Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:50
Messenger schreef: 26 sep 2023, 12:46
Daarom is het ook een sekte. :)
Eigen inbreng is niet gewenst.
In tegenstelling tot de christenheid zijn Jg geen sekte.
Eigen inbreng is erg gewenst, zolang dat niet met de Bijbelse leer in strijd is.
Precies om het vetgedrukte is dat sektarisch.
Alpha schreef: Je ziet die inbreng dus bij de vele vrijwilligers, die graag bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken.
Dat is niet uniek en dat doen zelfs ongelovige mensen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:57 Uit de confrontatie van Jezus is de woestijn blijkt dat Satan aanbeden wil worden en hij heeft vele aanbidders.
Een almachtige God heeft geen opponent. Duidelijk een broodje Aap-verhaal die confrontatie.

Verder, lees de bijbel eens : Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 03 okt 2023, 17:55
Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:29 Dat wordt wel vaker beweerd, maar is in strijd met de Bijbelse leer.
Nou dan kun je mooi afstand nemen van de bijbel.
Alpha schreef: Als schepper kan JHWH eisen stellen, vandaar dat hij exclusieve aanbidding eist.
God stelt geen eisen omdat God almachtig is en dus geen enkele behoefte heeft om eisen te stellen.
Alpha schreef: Deuteronomium 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben.
8 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
9 Buig je er niet voor neer en laat je niet overhalen ze te vereren, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist”
God is alomtegenwoordig. Lees nog eens met aandacht Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Er zijn geen andere Goden buiten God. Notabene staat het dus in de bijbel.
Alpha schreef: JHWH ziet valse aanbidding als een vorm van overspel.
Normaal zal een man zijn vrouw nooit met een andere man willen delen.
Ook dit is onjuist. Een God van echte pure liefde heeft onvoorwaardelijk lief. Zelfs bij overspel.
Verder is jaloezie God vreemd, aangezien jaloezie met liefde niet te maken heeft maar uit angst voortkomt.
Alpha schreef: Johannes 4:
23 Maar er komt een tijd, en die is er al, dat de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, want de Vader zoekt mensen die hem zo willen aanbidden.
24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.’ NWV.
God heeft helemaal niets nodig en al zeker geen aanbidding. Als aanbidden verplicht wordt is het ook nooit oprecht. Kijk naar Noord-Korea.
Het is wel duidelijk dat @Alfa en jij twee verschillende goden aanhangen.
Jullie probleem is dat jullie beiden er van uit gaan dat er maar één god is: uiteraard die van jezelf.
Discussie is dan zinloos, je gaat toch nooit tot overeenstemming komen of de ander overtuigen.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 04 okt 2023, 11:19 Het is wel duidelijk dat @Alfa en jij twee verschillende goden aanhangen.
Jullie probleem is dat jullie beiden er van uit gaan dat er maar één god is: uiteraard die van jezelf.
Discussie is dan zinloos, je gaat toch nooit tot overeenstemming komen of de ander overtuigen.
Er is slechts 1 God die door iedere gelovige anders wordt bekeken.

Ik wijs er slechts op dat Goddelijke eigenschappen (liefde, almacht, alomtegenwoordigheid, alziendheid, alwetendheid, volmaaktheid, onkwetsbaarheid, zonder behoefte zijn en vrije wil) voorop blijven staan.

Een bijbelvers lees ik met de bovengenoemde eigenschappen indachtig. Als er een tekst staat die een God schetst die aanbeden wil worden en zelfs boos kan worden als andere goden worden aanbeden, weet ik dat de tekst onzin bevat. In feite is het een beslisboom die ik hanteer. Daarmee scheid ik het af van het koren.

Alpha overtuigen is niet het doel, ik probeer meelezers een spirituele tool te geven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 04 okt 2023, 14:03
Dat_beloof_ik schreef: 04 okt 2023, 11:19 Het is wel duidelijk dat @Alfa en jij twee verschillende goden aanhangen.
Jullie probleem is dat jullie beiden er van uit gaan dat er maar één god is: uiteraard die van jezelf.
Discussie is dan zinloos, je gaat toch nooit tot overeenstemming komen of de ander overtuigen.
Er is slechts 1 God die door iedere gelovige anders wordt bekeken.

Ik wijs er slechts op dat Goddelijke eigenschappen (liefde, almacht, alomtegenwoordigheid, alziendheid, alwetendheid, volmaaktheid, onkwetsbaarheid, zonder behoefte zijn en vrije wil) voorop blijven staan.

Een bijbelvers lees ik met de bovengenoemde eigenschappen indachtig. Als er een tekst staat die een God schetst die aanbeden wil worden en zelfs boos kan worden als andere goden worden aanbeden, weet ik dat de tekst onzin bevat. In feite is het een beslisboom die ik hanteer. Daarmee scheid ik het af van het koren.

Alpha overtuigen is niet het doel, ik probeer meelezers een spirituele tool te geven.
.
Dat kan niet. Alomtegenwoordig en volmaakt, dan kunnen er niet zulke verschillende visies zijn.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Dat_beloof_ik schreef: 04 okt 2023, 20:42
Messenger schreef: 04 okt 2023, 14:03
Er is slechts 1 God die door iedere gelovige anders wordt bekeken.

Ik wijs er slechts op dat Goddelijke eigenschappen (liefde, almacht, alomtegenwoordigheid, alziendheid, alwetendheid, volmaaktheid, onkwetsbaarheid, zonder behoefte zijn en vrije wil) voorop blijven staan.

Een bijbelvers lees ik met de bovengenoemde eigenschappen indachtig. Als er een tekst staat die een God schetst die aanbeden wil worden en zelfs boos kan worden als andere goden worden aanbeden, weet ik dat de tekst onzin bevat. In feite is het een beslisboom die ik hanteer. Daarmee scheid ik het af van het koren.

Alpha overtuigen is niet het doel, ik probeer meelezers een spirituele tool te geven.
.
Dat kan niet. Alomtegenwoordig en volmaakt, dan kunnen er niet zulke verschillende visies zijn.
Die verschillende visies komen doordat we zonder kennis van onszelf dit leven empirisch ervaren in een lineaire tijd en andere illusies.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Messenger schreef: 05 okt 2023, 12:04
Dat_beloof_ik schreef: 04 okt 2023, 20:42
.
Dat kan niet. Alomtegenwoordig en volmaakt, dan kunnen er niet zulke verschillende visies zijn.
Die verschillende visies komen doordat we zonder kennis van onszelf dit leven empirisch ervaren in een lineaire tijd en andere illusies.
Sjonge, wat een onzin om je er uit te praten.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 03 okt 2023, 17:13 Tja, kennelijk wil je dat graag zien, wat je wilt zien.

In Num. 15:37-41 kan je het doel vinden van de kwastjes en draad.
De unieke franje aan de kleding van de Israëlieten was bedoeld om hen eraan te herinneren dat ze een volk waren dat afgezonderd was om God te aanbidden en zich aan zijn geboden te houden.

Er zijn vele duizenden Jg die geen stropdas dragen.
Ieder landstreek heeft zijn eigen traditie.
Soms is een ander kledijvorm gebruikelijk, die volkseigen is.
Op het internet kan je afbeeldingen vinden van Jg internationale congressen.
Dan zie je vele mensen die geen stropdas dragen.

Het joodse volk in de oudheid kenden ook geen stopdassen, maar waren wel herkenbaar als aanbidders van JHWH.
Ik lees gewoon wat er staat, Bijbels dus, en begrijp niet waarom je voorschriften voor de ene groep wel naleeft en die voor een andere niet
[/quote]Je leest dus wat je wilt lezen, wat in je straatje past.

Ik bekijk altijd de achtergrond informatie, om te begrijpen wat er bedoeld wordt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 okt 2023, 17:55
Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:29 Dat wordt wel vaker beweerd, maar is in strijd met de Bijbelse leer.
Nou dan kun je mooi afstand nemen van de bijbel.
Alpha schreef: Als schepper kan JHWH eisen stellen, vandaar dat hij exclusieve aanbidding eist.
God stelt geen eisen omdat God almachtig is en dus geen enkele behoefte heeft om eisen te stellen.
Alpha schreef: Deuteronomium 5:
6 “Ik ben Jehovah, je God, die je uit Egypte heeft geleid, uit het huis van slavernij.
7 Je mag buiten mij nooit andere goden hebben.
8 Maak geen beelden, geen enkele afbeelding van iets in de hemel boven of op de aarde beneden of in het water onder de aarde.
9 Buig je er niet voor neer en laat je niet overhalen ze te vereren, want ik, Jehovah, uw God, ben een God die exclusieve toewijding eist”
God is alomtegenwoordig. Lees nog eens met aandacht Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Er zijn geen andere Goden buiten God. Notabene staat het dus in de bijbel.
Alpha schreef: JHWH ziet valse aanbidding als een vorm van overspel.
Normaal zal een man zijn vrouw nooit met een andere man willen delen.
Ook dit is onjuist. Een God van echte pure liefde heeft onvoorwaardelijk lief. Zelfs bij overspel.
Verder is jaloezie God vreemd, aangezien jaloezie met liefde niet te maken heeft maar uit angst voortkomt.
Alpha schreef: Johannes 4:
23 Maar er komt een tijd, en die is er al, dat de ware aanbidders de Vader met geest en waarheid zullen aanbidden, want de Vader zoekt mensen die hem zo willen aanbidden.
24 God is een Geest, en wie hem aanbidden, moeten hem met geest en waarheid aanbidden.’ NWV.
God heeft helemaal niets nodig en al zeker geen aanbidding. Als aanbidden verplicht wordt is het ook nooit oprecht. Kijk naar Noord-Korea.
Je wilt dus dat JHWH aan JOUW eisen voldoet.
Dat zal je dus nooit meemaken.

Aanbidden is m.i. een manier om de schepper te bedanken, wat hij voor de mensheid heeft gedaan.

Ik neem inderdaad afstand van alle vormen van afgoderij.

Het is logisch dat de schepper aanbidding niet wil delen met anderen.
Normaal is het zo dat je je vrouw ook niet met anderen wil delen.

Je favoriete tekst:

Jesaja 45:
5 Ik ben Jehovah en er is niemand anders. Er is geen andere God dan ik. Ik zal je kracht geven, hoewel je me niet kende,  
6 zodat men weet van waar de zon opgaat tot waar ze ondergaat dat er niemand is buiten mij. Ik ben Jehovah en er is niemand anders.  
7 Ik vorm licht en schep duisternis, ik maak vrede en schep onheil. Ik, Jehovah, doe dat alles. NWV.

Zoals gebruikelijk negeer je de context, als die niet bevalt.

Jehovah bracht terecht kwaad of rampspoed over Adam wegens diens ongehoorzaamheid.
Dat doet hij vaker als mensen hem tegenwerken.

Jehovah laat kwaaddoeners waarschuwen om hen de gelegenheid te geven hun handelwijze te veranderen en aldus in leven te blijven.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV

Een "nieuwe aarde" kan alleen functioneren als iedereen aan God normen en waarden accepteert.
Daardoor zullen er dan geen dieven, moordenaars, misdadigers e.d. meer zijn. (1 Korinthe 6:9-11).
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 03 okt 2023, 17:56
Alpha schreef: 03 okt 2023, 17:07 ...

Het joodse volk in de oudheid kenden ook geen stopdassen, maar waren wel herkenbaar als aanbidders van JHWH.
Klopt, zij droegen wat anders.
Numeri 15:38 - 39 Zeg tegen de Israëlieten dat ze kwasten moeten maken. Die moeten ze aan de onderrand van hun kleren naaien. In die kwasten moet een blauwe draad zitten. Ook jullie families ná jullie moeten deze kwasten maken. De kwasten zullen jullie helpen onthouden dat jullie je aan al mijn wetten moeten houden. Dan zullen jullie Mij niet ongehoorzaam zijn en niet meer jullie eigen zin doen.
Maar je ziet het weinig meer tegenwoordig, die kwasten.
Een klederdracht is afhankelijk van de gewoonten van de streek of land.

Dan zie je dan ook op internationale congressen, waar mensen in traditionele klederdracht komen.
Dat is leuk om mee te maken.

Het doel van de kleding in Numeri is dat Israël zich duidelijk onderscheidden van de heidense natiën.
Vandaar dat Jg altijd nette kleding dragen als zij Gods woord verkondigen, en dat verschilt van land tot land.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 okt 2023, 17:59
Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:50 In tegenstelling tot de christenheid zijn Jg geen sekte.
Eigen inbreng is erg gewenst, zolang dat niet met de Bijbelse leer in strijd is.
Precies om het vetgedrukte is dat sektarisch.
Alpha schreef: Je ziet die inbreng dus bij de vele vrijwilligers, die graag bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken.
Dat is niet uniek en dat doen zelfs ongelovige mensen.
Nee, dat is juist NIET sektarisch.

Het zijn de sekten die de Bijbel negeren en heidense feesten en gebruiken als normaal beschouwen.

Jg vrijwilligers helpen om daar te tonen dat zij de Bijbelse normen respecteren en daarmee JHWH.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 10:52
Dat_beloof_ik schreef: 03 okt 2023, 17:13 Tja, kennelijk wil je dat graag zien, wat je wilt zien.

In Num. 15:37-41 kan je het doel vinden van de kwastjes en draad.
De unieke franje aan de kleding van de Israëlieten was bedoeld om hen eraan te herinneren dat ze een volk waren dat afgezonderd was om God te aanbidden en zich aan zijn geboden te houden.

Er zijn vele duizenden Jg die geen stropdas dragen.
Ieder landstreek heeft zijn eigen traditie.
Soms is een ander kledijvorm gebruikelijk, die volkseigen is.
Op het internet kan je afbeeldingen vinden van Jg internationale congressen.
Dan zie je vele mensen die geen stropdas dragen.

Het joodse volk in de oudheid kenden ook geen stopdassen, maar waren wel herkenbaar als aanbidders van JHWH.
Ik lees gewoon wat er staat, Bijbels dus, en begrijp niet waarom je voorschriften voor de ene groep wel naleeft en die voor een andere niet
Je leest dus wat je wilt lezen, wat in je straatje past.

Ik bekijk altijd de achtergrond informatie, om te begrijpen wat er bedoeld wordt.
[/quote]

Mooie dood doener, want je geeft niet wat die info nu is. Die is wel van buiten de Bijbel, dus niet bijbels.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 03 okt 2023, 18:02
Alpha schreef: 03 okt 2023, 16:57 Uit de confrontatie van Jezus is de woestijn blijkt dat Satan aanbeden wil worden en hij heeft vele aanbidders.
Een almachtige God heeft geen opponent. Duidelijk een broodje Aap-verhaal die confrontatie.

Verder, lees de bijbel eens : Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Zie mijn reactie op je favoriete tekst.

Waarom willen mensen zelf bepalen wat goed of kwaad is?
Omdat dat door Satan is opgelegd.

Door dat te ontkennen ondersteun je in feite Satan.
Ook hij is de bron van desinformatie.
Heel populair tegenwoordig.
Dat zie je ook dagelijks om je heen, Satan zet mensen tegen elkaar op.
Gevolg dat mensen naar hun God bidden om overwinning. (Hand 10:34, 35).
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:11 .............Aanbidden is m.i. een manier om de schepper te bedanken, wat hij voor de mensheid heeft gedaan..........
Iedereen is natuurlijk vrij om een hogere macht te bedanken voor al het goede wat hem of haar dagelijks overkomt.
Maar als je de God uit de bijbel gaat bedanken vraag ik me toch af of je het normaal vindt als je voor je plezier een aarde met een paradijs schept en er vervolgens door je vijand een puinhoop van laat maken.
En het ergste is, die vijand mag nog steeds vrij over onze aarde rondlopen.
Dan vraag ik jou of jij het met me eens bent dat een Schepper ook zijn verantwoordelijkheid heeft en zich er niet mee van af mag maken dat het ooit goed zal komen. Daar hebben zijn schepsels die nu leven en die voor hen leefden niets aan.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 11 okt 2023, 11:27
Alpha schreef: 11 okt 2023, 10:52

Ik lees gewoon wat er staat, Bijbels dus, en begrijp niet waarom je voorschriften voor de ene groep wel naleeft en die voor een andere niet
Je leest dus wat je wilt lezen, wat in je straatje past.

Ik bekijk altijd de achtergrond informatie, om te begrijpen wat er bedoeld wordt.
Mooie dood doener, want je geeft niet wat die info nu is. Die is wel van buiten de Bijbel, dus niet bijbels.[/quote]Nee hoor, ik onderzoek juist alle dingen.

Als je een grondige Bijbelstudie zou volgen, dan ontdek je die informatie zelf!
Er is enorm veel betrouwbare achtergrond informatie beschikbaar.

Veel van die informatie is te zien in de Encyclopedie "Inzicht in de schrift".
Over ieder Bijbels item kan je daar duidelijke informatie vinden.
Het is alfabetisch gerangschikt, dus makkelijk te vinden.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 11 okt 2023, 11:34
Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:11 .............Aanbidden is m.i. een manier om de schepper te bedanken, wat hij voor de mensheid heeft gedaan..........
Iedereen is natuurlijk vrij om een hogere macht te bedanken voor al het goede wat hem of haar dagelijks overkomt.
Maar als je de God uit de bijbel gaat bedanken vraag ik me toch af of je het normaal vindt als je voor je plezier een aarde met een paradijs schept en er vervolgens door je vijand een puinhoop van laat maken.
En het ergste is, die vijand mag nog steeds vrij over onze aarde rondlopen.
Dan vraag ik jou of jij het met me eens bent dat een Schepper ook zijn verantwoordelijkheid heeft en zich er niet mee van af mag maken dat het ooit goed zal komen. Daar hebben zijn schepsels die nu leven en die voor hen leefden niets aan.
Waarmee je aangeeft, geen jota van de Bijbel te begrijpen.

Je kunt kennelijk niet begrijpen dat ieder schepsel een vrije wil heeft, dat iedereen kan kiezen voor of tegen JHWH.
Satan koos tegen, net als Nimrod.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 04 okt 2023, 14:03
Dat_beloof_ik schreef: 04 okt 2023, 11:19 Het is wel duidelijk dat @Alfa en jij twee verschillende goden aanhangen.
Jullie probleem is dat jullie beiden er van uit gaan dat er maar één god is: uiteraard die van jezelf.
Discussie is dan zinloos, je gaat toch nooit tot overeenstemming komen of de ander overtuigen.
Er is slechts 1 God die door iedere gelovige anders wordt bekeken.

Ik wijs er slechts op dat Goddelijke eigenschappen (liefde, almacht, alomtegenwoordigheid, alziendheid, alwetendheid, volmaaktheid, onkwetsbaarheid, zonder behoefte zijn en vrije wil) voorop blijven staan.

Een bijbelvers lees ik met de bovengenoemde eigenschappen indachtig. Als er een tekst staat die een God schetst die aanbeden wil worden en zelfs boos kan worden als andere goden worden aanbeden, weet ik dat de tekst onzin bevat. In feite is het een beslisboom die ik hanteer. Daarmee scheid ik het af van het koren.

Alpha overtuigen is niet het doel, ik probeer meelezers een spirituele tool te geven.
Ook JIJ bekijkt de ene God JHWH anders.
Je maakt er een eigen God van.

Je maakt vervolgens van een feit onzin.
Je wilt kennelijk de schepper naar jouw hand zetten.

Jezus zei:
Lukas 4:8 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Er staat geschreven: “Jehovah, je God, moet je aanbidden en alleen voor hem moet je heilige dienst doen.”’

Exodus 20:3 Je mag buiten mij geen andere goden hebben. NWV.

Jezus ontkende niet dat Satan over de koninkrijken der wereld kon beschikken.
Later noemde hij Satan „de heerser van deze wereld” (Johannes 12:31; 16:11).
Satan wil ook aanbeden worden.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 05 okt 2023, 16:45
Messenger schreef: 05 okt 2023, 12:04
Die verschillende visies komen doordat we zonder kennis van onszelf dit leven empirisch ervaren in een lineaire tijd en andere illusies.
Sjonge, wat een onzin om je er uit te praten.
Het is populair om een "eigen" God te creëren.
Paulus onderkende de oorsprong daarvan.

Kolossenzen 2:8 Pas op dat niemand je vangt met filosofie en bedrieglijke, holle ideeën gebaseerd op menselijke tradities, op de basisprincipes van de wereld en niet op Christus.

De Griekse filosofie is gebaseerd op hun aanbidding van valse goden.
Vandaar dat Jezus Satan de heerser van deze wereld noemde.

Paulus onderkende dat de Grieken vele goden aanbaden en ging daar in het openbaar op in.

Hand 17:
22 Paulus ging midden op de Areopagus staan en zei: ‘Mannen van Athene, ik zie aan alles dat jullie blijkbaar meer ontzag voor de goden hebben dan anderen.
23 Toen ik bijvoorbeeld rondliep en jullie heiligdommen bekeek, zag ik zelfs een altaar met het opschrift: “Aan een onbekende God”. Wat jullie aanbidden zonder het te kennen, dat maak ik jullie bekend.
24 De God die de wereld heeft gemaakt en alles wat daarin is, die Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels die door mensen gebouwd zijn. 25 Hij wordt ook niet door mensenhanden verzorgd, alsof hij iets nodig heeft, want hijzelf geeft aan iedereen leven en adem en alle dingen.
26 En hij heeft uit één mens alle volken gemaakt om het hele aardoppervlak te bewonen. Ook heeft hij tijdperken en de grenzen van het woongebied van mensen bepaald.
27 God wilde namelijk dat ze hem zouden zoeken, dat ze naar hem zouden tasten en hem ook echt zouden vinden, hoewel hij eigenlijk niet ver is van elk van ons.
28 Want dankzij hem leven we, bewegen we en bestaan we, zoals ook sommigen van jullie eigen dichters hebben gezegd: “Want wij zijn ook zijn kinderen.” NWV.

Het gevolg was dat vele Grieken gingen geloven en de afgoden verwijderden in hun huis.
Door Paulus’ succesvolle prediking gaven velen de aanbidding van de godin Artemis op, werd daardoor de woede gewekt van degenen die deze heidense aanbidding bevorderden. De vervaardiging van zilveren Artemistempeltjes was heel winstgevend.
Nu deze handel bedreigd werd, hitste een zekere Demetrius de zilversmeden tot opstand op. (Handelingen 19:23-41).
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:39
J-W schreef: 11 okt 2023, 11:34

Iedereen is natuurlijk vrij om een hogere macht te bedanken voor al het goede wat hem of haar dagelijks overkomt.
Maar als je de God uit de bijbel gaat bedanken vraag ik me toch af of je het normaal vindt als je voor je plezier een aarde met een paradijs schept en er vervolgens door je vijand een puinhoop van laat maken.
En het ergste is, die vijand mag nog steeds vrij over onze aarde rondlopen.
Dan vraag ik jou of jij het met me eens bent dat een Schepper ook zijn verantwoordelijkheid heeft en zich er niet mee van af mag maken dat het ooit goed zal komen. Daar hebben zijn schepsels die nu leven en die voor hen leefden niets aan.
Waarmee je aangeeft, geen jota van de Bijbel te begrijpen.

Je kunt kennelijk niet begrijpen dat ieder schepsel een vrije wil heeft, dat iedereen kan kiezen voor of tegen JHWH.
Satan koos tegen, net als Nimrod.
Wat heeft dit met de vete tussen JHWH en SATAN te maken? Als je om je heen kijkt, wie is er dan aan de winnende hand?
Of een nietig schepseltje als jij en ik nu voor of tegen éen van beiden is zal voor hen niets uitmaken.
Sorrry, maar als je alles wat ruimer wilt zien komt het nogal naïef over te denken dat een nietig mens door zijn steun aan één van beiden uit te spreken beloond zal worden zodra EÉN van Hen hun onderlinge strijd gewonnen zal hebben.
Laatst gewijzigd door J-W op 11 okt 2023, 12:27, 5 keer totaal gewijzigd.
peda
Berichten: 20633
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

In de wereld van Alpha wordt er geheel anders geleefd als in de wereld buiten Alpha.
Bij Alpha is Alles Wat God Doet gewoon uitmuntend, God is 100 % Soeverein en hoeft op geen enkele manier te luisteren naar de schepselen. De mens met vrije wil, luistert naar satan en verprutst bijgevolg alles om zich heen omdat er bij dezulken geen Godgerichtheid bestaat. Dat God dit een tijd toelaat alvorens in te grijpen, ligt uitsluitend bij God en daar heeft geen mens zich mee te bemoeien laat staan kritiek op te hebben. Als de tijd daar is, maakt God een definitief einde aan de door mensen met vrije wil veroorzaakte wanorde. Het is alleen de mens die door het met de vrije wil niet luisteren naar de Wil van God de narigheid veroorzaakt, God staat daarbuiten en diegenen die God willen laten delen in de verantwoordelijkheid van de bestaande ellende, lezen niet goed in de bijbel, begrijpen er dus niets van en zingen het lied van satan. Gewaarschuwd zijn al diegenen die in de wereld meezingen met de "'booswicht"' en het gezonde bijbelse lied in de andere wereld versmaden.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:19
Mullog schreef: 03 okt 2023, 17:56 Klopt, zij droegen wat anders.



Maar je ziet het weinig meer tegenwoordig, die kwasten.
Een klederdracht is afhankelijk van de gewoonten van de streek of land.

Dan zie je dan ook op internationale congressen, waar mensen in traditionele klederdracht komen.
Dat is leuk om mee te maken.

Het doel van de kleding in Numeri is dat Israël zich duidelijk onderscheidden van de heidense natiën.
Vandaar dat Jg altijd nette kleding dragen als zij Gods woord verkondigen, en dat verschilt van land tot land.
Maar geen kwastjes terwijl dat toch de opdracht van God is ;)
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:11
Messenger schreef: 03 okt 2023, 17:55
Nou dan kun je mooi afstand nemen van de bijbel.

God stelt geen eisen omdat God almachtig is en dus geen enkele behoefte heeft om eisen te stellen.

God is alomtegenwoordig. Lees nog eens met aandacht Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Er zijn geen andere Goden buiten God. Notabene staat het dus in de bijbel.

Ook dit is onjuist. Een God van echte pure liefde heeft onvoorwaardelijk lief. Zelfs bij overspel.
Verder is jaloezie God vreemd, aangezien jaloezie met liefde niet te maken heeft maar uit angst voortkomt.

God heeft helemaal niets nodig en al zeker geen aanbidding. Als aanbidden verplicht wordt is het ook nooit oprecht. Kijk naar Noord-Korea.
Je wilt dus dat JHWH aan JOUW eisen voldoet.
Dat zal je dus nooit meemaken.
Sterker: dat maak ik reeds mee.
Alpha schreef: Aanbidden is m.i. een manier om de schepper te bedanken, wat hij voor de mensheid heeft gedaan.
God heeft geen aanbidding nodig, een volmaakte en almachtige God zit daar niet op te wachten. Aan de andere kant is God dankbaar voor jouw rol in het leven, voor jouw zijn. Door jouw zijn kan God zich ervaren als een JG.
Alpha schreef: Ik neem inderdaad afstand van alle vormen van afgoderij.
Ik ook en afgoden herken je aan niet-goddelijke eigenschappen. Zoals een God die zit te smachten op een bedankje van mensen, die hulp nodig heeft, die jaloers is als je een echte God aanbidt en vereert, of zoals een God die diens wil gedwarsboomd ziet worden. En zo zijn er meer eigenschappen waar je een afgod aan kan ontdekken.
Alpha schreef: Het is logisch dat de schepper aanbidding niet wil delen met anderen.
Dat hoeft ook niet, omdat er buiten God niets bestaat. God is de Alpha en de Omega, het begin t/m het einde.
Alpha schreef: Normaal is het zo dat je je vrouw ook niet met anderen wil delen.
Pure onvoorwaardelijke liefde heeft geen probleem als je je geliefde met anderen deelt of als jouw geliefde jou met anderen deelt. Jaloezie komt voort uit angst en kan een kooi maken van de relatie. Pure liefde laat je vrij.
Alpha schreef: Je favoriete tekst:

Jesaja 45:
5 Ik ben Jehovah en er is niemand anders. Er is geen andere God dan ik. Ik zal je kracht geven, hoewel je me niet kende,  
6 zodat men weet van waar de zon opgaat tot waar ze ondergaat dat er niemand is buiten mij. Ik ben Jehovah en er is niemand anders.  
7 Ik vorm licht en schep duisternis, ik maak vrede en schep onheil. Ik, Jehovah, doe dat alles. NWV.

Zoals gebruikelijk negeer je de context, als die niet bevalt.
Die context zie jij misschien niet helder. Wiens uitspraken zijn dit in die tekst? En waarom zou dat niet letterlijk bedoeld zijn?

Jesaja 45
5 Jehova zegt dat er buiten Jehova niemand anders is. (God is alomtegenwoordig en is overal). Er is geen andere God dan Jehova.
Jehova zal je kracht geven (deelt de almacht met jou, omdat je deel bent van Jehova en binnenin Jehova bestaat. Je bent geschapen naar beeld en gelijkenis van Jehova.).
Je kent Jehova niet, omdat je als deel van Jehova jezelf geheugenverlies oplegde, zodat je op empirische wijze het leven als een onbekend avontuur kon beleven.
6 Nogmaals benadrukt Jehova dat er niets is behalve Jehova dus die jaloezie over afgodjes slaat nergens op.
7 Jehova is voor alles verantwoordelijk. Voor het licht en de duisternis, voor de vrede en het onheil.
Als delen van Jehova, niet herinnerend dat we deel van Jehova zijn, kiezen we met de vrije wil voor zowel de vrede als het onheil.

Dat is de context die ik erin herken.
Alpha schreef: Jehovah bracht terecht kwaad of rampspoed over Adam wegens diens ongehoorzaamheid.
Dat doet hij vaker als mensen hem tegenwerken.
Een almachtige God kun je niet tegenwerken, ook al niet omdat je de vrije wil hebt.
Je lijkt het concept almacht en vrije wil niet te bevatten. Je kunt niet ongehoorzaam zijn naar Jehova omdat er niets is waaraan je je moet gehoorzamen, vrije wil weet u nog wel?
Alpha schreef: Jehovah laat kwaaddoeners waarschuwen om hen de gelegenheid te geven hun handelwijze te veranderen en aldus in leven te blijven.

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV

Een "nieuwe aarde" kan alleen functioneren als iedereen aan God normen en waarden accepteert.
Daardoor zullen er dan geen dieven, moordenaars, misdadigers e.d. meer zijn. (1 Korinthe 6:9-11).
Met een vrije wil en onvoorwaardelijke liefde is berouw niet nodig. God heeft geen normen en waarden, die worden bedacht door mensen. Een 'nieuwe Aarde' kan ook elders zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:23
Messenger schreef: 03 okt 2023, 17:59
Precies om het vetgedrukte is dat sektarisch.

Dat is niet uniek en dat doen zelfs ongelovige mensen.
Nee, dat is juist NIET sektarisch.
Je zit er te lang in denk ik om niet in te zien dat je bij een sekte bent aangesloten.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:30
Messenger schreef: 03 okt 2023, 18:02
Een almachtige God heeft geen opponent. Duidelijk een broodje Aap-verhaal die confrontatie.

Verder, lees de bijbel eens : Jesaja 45 vers 5 t/m 7.
Zie mijn reactie op je favoriete tekst.

Waarom willen mensen zelf bepalen wat goed of kwaad is?
Omdat dat door Satan is opgelegd.
Je kunt duidelijk niet begrijpend lezen. Zelfs niet zo'n korte tekst en de uitleg die ik eraan geef.
Mensen bepalen zelf wat goed of kwaad is, omdat ze onderling leefregels willen hebben. God geeft die niet, vanwege de vrije wil en de onvoorwaardelijke liefde.
Alpha schreef: Door dat te ontkennen ondersteun je in feite Satan.
Ook hij is de bron van desinformatie.
Heel populair tegenwoordig.
Dat zie je ook dagelijks om je heen, Satan zet mensen tegen elkaar op.
Gevolg dat mensen naar hun God bidden om overwinning. (Hand 10:34, 35).
Heb je Alpha weer met zijn Satan. God is het enige dat er is en zorgt voor het licht én de duisternis, God schept de vrede én het onheil. Zinloos bestaan dus voor die Satan. In het bedrijfsleven zou je hem overtollig noemen. God doet het zelf, het onheil veroorzaken. In de vorm weliswaar van al die godsdeeltjes die zich niet herinneren God zelf te zijn.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10114
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:39
J-W schreef: 11 okt 2023, 11:34

Iedereen is natuurlijk vrij om een hogere macht te bedanken voor al het goede wat hem of haar dagelijks overkomt.
Maar als je de God uit de bijbel gaat bedanken vraag ik me toch af of je het normaal vindt als je voor je plezier een aarde met een paradijs schept en er vervolgens door je vijand een puinhoop van laat maken.
En het ergste is, die vijand mag nog steeds vrij over onze aarde rondlopen.
Dan vraag ik jou of jij het met me eens bent dat een Schepper ook zijn verantwoordelijkheid heeft en zich er niet mee van af mag maken dat het ooit goed zal komen. Daar hebben zijn schepsels die nu leven en die voor hen leefden niets aan.
Je kunt kennelijk niet begrijpen dat ieder schepsel een vrije wil heeft, dat iedereen kan kiezen voor of tegen JHWH.
Satan koos tegen, net als Nimrod.
Met een vrije wil kun je niet kiezen tegen JHWH. Je kunt de wil van een almachtige niet dwarsbomen. De vrije wil evenmin.
Jij bent degene die er niets van blijkt te begrijpen.

De wil van JHWH komt hier op neer: "De mens heeft de vrije wil en die vrije wil is Mijn wil. En Mijn wil geschiedde."
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.