen geloofsuitleg volgt, vliegt er uit, dat is de gang van zaken. Alle leden in precies dezelfde voorgeschreven JG- gezonde geloofsklederdracht.
Onzin dus wanneer een JG lid wijst op eigen bijbel studie. Het BL heeft de uitkomsten van de bijbel studie vastgesteld en dus spreken alle JG monden precies de door het BL gewenste JG woorden.
Daarom is het ook een sekte. :)
Eigen inbreng is niet gewenst.
In tegenstelling tot de christenheid zijn Jg geen sekte.
Eigen inbreng is erg gewenst, zolang dat niet met de Bijbelse leer in strijd is.
Je ziet die inbreng dus bij de vele vrijwilligers, die graag bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:46

Wanneer je Bijbelse beginselen overtreedt, dat vlieg je er inderdaad uit.
De Bijbel heeft daar een duidelijke procedure voor.
Ook schrijft de Bijbel voor welke soort kleding gewenst is.

1 Timotheüs 2:
9 En de vrouwen [en mannen] moeten gepaste kleding dragen en zich sieren met bescheidenheid en gezond verstand, niet met kunstig gevlochten haar, goud, parels of heel dure kleding,
10 maar met goede daden, zoals past bij vrouwen die zeggen dat ze toegewijd zijn aan God. NWV.

Nette en gepaste kleding is noodzakelijk voor oprechte aanbidders van JHWH.
Wat net en gepast is, kan verschillend per land zijn.
Numeri 15:
Aan de kwastjes aan de hoek moeten zij een blauwpurperen draad bevestigen.
Die zal voor u aan de kwastjes zitten, opdat u, wanneer u hem ziet, aan al de geboden van de HEERE denkt en die doet, zodat u niet uw eigen hart en uw eigen ogen zult onderzoeken, waar u als in hoererij achteraan gaat;v opdat u aan al Mijn geboden denkt en die doet, en heilig bent voor uw God.
Ik heb nog nooit een JG gezien met kwastjes aan de kleding met een blauwpurperen draad.
Aan de andere kant staat nergens in de Bijbel dat een stropdas verplicht is, en ik heb nog nooit een Jg gezien zonder.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 03 okt 2023, 16:48
Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:29

Deuteronomium 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben.
8 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
9 Buig je er niet voor neer en laat je niet overhalen ze te vereren, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist”
Hieruit blijkt dat er volgens Jehovah zelf ook andere goden zijn.
Er wordt gesteld dat men geen andere goden mag hebben en dat men niet mag buigen voor iets anders dat in de hemel of onder de aarde is.
Dus er zijn meer goden.
Jehovah eist exclusie toewijding, wat vreemd is als er maar één god is.

Wie zijn dan die andere goden, die bestaan volgens deze tekst ?
Ik zou zeggen lees eens een keer zelf de bijbel, die is gewoon duidelijk.
Lees b.v. eens 1 Koningen 18:18-40.

Uit de confrontatie van Jezus is de woestijn blijkt dat Satan aanbeden wil worden en hij heeft vele aanbidders.

Zie Mt 4:1-11.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:57
Dat_beloof_ik schreef: 03 okt 2023, 16:48

Hieruit blijkt dat er volgens Jehovah zelf ook andere goden zijn.
Er wordt gesteld dat men geen andere goden mag hebben en dat men niet mag buigen voor iets anders dat in de hemel of onder de aarde is.
Dus er zijn meer goden.
Jehovah eist exclusie toewijding, wat vreemd is als er maar één god is.

Wie zijn dan die andere goden, die bestaan volgens deze tekst ?
Ik zou zeggen lees eens een keer zelf de bijbel, die is gewoon duidelijk.
Lees b.v. eens 1 Koningen 18:18-40.

Uit de confrontatie van Jezus is de woestijn blijkt dat Satan aanbeden wil worden en hij heeft vele aanbidders.

Zie Mt 4:1-11.
Oh nee! En zoveel afbeelden daarvan in de wachttoren!
Maar dat is er eentje, noem er nog eens een paar, want het gaat over 'goden'.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 03 okt 2023, 16:54
Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:46

Wanneer je Bijbelse beginselen overtreedt, dat vlieg je er inderdaad uit.
De Bijbel heeft daar een duidelijke procedure voor.
Ook schrijft de Bijbel voor welke soort kleding gewenst is.

1 Timotheüs 2:
9 En de vrouwen [en mannen] moeten gepaste kleding dragen en zich sieren met bescheidenheid en gezond verstand, niet met kunstig gevlochten haar, goud, parels of heel dure kleding,
10 maar met goede daden, zoals past bij vrouwen die zeggen dat ze toegewijd zijn aan God. NWV.

Nette en gepaste kleding is noodzakelijk voor oprechte aanbidders van JHWH.
Wat net en gepast is, kan verschillend per land zijn.
Numeri 15:
Aan de kwastjes aan de hoek moeten zij een blauwpurperen draad bevestigen.
Die zal voor u aan de kwastjes zitten, opdat u, wanneer u hem ziet, aan al de geboden van de HEERE denkt en die doet, zodat u niet uw eigen hart en uw eigen ogen zult onderzoeken, waar u als in hoererij achteraan gaat;v opdat u aan al Mijn geboden denkt en die doet, en heilig bent voor uw God.
Ik heb nog nooit een JG gezien met kwastjes aan de kleding met een blauwpurperen draad.
Aan de andere kant staat nergens in de Bijbel dat een stropdas verplicht is, en ik heb nog nooit een Jg gezien zonder.
Tja, kennelijk wil je dat graag zien, wat je wilt zien.

In Num. 15:37-41 kan je het doel vinden van de kwastjes en draad.
De unieke franje aan de kleding van de Israëlieten was bedoeld om hen eraan te herinneren dat ze een volk waren dat afgezonderd was om God te aanbidden en zich aan zijn geboden te houden.

Er zijn vele duizenden Jg die geen stropdas dragen.
Ieder landstreek heeft zijn eigen traditie.
Soms is een ander kledijvorm gebruikelijk, die volkseigen is.
Op het internet kan je afbeeldingen vinden van Jg internationale congressen.
Dan zie je vele mensen die geen stropdas dragen.

Het joodse volk in de oudheid kenden ook geen stopdassen, maar waren wel herkenbaar als aanbidders van JHWH.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 03 okt 2023, 17:00
Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:57 Ik zou zeggen lees eens een keer zelf de bijbel, die is gewoon duidelijk.
Lees b.v. eens 1 Koningen 18:18-40.

Uit de confrontatie van Jezus is de woestijn blijkt dat Satan aanbeden wil worden en hij heeft vele aanbidders.

Zie Mt 4:1-11.
Oh nee! En zoveel afbeelden daarvan in de wachttoren!
Maar dat is er eentje, noem er nog eens een paar, want het gaat over 'goden'.
De wachttoren is een onderdeel van het intensieve Bijbelstudie programma bij Jg..

Als je begrepen had wat ik schreef, dan had je de bijbel zelf onderzocht.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Tja, kennelijk wil je dat graag zien, wat je wilt zien.

In Num. 15:37-41 kan je het doel vinden van de kwastjes en draad.
De unieke franje aan de kleding van de Israëlieten was bedoeld om hen eraan te herinneren dat ze een volk waren dat afgezonderd was om God te aanbidden en zich aan zijn geboden te houden.

Er zijn vele duizenden Jg die geen stropdas dragen.
Ieder landstreek heeft zijn eigen traditie.
Soms is een ander kledijvorm gebruikelijk, die volkseigen is.
Op het internet kan je afbeeldingen vinden van Jg internationale congressen.
Dan zie je vele mensen die geen stropdas dragen.

Het joodse volk in de oudheid kenden ook geen stopdassen, maar waren wel herkenbaar als aanbidders van JHWH.
[/quote]

Ik lees gewoon wat er staat, Bijbels dus, en begrijp niet waarom je voorschriften voor de ene groep wel naleeft en die voor een andere niet
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10111
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:29
Messenger schreef: 26 sep 2023, 12:34
Je hoeft geen Messias te accepteren omdat God jou accepteert en innig en onvoorwaardelijk van je houdt.

De christelijke bekeringsdrift lijkt een beetje op het gedram van de postcodeloterij: "Als u geen lot heeft en uw straat wint, valt u buiten de prijzen. Dat wilt u toch niet meemaken?"

Voor God doet iedereen mee en staat niemand buiten spel. Iedereen valt hoe dan ook desnoods na het sterven in de prijzen. :)
Dat wordt wel vaker beweerd, maar is in strijd met de Bijbelse leer.
Nou dan kun je mooi afstand nemen van de bijbel.
Alpha schreef: Als schepper kan JHWH eisen stellen, vandaar dat hij exclusieve aanbidding eist.
God stelt geen eisen omdat God almachtig is en dus geen enkele behoefte heeft om eisen te stellen.
Alpha schreef: Deuteronomium 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben.
8 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
9 Buig je er niet voor neer en laat je niet overhalen ze te vereren, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist”
God is alomtegenwoordig. Lees nog eens met aandacht Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Er zijn geen andere Goden buiten God. Notabene staat het dus in de bijbel.
Alpha schreef: JHWH ziet valse aanbidding als een vorm van overspel.
Normaal zal een man zijn vrouw nooit met een andere man willen delen.
Ook dit is onjuist. Een God van echte pure liefde heeft onvoorwaardelijk lief. Zelfs bij overspel.
Verder is jaloezie God vreemd, aangezien jaloezie met liefde niet te maken heeft maar uit angst voortkomt.
Alpha schreef: Johannes 4:
23 Maar er komt een tijd, en die is er al, dat de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, want de Vader zoekt mensen die hem zo willen aanbidden.
24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.’ NWV.
God heeft helemaal niets nodig en al zeker geen aanbidding. Als aanbidden verplicht wordt is het ook nooit oprecht. Kijk naar Noord-Korea.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 03 okt 2023, 17:07 ...

Het joodse volk in de oudheid kenden ook geen stopdassen, maar waren wel herkenbaar als aanbidders van JHWH.
Klopt, zij droegen wat anders.
Numeri 15:38 - 39 Zeg tegen de Israëlieten dat ze kwasten moeten maken. Die moeten ze aan de onderrand van hun kleren naaien. In die kwasten moet een blauwe draad zitten. Ook jullie families ná jullie moeten deze kwasten maken. De kwasten zullen jullie helpen onthouden dat jullie je aan al mijn wetten moeten houden. Dan zullen jullie Mij niet ongehoorzaam zijn en niet meer jullie eigen zin doen.
Maar je ziet het weinig meer tegenwoordig, die kwasten.