Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 18 dec 2023, 12:20
............De uitdaging voor mensen is, te herkennen dat zijn voortdurend door Satan worden gemanipuleerd.

............De Bijbel is geschreven voor nederige, goedwillende mensen, die graag met de schepper willen samenwerken.
Denk je nu echt Satan, even aangenomen dat die bestaat, constant bezig is 6 miljard mensen te observeren en te manipuleren?

Stel dat zo'n manipulatie hem een uur per persoon kost dan is hij pas weer bij de eerste terug na 6 miljard uur of te wel een kleine 700 jaar!
M.a.w de kans dat hij bij jou langs komt is minimaal.
Mede daardoor ben ik niet bang voor een onzichtbare vijand van God. Bovendien is een God niet mij God zolang Die toelaat dat Zijn vijand anderen die niets met hem hebben zou manipuleren.

Verder denk ik niet dat een God er op zit te wachten dat nietige schepseltjes met Hem gaan samen werken.
Wij bestaan amper voor een almachtige God.
Het is altijd de wens van de gelovigen geweest aan Hem gelijk te worden maar dat zal in mijn ogen altijd een vrome wens blijven.
Dat godvrezende mannen in de bijbel dat ook al hoopten verandert daar niets aan.

Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.
(1 Joh 3-2)

Johannes geloofde daarin zoals er 2000 jaar later nog steeds mensen zijn die ook een geloof hebben, de éen zus en de ander zo maar het blijft een geloof en nog nooit heeft iemand kunnen aantonen dat zijn geloof het juiste was, hooguit dat zijn geloof in zijn ogen wat meer overeen komt met de bijbelse leer dan dat van anderen maar wie zegt mij dat de bijbelse leer de juiste is?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 18 dec 2023, 14:34
Alpha schreef: 18 dec 2023, 14:28
Als je je kunstgebit nu indoet, hoef ik niet steeds alles voor te kauwen.
Als je me zou kennen, weet je dat ik geen kunstgebit draag.
Je draait weer mooi om alles heen.
Ik draai er niet om heen.
Ik gaf je een hint, die je weer niet begreep.

De Illustratie van de dwaze maagden zijn algemeen bekend en voor iemand die enigszins de Bijbel kent, makkelijk te vinden.
Maar ook daarvan is bekend dat de meeste mensen, in Jezus tijd, illustraties ook niet begrepen.
Zijn discipelen vroegen gewoon aan Jezus, wat hij daarmee bedoelde.

De NWV, op de site JW.ORG, heeft een zoekfunctie.
Wanneer je klikt op "Lees de Bijbel online" krijg je een venster te zien met alle Bijbelboeken.
Daarnaast zie 7 items met veel achtergrond informatie, w.o. vele kaarten.

Bovenin heb je een balk, waar je in de NWV uit honderden talen kan kiezen.
Daarnaast heb je een venster zoeken.
Wanneer je daar dwaze maagden in typt, krijg je verdere informatie.

Het eerste artikel is "De wijze en de dwaze maagden" een studie bespreking uit de wachttoren.
Daaronder het kopje Bijbel, zie je twee teksten waarin de dwaze maagden voorkomen.
Gemak dient de mens.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 18 dec 2023, 14:39
Alpha schreef: 18 dec 2023, 14:30 Ik doe niet net als jij, ik toon vaak aan waarover ik het heb.
Ik kies voor eenvoudige benadering, maar dat is kennelijk wat moeilijk voor je. ;)
Het is voor jou kennelijk een te grote opgave vanzelfsprekende conclusies over te nemen.
Jouw benadering is niet eenvoudig maar nodeloos ingewikkeld en tegenstrijdig.
Je staart je blind op een boekenbundel (bijbel), geschreven door mensen die 2000 jaar terug in de tijd leefden.
Ze wisten toen van toeten noch blazen. En daar houd jij nog steeds aan vast.

Diep van binnen weet je dat het zo is, maar je kan het in jouw geloofsgemeenschap niet bespreken want dan loop je uit de pas van het BL en verklaren ze je dood.
Ingewikkeld?
Welnee, ik citeer gewoon uit de Bijbel, die geheel ontdaan in van on-Bijbelse toevoegingen e.d.
In tegenstelling tot jou staar ik mij niet blind op de Bijbel.
Die door God geïnspireerde mensen is geschreven.
Vandaar ook dat Jezus kon zeggen: "Uw woord is waarheid".

Hij citeerde daar PS. 119:160 160 Waarheid is de essentie van uw woord. Al uw rechtvaardige oordelen duren voor eeuwig. NWV.

Doordat de Bijbel door God is geïnspireerd, konden zij dingen weten, die anderen niet wisten.
Toevallig stond gisteren op de MS Edge nieuwssite een uitvoerig artikel over dat onderwerp.
Er werden vele Bijbelteksten aangehaald met de bevestiging dat die informatie in de bijbel werd gegeven.
Lang voordat de wetenschap daar achter kwam.
De aarde hing aan niets, had een bolvorm, de waterkringloop, Hygiëne maatregelen. Ect.

Toet en blaas dus zelf maar verder, je zal er toch achter komen hoe waardevol de bijbel is..
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Mullog schreef: 18 dec 2023, 14:52
Alpha schreef: 18 dec 2023, 14:26
...
Wat de 144.000 gaan doen, staat uitgebreid in de bijbel.
...
Als je dat goed leest dan staan ze de hele tijd liedjes te zingen. Veel meer is het niet.
Hoe kunnen blinden zien en doven horen?

Begrijpend lezen is lastig, als je allerlei vooroordelen hebt, hè?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 dec 2023, 11:26 Vandaar ook dat Jezus kon zeggen: "Uw woord is waarheid".
Hoe kan Jezus iets over de bijbel gezegd hebben, als daar tijdens het leven van Jezus nog niets van te lezen viel?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 18 dec 2023, 14:53
Alpha schreef: 18 dec 2023, 12:20
............De uitdaging voor mensen is, te herkennen dat zijn voortdurend door Satan worden gemanipuleerd.

............De Bijbel is geschreven voor nederige, goedwillende mensen, die graag met de schepper willen samenwerken.
Denk je nu echt Satan, even aangenomen dat die bestaat, constant bezig is 6 miljard mensen te observeren en te manipuleren?

Stel dat zo'n manipulatie hem een uur per persoon kost dan is hij pas weer bij de eerste terug na 6 miljard uur of te wel een kleine 700 jaar!
M.a.w de kans dat hij bij jou langs komt is minimaal.
Mede daardoor ben ik niet bang voor een onzichtbare vijand van God. Bovendien is een God niet mij God zolang Die toelaat dat Zijn vijand anderen die niets met hem hebben zou manipuleren.

Verder denk ik niet dat een God er op zit te wachten dat nietige schepseltjes met Hem gaan samen werken.
Wij bestaan amper voor een almachtige God.
Het is altijd de wens van de gelovigen geweest aan Hem gelijk te worden maar dat zal in mijn ogen altijd een vrome wens blijven.
Dat godvrezende mannen in de bijbel dat ook al hoopten verandert daar niets aan.

Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.
(1 Joh 3-2)

Johannes geloofde daarin zoals er 2000 jaar later nog steeds mensen zijn die ook een geloof hebben, de éen zus en de ander zo maar het blijft een geloof en nog nooit heeft iemand kunnen aantonen dat zijn geloof het juiste was, hooguit dat zijn geloof in zijn ogen wat meer overeen komt met de bijbelse leer dan dat van anderen maar wie zegt mij dat de bijbelse leer de juiste is?
Je toont zelf aan, dat hij bestaat, door zijn bestaan te ontkennen.
Je doet m.i. precies wat hij wil.

Opvallend is, dat Satan zelf gelooft, want hij weet dat hij nog maar een korte tijd heeft! (Openbaring 12:7-9, 12).


Jezus geloofde niet alleen dat Satan bestond maar noemde hem ook „de heerser van de wereld” (Johannes 14:30).
De apostel Paulus noemde Satan „de god van dit samenstel van dingen” (2 Korinthiërs 4:4).
En de bejaarde apostel Johannes zei: „De gehele wereld ligt in de macht van de goddeloze.” — 1 Johannes 5:19.

De wens om aan God gelijk te zijn is door Satan bedacht en dat heeft op aarde veel ellende veroorzaakt.
Kijk om je heen.

De Bijbel heeft het ingrijpen van de schepper voorzegt in vele profetieën.
Het teken daarvan bestaat uit 24 onderdelen, die nu duidelijk te zien zijn.
Maar mensen, zoals jij, ontkennen die.

Johannes heeft gelijk, er zijn nog steeds miljoenen mensen die het geloof in de Bijbel volgen.
Zij bestaan uit alle volken, natieën en talen.

Micha 4:
1 Aan het einde van de dagen zal de berg van Jehovah’s huis stevig bevestigd worden boven de top van de bergen en verheven worden boven de heuvels, en daarheen zullen volken stromen.  
2 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan en naar het huis van de God van Jakob. Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.  
3 Hij zal rechtspreken onder vele volken en de zaken rechtzetten in verband met verre, machtige naties. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 dec 2023, 11:31
Alpha schreef: 21 dec 2023, 11:26 Vandaar ook dat Jezus kon zeggen: "Uw woord is waarheid".
Hoe kan Jezus iets over de bijbel gezegd hebben, als daar tijdens het leven van Jezus nog niets van te lezen viel?
Jezus zei: "Uw woord is waarheid"
Hij citeerde : Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.
Hij dicteerde openbaringen aan Johannes, hij wist dus dat de Griekse geschriften [NT} er al waren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 dec 2023, 11:57
Messenger schreef: 21 dec 2023, 11:31
Hoe kan Jezus iets over de bijbel gezegd hebben, als daar tijdens het leven van Jezus nog niets van te lezen viel?
Jezus zei: "Uw woord is waarheid"
Hij citeerde : Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.
Hij dicteerde openbaringen aan Johannes, hij wist dus dat de Griekse geschriften [NT} er al waren.
Als dat zo zou zijn, waarom zou ik dat dan moeten aannemen? Het is het woord van Johannes tegen dat van ieder ander.
Naar mijn idee heeft Johannes een nare droom of hallucinaties gehad en blazen we het allemaal erg op. Er kwam zelfs een hele religie van angst uit.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 dec 2023, 12:06
Alpha schreef: 21 dec 2023, 11:57 Jezus zei: "Uw woord is waarheid"
Hij citeerde : Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.
Hij dicteerde openbaringen aan Johannes, hij wist dus dat de Griekse geschriften [NT} er al waren.
Als dat zo zou zijn, waarom zou ik dat dan moeten aannemen? Het is het woord van Johannes tegen dat van ieder ander.
Naar mijn idee heeft Johannes een nare droom of hallucinaties gehad en blazen we het allemaal erg op. Er kwam zelfs een hele religie van angst uit.
En van Gods zoon, die door "gelovige" mensen is gedood.

De Bijbel heeft aangetoond, dat vele mensen zullen afvallen van het geloof en dat kan je om je heen zien.
Dat is geen hallucinatie en een constateerbaar feit.
Je hoeft niets aan te nemen, je kan dingen onderzoeken of ze kloppen.
Maar je vooroordeel belemmert dat.
Jouw keuze.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 21 dec 2023, 12:12
Messenger schreef: 21 dec 2023, 12:06
Als dat zo zou zijn, waarom zou ik dat dan moeten aannemen? Het is het woord van Johannes tegen dat van ieder ander.
Naar mijn idee heeft Johannes een nare droom of hallucinaties gehad en blazen we het allemaal erg op. Er kwam zelfs een hele religie van angst uit.
En van Gods zoon, die door "gelovige" mensen is gedood.

De Bijbel heeft aangetoond, dat vele mensen zullen afvallen van het geloof en dat kan je om je heen zien.
Dat is geen hallucinatie en een constateerbaar feit.
Je hoeft niets aan te nemen, je kan dingen onderzoeken of ze kloppen.
Maar je vooroordeel belemmert dat.
Jouw keuze.
Het bestaan van Jezus kan niet eens bewezen worden. Jij zal mijn anekdotische Godservaringen ook naar het rijk der fantasie wijzen.
Waarom zou ik, met mijn eigen Godservaringen, die van mensen van 2.000 jaar geleden geloven die ik niet in de ogen heb kunnen kijken?
Bovendien zijn de inzichten die ik mocht krijgen vanzelfsprekender en consistenter.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 21 dec 2023, 11:53
J-W schreef: 18 dec 2023, 14:53

Denk je nu echt Satan, even aangenomen dat die bestaat, constant bezig is 6 miljard mensen te observeren en te manipuleren?

Stel dat zo'n manipulatie hem een uur per persoon kost dan is hij pas weer bij de eerste terug na 6 miljard uur of te wel een kleine 700 jaar!
M.a.w de kans dat hij bij jou langs komt is minimaal.
Mede daardoor ben ik niet bang voor een onzichtbare vijand van God. Bovendien is een God niet mij God zolang Die toelaat dat Zijn vijand anderen die niets met hem hebben zou manipuleren.

Verder denk ik niet dat een God er op zit te wachten dat nietige schepseltjes met Hem gaan samen werken.
Wij bestaan amper voor een almachtige God.
Het is altijd de wens van de gelovigen geweest aan Hem gelijk te worden maar dat zal in mijn ogen altijd een vrome wens blijven.
Dat godvrezende mannen in de bijbel dat ook al hoopten verandert daar niets aan.

Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.
(1 Joh 3-2)

Johannes geloofde daarin zoals er 2000 jaar later nog steeds mensen zijn die ook een geloof hebben, de éen zus en de ander zo maar het blijft een geloof en nog nooit heeft iemand kunnen aantonen dat zijn geloof het juiste was, hooguit dat zijn geloof in zijn ogen wat meer overeen komt met de bijbelse leer dan dat van anderen maar wie zegt mij dat de bijbelse leer de juiste is?
Je toont zelf aan, dat hij bestaat, door zijn bestaan te ontkennen.
Je doet m.i. precies wat hij wil.

Opvallend is, dat Satan zelf gelooft, want hij weet dat hij nog maar een korte tijd heeft! (Openbaring 12:7-9, 12).


Jezus geloofde niet alleen dat Satan bestond maar noemde hem ook „de heerser van de wereld” (Johannes 14:30).
De apostel Paulus noemde Satan „de god van dit samenstel van dingen” (2 Korinthiërs 4:4).
En de bejaarde apostel Johannes zei: „De gehele wereld ligt in de macht van de goddeloze.” — 1 Johannes 5:19.

De wens om aan God gelijk te zijn is door Satan bedacht en dat heeft op aarde veel ellende veroorzaakt.
Kijk om je heen.

De Bijbel heeft het ingrijpen van de schepper voorzegt in vele profetieën.
Het teken daarvan bestaat uit 24 onderdelen, die nu duidelijk te zien zijn.
Maar mensen, zoals jij, ontkennen die.

Johannes heeft gelijk, er zijn nog steeds miljoenen mensen die het geloof in de Bijbel volgen.
Zij bestaan uit alle volken, natieën en talen.

Micha 4:
1 Aan het einde van de dagen zal de berg van Jehovah’s huis stevig bevestigd worden boven de top van de bergen en verheven worden boven de heuvels, en daarheen zullen volken stromen.  
2 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan en naar het huis van de God van Jakob. Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.  
3 Hij zal rechtspreken onder vele volken en de zaken rechtzetten in verband met verre, machtige naties. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.
We praten langs elkaar op waardoor jij me met mijn vragen laat zitten. Waarom ga je niet in op mijn bedenkingen over wat jij zegt maar kom je met een lang betoog over vermeende eigenschappen van de satan en bijbelse voorspellingen dat het slecht met niet-jehovagetuigen zal aflopen die je hier op dit forum achter elke willekeurige reactie aan jou gericht zou kunnen plakken?
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 dec 2023, 12:35
Alpha schreef: 21 dec 2023, 12:12 En van Gods zoon, die door "gelovige" mensen is gedood.

De Bijbel heeft aangetoond, dat vele mensen zullen afvallen van het geloof en dat kan je om je heen zien.
Dat is geen hallucinatie en een constateerbaar feit.
Je hoeft niets aan te nemen, je kan dingen onderzoeken of ze kloppen.
Maar je vooroordeel belemmert dat.
Jouw keuze.
Het bestaan van Jezus kan niet eens bewezen worden. Jij zal mijn anekdotische Godservaringen ook naar het rijk der fantasie wijzen.
Waarom zou ik, met mijn eigen Godservaringen, die van mensen van 2.000 jaar geleden geloven die ik niet in de ogen heb kunnen kijken?
Bovendien zijn de inzichten die ik mocht krijgen vanzelfsprekender en consistenter.
Wat jij niet ziet bestaat dus niet.

Helaas kan ik geen blinden laten zien en geen doven laten horen.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 dec 2023, 12:06
Alpha schreef: 21 dec 2023, 11:57 Jezus zei: "Uw woord is waarheid"
Hij citeerde : Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.
Hij dicteerde openbaringen aan Johannes, hij wist dus dat de Griekse geschriften [NT} er al waren.
Als dat zo zou zijn, waarom zou ik dat dan moeten aannemen? Het is het woord van Johannes tegen dat van ieder ander.
Naar mijn idee heeft Johannes een nare droom of hallucinaties gehad en blazen we het allemaal erg op. Er kwam zelfs een hele religie van angst uit.
Het katholicisme?
Hel en verdoemenis?

Die kerkleer is niet uit de Bijbel afkomstig.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 21 dec 2023, 12:54
Alpha schreef: 21 dec 2023, 11:53 Je toont zelf aan, dat hij bestaat, door zijn bestaan te ontkennen.
Je doet m.i. precies wat hij wil.

Opvallend is, dat Satan zelf gelooft, want hij weet dat hij nog maar een korte tijd heeft! (Openbaring 12:7-9, 12).


Jezus geloofde niet alleen dat Satan bestond maar noemde hem ook „de heerser van de wereld” (Johannes 14:30).
De apostel Paulus noemde Satan „de god van dit samenstel van dingen” (2 Korinthiërs 4:4).
En de bejaarde apostel Johannes zei: „De gehele wereld ligt in de macht van de goddeloze.” — 1 Johannes 5:19.

De wens om aan God gelijk te zijn is door Satan bedacht en dat heeft op aarde veel ellende veroorzaakt.
Kijk om je heen.

De Bijbel heeft het ingrijpen van de schepper voorzegt in vele profetieën.
Het teken daarvan bestaat uit 24 onderdelen, die nu duidelijk te zien zijn.
Maar mensen, zoals jij, ontkennen die.

Johannes heeft gelijk, er zijn nog steeds miljoenen mensen die het geloof in de Bijbel volgen.
Zij bestaan uit alle volken, natiën en talen.

Micha 4:
1 Aan het einde van de dagen zal de berg van Jehovah’s huis stevig bevestigd worden boven de top van de bergen en verheven worden boven de heuvels, en daarheen zullen volken stromen.  
2 Vele volken zullen komen en zeggen: ‘Kom, laten we naar de berg van Jehovah gaan en naar het huis van de God van Jakob. Hij zal ons zijn wegen leren en wij zullen zijn paden bewandelen.’ Want de wet zal uit Sion komen, het woord van Jehovah uit Jeruzalem.  
3 Hij zal rechtspreken onder vele volken en de zaken rechtzetten in verband met verre, machtige naties. Ze zullen hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers en hun speren tot snoeimessen. Geen natie zal het zwaard trekken tegen een andere natie, en oorlog zullen ze niet meer leren. NWV.
We praten langs elkaar op waardoor jij me met mijn vragen laat zitten. Waarom ga je niet in op mijn bedenkingen over wat jij zegt maar kom je met een lang betoog over vermeende eigenschappen van de satan en bijbelse voorspellingen dat het slecht met niet-jehovagetuigen zal aflopen die je hier op dit forum achter elke willekeurige reactie aan jou gericht zou kunnen plakken?
Ik citeer slechts de bijbel, om iets duidelijk te maken.
Sommigen kunnen dat niet verdragen, dat is jammer.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 27 dec 2023, 17:09
Messenger schreef: 21 dec 2023, 12:35
Het bestaan van Jezus kan niet eens bewezen worden. Jij zal mijn anekdotische Godservaringen ook naar het rijk der fantasie wijzen.
Waarom zou ik, met mijn eigen Godservaringen, die van mensen van 2.000 jaar geleden geloven die ik niet in de ogen heb kunnen kijken?
Bovendien zijn de inzichten die ik mocht krijgen vanzelfsprekender en consistenter.
Wat jij niet ziet bestaat dus niet.

Helaas kan ik geen blinden laten zien en geen doven laten horen.
Jij kan wel kijken, je bent echter blind en zonder visie. En je bent stokdoof voor de rede.
Laatst gewijzigd door Messenger op 27 dec 2023, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 27 dec 2023, 17:11
Messenger schreef: 21 dec 2023, 12:06
Als dat zo zou zijn, waarom zou ik dat dan moeten aannemen? Het is het woord van Johannes tegen dat van ieder ander.
Naar mijn idee heeft Johannes een nare droom of hallucinaties gehad en blazen we het allemaal erg op. Er kwam zelfs een hele religie van angst uit.
Het katholicisme?
Hel en verdoemenis?

Die kerkleer is niet uit de Bijbel afkomstig.
Johannes en de openbaringen staan niet in jouw bijbel?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
J-W
Berichten: 2289
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 27 dec 2023, 17:13
J-W schreef: 21 dec 2023, 12:54

We praten langs elkaar op waardoor jij me met mijn vragen laat zitten. Waarom ga je niet in op mijn bedenkingen over wat jij zegt maar kom je met een lang betoog over vermeende eigenschappen van de satan en bijbelse voorspellingen dat het slecht met niet-jehovagetuigen zal aflopen die je hier op dit forum achter elke willekeurige reactie aan jou gericht zou kunnen plakken?
Ik citeer slechts de bijbel, om iets duidelijk te maken.
Sommigen kunnen dat niet verdragen, dat is jammer.
Jij noemt het citaten maar in wezen discussieëren de deelnemers in deze topic niet met de mens Alpha maar met de robot Alpha.
De robot Alpha reageert dan ook zelden met eigen zinnen maar uitsluitend met bijbelteksten.
Geraffineerd gespeeld van het BL, door haar leden slechts bijbelteksten bij anders denkenden te laten citeren kan men de JG qua geloofsopvattingen niets verwijten zullen ze denken.
En waarom je "sommigen" erbij haalt begrijp ik niet, dat doe je vaker terwijl het hier tussen jou en mij gaat. Of is dat ook weer zo'n standaard bijzin geadviseerd door het BL?
Wat een logica.........
"jij kan de waarheid niet verdragen en DAAROM heb ik gelijk"
"Jij hebt de bijbel niet bestudeerd en DAAROM heb ik gelijk"
"Het is allemaal voorspeld en DAAROM heb ik gelijk"
"De meeste mensen zijn ziende blind en horende doof en DAAROM heb ik gelijk"
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 27 dec 2023, 19:00
Alpha schreef: 27 dec 2023, 17:13 Ik citeer slechts de bijbel, om iets duidelijk te maken.
Sommigen kunnen dat niet verdragen, dat is jammer.
Jij noemt het citaten maar in wezen discussieëren de deelnemers in deze topic niet met de mens Alpha maar met de robot Alpha.
De robot Alpha reageert dan ook zelden met eigen zinnen maar uitsluitend met bijbelteksten.
Geraffineerd gespeeld van het BL, door haar leden slechts bijbelteksten bij anders denkenden te laten citeren kan men de JG qua geloofsopvattingen niets verwijten zullen ze denken.
En waarom je "sommigen" erbij haalt begrijp ik niet, dat doe je vaker terwijl het hier tussen jou en mij gaat. Of is dat ook weer zo'n standaard bijzin geadviseerd door het BL?
Wat een logica.........
"jij kan de waarheid niet verdragen en DAAROM heb ik gelijk"
"Jij hebt de bijbel niet bestudeerd en DAAROM heb ik gelijk"
"Het is allemaal voorspeld en DAAROM heb ik gelijk"
"De meeste mensen zijn ziende blind en horende doof en DAAROM heb ik gelijk"
Het gaat er niet om wie gelijk heeft.
Het gaat er om, wat leert de Bijbel echt!

Immers:

Psalm 119:160 Waarheid is de essentie van uw woord.
JOHANNES 17:17 „Uw woord is waarheid.”.

Door vergelijking van vertalingen en grondteksten, is het nu mogelijk om Gods woord te reconstrueren.
We kunnen nu hetzelfde onderwijs krijgen, als Jezus in de eerste eeuw gaf.

"Sommigen" is gebaseerd op wat anderen naar voren brengen.
Als ik daar J-W zou schrijven, dat kan je dat mogelijk als persoonlijke aanval interpreteren.
Ik heb nooit de intentie om iemand aan te vallen, maar te laten zien wat de Bijbel werkelijk leert.

Door de Bijbel te citeren toon ik dat in dingen niet zelf verzin of anderen napraat.
Het is dus beslist geen Jg leer, maar Bijbelse leer.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 27 dec 2023, 17:25
Alpha schreef: 27 dec 2023, 17:09 Wat jij niet ziet bestaat dus niet.

Helaas kan ik geen blinden laten zien en geen doven laten horen.
Jij kan wel kijken, je bent echter blind en zonder visie. En je bent stokdoof voor de rede.
Door te redeneren aan de hand van de Bijbel, toon ik, dat ik niet doof ben voor Bijbelse argumenten.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 08 jan 2024, 11:49
Messenger schreef: 27 dec 2023, 17:25
Jij kan wel kijken, je bent echter blind en zonder visie. En je bent stokdoof voor de rede.
Door te redeneren aan de hand van de Bijbel, toon ik, dat ik niet doof ben voor Bijbelse argumenten.
Jij hebt een kokervisie met oordopjes en oogkleppen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 08 jan 2024, 14:20
Alpha schreef: 08 jan 2024, 11:49 Door te redeneren aan de hand van de Bijbel, toon ik, dat ik niet doof ben voor Bijbelse argumenten.
Jij hebt een kokervisie met oordopjes en oogkleppen.
Welnee, ik heb juist een zuivere blik.
Ik kan de waarheid van de bijbel onderscheiden van valse leer.
Vandaar dat die valse leer nu populair is.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

J-W schreef: 18 dec 2023, 14:53
Alpha schreef: 18 dec 2023, 12:20
............De uitdaging voor mensen is, te herkennen dat zijn voortdurend door Satan worden gemanipuleerd.

............De Bijbel is geschreven voor nederige, goedwillende mensen, die graag met de schepper willen samenwerken.
Denk je nu echt Satan, even aangenomen dat die bestaat, constant bezig is 6 miljard mensen te observeren en te manipuleren?

Stel dat zo'n manipulatie hem een uur per persoon kost dan is hij pas weer bij de eerste terug na 6 miljard uur of te wel een kleine 700 jaar!
M.a.w de kans dat hij bij jou langs komt is minimaal.
Mede daardoor ben ik niet bang voor een onzichtbare vijand van God. Bovendien is een God niet mij God zolang Die toelaat dat Zijn vijand anderen die niets met hem hebben zou manipuleren.

Verder denk ik niet dat een God er op zit te wachten dat nietige schepseltjes met Hem gaan samen werken.
Wij bestaan amper voor een almachtige God.
Het is altijd de wens van de gelovigen geweest aan Hem gelijk te worden maar dat zal in mijn ogen altijd een vrome wens blijven.
Dat godvrezende mannen in de bijbel dat ook al hoopten verandert daar niets aan.

Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods, en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen. Maar wij weten, dat als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem zullen gelijk wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is.
(1 Joh 3-2)

Johannes geloofde daarin zoals er 2000 jaar later nog steeds mensen zijn die ook een geloof hebben, de éen zus en de ander zo maar het blijft een geloof en nog nooit heeft iemand kunnen aantonen dat zijn geloof het juiste was, hooguit dat zijn geloof in zijn ogen wat meer overeen komt met de Bijbelse leer dan dat van anderen maar wie zegt mij dat de Bijbelse leer de juiste is?
Als je niet gemanipuleerd was, dan had je gezien dat de meeste mensen door hem geïndoctrineerd zijn.

Een geloof dient op nauwkeurig kennis te zijn gebaseerd.
Wie heeft die nog tegenwoordig?
Terwijl Jezus bekend stond als onderwijzer.
Hij onderwees gelovige mensen!
Door dat onderwijs kan je herkennen wat waarheid is.
Zelfs Pilatus vroeg zich af, gezien de situatie toen, wat is waarheid.
Hij twijfelde niet aan Jezus!

Vandaar dat Jezus overtuigend kon zeggen: "Uw woord is waarheid".

Nagenoeg alle feesten, gebruiken en overleveringen zijn in strijd met de Bijbelse leer.
Ze zijn overgenomen van afgoden aanbidders.

Bijvoorbeeld Kerstmis, een zonnewende feest, werd pas in 354 n.C. ingesteld.
Jezus kende helemaal geen Kerstmis, hij werd medio oktober geboren.
In december zijn in Bethlehem alle dieren opstal, het is daar dan koud en nat en sneeuwt het soms.

De zondagsrust werd in 321 n.C. door Constantijn de grote, een zonneaanbidder ingesteld, BEHALVE voor boeren!

Onderwijs heeft in de meeste kerken geen enkele prioritijd en zorgen voor onderdrukking.
Vandaar de leer van hemel en hel.
Het levert vele pecunia op.

Johannes wist dat na 2000 jaar er nog mensen echt gelovig waren en dat zij openstonden voor het goede nieuws, net als in zijn tijd.
Hij wist ook dat de meeste mensen voor de geest van deze wereld beïnvloed werden.
Op die manier heeft Satan zeer veel mensen bereikt.
Vandaar ook Jezus waarschuwing om geen deel van die wereld te zijn.

Johannes 18:36 Jezus antwoordde: ‘Mijn Koninkrijk is geen deel van deze wereld. Als mijn Koninkrijk een deel van deze wereld was, zouden mijn dienaren hebben gevochten, zodat ik niet aan de Joden overgeleverd zou worden. Maar mijn Koninkrijk is nu eenmaal niet van hier.’

Daniël 2:44 In de dagen van die koningen zal de God van de hemel een koninkrijk oprichten dat nooit vernietigd zal worden. En dat koninkrijk zal nooit aan een ander volk worden overgedragen. Het zal al die koninkrijken verbrijzelen en er een eind aan maken. Als enige zal het eeuwig blijven bestaan. NWV.

De schepper heeft een superieure intelligentie, dat overstijgt zelfs die van Satan.
Satan dacht Gods voornemen te saboteren. een grote misrekening.
Voordat hij dat door had, gaf JHWH Adam en Eva de opdracht in:

Gen 1:28 ‘Wees vruchtbaar en word talrijk, vul de aarde en onderwerp haar, en heb het gezag over de vissen in de zee, de vliegende dieren in de lucht en alle dieren die zich op de aarde bewegen.’ NWV.

Pas daarna verleidde Satan hen.
Onmiddellijk reageerde JHWH daarop, om Satans voornemen te blokkeren.

Genesis 3:15 En ik zal vijandschap stichten tussen jou en de vrouw en tussen jouw nageslacht en haar nageslacht. Hij zal jouw kop verbrijzelen en jij zult hem in de hiel treffen.’ NWV.

JHWH stelde hier de loskoopregeling in.
Satan probeerde vervolgens Job tegen JHWH op te zetten.
Ook dat mislukte.

Ook Jezus werd aan verleiding blootgesteld, toen Satan hem alle macht van deze wereld aanbood.

Mt 4:
8 Opnieuw nam de Duivel hem mee, nu naar een heel hoge berg, en hij liet hem alle koninkrijken van de wereld zien, met hun pracht en praal.
9 Hij zei tegen hem: ‘Dit geef ik je allemaal als je voor me neerknielt en me aanbidt.’
10 Toen zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Jehovah, je God, moet je aanbidden en alleen voor hem moet je heilige dienst doen.”’
11 Daarna ging de Duivel weg en er kwamen engelen om Jezus van dienst te zijn. NWV.

Na zijn dood bood Jezus persoonlijk zijn menselijk leven als hogepriester in de hemel aan JHWH aan.

Hebreeën 9:28 zo werd ook de Christus eens en voor altijd geofferd om de zonden van velen te dragen. De tweede keer dat hij komt, zal het niet zijn om zonde weg te nemen. Hij zal gezien worden door degenen die vol verlangen naar hem uitzien voor hun redding. NWV.

Dit is een korte samenvatting van het doel van Jezus offer, waardoor de aarde bevolkt zal worden van volmaakte mensen, zoals JHWH dat bedoelde.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 21 dec 2023, 12:06
Alpha schreef: 21 dec 2023, 11:57 Jezus zei: "Uw woord is waarheid"
Hij citeerde : Waarheid is de essentie van uw woord.’ — PS. 119:160.
Hij dicteerde openbaringen aan Johannes, hij wist dus dat de Griekse geschriften [NT} er al waren.
Als dat zo zou zijn, waarom zou ik dat dan moeten aannemen? Het is het woord van Johannes tegen dat van ieder ander.
Naar mijn idee heeft Johannes een nare droom of hallucinaties gehad en blazen we het allemaal erg op. Er kwam zelfs een hele religie van angst uit.
Je neemt dus liever iets aan, wat beter in jouw visie past?

Johannes zei: "Door inspiratie kwam ik in de dag van de Heer".
Hij zag en hoorde vele dinge en kreeg opdracht om die op te schrijven en aan de gemeenten door te geven.
Er zijn in de Bijbel vaker zaken door een visioen naar voren gebracht.
Zoals de transfiguratie van Jezus.

Jezus en zijn discipelen bevonden zich in de omgeving van Cesarea Filippi, het huidige dorp Banyas (Mark. 8:27).
Hij was daar met zijn discipelen op een hoge berg.
Zij zagen dingen, die voor hen heel realistisch waren en meenden dat Mozes en Elia persoonlijk aanwezig waren.
Vandaar dat ze voorstelden 3 tenten op te slaan.
Even later kwam Gods stem uit de hemel en hij zei:
"Dit is mijn Zoon, degene die is uitverkoren. Luister naar hem.".(Lukas 9:35).

Ook Mozes en Elia zagen bijzonder dingen gebeuren.
Paulus, die door Jezus persoonlijk tot de orde werd geroepen.
Petrus werd door een visioen aangespoord om de derde sleutel voor bekeerde heidenen te gebruiken. (Handelingen 10)

JHWH gebruikt vele manieren om zijn wil voortgang te laten doen.

Maar ja, die zal voor jou veel te hoog gegrepen zijn.

Het klopt dat een religie van angst is gecreëerd.
Dat is ook in de Bijbel voorzegt:

Handelingen 20:
29 Ik weet dat er na mijn vertrek onderdrukkende wolven bij jullie zullen binnendringen, die de kudde niet teder zullen behandelen.
30 En uit jullie eigen midden zullen mannen opstaan die de waarheid zullen verdraaien om de discipelen achter zich aan te trekken.

2 Korinthiërs 4: 3 Als er in werkelijkheid een sluier ligt over het goede nieuws dat we bekendmaken, dan is het gesluierd voor hen die vergaan, 4 voor de ongelovigen. De god van deze wereld heeft hun denken verblind zodat ze het licht niet zien van het glorieuze goede nieuws over de Christus, die het beeld van God is. NWV.
peda
Berichten: 20631
Lid geworden op: 08 apr 2016, 09:51
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door peda »

Een grote veelkleurigheid op het forum, de bekende liniaal. Aan de ene kant van de liniaal diegenen die het credo huldigen "" hef het forum wegens geloofs- onzin maar op "' en aan de andere kant van de liniaal de deelnemer met de visie "" kijk voordat je wat doet eerst in de JG bijbeluitleg hoe God het Wil dat je het doet "'. De bekende "" bonte stoet "" aan totaal verschillende levensvisies. Prachtig, zeker weten.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10110
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 15 jan 2024, 13:13
Messenger schreef: 21 dec 2023, 12:06
Als dat zo zou zijn, waarom zou ik dat dan moeten aannemen? Het is het woord van Johannes tegen dat van ieder ander.
Naar mijn idee heeft Johannes een nare droom of hallucinaties gehad en blazen we het allemaal erg op. Er kwam zelfs een hele religie van angst uit.
Je neemt dus liever iets aan, wat beter in jouw visie past?
Uiteraard, de bijbel is onbetrouwbaar en mijn eigen inzichten zijn natuurlijk leidend voor mij.

Alle getuigenverklaringen die je uit de bijbel haalt hebben voor mij geen enkele waarde en zeggingskracht. Het is allemaal van horen zeggen en uit een tijd dat men nog alles geloofde. Het heeft geen zin om me telkens met bijbelteksten te belagen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.