Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Mullog schreef: 11 okt 2023, 12:34
Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:19 Een klederdracht is afhankelijk van de gewoonten van de streek of land.

Dan zie je dan ook op internationale congressen, waar mensen in traditionele klederdracht komen.
Dat is leuk om mee te maken.

Het doel van de kleding in Numeri is dat Israël zich duidelijk onderscheidden van de heidense natiën.
Vandaar dat Jg altijd nette kleding dragen als zij Gods woord verkondigen, en dat verschilt van land tot land.
Maar geen kwastjes terwijl dat toch de opdracht van God is ;)
Ja dat is oppassen geblazen als je zonder die kwastjes door het leven gaat.

Het is hetzelfde met kledingvoorschriften als met andere normen en waarden. Ze verschillen van tijd tot tijd, van plaats tot plaats, van cultuur tot cultuur, van religie tot religie. EN dat wordt door mensen bepaald, niet door God.

God heeft geen modepolitie in dienst, al denken ze daar bij het regime in Iran en Afghanistan anders over.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Dat_beloof_ik
Berichten: 1279
Lid geworden op: 17 mar 2022, 16:10
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:36
Dat_beloof_ik schreef: 11 okt 2023, 11:27 Je leest dus wat je wilt lezen, wat in je straatje past.

Ik bekijk altijd de achtergrond informatie, om te begrijpen wat er bedoeld wordt.
Mooie dood doener, want je geeft niet wat die info nu is. Die is wel van buiten de Bijbel, dus niet bijbels.
schreef: Nee hoor, ik onderzoek juist alle dingen.

Als je een grondige Bijbelstudie zou volgen, dan ontdek je die informatie zelf!
Er is enorm veel betrouwbare achtergrond informatie beschikbaar.

Veel van die informatie is te zien in de Encyclopedie "Inzicht in de schrift".
Over ieder Bijbels item kan je daar duidelijke informatie vinden.
Het is alfabetisch gerangschikt, dus makkelijk te vinden.
Je zit te knippen in posts en citaten waardoor het een onoverzichtelijke zooi wordt.
Jouw naam staat boven mijn citaat en omgekeerd.
Mijn vriendelijk maar dringend verzoek is om daarmee te stoppen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 11 okt 2023, 12:13
Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:39 Waarmee je aangeeft, geen jota van de Bijbel te begrijpen.

Je kunt kennelijk niet begrijpen dat ieder schepsel een vrije wil heeft, dat iedereen kan kiezen voor of tegen JHWH.
Satan koos tegen, net als Nimrod.
Wat heeft dit met de vete tussen JHWH en SATAN te maken? Als je om je heen kijkt, wie is er dan aan de winnende hand?
Of een nietig schepseltje als jij en ik nu voor of tegen éen van beiden is zal voor hen niets uitmaken.
Sorrry, maar als je alles wat ruimer wilt zien komt het nogal naïef over te denken dat een nietig mens door zijn steun aan één van beiden uit te spreken beloond zal worden zodra EÉN van Hen hun onderlinge strijd gewonnen zal hebben.
Lees eens de Bijbel?
Dan zie je dat Satan nog een korte tijd heeft en hij siddert.

1 Petrus 5:8 Houd je verstand erbij, wees waakzaam! Je tegenstander, de Duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar iemand die hij kan verslinden. NWV.

Satan heeft het best makkelijk, velen trappen met open ogen in zijn verhaal.
Daardoor heeft hij grote verdeeldheid kunnen veroorzaken.
Hij zet duidelijk mensen tegen elkaar op.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 11 okt 2023, 14:29
Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:23 Nee, dat is juist NIET sektarisch.
Je zit er te lang in denk ik om niet in te zien dat je bij een sekte bent aangesloten.
Sekte leden menen dat iedereen in een sekte zit.
Gelukkig behoren Jg niet tot een sekte, zij volgen Jezus voorbeeld.
Maar ja, de Joodse Schriftgeleerden noemden Jezus volgelingen een sekte.
Zij wensten Jezus niet als de beloofde Messias te aanvaarden.
Ondanks de vele bewijzen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 11 okt 2023, 14:41
Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:39

Je kunt kennelijk niet begrijpen dat ieder schepsel een vrije wil heeft, dat iedereen kan kiezen voor of tegen JHWH.
Satan koos tegen, net als Nimrod.
Met een vrije wil kun je niet kiezen tegen JHWH. Je kunt de wil van een almachtige niet dwarsbomen. De vrije wil evenmin.
Jij bent degene die er niets van blijkt te begrijpen.

De wil van JHWH komt hier op neer: "De mens heeft de vrije wil en die vrije wil is Mijn wil. En Mijn wil geschiedde.
"Het kenmerk van de vrije wil is dat je zelf kan en mag kiezen.

Jezus zei niet mijn wil geschiedde, maar Uw wil geschiedde.
Hij was volmaakt en had nauw met zijn vader samen gewerkt.
Vandaar hij kon zeggen: „Wie mij heeft gezien, heeft ook de Vader gezien” (Jo 14:5-9).
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Dat_beloof_ik schreef: 11 okt 2023, 15:57
Alpha schreef: 11 okt 2023, 11:36

Mooie dood doener, want je geeft niet wat die info nu is. Die is wel van buiten de Bijbel, dus niet bijbels.
schreef: Nee hoor, ik onderzoek juist alle dingen.

Als je een grondige Bijbelstudie zou volgen, dan ontdek je die informatie zelf!
Er is enorm veel betrouwbare achtergrond informatie beschikbaar.

Veel van die informatie is te zien in de Encyclopedie "Inzicht in de schrift".
Over ieder Bijbels item kan je daar duidelijke informatie vinden.
Het is alfabetisch gerangschikt, dus makkelijk te vinden.
Je zit te knippen in posts en citaten waardoor het een onoverzichtelijke zooi wordt.
Jouw naam staat boven mijn citaat en omgekeerd.
Mijn vriendelijk maar dringend verzoek is om daarmee te stoppen.
Ik citeer wat er geschreven wordt, wat m.i. relevant is.
Kennelijk is er iets onbedoeld fout gegaan.

Vermoedelijk is een "quote" weggevallen.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 18 okt 2023, 17:37
J-W schreef: 11 okt 2023, 12:13

Wat heeft dit met de vete tussen JHWH en SATAN te maken? Als je om je heen kijkt, wie is er dan aan de winnende hand?
Of een nietig schepseltje als jij en ik nu voor of tegen éen van beiden is zal voor hen niets uitmaken.
Sorrry, maar als je alles wat ruimer wilt zien komt het nogal naïef over te denken dat een nietig mens door zijn steun aan één van beiden uit te spreken beloond zal worden zodra EÉN van Hen hun onderlinge strijd gewonnen zal hebben.
Lees eens de Bijbel?
Dan zie je dat Satan nog een korte tijd heeft en hij siddert.

1 Petrus 5:8 Houd je verstand erbij, wees waakzaam! Je tegenstander, de Duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar iemand die hij kan verslinden. NWV.

Satan heeft het best makkelijk, velen trappen met open ogen in zijn verhaal.
Daardoor heeft hij grote verdeeldheid kunnen veroorzaken.
Hij zet duidelijk mensen tegen elkaar op.
Deze teksten kende ik al. Jouw standaard teksten als het over de duivel gaat.
Op de vraag of hij op dit moment en al vanaf Adam en Eva niet aan de de winnende hand is ga je echter niet in.
Dat Petrus bang voor hem was en zijn toekomst voorspelde zegt natuurlijk niets, Petrus was ook maar een mens, wat wist hij van opstandige engelen?
Dat satan het volgens jou makkelijk heeft geeft dat niet aan dat hij succesvoller is dan JHWH?
En dat was mijn stelling.
Wat er in de toekomst gaat gebeuren weet niemand maar als straks alleen de JG de nieuwe aarde mogen gaan bewonen is dat toch een mager resultaat van alle inspanningen van JHWH?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 18 okt 2023, 18:36
Alpha schreef: 18 okt 2023, 17:37 Lees eens de Bijbel?
Dan zie je dat Satan nog een korte tijd heeft en hij siddert.

1 Petrus 5:8 Houd je verstand erbij, wees waakzaam! Je tegenstander, de Duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek naar iemand die hij kan verslinden. NWV.

Satan heeft het best makkelijk, velen trappen met open ogen in zijn verhaal.
Daardoor heeft hij grote verdeeldheid kunnen veroorzaken.
Hij zet duidelijk mensen tegen elkaar op.
Deze teksten kende ik al. Jouw standaard teksten als het over de duivel gaat.
Op de vraag of hij op dit moment en al vanaf Adam en Eva niet aan de de winnende hand is ga je echter niet in.
Dat Petrus bang voor hem was en zijn toekomst voorspelde zegt natuurlijk niets, Petrus was ook maar een mens, wat wist hij van opstandige engelen?
Dat satan het volgens jou makkelijk heeft geeft dat niet aan dat hij succesvoller is dan JHWH?
En dat was mijn stelling.
Wat er in de toekomst gaat gebeuren weet niemand maar als straks alleen de JG de nieuwe aarde mogen gaan bewonen is dat toch een mager resultaat van alle inspanningen van JHWH?
Het zijn geen standaard teksten, die heb ik niet.
N.a.v. de reactie, zoek ik een passende tekst.

Je toont m.i. weer dat je geen inzicht hebt.
Hoe kan nu een schepsel "winnen" van zijn schepper?

Net als jij, beweert Satan iets.
Kijk maar eens in Job.
Hij krijg van JHWH de toestemming om de getrouwheid van Job te testen.
De enige beperking is dat Satan Job niet mag doden.
Satan heeft het niet makkelijk, hij kent zijn lot en hij siddert.
Wat je bewering wat Petrus betreft nu eens onderbouwd met teksten.
Dan kan ik daar op reageren.

Waarvoor is Petrus bang?
Welke toekomst wordt voor hem voorspeld?
Hij krijgt opdracht om voor Jezus "schaapjes" te zorgen.

De Bijbel geeft overduidelijk wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Daniël, Jesaja, de evangeliën en Openbaring geven dat aan.

JHWH gaat ingrijpen om zijn voornemen uit te voeren, het herstel van het aardse paradijs.
De Bijbel geeft vele tekenen waaraan je de eindtijd kan herkennen.
De apostelen waren natuurlijk erg benieuwd wanneer.
Vandaar hun vraag wanneer deze dingen gaan gebeuren.
Jezus geeft een omschrijving van de gebeurtenissen in Matheus, Lukas en Markus.
Hij geeft ook aan hoe je tijd van de verwoesting van Jeruzalem kan herkennen. (Luk. 21:20).
Met de illustratie van de dwaze maagden toont hij aan dat er ook mensen zijn die geen moeite willen doen.
Ze sukkelen liever in slaap, dan moeite willen doen.

Markus 13:
32 Van die dag of dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.
33 Let op en blijf wakker, want jullie weten niet wanneer de vastgestelde tijd is.

Wie mogen de aarde bewonen?
Alleen Jg?

Jezus is daar heel duidelijk over:

Mattheüs 7:21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel.

Lukas 6:46 Waarom zeggen jullie “Heer! Heer!” tegen me, maar doen jullie niet wat ik zeg? NWV
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 24 okt 2023, 17:21
J-W schreef: 18 okt 2023, 18:36

Deze teksten kende ik al. Jouw standaard teksten als het over de duivel gaat.
Op de vraag of hij op dit moment en al vanaf Adam en Eva niet aan de de winnende hand is ga je echter niet in.
Dat Petrus bang voor hem was en zijn toekomst voorspelde zegt natuurlijk niets, Petrus was ook maar een mens, wat wist hij van opstandige engelen?
Dat satan het volgens jou makkelijk heeft geeft dat niet aan dat hij succesvoller is dan JHWH?
En dat was mijn stelling.
Wat er in de toekomst gaat gebeuren weet niemand maar als straks alleen de JG de nieuwe aarde mogen gaan bewonen is dat toch een mager resultaat van alle inspanningen van JHWH?
Het zijn geen standaard teksten, die heb ik niet.
N.a.v. de reactie, zoek ik een passende tekst.

Je toont m.i. weer dat je geen inzicht hebt.
Hoe kan nu een schepsel "winnen" van zijn schepper?

Net als jij, beweert Satan iets.
Kijk maar eens in Job.
Hij krijg van JHWH de toestemming om de getrouwheid van Job te testen.
De enige beperking is dat Satan Job niet mag doden.
Satan heeft het niet makkelijk, hij kent zijn lot en hij siddert.
Wat je bewering wat Petrus betreft nu eens onderbouwd met teksten.
Dan kan ik daar op reageren.

Waarvoor is Petrus bang?
Welke toekomst wordt voor hem voorspeld?
Hij krijgt opdracht om voor Jezus "schaapjes" te zorgen.

De Bijbel geeft overduidelijk wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Daniël, Jesaja, de evangeliën en Openbaring geven dat aan.

JHWH gaat ingrijpen om zijn voornemen uit te voeren, het herstel van het aardse paradijs.
De Bijbel geeft vele tekenen waaraan je de eindtijd kan herkennen.
De apostelen waren natuurlijk erg benieuwd wanneer.
Vandaar hun vraag wanneer deze dingen gaan gebeuren.
Jezus geeft een omschrijving van de gebeurtenissen in Matheus, Lukas en Markus.
Hij geeft ook aan hoe je tijd van de verwoesting van Jeruzalem kan herkennen. (Luk. 21:20).
Met de illustratie van de dwaze maagden toont hij aan dat er ook mensen zijn die geen moeite willen doen.
Ze sukkelen liever in slaap, dan moeite willen doen.

Markus 13:
32 Van die dag of dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.
33 Let op en blijf wakker, want jullie weten niet wanneer de vastgestelde tijd is.

Wie mogen de aarde bewonen?
Alleen Jg?

Jezus is daar heel duidelijk over:

Mattheüs 7:21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel.

Lukas 6:46 Waarom zeggen jullie “Heer! Heer!” tegen me, maar doen jullie niet wat ik zeg? NWV
Wat ik zei ben je dus met me eens, dat volgens jou (volgens de bijbel) alleen de JG de nieuwe aarde mogen bewonen.
En daarmee blijft mijn stelling staan dat JWHW het moet doen met zo'n 10 miljoen gelovigen zonder kerstboom en dat miljarden anders denkenden voor de Satan zijn.
Wie is dan de grote winnaar?
Of het zou zo moeten zijn dat de liefde van koning Jezus voor zijn van goede wil zijnde schepsels verder gaat dan de eis om wat bijbelteksten strikt na te leven zoals jij het uit de bijbel haalt.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 24 okt 2023, 18:31
Alpha schreef: 24 okt 2023, 17:21 Het zijn geen standaard teksten, die heb ik niet.
N.a.v. de reactie, zoek ik een passende tekst.

Je toont m.i. weer dat je geen inzicht hebt.
Hoe kan nu een schepsel "winnen" van zijn schepper?

Net als jij, beweert Satan iets.
Kijk maar eens in Job.
Hij krijg van JHWH de toestemming om de getrouwheid van Job te testen.
De enige beperking is dat Satan Job niet mag doden.
Satan heeft het niet makkelijk, hij kent zijn lot en hij siddert.
Wat je bewering wat Petrus betreft nu eens onderbouwd met teksten.
Dan kan ik daar op reageren.

Waarvoor is Petrus bang?
Welke toekomst wordt voor hem voorspeld?
Hij krijgt opdracht om voor Jezus "schaapjes" te zorgen.

De Bijbel geeft overduidelijk wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Daniël, Jesaja, de evangeliën en Openbaring geven dat aan.

JHWH gaat ingrijpen om zijn voornemen uit te voeren, het herstel van het aardse paradijs.
De Bijbel geeft vele tekenen waaraan je de eindtijd kan herkennen.
De apostelen waren natuurlijk erg benieuwd wanneer.
Vandaar hun vraag wanneer deze dingen gaan gebeuren.
Jezus geeft een omschrijving van de gebeurtenissen in Matheus, Lukas en Markus.
Hij geeft ook aan hoe je tijd van de verwoesting van Jeruzalem kan herkennen. (Luk. 21:20).
Met de illustratie van de dwaze maagden toont hij aan dat er ook mensen zijn die geen moeite willen doen.
Ze sukkelen liever in slaap, dan moeite willen doen.

Markus 13:
32 Van die dag of dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.
33 Let op en blijf wakker, want jullie weten niet wanneer de vastgestelde tijd is.

Wie mogen de aarde bewonen?
Alleen Jg?

Jezus is daar heel duidelijk over:

Mattheüs 7:21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen me zegt, zal het Koninkrijk van de hemel binnengaan, maar alleen degene die de wil doet van mijn Vader in de hemel.

Lukas 6:46 Waarom zeggen jullie “Heer! Heer!” tegen me, maar doen jullie niet wat ik zeg? NWV
Wat ik zei ben je dus met me eens, dat volgens jou (volgens de bijbel) alleen de JG de nieuwe aarde mogen bewonen.
En daarmee blijft mijn stelling staan dat JWHW het moet doen met zo'n 10 miljoen gelovigen zonder kerstboom en dat miljarden anders denkenden voor de Satan zijn.
Wie is dan de grote winnaar?
Of het zou zo moeten zijn dat de liefde van koning Jezus voor zijn van goede wil zijnde schepsels verder gaat dan de eis om wat bijbelteksten strikt na te leven zoals jij het uit de bijbel haalt.
De gebruikelijke desinformatie.

Geen enkele getuige zal zeggen, dat alleen jg in het aardse paradijs zullen zijn.

Jezus laat d.m.v. illustraties zien hoe dat werkt.
De dwaze maagden komen niet naar de bruiloft, omdat zij aantoonbaar nalatig waren.
De deur ging dicht.

Ook de deur van de ark ging dicht.
Men kon naar binnen zolang die niet gesloten was.

Ook bij de val van Jeruzalem, kon men nog op tijd de stad verlaten.

Na Gods ingrijpen is er een "nieuwe aarde".
Daarna zullen vele doden een opstanding krijgen.
Zij hebben het goede nieuws niet gehoord en krijgen een herkansing.
Zij zullen een Bijbelstudie gaan volgen, om te weten wat God van plan is met de aarde.
Ook dan zullen er ongetwijfeld mensen zijn, die ondanks alles, eigenwijs zijn.

Mattheüs 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.

Psalm 37:11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Mattheüs 28:
18 Jezus kwam naar ze toe en zei: ‘Ik heb alle autoriteit in de hemel en op aarde gekregen.
19  Ga dus en maak discipelen van mensen uit alle volken.

Lukas 13:34 Jeruzalem, Jeruzalem! Je vermoordt de profeten en stenigt de mensen die naar je toe zijn gestuurd . . . Hoe vaak heb ik je kinderen bij me willen verzamelen zoals een hen haar kuikens onder haar vleugels verzamelt! Maar jullie hebben het niet gewild. NWV.

Je hebt helaas veel mensen, die zich tegen Gods wil verzetten.
Degenen die de aarde verderven, zullen niet welkom in het aardse paradijs. (Openbaring 11:18; Spreuken 2:22)
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 31 okt 2023, 17:04
Geen enkele getuige zal zeggen, dat alleen jg in het aardse paradijs zullen zijn.

Mattheüs 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.

Psalm 37:11 De
-zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Lukas 13:34 Jeruzalem, Jeruzalem! Je vermoordt de profeten en stenigt de mensen die naar je toe zijn gestuurd . . . . NWV.

Je hebt helaas veel mensen, die zich tegen Gods wil verzetten.

Degenen die de aarde verderven, zullen niet welkom in het aardse paradijs. (Openbaring 11:18; Spreuken 2:22)
Ik heb er een paar uitspraken van je uitgelicht.

Mijn eerste reactie was, je gaat weer niet in op mijn stelling namelijk dat de satan meer volgelingen bij elkaar heeft gekregen dan koning Jezus.

Verder stel je me aardig gerust:

- ik ben redelijk zachtaardig en zachtmoedig al zeg ik het zelf.
- ik heb geen profeten vermoord
- ik verzet me niet tegen Gods wil (behalve dat ik op zondag niet langs de deur ga om oud nieuws re brengen)
- ik verderf de aarde niet

Als de door jouw genoemde criteria dezelfden zijn als die van JHWH maak ik dus een grote kans na miin opwekking op de nieuwe aarde op zelfde voet te mogen doorleven als nu. Ook dan weer zonder me bij de JG aan te sluiten, gelukkig geen eis volgens jou.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 31 okt 2023, 17:04 ...........Na Gods ingrijpen is er een "nieuwe aarde".
Daarna zullen vele doden een opstanding krijgen.
Zij hebben het goede nieuws niet gehoord en krijgen een herkansing.
Zij zullen een Bijbelstudie gaan volgen, om te weten wat God van plan is met de aarde.
Ook dan zullen er ongetwijfeld mensen zijn, die ondanks alles, eigenwijs zijn.
...........
Opstaan uit het graf en dan gelijk op cursus gaan?
Ik kan me dat moeilijk voorstellen.
Maar los daarvan, lijkt het je niet aannemelijker als koning Jezus de bijbel minder passend vindt in de nieuw aangebroken tijd en met een door Hemzelf zelf geschreven boek over vereiste normen en waarden komt?
Tevens een duidelijker boek waar je geen cursus en uitleg van andere gelovigen voor nodig hebt om er iets van te begrijpen.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

J-W schreef: 31 okt 2023, 18:39 ...
- ik verderf de aarde niet
...
Kom, kom, je maakt mij niet wijs dat je geen afval produceert, je huis niet verwarmd en gewoon een ecologische voetafdruk zet, kortom "de aarde verderft".

Hoewel, dat overdenkend, dat doen we allemaal ... tsjonge, wat zal het stil zijn op die nieuwe aarde :o
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Mullog schreef: 31 okt 2023, 20:07
J-W schreef: 31 okt 2023, 18:39 ...
- ik verderf de aarde niet
...
Kom, kom, je maakt mij niet wijs dat je geen afval produceert, je huis niet verwarmd en gewoon een ecologische voetafdruk zet, kortom "de aarde verderft".

Hoewel, dat overdenkend, dat doen we allemaal ... tsjonge, wat zal het stil zijn op die nieuwe aarde :o
Kanttekening statenvertaling:

verdierven: Namelijk met geweld en vervolging, met valse leringen en slechte voorbeelden.

Afvalproblemen en vervuiling kende men toen nog niet, vandaar ook mijn opmerking over de actualiteit van de bijbel.

En of het dan stil zal zijn?
De JG hebben het brengen van het goede nieuws met het oog op de nieuwe aarde hoog in hun vaandel staan, blijkbaar overrulet dat het verkeerd omgaan met de natuur en andere kleine foutjes. Een kerstboom echter in huis, hoe klein ook, is een onvergeeflijke fout. maar gelukkig komt er een herkansing. Kerst zonder kerstboom na je opstanding en je mag alsnog doorgaan. Simpel.
Mullog
Berichten: 3852
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Mullog »

J-W schreef: 31 okt 2023, 22:39
Mullog schreef: 31 okt 2023, 20:07
Kom, kom, je maakt mij niet wijs dat je geen afval produceert, je huis niet verwarmd en gewoon een ecologische voetafdruk zet, kortom "de aarde verderft".

Hoewel, dat overdenkend, dat doen we allemaal ... tsjonge, wat zal het stil zijn op die nieuwe aarde :o
Kanttekening statenvertaling:

verdierven: Namelijk met geweld en vervolging, met valse leringen en slechte voorbeelden.

Afvalproblemen en vervuiling kende men toen nog niet, vandaar ook mijn opmerking over de actualiteit van de bijbel.

En of het dan stil zal zijn?
De JG hebben het brengen van het goede nieuws met het oog op de nieuwe aarde hoog in hun vaandel staan, blijkbaar overrulet dat het verkeerd omgaan met de natuur en andere kleine foutjes. Een kerstboom echter in huis, hoe klein ook, is een onvergeeflijke fout. maar gelukkig komt er een herkansing. Kerst zonder kerstboom na je opstanding en je mag alsnog doorgaan. Simpel.
Dat krijg je met dat archaïsche taalgebruik. Ik heb ook jarenlang een verkeerde betekenis gegeven aan "ijdelheid" in Prediker.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 31 okt 2023, 18:39
Alpha schreef: 31 okt 2023, 17:04
Geen enkele getuige zal zeggen, dat alleen jg in het aardse paradijs zullen zijn.

Mattheüs 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden.

Psalm 37:11 De
-zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed.

Lukas 13:34 Jeruzalem, Jeruzalem! Je vermoordt de profeten en stenigt de mensen die naar je toe zijn gestuurd . . . . NWV.

Je hebt helaas veel mensen, die zich tegen Gods wil verzetten.

Degenen die de aarde verderven, zullen niet welkom in het aardse paradijs. (Openbaring 11:18; Spreuken 2:22)
Ik heb er een paar uitspraken van je uitgelicht.

Mijn eerste reactie was, je gaat weer niet in op mijn stelling namelijk dat de satan meer volgelingen bij elkaar heeft gekregen dan koning Jezus.

Verder stel je me aardig gerust:

- ik ben redelijk zachtaardig en zachtmoedig al zeg ik het zelf.
- ik heb geen profeten vermoord
- ik verzet me niet tegen Gods wil (behalve dat ik op zondag niet langs de deur ga om oud nieuws re brengen)
- ik verderf de aarde niet

Als de door jouw genoemde criteria dezelfden zijn als die van JHWH maak ik dus een grote kans na miin opwekking op de nieuwe aarde op zelfde voet te mogen doorleven als nu. Ook dan weer zonder me bij de JG aan te sluiten, gelukkig geen eis volgens jou.
Ik ga niet op je stelling in, omdat de Bijbel aantoont dat de meeste mensen kiezen voor vormen van afgoderij, die door satan is ingesteld.

Kennelijk heb je Lukas 18:9-14 niet begrepen.

Je hebt dus net zoveel kans om iedere dag de jackpot van iedere loterij te winnen.

Iedere gelovige zal het goede nieuws verspreiden, volgens Jezus opdracht in Matth. 28:19.

Vandaar ook deze tekst:

Romeinen 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered’.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!’ NWV.

Welke criteria gelden volgens de Bijbel?
Zie: 1 Kor. 6:9, 10.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 31 okt 2023, 19:11
Alpha schreef: 31 okt 2023, 17:04 ...........Na Gods ingrijpen is er een "nieuwe aarde".
Daarna zullen vele doden een opstanding krijgen.
Zij hebben het goede nieuws niet gehoord en krijgen een herkansing.
Zij zullen een Bijbelstudie gaan volgen, om te weten wat God van plan is met de aarde.
Ook dan zullen er ongetwijfeld mensen zijn, die ondanks alles, eigenwijs zijn.
...........
Opstaan uit het graf en dan gelijk op cursus gaan?
Ik kan me dat moeilijk voorstellen.
Maar los daarvan, lijkt het je niet aannemelijker als koning Jezus de bijbel minder passend vindt in de nieuw aangebroken tijd en met een door Hemzelf zelf geschreven boek over vereiste normen en waarden komt?
Tevens een duidelijker boek waar je geen cursus en uitleg van andere gelovigen voor nodig hebt om er iets van te begrijpen.
Jezus onderwees tijdens zijn aardse leven mensen.
Hij stond dus bekend als onderwijzer.

Wanneer je geen rijbewijs heb, kan je best auto rijden.
Als iedereen zijn eigen weg gaat, krijg je gegarandeerd problemen.
Vandaar dat de meeste mensen zelf willen bepalen wat goed en slecht is.

Vandaar dat mensen na hun opstanding onderwijs krijgen, zodat men kan kiezen voor de normen van de schepper of niet.

Op basis daarvan verzekerd de Bijbel dat er dan nooit meer oorlog e.d. zal zijn.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 31 okt 2023, 22:39
Mullog schreef: 31 okt 2023, 20:07
Kom, kom, je maakt mij niet wijs dat je geen afval produceert, je huis niet verwarmd en gewoon een ecologische voetafdruk zet, kortom "de aarde verderft".

Hoewel, dat overdenkend, dat doen we allemaal ... tsjonge, wat zal het stil zijn op die nieuwe aarde :o
Kanttekening statenvertaling:

verdierven: Namelijk met geweld en vervolging, met valse leringen en slechte voorbeelden.

Afvalproblemen en vervuiling kende men toen nog niet, vandaar ook mijn opmerking over de actualiteit van de bijbel.

En of het dan stil zal zijn?
De JG hebben het brengen van het goede nieuws met het oog op de nieuwe aarde hoog in hun vaandel staan, blijkbaar overrulet dat het verkeerd omgaan met de natuur en andere kleine foutjes. Een kerstboom echter in huis, hoe klein ook, is een onvergeeflijke fout. maar gelukkig komt er een herkansing. Kerst zonder kerstboom na je opstanding en je mag alsnog doorgaan. Simpel.
Het is toch zo simpel.

Kerstmis komt niet in de Bijbel voor,
Het is aantoonbaar een vorm van afgoderij.
Als Satan er niet meer is, zal er ook geen afgoderij meer zijn.
Hij is de vader van de leugen. Johannes 8:44.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 01 nov 2023, 07:23
J-W schreef: 31 okt 2023, 22:39

Kanttekening statenvertaling:

verdierven: Namelijk met geweld en vervolging, met valse leringen en slechte voorbeelden.

Afvalproblemen en vervuiling kende men toen nog niet, vandaar ook mijn opmerking over de actualiteit van de bijbel.

En of het dan stil zal zijn?
De JG hebben het brengen van het goede nieuws met het oog op de nieuwe aarde hoog in hun vaandel staan, blijkbaar overrulet dat het verkeerd omgaan met de natuur en andere kleine foutjes. Een kerstboom echter in huis, hoe klein ook, is een onvergeeflijke fout. maar gelukkig komt er een herkansing. Kerst zonder kerstboom na je opstanding en je mag alsnog doorgaan. Simpel.
Dat krijg je met dat archaïsche taalgebruik. Ik heb ook jarenlang een verkeerde betekenis gegeven aan "ijdelheid" in Prediker.
Prediker 1:
1 De woorden van de bijeen brenger, de zoon van David, de koning in Jeruzalem.
2 ‘Volkomen zinloos!’, zegt de bijeen brenger. ‘Volkomen zinloos! Alles is zinloos!’ NWV.

1 De woorden van den prediker, den zoon van David, den koning te Jeruzalem.
2 Ijdelheid der ijdelheden, zegt de prediker; ijdelheid der ijdelheden, het is al ijdelheid. SV.

1 De woorden van Prediker, de zoon van David, koning in Jeruzalem.
2 Een en al vluchtigheid, zegt Prediker, een en al vluchtigheid, alles is even vluchtig. HSV.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 18 okt 2023, 17:45
Messenger schreef: 11 okt 2023, 14:41
Met een vrije wil kun je niet kiezen tegen JHWH. Je kunt de wil van een almachtige niet dwarsbomen. De vrije wil evenmin.
Jij bent degene die er niets van blijkt te begrijpen.

De wil van JHWH komt hier op neer: "De mens heeft de vrije wil en die vrije wil is Mijn wil. En Mijn wil geschiedde.
"Het kenmerk van de vrije wil is dat je zelf kan en mag kiezen.
Precies, je wordt dan ook nooit door God geoordeeld.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 20 nov 2023, 18:15
Alpha schreef: 18 okt 2023, 17:45 "Het kenmerk van de vrije wil is dat je zelf kan en mag kiezen.
Precies, je wordt dan ook nooit door God geoordeeld.
Helaas leert de Bijbel iets heel anders.
Maar ja, dat soort meningen worden graag van elkaar overgenomen.
Immers de beste stuurlui staan altijd aan wal.

JHWH waarschuwt mensen voordat een oordeel voltrokken wordt.
Zo waarschuwde Noach zijn mede mensen.
Jezus waarschuwde voor de vernietiging van Jeruzalem.
Zijn discipelen herkenden de tekenen, die vooraf zouden gaan aan de vernietiging.
Vandaar dat zijn volgingen halsoverkop uit Jeruzalem vertrokken naar de bergen van Judea.

Luk 21:
20 Maar wanneer jullie zien dat Jeruzalem door legertroepen omsingeld is, weet dan dat de verwoesting van de stad dichtbij is.
21 Dan moeten degenen die in Judea zijn, naar de bergen vluchten, en degenen die in de stad zijn, moeten vertrekken. En wie op het land is, moet niet de stad in gaan,
22 want dit zijn dagen waarin het oordeel wordt voltrokken zodat alles wat geschreven staat, zal worden vervuld.

Mt24:
15 Wanneer jullie daarom het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt, waarover de profeet Daniël sprak, in een heilige plaats zien staan (lezer, gebruik inzicht),
16 dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten.
17 Wie op het dak is, moet niet naar beneden gaan om spullen uit zijn huis te halen,
18 en wie op het veld is, moet niet teruggaan om zijn bovenkleed op te halen.

Waarom waarschuwt de schepper altijd voordat hij ingrijpt?

2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.

TOEN Jezus te kennen gaf waaraan de laatste dagen te herkennen zouden zijn, was één van de 24 onderdelen van dat teken de prediking van het goede nieuws van het Koninkrijk op heel de aarde (Mattheüs 24:14).
Jezus bleef altijd positief en ging door met prediken ook al wilden velen niet luisteren.

JHWH voert altijd zijn voornemen uit!
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 nov 2023, 11:39
Messenger schreef: 20 nov 2023, 18:15
Precies, je wordt dan ook nooit door God geoordeeld.
Helaas leert de Bijbel iets heel anders.
Maar ja, dat soort meningen worden graag van elkaar overgenomen.
Immers de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Stuurlui als jijzelf ook.
De bijbel is inconsequent. Er staan waarheden in maar die worden weersproken in andere bijbelteksten. En dan is er nog de interpretatie die niet eenduidig is.
Alpha schreef: JHWH waarschuwt mensen voordat een oordeel voltrokken wordt.
Zo waarschuwde Noach zijn mede mensen.
Jezus waarschuwde voor de vernietiging van Jeruzalem.
God oordeelt niet. De liefde van God is onvoorwaardelijk en kent geen voorwaarden zoals geboden waarnaar geleefd zou moeten worden. De mens heeft niet voor niets de vrije wil. Wat de mens ook kiest, er wordt door God niet over geoordeeld.

Een God van liefde vernietigt niets van de eigen Schepping. Een almachtige God hoeft de Schepping niet te controleren, niet te oordelen, en ook niet te repareren.
Alpha schreef:
Waarom waarschuwt de schepper altijd voordat hij ingrijpt?
God grijpt niet in, de vrije wil is heilig, bovendien is God almachtig en daarmee volmaakt. Hetgeen door God is gemaakt is ook volmaakt al is dat voor sommigen moeilijk te constateren.
Alpha schreef: 2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Berouw is nergens voor nodig als je de vrije wil hebt en God niet oordeelt en niet intervenieert.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 nov 2023, 12:24
Alpha schreef: 21 nov 2023, 11:39 Helaas leert de Bijbel iets heel anders.
Maar ja, dat soort meningen worden graag van elkaar overgenomen.
Immers de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Stuurlui als jijzelf ook.
De bijbel is inconsequent. Er staan waarheden in maar die worden weersproken in andere bijbelteksten. En dan is er nog de interpretatie die niet eenduidig is.
Alpha schreef: JHWH waarschuwt mensen voordat een oordeel voltrokken wordt.
Zo waarschuwde Noach zijn mede mensen.
Jezus waarschuwde voor de vernietiging van Jeruzalem.
God oordeelt niet. De liefde van God is onvoorwaardelijk en kent geen voorwaarden zoals geboden waarnaar geleefd zou moeten worden. De mens heeft niet voor niets de vrije wil. Wat de mens ook kiest, er wordt door God niet over geoordeeld.

Een God van liefde vernietigt niets van de eigen Schepping. Een almachtige God hoeft de Schepping niet te controleren, niet te oordelen, en ook niet te repareren.
Alpha schreef:
Waarom waarschuwt de schepper altijd voordat hij ingrijpt?
God grijpt niet in, de vrije wil is heilig, bovendien is God almachtig en daarmee volmaakt. Hetgeen door God is gemaakt is ook volmaakt al is dat voor sommigen moeilijk te constateren.
Alpha schreef: 2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie.
Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt. NWV.
Berouw is nergens voor nodig als je de vrije wil hebt en God niet oordeelt en niet intervenieert.
De Bijbel is consequent.
Aangezien je daar geen voorbeelden van geeft, kan ik daar niet op reageren.

Ik heb voorbeelden gegeven van Gods oordelen en waarom hij eerst waarschuwt.

Ik heb ook een voorbeeld gegeven wat het doel is van Gods waarschuwing.

Ik heb een gedeelte uit de encyclopedie "Inzicht in de schrift" geciteerd, dat ingaat op zonde en wat berouw is.

Ik roep dus niet zo maar wat en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.

Maar ja, je zult ervaren wat Gods ingrijpen precies in houdt en wat zonde en berouw is.
Je bezit kennelijk een vorm van geloof, maar je bezit daar de kracht niet van. (2 Tim. 3:5).
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 nov 2023, 12:43 De Bijbel is consequent.
Aangezien je daar geen voorbeelden van geeft, kan ik daar niet op reageren.

Ik heb voorbeelden gegeven van Gods oordelen en waarom hij eerst waarschuwt.
Ik heb meerdere malen uitgelegd dat de liefde van God de meest zuivere en pure liefde is, onvoorwaardelijk en om niet : vandaar de vrije wil.
Ook heb ik uitgelegd dat niets geschiedt tegen de wil van een almachtige. Ook de vrije wil gaat nooit de wil van een almachtige dwarsbomen.
Onvoorwaardelijke liefde oordeelt niet. Onvoorwaardelijk. Het is echt geen Chinees wat ik schrijf.
Vrije wil maakt dat er niet geoordeeld of ingegrepen wordt. Vrije wil. Ook al geen Chinees.
Alpha schreef: Ik heb ook een voorbeeld gegeven wat het doel is van Gods waarschuwing.
Jouw Godsbeeld dreigt. Dat heeft een almachtige God helemaal niet nodig. En een almachtige God, tevens volmaakt, hoeft niet in te grijpen in de volmaakte schepping. Je ziet die volmaaktheid misschien niet, maar je ziet ook niet dat ik consequent ben in mijn verhaal.
Alpha schreef: Ik heb een gedeelte uit de encyclopedie "Inzicht in de schrift" geciteerd, dat ingaat op zonde en wat berouw is.

Ik roep dus niet zo maar wat en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Je doet zeker je best, :flower1: , maar het onderbouwen lukt je niet echt.
Alpha schreef: Maar ja, je zult ervaren wat Gods ingrijpen precies in houdt en wat zonde en berouw is.
Heeft een almachtige God het nodig dat jij nu gaat dreigen namens God?
Alpha schreef: Je bezit kennelijk een vorm van geloof, maar je bezit daar de kracht niet van. (2 Tim. 3:5).
We hebben allemaal het Goddelijke in ons. Maar bij velen is dat nog niet herinnerd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 nov 2023, 12:57
Alpha schreef: 21 nov 2023, 12:43 De Bijbel is consequent.
Aangezien je daar geen voorbeelden van geeft, kan ik daar niet op reageren.

Ik heb voorbeelden gegeven van Gods oordelen en waarom hij eerst waarschuwt.
Ik heb meerdere malen uitgelegd dat de liefde van God de meest zuivere en pure liefde is, onvoorwaardelijk en om niet : vandaar de vrije wil.
Ook heb ik uitgelegd dat niets geschiedt tegen de wil van een almachtige. Ook de vrije wil gaat nooit de wil van een almachtige dwarsbomen.
Onvoorwaardelijke liefde oordeelt niet. Onvoorwaardelijk. Het is echt geen Chinees wat ik schrijf.
Vrije wil maakt dat er niet geoordeeld of ingegrepen wordt. Vrije wil. Ook al geen Chinees.
Alpha schreef: Ik heb ook een voorbeeld gegeven wat het doel is van Gods waarschuwing.
Jouw Godsbeeld dreigt. Dat heeft een almachtige God helemaal niet nodig. En een almachtige God, tevens volmaakt, hoeft niet in te grijpen in de volmaakte schepping. Je ziet die volmaaktheid misschien niet, maar je ziet ook niet dat ik consequent ben in mijn verhaal.
Alpha schreef: Ik heb een gedeelte uit de encyclopedie "Inzicht in de schrift" geciteerd, dat ingaat op zonde en wat berouw is.

Ik roep dus niet zo maar wat en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Je doet zeker je best, :flower1: , maar het onderbouwen lukt je niet echt.
Alpha schreef: Maar ja, je zult ervaren wat Gods ingrijpen precies in houdt en wat zonde en berouw is.
Heeft een almachtige God het nodig dat jij nu gaat dreigen namens God?
Alpha schreef: Je bezit kennelijk een vorm van geloof, maar je bezit daar de kracht niet van. (2 Tim. 3:5).
We hebben allemaal het Goddelijke in ons. Maar bij velen is dat nog niet herinnerd.
Je geeft geen voorbeelden, dus kan in daar geen reactie op geven.

Waarschuwen is geen dreigen!
2 Petrus 3:9 Jehovah is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen denken, maar hij heeft geduld met jullie. Hij wil namelijk niet dat er iemand vernietigd wordt maar dat iedereen berouw krijgt.

In het paradijs zijn er geen misdadigers meer, geen oorlog, geen honger.
Je hebt dus een keuze.

Als je Gods wil zou willen doen, zou je nauwkeurige kennis (Epignosis) hebben.

1 Timotheüs 2:
3 Dat is goed en aangenaam in de ogen van God, onze Redder.
4 Het is zijn wil dat alle soorten mensen worden gered en nauwkeurige kennis van de waarheid krijgen. NWV.